eitaa logo
موعود
1.9هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
275 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
1️⃣5️⃣ ⭕️ پرهیز از غرض ورزی جناحی و گروهی 🔸 در سال های اخیر با گسترش فعالیت های مهدوی در جامعه، گروه ها و قشرهای مختلف اجتماعی با گرایش های متفاوت سیاسی، بیش از پیش به روی آورده و به حضرت مهدی(ع) به عنوان پایان بخش همه ناامیدی ها و نامرادی ها و آخرین ذخیره شیعه برای رهایی همه جهان از تیرگی ها و پلیدی ها دل بسته اند. 🔸 از این رو، بر همه مراکز، مؤسسه ها و... که به فعالیت های مهدوی مشغولند، لازم است در فعالیت های خود، تنها رضایت حضرت صاحب الامر(ع) را در نظر داشته باشند و از درآمیختن این موضوع با هرگونه اغراض و گرایش های جناحی و گروهی خودداری کنند. 🔸 در این شرایط، هر حرکتی که برای کسب منافع جناحی و گروهی و بهره برداری سیاسی و حزبی از این گرایش ناب و خالص مردمی صورت گیرد، موجب از دست رفتن آخرین امید مردم، بدبین شدن آنها به فعالیت های مهدوی و در نتیجه، پراکنده شدن آنها از پیرامون مهم ترین محور امت اسلامی می شود که خطایی جبران ناپذیر و گناهی نابخشودنی است. 📚 برگرفته (تلخیص) از کتاب , ج 6: ؛ اثر . 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: B2n.ir/d93321 کتابراه: B2n.ir/m13103 فراکتاب:B2n.ir/r43584 طاقچه: B2n.ir/s46125 @mouood_org
🔘 ▪️ مظلوم به معنای کسی است که به او ستم شده است. در روایت آمده است: «مگر نمی دانید که مظلوم حقیقی، حسین(ع)، شهید کربلاست؟» ▪️ مظلوم، در معنای دیگر، به معنای کسی است که بدون هیچ گناهی که مستوجب قصاص باشد، خونش ریخته شود. در این معنا نیز، مظلوم بر صدق می کند. خود ایشان در کربلا فریاد زدند: «وای بر شما! آیا به دنبال خونخواهی کسی هستید که من او را کشته باشم؟ یا ثروتی را از شما ربوده ام تا خواستار آن باشید؟ یا کسی را بی دلیل زخمی ساخته ام که در قصاص هستید؟ یا احکام و قوانین الهی را تغییر داده ام؟» ▪️ مظلومیت، به معنای کشته شدن با اوضاع سخت و دردآور است و وای از سختی کشته شدن حضرت (ع)... ▪️ مظلومیت به معنای نادیده گرفتن حقوق آن فرد، در زمان زندگی و پس از مرگ است. درباره امام حسین(ع) چنین چیزی صدق می کند. کار ستمگران به کشتن ایشان و جسارت به جسم ایشان ختم نشد؛ بلکه پس از آن، به خیام آن حضرت حمله برده و به روی آوردند و زنان و فرزندان شهدا را به بردند. @mouood_org
1️⃣1️⃣ 🔘 رنگ و بوی عالم 🔹 هر عالمی رنگ و بویی دارد که اهلش آن را می شناسد. آنکه در عالم دینی سیر می کند، سیر در دارد و آنکه در عالم غربی، سیر در ؛ چنان که در مبادی آن، با مراجعه به خود و روی گردانی از مبدأ آسمانی، خودکامی پیشه ساخت. 🔹 از این رو در این عالم، همه چیز بوی انانیت دارد؛ چنان که و ادب غربی و حاصل و محصول آن، همین را فریاد می کند. در این دیار، انسان مؤدب به ادب اهل بندگی نیست؛ ادب اهل عصیان را دارد؛ ادبیاتش هم، چون موسیقی و معماری اش اَنَا الحق فرعونی، سر می دهد؛ کبر می ورزد و با طغیانگری در برابر فرمان حق می ایستد و هل من مبارز می طلبد. 🔹 در مقابل، در عالم دینی، همه چیز رنگ و بوی عبودیت دارد. آنکه در عالم دینی سیر می کند، خانه اش بی هیچ تابلو و نشانی، آشکارا عبد بودن او را منعکس می سازد؛ نیازی به جار زدن و اعلام رسانه ای و شعارنویسی ندارد؛ همه شهر و بازارش هم بوی انا العبد و انت المولا سر می دهد. 🔹 دو عبارت انانیت و عبودیت پرده از راز دو عالم بر می دارد. ✍ 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/porsesh_az_gharb/ کتابراه: B2n.ir/z73167 فراکتاب:B2n.ir/u35259 طاقچه:B2n.ir/j52106 @mouood_org
