eitaa logo
نهضت‌ تربیتی‌ حضرت‌ سیدالشهدا علیه‌السلام
2.1هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
756 ویدیو
36 فایل
برنامه‌ای جامع برای سلوک إلی الله، برای همه‌ی‌ آحاد جامعه‌ی بشری، منطبق بر عقل و مبانی‌الهی 🟡نهضت تربیتی فعلا هیچ شعبه‌ای ندارد. 👈اطلاع از برنامه ها،تهیه آثار،ارتباط خیرین،ثبت نام ها،اخذ شعبه نمایندگی و... https://eitaa.com/M_asadnezhad
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ . 📺 🔰عَلَيْكَ بِكَرِيمَةِ اَهْلِ الْبَيْتِ 🎤 حجت ‌الاسلام ۱۴۰۱.۰۸.۱۳ 🔺حرم حضرت معصومه سلام الله علیها • ✔ [ @huddath_al_hussain_ir ]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به نام خدا ♻️توفیق نصیب مکتب شد اولین زیارت دسته جمعی به سمت حرم حضرت معصومه علیهاالسلام در روز وفات یا شهادت ایشان . الحمدلله رب العالمین 🤲 @nehzat128_ir
زیارت دسته جمعی کنار ضریح مطهر @nehzat128_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 حجت‌الاسلام عابدی ادامه داد: یهودیان در بغداد تصمیم گرفتند که حضرت معصومه سلام الله علیها را مسموم کنند و زنی را برای این کار اجیر کردند اما موفق نشدند. 👈او به ادامه توطئه‌ها علیه آن حضرت اشاره کرد و گفت: در حرکت حضرت معصومه سلام‌الله علیها به سمت ساوه و قم در همدان نیز تصمیم به قتل ایشان گرفتند و این تهدید ادامه داشت تا اینکه بالاخره یهودیان در ساوه به مقصود خود رسیدند و همراهان حضرت را به شهادت رساندند و خود ایشان را هم زخمی کردند که از آنجا حضرت به سمت قم آمدند و در قم از دنیا رفتند https://aghigh.ir/fa/news/120435/%D9%85%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%B7%D8%A6%D9%87-%DB%8C%D9%87%D9%88%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%BA%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%82%D8%AA%D9%84-%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA-%D9%85%D8%B9%D8%B5%D9%88%D9%85%D9%87-%D8%B3 🔰 لینک👆سخنان حجه الاسلام استاد احمد عابدی مبنی بر شهادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بدست یهودیان در ساوه @nehzat128_ir
هدایت شده از اطلاع رسانی به والدین مکاتب نهضت
با سلام و احترام امروز بدلیلِ اردویِ حرم حضرت معصومه علیها سلام بخشی از دفترچه‌های ارتباط با والدین را فرصت نشد پُر کنم. جهتِ استحضارِ والدین، عارضم که بچه‌های کلاس به سه بخشِ کلّی تقسیم می‌شوند و به تناسبِ این تقسیم، تکلیف دارند: 1️⃣ دو نفر از عزیزان هنوز کتابِ "گامی به سویِ قرآن" را مسلّط نیستند و فعلاً وارد قرآن نشده‌اند. پنج‌شنبه و جمعه قرار بود تمرین کنند و روزِ شنبه ساعتِ آخر صفحاتِ 10، 13، 15، 17، 19، 21 و 22 را تحویل دهد که به اردو برخورد. ☝️فردا این صفحات را از این دو عزیز خواهیم پُرسید تا برویم به صفحات بعدی و از دیگر دوستانشان خیلی عقب نیفتند. من با این دو عزیز مرتّب صحبت می‌کنم تا کمی سرعت بدهند به روندِ پیشرفتشان، والدین نیز همکاری می‌کنند شکر خدا در این راستا. 