eitaa logo
نهضت‌ تربیتی‌ حضرت‌ سیدالشهدا علیه‌السلام
2.1هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
756 ویدیو
36 فایل
برنامه‌ای جامع برای سلوک إلی الله، برای همه‌ی‌ آحاد جامعه‌ی بشری، منطبق بر عقل و مبانی‌الهی 🟡نهضت تربیتی فعلا هیچ شعبه‌ای ندارد. 👈اطلاع از برنامه ها،تهیه آثار،ارتباط خیرین،ثبت نام ها،اخذ شعبه نمایندگی و... https://eitaa.com/M_asadnezhad
مشاهده در ایتا
دانلود
من به شما جوانان عرض می‌کنم که 👈وعده‌ی خدا را باور کنید،👉 که 👈 اگر اهل حق، پای حق خودشان بایستند، حق پیروز خواهد شد.👉 https://eitaa.com/nehzat128_ir
به مناسبت روز ملی ، به بازخوانی یکی از نمودهای ریشه‌ای که آمریکای فعلی یکی از فرزندان این ریشه یعنی ، برنامه‌ی عمل است، خواهیم پرداخت. إن شاء الله از باب اتخاذ عدوات نسبت به یهود و نصاری که مورد توصیه است، توفیق اتمام بررسی و گزارش این کتاب را پیدا کنیم. شب سال ۱۴۰۱ قم مقدس ۱ https://eitaa.com/nehzat128_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شب جمعه ، دلم هواتو کرده یاحسین(ع)❤️✋ @nehzat128_ir
💫ان شاءالله شعار مرگ بر آمریکا، به زودی تبدیل به یک، شعار جهانی خواهد شد.....💪💪💪💪 ✊✊✊✊ @nehzat128_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو این شلوغی ها ببینید، روحیتون عوض بشه مثل این پیرزن باشید ❤️ . حضرت آقا به این مادر شهید میگه این روز آخر رو فقط به خاطر شما قم ماندم. میگه نه آقا جان به خاطر من نموندید، عمه تون حضرت معصومه سلام الله علیها شما را فرستاده اینجا..... https://eitaa.com/nehzat128_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷عمری شعار دادیم... ما عاشق جهادیم ...🇮🇷 ⭕️ نخواهیم گذاشت دشمن بغض تورا ببنید. ⭕️ ❣همه خواهیم آمد تا معادلات آینده جور دیگری رقم بخورد.❣ https://eitaa.com/nehzat128_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ . 📺 🔰عَلَيْكَ بِكَرِيمَةِ اَهْلِ الْبَيْتِ 🎤 حجت ‌الاسلام ۱۴۰۱.۰۸.۱۳ 🔺حرم حضرت معصومه سلام الله علیها • ✔ [ @huddath_al_hussain_ir ]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به نام خدا ♻️توفیق نصیب مکتب شد اولین زیارت دسته جمعی به سمت حرم حضرت معصومه علیهاالسلام در روز وفات یا شهادت ایشان . الحمدلله رب العالمین 🤲 @nehzat128_ir
زیارت دسته جمعی کنار ضریح مطهر @nehzat128_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 حجت‌الاسلام عابدی ادامه داد: یهودیان در بغداد تصمیم گرفتند که حضرت معصومه سلام الله علیها را مسموم کنند و زنی را برای این کار اجیر کردند اما موفق نشدند. 👈او به ادامه توطئه‌ها علیه آن حضرت اشاره کرد و گفت: در حرکت حضرت معصومه سلام‌الله علیها به سمت ساوه و قم در همدان نیز تصمیم به قتل ایشان گرفتند و این تهدید ادامه داشت تا اینکه بالاخره یهودیان در ساوه به مقصود خود رسیدند و همراهان حضرت را به شهادت رساندند و خود ایشان را هم زخمی کردند که از آنجا حضرت به سمت قم آمدند و در قم از دنیا رفتند https://aghigh.ir/fa/news/120435/%D9%85%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%B7%D8%A6%D9%87-%DB%8C%D9%87%D9%88%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%BA%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%82%D8%AA%D9%84-%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA-%D9%85%D8%B9%D8%B5%D9%88%D9%85%D9%87-%D8%B3 🔰 لینک👆سخنان حجه الاسلام استاد احمد عابدی مبنی بر شهادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بدست یهودیان در ساوه @nehzat128_ir
