eitaa logo
موعود
1.9هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
275 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 ای یاورِ لحظه‌ی هراسانی من غمخوارِ دلِ خسته و بارانی من از دور سلامت دهم ای شاه رئوف دریای کرم، عشق خراسانی من ✍️ علی گلچین پور 🔸 میلاد هشتمین امام، هفتمین قبله و دهمین کشتی نجات، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بر عاشقان حضرتش مبارک باد. @mouood_org
🔘نیرومندی 💧«طُوبی لِمَن بادر صالِح العَمَل قَبلَ اَن ینقَطِعَ اَسبابُهُ؛ خوشا به حال كسی كه به كردار نیك مبادرت كند، پیش از اینكه زمینه ‌های آن برچیده شود.» 💧رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم خطاب به جوانی كه زور و بازوی خود را با برداشتن تخته سنگی نشان می ‌داد. فرمودند: «نیرومندترین شما آن كس است كه دل ‌بستگی ‌ها و دوست داشتن ‌ها، او را از حق، دور و بیگانه نكند. زشتی را تاب نیاورد. خشم خود را نگهبان باشد. جز حق نگوید و زبان به دشنام نیالاید و آنگاه كه زمام قدرت را به دست گرفت، بر سهم خود نیفزاید. سنگی چنین را از جا كندن و چند قدم پیش بردن، سهل است.» 📚 📗 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به لینک‌ زیر مراجعه فرمایید: https://shop.mouood.com/kashkul/ @mouood_org
🔘سرزمین مادری6️⃣ 💠داستان هم به كودك یهودی می فهماند كه باید به دنبال مادر زیبا و نورانی خویش باشد و همه غیر یهودیان موجوداتی مخوف، بدجنس و حتی بد بو هستند كه می‌خواهند او را از بین ببرند. 💠این داستان به بچه های غیر یهودی هم این پیام را القا می كند كه دیگران دشمنان و موانع رسیدن او به هدفش هستند و در مجموع، حس اعتماد به دیگران را در كودك از بین می برد. 💠كلیشه كودك شیطانی كه با زیركی بر دشمنانی كه قصد تجاوز به خانه و كاشانه او را دارند، فائق می آید و آنها را به سختی مجازات می‌كند هم، شبیه مورد قبلی است. مجموعه طنز » بر اساس همین كلیشه پدید آمده و با نگاهی ساده به مضامین آن، ردّپای چهار و شكست اعراب در هر چهار جنگ را می توان دید. 📚 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه موعود: https://shop.mouood.com/molk_azim/ کتابراه: https://b2n.ir/498756 طاقچه: https://b2n.ir/705976 فراکتاب: https://b2n.ir/829969 @mouood_org
🔹 به یاد و به نام همه مردان و زنانی که درد و رنج و خستگی وتنگی معیشت را در این عصر و زمان، به تجربه نشسته‌اند. 🔘 باران که نبارید توبه نکردید! 🔹 «به من خبر دهيد اگر آب مورد بهره‏برداری شما در زمين فرو رود [تا جابی كه از دسترس شما خارج گردد]، نهايتاً كيست كه برايتان آب روان و گوارا بياورد؟1 ... این آیه دربارة قائم(عج) است. اگر امامتان از شما غایب شود و ندانيد كه او كجاست، چه كسی امامی برای شما خواهد آورد تا اخبار آسمان و زمين و حلال و حرام خدای تعالی را برای شما بياورد...2 🔹 آسمان و بارش باران در اختیار شما نبودند؛ عهدی هم با شما نبسته بودند که به فرمان بمانند تا هر زمان خواستید ببارند و هر موقع نخواستید، نبارند! 