#پاسخ_شبهه
👈 آیا عمل مسلمین در توسل شفاعت و استغاثه به اهل بیت علیهم السلام مثل عمل بت پرستان و مشرکین است؟
✅ پاسخ در تصویر
☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
#قسمت_هفتم🔥 📝📝 لازم میدانیم برخی از اصطلاحات تخصصی مربوط به علم اصول فقه را برای کاربران گرامی توضی
#قسمت_هشتم🔥
#پایانی ✅
⚙ در این پست نشان می دهیم ملحد مغز فندقی نمی تواند حتی یک جمله ی علمی صحیح بیان کند چه برسد به اینکه بخواهد به مباحث علمی تخصصی ورود کند!
( اصطلاحات موجود در این پست را در پست قبل توضیح داده ایم )
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
⭕️ اولین مطلبی که ملحد بدان استناد میکند اصاله الحقیقه است و میگوید:
"در اصول فقه قاعده ای هست تحت عنوان (اصاله الحقیقه) یعنی مراد نویسنده از سخن خویش همان معنای حقیقی لفظ است"
✅ پاسخ: ملحد این قاعده را آورده است که بگوید معنای حقیقی "عوره" اندام تناسلی است اما غافل از اینکه در همان منبعی که خودش ارائه داده است،تصریح شده که لفظ "عوره" کنایه از قبل و دبر است نه اینکه معنای حقیقی آن باشد.
📌عور: العورة سوأة الانسان وذلك كناية وأصلها من العار
📖 عوره: #بدی ( زشتی ) انسان و این از باب #کنایه هست و اصلش از شرم میباشد.
📓المفردات في غريب القران جلد 1 صفحه 595
Ⓜ️http://lib.eshia.ir/41892/1/595/
✍🏼 لذا عوره نمی تواند با استناد به اصاله الحقیقه به معنای قُبُل و دُبُر باشد چون قبل و دبر خودش معنای کنایی و مجازی است!
👌🏼از ملحد مغز فندقی تشکر می کنیم که از این قاعده به نفع ما استفاده کرده است و مقصود ما را اثبات کرده است!
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
⭕️ ملحد در ادامه میگوید:
اگر نویسنده طالب معنای مجازی بود باید ذکر قرینه 👈 (صارفه . معینه) 👉بکند.
✅ پاسخ : قرینه ی معینه وقتی کاربرد دارد که کلمه، مشترک لفظی باشد. و برای تعیین کلمه ی مد نظر متکلم از بین معانی #حقیقی کلمه به کار می رود (نه مجازی)، لذا قرینه ی معینه اصلا ربطی به مبحثی که ملحد طرح کرده است ندارد اما چون تفاوت قرینه ی صارفه و معینه را نمیداند هر دو را ذکر کرده شاید یکی از آنها درست از آب درامد!
( تفاوت آنها به صورت اجمالی در پست قبل آمده است )
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
⭕️ ادعای بعدی ملحد این است که:
"هیچ قرینه ای مبنی بر معنایی جز آنچه حقیقت لفظ عورت بیان میکند در جمله وجود ندارد که مورد استناد قرار بگیرد"
✅ پاسخ: اولا در قسمت 5 توضحیات به قدر کفایت بیان شد که در خود حدیث نیز قرینه وجود دارد و آن این است که پوشاندن عورت با لباس و حجاب محقق میشود نه نگه داشتن در خانه! لذا مقصود معصوم از بیان لفظ عورت قطعا نمیتواند "قُبُل و دُبُر" باشد. ثانیا به فرض محال که قرینه ای در این حدیث نباشد، در بخش اراده ی استعمالی و جدی توضیح دادیم که قرینه میتواند در آیه یا روایت دیگر بیان شده باشد مثل سخن گفتن دختران شعیب با حضرت موسی و... که در قسمت فلان ذکر شد.
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
⭕️ ادعای بعدی ملحد مربوط به تبادر است که می گوید:
"این معنی زودتر از سایر معانی به ذهن می رسد"!
✅ پاسخ: از مفردات راغب که منبع مورد استناد ملحد بود اثبات کردیم که معنای قبل و دبر، مجازی و کنایی می باشد اما تبادر از علامات فهم معنای حقیقی است پس معنای مد نظر ملحد نمی تواند زود تر از سایر معانی به ذهن برسد چون مجازی است.
