eitaa logo
Modiryar | مدیریار
212 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
802 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
چهار سطح بلوغ فرایند مدیریت استراتژیک سازمان www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ چهار سطح بلوغ فرایند مدیریت استراتژیک سازمان #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
چهار سطح بلوغ فرایند مدیریت استراتژیک سازمان ✅ برخی از پژوهشگران حوزه ، معتقد به 4 سطح برای بلوغ فرایند مدیریت استراتژیک سازمان هستند که هر لایه، پیش نیاز لایه بعدی و در عین حال، جزئی از آن خواهد بود. سازمان هایی که از این ابزار برای تعالی خود استفاده می کنند، می بایست با درک درستی از سطح و ظرفیت های خود، انتظاراتشان را مدیریت نموده و برنامه هایشان را تدوین کنند. 🔴 سطح اول) برنامه جامع: در این برنامه، ارکان سازمان و شاخص های کلیدی عملکرد برای 24 تا 36 ماه آینده تعیین شده است. 🔴 سطح دوم) مزیت رقابتی استراتژیک: در این سطح، به دنبال ایجاد و ارزش پیشنهادی منحصر به فرد برای سازمان هستیم. این ارزش، از نیازهای مشتریان و ظرفیت بازار استخراج می شود. 🔴 سطح سوم) درگیرسازی سازمانی: تمامی از چشم انداز و اهداف سازمان آگاهی کافی دارند و نقش خود را در راستای تحقق این اتفاق می دانند. در این سطح، سازوکارهای حکمرانی استراتژیک سازمان پیاده سازی شده اند. 🔴 سطح چهارم) تحول سازمانی: تیم های سازمانی با توجه به ارزش ها و چشم انداز سازمان، به صورت مستمر و بر اساس داده های جمع آوری شده به تصمیم گیری و تصمیم سازی مبادرت می ورزند و فعالیت های مختلفی برای نقش های سازمانی تعیین می کنند. سیستم های اطلاعاتی و در خدمت این اقدامات طراحی شده اند. ✅ با توجه به این موارد، تا زمانی که ، ساختار ها و سیستم ها به خوبی با هم هماهنگ نباشند و هر فرد در سازمان، وظائف خود را نداند، تحقق تحول دیجیتال (که خود تحول سازمانی در عصر دیجیتال است) امکان پذیر نمی باشد. در کلامی دیگر، تحول از تحول آغاز نمی شود، بلکه بهبود های هدفمند، آزمون و خطاهای برنامه ریزی شده و چابکی در شناسایی و رفع نقاط دردناک سازمانی سرآغاز تحول می باشد. 🔺منبع: کتاب «ابزارهای مدیریت استراتژیک» 🔻نوشته www.modiryar.com @modiryar
شاخص توانایی دیجیتال www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ شاخص توانایی دیجیتال #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
شاخص توانایی دیجیتال ✅ یکی از چالش های ، سرعت بالای تحولات فناوری و معرفی محصولات جدید در برابر توانایی محدود انسان ها در پذیرش تغییرات و محتوای جدید هستند. ✅ در همین رابطه مدل ها و تئوری های متنوعی مطرح شده که چگونه می توانیم پذیریش یک مفهوم جدید را در بین کاربران تسهیل کنیم. اما پیش از این موضوع، باید ابعاد تعیین شود؛ یک انسان حائز چه جنبه هایی در تقابل با محصولات دیجیتال است؟ ✅ در سال 2021 مدلی تحت عنوان Digital Competence Index (DCI) معرفی نموده است که به این سوال پاسخ می دهد. این مدل در 6 بُعد به تبیین توانمندی یک فرد در قبال محصولات دیجیتال پرداخته و در سوی مقابل، به سهولت استفاده از یک کالای دیجیتال در برابر کاربرانش می پردازد. 1⃣ ارتباطات: راحتی در استفاده از فناوری های نوظهور با هدف ایجاد و حفظ روابط و درک آن ها در محیط های 2⃣ تولید و توزیع محتوا: آشنایی با نحوه تولید و اشتراک 3⃣ امنیت: دانش به چگونگی حفظ خود در برابر حمله های 4⃣ تجارت الکترونیک: توانایی استفاده از فناوری های به منظور انجام امور مالی 5⃣ جمع آوری و صحت سنجی اطلاعات: قدرت استفاده از فناوری های دیجیتال به منظور جستجو در مورد و بررسی صحت آن 6⃣ واقعیت افزوده: آشنایی با ابزارهای دیجیتال به منظور افزودن مولفه های (مثل فیلتر) به محتوای خود در راستای نیل به هدف ✅ سازمان ها می توانند با کمک این چارچوب، هم ذی نفعانشان را بسنجند، هم مشخص کنند که خروجی شان، در هر کدام از این ابعاد چه تمهیداتی اندیشیده است. محصول خوب، محصولی است که هم سطح با سواد دیجیتال کاربرانش باشد. www.modiryar.com @modiryar
منظومه بانکداری آینده www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ منظومه بانکداری آینده #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
منظومه بانکداری آینده ✅ ماهیت اصلی فعالیت اکثر ایران «خرده فروشی»، ارائه مستقیم خدمات و تسهیلات، به مشتریان عموما حقیقی، است. بر این اساس از ابتدا بر توسعه استفاده از ابزارهای تخصصی، ارتباط سازمان یافته با مشتریان و نیز امکان پاسخ‌گویی به بخش قابل توجهی از نیازها و درخواستهای مشتریان از طریق کانالهای الکترونیکی، در چارچوب حفظ امنیت و حقوق مشتریان، تاکید شده است. ✅ با توجه به مطالعات مقدماتی انجام شده و نیز تحلیل‌های جامع کارشناسی از وضعیت نظام بانکی کشور و فرصتهای پیش روی آن و همچنین واکاوی به‌روش‌ها، بعلاوه با در نظر داشتن نیاز به سرمایه‌گذاری قابل توجه برای توسعه اختصاصی سکوهای بانک‌داری در بانک (گزینه استراتژی ۲)، گرفته شده است. ✅ که تمرکز مدل تجاری آینده، با هدف ابتدایی افزایش و راه‌اندازی کانالهای یکپارچه، بر روی محصولات و خدمات مالی متمایزکننده و در نتیجه آن، در گام اول، حرکت به سوی یک ارائه دهنده خدمات بانکی (گزینه استراتژی ۱)، با تمرکز بر بانک‌داری-باز باشد. ✅ در ادامه و در گام دوم، برای تعمیم این اصل، نیاز به حرکت به سوی همکاری نزدیک با ارائه دهندگان خدمات غیرمالی و ادغام عمیق با شرکای خارجی تامین کننده این نوع از خدمات که منجر به ارائه و غیربانکی می‌شود (گزینه استراتژی ۳)، دیده شده است. ✅ این حرکت با نشان ↑ در شکل قبل به خوبی تصویر شده است. به‌علاوه، تمرکز بر پیاده‌سازی امنی‌چنل، افتتاح مراکز نوآوری و شتابدهی بانکی-مالی و ایجاد شعب هوشمند (دیجیتال)، به ترتیب، نماینگر عزم اکثر بانک‌های تجاری کشور بر پیاده‌سازی این رویکرد، با هدف غایی کاهش هزینه‌ها و بهبود ، بوده است. ✅ با تمرکز بر این رویکرد، به‌منظور تحقق دستیابی به