هدایت شده از اطلاع رسانی به والدین مکاتب نهضت
با سلام و احترام امروز بدلیلِ اردویِ حرم حضرت معصومه علیها سلام بخشی از دفترچه‌های ارتباط با والدین را فرصت نشد پُر کنم. جهتِ استحضارِ والدین، عارضم که بچه‌های کلاس به سه بخشِ کلّی تقسیم می‌شوند و به تناسبِ این تقسیم، تکلیف دارند: 1️⃣ دو نفر از عزیزان هنوز کتابِ "گامی به سویِ قرآن" را مسلّط نیستند و فعلاً وارد قرآن نشده‌اند. پنج‌شنبه و جمعه قرار بود تمرین کنند و روزِ شنبه ساعتِ آخر صفحاتِ 10، 13، 15، 17، 19، 21 و 22 را تحویل دهد که به اردو برخورد. ☝️فردا این صفحات را از این دو عزیز خواهیم پُرسید تا برویم به صفحات بعدی و از دیگر دوستانشان خیلی عقب نیفتند. من با این دو عزیز مرتّب صحبت می‌کنم تا کمی سرعت بدهند به روندِ پیشرفتشان، والدین نیز همکاری می‌کنند شکر خدا در این راستا. 2️⃣ بقیه‌ی بچه‌ها (10 نفر) همه‌شان کتاب "گامی به سوی قرآن" را دو هفته قبل تمام کرده‌اند و وارد روخوانیِ قرآن شده‌اند بحمد الله. این افراد هشت نفرشان صفحه‌ی اولِ سوره‌ی مُلک را می‌خوانند و قرار بود از تطیلیِ پنج‌شنبه و جمعه استفاده کنند و کلّ سوره‌ی ملک را تمرین نمایند تا شنبه تحویل دهند. ☝️تکلیف این هشت نفر این است که یکشنبه، کلّ سوره‌ی ملک را به ما تحویل دهند بدون غلط و سلیس و روان. البته قرار بود شنبه سوره‌ی ملک را امتحان بگیرم از بچه‌ها که بخاطر اردوی حرم، افتاد به یکشنبه و این هم یک فرصتِ مضاعف برای تمرین بیشتر است. 3️⃣ دو نفرِ باقی مانده از ده نفرِ فوق، سوره‌ی مُلک را تمام کرده‌اند و چهارشنبه وارد سوره‌ی قلم شده‌اند. تکلیف این دو نفر برای فردا این است که سوره‌ی قلم را به ما تحویل دهند. اگر بی غلط بخوانند وارد سوره‌ی حاقّه می‌شوند. ☝️این نکته را نه فقط به والدینِ این دو بزرگوار که به همه عرض می‌کنم. اگر والدین احساس می‌کنند بچه‌ها کشش دارند، ما بعد از سوره‌ی قلم، وارد سوره‌ی حاقّه می‌شویم و همین‌طور به سمتِ انتهای قرآن پیش می‌رویم. پس بچه‌هایِ دارای کشش بالاتر نباید معطّلِ بقیه شوند؛ با آن‌ها سوره‌ی بعدی را کار می‌کنیم و می‌کنید. البته در مورد تمرین سوره‌ها نکته‌ای در ادامه خواهم گفت که باید والدین به آن ملتزم باشند. 🔔 توجه: پنج نفر از بچه‌ها ساعتِ آخر می‌روند کلاسِ ترتیلِ سوره‌ی نوحِ حاج آقا ضیائیِ عزیز. کلاس حاج آقا هم برای خودَش تکلیفِ علی حدّه‌ای دارد که والدین باید به آن توجهِ شایسته‌ای داشته باشند. ✍️ کلاسِ حاج آقا ضیائی فلسفه‌اش قرآن است و کلاسِ ما برای و در گامِ بعد قرآن. بچه‌هایی که هنوز سوره‌ی مُلک هستند، تمرکزِ ما روی خواندنِ صحیح سوره است و لو کُند و لاکپُشتی. اما کسانی که در سوره‌ی قلم هستند تمرکز روی صحیح خوانیِ و لو کُندِ سوره‌ی قلم و در عینِ حال سریع‌خوانیِ سوره‌ی مُلک است. سوره‌ی قبلی را لطفاً بایگانی نکنید و مرتّب مرور کنید تا تُندخوان شوند. ✅ خواهشَم این است که در تکالیفِ کلاسِ بنده، صوت و ترتیل و قرائتِ هیچ استادی را بچه‌ها گوش ندهند و حتّی شما هم برایشان سوره را نخوانید. بگذارید خودشان با کلمات و حرکات درگیر بشوند و کُشتی بگیرند. حتّی اگر غلط خواندند فقط آلارم بدهید و صحیحَش را نگوئید. ذهنِ بچه که با کلمه درگیر می‌شود، آن کلمه در ذهنَش تثبیت می‌شود و در همه جایِ قرآن دیگر آن کلمه را می‌شناسد. ❌ اگر شما جلو جلو سوره را برای بچه‌ها بخوانید یا بچه‌ها ترتیل گوش بدهند، از روی آوا و آهنگ، سوره را "حفظ" می‌کنند. مثلِ آن پیرزنِ بی سواد که یاسین را حفظ است اما روخوانیِ یاسین و روخوانیِ کلّ قرآن را بلد نیست. حفظِ سوره‌هایی که من با بچه‌ها کار می‌کنم، الآن سمّ است و مانع پیشرفت. لطفااااا نگذارید حفظ کنند این سوره‌ها را. 👌اجازه بدهید صحیح‌خوانی و سریع‌خوانیِ بچه‌ها فعلاً راه بیفتد. نگرانِ زیباخوانی هم نباشید چون استاد ضیائیِ عزیز به موازاتِ کلاسِ ما، مستقلّا و تخصصی روی ترتیل و تجوید و لحنِ بچه‌ها کار می‌کنند ان‌شاء الله. ➕ و نکته‌ی آخر بحمد الله ما در حالِ شکل دادنِ یک فضایِ رقابتی سالم بینِ بچه‌ها هستیم. هم از جهتِ آداب و هم از جهتِ درسی. خوبی‌های بچه‌ها را که در دفترچه می‌نویسید، من سرِ کلاس می‌خوانم تا هم فرزند شما تشویق شود و بقیه الگو بگیرند. بچه‌ها وقتی می‌بینند یکی سوره‌ی مُلک را تمام کرده و وارد سوره‌ی قلم شده این‌جا به جوش و خروش می‌افتد برای سبقت گرفتن. شما هم بر این فضا بدمید تا مسابقه سرِ خیرات باشد نه سرِ آبی و قرمز!! "فاستبِقوا الخیرات". دمِ اذان دعاگوئیم و محتاجِ دعا
⭕️ آموزشِ سُنّتی و مُدرن ✍️ این متن رو سالِ 94 نوشتَم، یعنی هفت سالِ قبل!! امروز توی بایگانیِ مطالبَم پیداش کردم و از خوندنِ دوبارَش کلّی ذوق کردم.🙂 شمام خواستید، بخونید: 🗓 پری‌روز خونه‌ی ما رسماً شد دانشگاه! قراره از این به بعد همسایه‌ها ساعتِ سه تا چهارِ عصرِ شنبه‌هاشونو خالی کنن برای آشنائی با معارفِ قرآن. علاوه بر مجتمعِ 120 واحدیِ خودمون، از مجتمع‌های دیگه هم حضور دارن توی کلاس. 👌درست مثِ مکتب‌خونه‌ی قدیمیِ مادربزرگِ خدا بیامرزم مرحوم "سدرة المُنتَهی مُؤذّنی" که سال‌ها قبل پائینِ پایِ شهدای گلزارِ علی بن جعفر قم آرمید. مادر بزرگِ پدری، اولین معلّم قرآنِ من بود و شریکِ تمامِ فعالیت‌های قرآنِ امروزَم. 🎓به گمانَم منبر [سطحِ ابتدائی]، مکتب‌خانه [سطحِ متوسطه] و حوزه‌ی علمیه [سطحِ عالی] سه مرکزِ انحصاریِ آموزشیِ ایران بودند تا دویست سال قبل. منبر که پیشینه‌اش به صدر اسلام باز می‌گردد، تنها شبکه‌ی رسانه‌ایِ قابل استفاده برای عُمومِ مردم بود که با هدفِ ارتقاء معرفت و تعلیم و تربیتِ همگانی تأسیس شد. ➕مکتب‌خانه‌ها که در زمانِ قاجاریه رواج داشت، بنا شدند برایِ کسانی که علاوه بر معرفتِ عوامانه، طالبِ یادگیریِ سواد و معرفتِ بیشتری هستند. حوزه‌های علمیه اما کمی تخصصی‌تر توسط امام باقر علیه السلام با هدفِ تربیتِ طبیب، معمار، فیلسوف، فقیه، مُنجّم، قاضی، مُدیر، زیست‌شناس، روان‌شناس، جامعه‌شناس و... بنیان‌گذاری شدند. 