🔘 اطلاعیه روابط عمومی مؤسسه موعود عصر(عج) 🔸 به اطلاع موعودیان علاقه‌مند به می‌رساند که نشست مرداد ماه به دلیل آنکه بیشتر عزیزان قصد سفر پر فیض دارند، برگزار نمی‌شود. 🔸 زمان، موضوع و مکان برگزاری نشست آتی متعاقبا اعلام می گردد. @mouood_org
🔘 ▪️ شدت در و برای به گونه ای بود که حضرت را عطشان نامیدند. ▪️ به خاطر منع این آب از امام حسین(ع)، خداوند سه آب در آخرت به ایشان اختصاص داد: ▪️ آب ؛ چنانچه خود حضرت در جواب شمر ملعون فرمودند که من به زودی به دست جدّم از آب کوثر سیراب خواهم شد. ▪️ به گفته علامه در ، در بهشت با اشک هایى که براى آن حضرت ریخته شده است، در هم مى آمیزد و بر گوارایى آن مى افزاید. این آب نیز به آن حضرت اختصاص یافته است. ▪️ خداوند اشک دیده ها را به آن حضرت اختصاص داده است؛ چرا که آن حضرت () لقب گرفته اند. ▪️ شیعیان آن حضرت هر آب سرد و گوارایى که بنوشند، امام حسین(ع) را یاد می کنند؛ حضرت عطشان فرمودند: «اى شیعیان من! هر گاه آب سرد و گوارایى نوشیدید، مرا یاد کنید.» @mouood_org
🔺 📚سیر اکمالی انسان با انسان کامل 🔹کتاب «سیر اکمالی انسان با انسان کامل»، کتابی نیست که همانند رمان خوانده شود و در میان خاطرات قرار بگیرد و در کتابخانه رها شود؛بلکه کتابی است که باید جملات آن را چشید و با تأمّل و درنگ دربارة آن اندیشه کرد؛ اگر اینگونه این کتاب را بخوانید، دیگر آن انسان سابق نخواهید شد! 🔸 با این کتاب جهانی دیگر را می‌بینید و انسان دیگری را می‌شناسید غیر از چیزهایی که تا به حال دیده و شنیده و خوانده‌اید. 🔸 سیر اکمالی انسان با انسان کامل، اثر استاد اسماعیل شفیعی سروستانی در راستای معرفی و است. 🔸 با این کتاب، انسان می‌آموزد که در کدامین نقطه در میانة هستی قرار دارد و خداوند از او چه خواسته و چه وسایل و امکاناتی برای او فراهم آورده تا در مسیر نقشة الهی قرار بگیرد و مأموریت ولایی خویش را به انجام برساند. 🔸 و نصب به عنوان و از وسایل خداوندی برای رسیدن انسان به کمال است. 🔸 چرا رسیدن به کمال؟ آیا این خواستة هر انسانی نیست که «بهترین» باشد؟ در برگی از این کتاب می خوانیم: 🔸 به اطراف بنگرید! به خودمان، به همه آثار هنری و داستان‌های قهرمانان و پهلوانان و حتّی میدان‌داران ورزشگاه‌ها و استودیو سینمایی، جملگی در یک عبارت خلاصه می‌شود: انسان‌هایی که همه چشم‌ها معطوف به آنهاست و همه مانند آنها بودن را در دل می‌پرورند. همه پس زدن نقص‌ها و ضعف‌ها را می‌خواهند و همه همّ خود را مصروف رسیدن به چیزی می‌کنند که فقدانش را احساس می‌کنند. نقصان سلامتی، نقصان دارایی، نقصان قدرت بدنی، نقصان جمال و زیبایی، نقصان جاه و موقعیت و… 🔸 در این گمان که اگر این کمبود‌ها و نقصان مرتفع شود، خوشحال و حوشبخت خواهند بود، سرآمد و برتر از همه. برای این راه هم پایانی و حدّ یقفی نیست. هیچکس را نمی‌یابی که پس از دست‌یابی به اوّلین خواسته، بسنده کرده و طالب دومین نباشد. 🔸 هستی میدان فراخی است که در آن جمیع انسان‌ها خود را در میدان مسابقه‌ای سنگین می‌شناسند برای دست‌یابی به بهترین‌ها، بالاترین‌ها، برترین‌ها و کامل‌ترین‌ها. 🌐 لینک در فروشگاه اینترنتی موعود: 🌐 لینک محصولات موعود در کتابخوان‌های: https://b2n.ir/n53610 🔹پاتوق‌کتاب: 🔸https://b2n.ir/s62177 📋 🖋 📚 || 🔖 📲 @mouood_org 📲 @mouood_asaar 🌐 mouood.org 🌐 shop.mouood.com