2️⃣ بقیه‌ی بچه‌ها (10 نفر) همه‌شان کتاب "گامی به سوی قرآن" را دو هفته قبل تمام کرده‌اند و وارد روخوانیِ قرآن شده‌اند بحمد الله. این افراد هشت نفرشان صفحه‌ی اولِ سوره‌ی مُلک را می‌خوانند و قرار بود از تطیلیِ پنج‌شنبه و جمعه استفاده کنند و کلّ سوره‌ی ملک را تمرین نمایند تا شنبه تحویل دهند. ☝️تکلیف این هشت نفر این است که یکشنبه، کلّ سوره‌ی ملک را به ما تحویل دهند بدون غلط و سلیس و روان. البته قرار بود شنبه سوره‌ی ملک را امتحان بگیرم از بچه‌ها که بخاطر اردوی حرم، افتاد به یکشنبه و این هم یک فرصتِ مضاعف برای تمرین بیشتر است. 3️⃣ دو نفرِ باقی مانده از ده نفرِ فوق، سوره‌ی مُلک را تمام کرده‌اند و چهارشنبه وارد سوره‌ی قلم شده‌اند. تکلیف این دو نفر برای فردا این است که سوره‌ی قلم را به ما تحویل دهند. اگر بی غلط بخوانند وارد سوره‌ی حاقّه می‌شوند. ☝️این نکته را نه فقط به والدینِ این دو بزرگوار که به همه عرض می‌کنم. اگر والدین احساس می‌کنند بچه‌ها کشش دارند، ما بعد از سوره‌ی قلم، وارد سوره‌ی حاقّه می‌شویم و همین‌طور به سمتِ انتهای قرآن پیش می‌رویم. پس بچه‌هایِ دارای کشش بالاتر نباید معطّلِ بقیه شوند؛ با آن‌ها سوره‌ی بعدی را کار می‌کنیم و می‌کنید. البته در مورد تمرین سوره‌ها نکته‌ای در ادامه خواهم گفت که باید والدین به آن ملتزم باشند. 🔔 توجه: پنج نفر از بچه‌ها ساعتِ آخر می‌روند کلاسِ ترتیلِ سوره‌ی نوحِ حاج آقا ضیائیِ عزیز. کلاس حاج آقا هم برای خودَش تکلیفِ علی حدّه‌ای دارد که والدین باید به آن توجهِ شایسته‌ای داشته باشند. ✍️ کلاسِ حاج آقا ضیائی فلسفه‌اش قرآن است و کلاسِ ما برای و در گامِ بعد قرآن. بچه‌هایی که هنوز سوره‌ی مُلک هستند، تمرکزِ ما روی خواندنِ صحیح سوره است و لو کُند و لاکپُشتی. اما کسانی که در سوره‌ی قلم هستند تمرکز روی صحیح خوانیِ و لو کُندِ سوره‌ی قلم و در عینِ حال سریع‌خوانیِ سوره‌ی مُلک است. سوره‌ی قبلی را لطفاً بایگانی نکنید و مرتّب مرور کنید تا تُندخوان شوند. ✅ خواهشَم این است که در تکالیفِ کلاسِ بنده، صوت و ترتیل و قرائتِ هیچ استادی را بچه‌ها گوش ندهند و حتّی شما هم برایشان سوره را نخوانید. بگذارید خودشان با کلمات و حرکات درگیر بشوند و کُشتی بگیرند. حتّی اگر غلط خواندند فقط آلارم بدهید و صحیحَش را نگوئید. ذهنِ بچه که با کلمه درگیر می‌شود، آن کلمه در ذهنَش تثبیت می‌شود و در همه جایِ قرآن دیگر آن کلمه را می‌شناسد. ❌ اگر شما جلو جلو سوره را برای بچه‌ها بخوانید یا بچه‌ها ترتیل گوش بدهند، از روی آوا و آهنگ، سوره را "حفظ" می‌کنند. مثلِ آن پیرزنِ بی سواد که یاسین را حفظ است اما روخوانیِ یاسین و روخوانیِ کلّ قرآن را بلد نیست. حفظِ سوره‌هایی که من با بچه‌ها کار می‌کنم، الآن سمّ است و مانع پیشرفت. لطفااااا نگذارید حفظ کنند این سوره‌ها را. 