eitaa logo
الهادی
21.6هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
972 ویدیو
46 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 الگوگیری از انبیا 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 خدا می‌داند الآن در هند چه خبر است! یک مشت کافر با یک سری امور [غیر عادی]، کارهای خودشان را پیش می‌برند. 🔸 خیلی از کشورهای دیگر هم همین‌طور هستند، حتی بعضی کشورهای اروپایی هم مجبور شدند بپذیرند و خوششان می‌آید. برای آن‌ها فرقی نمی‌کند که این وسیله ارتباطی چیست؟ رحمانی است یا غیر رحمانی(شیطانی)؟ این‌قدر در مادیات غوطه خوردند که وقتی حس غیرعادی به آن‌ها دست می‌دهد [جذب می‌شوند و برایشان فرقی نمی‌کند که از چه ناحیه‌ای باشد.] 🔹 آن‌وقت است که انسان می‌فهمد اهل‌بیت با ما چه کرده‌اند و چه معارفی را در اختیار ما گذاشتند و چقدر برای دور شدن شیطان، ابزار در اختیار ما گذاشتند؛ از آیات قرآن، ادعیه، توجهات و توسلات. 🔸 هر چه پیش‌ می‌رویم برکات معارف اهل‌بیت بیشتر آشکار می‌شود. ابواب وسیع بسیاری در این زمینه هست که در حوزه‌ها جای کار دارد؛ در بخش نفس، در بخش خودشناسی، در بخش تأثیر و تأثرات در همه عالم. 🔹 علم آن چیزی است که اهل‌بیت و انبیاء(ع) معرفی کردند. الآن به گونه‌ای موضوع علم و برداشت متفاوت شده است. کد ۸۴۹ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله چند سال بیشتر نداشتند که ایشان را نزد حلیمه سعدیه بردند. 🔸 یک روز حضرت فرمودند: «مادر، تو برادران من را به چوپانی می‌فرستی و من را در خیمه نشانده‌ای. من همراه این‌ها به چوپانی می‌روم تا کمکشان کنم.» 🔹 حلیمه خیلی خوشحال شد. فردای آن روز به حضرت لباس پوشاند و می‌خواست دکمه‌ای آبی که در جاهلیت مرسوم‌ بوده را به لباس حضرت بزند. 🔸 حضرت فرمودند: این چیست؟ مثلا گفت که: این برای حفظ شماست. فرمودند: «دعه عنی، فإن معی من یحفظنی». یعنی این را دور کن چونکه کسی با من است که من را محافظت می کند. 🔹 نگرش‌های توحیدی‌ای که وجود داشته قابل توجه است، نزول چهار قل بر پیغمبر خدا (ص) و علت و شأن نزول آن‌ها در تفاسیر و چیزی که گاهی نقل شده در باب کیفیت نزول آنها توسط جبرائیل، نوع تأثیراتِ متفاوت، جنگ‌هایی که گاهی امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌کردند، ارواح طاغیه‌ای که هنوز در عالم هستند و گردن به توحید ننهادند، میزان توانایی ارتباط آنها با بنی‌آدم، این‌ نوع از مسائل بالاخره وجود داشته و دارد [و قابل توجه است و جای کار کردن دارد.] کد ۸۴۹ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 قرآن می فرماید: «وَ بَنَيْنا فَوْقَكُمْ‏ سَبْعاً شِداداً» و بر فراز شما هفت (آسمان) محکم بنا کردیم! یعنی هفت طبقه آسمان در بالا وجود دارد. 🔸 [امور] هر چه به سمت سماوات می‌رود، [برای درکشان به] لطافت بیشتری نیاز است. فیلترها تنگ‌تر می‌شود. ما باید بالاخره تکلیف خودمان را با خودمان معلوم کنیم. یعنی در زندگی‌هایمان و افکارمان گاهی کافر و مسلمان خیلی تفاوتی ندارد، همه‌اش مادی است. 