eitaa logo
الگوی پیشرفت اسلامی
11.3هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
131 ویدیو
224 فایل
✍آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی آئین نامه نشست ها: 🤝 رادیو الگو: @radioolgou کتابخانه مدرسه هدایت @ketab_olgou مخزن صوت مدرسه هدایت @sound_olgou
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️⚡️ اصل بیان مبتنی بر ظرفیت، دید فقیه را نسبت به کلمات وحی ارتقاء می دهد... بسم الله الرحمن الرحیم 👌درست است که در برخی از موارد گفته ام فقه هدایت، مکتبی در فقه حکومتی و فقه معاصر محسوب می شود؛ ولی بیان دقیقتر این است که بگویم: در تعاریف فقه هدایت تقسیماتی مانند فقه فردی و فقه حکومتی و فقه سیاسی و یا فقه نظام نداریم. توضیح بیشتر اینکه: آنچه که در فقه هدایت رقم خورده است این است که تعاریف مشهور فقاهت تکامل یافته است و این تکامل معنایی هم دامنه دید و هم دامنه تصرف فقیه را کامل می کند و دیگر این تقسیمات و تقسیمات مشابه رنگ می بازد. 👌به عنوان مثال با اضافه شدن اصل "بیان مبتنی بر ظرفیت" و تعریف استظهاری و فقهی "مراتب ظرفیت" و همچنین استنباط "شاخصه های تشخیص هر مرتبه از ظرفیت" در مخاطب؛ فقیه اولین کارش این است که متن آیه و روایت را با قرائن لفظیه و مقامی و سایر قرائن، در یک درجه ظرفیتی طبقه بندی کند و مثلا به اشتباه از یک آیه و یا روایت مرتبط با درجه تدبر،  برای مخاطب مرحله تعقل استفاده نکند. اگر این اصل در فقاهت رعایت شود هم دید فقیه به کلمات وحی ارتقاء می یابد -و کلمات وحی را مثل هم نمی بیند- و هم تصرف و نفوذ کلمه اش به دلیل رعایت ظرفیت مخاطب ارتقاء می یابد... 👌به عنوان مثال دیگر در فقه هدایت ۹ امر زیر ساخت هدایت است و تحقق سایر احکام و معارف وابسته به تحقق این امور ۹ گانه دانسته شده است. مثلا بدون تزکیه اساسا انتظار هدایت و فهم حکمتِ احکام و انجام خالصانه آنها ممتنع است و لذا فقیهی که به دنبال اقامه است؛ باید برنامه پردازش تزکیه داشته باشد. درباره باقی زیر ساخت های هدایت هم مسئله به این شکل است. یعنی فقیه نظامی از ارتباط میان گزاره های دین در ذهنش به محوریت زیر ساخت های هدایت شکل می گیرد. که این خودش مصداق بزرگی از توسعه دید برای فقیه است. این موضوع هم درک فقیه از مسئله نظام احکام و معارف را تکامل می دهد و هم قدرت تصرف او را. 👌آنچه در فقه هدایت تئوریزه شده است در واقع بیان اصول و قواعدی است که دید فقیه نسبت به نقل را توسعه  می دهد و ظرفیت استضائه بیشتر فقیه به نقل را ممکن می سازد. به نظرم تا زمانی که فقاهت با ذره بین تعاریفی مانند معذریت و منجزیت و حق الطاعه و امضائی بودن زبان شارع و... داخل در دریای نقل می شود؛ پاسخگوئیش در حد مسائل مستحدثه باقی می ماند و نمی تواند مدیریت تحولات مرتبط با هدایت را فهم و عهده دار شود. خلاصه حرفم این است که باید در "قدرت دید" و "قدرت تصرف فقیه" توسعه ایجاد شود و بعد از او انتظار داشته باشید که در مدیریت نیازهای جامعه فعالتر باشد. با استظهار از وحی دهها اصل مانند "بیان مبتنی بر تامل"، "بیان مبتنی بر مکث"، "بیان مبتنی بر منزلت"، "بیان مبتنی بر انفتاح" و ....  