🔹 امر بر شما مشتبه شده بود؛ در گمان افتاده بودید در توهّمی سخت؛ امّا وقتی آسمان از باریدن دریغ کرد و خشکی تقدیر مقدّرتان شد، انگشت به دهان ماندید؛ در حیرتی تمام بر جای خود، خشکتان زد؛ چرا نمی‌بارد؟! 🔹 عزمی و اراده‌ای برای کوتاه آمدن، بازگشت و افتادگی پیشه کردن در مقابل آسمان در شما پیدا نشد. گمان و توهّم دست از سرتان برنمی‌داشت؛ گویا آسمان را محکوم اراده خویش می‌شناختید؛ امّا آسمان و ابر از بارش دریغ کردند و از آسمان جز خشکی، جز خاک به جای باران تصیبتان نشد. 🔹 به سراغ آب‌های جاری باقی‌مانده از بارش‌های پیشین رفتید و تا می‌شد از آن نوشیدید و از روی لجبازی و شاید، دانسته و ندانسته، اعلام بی‌نیازی به آسمان و ابر بارنده‌اش، مابقی آب را بر زمین ریختید؛ در غفلت از آنکه باقی‌مانده‌های برف‌های انبان شده بر کوهساران نیز روی به تمامی نهاده و جویبار‌ها نیز خشک شده‌اند. رودخانه‌ها، چشمه‌ها، قنات‌ها و حتّی آب‌انبارها ته کشیدند. 🔹 پنهانی، رقابتی میان شما و آسمان اتّفاق افتاده بود. آسمان نمی‌بارید و ابری بر بلندای سر تان روانه نمی‌ساخت و شما چشم به باقی مانده‌های از بارش‌های پیشین دوخته بودید؛ همان که به سالی گرم و سوزان، ته کشید. 🔹 دست بردار نبودید. جویندگان آب را به کاویدن صحراها و دشت‌ها وا داشتید تا شاید راهی به سوی عمیق‌ترین و دور از دسترس‌ترین منابع آب در عمیق‌ترین لایه‌های زمین بیابند. شاید پیش خود فکر می‌کردید که گر چرخ به کام ما نگردد کاری بکنیم تا نگردد گوییم به او مطیع ما گرد! یا می‌گردد و یا نمی‌گردد گر گشت، خوش است ورنه ما دست از او نکشیم تا نگردد 🔹 خدا می‌داند که از کجا این گمان در سر بی‌کلاه شما افتاده بود که؛ «دست از او نکشیم تا نگردد.» 🔹 آسمان هم که در دوردست شما مشرف بر زمین و خان و مان‌ها و حتّی با خبر از نیّت‌های نهفته در دل‌های شما بود؛ جمیع خلق عالم را می‌نگریست و از حال دارا و نادار و قوی و ضعیف با خبر بود و دریافته بود که شما در گمان افتاده‌اید و برای آنکه همه توش و توانش را به رختان بکشد و شما را تنبیه کرده باشد، خورشید را تیزتر و توفنده‌تر از هر زمان به سراغ شما فرستاد. 🔹 در چشم بر هم زدنی، تشنه‌تر از هر زمان، چون گرفتار آمدگان در برهوت زمین، در جست‌وجوی آب از این سوی صحرا به سوی دیگر، سینه بر شن و ماسه تفتیده می‌کشیدید تا شاید از میان آن‌همه تشنگی و سراب، قطره آبی بیابید و از مرگ نیستی برهید؛ 🔹 امّا واسپس آن‌همه ناسازگاری و ناسپاسی، دیگر آبی بر زمین و حتّی لایه‌های زیرین نماند تا شما را از آن‌همه تشنگی و نفس‌هایتان که به شماره افتاده بود، برهاند. 