👌اجازه بدهید صحیح‌خوانی و سریع‌خوانیِ بچه‌ها فعلاً راه بیفتد. نگرانِ زیباخوانی هم نباشید چون استاد ضیائیِ عزیز به موازاتِ کلاسِ ما، مستقلّا و تخصصی روی ترتیل و تجوید و لحنِ بچه‌ها کار می‌کنند ان‌شاء الله. ➕ و نکته‌ی آخر بحمد الله ما در حالِ شکل دادنِ یک فضایِ رقابتی سالم بینِ بچه‌ها هستیم. هم از جهتِ آداب و هم از جهتِ درسی. خوبی‌های بچه‌ها را که در دفترچه می‌نویسید، من سرِ کلاس می‌خوانم تا هم فرزند شما تشویق شود و بقیه الگو بگیرند. بچه‌ها وقتی می‌بینند یکی سوره‌ی مُلک را تمام کرده و وارد سوره‌ی قلم شده این‌جا به جوش و خروش می‌افتد برای سبقت گرفتن. شما هم بر این فضا بدمید تا مسابقه سرِ خیرات باشد نه سرِ آبی و قرمز!! "فاستبِقوا الخیرات". دمِ اذان دعاگوئیم و محتاجِ دعا
⭕️ آموزشِ سُنّتی و مُدرن ✍️ این متن رو سالِ 94 نوشتَم، یعنی هفت سالِ قبل!! امروز توی بایگانیِ مطالبَم پیداش کردم و از خوندنِ دوبارَش کلّی ذوق کردم.🙂 شمام خواستید، بخونید: 🗓 پری‌روز خونه‌ی ما رسماً شد دانشگاه! قراره از این به بعد همسایه‌ها ساعتِ سه تا چهارِ عصرِ شنبه‌هاشونو خالی کنن برای آشنائی با معارفِ قرآن. علاوه بر مجتمعِ 120 واحدیِ خودمون، از مجتمع‌های دیگه هم حضور دارن توی کلاس. 👌درست مثِ مکتب‌خونه‌ی قدیمیِ مادربزرگِ خدا بیامرزم مرحوم "سدرة المُنتَهی مُؤذّنی" که سال‌ها قبل پائینِ پایِ شهدای گلزارِ علی بن جعفر قم آرمید. مادر بزرگِ پدری، اولین معلّم قرآنِ من بود و شریکِ تمامِ فعالیت‌های قرآنِ امروزَم. 🎓به گمانَم منبر [سطحِ ابتدائی]، مکتب‌خانه [سطحِ متوسطه] و حوزه‌ی علمیه [سطحِ عالی] سه مرکزِ انحصاریِ آموزشیِ ایران بودند تا دویست سال قبل. منبر که پیشینه‌اش به صدر اسلام باز می‌گردد، تنها شبکه‌ی رسانه‌ایِ قابل استفاده برای عُمومِ مردم بود که با هدفِ ارتقاء معرفت و تعلیم و تربیتِ همگانی تأسیس شد. ➕مکتب‌خانه‌ها که در زمانِ قاجاریه رواج داشت، بنا شدند برایِ کسانی که علاوه بر معرفتِ عوامانه، طالبِ یادگیریِ سواد و معرفتِ بیشتری هستند. حوزه‌های علمیه اما کمی تخصصی‌تر توسط امام باقر علیه السلام با هدفِ تربیتِ طبیب، معمار، فیلسوف، فقیه، مُنجّم، قاضی، مُدیر، زیست‌شناس، روان‌شناس، جامعه‌شناس و... بنیان‌گذاری شدند. 🕌 "علومِ وحیانی" آن‌زمان نخِ تسبیحِ تمامِ محتواهایِ ارائه شده‌ی این سه مرکز بود. بِمَثَل پزشک، به گنجینه‌ی احادیثِ طبیِ حضراتِ معصومین اشراف داشت. یا جایگاهِ "خدا" در چرخه‌ی تولید بارانِ دانشِ جغرافیا برجسته می‌شد و غایتِ اصلیِ زمین‌شناسی، فضاشناسی و جانورشناسی، آشنائی با آیاتِ آفاقیِ الهی و به تَبَع آن، تعمیقِ باور به خدا بود و نه صرفا ارضاء حسِ کنجکاوی یا تلمبار کردنِ اطلاعاتِ عمومی. ☝️روان‌شناسانِ دست‌پرورده‌ی این نظامِ آموزشی، روانِ انسان را با نسخه‌ی پیشنهادیِ دین آرام می‌کردند و جامعه‌شناسِ اسلامی، کسی بود که آموزه‌های متعالیِ دین را برای اصلاحِ روابطِ اجتماعی تجویز می‌کرد. حضورِ شاخصه‌های دینی حتی در معماری، نظامِ شهرسازی و خانه‌سازی به چشم می‌خورْد. ✅ فقیهِ متقی، قاضیِ عادل، حاکمِ عدالت‌گستر، بازاریِ منصف و عوامِ متدین همه و همه دانش‌آموخته‌ی منبر، مکتب و یا حوزه بودند. ❌ مطامعِ مادی، مدرک‌گرائی، جایگاه اجتماعی و آینده‌ی شغلی در سیستمِ آموزشیِ سنتی هدف نبود و بجای همه‌ی این‌ها خودِ علم و یادگیریِ آن ارزشمند محسوب می‌شد. به همین‌خاطر فقط گلچینی از مردم که علم‌دوست بودند