تأسیس شده است؛ که نتیجه اش تکامل مسیر تفقه است... 👌در مکتب فقهی موسوم به فقه هدایت خیلی از دو گانه های فعلی رنگ می بازد. مثلا دیگر فقیه فقه را به فقه فردی و حکومتی تقسیم نمی کند و آنچه برایش مهم است، فربه شدن و توسعه هدایت است. در مسئله هدایت هم گاهی امور زیر ساختی مانند تزکیه مطرح است و گاهی امور خرد و گاهی کسب اختیارات اجتماعی. از هدایت به همه استلزاماتش منتقل می شویم و به همه حوزه های مرتبط ورود می کنیم. این در حالی است که با تعاریف و اصول تفقه موجود اولا در تعریف ابواب جدید فقهی معرکه الاراء ایجاد شده است و هم اینکه همه- تحقیقات- در مقام تعریف باقی مانده اند. خروجی های حوزه در نظریه پردازی محدود به پاسخگوئی به شبهات است و نه مدیریت جامعه...  ادامه دارد حجت الاسلام علی کشوری- قم- ۲۰ آبان ۱۳۹۷ https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
قوانین محرومیت زا.mp3
18.06M
⚡️ چگونه مدیریت شهری محرومیت ایجاد می کند؟/گزیده ای از نشست تبیین نظریه تَعَرُّف در کرمانشاه/ ۱۰ فروردین ۱۳۹۷/ حجت الاسلام علی کشوری @olgou4
⚡️⚡️چگونه به تحقق الگوی پیشرفت اسلامی کمک کنیم؟!/ برخی برای الگوی پیشرفت جلسه تبلیغاتی تشکیل می دهند!! 👌از همه عزیزان فعال در زمینه گفتگوهای ملی الگوی پیشرفت اسلامی استدعا می کنم؛ که برنامه های خود در زمینه الگوی پیشرفت اسلامی را بر اساس مراحل چهارگانه چرخه تحریک فکر تنظیم کنند. 👌مراحل چهارگانه تحریک فکر شامل چهار امر ۱- مدیریت خبر ۲- مدیریت تضارب ۳- مدیریت مکتوبات ۴- مدیریت نمونه سازی است. التزام به این چرخه چهار بخشی، زمینه اقامه الگوی اسلامی در کشور را فراهم می آورد. 👌به عبارت روشن تر باید درباره محتوای مباحثات الگوی پیشرفت، هم مدیریت خبر داشته باشیم و هم تضاربی گسترده طراحی کنیم و هم مکتوبات متنوع تولید کنیم و هم بر اساس محتوای مد نظر خود نمونه سازی کنیم. بزرگترین آفت برای دور جدید گفتگوهای ملی الگوی پیشرفت اسلامی برگزاری جلسات تبلیغاتی و شعاری است. حجت الاسلام علی کشوری- مسجد جمکران قم - گفتگو با کارشناسان- ۲۱ آبان ۱۳۹۷ https://eitaa.com/olgou4 @olgou4
دیدار و گفتگو با جمعی از طلاب و فضلای مدرسه مروی تهران و مدرسه امام صادق علیه السلام کرج درباره نظریه مدرسه اقامه/ محمد شهر ۲۲ آبان ۱۳۹۷ @olgou4
⚡️ ۱۰ پیشخوان جدید آماده شد! بسم الله الرحمن الرحیم به فضل الهی ۱۰ جلد از پیشخوان های جدید شورای الگوی پیشرفت اسلامی، دیشب تحویل دائره نشست ها شد. این پیشخوان ها درباره موضوعات تخصصی ۱- بررسی تخصصی مسئله تراریخته ۲- فقه العلم ۳- فقه البیان ۴- تحلیل مسئله بانک مرکزی و فقر ۵- مدیریت شهری ۶- الگوی جدید نگهبانی از نظام ۷- نظریه مدرسه اقامه ۸- نظریه وثوق صدوری به معنای تکاملی ۹- نظریه تَعَرُّف و ۱۰- آموزش و پرورش آینده است. شایان ذکر است که محصولات اصلی مرتبط با نقشه الگوی پیشرفت اسلامی شامل و می باشد. دائره تدوین - قزوین ۲۴ آبان ۱۳۹۷ https://eitaa.com/olgou4