🎧 پدران مهربان ما 🔸 کتابی درباره علیه السلام به عنوان رحمت واسعه الهی، امام و پدری مهربان در کتاب هم اکنون به صورت صوتی در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است. 🌐 تهیه https://fa.mouood.com/audio-book @mouood_org @mouood_multimedia
2️⃣0️⃣ 🔘 معیت دو ثقل 🔹 در شأن و منزلت بیان شده، بی گمان در شأن و منزلت که خود نه تنها مفسر و شارح قرآن صامت، بلکه همه حقیقتی است که در کالبد انسانی مجال یافته، مصداق پیدا می کند. 🔹 از جمله آنکه، خداوند متعال، در «سوره قدر» از قرآن، به عنوان حقیقتی نازل شده از عالم غیب یاد فرموده است: «إِنا أَنْزَلْناهُ في‏ لَيْلَه الْقَدْر.» 🔹 آنچه که همه طهارت و پاکیزگی ذاتی صامت را حمایت می کند، طهارت، عصمت و پاکیزگی ذاتی قرآن ناطق را نیز حمایت می کند و پرده از حقیقت قدسی آن برمی دارد. 🔹 کلام بلند حضرت امیر(ع) از این حقیقت، رمزگشایی می کند، ایشان فرمودند: «خداوند ما را پاکیزه داشته و از خطا حفظ کرده است. او ما را گواه بر آفریدگان خویش و خود در قرار داده است و ما را با قرآن و قرآن را با ما قرار داده است؛ نه ما از قرآن جدا می شویم و نه قرآن از ما.» 🔹 معیت این دو ثقل، از وقت انزال تا الی الابد، معیت و یگانگی در عالم معنا و حقیقت ثابت متعالی را اعلام می دارد. 📚 تلخیص کتاب « » اثر از مجموعه 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/marefat_emam/ طاقچه: B2n.ir/z34465 فراکتاب: B2n.ir/t23641 کتابراه: B2n.ir/m32866 @mouood_org
🔘 ▪️ در می خوانیم: «تو پنجمین نفر از اصحاب کسا هستی که از دست رحمت غذا خوردی و از سینه ایمان شیر نوشیدی و در دامن اسلام پرورش یافتی...» ▪️ با کشته شدن ، تمامی اصحاب کساء از زمین پر کشیدند و حلقه اولیه وحی از مردم منقطع شد. ▪️ حضرت در روز فرمودند: «امروز مادرم فاطمه(س) و پدرم علی(ع) و برادرم حسن(ع) از دنیا رفتند. ای جانشین گذشته و پشت و پناه آیندگان!» @mouood_org
✡️ تبارشناسی بنی‌امیه با رویکرد یهودی(۸): اتهام فرزندخواندگی در نسل امیه 🔸 عقبه بن ابی معیط: رسول الله(ص) به عقبه فرمود: تو قریشی هستی؟! تو برده ای اهل صَفّوریه هستی. این مطلب، در ماجرایی میان عبدالملک و مردی سالخورده نیز بیان شده است. عقیل هم به عقبه گفت: تو به گونه ای سخن می گویی گویا اصل خود را نمی دانی. تو برده ای اهل صفوریه هستی. عقیل به این نکته اشاره داشت که پدر او یکی از یهودیان آن ناحیه بوده است. 🔸 خاندان ابوالعاص: عبدالرحمان بن محمد بن اشعث، می گفت: نسل ابوالعاص، بردگانی اهل صفوریه هستند. 🔸 بنابر آنچه گفته شد، فرزندخواندگی یا یک مسئله عادی در میان بوده است که در این صورت، ادعای آن درباره هم نیازمند دلیل محکمی نیست؛ به ویژه که بعدها معاویه با بی آبرویی و بی شرمی هرچه تمام تر، زیاد بن ابیه را به این خاندان پُر ظرفیت افزود و هیچ ابایی از این کار نداشت. 🔸 احتمال دیگر، این است که تمامی این موارد به یک مورد اصلی باز می گردد که در این فرض، اصلی ترین متهم و گزینه موجود، امیه است. اما پاسخ این که چرا منابع غیرشیعی از این حقیقت، حتی در دوران بنی عباس طفره رفته اند، را باید در کلام سهیلی جست و جو کرد؛ آنجا که می نویسد: خدا از کارهای دوران گذشته و از ایراد گرفتن به نسب دیگران نهی کرده است. حتی اگر این نهی الهی نبود، باز جا داشت به خاطر جایگاه برخی از صحابه، نسبت به نسب بنی امیه کنکاشی نشود. 📚 اندیشکده مطالعات یهود با استفاده از کتاب ، دفتر دوم، انتشارات شهید کاظمی، صص۴۵-۶۲. @mouood_org
