eitaa logo
الهادی
21.7هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
986 ویدیو
47 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه مطلب قبل... 🔻 رستگاری مديريت نیاز دارد. خواه وقت باشد، پول یا عواطف باشد. کجا داري هزينه مي‌کني و از کجا دريغ کرده‌اي؟ در خانه بايد چگونه عمل کني؟ چه مقدار از عواطف هزينه کني، زياده‌روي نکني، کم نگذاري. هميشه مسائل اقتصادي به معناي تعريف شده‌اش نيست. 🔸 انسان مجموعه‌ای از ظرفيت و استعدادهاست. لحظه به لحظه با فضاهايي که بايد هزينه کند روبروست. روزگار دارد از ما مي‌گيرد همين وقتي که در اختيار ما قرار مي‌دهد که مجاني نيست. دارد جواني ما را مي‌گيرد. دارد ظرفيت ما را تمام مي‌کند. ما داريم چه کار مي‌کنيم؟ 🔹 ما هستيم و اين مديريت. ما هستيم و اين حرکت و توقف، مانند همين گاز و ترمزي که برای راننده است. ما هستيم و اين هزينه کردن و دريغ کردن. بهترين افراد در اين باب کساني هستند که ظرفيت‌هاي خودشان را بهتر بشناسند. بدانند کجا دارند هزينه مي‌کنند. روزگار الان دارد با آن‌ها چه کار مي‌کند. 🔸 حقيقت را دريابيم. بدانيم که ما داريم هزينه مي‌کنيم و داريم هزينه مي‌شويم. پس چگونه از اوقاتمان استفاده کنيم؟ تمام علوم، رشد دهنده انسان هستند، در اين حرفي نيست. اما بخش‌هاي محتوايي[اخلاقی معنوی] نيمه گمشده انسان است. انسان پروفسور بشود ولي با مبدأ ارتباط نداشته باشد دلش آرام نمي‌گيرد. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
💠 شکستگی ابزار سلوک 🔻 حکمت هایی در اين جمله کوتاه نهفته است که حضرت اميرالمؤمنين (علیه السلام) فرمودند: « مَنْ أَبْطَأَ بِهِ عَمَلُهُ لَمْ يُسْرِعْ بِهِ نَسَبُهُ‏» هر کسي در عمل و عملکرد، کُندي و کوتاهي کرد و خود را به عملکرد صحيح نرساند، انتساب او به کار نمي‌آيد. 🔸 فرزند هر کسي مي‌خواهي باش. حالا اين فرزندی يکي از مصاديق انتساب است، انسان زیرکانه عمل مي‌کند، سريع مي‌خواهد خود را به يک جايي وصل کند. 🔹 يک نفر زنگ مي‌زد که بنده از شهرستان فلان زنگ مي‌زنم و حافظ قرآن هستم؛ حافظ قرآن خوب است، جاي او هم روي سر، ولي شما الآن براي چه داري اين را مي‌گويي؟ حفظ قرآن يک حس و حالي معنوي بين خود تو و خداي تو است. 🔸 اين فرق مي‌کند با اينکه يک کسي بگويد من شهردار فلان ناحيه هستم، او شهردار است و کار او... بالأخره يا فرماندار است يا استاندار است، ولي يک کسي مي‌خواهد سريع نسبت خود را تثبيت کند، مي‌خواهد از انواع نِسَب بهره ببرد، حضرت مي‌فرمايند: نه، کسي که در عملکرد کوتاهي دارد نسبت‌ها به داد او نمي‌رسند. 🔹 گاهي هم انسان مي‌آيد اظهار کند، در اين اظهار، آفاتي است و در نَفس مخاطب اصلا تقابل ايجاد مي‌کند. ابزار اين راه شکستگي است، تواضع است، بندگي است، تا خداوند نمره بدهد و بفرمايد که «ذِكْرُ رَحْمَتِ رَبِّكَ عَبْدَهُ زَكَرِيَّا» اين بندگي وعبودیت را او تثبيت کند، اين نسبت را او بپذيرد [اگر اين‌طور شد] ديگر همه‌ي آن خير مي‌شود، ولي از ناحيه‌ي ما شکستگي مي‌خرند. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