⚡️تبیین آفات مدیریت شهری/ هم اکنون رادیو معارف @olgou4
⚡️خبر دائره پژوهش مشغول تدوین نهایی نمودار پژوهشی برای سه موضوع ۱- مسکن ۲- سیاست خارجی و ۳- شاخصه های ارزیابی است. پیش بینی می شود که تا پایان این هفته (اول آذر ۹۷) مرحله تولید برای این سه موضوع آغاز شود دائره پژوهش-۲۶ آبان ۱۳۹۷ @olgou4
⚡️⚡️ نماز و روزه جزئی از عوامل تقویت عقل هستند.... 👌 امام صادق علیه السلام در حدیث تبیین جنود عقل و جهل می فرمایند: والصَّلاة و ضدُّها الاضاعه و الصوم و ضدُّه الافطار. 👌این حدیث در مقام تحلیل مسئله عقل است ولی از مفاهیم آن تحلیل برخی مسائل دیگر هم متولد می شود. به عنوان مثال امام علیه السلام نماز را از جنود عقل می داند و در واقع می فرمایند که عقل بدون نماز کامل نمی شود. همچنین روزه را از جنود عقل شمرده اند؛ که بدون آن عقل ناقص است. بنابر ظهور این حدیث، افطار دائمی توسعه دهنده جهل است و صوم تقویت کننده عقل است. 👌وقتی باب سوم فقه البیان را در استنباط به کار می گیریم؛ درک ما از شریعت و مناسکش ارتقاء می یابد. اینکه نماز و روزه را از جنود عقل بدانیم و کیفیت تأثیر آن بر تعقل را تبیین کنیم کجا؟ و اینکه نماز و روزه را اوامر و نواهی ( آن هم از جنس اوامر و نواهی مولا و عبد عرفی بدانیم ) کجا؟! 👌تحلیل استظهاری و فقهی یک حکم، جزئی از استنباط و البته زمینه ساز پذیرش آن حکم است؛ که در فقاهت فعلی مغفول است.......... حجت الاسلام علی کشوری - جلسه مقدماتی دوره دوم فقه العلم- قم ۲۸ آبان ۱۳۹۷ https://eitaa.com/olgou4 @olgou4
👌 به فضل الهی: کرج؛ میزبان نشست تخصصی با موضوع آموزش و پرورش آینده...... @olgou4 https://eitaa.com/olgou4
👌 دوره جدید گفتگوهای ملی درباره مسئله خطرناک تراریخته و بیوتکنولوژی/ به زودی @olgou4
⚡️ تبیین شاخصه های پیشرفت اسلامی 👌 اولین دوره مباحثاتی تبیین بسته شاخصه های پیشرفت اسلامی به زودی در قم آغاز می شود... @olgou4
⚡️ارائه تعریف ناقص از حیات آیا محدود کردن عوامل حیات به ساختار و عملکرد اجزای سلولی مثل پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها، لیپیدها، اسیدهای نوکلئیک و انواع دیگر مولکول‌های زیستی صحیح است؟! @olgou4
⚡️هدف از دوره جدید گفتگوهای ملی الگوی پیشرفت اسلامی متن کامل سخنان حجت الاسلام علی کشوری در روز ۶ آبان ۱۳۹۷ در برنامه زنده باد زندگی با موضوع تبیین هدف اصلی دوره جدید گفتگوهای ملی الگوی پیشرفت اسلامی  http://nro-di.blog.ir/1397/08/11 @olgou4
⚡️⚡️ فهرست جدید بررسی مسئله تراریخته بسم الله الرحمن الرحیم احتراما به اطلاع می رساند که به فضل الهی نشست تخصصی بررسی فهرست جدید مسئله تراریخته روز سه شنبه در شهر قم و با حضور جمعی از فضلاء و متخصصین طب اسلامی برگزار می گردد. قم- دائره نشست - ۳ آذر ۱۳۹۷ @olgou4
👌 محصولات شش گانه مرتبط با اولین نقشه الگوی پیشرفت اسلامی.. #توسعه_محرومیت_زاست #الگوی_پیشرفت_اسلامی #پیشخوان #مدیریت_مکتوبات #تحریک_وعاء_فکر @olgou4