🔹 عملاً چندان ملتزم به روحانیت امور نیستیم تا مسائل را طبق آن اجرایی کنیم. یک روایت برای شهوات پیدا می‌کنیم و شروع می‌کنیم [به پرداختن به آن]. گاهی خیلی از ابعاد وجودیمان را [که قابلیت رشد دارد] در مسیر خیلی از جهاتِ تمایلاتِ نفسانی فدا می‌کنیم. 🔸 بیشتر، معارفی را از اهل‌بیت(ع) می‌خواهیم که در طریقی که می‌خواهیم برویم، مؤید ما باشند و این خودش شرک بزرگی است. کد ۸۴۹ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 مردم ایران طب قدیم را خیلی دوست دارند. ولی متأسفانه سرفصل‌های علوم حِکَمی در بخش نظری و عملی [مخلوط شده است] مطالبی که از روم آمده با معارف انبیاء و معارف اهل‌بیت از هم تفکیک نشده و خلط شده است و حکمت به معناه الاعم، همه را مشغول کرده است. 🔸 در این زمینه‌ها باید کار می‌شد و هر کدام هم یک دوره کتاب می‌شد، تا معارف اهل‌بیت از بین اینها جدا و تنظیم شود و دستورات اهل‌بیت در اذهان عمومی توجیه‌پذیر باشد. 🔹 الآن ادعیه‌ای که امیرالمؤمنین علیه‌السلام در تعویذات یا بعضی بیماری‌ها دارند، برای خیلی‌ها سست به نظر می‌آید، چون کار نشده است. اگر روی مبانی آن کار شود، همین‌ها اهل علم را خوب توجیه می‌کند. تأثیر ارواح در نفوس و تأثیرات دیگر، شناخت آن‌ها، راهکارهای درمان از ناحیهٔ اهل‌بیت و غیر ایشان، جدا کردن موارد ناشی از خیال و غیر آن [همگی موضوعاتی هستند که جای کار دارند.] کد ۸۴۹ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️شهادت عالم مجاهد، حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم صفی الدین رحمةالله عليه، از رهبران برجسته و باسابقه حزب الله که عمری به مجاهدت و تلاش در راه خدا گذرانده بود را به محضر مبارک امام زمان علیه السلام و رهبر معظم انقلاب و عموم شیعیان و مسلمانان و آزادگان عالم تسلیت عرض می‌نماییم. ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 ما که همیشه سر سفره نعمت و مرحمت الهی بوده‌ایم و زندگیمان را می‌کرده‌ایم و اگر محتضر هم بوده‌ایم راحت بوده‌ایم یعنی طبیعی بوده است پس خیلی‌ به آن (توضیح مشکلات و ناراحتی‌ها برای دیگران) پرداختن یک نوع خلأ است. 🔸 مثلاً بگوییم آخ من دیشب دستم می‌خارید. این‌ها فایده ندارد. مخصوصا ما که همیشه روزگار را به الطاف الهی بدهکار گذرانده‌ایم. 🔹 می‌گویند فلان عارف داشت از کوچه رد می‌شد و یک نفر داشت از روی بام خاکسترش را توی کوچه می‌ریخت. در سابق این‌کار را خیلی می‌کردند. آن عارف از حمام بیرون آمده بود و بقچه‌اش را در بغل داشت و خاکستر روی سرش ریخت. او هم با حال مهموم و غصه‌دار، در کناری نشست. 🔸 گفتند: چه شده؟ گفت: در این فکرم که من مستحق آتشم. حالا به خاکستر قناعت شده است. این لطف خداست. چقدر من پیش هستم که باید در آتش بسوزم ولی کارم با خاکستر رد شد! کد ۸۴۸ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 یکی از فرمایشات گهربار امام حسن عسگری علیه‌السلام که مرحوم مجلسی رحمه‌الله در بحار الانوار نقل می‌کند این است که: «إِنَّ الْوُصُولَ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ سَفَرٌ- لَا يُدْرَكُ إِلَّا بِامْتِطَاء اللَّيْلِ» 🔸 وصول به حق‌تعالی یعنی اوج فضیلت، یعنی آخرین مرحلۀ ایمان، یعنی درآمدن از نگرش مادی، یعنی بیرون آمدن از احاطۀ نفسانی و اغوای شیطان. 🔹 امام حسن عسگری علیه‌السلام فرمودند: این وصول به حق تعالی سفری است که ادراک نمی‌شود و محقق نمی‌شود مگر به یک سبب و آن سبب چیزی غیر از امتطاء اللیل نیست. 🔸 امتطاء از ماده «مطی» به معنای مرکب راهوار و سریع است یعنی نمی‌توانی به مقصد برسی مگر آن‌که شب خود را مدیریت کنی؛ مگر آن‌که از مرکب سریع و راهوار شب و بهره‌وری از آن استفاده کنی. کد ۸۱۸۴ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 ابن‌ابی‌الحدید معتزلی سنی که مطمئناً هم معتزلی بوده هفت قصیده دارد. اهل مدائن بوده، اما عجیب به امیرالمؤمنین علیه‌السلام علاقه داشته و هفت قصیده‌ای گفته است که اشعار نابی هم در قصائدش هست؛ راجع به فضائل امیرالمؤمنین، قسیم‌ النار و الجنه بودن امیرالمؤمنین، طعن و مذمّت خلفا که در جنگ‌ها فرار می‌کردند، همه این‌ها را در اشعارش آورده است. 🔸 وقتی یک فرد معتزلی سنی این دیدگاه را داشته باشد، باید که بیشتر نظراتش و تألیفاتش را در اختیار اهل‌سنت قرار داد که این حدود و ثغوری که درست کرده‌اند و تنگ‌راه‌هایی که دور خودشان چیده‌اند، شکسته شود. 🔹 فضائل اهل‌بیت مورد اتفاق بوده است؛ غیر از خوارج، ناصبیین، ناصبه و همین سبک عبیدالله بن زیاد و بنی‌امیّه؛ این‌ها دوست نداشتند و نمی‌پذیرفتند. بقیه و همه فرق مسلمین به فضائل اهل‌بیت اذعان دارند. 🔸 آیهٔ تطهیر راجع به اهل‌بیت از آقا امیرالمؤمنین علیه‌السلام تا آقا سیدالشهدا می باشد همین یکی کافی است که اهل‌سنت را ملزم کند. اگر معارف اهل‌بیت در کنار قرآن نباشد، نمی‌شود. بعد هم انسان میهمان وابستگی‌هایش است. 🔹 به قول ابن ابی الحدید در یکی از مصرع‌هایش می‌گوید که: «فکلٌ الی کلٍ مضافٌ و منسوبٌ هر کسی به یک جایی وابسته است. «فکلٌ الی کلٍ مضافٌ و منسوبٌ». اگر بنا شد انسان وابسته باشد، چه کسی می‌تواند جای اهل‌بیت را بگیرد و پر کند؟ همه این اکابر اهل‌سنت به انواع گرفتاری‌ها و مشکلات مبتلا بودند. کد ۸۴۷ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 گاهی ما یک امامی در خیالات خودمان درست کرده‌ایم، که اگر بخواهد این خیالات ما صورت خارجی و لباس خارجی بپوشد و مصور به صورتی شود، یک بچهٔ دو ساله هم از آن در نمی‌آید چه برسد به امام. 