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
⭕️ ملحد در ادعای آخر خود به اطراد تمسک میجوید و گفته است:
"کثرت استعمال این لفظ در معنای مذکور(قبل و دبر) بدون هیچ قرینه ای اطراد حاصل میکند که خود علامت حقیقت است"
✅ پاسخ: از بخت بد ملحد لغت شناسان دقیقا بر خلاف این حرف را بیان کرده اند
📌غلبت العَوْرَة في الخَلَلِ الواقع فيما يهمُّ حفظهُ ويُعنَى بسِترِهِ ، ومنه : العَوْرَةُ في الحربِ : وهي الجهة الَّتي يخاف منها.
📖 لفظ عورت #غالبا در معنای "شکاف" استعمال میشود، آنچه #محافظت از آن مهم است و #پوشاندن آن ضروری.
📓الطّراز الأوّل جلد 8 صفحه 460
Ⓜ️http://yon.ir/RpNpi
✍🏼 بنابراین اگر قرار باشد اطراد چیزی را اثبات کند همان معنایی است که مد نظر ماست یعنی هر چیزی که محافظت از آن لازم است.
#رسوایی_پشت_رسوایی
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
خب دوستان عزیز این شبهه پوشالی هم به طور کامل و تخصصی منهدم شد و به قعر گورستان روانه گردید 👊🏼💥
🔨 ادمین های تروریست آتئیستی مانند خرانی هستند که از شیر میگریزند و توان درگیری با ما را نخواهند داشت، هر چند که از بیرون آمدنشان از چاه خفت و ذلت بی اندازه #مشعوف خواهیم شد !!
#پایان
#انهدام_شبهه
#یاعلیمدد
☑️ @naghdeelhad
❌👆دروغگویی ادمین های پفک مغز آتئیست پایانی ندارد💯😂
🌐 آنها که همیشه موافق همجنسبازی مشروب و خودارضائی و هرکار زشتی که اسلام از آن منع کرده هستند؛
وقتی که با مضرات علمی چنین مواردی روبرو میشوند دست به دروغگویی میزنند، و میگویند: این مضرات مربوط به زیاده روی در آنها است و در حد کم ضرر ندارد❌🤥
[[ غافل از اینکه دستشان رو خواهد شد. ]]
📍به عنوان مثال:
هنگامی که با مضرات مصرف (consumption) الکل مواجه میشوند،چارهای ندارند جز اینکه به دروغ بگویند consumption به معنی اسراف و بیش از حد نوشیدن است❌
💢 اما هنگامی که از "مصرف" مشروب میخواهند سخن بگویند یادشان رفته که رفرنس خودشان از کلمهی consumption استفاده کرده و خودشان آن را به "مصرف" ترجمه میکنند،نه "مصرف بیش از حد"😂
🗣 ترجمهی consumption مصرف است #نه اسراف و بیش از حد نوشیدن.
🌐https://dictionary.abadis.ir/?lntype=entofa&word=Consumption
#دروغگویی
#شیادی
☑️ @naghdeelhad
📝📝📝دین، انسانیت، اخلاق
📘الف)
🔘 ابتدا به سوالات زیر توجه نمایید:
🔸سوال اول:
شما اهل تهران هستید؟ یا ایران؟
➕پاسخ:
یک تهرانی خیلی راحت می تواند بگوید این سوال نادرست است، چون من هم اهل تهران هستم و هم اهل ایران. بله نام کشوری که در آن زندگی می کنم ایران است؛ ولی این سرزمین از شهرهای مختلفی تشکیل شده و یکی از آنها نامش تهران است.
🔸سوال دوم:
شما درس می خوانید؟ یا ریاضی؟
➕پاسخ:
یک دانش آموز دبیرستانی نیز می تواند بگوید این سوال نادرست است، چون وقتی ریاضی می خوانیم درس هم خوانده ایم. درس خواندن یک تکلیف کلی و عمومی است و ریاضی خواندن یکی از مصادیق آن. به بیان دیگر درس خواندن شامل مطالعه ی همه ی کتاب های درسی می شود که ریاضی فقط یکی از آنهاست.