⚡️ چگونه در حوزه های علمیه تحول ایجاد کنیم؟ 👌به فضل الهی گفتگوهای مرتبط با تحول در حوزه های علمیه از رونق خوبی برخوردار است و در ادامه باید این گفتگوها غنی تر و کاربردی تر شود. به نظر ما اگر سه دسته گفتگو در مدارس علمیه بیشتر شود؛ نتیجه اش توسعه درک درباره حوزه علمیه مطلوب خواهد بود. 👌پیشنهاد می کنم دسته اول گفتگوها به فهم بیشتر مفهوم اقامه و مفهوم هدایت اختصاص یابد. آیا مفهوم اقامه همان مفهوم تبلیغ است؟ و یا اینکه مفهوم اقامه اعم از تبلیغ است؟ بررسی این سؤال، بسیار راه گشا است و شایسته است که با محوریت پاسخ دقیق به این سؤال، جلسات مختلفی در مدارس علمیه برگزار کنیم. 👌بررسی استظهاری و فقهی به ما می گوید که اقامه دین و هدایت افراد یک اَبَر کلید دارد و آن تحریک وعاء فکر افراد است. برای تحریک وعاء فکر افراد هم باید چهار موضوع ۱- مدیریت خبر، ۲- مدیریت تضارب، ۳- مدیریت مکتوبات و ۴- مدیریت نمونه سازی را جدی بگیریم. 👌سطح دوم گفتگوها را باید در شناسائی بدعت ها و حوزه های مبتلا به ضلالت در عصر حاضر متمرکز کنیم. طلبه ها باید درک دقیقی از ضلالت های های عصر خود داشته باشند. آشنا کردن طلاب با نقشه دقیق ضلالت ها در حکم هدایت تحصیلی است و تدریس و مباحثه را در حوزه جهت دار می کند. در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی حدود ۱۰۰ مسئله مبتلا به ضلالت در عصر حاضر را شناسائی کرده ایم. مواردی مانند الگوی تقنین کشور، الگوی پیش گیری از جرم، تعریف پول و سیاست های پولی و مالی کشور، استفاده از نظریات ارتباطی غلط در حوزه رسانه، تعریف غلط از عدم توازن های کشور در حوزه بر نامه ریزی و.... برخی از حوزه های مبتلا به ضلالت در عصر کنونی هستند. 👌بخش سوم گفتگوهای مورد نیاز برای تحول در حوزه های علمیه، گفتگو درباره میزان کارآمدی قواعد اجتهاد فعلی در استنباط های مورد نیاز است. به عنوان مثال اگر ما به مجموعه اصول لفظیه(اصول مرادیه) شامل أصالة الحقیقة، أصالة عدم التقدیر، أصالة العموم، أصالة الإطلاق، أصالة الظهور و أصالة البیان ، أصالة التطابق بین الإرادة الاستعمالیّة و الإرادة الجدیّة ، أصالة الجدّ و عدم الهزل و أصالة عدم التقیّة و التوریة ، أصالة عدم الاشتراک، أصالة عدم النقل، أصالة عدم الاستخدام و... اکتفاء کنیم ؛ آیا می توانیم برای حل مسائل مطرح شده در سطح دوم گفتگوها راه حل پیدا کنیم؟ 👌در فقه البیان گفته ایم که برای تحریک فکر -که عامل اصلی اقامه و هدایت است- نیازمند قواعد دیگری مانند به کارگیری "بیان مبتنی بر ظرفیت"، "بیان مبتنی بر تأمل"، "بیان مبتنی بر مکث"، "بیان مبتنی بر نظام مقایسه"، "بیان مبتنی بر رفق"، "بیان مبتنی بر منزلت"، "بیان مبتنی بر انفتاح" و... هستیم. حجت الاسلام علی کشوری- جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷- قم با برکت @olgou4
👌 هدایت از مجرای تفکر می گذرد...... #توسعه_محرومیت_زاست #الگوی_پیشرفت_اسلامی @olgou4