💠 اخوت در مسیر رشد 🔻 يک مقدار خود ماها قد بکشيم و مراقبه‌ي روزانه داشته باشيم زمينه‌ي انس فراهم مي‌شود؛ يعني اگر علامه‌ي دهر باشي ولي روز خود را با غفلت بگذراني، شب انس نداري. 🔸 حتی اگر بخواهیم جلسات ما روح داشته باشد مراقبه‌ي روزانه مي‌خواهد، توجهات باطنيه مي‌خواهد و اگر افراد همديگر را پيدا کردند، ديگر حق رها کردن ندارند، مگر دليل قانع کننده براي اين فاصله داشته باشند. 🔹 بخشی از حکمت عقد اخوتی که رسول خدا بين اصحاب برقرار کرد همين بود، و هيچ چيزي نزديک‌تر از اُخوت نيست. 🔸 انسان مسائل عاطفي را بايد مراعات بکند، شرايط ادب را به جا بياورد، اما آنچه که اين را رشد مي‌دهد و باعث سکون و آرامش مي‌شود آن مؤآخات است، آن پيدا کردن [رفيق راه است] و نمي‌شود رها کرد، بخصوص جمعي که همه اهل مراقبه و مواظبت باشند و اين خيلي جاي شکر دارد و جاي قدر دانستن دارد. 🔹 خيلي از اين ارتباط‌ها بعدها آثار و برکات خود را نشان مي‌دهد، غير از اينکه باعث استقرار انسان مي‌شود. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
💠 زیبایی خلوت 🔻 خلوت بزرگان ما زيبا بوده است، خلوت ما ها زيبا نيست که گاهي دچار مشکلات و افسردگي‌ها مي‌شويم. اگر کسي به حکمت آشنا شود هيچ امري از شخص و شخصيت و حرکات، پنهان نيست، ولی طبيعتا حکمت مراتب دارد و آشنايي با آن نیز مراتب دارد. 🔸 زيبايي خلوت، خودساختگي مي‌خواهد، بزرگان اين خودساختگي را داشتند و زیاد اتفاق مي‌افتاد که کسي حاجتي داشت و مشکل او [به دست آنها] حل مي‌شد. 🔹 مخصوصا در حالات حاج آقا رحيم ارباب –رضوان الله تعالي عليه- هست، که به او مي‌گفتند: آقا مشکل حل شد [ولي ايشان] يا اظهار بي‌اطلاعي مي‌کرد يا مي‌گفت: من صبح سه تا صلوات فرستادم، نمي‌گفت من فلان [اعمال یا عبادات را انجام دادم و در پی آن توقعات خودش را مطرح کند]، چون آن هم بوي بدي مي‌دهد. 🔸 چقدر انسان بايد از اظهار امتياز و منيّت گريزان باشد که به اين فضيلت‌ها برسد! ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
💠 ثمره مرور سیره بزرگان 🔻 يک مرور در سيره‌ي بزرگان، جزئيات حرکت و قواعد را بيشتر به دست انسان مي‌دهد، که در سنين بالا چگونه زندگي آن‌ها آميزه‌اي بود از تعامل و حکمت با خود و خلق و خالق که خوب زندگي مي‌کردند، خودساخته بودند، به خويشتن دعوت نمي‌کردند، از مردم مطالبه نداشتند، چه محبت را و چه احترام را و چه رسيدگي را، زندگي خود را مي‌کردند. 🔸 اين يک نوع بيماري است که انسان مطالبه‌ي شديد کند، گاهي اصطکاکات و اختلافات هم از همين توقعات شروع مي‌شود. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
💠 غنیمت شماری فرصت‌ها بعد از انقلاب 🔻 طلبه جوان ما، باید آنقدر به روز باشد، آنقدر دغدغه داشته باشد و موفق باشد که هم درسش را بخواند و هم عبادتش را و هم زندگي‌اش را مديريت کند، هم يک اثر فرهنگي از خودش به جا بگذارد. گاهي مي‌‌تواند صد نفر را، پنجاه نفر را، بيست نفر را، ده نفر را، هر مقدار که در توانايي اوست، جهت دهي کند. 🔸 جامعه ديني از قطعه‌هاي پازل‌ پنج نفره، ده نفره، صد نفره، هزار نفره، ده هزار نفره تشکيل مي‌‌شوند. زمان را قدر بدانيم خدا مي‌‌داند الآن در يک فضايي ما داريم زندگي مي‌‌کنيم به برکت اين چهار دهه‌اي که از انقلاب گذشته، براي ما حوزوي‌ها و کساني که ملتزم به فرهنگ هستند، امکان کار خيلي هست و مي‌‌توانيم بيشتر کار کنيم و احياناً هم قبل و هم بعد، زمان‌هايي خواهد بود که اين فرصت‌ها نيست. 🔹 چرا ما بهره نبريم؟ چرا ما دِين‌مان را به حوزه ادا نکنيم؟ چرا کاري که از دست ما بر مي‌‌آيد انجام ندهيم؟ ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