🔹 آسمان همه همّت خود را مصروف آن ساخته بود تا همه تشنگی، همه بی‌تابی و همه واماندگی را به شما که در گمان افتاده بودید، بچشاند؛ به خود آورَد؛ به زاری وا دارد و به یادتان بیاورد که این آسمان است که ابرهای بارنده را در آغوش گرفته و به سوی هر سرزمین و برای هر که بخواهد، روانه می‌سازد و اراده‌ای را سرآمد اراده خود نمی‌شناسد؛ 🔹 به یادتان بیاورد که اگر بخواهد، می‌تواند شما را در تشنگی و زاری در میانه برهوت داغ زمین، مبتلای همة خواری و شکستگی کند؛ به یادتان بیاورد که باران را از آسمان باید خواست و نه از برهوت زمین! 📌 پی‌نوشت‌ها: 1. ۱. حدیث بلند امام صادق(ع) خطاب به حمران بن اعین، کلینی، محمّد بن یعقوب، «الکافی»، تهران، اسلامیه، روضة کافی، ج ۸، صص 36-40. 2. سورة ملک، آیه 30. 3. روایت از امام رضا(ع)، بن بابویه صدوق، محمّد بن علی، «کمال الدّین و تمام النعمه»، ج 1، ص 326. ✍️ @mouood_org
🔘 تلاش برای تحقق عدالت در عصر غيبت 🔸 حضرت امام خمينی(ره)، تلاش برای تحقق عدالت و جلوگيری از ستم در عصر غيبت را تکليف الهی می‌دانست و همه مسلمانان را دعوت می‌کرد تا سرحد توان خود، اين تکليف الهی را به انجام رسانند: 🔸 ما اگر دستمان می‌رسيد، قدرت داشتيم بايد برويم تمام ظلم‌ها و جورها را از عالم برداريم. تکليف شرعی ماست. منتها ما نمی‌توانيم. اينکه هست، اين است که حضرت، عالم را پر می‌کنند از عدالت؛ نه شما دست برداريد از اين تکليفتان، نه اينکه شما ديگر تکليف نداريد. البته اين پر کردن دنيا را از عدالت، اين را ما نمی‌توانيم بکنيم. اگر می‌توانستيم می‌کرديم، اما چون نمی‌توانيم بکنيم، ايشان بايد بيايند. 📚 برگرفته از کتاب , ج 3: ؛ اثر 📬 خرید از فروشگاه موعود shop.mouood.com/marefat_va_taklif از کتابراه: https://b2n.ir/504402 از فراکتاب: https://b2n.ir/790748 از طاقچه: https://b2n.ir/878540 @mouood_org
🔘سرزمین مادری7️⃣ 💠برخی از آثار محملی برای پیام‌های سیاسی هستند. 💠مثلاًً در كارتون ردّپای نزاع دو ابرقدرت، طی سال های و آشتی مجدد نسل های آتی بعد از فروپاشی در سابق به وضوح مشهود است. 💠توضیح اینكه شیر نماد سلطه جهانی یهود است و در آمده است: «و بقیه ، در میان امت ها و قوم های بسیار مثل شیر در میان جانوران جنگل و مانند شیر درّنده در میان گله های گوسفند خواهند بود كه هنگام عبور پایمال می كند و می درد و كسی نمی تواند مانع او شود. قوم در برابر دشمنانش خواهد ایستاد و آنها را نابود خواهد كرد.» 📚 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه موعود: https://shop.mouood.com/molk_azim/ کتابراه: https://b2n.ir/498756 طاقچه: https://b2n.ir/705976 فراکتاب: https://b2n.ir/829969 @mouood_org