🔘 ▪️ به کسی گفته می شود که دور از وطن باشد یا به دلیل نداشتن دوست و آشنا در بین مردم تنها بماند. چون در بی یار و یاور ماندند و لشکر ایشان را بسیار آزار دادند و اذیت کردند، ایشان به غریب الغربا، یعنی غریب ترین غریبان ملقب ساختند. ▪️ این لقب را در برای حضرت حسین(ع) عنوان کرده اند. ▪️ علاوه بر بی یار ماندن امام حسین(ع) و دور ماندن ایشان از وطنشان، یعنی ، حضرت در میان افرادی مانده بودند که با باور ایشان غریبه بودند؛ در عین حال که خود را مسلمان می نامیدند و برخی روزی در رکاب امیرمؤمنان علی(ع) جنگیده و برخی در این راه مجروح شده بودند. این است معنای غریب الغربا! @mouood_org
⭕️ استراتژی انتظار 🔸 غفلت از گفت وگو درباره آینده جهان و جهان آینده و ترسیم خط مشی مادی و فرهنگی مسلمانان، مبتنی بر طرحی بنیادین که در آن مقصد نهایی تبیین شده باشد، موجب بروز انفعال همراه با یأس در میانشان شده و عرصه را برای فعالیت دشمنان شیعه بازتر و بحران های فرهنگی و اجتماعی را سبب شده. 🔸 شاید یکی از رموز دوام سلطه مستکبران در توجه آنهاست به مطالعات استراتژیک و طرح های بلند مدت مبتنی بر مبانی و مبادی فکری خاص خودشان داشته اند، به عکس مستضعفان منفعل. 🔸 مسلمانان در عصر حاضر، سیر در عالم غربی را امری مطلوب فرض کرده اند، به همین جهت از سویی سعی در منطبق ساختن تعالیم دینی و فرهنگ اسلامی با مبانی فرهنگ غربی و یافتن راه های عصری کردن دین داشته اند و از دیگر سو دستورالعمل های کلان غربیان را ملاک عمل قرار داده اند. 🔸 لذا این فرض در اذهان جای گیر شده که تعالیم مذهبی می باید به رنگ مردم زمانه و تمنیات مردم درآید و خدمت گزار هواجس نفسانی شود تا برای لحظه ای سیر و سفر رو به قهقرای انسان گرفتار در دام دنیا، متوقف نشود. این انتظار، بیهوده باب تجدیدنظر در تمامی اصول و فروع دیانت را گشوده است. 🔸 طرح این مباحث، مقدمه نقد بنیادین همه طرح هایی که مستکبران و هوادارانشان فراروی مسلمانان قرار داده اند. مجرایی برای یافتن راهی که شاید امکان ماندن در طریق منتظران فراهم آید. 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/az_inja_dolat_karime/ کتابراه: B2n.ir/f29947 فراکتاب:B2n.ir/b34793 طاقچه:B2n.ir/a85763 @mouood_org
1️⃣0️⃣ 🔘 ورود ماسومانی گری توسط یهودیان به آمریكا 🔹 اساس آمریکای امروز را همان هایی بنا نهادند که اولین کلنی ها را در به وجود آوردند. پیوریتان ها از این راه هم شیفتگی خود را به یهودی گری در مرکز ثقل فرهنگ آمریکا به نمایش در آوردند. 