📕ب)
حال با توجه به نکته ای که ذکر شد، گاها در جامعه با افرادی روبرو می شویم که دقیقاً این گونه از ما سوال می پرسند و می گویند:
1. دین مقدم تر است یا انسانیت؟
2. دین مقدم تر است یا اخلاق؟
▪️اگر توجه بفرمایید، این دو سوال طوری مطرح می شوند که انگار «دین» هیچ ربطی به «اخلاق» و «انسانیت» ندارد! و به عنوان مقوله ای مستقل، با دو مقوله ی ذکر شده مقایسه می شود! در حالی که دین مجموعه ی کاملیست و همه ی این موارد را پوشش داده است. و سوال از اینکه دین مقدم تر است یا اخلاق مانند همان مثال ایران و تهران است.
📗ج)
به مراحل زیر توجه بفرمایید:
▪️1. منظور ما از دین، آیین جهان شمول و فطرت پذیر «اسلام» است نه دین های دیگر.
▪️2. حتی با پذیرش اسلام نیز، منظور ما «وجهه ی زیبا و اصولی این آیین مبارک» است نه برداشت نادرست افراط گرایان و تفریط گرایان.
▪️3. در آن وجهه ی زیبا:
🔸1-3. هم چهارچوب مشخص است (تفریط گرایان چهارچوب را از بین می برند و نظرات شخصی را وارد حوزه ی ثوابت دینی می کنند)
🔸2-3. هم روح صلح طلبانه و رحیمانه ی اسلام وجود دارد (افراط گرایان تصور می کنند برای پیشبرد اسلام راهی جز «خونریزی» و «خشونت» و «بداخلاقی» وجود ندارد و با خود فکر می کنند مجوزی از جانب خداوند رحمان دریافت کرده اند که به افکار غیر از خود (مسلمان و غیر مسلمان) «بی احترامی» کنند! یا آنها را از «دم تیغ بگذرانند» یا هرگونه «ظلمی» روا دارند...)
🔸3-3. هم اقدام نظامی برای «دفع ظلم» و «مبارزه با ظلم» وجود دارد و هم حدود و تعزیرات بر روی افراد خطا کار و بی ناموس و دزد و... جاری می شود. (تفریط گرایان می گویند نباید در اسلام هیچ جنگی وجود داشته باشد، نباید هیچ قصاصی وجود داشته باشد! در حالی که برای جلو گیری از ظلم و ایستادن در برابر کسانی که تنها منطق شان جنگ است، باید این اهرم وجود داشته باشد، یا برای ایجاد نظم و ساماندهیِ جامعه قصاص باید وجود داشته باشد)
▪️4- در وجهه ی زیبای مورد نظر، با رعایت «حکمت» همه چیز بر سر جای خود قرار می گیرد. اما متاسفانه افراط گرایان و تفریط گرایان، به جای «احیای حکمت»، یکی از موارد نامبرده را حذف می کنند. یا اینکه احکام و امورات را در جای نامناسب به کار می برند و متاسفانه نگرش دیگران را در مورد این دین جامع و کامل خراب می کنند (خصوصا افراط گرایان).
▪️5. در آن وجهه ی زیبا و حقیقی، «اخلاقیات» و «کمالات انسانی» در حد اعلای خود وجود دارد و مواردی که از لحاظ «انسانی» و «اخلاقی» زشت هستند، نشانی از اعراب ندارند...
ادامه دارد...
#شبهه_از_شما_پاسخ_از_ما
☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
🎇 بسم الله الرحمان الرحیم 🎇 ⚔ پاسخ به یکی دیگر از دروغ های کانال Radical Criticism: ⛔️ ملحد گزار
#قسمت_دوم🔥
🔴 #الثانی: یکی دیگر از دلایل محکم، در رد این روایت جعلی را با هم مشاهده کنیم و نشان دهیم ملحدین قصدشان جز تحمیق مردم (به خیال خودشان) نیست👇
✳️ خب گزارش دیگر تاریخ طبری چه میگوید:
⚡️ابومخنف گفت: ابوجناب از هانی بن ثبیت حضرمی که #شاهد_قتل_حسین (ع) بود نقل کرد: حسین عمرو بن قرظۀ بن کعب انصاري را نزد عمر سعد فرستاد که شب هنگام در فاصله ی دو سپاه به دیدن من بیا. راوی گفت: عمر بن سعد و حسین هرکدام با بیست سوار بیرون آمدند هنگامی که یکدیگر را دیدند حسین به یارانش گفت از او کناره گیرند و عمر بن سعد نیز چنین دستوری داد.