3️⃣0⃣ 🔘 منشأ پاسخ به پرسش‌ها _2: 💠 درباره اساطیر و بینش خاص اساطیری، مطالعات دقیق و همه‌جانبه‌ای صورت نگرفته است و از همین‌رو، گفت‌و‌گوها در این‌باره مملو از گمان، خیال‌پردازی و تناقض است. بویژه که سخن درباره اساطیر، سخن از انسان و عصری است که آثاری مکتوب از آن در دست نیست. 💠 نویسندگان تاریخ ادیان از این امر با عنوان و وجهی از ادیان ابتدایی بشر یاد کرده‌اند. 💠 ماجراها و افسانه‌های اساطیری عمدتاً متعلق به اقوامی هستند که از سابقه‌ای کهن برخوردارند. چینی‌ها، یونانی‌ها و ایرانی‌ها در زمره اقوامی‌اند که از آثار اساطیری و شبه آن به عنوان آثار گرانسنگ فرهنگی و ادبی خود یاد می‌کنند. چه، این آثار پرده از سابقه تاریخ این اقوام و نوع دریافت و نگرش خاصشان به عالم و آدم برمی‌دارند. 💠 شاید بتوان از اساطیر و آثار اساطیری، با عنوان یاد کرد. 💠 زیرا، درونمایه این آثار را پرسش و پاسخ‌هایی تشکیل می‌دهند که انسان آنها را درباره آفرینش، ، ، زندگی، انگیزه تولد و چرایی مرگ‌ها مطرح کرده است. 💠 پرسش‌هایی کلی که حکایت از تلاش برای رسیدن به پاسخ‌هایی دقیق و منظم درباره عالم و آدم می‌کند. آدمی که جویای تعریفی دقیق از خود، طبیعت و خالق هستی است. جویای قانونمندی خاصی که بتواند معرفت لازم را برای درک حقایق و سیر مراتب عالی در اختیارش بگذارد. 📚 « » اثر استاد اسماعیل_شفیعی_سروستانی 📬 خرید از فروشگاه موعود shop.mouood.com/tafakor_farhang @mouood_org
🔘 جسارت یهود و نصاری 🔹حضرت علی(ع) فرمودند: «قطعاً یهودیان و مسیحیان و کودکان و دیوانگان در اطراف شما، شما را از رفتن به مساجدتان منع می‌کنند؛ جز آنکه خداوند شما را به شکل میمون و خوک‌های رکوع و سجده کننده، مسخ کند و این در حالی است که خداوند متعال فرموده است: «همانا مشرکان نجس هستند و به مسجدالحرام نزدیک نشوند.» 📚 برگرفته از کتاب برگرفته از کتاب « »؛ به نقل از دعائم الإسلام، ج1، ص149؛ تفسير البرهان، ج2، ص877. 📬 خرید از فروشگاه موعود shop.mouood.com/emam_ali_emam_mahdi فراکتاب: https://b2n.ir/j92654 کتابراه: https://b2n.ir/j37096 طاقچه: https://b2n.ir/x18346 @mouood_org
🔘 سلسله نشست های ماهانه فرهنگ مهدوی 🔰 نشست شماره ۱۴۵ ✅ موضوع : بررسی پروتکل‌های صهیون 👤 با سخنرانی استادان علیرضا سلطانشاهی و شمس الدین رحمانی 📆 پنجشنبه ۲۶ خرداد 🕔 ساعت ۱۷ 🌐 مشاهده به صورت آنلاین از لینک های زیر: 🌐 www.mouood.com 🌐https://www.aparat.com/mouood_org/live @mouood_org
📚ولنگاری فرهنگی 🔹حوزه «فرهنگ» که مهمترین نقش را در حیات فردی و اجتماعی مردم هر سرزمین بازی می کند در زمره مغفول مانده‌ ترین موضوع‌ ها در دهه‌ های گذشته است. مردان سیاسی و اقتصادی نو به‌ نو می‌ آیند و می‌ روند و همواره این حوزه را در حاشیه مناسبات اقتصادی و سیاسی به بوته فراموشی می‌ سپارند... 🔹 آن‌چه در این اثر با نام «ولنگاری فرهنگی» فراروی شما است گزیده مقالاتی است که طی سال‌ های اخیر نگاشته شده و در برخی روزنامه‌ ها و مجلات پرتیراژ کشور منتشر شده‌ است و با نشر آن در قالب اثری واحد، امکان شناسایی بسیاری از معضلات فرهنگی ریشه‌ دار و دریافت برخی خطوط استراتژیک ارائه شده برای اصلاح امور را در خود پوشیده دارد. 