98.9.2_سخنرانی حجت الاسلام ناصری.mp3
6.12M
🎧 موضوع: اهمیت شناخت شیطان درون و بیرون ➕ همراه با تحلیل و توصیه هایی در مورد اغتشاشات اخیر 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ جلسه: ۱۳۹۸/۹/۲ ⏱ زمان: ۲۵ دقیقه 📍 در جمع طلاب و فضلای مدرسه علمیه حضرت صاحب الزمان علیه السلام اصفهان 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
💠 تکمیل قطعه‌های پازل ایمانی 🔻ايمان به غيب، غير از تخيل و توهم غيب است. «الَّذِينَ‏ يؤْمِنُونَ‏ بِالْغَيبِ‏. بقره/۳» انسان وقتي اهل ايمان شد، آرام آرام يک چيزهايي به او نشان مي‌‌دهند. ذيل آيه «لَهُمُ الْبُشْرى‏ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا. یونس/۶۴» در تفاسير آمده: يکي از آن بشارت‌ها خواب‌هايي است که اهل ايمان مي‌‌بينند، اين‌ها گاهي روزنه اتصالي به عالم غيب است؛ منتهي قطعه‌هايي از يک پازل است که يک دفعه بعد از ده‌ها سال، يک قطعه کنارش مي‌‌آيد، همه آن معنا مي‌‌شود. 🔸 انسان اگر دارد سعي و تلاش مي‌‌کند دلسرد نشود. يک وقتي مي‌‌آيد که اين پازل، تصويري صحيح به انسان نشان دهد، يک بخشي از آن ادراکات روزانه است، يک بخشي از آن‌ خواب‌ها است و يک بخشي از آن حس و حال‌ها است، يک بخشي از آن، بخش‌هاي مناجاتي و با خدا صحبت کردن‌ها است، يک بخشي از آن توکل کردن و واگذاري امور به خداست، اين‌ها از قطعه‌هاي آن پازل ايماني است که «لَهُمُ الْبُشْرى‏ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا» يکدفعه اين پازل را تمام مي‌‌کند. 🔹 اما معلوم نيست چه زماني باشد؛ يک وقتي در چهل سالگي است، يک وقتي در پنجاه سالگي است، يک وقتي در شصت سالگي است. ولي همين گونه با همين فرمان انسان برود، يک وقتي تمام مي‌‌شود، منتهي مي‌‌تواند نصيبش بيشتر هم باشد با سعي و تلاش بيشتر و جديت و جديت. ادامه دارد... ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 اين حسي که در اربعين به انسان دست مي‌‌دهد اين بخش ولايي است، خيلي مؤثر است؛ اما نبايد همه انتظارها را در همين سه چهار روزي که پياده به کربلا مي‌‌رود بخواهد. 🔸 يک حسي دارد که براي ماه رمضان است، نبايد محصور کند که همين ماه رمضان امسال بايد همه درها باز شود، اين‌ها در آن شکل مي‌‌گيرد. 🔹 يک حسي در مشکلات و شدائد دارد که يک دفعه يا الله مي‌‌گويد. يک بار پيش آمد، يا الله گفتي، مشکلت حل شد، ولي مايه‌اش مانده، نترس! قوي باش! 🔸 يک بخشي از آن هست در شدت و اضطرار به فعليت مي‌‌رسد. يک بخشي از آن هست براي نمازهاست، شايد هر پنج وعده، آن حس و حال نباشد، ولي همان که هست خدا برکت دهد گاهي هم مي‌‌ماند. 🔹 يک وقت، يک نفر زاويه ديدش به نوعي است که دائماً اصرار مي‌کند و مي‌‌گويد: زيادترش کن، زيادترش کن، ولي اين تمام قضيه نيست، اين يک بخشي از قضيه است، اين‌ها کنار هم قرار مي‌‌گيرد «لَهُمُ الْبُشْرى‏ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا» يک دفعه يک صوري لطيف ارائه مي‌‌کند؛ 🔸 منتهي در يک زماني، يک وقت مي‌‌بيني که چهار صباحي قرآن خواندي و بعد هم حتي نمانده، کم شده؛ ولي مايه سر جايش هست، نترس! ادامه دارد... ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 به عنايت اهل‌بيت، به برکت ماه رمضان، به برکت سيدالشهداء، به برکت ولايت امير المؤمنين، به برکت صاحب الزمان، اصل هست، فقط اينجاست که ديگر استقامت مي‌‌خواهد، اينجاست که گاهي هم بايد به خودت يک نهيب بزني، دائماً خراب نکني و دائماً رزقت را کم نکني، خودت را به خدا نیز بسپاري، ولي هست! نصيب هست! 🔸 در ابعاد مختلف و اضلاع مختلف هم معنا شده، حالا به قول آن آقا مي‌‌گفت که گاهي انسان در يک مواقعي قرار مي‌‌گيرد، يک غلطي مي‌‌کند، يک معصيتي مي‌‌کند و بعد هم توبه مي‌‌کند. اصل آن مي‌‌ماند و خراب نمي‌شود آن هم شيعه امير المؤمنين! خراب خراب نمي‌شود؛ 🔹 منتهي صحبت هميشه سر خراب خراب نيست، صحبت سر بهتر و بهتر است. شيعه‌اي که يک حدش به ليلة القدر است، ليلة القدري که معرفت فاطمي کنارش است « فَمَنْ عَرَفَ فَاطِمَةَ حَقَّ مَعْرِفَتِهَا فَقَدْ أَدْرَكَ لَيْلَةَ الْقَدْر» کليد ورودي براي ليلة القدر دارد، ولايت اهلبيت را دارد، ولايت حضرت صديقه طاهره را دارد، کل اين‌ها را از دستش نمي‌گيرند. شيعه روي اصولي از ناحيه حق تعالي است. اين‌ها کجا و آن‌هايي که بيرون از مدار ولايت هستند کجا؟! ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
💠 امکانات انتقال فرهنگ دین 🔻 حوزه‌هاي شيعي بايد هويت خودش را بشناسد، ملتزم باشد و اين کار ابزارش هم از قبل آماده شده است. نه اهل سنت، نه اديان ديگر مثل مسيحيت، نه يهود، ابزار براي به روز رساني ندارند. 🔸 يک جريان محرم و صفر در شيعه هست که همه [را دگرگون می کند.] اين‌ها امکانات است، امکانات انتقال فرهنگ دين است، امکانات انتقال محتوا و مفاهيم بلند است، امکانات انتقال مراتب عالي ولايت است. 🔹 يا فرصتی مانند ایام نيمه شعبان را باید غنیمت شمرد، جريان مهدويت قابل طرح است، جريان مهدويت در شيعه اميدساز است و باید اين معارف را منتقل کرد. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
💠 توفیق انس با اعمال عبادی 🔻 حضرت والد[آیت الله ناصری] مي فرمودند: يک سال در ماه مبارک رمضان در شدت گرما، با پيراهن در حوض رفتم، پيراهنم را خيس کردم و به مسجد کوفه رفتم. 🔸 ديدم خيلي هوا گرم است، نزد قبر حضرت مسلم رفتم، در سايه ايستاده بودم و مسجد را تماشا مي کردم، ديدم پيرمرد 75 ساله اي در مقام رسول خدا دو رکعت نماز خوانده، دارد به مقام جبرائيل مي رود. او قبا بر تن داشت، عبايش را تا کرده بود و در دستش گرفته بود، عمامه اش را روي عبايش گذاشته بود و يک دستمال بزرگ خيس کرده بود و روي سرش گذاشته بود و خيلي با تأنّي عبادات را به جا مي آورد و نماز مي خواند. جلو رفتم، ديدم حاج آقا بزرگ تهرانی صاحب کتاب شریف «الذريعه» است. 🔸 اين حقيقتي است که اگر انسان با اين برنامه هاي عبادي انس گرفت، مي بيند که به جواني و پيري نيست، به فرصت هم نيست، توفيق فرصتش را هم خودشان بايد بدهند، همتش را هم بايد خودشان بدهند. گاهي يک پيرمرد ۷۵ ساله در اين گرما، مقام به مقام چنین عبادت مي کند. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