دیجیتال، در میان مدت و منطبق بر سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی، در سطح استراتژیک، مطلوب است بانک‌های تجاری به دنبال این باشند که مدل تجاری موجود خود را با تمرکز بر رویکرد بیان شد، بهبود بخشیده است. ✅ از یک‌سو با هدف کاهش هزینه‌ها، امکان انتخاب شیوه تعامل مشتریان از طریق کانال‌های دیجیتال، و از سوی‌دیگر با حفظ و افزایش جذابیت محصولات و خدمات برای که توسط فرآیندهای دیجیتالیزه شده پشتیبانی می شوند، ارزش افزوده ایجاد کنند. ✅ این رویکرد نیازمند پذیرش یک ، استفاده از قابلیت‌های جدید در معماری، فراهم‌سازی زیرساختهای بانکداری دیجیتال، ساده‌سازی و به‌سازی (دیجیتالی کردن) فرآیندها با هدف بهبود تجربه مشتری، برای تبدیل شدن به یک سازمان مدولار و درنهایت حرکت بسوی بانکداری تعاملی است. ✅ بر طبق این ، استراتژی‌هاى گذار به بانکدارى دیجیتال، بر پایه چهار بعد در «منظومه»بانک‌داری آینده قابل پیشنهاد و تصویر است، که در شکل بعد نمایان شده است. ✅ در منظومه بالا، در قلب بانک‌داری قرار دارد. تحول به معماری باز و پلتفرم‌های فناوری انعطاف‌پذیر، کلید اصلی ایجاد کارایی و امکان ایجاد مدل‌های جدید کسب‌وکار در آینده بانک است. www.modiryar.com @modiryar
61.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
من رفتم ⛱ من رفتم! مراقب خودت باش. به محض این که رسیدم به تو خبر می‌دهم. اگر هم خبر ندادم نگران نباش. قرار نیست همیشه آدم‌ها جلوی چشم هم باشند یا از هم خبر داشته باشند. راستی یادت نرود گلدان‌ها را آب دهی، غذای ماهی‌ها پشت آکواریوم است روزی دوبار صبح و شب فراموش نکنی. ⛱ حالا که من نیستم خودت باید حواست جمع کارهایت باشد. اگر نان داغ می‌خواهی صبح‌ها باید زودتر بیدار شوی. تا نانوایی شلوغ نشود. شارژ ساختمان را باید نیمه ماه پرداخت کنی. پول به اندازه کافی هست اما باز هم حساب و کتاب زندگی‌ات درست باشد شرایط مالی کشور هر روز تغییر می‌کند. ⛱ حالا که من نیستم اگر خرید عمده و سنگین کردی خودت جابجا نکن از شاگرد فروشنده‌ها کمک بگیر، یک کلید از در ورودی خانه داخل ماشین پنهان کن که اگر دوباره کلید یادت رفت پشت در نمانی. نگران نباش همه چیز درست می‌شود فقط باید کمی صبور باشی و... ⛱ اگر آن‌چه گفتم یادداشتی از عزیز و محبوب‌تان برای شما باشد چه حالی پیدا می‌کنید؟ دل آدم به یکباره فرو می‌ریزد، زمین و زمان دور سرش می‌چرخد، حالش گرفته می‌شود و گویی پناه و پشتیبان خود را از دست می‌دهد. پس حالا که هنوز فرصت دارید، هوایش را داشته باشید، دور سرش بچرخید و جان به جانش دهید تا بعدها افسوس از دست رفته‌هایتان را نخورید. www.modiryar.com @modiryar