⚡️⚡️تراریخته را باید با روش تحقیق جدیدی بررسی کرد... 👌اشکال اولی که ما به مسئله تراریخته‌ها گرفتیم یک اشکال عام بود؛ اصطلاحاً اشکال روش تحقیقی بود. ببینید حوزه‌های علمیه ما و دانشگاه‌های ما، برای بررسی موضوعات خودشان، از یکسری روش‌ها استفاده می‌کنند که حالا اصطلاحاً به "روش تحقیق" موسوم است. وقتی می‌خواهند یک مسئله را بررسی کنند، اصطلاحاً از یک متدهایی استفاده کرده و سپس گزارش علمی تهیه می‌کنند. 👌در حوزه علمیه، از سابق اینگونه مرسوم بوده که وقتی به یک موضوع جدید برمی‌خوردند، موضوع جدید را به کارشناسان آن موضوع ارجاع می‌دادند و می‌گفتند اصطلاحاً این موضوع‌شناسی از دایره تشخیص فقیه خارج است و فقیه باید در مشورت کارشناسان و موضوع‌شناسان، مسئله را بررسی کند. بنابراین حوزه علمیه از حیث روش تحقیق، مسئله محصولات تراریخته را یک مسئله موضوع‌شناسانه دانسته و علی‌القاعده باید این مسئله را به عرف کارشناسان حوزه بیوتکنولوژی ارجاع دهد. این یک بحث است.  در دانشگاه هم یک روش تحقیق پوزیتیویستیِ تجربی وجود دارد که داده‌ها و نمونه‌های آماری مختلف را بررسی و سپس یک حکم علمی را صادر کرده و یک گزارش علمی می‌نویسند. 👌ما در مقابله و نقد این دو نوع بررسی، یک دیدگاهی را مطرح کردیم و گفتیم که حوزه‌های موضوع‌شناسی جدید -از جمله مباحث تکنولوژی جدید مثل تکنولوژی‌های زیستی که مصداق اتم این مسئله است- باید با یک روش تحقیق جدیدی بررسی شوند. بنده قبلاً، هم خدمت برخی از مراجع محترم تقلید و اساتید محترم حوزه، این گزارش را داده‌ام و هم با دوستان دانشگاهی‌مان این بحث را مطرح کرده‌ام. باید با یک فضای روش تحقیقی جدید وارد بحث شد. با حوزه این استدلال را مطرح کردیم که موضوعات جدید، موضوعات عرفی و بسیط نیستند، بلکه موضوعاتی چند بُعدی به حساب می‌آیند. لذا نمی‌شود مانند موضوع صلاة با آنها برخورد کرد. البته حالا موضوع صلاة هم موضوع مستنبطه شرعیه است. نمی‌توان با موضوعی مثل شراب با آنها برخورد کرد. موضوعاتی که اصطلاحاً در حوزه تکنولوژی و در حوزه مسائل جدید مطرح می‌شود، گاهی تأثیرات فرهنگی دارد، گاهی وقت‌ها تأثیرات سیاسی دارند، گاهی اوقات تأثیرات اقتصادی دارند. واقعاً یک موضوع بسیط نیستند. پس به لحاظ کارشناسی این نوع بررسی موضوعات پیچیده غلط است 👌ما در بررسی تکنولوژی‌های زیستی به یک روش تحقیق جدید نیاز داریم. ما آن روش تحقیق را در نگاه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تحت عنوان الگوی تخصیص تکنولوژی، تئوریزه کرده‌ایم. اگر اصل این سخن به پذیرش رسید راجع به مختصات آن روش تحقیق نیز وارد بررسی خواهیم شد. فقط یک جمله عرض کنم: ما در آن نظریه عرض کرده‌ایم باید اثر تکنولوژی‌های جدید بر همه زیرساخت‌های هدایت مورد بررسی قرار گیرد. ما در جدول زیرساخت‌های هدایت، نُه زیرساخت اصلی را بررسی کرده‌ایم، نسبت همه این زیرساخت‌ها باید با مسائلی همچون تراریخته‌ها و همچنین سایر تکنولوژی‌ها مورد بررسی قرار گیرد که یک بحث فنی خارج از حوصله جلسه است. حجت الاسلام علی کشوری- نشست تخصصی بررسی مسئله تراریخته - دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم- یک شنبه ۲۹-۵-۱۳۹۶ مصادف با ۲۷ ذوالقعده ۱۴۳۸ http://nro-di.blog.ir/1396/05/30-2 @olgou4