🔸 معارف امام‌شناسی ما خیلی مخلوط با خیالات است. از امام هادی علیه‌السلام به این طرف شاید مکرر باشد که جواب بعضی توقیعات همان زمان می‌آمد، سؤال‌ها نقش می‌بست، و احیاناً روشی در بین خواص از علمای شیعه بوده، چه بسا مانند سید بن طاووس رضوان‌الله تعالی علیه تا حدودی، که راهی برای ارتباط بوده، امام را حیّ و عالم و حاضر می‌دانستند. نهایتاً یک رقعه یا عریضه‌ای می‌نوشتند. 🔹 این عریضه یک پشتوانهٔ توسلی شدید نیاز دارد. این یکی از راهکارهایی بوده که شیعیان گرفتاری‌های خودشان را این‌طور رفع می‌کردند. 🔸 ما این حد را نداریم که آن ارتباط را با امام علیه‌السلام داشته باشیم، وقتی کمی توسلاتمان را زیادتر کنیم، بتوانیم یک نامه بنویسیم، بتوانیم یک عریضه بنویسیم. بتوانیم مخاطبمان را امام علیه‌السلام قرار بدهیم، زمانی که قلم بر کاغذ می‌کشیم. بتوانیم وقتی که این عریضه را در آب چشمه می‌اندازیم، تصور صحیحی و توسل صحیحی از حضرت داشته باشیم. خیلی زود مشکلاتشان حل می‌شد. ادامه دارد...‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه قبل... 🔻 یک سیدی بود که خیلی صادق بود و مرحوم آقای شیخ حسنعلی نخودکی را دیده بود و اهل اطراف زفره اصفهان بود که مرحوم آقای شیخ حسنعلی هم برای همان محل بود و از یک آبادی بودند و چیزهایی را از مرحوم شیخ دیده بود و می‌گفت و دستوراتی هم داشت. 🔸 مِن جمله یکی از آن‌ها رقعه و عریضه‌ای بود که محضر حضرت می‌نوشت. گفت: سال‌ها گذشت و من بچه‌دار نمی‌شدم. یک شب جمعه‌ای عریضه‌ای محضر حضرت نوشتم. بیرون آبادی ما روی یک تپه‌ای چشمه آبی بود. رفتم آن‌جا و توسلی که باید به نواب اربعه و حسین‌بن روح می‌داشتم را گرفتم و عریضه را انداختم که در آب چشمه بیافتد. 🔹 دیدم که عریضه با نسیم بازی کرد و به عبای من چسبید. دستم را زدم دیدم نمی‌افتاد. عبایم را تکان دادم، دیدم که این کاغذ نمی‌افتد. به نظرم آمد که بردارم ببینم نکند چیزی است. 🔸 برداشتم دیدم که جواب نوشته. هنوز به آب نرسیده بود، جواب نوشته که ما دعا کردیم دو فرزند نصیب تو خواهد شد که مثلاً فلان، تتمه‌ای هم داشت که در خاطرم نیست. 🔹 اگر امام‌شناسی درست باشد، امام حی و عالم و حاضر است. اگر غیر از این باشد، ما باید در امام‌شناسی خود تجدید نظر کنیم. آن‌قدر دیدگاه‌های مادی و زندگیِ مادی و نگرشِ مادی، مادیِ مادیِ مادی ما را فرا گرفته که تمام آسمان‌ها و معنویت و فضائل را می‌خواهیم از دریچه تنگ خیالی و مادیِ خودمان ترسیم کنیم. 🔸 حتی اهل‌بیت را مدام کوچک‌تر کنیم تا با قد و قواره نگرشی ما درست‌تر در بیاید. این بیماریِ ماست. تمام سعی آن‌ها این بوده که بشر را و بشریت را بزرگ تعریف کند اما سعی ما بر این است که اهل‌بیت را محدود به حدود اربعهٔ خیالی خود کنیم. کد ۸۴۷ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 طرماح از شیعیان خالص بود؛ از اشعار و دفاع‌هایش معلوم است. از کوفه بیرون آمد و با آقا سید‌الشهدا که در مسیر کربلا بودند برخورد کرد، منتهی اسباب و اثاثیه گرفته بود که برای زن و بچه‌اش ببرد. در بادیه به سمت یمن می‌نشستند. 