هدایت شده از عماریار
8.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ آیا بانکهای ما به صورت شرعی عمل میکنند⁉️
🔸 مستند #فاکتور_صوری؛ روایتی جنجالی از ریشهیابی و بررسی یک بیماری عمیق و خطرناک در #اقتصاد ایران به نام #بانکداری اسلامی...
📺 دانلود و تماشا:
🌐 b2n.ir/fktr-s
✅ در #عماریار، با خانواده فیلم ببینید
🆔 @AmmarYar_IR
مدرسه تمدنی بینات
⭕️ آیا بانکهای ما به صورت شرعی عمل میکنند⁉️ 🔸 مستند #فاکتور_صوری؛ روایتی جنجالی از ریشهیابی و بر
به مناسبت روز بانکداری اسلامی!!!!
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
تغییر در #الگوی_ساخت_بازار،
یکی از هشت اقدام راهبردی در جهت تحقق سه مفهوم تنظیم روابط انسانی، تسخیر شئ پایه و اسماء الهی در #مدیریت_شهری_محله_محور میباشد.
متاسفانه الگوی بخش خصوصی
و الگوی بخش دولتی
بر ضد #روابط_انسانی صحیح
طراحی شده است
به عنوان مثال
۱.فاصله زیاد محیط کار از خانه
۲.اولویت مشاغل استخدامی بر مشاغل غیر استخدامی
۳.عدم رعایت استاندارهای غذای طیب در محل کار
۴.ساعت کاری زیاد
و . . .
لذا الگوی مناسبی برای کسب و کار جمهوری اسلامی نمیباشند.
الگوی تولید مناسب برای جمهوری اسلامی،
#الگوی_تولید_غیرمتمرکز، محلهای و خانگی است.
در الگوی تولید غیرمتمرکز
#کیفیت_بیشتر
#قیمت_ارزانتر
#حفظ_محیطزیست
بهتر تأمين میشود.
پیشران اصلی برای گسترش #کسب_و_کارهای_خانگی را
۱. بازخوانی آموزشهای فقهی مرتبط با کسب و کار
۲. راهاندازی #بازارهای_موقت میدانیم.
از نظر ما حکومتها باید هزینههای تجارت را با ساخت #بازارهای_موقت صفر کنند
و با این اقدام میل به تجارت را عمومی نمایند.
#فقه_المکاسب
#تنظیم_روابط_انسانی
#الگوی_تولید_در_اسلام
#فواید_الگوی_غیرمتمرکز
#مفاهیم_پایه_در_مدیریت_شهری
@wsti_ir
مدرسه تمدنی بینات
تغییر در #الگوی_ساخت_بازار، یکی از هشت اقدام راهبردی در جهت تحقق سه مفهوم تنظیم روابط انسانی، تسخیر
👌🏻#پیشران_اصلی_تولید :
۱.بازخوانی فقه المکاسب
۲.راه اندازی بازار موقت
📢#انعکاس_زیرساختی_در_فقه_نظام_چیست؟!
⭕️یکی از بحثهای فقهی مهم در فقه نظام، تبیین ارتباط و انعکاس زیرساختهای نه گانه هدایت در یکدیگر است.
🔆براساس بررسیهای فقهی، زیرساختهای اصلی هدایت نُه مسئله زیر است:
۱.امامت
۲. تزکیه
۳. علم
۴. بیان
۵. نظم
۶. فرقان
۷. عبرت
۸. مکاسب
۹. نفیسبیل
👌🏻هر کدام از این زیرساختها؛ علاوه بر بحثهای درونی آثاری بر سایر زیرساختها دارند.
به عنوان مثال:
✅مسئله امامت، مدیریت تحقق همه زیرساختهای دیگر را بر عهده دارد.
✅مسئله تزکیه، آمادهسازی فرد برای پذیرش و درونیسازی سایر زیرساختها را متکفل است.
✅مسئله علم، به دنبال توصیف سایر زیرساختها و البته توصیف مسائل مرتبط با علم است.
✅مسئله بیان، کیفیت تفاهم و انتقال مفاهیم زیرساختی را تبیین میکند.
✅مسئله فرقان، ارزیابی سایر زیرساختها و چیستی شاخصهای ارزیابی را بحث میکند.
✅مسئله عبرت، تجربههای منفی و مثبت درباره زیرساختها را برجستهسازی میکند.
✅مسئله نظم، زاییده تحقق سایر زیرساختها است و توصیف نظم بدون تصور این زیرساختها ممکن نیست.