بسم الله الرَّحمن الرَّحیم به فضل الهی امروز (یک شنبه) در خدمت برخی از مدیران محترم مدارس علمیه برای تبیین نظریه مدرسه اقامه هستیم. نظریه مدرسه اقامه به تبیین استظهاری و فقهی حوزه علمیه مطلوب و تحول یافته می پردازد. شایان ذکر است که نشست های تخصصی، بر اساس احکام مطرح در آئین نامه نشست ها برگزار می شود و مهمترین ویژگی اجرای این احکام، آماده سازی اذهان و قلوب برای بررسی فکری یک موضوع است. دائره نشست ها- ۱۱ آذر ۱۳۹۷ @olgou4
⚡️بودجه ریزی مبتنی بر سود ارتباطی بسم الله الرحمن الرحیم به فضل الهی و همزمان با تقدیم لایحه بودجه ۱۳۹۸ نشست تخصصی نقد و بررسی مدل های بودجه ریزی در ایران و تبیین "مدل بودجه ریزی مبتنی بر سود ارتباطی" در شهر قم برگزار می گردد. پیشخوان و اطلاعات برگزاری نشست به زودی منتشر می شود. دائره نشست ها- ۱۳ آذر ۱۳۹۷ @olgou4
⚡️ ⚡️استراتژی های مطرح در حوزه اشتغال.. 👌برای حل مسئله اشتغال سه استراتژی مطرح است. نگاه اول ایجاد اشتغال را در فضای تقسیم کار جهانی دنبال می کند؛ که این ایده با شکست قطعی برجام در عمل شکست خورده است. 👌نگاه دوم در فضای تولید ملی به دنبال رشد شرکت های دانش بنیان است. پی گیری این ایده چالش هائی برای تنظیم صحیح روابط انسانی ایجاد خواهد کرد. 👌دیدگاه سوم هم به ایده توسعه اشتغال در فضای محلات و تَعَّرُّف می اندیشد. این دیدگاه بستر تحقق شاخص های نه گانه مطرح در فقه المکاسب-مانند تناسب شغل با مسئولیت های خانوادگی فرد شاغل- را فراهم می آورد. حجت الاسلام علی کشوری- گفتگوی مقدماتی دوره اول فقه المکاسب- قم ۱۳ آذر ۱۳۹۷ @olgou4
⭕️نشست پژوهشی بررسی آینده حوزه علمیه ‼️ همراه با تبیین نظریه مدرسه اقامه 🔷زمان : دوشنبه ساعت 8 تا 11.30 صبح 🔷مکان : میدان کمال الملک ، مدرسه علمیه ابوتراب ♦️باحضور معاونان پژوهش مدارس علمیه منطقه ❗️حضور نخبگان حوزوی و اساتید و کادر مدارس بلامانع می باشد. ♦️مدیریت حوزه علمیه منطقه کاشان♦️ @kashanpajooh
👌 فایل صوتی و pdf پیاده فوری دوره 40 جلسه‌ای «برنامه‌ریزی با زاویه دید الگوی پیشرفت اسلامی»/1 آبان الی 24 آذر ۱۳۹۵ /تهران، دانشگاه صنعتی شریف در کانال مباحثات بارگزاری شد/ در این دوره مباحثاتی نظریه هسته های توازن فرهنگی تشریح شده است: @d_olgou4 @olgou4
چاپ آموزش و پرورش.pdf
13.79M
👌 پیشخوان ۴۶ صفحه ای ویژه مطالعه مقدماتی نشست های تخصصی با موضوع آموزش و پرورش آینده/ لطفا این متن را با کیفیت بالا چاپ و قبل از نشست در اختیار مخاطبان نشست قرار دهید.. #توسعه_محرومیت_زاست #الگوی_پیشرفت_اسلامی #آموزش_و_پرورش_آینده #پیشخوان_نشست @olgou4
⚡️نشست های آتی الگوی پیشرفت اسلامی بسم الله الرَّحمن الرَّحیم نشست های تخصصی الگوی پیشرفت اسلامی در روزهای آتی در شهرهای کاشان ( دوشنبه -۱۹ آذر ۱۳۹۷) و تبریز (چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷) و کرج (یک شنبه -۲۵ آذر ۱۳۹۷) و اصفهان (دوشنبه- ۲۶ آذر ۱۳۹۷) برگزار می شود. دائره نشست ها- ۱۶ آذر ۱۳۹۷- قم @olgou4