💠 برخورد رضا شاه با آیت الله بافقی 🔻 روزی رضاشاه زن و بچه خود را با کشف حجاب به قم و حرم آورده بود، آیت الله محمدتقي بافقي وقتی متوجه می شود با ناراحتی نهی از منکر مي‌کند... به رضاشاه خبر می دهند... رضا شاه با چکمه وارد حرم حضرت معصومه مي‌شود به او نشان مي‌دهند پيرمردي را که داشت نماز مي‌خواند، خلاصه مي‌افتد به جان شيخ و او را کتک می زند... بعد ايشان را به شهر ري تبعيد مي‌کند. 🔸 بعد از مدتي مادر رضاشاه مي‌ميرد، به او مي‌گويند: مرسوم است يک نفر بيايد نماز ميتي بخواند چه کسي را بگويیم؟ رضا شاه ‌گفته بود: آن شيخي را که من آن روز در حرم ‌زدم به او بگویید... زیرا يک يابن الحسني مي‌گفت که مو بر اندام من راست مي‌شد! آن يک چيز ديگر است. حقيقت کار خود را مي‌کند، حتي در دل چنين سنگي نفوذ مي‌کند، این حقيقتي است که آن بزرگان داشتند. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
💠 استدلال هشام با استمداد از امام صادق علیه السلام 🔻 یحیی برمکی مي‌خواست جلو خلیفه، هشام از شاگردان امام صادق را بکوبد از او پرسید: شما که هر سؤالي از تو بکنند [جواب مي‌دهي] بگو ببینم عباس و اميرالمؤمنين که براي مخاصمه نزد ابوبکر رفتند حق با کدام بود؟ 🔸 مي‌خواست هشام را گير بيندازد؛ چون از طرفي هشام شيعه محکم و معتقد به اميرالمؤمنين عليه السلام بود و طرف دیگر عباس بود که بني العباس [به او منتهي مي‌شوند] و اسباب دردسر مي‌شد. پرسید: در اين مخاصمه بین اميرالمؤمنين و عباس کدام حق بودند و کدام باطل؟ 🔹 هشام مي‌گويد: اين سؤال تا به حال به ذهن من نيامده بود و من يک دفعه متحير شدم که اگر بگويم عباس بر باطل بوده اين گردن من را مي‌زند... ظاهرا می گويد: در همان لحظه متوجه امام صادق عليه السلام شدم یادم آمد که حضرت يک بار به من فرمودند: «هشام تو مؤيد به روح القدس هستي مادامي که نظرت باشد که از ما دفاع کني!» تا اين به دلم خطور کرد دلم روشن شد و يک چيزي به يادم آمد، 🔸 يادم افتاد به مخاصمه دو ملکي که نزد داود رفتند. (سوره صاد/۲۲) گفتم: جناب يحيي دو ملکي که خدمت جناب داود رفتند اينها حتماً بايد يکي‌ بر باطل باشد؟ يا اينکه راه سومي دارد؟ گفت: چطور؟ گفتم: اينها آمده بودند يک تذکري به داود بدهند. اميرالمؤمنين عليه السلام و عباس نیز رفتند نزد ابوبکر که فقط تذکر بدهند که ارثي نصيب ما هست و هر دو بر حق بودند. خلیفه خيلي خوشش آمد از اين نحو استدلال کردن و گفت: احسنت! ( ر.ک: الفهرست شیخ طوسی، باب هشام.) ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
💠 حفظ کرامت طلاب در سیره آیت‌الله بافقی 🔻مرحوم آيت الله العظمی بهاءالديني از مرحوم آیت الله محمدتقي بافقي زياد صحبت مي‌کردند، ایشان فاصله بين قم تا جمکران را مرتب به عشق حضرت پیاده مي‌رفتند و يکي از کارهاي ايشان اين بوده که سنگ‌هاي جاده را کنار مي‌ زدند که زائرين اذيت نشوند. 🔸 آیت الله بهاءالديني مي‌فرمودند: به خاطر حفظ کرامت طلبه‌ها ايشان خود را به زحمت مي‌انداخت و شهريه شان را يک نفر يک نفر درِ حجراتشان مي‌دادند، با اين گذشت ها توانستند حوزه را نگه دارند و مراعات کرامت طلبگي و نکات و دقائق اخلاقي را بکنند. توسلات ايشان به حضرت، برای طلاب جایگاه خاص داشت. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