👈 راوی در ادامه گفت: #ما_صدای_آنان_را_نمیشنیدیم 👉 مذاکره آنها تا پاسی از شب طول کشید. سپس هر یک به سوی سپاه خود برگشتند. مردم درباره این ملاقات سخنها گفته اند. عده ای میگفتند حسین (ع) به عمر سعد گفت: بیا دو سپاه را رها کرده و با هم نزد یزید بن معاویه برویم. عمر گفت: اموالم مصادره میشود. حسین (ع) گفت: از اموال خود در حجاز بهتر از آنرا به تو میدهم. راوي گفت: عمر این سخن را نپسندید. 👈 مردم در این خصوص سخنها و شایعه ها گفته اند در حالی که سخنان آنها را #نشنیده اند 👉
📓مقتل الحسين ج 1 ص 100
Ⓜ️ http://yon.ir/Zy6DN
📓 تاريخ الطبري جلد 4 ص 313
Ⓜ️ http://yon.ir/8h9gf
👆👆 در همان کتاب هایی که ملحدین روایت ارسال کرده اند میبینیم راوی [[ که خود شاهد شهادت امام حسین علیه الصلاه و السلام بوده ]] اعتراف میکند ، هم در اواسط روایت و هم اواخرش 👈 که اینها مشتی #شایعه و اکاذیب بوده و همه از آنها دور شدند به طوری که صدای آنها را نمیشنیدند ❌ . همین برای اثبات خرافه بودن ماجرا کافیست، لیکن ما قصد داریم ملحدین را حسابی تادیب کنیم و هم ادله های متفاوت و کوبنده را به شما عزیزان نشان دهیم♡
#تحمیق_ممنوع
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
✳️ ضربه ی بعدی هم از تاریخ طبری به پیکره بی جان الحاد :
📖 گزارش دوم چه میگوید:
⚡️عبدالرحمان بن جندب، برايم از عُقبَة بن سَمْعان نقل كرد كه: همراه حسين عليه السلام بودم و با او از مدينه به مكه، و از مکه به عراق آمدم و تا هنگام شهادتش #از_او_جدا_نشدم و كلمه اى با مردم، چه در مدينه، چه در مكه، چه در راه، چه در عراق و چه در ميان لشكر تا روز شهادتش، #سخن_نگفت، جز آن كه من، آن را شنيدم. بدانيد كه ـ به خدا سوگند، حسين عليه السلام، آنچه را كه مردم مى گويند و میپندارند، به آنان ، واگذار نكرد. او، #نه_گفت كه [مى خواهد] دست در دست يزيد بن معاويه بگذارد، #نه [خواست كه] او را به مرزى از مرزهاى مسلمانان بفرستند؛
👈 #بلكه_فرمود: «مرا وا بگذاريد كه در اين زمين پهناور بروم تا ببينم كه كار مردم، به كجا مى انجامد 👉
📓تاريخ طبری ج 5 ص 414
Ⓜ️http://yon.ir/dY6gQ
📓صحيح من مقتل سيدالشهداء ج 1 ص 606
Ⓜ️http://yon.ir/7AO5O
👌اینهم از ، دومین #شاهد و مدرک بر رد این گفتگوی ساختگی و مشت محکم به دهان فرزندان یزیدِ آتئیست👊💥
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
📝 نتیجه بررسی تا اینجا : در #قسمت_اول مشخص شد: در تاریخ طبری گزارش دومی هم وجود داشته که الفاظش متفاوت و متن اضطراب دارد ! اینجا فرض را بر این میگیریم که عدم مطالعه کتب تاریخی، منجر به تصمیم عجولانه ملحدین شده. و در #قسمت_دوم مشخص شد: که دو شاهد ماجرای کربلا به کذب بودن روایت صحه میگذارند [[ متن گزارش ها واضح است ]]
🔵 در قسمت آینده ادله های جالب دیگری را ارسال و این شبهه پوشالی را به گورستان تاریخ خواهیم فرستاد. حقا که دشمنان سیدالشهداء علیل و ذلیلتر از همیشه شده اند و تلاش های مذبوحانه نوادگان یزید آتئیست، باعث اثبات حقانیت هر چه بیشتر قیام تاریخی حضرت خواهد شد.
ادامه دارد...