از «روابط خصوصی» تا «روابط عمومی» جایگاه و جنس کاری که انجام می دهند به گونه ای است که به صورت مستقیم و مستمر با مدیران در ارتباط هستند و وظیفه دارند ضمن تنظیم ارتباطات و مناسبات بین ذینفعان و ذیربطان زمینه حفظ و توسعه ی هر چه بیشتر «پرستیژ برند» سازمان را فراهم آورند. همچنین روابط عمومی در سطح حرفه ای و کارا وظایف عمده زیر را بر عهده دارد: ◾برندسازی و افزایش اعتبار: مردم و جامعه اشتراک‌گذاشتن محتوای کسب‌وکارها در رسانه‌ها توسط روابط عمومی ها را می پسندند و بیشتر از محتواهای تبلیغاتی به آن اعتماد دارند. ◾کاهش هزینه عملیاتی: استراتژی روابط عمومی موفق می‌تواند هزینه‌های سازمان را کاهش دهد و روی جذب مشتری و وفادارسازی مخاطب اثر بیشتری داشته باشد. ◾تعامل دوطرفه برند با مخاطب: با توجه به گستردگی رسانه‌ها و ابزارهای مختلف، امکان انتقال سریع و مقرون‌به‌صرفه انواع فرمت‌های پیام و ارتباط دوسویه با مخاطبان و ، یکی از وظایف مهم روابط عمومی است. ◾مدیریت بحران‌ها: با استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های می‌توانید مسائل پیرامون برند خود را رصد کنید و قبل از به وجود آمدن بحران، از آن باخبر شوید و نارضایتی‌ها و شکایت ها را مدیریت کنید. ✅ اگر این موارد به صورت علمی، تخصصی و حرفه ای دنبال شود روابط عمومی جایگاه اصلی خود را پیدا می کند و می تواند حداکثر منافع برای کلیه عناصر سازمانی را فراهم آورد. در غیر این صورت آسیب هایی ایجاد می شود که در صورت عدم توجه به آن چهره این واحد مهم را مخدوش می کند و آن را از اصالت و عملکرد مطلوب و استاندارد خود عقب می اندازد. گاهی با توجه به جذابیت هایی که مجموعه ی فعالیت ها و خدمات دارد برخی از مدیران که به ظواهر و امکانات مدیریتی علاقه دارند آرام آرام به عادت هایی خو و تمایل پیدا می کنند که تشریفات آن ها را به حداکثر می رساند. ✅ از این رو در پی آن هستند که بخش قابل توجهی از آن را بر دوش واحدی قرار دهند که کار اصلی اش تنظیم است و نه خصوصی! به بیان دیگر این دسته از تصمیم گیران سامانه های اداری و یا غیر اداری در بخش خصوصی و یا دولتی به جای آن که دنبال تأمین منافع سیستم و مجموعه ی عوامل وابسته به آن باشند در مسیر تبلیغ خود و تنظیم روابط خصوصی شان برای اهداف فردی و غیرسیستمی حرکت می کنند که این امر ضمن آن که برای سازمان ها «تعارض منافع» ایجاد می کند سبب فاصله گرفتن روابط عمومی ها از وظایف اصلی شان و افول جایگاه واقعی آن ها می شود. ✅ مدیری که همواره خودش، سخنانش، رفت و آمدهایش و... در صدر همه ی اخبار سازمانی است و به جای پاسخگویی به عموم و یا تبلیغ و سخن گفتن از «فرایندها، خدمات و محصولات» وزرات خانه، شرکت یا سازمان تحت مدیریت خود تنها به خویشتن می پردازد و علاقه دارد عناصر اداری تحت مدیریت وی نیز در همین مسیر حرکت نمایند در واقع منافع و اهداف فردی را جایگزین منافع و اهداف جمعی و سازمانی می کند و خسارت های پرشماری را به بار می آورد. این در حالی است که همگان می دانند عامل بسیار مهم در پیشبرد اهداف و سرنوشت سازمان‌ها کیفیت رابطه آن ها با گروه مخاطب هدف و جامعه‌ است. ‌ ✅ اگر سازمان‌ها را همانند ماشینی تصور کنیم، فرمان این ماشین است که در دست مدیران برای هدایت و راهبری آن قرار دارد. این ماشین یک راننده ماهر، کارکشته و توانمند می‌خواهد که بداند