به مدارجِ بالایِ علمی دست پیدا می‌کردند؛ 🔹بقیه‌ی مردم نیز یا به مکتب و حوزه وارد نمی‌شدند و یا پس از ورود در می‌یافتند که استعدادِ کسبِ دانشِ تخصصی ندارند؛ لذا به همان کسبِ معرفتِ گاه و بیگاه پایِ منبر اکتفاء می‌کردند و قبل از تباهیِ سرمایه‌ی عمر در همان ایامِ جوانی دستشان را به حرفه و پیشه‌ای بند می‌کردند تا خرجِ معاششان تأمین شود. ✔️ حسنِ باز و ولنگار نبودنِ بابِ علم‌آموزی به روی همگان این بود که مثلِ نظامِ آموزشیِ مدرن، با انبوهی از دانش‌آموخته‌گانِ کم‌تخصصِ دارای توقعِ استخدام مواجه نمی‌شد. چون اولا هدفِ سیستم، تأمینِ شغل نبود و ثانیا خودِ طالبِ علم اختیاراً بر خلافِ عوامِ جامعه فعالیت اقتصادی را رها کرده بود و برای یادگیریِ دانش، سطوحِ عالیه‌ی تحصیلی را بر می‌گزید. 🔔اوضاع به همین منوال بود تا این‌که دارالفنونِ امیرکبیر [171 سال پیش] و دانشگاهِ زمان رضاخان[88 سال پیش] و تلویزیون [64 سال پیش] با چارچوبی کاملا غربی وارد ایران شد. ❗️مکتب‌خانه‌ها با تأسیس دارالفنون و مدارس، افول کرد؛ انحصارِ مرجعیتِ علمیِ حوزه با تأسیسِ دانشگاه از بین رفت و بسیاری از رشته‌های متداولِ حوزه، تعطیل و در قالبی به‌روزتر در دانشگاه عرضه شد؛ و در نهایت، تلویزیون بجای منبر، رسانه‌ی ملّیِ مردم شد. ✅ گرچه در محاسن و معایبِ سه ضلعِ علم‌آموزیِ مدرن یعنی رسانه‌ی ملی، مدرسه و دانشگاه، گفتارها و نوشتارهای زیادی منتشر شده است اما بنظر می‌رسد با جمعِ بینِ محاسنِ نظامِ آموزشیِ سنتی و مدرن و حذفِ معایب هر یک، می‌توان به الگوئی بی‌نقص‌تر و رشدیافته‌تر دست یافت. ✍️ پ.ن: خیلی بیش‌تر از اینا حرف داشتم در این خصوص. دیگه نوشتنم نیومد بیشتر. 😉🙃 اجمالاً به نهضت تربیتیِ سیدالشهداء بپیوندید و به تصاویرِ زیر با دقّت و تأمّل، چند بار بنگرید.👇👇👇 👈 برای طرح سوال، اینجا را لمس کنید. https://eitaa.com/nehzat128_ir 🆔 @SinJimDin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پویش زیبای در حرم مطهر حضرت امام رضا سلام الله علیه کار خوب ، چقدر زیباست.... حال دلمون رو خوب میکنه، واسه اینه که دل امام زمان عج هم با این کار، ان شاءالله خوشحال میشه.... 😘🙏
چشم و چراغ ملت مثل کوه استوار پدر حتی پیراهن مشکی به تن نکرده نمی دونم کدوم جمله درسته کوه چون اینان استوار است یا اینان چون کوه استوارند ؟ ما تا ابد مدیون شماییم 😭😭😭🏴😭😭😭🏴😭😭😭 https://eitaa.com/nehzat128_ir
🔸🔸🔸🔶🔶💠♦️💠🔶🔶🔸🔸🔸 سلام علیکم و رحمة الله و برکاته 📣 خیّرین و مومنین بزرگوار ( والدین نهضت تربیتی حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و غیروالدین ) تبرعات ، خیرات ، وجوهات شرعی( چه آنها که قبض می‌خواهند و چه آنها که قبض نمی‌خواهند) ، هدایا و هرگونه کمک نقدی را به این حساب واریز بفرمایید. 