☑️ @naghdeelhad
ریچارد داوکینز (از مشهورترین خداناباوران معاصر)، انجمن Humanist انگلستان و چند سازمان الحادی دیگر، مجموعاً 150 هزار دلار برای گردش اتوبوسهایی در سطح شهر لندن با شعار "there is probably no god" (یعنی احتمالاً خدایی نیست!) هزینه کردهاند!
اگر قیمت دلار را 11 هزار تومان در نظر بگیریم، مبلغ صرفشده برای چسباندن چند جملهی مسخره به اتوبوسها میشود: 1650000000 تومان!
ما نیز مانند ملحدین که به حج اشکال میکنند، حق داریم بپرسیم که چرا این سازمانها و نیز شخص ریچارد داوکینز، از این سرمایه برای کمک به فقرا استفاده نکردهاند؟!
چرا این پول را صرف کمک در ساخت بیمارستان برای افراد فقیر نکردهاند؟ چرا پولشان را به سازمانهای خیریهی فعال در آفریقا اهدا نکردهاند؟
البته مسلمین و خصوصاً حجاج مؤمن (منظور اکثریت حجاج است نه همه آنها) به خاطر فضیلت صدقه، در خفا و پنهانی، بدون آنکه اسم و رسمی از آنان بماند اعمال انساندوستانه را انجام میدهند. که اگر حجم صدقات، زکات و نذورات آنها را محاسبه کنیم، بدون شک در طول عمرشان چندین برابر هزینهی سفر یک حج را به افراد فقیر، سازمانها و بیمارستانها و مدارس کمک کردهاند، به طوری که در اکثریت موارد فقط خدا و آنان از این کمک خبر داشتهاند و به مانند بازیگران و هنرمندان مشهور نیستند که به اهدای چند هزار تومان به فقرا، با آنها عکس یادگاری گرفته و یا خبر این کمک بزرگ را در سایتها منتشر سازند!
نکتهی مهم: بر روی این اتوبوسها عبارت «احتمالاً خدایی نیست!» نوشته شده است؛ چرا ریچارد داوکینز و سازمانهای الحادی انگلستان، جزم به خرج نداده و ننوشتهاند: قطعاً خدایی وجود ندارد؟!
http://www.bbc.com/persian/world/2009/01/090102_v_sh_london_bus
☑️ @naghdeelhad
انسانهای دیندار، خردمندتر و روشن فکرتر از آتئیستها هستند!
آتئیستها نسبت به افراد دیندار، کمتر روشنفکر و گشاده نظر هستند. افراد دیندار در مقابل نظرات مختلف، ظرفیت بیشتری دارند. آتئیستها و آگنوستیکها خود را نسبت به دینداران، روشنفکرتر ميدانند، در صورتی که آتئیستها در حقیقت نسبت به عقاید و ایدههای متفاوت، ظرفیت کمتری دارند [فقط شعار ميدهند].
🌐منبع: ایندیپندنت انگلستان | bit.ly/2NxXuBn
الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِكَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ (زمر/۱۸) آنان كه سخنان مختلف را با دقّت میشنوند و بهترين آن را پيروی ميکنند، آنانند كه خداوند هدايتشان نموده و آنانند همان خردمندان.
☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
📝📝📝دین، انسانیت، اخلاق 📘الف) 🔘 ابتدا به سوالات زیر توجه نمایید: 🔸سوال اول: شما اهل تهران هستید؟ ی
📝📝📝دین، انسانیت، اخلاق
➖قسمت دوم➖
📘د)
می دانم مخالفین، این سخنان بنده را فقط شعار و کلمات زیبا می دانند و می گویند اسلام چنین دینی نیست، لذا ما هم به اصلی ترین منبع اسلام (قرآن کریم) مراجعه می نماییم و به آنها نشان خواهیم داد که اسلام دین اخلاق و انسانیت است...(هر چند کمی طولانی می شود، ولی ان شاء الله همه ی آیاتی که ذکر می نماییم را مطالعه بفرمایید)
▪️1. ادای امانت و حکم کردن به عدالت:
«همانا خداوند شما را به ادای امانت به صاحبشان سفارش می کند و نیز اگر در میان مردم داوری کردید به عدالت داوری کنید، به راستی که خداوند شما را به امر نیکویی امر می کند.» {نساء: 58}
▪️2. مهربانی:
« (مؤمنان کسانی اند که) یکدیگر را به شکیبایی و مهربانی سفارش می نمایند.» {بلد: 17}
▪️3. فروتنی:
« و (ای انسان) در روی زمین با حالت غرور و تکبر راه نرو، چرا که تو نمی توانی (با زدن پای خود بر زمین) آن را بشکافی و (نیز هر چقدر گردنت را برای نشان دادن برتری خود نسبن به دیگران بالا بگیری) طول قدت به اندازه ی کوه ها نمی رسد (و تو ذره ناچیزی در جهان هستی بر روی این کره ی خاکی هستی).» {اسراء: 37}
▪️4. میانه روی در امور:
«و ما شما مسلمانان را امتی میانه رو قرار دادیم» {بقره: 143}
▪️5. میانه روی در انفاق:
« و دست خود را بر گردن خویش زنجیر مکن و (از سوی دیگر دست خویش را برای بخشش) کاملا باز مکن؛ که در نتیجه ی آن مورد سرزنش قرار می گیری و درمانده می شوی.» {اسراء: 29}
▪️6. برادری و ایجاد آرامش بین مردم:
«همانا مؤمنان برادران یکدیگرند، پس میان برادرانتان صلح و آرامش بر قرار کنید» {حجرات: 10}
▪️7. پرهیز از دشنام دادن به اعتقادات دیگران:
«هیچگاه بت ها و معبود هایی را که مشرکان به غیر از خدا می خوانند را دشنام ندهید» {انعام: 108}
▪️8. صدقه دادن:
« و خداوند برکت صدقه را افزایش می دهد.» {بقره: 276} /« و هر کس صدقه بدهد و از حق خود بگذرد کفاره ای برای گناهان او محسوب می شود.» {مائده: 45}
▪️9. انفاق های خالصانه:
« کسانی که اموال خود را فقط به خاطر رضایت خداوند انفاق کنندو در اخلاص ثابت قدم بمانند، چنین انفاقی همانند باغی است در نقطه ی بلندی (در زمین حاصلخیزی) که باران درشت و با برکتی بر آن ببارد (و آنچنان رشد و نمو کند) که میوه هایش را دو چندان دهد.» {بقره: 265}
▪️10. انفاق از اموال نیکو:
« هرگز به نیکوکاری نمی رسید مگر از آنچه دوست دارید انفاق کنید.» {آل عمران: 92}
▪️11. همکاری مردم:
« و همدیگر را در کار های نیک یاری کنید.» {مائده: 2}
▪️12. اتحاد:
« و همگی به ریسمان الهی چنگ اندازید و پراکنده نشوید و مانند کسانی مباشید که پراکنده شدند و در بین خود (تخم) اختلاف کاشتند.» {آل عمران: 103 و 105}
▪️13. وفاداری به پیمان:
« و به پیمان های خودتان وفا کنید که در روز قیامت از پیمان هایتان سوال خواهد شد.» {اسراء: 34}
▪️14. پاکیزگی بدن و لباس:
« ( و مومنان باید) آلودگیها و زوائد بدن خود را از میان بردارند.» {حج: 29} / « و لباست را پاکیزه نگه دار.» {مدثر: 4}
▪️15. خشم فرو خوردن و گذشت نسبت به مردم:
« بهشت برای پرهیز کارانی است که خشم خود را فرو می خورند و نسبت به مردم گذشت دارند.» {آل عمران: 134}
▪️16. راست گویی:
« خداوند راستگویان را به خاطر صداقتشان پاداش می دهد.» {احزاب: 24}
▪️17. واکنش نیک در برابر عملکردهای زشت:
« بندگان شایسته خداوند کسانی اند که هر گاه جاهلان آن ها را مخاطب سازند ( و به آنها بی حرمتی کنند) آنها در جواب به آنان سلام می کنند(و با بزرگواری و صبوری از کنارشان می گذرند.» {فرقان: 63} /« و زشتی را با نیکی پاسخ ده تا دشمنان سر سخت چون دوستان گرم و صمیمی شوند.» {فصلت: 34}
▪️18. گفتار نیک:
« و ای پیامبر به مردم بگو همیشه به نیکوترین روش سخن گویند.» {اسراء: 53} / « و با مردم با زبان خوش سخن بگویید.» {بقره: 83}
▪️19. رفتار حکیمانه با مردم و دوری از تکبّر :
« و با بی اعتنایی از مردم روی مگردان و مغرورانه بر زمین راه مرو که خداوند هیچ فرد خودبین و فخر فروش را دوست نمی دارد.» {لقمان: 18}/« چه بد است (جهنم) جایگاه متکبران» {غافر: 76}
▪️20. سلام و جواب سلام:
« و هر گاه به شما سلام و درودی گفته شد پس شما سلام و درودی بهتر از آن یا حد اقل همانند آن را پاسخ دهید.» {نساء 86}
ادامه دارد...