🔹ضمن آنکه مجموعه چند جلدی «شبیخون،بیداری و مقابله» مجال سازماندهی گروه بزرگی از پژوهشگران و تحلیلگران را برای مطالعه اصلاح گرانه در حوزه مطالعات فرهنگی ایران اسلامی فراهم آورده است. 🌐 لینک در فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/velengari/ 🌐 لینک محصولات موعود در کتابخوان‌های: 🔹طاقچه: 🔸taaghche.ir/publisher/832/انتشارات-موعود 🔸taaghche.ir/publisher/835/انتشارات-هلال 🔹کتابراه: 🔸ketabrah.ir/publisher/موعود-عصر 🔹 فراکتاب: 🔸faraketab.ir/content/person/13973/موعود-عصرعج 🔹پاتوق‌کتاب: 🔸patogh.mobi/publisher/2639 📋 🖋 📚 || 🔖 📲 @mouood_org 📲 @mouood_asaar 🌐 mouood.org 🌐 shop.mouood.com
هدایت شده از موعود
🔘 سلسله نشست های ماهانه فرهنگ مهدوی 🔰 نشست شماره ۱۴۵ ✅ موضوع : بررسی پروتکل‌های صهیون 👤 با سخنرانی استادان علیرضا سلطانشاهی و شمس الدین رحمانی 📆 پنجشنبه ۲۶ خرداد 🕔 ساعت ۱۷ 🌐 مشاهده به صورت آنلاین از لینک های زیر: 🌐 www.mouood.com 🌐https://www.aparat.com/mouood_org/live @mouood_org
3⃣5⃣ 🔘 افضلیت انبیاء به خاطر ولایت 🔹 با پیوند دارد و به نظر برخی، ولایت، خود نوعی نبوت انبایی است و نه تشریعی و نبوت نیز مستلزم ولایت است و هنگامی كه ولایت حاصل آمد، نبوت آغاز می گردد. نتیجه آنكه، انبیا در ورای نبوت و رسالت خویش كه مرتبط با نشئه ظاهری و دنیوی آنها است، از ولایتی برخوردارند كه آنها را به حقایق باطنی و نشئه اخروی مرتبط می كند. 🔹 اساساً، نبوت و رسالت، بدون پشتوانه ولایت، تحقق پذیر نیست؛ زیرا ولایت جنبه حقانی و الهی نبی و رسول را تأمین می كند و این ولایت، در مقایسه با نبوت و رسالت در حكم روح و باطن آنها خواهد بود. 🔹 برتری و نسبت به هم، به برتری ولایتشان برمی گردد. این رتبه و برتری ولایت در نبی یا رسولی است كه او را از سایرین برتر و افضل ساخته است. 🔹 برتری انبیای اولوالعزم بر سایر انبیا و رسولان و برتری حضرت نبی اكرم(ص) بر سایر انبیای اولوالعزم و برتری و افضلیت ایشان در ولایت است. 📚 کتاب « » اثر از مجموعه 📬 خرید از فروشگاه موعود shop.mouood.com/velayat_vali طاقچه: https://b2n.ir/k79931 کتابراه: https://b2n.ir/n39413 پاتوق کتاب فردا: https://b2n.ir/j48730 فراکتاب: https://b2n.ir/b10942 @mouood_org
🔘 اخبار هفتگی مؤسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) 1️⃣ نشست شماره ۱۴۵ از سلسله نشست های ماهانه فرهنگ مهدوی با موضوع «بررسی پروتکل‌های صهیون» و با سخنرانی علیرضا سلطانشاهی و شمس الدین رحمانی پنجشنبه ۲۶ خرداد برگزار شذ. 2️⃣ پرفروش‌ترین آثار این هفته موعود: 📘 شش ماه پایانی 📘 آرمگدون 📚 تهیه آثار موعود از طریق فروشگاه اینترنتی: 🌐 shop.mouood.com @mouood_org
هدایت شده از موعود
202030_1951834298.mpga
3.38M