چگونه با کمک فرمان روابط عمومی سازمان را در مسیر اهدافش هدایت کند. ارتباط با جامعه و مخاطبان با کمک روابط عمومی مثبت و حرفه ای باعث می‌شود تا سازمان‌ در دستیابی به اهداف خود موفق‌تر باشد. برای دستیابی به روابط عمومی حرفه ای که خدماتی در سطح عالی ارائه می دهد باید اول مدیریت ارشد سازمان آگاه باشد و در این زمینه دیدگاه توسعه یافته و به دور از منافع و مطامع شخصی و خصوصی داشته باشد تا بتواند این واحد مهم را در جهت ارزش آفرینی برای سازمان یا شرکت یاری دهد. 🔺منبع: (نشریه تخصصی ترویجی روابط عمومی راهبرد پویش رستا) 🔻شماره نهم، شهریور ماه ۱۴۰۳ www.modiryar.com @modiryar
تأثیر فرهنگ سازمانی بر وظایف مدیریت ◾تعیین اهداف، استراتژی ها و خط مشی های روشن سازمان ◾میزان خطر پذیری در طراحی برنامه ها و نحوه اجرای آن ها ◾بیان برنامه های میان مدت و کوتاه مدت و تصمیم گیری درباره آن ها ✅ ◾میزان تفویض یا عدم تفویض اختیار به مدیران و کارکنان ◾میزان آزادی عمل کارکنان در طراحی مشاغل فردی و گروهی ◾میزان و نحوه پشتیبانی از خط مشی ها و قوانین و نحوه اعمال آن ها ✅ ◾نوع سبک رهبری مورد استفاده در سازمان و نحوه اعمال آن ◾روش انتخابی برای به انگیزش درآوردن کارکنان و نحوه اجرای آن ◾سبک ارتباطی موجود در سازمان و نحوه اعمال آن در سطوح مختلف ✅ ◾میزان تأکید بر خودارزیابی و خودکنترلی مدیران و کارکنان ◾نوع کنترل (مستقیم یا غیر مستقیم) مدیران بر اعمال کارکنان ◾سبک کاربردی برای ارزیابی عملکرد کارکنان و مدیران و نوع معیارها www.modiryar.com @modiryar
فرایند مدیریت فرهنگ سازمانی رولینسون عبارت از فرایندی است که به طور مداوم فرهنگ موجود و فرهنگ سازمانی مطلوب می پردازد و به منظور تغییر فرهنگ موجود و توسعه و پرورش ارزش ها و الگوهای رفتاری مطلوب اقدام می کند این فرانیند تحت تأثیر فرهنگ محیط بیرون سازمانی است www.modiryar.com @modiryar
فرمول موفقیت ✅ راز جسارت انتقال زندگی معمولی به زندگی ایده ال است. موفقیت در اثر تفکر و بعد عمل کردن به ان افکار است ، اصلی ترین فرمول موفقیت هم همین است. باید بیهوده و سخت کار کردن را فراموش کنیم و از منحصربه فرد ترین توانایی بشر یعنی ذهنمان استفاده کنیم. ✅ ما ادم ها قادریم با استفاده از قدرت خود را برنامه ریزی کنیم ودر دنیای ایده ال خود زندگی کنیم. فرمول موفقیت در اصل این است که یک قدم فراتر از زندگی معمولی برویم و جسارت ریسک کردن داشته باشیم. موفقیت آنچه سالیان سال به ما دیکته کرده اند نیست بلکه چیزی است که در تصورتمان و رویایمان انرا میبینیم و لذت میبریم. ✅ بنابراین اگر فکر میکنید برای رسیدن به تنها راه حل ،سخت کارکردن است بهتر است تجدید نظر کنید چون راه خسته کننده و طاقت فرسایی است و شاید نتیجه ان با خواسته شما متفاوت باشد. افراد سخت کوش معمولا درگیر تر از آن هستند که بتوانند به امور خیلی ریز اما بسیار مهم توجه کنند! پس بهتر است ریلکس باشید و فرمول موفقیت مخصوص را پیدا کنید! www.modiryar.com @modiryar