🔸 گفت: آقا این‌ها را ببرم به بچه‌ها برسانم و بیایم. رفت و وقتی برگشت دید که کار آقا سیدالشهداء(ع) و عاشورا تمام شده و فرصت از دست رفته است. شاید روز یازدهم یا دوازدهم رسیده بود. سرها را داشتند می‌بردند. 🔹 دید که تعداد کمی از لشکر عمرسعد در منطقه مانده‌اند و بقیه رفته‌اند. گفت: چه شد؟ گفتند: تمام شد. با اینکه از شیعیان بود ولی نصیب نداشت. 🔸 نکته دیگر اینکه خودِ موقعیت‌شناسی یک مسأله است. درست است که انسان کار دارد، زن و بچه دارد، [ولی باید موقعیت‌شناس باشد.] 🔹 زمانی که حبیب‌بن مظاهر از کوفه حرکت کرد، مسلم بن عوسجه را در حالی دید که بقچه‌ای زیر بغلش بود و داشت می‌رفت که خضاب بگیرد و حمام برود. گفت: بیا کربلا برویم، مسلم هم نگفت که به خانه بروم و خبر بدهم بلکه از همان جا رفت. کد ۸۴۶ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 بعضی‌ها هم چند کلمه که می‌خوانند، جَری می‌شوند. اگر دید که مطلبی با معادلاتِ ذهنیِ خودش سازگار نیست، کل آن را نفی می‌کند؛ چون‌که فکر می‌کند خودش عالِم کل است و چون از نظر ذهن و خیالِ او، معنای بعضی روایات خیلی مفهوم نیست، پس می‌گوید این روایت را راوی [از خودش] درآورده [و جعل کرده] است. 🔸 کجای قواعد روزگار نوشته است که یک نفر مانند علّامه طباطبایی و یا اساتید بزرگشان در همین حوزه‌ها، باید خانه‌نشین بشوند و گاهی مورد ملامت و سرزنش زیاد قرار بگیرند؛ ولی یک نفر که فلان کتاب را خوانده است و درس داده است باید همه امور [را بلد باشد؟] کد ۸۴۵ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آداب ذکر گفتن 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 یک وقتی راجع به کیفیت ورود طلحه و زبیر محضر امیرالمؤمنین علیه‌‌السلام صحبت شد و این‌که وقتی این‌ها رسیدند، حضرت چراغ‌ بیت‌المال را خاموش کردند. 🔸 عرض کردم شاید دیگری هم در طول تاریخ این‌کار را کرده باشد یا بکند یا بخواهد در این سبک این شیرین‌کاری را بکند ولی هر کسی باشد نود و نه گوشه این کیسه او سوراخ است و یک گوشه‌اش را می‌خواهد ببندد. 🔹 امیرالمؤمنین علیه‌السلام کیسه او سالم بود، اگر این را هم خاموش می‌کردند، این کیسه سوراخ نداشت. کیسه‌های بقیه سوراخ است، حتی اگر چراغ بیت‌المال را خاموش کنند. انواع مشکلات دیگر هست. 🔸 در این جایگاه باید بررسی‌های صحیح‌تری کرد. نه اینکه فقط یک چراغ خاموش کردن باشد؛ این چراغ خاموش کردن را ممکن است کسی بکند ولی امیر المومنین علیه السلام کسی است که چراغ را هم خاموش می‌کند و هیچ روزنه خروجی دیگر هم نگذاشته است. هیچ میلی به یمین و شمال از جهت دقیق مالی و حسابی و حسابرسی ندارد، آن هم با این موجودی. 