🕌 "علومِ وحیانی" آن‌زمان نخِ تسبیحِ تمامِ محتواهایِ ارائه شده‌ی این سه مرکز بود. بِمَثَل پزشک، به گنجینه‌ی احادیثِ طبیِ حضراتِ معصومین اشراف داشت. یا جایگاهِ "خدا" در چرخه‌ی تولید بارانِ دانشِ جغرافیا برجسته می‌شد و غایتِ اصلیِ زمین‌شناسی، فضاشناسی و جانورشناسی، آشنائی با آیاتِ آفاقیِ الهی و به تَبَع آن، تعمیقِ باور به خدا بود و نه صرفا ارضاء حسِ کنجکاوی یا تلمبار کردنِ اطلاعاتِ عمومی. ☝️روان‌شناسانِ دست‌پرورده‌ی این نظامِ آموزشی، روانِ انسان را با نسخه‌ی پیشنهادیِ دین آرام می‌کردند و جامعه‌شناسِ اسلامی، کسی بود که آموزه‌های متعالیِ دین را برای اصلاحِ روابطِ اجتماعی تجویز می‌کرد. حضورِ شاخصه‌های دینی حتی در معماری، نظامِ شهرسازی و خانه‌سازی به چشم می‌خورْد. ✅ فقیهِ متقی، قاضیِ عادل، حاکمِ عدالت‌گستر، بازاریِ منصف و عوامِ متدین همه و همه دانش‌آموخته‌ی منبر، مکتب و یا حوزه بودند. ❌ مطامعِ مادی، مدرک‌گرائی، جایگاه اجتماعی و آینده‌ی شغلی در سیستمِ آموزشیِ سنتی هدف نبود و بجای همه‌ی این‌ها خودِ علم و یادگیریِ آن ارزشمند محسوب می‌شد. به همین‌خاطر فقط گلچینی از مردم که علم‌دوست بودند به مدارجِ بالایِ علمی دست پیدا می‌کردند؛ 🔹بقیه‌ی مردم نیز یا به مکتب و حوزه وارد نمی‌شدند و یا پس از ورود در می‌یافتند که استعدادِ کسبِ دانشِ تخصصی ندارند؛ لذا به همان کسبِ معرفتِ گاه و بیگاه پایِ منبر اکتفاء می‌کردند و قبل از تباهیِ سرمایه‌ی عمر در همان ایامِ جوانی دستشان را به حرفه و پیشه‌ای بند می‌کردند تا خرجِ معاششان تأمین شود. ✔️ حسنِ باز و ولنگار نبودنِ بابِ علم‌آموزی به روی همگان این بود که مثلِ نظامِ آموزشیِ مدرن، با انبوهی از دانش‌آموخته‌گانِ کم‌تخصصِ دارای توقعِ استخدام مواجه نمی‌شد. چون اولا هدفِ سیستم، تأمینِ شغل نبود و ثانیا خودِ طالبِ علم اختیاراً بر خلافِ عوامِ جامعه فعالیت اقتصادی را رها کرده بود و برای یادگیریِ دانش، سطوحِ عالیه‌ی تحصیلی را بر می‌گزید. 🔔اوضاع به همین منوال بود تا این‌که دارالفنونِ امیرکبیر [171 سال پیش] و دانشگاهِ زمان رضاخان[88 سال پیش] و تلویزیون [64 سال پیش] با چارچوبی کاملا غربی وارد ایران شد. ❗️مکتب‌خانه‌ها با تأسیس دارالفنون و مدارس، افول کرد؛ انحصارِ مرجعیتِ علمیِ حوزه با تأسیسِ دانشگاه از بین رفت و بسیاری از رشته‌های متداولِ حوزه، تعطیل و در قالبی به‌روزتر در دانشگاه عرضه شد؛ و در نهایت، تلویزیون بجای منبر، رسانه‌ی ملّیِ مردم شد. ✅ گرچه در محاسن و معایبِ سه ضلعِ علم‌آموزیِ مدرن یعنی رسانه‌ی ملی، مدرسه و دانشگاه، گفتارها و نوشتارهای زیادی منتشر شده است اما بنظر می‌رسد با جمعِ بینِ محاسنِ نظامِ آموزشیِ سنتی و مدرن و حذفِ معایب هر یک، می‌توان به الگوئی بی‌نقص‌تر و رشدیافته‌تر دست یافت. ✍️ پ.ن: خیلی بیش‌تر از اینا حرف داشتم در این خصوص. دیگه نوشتنم نیومد بیشتر. 😉🙃 اجمالاً به نهضت تربیتیِ سیدالشهداء بپیوندید و به تصاویرِ زیر با دقّت و تأمّل، چند بار بنگرید.👇👇👇 👈 برای طرح سوال، اینجا را لمس کنید. https://eitaa.com/nehzat128_ir 🆔 @SinJimDin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پویش زیبای در حرم مطهر حضرت امام رضا سلام الله علیه کار خوب ، چقدر زیباست.... حال دلمون رو خوب میکنه، واسه اینه که دل امام زمان عج هم با این کار، ان شاءالله خوشحال میشه.... 😘🙏
چشم و چراغ ملت مثل کوه استوار پدر حتی پیراهن مشکی به تن نکرده نمی دونم کدوم جمله درسته کوه چون اینان استوار است یا اینان چون کوه استوارند ؟ ما تا ابد مدیون شماییم 😭😭😭🏴😭😭😭🏴😭😭😭 https://eitaa.com/nehzat128_ir