🔹 بدون شک چنین جریانی برای سردمداران یهودی که از دیرباز در پی یافتن راهی برای حاکمیت بر دنیا بودند، فرصت بسیار مغتنمی به شمار می آمد و از حیث جامعه شناختی، آمریکا به عنوان یک جامعه متحد از یهودیان با سرعت تمام در حال توسعه بود؛ 🔹 یهودیان به منظور نظارت دائم بر آمریکا، برخی از ابزارهای هم راستا با اهداف خود را از دنیای قدیم به دنیای جدید منتقل کردند. در رأس این ابزارها تشکل های ماسونی گری قرار داشت که در علیه کلیسای ، با یهودیان اتحادی تاریخی را رقم زده بودند. در کلنی آمریکا، نام بسیاری از یهودیان در میان بنیان گذاران ماسونی گری نیز دیده می شود. در حقیقت اولین بار، ماسونی گری توسط یهودیان، وارد آمریکا شد. 🔹 ورود ماسونی گری توسط یهودیان به آمریکا، اقدامی کاملاً با معنی و مغرضانه بود، پیشکسوتان یهودی، همان عقد اتّحادی را که با ماسونگری در اروپا بسته بودند، به دنیای جدید منتقل کردند؛ اتحاد یهودیان با ماسون ها در آمریکا به ایجاد نظامی نوین، توسط یهودیان و متحدان تاریخی آنها، یعنی ماسون ها منجر شد. 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/tarikh_nagofte/ کتابراه: B2n.ir/e97949 فراکتاب: B2n.ir/f60509 طاقچه: B2n.ir/x02862 @mouood_org
🔘 ▪️ فرستاده خداوند، یکی دیگر از لقب های سید الشهداست. ▪️ رسم اسلام و اخلاق محمدی همیشه بدین منوال بود که امامان حق تا آخرین لحظه برای طرف مقابل خود تلاش می کردند؛ چنانچه شاهدیم در رسول اکرم(ص) یا امیرمؤمنان(ع) هیچگاه آغازکننده جنگی نبودند و تا آخرین لحظه برای روشنگری طرف متخاصم تلاش می کردند. ▪️ با آنکه در محاصران ددان و گرگ صفتان گرفتار آمده بودند، تا آخرین نفس در معرفی خود به عنوان فرزند رسول خدا(ص) و فاطمه زهرا(س) کوشیدند. در آمده است که با هر ندای امام حسین(ع) چند نفر از سپاه دشمن جدا شده و به امام ملحق می شدند. تا آنجا که دیگر دوستی نماند و دشتی پر دشمن ماند و سفیر خداوند، حسین(ع)... @mouood_org
1️⃣6️⃣ ⭕️ پرهیز از بیان مباحث کم اهمیت یا بی اهمیت 🔸 در معارف اسلامی، شناخت امام از جایگاه و اهمیت بسزایی برخوردار است تا آنجا که وقتی شخصی از امام حسین(ع) پرسید: «ای فرزند رسول خدا، پدر و مادرم فدایت، معرفت خدا چیست؟» آن حضرت پاسخ داد: «شناخت اهل هر زمان نسبت به امامی که باید از او فرمان برند.» 🔸 شناخت امام عصر(ع)، مقدمه ای برای اطاعت اوست. شناخت هر آنچه دانستن آن در اطاعت ما نسبت به آن امام هیچ تأثیری ندارد، در دایره تکلیف ما داخل نمی شود. 🔸با توجه به آنچه گفته شد، مروجان و مبلغان باید همه توان خود را صرف پرداختن به موضوع هایی مانند: ویژگی های امام، ضرورت وجود امام و حجت الهی، جایگاه در هستی، مفهوم، ضرورت و فضیلت انتظار، ، چگونگی تحقق ، ویژگی های جهان پس از ظهور و... کنند. 🔸 آنان باید از دامن زدن به موضوع ها و مسائل کم اهمیت یا بی اهمیتی مانند محل زندگی و اقامت امام عصر(ع) یا ازدواج آن حضرت که دانستن آنها وظیفه و تکلیف مردم نیست و تأثیری هم در اطاعت آنها نسبت به امام زمان(ع) ندارد، خودداری کنند و اذهان مخاطبان خود را درگیر این گونه موضوع ها نسازند. 🔸 مراد از این سخن، بی پاسخ گذاشتن پرسش های مردم در این زمینه ها نیست، بلکه مراد این است که به میزان اهمیت و جایگاه این قبیل موضوع ها در مجموعه معارف مهدوی توجه و از پرداختن بیش از حد لازم به آنها خودداری شود. 📚 برگرفته (تلخیص) از کتاب , ج 6: ؛ اثر . 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: B2n.ir/d93321 کتابراه: B2n.ir/m13103 فراکتاب:B2n.ir/r43584 طاقچه: B2n.ir/s46125 @mouood_org