💠 راه ایمان به غیب 🔻 ديدگاه ما بايد از ماديت صرف در بيايد. چرا فرمود: الذين یومنون بالغيب؟ اهل ايمان کسانی هستند که ايمان به غيب بياورند و ايمان به غيب امکان ندارد مگر اينکه انسان ببيند. 🔸 گاهي همين خواب هاي جزئي که انسان مي بيند، مثل قطعه های يک پازل بعد از مدتي انسان را به يک سري باورهاي عالم غيبي مي رساند، دل آرام آرام گزارش مي دهد که پشت اين پرده خبرهايي هست. 🔹 یکی از راه های شناخت و ایمان به غیب براي اهل ايمان، برزخ اموات است اینکه انسان با آرامش به قبرستان برود، ارواح موجوداتي لطیف اند که در عالم غيب زندگي مي کنند، در برزخ دارند زندگي مي کنند، به خاطر شدت ارتباط و اتصالي که قبلاً بوده و علقه و علاقه اي که بين طرفين هست احتمال ارتباط بالا مي رود. ادامه دارد... ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 فرزند مرحوم آشيخ عباس قمی رضوان الله تعالي عليه فرموده بود کتابي در منزل ما بود مي دانستيم که اين را پدرمان امانت گرفته، ولي نمی‌دانستيم از کیست؟ 🔸 يک شب به خواب پسرشان، آمده بودند و فرموده بودند: پسرم! اين کتاب را از فلاني گرفتم به او بازگردان. ايشان کتاب را بر مي دارد و مي برد به صاحبش می دهد. در راه، کتاب به زمين می افتد و گوشه جلدش لطمه مي خورد. 🔹 شب دوباره مرحوم آشيخ عباس قمي به خواب ايشان مي آيند و مي فرمايند: پسرم! اين کتابي را که شما بردي در راه به زمین افتاد لطمه خورد، يا برو رضايتش را جلب کن يا بالاخره تاوانش را بده. مي رود و رضايتش را جلب مي کند. اين ارتباط بين انسان و ارواح، انسان را با عالم غيب، آشنا مي‌کند. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
💠 بندگی و تسلیم 🔻 ناداني بد است؛ ولي بدتر از آن، کج فهمي است. جهل اگر مرکب شد خيلي انسان را عقب مي‌‌اندازد. 🔸 حضرت موسي عليه السلام پيغمبر خداست، صاحب وحي و کليم الله است، زماني که بني اسرائيل به مشکل برخوردند اين مقدار اعتقاد داشتند که آمدند نزد پيامبرشان و گفتند: چه کار کنيم؟ 🔹 حضرت مي‌‌فرمايد: «إِنَّ اللَّهَ يأْمُرُکمْ أَنْ تَذْبَحُوا بَقَرَةً؛ خداوند به شما امر می کند گاوی را ذبح کنید. بقره/۶۷» حضرت موسی مي‌‌داند چه دارد مي‌‌گويد، مي‌‌داند چه کار دارد مي‌‌کند؛ ولي مخاطبين کساني هستند که مي‌‌گويند: «قالُوا أَ تَتَّخِذُنا هُزُواً؛ گفتند آیا ما را مسخره می کنی؟» 🔸 بين ادراک و عمل يک نبيِّ متصل به وحي و بين مردم چقدر فاصله هست! مردمي که خودشان را پيرو مي‌‌دانند، به حسب ظاهر اعتقاد دارند؛ ولي از عمق قضايا بي‌خبر هستند. 🔹 اين فاصله از کجا پيدا مي‌‌شود؟ اين‌ها که مؤمن هستند، اين‌ها که پيغمبر را قبول دارند و براي رفع مشکلشان نزد او آمدند، اين‌ها خيلي در قضايا همراهي کردند. مي‌‌شود. بترسيم از اينکه ما عقب بيفتيم، بترسيم از اينکه ما نیز فاصله پيدا کنيم! ادامه دارد... ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 حالا هم که بنا شده به جديتِ حضرت موسي، اين‌ها دنبال بقره بروند، دائماً بهانه تراشي مي‌‌کنند. اهل ايمان هستند ولي حدشان پايين است، آنقدر هم پايين است که مطالب وحياني نابي که حضرت موسي اين‌ها را براي احياء موتي آماده کرده، اصلاً نمي‌توانند بپذيرند، چرا؟ يک جايي توجيه نيستند. 🔸 نبي شناسي و امام شناسي، يک کليد دارد که عموماً ما اين کليد را نداريم و قضاوت‌هايمان در حد فهم خودمان است، چيزي هم دست ما را نمي‌گيرد. 🔹 حضرت موسي که مي‌‌توانست خودش کار را حل کند، خيلي موارد بوده؛ مي‌گويد: حضرت را ديدم، حالا امام را يا نبي را که زير لب چيزي گفت، مشکل حل شد، مرده زنده شد؛ ولي چرا قرآن مي‌‌آيد اين را مطرح مي‌‌کند؟ شايد مي‌‌خواهد يک شاخصي، يک علامتي، يک چراغي، يک نوري، دست افراد دهد که يک کليد هست، 🔸 اين‌هايي که ما به آن مشغول هستيم کم است! اين‌ها چيزي را درمان نمي‌کند، اين‌ها مرده را زنده نمي‌کند، دل مرده را هم زنده نمي‌کند. آن کليد، اساسي است و قرآن مي‌‌خواهد خودش تفضلاً در اختيار افراد قرار دهد، منتهي افراد خودشان را کنار مي‌‌کشند و سر مي‌‌پيچانند. ادامه دارد... ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 جبلّيات انسان، داشته‌ ها و ادراکات ذخيره‌اي، ادراکاتي که از پدر به فرزند به ارث رسيده، اين ادراکات ژنتيک طبقه طبقه، در جان انسان رخنه کرده، ادراکاتي که خودش خرده خرده و يک آجر يک آجر روي هم چيده، اينها کوه کوه و جبل شده؛ لذا حالا هر جايي که کم مي‌‌آورد، به حِجر و تحجّر در ادراکاتش پناه مي‌‌برد. «ينْحِتُونَ مِنَ الْجِبالِ بُيوتاً آمِنينَ. حجر/۸۲» 🔸 ولي وقتي با قرآن انس پيدا شد، در وجود انسان رخنه مي‌‌کند، سرسختي‌ها، تحجر و جبليات و اندوخته‌هاي انسان را نرم مي‌‌کند. «لَوْ أَنْزَلْنا هذَا الْقُرْآنَ عَلى‏ جَبَلٍ لَرَأَيتَهُ خاشِعاً مُتَصَدِّعاً مِنْ خَشْيةِ اللَّهِ. حشر/۲۱» ولی بايد کاري کنيم که حقيقت تنزل از آيات الهي، با اين خواندن در وجود ما شکل بگيرد، وقتي که به دل نشست، دل را خاشع مي‌‌کند. روح عبادات، اين توجه [وتسلیم] است. 🔹 «إِنَّ اللَّهَ يأْمُرُکمْ أَنْ تَذْبَحُوا بَقَرَةً قالُوا أَ تَتَّخِذُنا هُزُواً قالَ أَعُوذُ بِاللَّهِ أَنْ أَکونَ مِنَ الْجاهِلينَ» شما داريد چه مي‌‌گوييد؟ روح يک پيامبر، راقي‌تر و بلندتر از اين است که بخواهد شما را مسخره کند. اين‌ها کارهاي افراد جاهل است، حرف از عمق معارف است، ایشان مي‌‌خواهد نه اينکه مرده را زنده کند، زنده کردن مرده‌ها را هم ياد بدهد، دل‌هاي مرده چطوري زنده مي‌‌شوند؟ تا اینکه برويم به سراغ طبقه طبقه در معارف قرآني، انسان متحير مي‌‌شود، ولي اين‌ها را ما بايد بيشتر کار کنيم، روايات اهل‌بيت را نیز در این باره ببينيم. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
سخنرانی حجت الاسلام ناصری 98.9.8.mp3
7.76M
🎧 موضوع: طلبگی و تبلیغ؛ بایدها و نباید ها (مخصوص طلاب) 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ جلسه: 1398/9/8 📍 در جمع اردوی طلاب و فضلای مدرسه علمیه صاحب الزمان علیه السلام اصفهان در قم 👈 به لحاظ محتوای ارزنده، استفاده از این فایل به تک‌تک طلاب محترم توصیه می‌شود. 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
💠 موت اختیاری و سلوک قانونمند 🔻 به ما سفارش شده: «موتوا قبل ان تموتوا» حال که چنین مأموریتی داریم موت اختياري را مي خواهيم تجربه کنيم و تا اين براي مؤمن حاصل نشود به آن معاني بلند نمي رسد. 🔸 براي موت اختياري قرآن اشارات و لطائفي دارد که بايد در آن بيشتر دقت کرد. ازجمله « نوم و خواب » است که در آن لطائفي نهفته است که انسان را به موت اختياري هدايت مي کند. 🔹 اگر يک مجموعه سير و سلوک قانونمند نباشد قابل اجرا نيست و متأسفانه تمام اين ريزه کاري ها پراکنده است و یک جا مدون نیست و اين فصل، فصل خوبي است که به فضل الهي ما اين دوره سلوک عملي را تدوین کنیم. 🔸 خيلي وسيع است، اما امکانش هست و بزرگان ما هم لطائفي در اين زمينه از قرآن و روايات، به دست آورده بودند، مطالب نابي که انسان چگونه حرکت کند؟ راهش نیز کوتاه تر باشد و به موت اختياري برسد. موت اختياري نیز انواعی دارد. ادامه دارد... ‌ ‌‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 موت اختياري انواع و اقسامی دارد، يک نوعِ صحيحِ مورد تأييد اهل بيت (علیهم السلام) و مورد تأیيد قرآن کريم را می خواهیم. 🔸 شيعه بداند که اين گوهر را اهل بيت برايش هديه گذاشته اند و ما نتوانسته بوديم استفاده کنيم و این قاعده حالا قانونمند شده، قابل ارائه شده و طوری هم باشد که راه سوء استفاده را ببندد. 🔹 الآن از بس بر این موضوع و قواعد آن جهل حاکم است که يک نفر که به دلائلي امتيازي پيدا کرده، مرتبه خودش را با مراتب عاليه خلط مي کند، فرض کنيد فردی [با ریاضت هایی] توانایی هایی پیدا کرده است ولی این استقلالاً ارزش ندارد، وقتي ارزش دارد که مو به مو با قواعد قرآني و نکات و دقائق روايات اهل بيت (ع) منطبق باشد وانسان را به نور نزديک کند و کسي که به نور نزديک شود از خيلي قضايا دور مي شود. ادامه دارد... ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 مرحوم ملاحسينقلي همدانی مي فرمايد: اگر کسي اهل روشنائي دل باشد بالوجدان حس خواهد کرد که [مثلا] وقتي شاربش (سبیل) را بلند مي گذارد دلش تاريک مي شود؛ يا وقتي که مقيد مي شود به نخوردن گوشت، دلش تاريک مي شود. 🔸 اينها حقائقي است که اهل بيت علیهم السلام فرموده اند و ما در این مسير بايد رشد کنيم نه در مسير فوق العادگي هاي صِرف، فوق العادگي هاي صرف را بودائي ها هم دارند ولی خيلي با هم متفاوت است. 🔹 ظرایف و دقایق این تفاوت ها را می توان از متن قرآن به برکت اهل بيت به دست آورد. این قواعد در قرآن به خصوص در داستان های انبیا در قرآن وجود دارد. ادامه دارد... ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 ولی لازم است ما مقداری با قرآن آشنا شويم، مقداری از تنگي هاي نفساني، خودمان را نجات دهيم، از اغراض مادي خودمان را نجات دهيم تا لذتش را حس کنيم. معناي نزول ملک و معناي نزول روح را حس کنيم. 🔸 ملک وقتي نازل مي شود، چرا ما منتظریم يک فردي را ببينيم؟ چهره زيبا داشته باشد و به جاي دو دست دو بال داشته باشد؟ حتماً نبايد اين جور باشد. 🔹 گاهي حس و حالي برانسان غالب مي شود که آثار يک نوع نزول رحمت، برکت و ملک هست! بايد اينها را قدر دانست ادامه داد، مواظبت کرد، باد مسموم اينها را از بين مي برد، غيبت، بدگماني، تند خوئي، همه اينها را خلاص مي کند و خداوند اين قدر لطف دارد که همواره اينها را مي فرستد و بشر هم همواره خراب مي کند. ولي باید يک جايي ما این خراب کردن ها را متوقف کنیم تا از بهره هايش بي نصيب نمانيم. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
هدایت شده از الهادی
💠 ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام بر امام زمان ارواحنا فداه و همه محبین ایشان مبارک‌باد. 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
هدایت شده از بنیاد هاد
🎤 جلسه سخنرانی حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری 🗓 سه شنبه ۱۲ آذر ⏱ ساعت ۱۰:۴۵ 📍آدرس: قم، خیابان صفائیه، مقابل کوچه ۲۱، مدرسه المهدی علیه‌السلام (مخصوص برادران) ‌ ‌ 🔻کانال رسمی بنیاد علمی فرهنگی هاد : http://eitaa.com/joinchat/397082625Cf51fbc90d9 ‌ ‌
16.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 عنوان: داستان علی بن مهزیار 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۸ دقیقه 🗓 تاریخ: ۱۳۹۷/۷/۱۰ 🔺 @nasery_ir ‌ ‌