👈حتماً بعد از واریز ، جهت و عنوان واریزی را به آیدی https://eitaa.com/M_asadnezhad اطلاع دهید. ✅ همچنین برای نذر ، وقف ، قربانی و عقیقه با ایشان ( آیدی بالا ) ارتباط بگیرید. شماره کارت بانکی 🔸6104338800122364 🔹بنام "کانون فرهنگی تبلیغی حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام" 🚩برای آخرت خود توشه ای برداریم با مال خود یا آبروی خود یا وقت خود یا ... https://eitaa.com/nehzat128_ir 《_________________________________》 🔰 پ. ن‌ : خدمت شما بزرگوار مومن به آخرت عرض می‌کنم که غیر از موارد بالا که در متن پیام آمده است، نیت بفرمایید مبلغ ثابتی را ماهانه یا هفتگی یا روزانه به عنوان ذخیره‌ی آخرت، در راستای ترویج معارف اهل بیت علیهم‌السلام و تربیت نسل پاک شیعه اختصاص دهید و یقین بدانید که روزی که دستمان از همه‌جا کوتاه است إن‌شاءالله ولایت امیرالمومنین علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام دستمان را خواهد گرفت. 💠 پيامبر خدا صلّى اللّٰه عليه و آله فرمود:«هر كس بنيانگذار روشى نيكو و سنت حسنه ای باشد، همچون پاداش كسى كه به آن عمل كرده،پاداش دارد و نيز از پاداش همۀ آنان كه تا روز رستاخيز به آن عمل نمايند بهره‌مند خواهد شد بى‌آن كه از پاداش انجام دهندگانش چيزى كاسته شود». ( تحف العقول ، ج ۱ ، ص ۲۴۳ ) 🔷 (اقلام غیرنقدی هم در صورت هماهنگی با 09192016287 پذیرفته می‌شود) 💠 از جهت اطمینان خاطر شما عرض می نمایم که فعالیت های این کانون، مورد تأیید این حقیر سراپا تقصیر است. و شما می‌توانید با اطمینان خاطر به سایر مومنین هم اطلاع رسانی بفرمایید. رضا اسدنژاد ۱۷آبان ۱۴۰۱ یاعلی مدد ♦️💠💠🔶🔶🔶🔸🔸🔸
هادی🌹: با سلام. خانواده های محترمی که فرزند سوم و یا بیشترشان متولد ۱۴۰۱ و یا اسفند ۱۴۰۰ میباشد جهت دریافت هدیه مقام معظم رهبری (ستاد اجرایی فرمان امام ره )شامل بسته لبخند مادری (پوشاک و ملزومات کودک تا دوسالگی) در روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعات ۸تا ۱۶به آدرس خ لواسانی بین کوچه ۲۷ و ۲۹ ستاد اجرایی استان قم، همراه با مدارک شناسایی والدین و کودک به آقای روزخوش مراجعه کنند. این هدیه هیچ قیدی ندارد. طلاب عزیز برای دریافت این هدیه به مراکز خدمات حوزه می توانند مراجعه کنند و اقشار مختلف در استانها هم به اداره کل ستاد اجرایی هر استان. https://eitaa.com/nehzat128_ir
به نام خدا 💫جلسه مربیان برادر ،هر پنج شنبه در مورد برنامه های مکتب و بررسی اتفاقات آن، و برنامه ریزی برای پیشبرد اهداف مکتب ♻️هم اکنون در حرم مطهر حضرت معصومه علیهاالسلام 🙏
💫جلسه با خواهران مربی، توسط استاد اسدنژاد و استاد فاطمی نیا در حرم مطهر حضرت معصومه علیهاالسلام هم اکنون در حال برگذاری است🙏 از زاویه دور عکس گرفتیم که نگرانی برای خواهران مربی برطرف شده باشد @nehzat128_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کمتر از یک دقیقه ،شب جمعه بریم کربلا دلامون نورانی بشه ♻️سه بار این جمله رو تکرار کنیم که از برکات کثیره ی آن بهره مند شویم ،فقط دست راست به نشانه ی احترام بر روی سینه باشد❤️ ✋السلام علیک یا اباعبدالله السلام علیکم ورحمه الله وبرکاته ✋السلام علیک یا اباعبدالله السلام علیکم ورحمه الله وبرکاته ✋السلام علیک یا اباعبدالله السلام علیکم ورحمه الله وبرکاته
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥یه کم صفا ببینید روحیتون عوض بشه😍😊 🍃🌹🍃 🌺برای شادی همه شهداء خصوصاً شهدای مدافع حرم و شهدای امنیت صلوات https://eitaa.com/nehzat128_ir
گزارشی از صحبتهای آیت الله جوادی آملی در دیدار با محسن حاجی میرزایی(وزیر سابق آموزش و پرورش): آیت الله جوادی آملی در این دیدار بیان داشت: یک اشکال اساسی از گذشته تاکنون در نظام آموزش و پرورش کشور وجود دارد وآن این است که در گذشته «تعلیم» بود اما خبری از «تربیت» نبود اما بعد از انقلاب خواستیم «تربیت» را به «تعلیم» اضافه کنیم اما در این مسیر موفق نبودیم چرا که در حقیقت کاری که آموزش و پرورش انجام داد این بود که تربیت را به تعلیم برگرداند! ما اکنون «تربیت» به معنای حقیقی آن در آموزش و پرورش نداریم  بلکه ما یک سری از دروس داریم مانند فیزیک و شیمی و یک سری از دروس داریم مانند قرآن و عترت شناسی و ... خیال کردیم که این تربیت است در حالی که این تربیت نیست بلکه گسترده کردن تعلیم است، تربیت حقیقی یعنی پاک بودن خود معلم که وقتی سخن می‌گوید از دهان او نور خارج شود و این طهارت معلم را می‌طلبد. امام علی علیه السلام به فرزندشان نامه‌ای نوشتند که ما هم مخاطب این نامه هستیم چون ما هم فرزند ائمه علیهم السلام محسوب می‌شویم؛ پیغمبر(ص) فرمود «أَنَا وَ عَلِیٌّ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّة» و شما می‌توانید فرزندان ما شوید و ما نیز این دعوت را پذیرفتیم لذا در این ایام که ایام سوگ و ماتم سالار شهیدان است ما ادعای خون خواهی حسین علیه السلام را داریم چون ما فرزند و ورثه آن حضرت هستیم. امام در نامه خود به فرزندشان فرمود «معلم، امام است!» طیب و طاهر بودن معلم،تعلیم را به تربیت برمی‌گرداند. هر معلمی امام مأموم خود که شاگردانش هستند می‌باشد، این معلم باید طوری طیب و طاهر باشد که شاگردانش بتوانند به قیام و قعود او اقتدا کنند و وجود او سراسر نور باشد، این تربیت در متن دین نهفته است. ما باید به دنبال این تربیت باشیم نه اینکه تعلیم را گسترش دهیم. اگر آموزش و پرورش به دنبال تحول است معنای حقیقی تحول همین است که معلمان در سطح خود، «امام» شوند. دو راه برای تعلیم وجود دارد؛ یک راه گوش و یک راه دل، اگر کسی بوی بد گناه را استشمام نمی‌کند این یعنی آموزش و تربیت او صرفاً در همین محدوده گوش بوده است و به دل او نفوذ نکرده است، این کار معلم است که دانش آموزان با دیدن معلم خود، به نحوی در طول سال‌های تحصیل رشد کنند که از انجام گناه بیزار باشند و بوی بد گناه را استشمام کنند، که امیدواریم در تحقق این امر بیش از پیش موفق باشید. ۷مهر۱۳۹۸ @tanzimaateAP نهضت تربیتی حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ https://eitaa.com/nehzat128_ir
ارتباط فرزندان‌مان با روحانیت.mp3
694K
🙏ای کاش پدر و مادرها درباره‌ی «روحانیت» به فرزندان‌شان اینطور می‌گفتند. ⚠️ اگر به فرزندت گفتی: «اینها آخوند هستند. ول‌شان کن.»، بیچاره‌ش کردی!‌ با این سخنت، ارتباطش را با ولایت‌الله قطع کردی. پیوند کانال ایتا پیوند پشتیبان نهضت تربیتی حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ https://eitaa.com/nehzat128_ir