#شبهه_از_شما_پاسخ_از_ما
☑️ @naghdeelhad
▪️ تو نیویورک یه مرد ۲۷ ساله که تلاش کرده بود به یک پیرزن ۷۴ ساله تجاوز کنه! توسط پلیس بازداشت شد!
سوالم اینه که چجوری این همه سال آزادی و دوری از #حجاب هنوز چشم و دل غربی ها رو سیر نکرده؟؟
☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
#قسمت_دوم🔥 🔴 #الثانی: یکی دیگر از دلایل محکم، در رد این روایت جعلی را با هم مشاهده کنیم و نشان دهیم
#قسمت_سوم🔥
✍🏼 در پست سابق نشان دادیم که هانی بن ثبیت حضرمی از شاهدان واقعه کربلا میگوید: ماجرای گفتگوی عمر بن سعد و سیدالشهداء علیه السلام راجع به شروط سه گانه و بیعت با یزید شایعه و خرافات است، همچنین عقبه بن سمعان، دومین شاهد ماجرا قسم میخورد: من پیوسته با حضرت (ع) بودم و هیچگاه چنین جملاتی را به زبان نیاوردند:
#سند_کلام_هانی_بن_ثبیت
📓تاريخ طبری جلد 4 ص 313
Ⓜ️http://yon.ir/8h9gf
#سند_کلام_عقبه_بن_سمعان
📓تاريخ طبری ج 5 ص 414
Ⓜ️http://yon.ir/dY6gQ
[ ترجمه در پست قبل ]
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🖇 #الثالث: در این قسمت قرینه های محکمی را بر #گزارشات_فوق ارائه میدهیم و ملحدین سواد تلگرامی را بیش از پیش رسوا میکنیم:
#حرکت_از_مبدا_تا_قصد:
#تایید_گزارشات_قبل
🚩 سیدالشهداء علیه السلام در مدینه:
📄 چون مروان امام حسين عليه السلام را به بيعت با يزيد فرمان داد، امام عليه السلام فرمود: واى بر تو! آيا مرا به بيعت با يزيد، فرمان میدهى، در حالى كه او مردى فاسق است؟! اى كه لغزشت بزرگ است! سخنِ بس بيراهى گفتى. من ، تو را بر سخنت سرزنش نمى كنم كه تو بر زبان پيامبر خدا (ص) لعنت شدى، در حالى كه هنوز در پشت پدرت، حكم بن ابى عاص بودى و لعنت شده پيامبر خدا، جز اين نمیتواند باشد كه به بيعت با يزيد، فرا بخواند. سپس امام عليه السلام فرمود: اى دشمن خدا! از من دور شو كه ما خاندان پيامبر خداييم و حق، ميان ماست و زبان هايمان، به حق سخن مى گويد
📓الفتوح لابن اعثم ج 5 ص 17
Ⓜ️http://yon.ir/2ix89
📓صحيح من مقتل سيدالشهدا ج1 ص 266
Ⓜ️http://yon.ir/qs8Yd
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🚩 سیدالشهداء علیه السلام در بین راه:
📄 امام حسين عليه السلام در هفتم ذى حجه سال شصت، از مکه خارج شدند و چون به بستان بنى عامر رسيدند، با شاعری بنام فَرَزدَق در روز تَرويه ديدار كردند و پس از گفتگویی فرمودند:
🔅اى فرزدق! اينان گروهى اند كه پيروى شيطان را پذيرفتند و اطاعت خداى رحمان را رها كردند و در زمين فساد را آشكار ساختند و حدود الهى را از بين بردند بادهها نوشيدند و دارايىهاى فقيران و بيچارگان را ويژه خود ساختند و من از هر كس به يارى دين خدا و سربلندى آيينش و جهاد در راهش سزاوارترم. تا آيين خدا پيروز و برتر باشد
📓تذكرة الخواص ج1 ص 217
Ⓜ️https://goo.gl/Vb5gfi
📓صحيح من مقتل سيدالشهدا ج 1 ص 526
Ⓜ️http://yon.ir/wXI8W
+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