🔹 یک وقتی یک نفری می‌خواهد زندگی‌اش را ساماندهی کند، ورودی زندگی‌اش امروزه مثلاً چهارصد هزار تومان یا پانصدهزار تومان است، خروجی‌اش هم چهارصد هزار تومان یا پانصدهزار تومان است. اما در آن زمان، ورودی گاهی به صورت کلان از کشورهای مختلف برای امیرالمؤمنین علیه السلام می‌آمد، خروجی‌اش هم باید گاهی به آخر قبائل فلان برسد که فقرایی نباشند که شب را گرسنه باشند. [با این همه گردش مالی، باز حساب و کتاب حضرت خیلی دقیق و موشکافانه بود] کد ۸۵۰ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 گاهی اتفاق‌هایی برای ما در طی روزگار افتاده، نه برای فرد، برای جوامع ما اتفاقاتی افتاده، که شبیه به آن است که می‌گویند: شخصی وارد شهری شد که اهل شهر به دلیلی از نسل‌های قبل تمام موهای سر و صورتشان ریخته بود. 🔸 یک نفر مو داشت و از بیرون وارد شهر شد، همه به او می‌خندیدند و او را به هم نشان می‌دادند که نگاه کنید این چه قیافه‌ای دارد. اصلاً قیافه او برای آن‌ها غیر قابل تصور بود. حالا قیافه این فرد استاندارد بود، ولی برای این‌ها غیر قابل تصور بود. چون از بیماری که در شهر و نفوسشان وارد شده بود، خبر نداشتند. 🔹 برای ما هم گاهی این‌طور می‌شود. بیماری‌های روحی گاهی بر ما در طی زمان عارض می‌شود و به کجی‌ها عادت که می‌کنیم هیچ، برای ما قواعد هم می‌شود. این است که باید منتظر بمانیم و آن کسی[امام زمان علیه السلام] که دین مستقیم را می‌آورد فکر کنیم که کأنّه دینی جدید آورده است. کد ۸۵۰ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 ما حق نداریم نسبت به اصحاب و خواص اهل‌بیت علیهم‌السلام، حتی اگر بعضی از آن‌ها روایاتی هم داشته باشد، وارد این قضایا (نقاط ضعف و خطاهایشان) شویم. حق نداریم قبل از این‌که بخش‌های مثبت این‌ها و فدارکاری‌های تمام ابعاد زندگیشان را مورد بررسی قرار دهیم، مستقیم روی قسمتی از قصور یا تقصیر آنها بیاییم. 🔸 ما هنوز برای شناختن اصحاب اصحابِ اصحاب امیرالمؤمنین علیه‌السلام فاصله داریم که با این‌ها آشنا شویم. آن‌وقت آیا مجازیم نسبت به این‌که [حضرت در مورد یکی از اصحاب خاصشان نقطه ضعفی را بیان کردند وارد شویم؟] 🔹 یک وقت یک فرمایشی را در یک جمعی که نمی‌دانیم چه کسانی بودند و چرا گفته شده؟ ما بخواهیم با استانداردها و میزان خودمان آن را بسنجیم. چه برداشتی می‌کنیم؟ چه بهره‌ای می‌بریم؟ چه استفاده‌ای می‌کنیم؟ کد ۸۵۰ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 چقدر در تنهایی انسان وقتی به یاد اهل‌بیت می‌افتد، قلبش عکس‌العمل نشان می‌دهد؟! چقدر مراقبه‌اش زیاد می‌شود؟! چقدر توجهش به آن سمت می‌رود؟! چقدر وقت‌هایی که شیطان بر پشت نفس سوار می‌شود، چه در غضبش، چه در شهوتش، چه در دنیاطلبی‌اش... 🔸 وقتی به حرم می‌رود یا وقتی به یاد اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌افتد، چقدر یک‌دفعه منصرف می‌شود؟ اصلاً جایگاهی می‌ماند. این‌ها عقب افتادگی‌های ماست که نتوانسته‌ایم خودمان را دقیقاً با استانداردهای خدایی وِفق بدهیم و درک محضر کنیم. کد ۸۵۰ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مادی‌گری و فراموشی خدا 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