🔘 سفینة_النجاة ▪️ در حدیثی از رسول اکرم(ص) آمده است که فرموده اند: «همانا حسین در آسمان مقامی بالاتر از زمین دارد. در عرش خداوند نوشته شده است: حسین است...» ▪️ را که در منابع شیعه و سنی از پیامبر(ص) نقل شده و اهل بیت(ع) را همانند و مایه نجات انسان معرفی می کند، مؤید مضمون این روایت می دانند. ▪️ در اعلام می کند که همه اهل بیت(ع) کشتی نجات هستند، امّا کشتی که انسان ها را به می برد، بزرگتر و سریعتر است. @mouood_org
3️⃣1️⃣ ⭕️ غایت انگاری و صیروریت در تفکر دینی 🔺 آخرت نگری و معاداندیشی یکی از کلیدی ترین مفاهیم در تفکر دینی است. در این دیدگاه، مرگ پایان راه نیست. مرگ اندیشی، صاعقه ای غفلت شکن است. آنان که غرق زندگی این جهانی شده اند، مرگ را مترادف با نیست شدن انگاشته و از آن می گریزند؛ در مکتب ادیان توحیدی، آدمی می آموزد که از اولین لحظه تولد، پا در جاده مرگ گذارده و هر لحظه در حال مردن و کوچ کردن به سوی سرای باقی است. 🔻 وظیفه انبیای الهی و کتب آسمانی، بازدارندگی، کنترل و این موجود است تا مبادا در طی حیات این جهانی، غرقه هواجس نفسانی و وساوس شیطانی شده و مقصد را گم کند و همه دارایی خدادادی اش را از کف بدهد. اگر میل به حرکت و دگرگونی ذاتی نهاده شده در را از انسان سلب کنند، در ایستایی، جان خواهد داد. 🔺 صیروریت، تغییری تدریجی است که موجودی، تحت مراقبت و ارشاد ربانی آن را تجربه و مرتبه به مرتبه بر کشیده می شود. آدمی با طی همه مراتب و در صیروریتی تمام، آنگاه که در مقام عالی انسانی جذب و هضم می شود، سیر خود را تمام کرده و کمال خود را حسب وسعت وجودی، به تجربه می نشیند. 🔻 گم شده ناقص و طالب کمال است و این کمالطلبی، نه به کالبد حیوانی؛ بلکه به روح متعالی مستقر در کالبد آدمی مربوط است. بدا به حال آدمی که در سیری معکوس، به جای طی مدارج و صیروریت والا، در درکات سیر کرده و از مقام انسانی چنان نزول کند. 📚تلخیص 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/otopia/ طاقچه: B2n.ir/w55750 فراکتاب: B2n.ir/h97890 @mouood_org
1️⃣2️⃣ 🔘 دروازه های عالم دینی و عالم غربی 🔹 دروازه ورود به عالَم دینی، و دروازه ورود به عالم غربی است. خروج از عالم غربی هم ممکن نیست، مگر آنکه مهاجر الی الله از دروازه نفی خود بگذرد. 🔹 جمله من می اندیشم، پس هستم. ، مبتنی بر مراجعه و تحویل به خود، منجر به بروز جهانی شد، که از آن با عنوان عالم غربی یاد می شود. این جمله کوتاه، ناظر به تحول در جان او بود. به هر روی، دکارت پای به عالمی نو نهاده بود. 🔹 این مراجعه، باعث کشف معرفت جدیدی درباره عالم و شد؛ معرفتی که به تمامی، متکی به برداشت صرفاً کمی از زمان و مکان بود به این ترتیب، عالم و آدم از حیثیت قدسی تهی شدند. 🔹 انانیت، بنیاد جدیدی برای معرفت تلقی شد و در مدت چهار قرن، تأثیر عمیقی در حیات فرهنگی و مادی ملل جهان گذاشت؛ چنان که امروزه علم تجربی داعیه دار علم به حقیقت اشیاء است. 🔹 اتخاذ استراتژی نفی خود، بدون پرسش از غرب، ممکن نیست، وقتی چیزی را نمی شناسیم، چگونه می توانیم آن را نفی کنیم؟ 🔹 حتی اگر همگان با سلام و صلوات و غرقه صورت های مذهبی هم کلنگ بزنند، ولی ندانند که با چه موجودی و با کدامین ابعاد و وجوه رو به رو هستند چنانکه شایسته است، نتیجه ای نخواهند گرفت. ✍ 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/porsesh_az_gharb/ کتابراه: B2n.ir/z73167 فراکتاب: B2n.ir/u35259 طاقچه: B2n.ir/j52106 @mouood_org