📄 و در گزارش دیگری میخوانیم که فرزدق گفت: اى فرزند دختر پيامبر! چگونه بر مردم كوفه، تكيه میكنى؛ آنان كه پسرعمويتان مسلم بن عقيل و پيروانش را كشتند؟ امام حسين عليه السلام اشک ريختند و سپس فرمودند: خدا، مسلم را رحمت كند ! او به سوى خداوند و بهشت و خشنودى او رفت و وظيفه اش را انجام داد و وظيفه ما ، بر جا مانده است. سپس امام حسين عليه السلام اين اشعار را خواندند:
🔅اگر سراى دنيا، گران بها شمرده میشود، سراى پاداش خدا، برتر و بالاتر است. و اگر بدن ها براى مرگ، آفريده شده اند، شهادت مرد با شمشير در راه خدا، برتر است. و اگر روزى ها، تقدير شده اند، كمىِ حرصِ آدمى براى روزى ، زيباتر است. و اگر گردآورى دارايى ها، براى رها كردن است، چرا در راه خير، بِدان بخل ورزيده میشود.
📓الفتوح لابن اعثم ج 5 ص 72
Ⓜ️http://yon.ir/AEzGc
📓اللهوف فی قتلی الطفوف ج 1 ص 94
Ⓜ️http://yon.ir/FSNEy
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🚩 سیدالشهدا علیه السلام در کربلا:
📄 چون عمر بن سعد بر امام حسين عليه السلام فرود آمد، او يقين كرد كه آنان با وى میجنگند. [پس] امام حسین (ع) در ميان ياران خود براى سخنرانى برخاستند و حمد و سپاس خدا را به جا آورد و سپس فرمودند:
🔅حوادثى رخ داده كه میبينيد ! دنيا، تغيير كرده و دگرگون شده و خوبى هايش پشت كرده و از ميان رفته است و از آن، جز اندكى مانند قطره آبى در ته ظرف، و معاشى ناچيز مانند چراگاه كما مايه، باقى نمانده است. مگر نمیبينيد كه بر پايه حق، رفتار نمیشود و از باطل، دورى نمیگردد ؟ بايد كه مؤمن به ملاقات خدا، راغب باشد! به راستى كه من، مرگ را جز خوش بختى و زندگى با ستمگران را جز رنج و خسارت نمیبينم.
📓تاريخ طبری ج 5 ص 404
Ⓜ️http://yon.ir/jCKNk
📓تاريخ دمشق ج 14 ص 217
Ⓜ️http://yon.ir/2n8Rt
📓معجم الكبير طبرانی ج 3 ص 114
Ⓜ️http://yon.ir/sf0nV
📓صحيح من مقتل سيدالشهداء ج 1 ص 563
Ⓜ️http://yon.ir/fYmC9
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✍🏼 گفتار و کردار حضرت در طول مسیر واضح است و #هیچگاه چنین گفتگویی بین عمر سعد و امام حسین علیه السلام و هر شخص دیگری شکل #نگرفته_است . با تحلیل و کنار هم قرار دادن مدارک و قرائن بسیاری از دروغ های معاندین برملا خواهد شد. قیام سیدالشهداء (ع) فراتر از درک و فهم کامل بشریت است و مانند نوریست که هرگز خاموش نخواهد شد ــــ
ادامه دارد...
☑️ @naghdeelhad
محبت شیرین علی ابن ابیطالب؛ ایرانیان را مسلمان کرد.
وقتی امام علی (علیه السلام) نامه پیامبر اکرم (ص) را بر اهل یمن [که در آن زمان تحت حاکمیت ایران بود] خواند، تمام قبیله هِمْدان اسلام آوردند. بدنبال آن، امیرالمومنین علی (علیه السلام) اين خبر را در نامه ایی براي پيامبر فرستاد و رسول خدا سجده کردند و سر را بلند کردند و فرمودند: سلام بر هِمْدان، سلام بر هِمْدان.
📚منابع:
سنن الكبرى؛ ج۲؛ ص۵۱۶
البدايه والنهايه؛ ج۷؛ ص۳۹۴
☑️ @naghdeelhad