✅مسئله مکاسب، خروجی همه زیرساختهای دیگر محسوب میشود.
✅مسئله نفیسبیل به عنوان سپر و محافظ سایر زیر ساختها تلقی میشود.
⭕️فهم #کارکردهای_درونی_زیرساختها و فهم تاثیر زیرساختها بر یکدیگر، اساس نظام فکری فقهی محسوب میشود و میتوان آن را با #نظام_فکری_فلسفی مقایسه کرد.
حجت الاسلام علی کشوری
تبیین معنای انعکاس زیرساختی در فقه نظام
شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱_قم مبارک
#اساس_نظام_فکری_فقهی_چیست؟
#زیرساختهای_هدایت
#نظامسازی_فقهی
https://eitaa.com/olgou_mashhad
#پیشرفت_شهر_را_براساس_چه_شاخصههایی_ارزیابی_کنیم؟
⭕️شاخصههای ارزیابی پیشرفت شهر عبارتند از :
۱. کاهش سفرهای درون شهری
۲. کاهش ساختاری تولید زباله
۳. تنوع در ایدههای مرتبط با تفریح غیرمتمرکز شهری
۴. تناسب کالبد شهر با اصل مترقی تجارت عمومی
۵. میزان استفاده از درختان و درختچههای معطر
۶. ارائه خدمات زیرساختی به شهروندان برای امداد غیرمتمرکز فقرا و...
🔶اینها بخشی از شاخصههای پیشرفت اسلامی در حوزه مدیریت شهری محسوب میشوند.
👌🏻جهتگیری ساختاری این شاخصهها، تحقق تدریجی #محلات_سهگانه_اسلامی است و ذهنیت مدیران شهری و مردم در راستای تحقق #محلات_مستقل، #محلات_وابسته و #محلات_اضطراری هدایت میکند.
پ.ن۱: تحقق #مفاهیم_پایه_شهر_اسلامی وابسته به تحقق و احیای مفهوم فقهی محله است.
پ.ن۲: گفتگو و هماندیشی با حجتالاسلام گلکار
از اساتید موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی پیرامون طرح تمدنی محله امام رضا علیهالسلام
کارگروه الگوی پیشرفت مشهد
پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۶/۱۰ _ قرارگاه ولی امر
#شاخصههای_پیشرفت
#مدیریت_شهری_محله_محور
#طرح_تمدنی_محله_امام_رضا
https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
👌🏻 متأسفانه ساختار تجاری شهر با عدم اجاره مکانهای مناسب تجارت، امکان کسب و کار را برای ضعفا در مرکز شهر و بافت پیرامونی حرم مطهر فراهم نکرده است.
پ.ن:
اگر آرمان ما توسعه اقتصادی باشد، قطعا #مستضعفین شهر باید زیر چرخ دندههای #توسعه له شوند،
اما اگر بدنبال #پیشرفت همهجانبه هستیم باید سرمایهداران در مسئله #تجارت سهمی برابر با سهم #فقرا و نیازمندان داشته باشند.
#طرح_تمدنی_محله_امام_رضا
#چگونه_یک_محله_اسلامی_بسازیم
#مشهد_آینده | #شهرسازی_اسلامی
#مدیریت_شهری_محله_محور
#کالبد_مکاسب #فقه_المکاسب
@wsti_ir
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
📢 #مخاطب_یا_کاربر؟
❌رسانههای امروزی مفهوم تخاطب و مخاطب را به مفهوم کاربر تنزل دادهاند.
⭕️در همه گفتوگوها اولین نکته رعایت #ظرفیت_مخاطب است.
اگر این نکته رعایت نشود تاثیرگذاری بر قلب به حداقل خواهد رسید.
✅مخاطب آنگاه مخاطب شما خواهد بود؛ که قلب او را آماده کنید و #شرایط_پذیرش_خبر را در او آماده کرده باشید.
👌در تمامی رسانهها، به دلیل اینکه همه در حال #تولید_محتوا هستند و با سرعت آن را نشر میدهند؛ به تدریج اقبال مخاطب به خبر کاهش مییابد.
⚠️ اساساً در تئوریهای رسانهای موجود، تصویر درستی از چگونگی آمادهسازی مخاطب به محور #قلب وجود ندارد!
#فقه_البیان
#بیان_مبتنی_بر_ظرفیت
@wsti_ir
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
16.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 گزارش سیمای اصفهان از نشست تخصصی الگوی فقهی تحلیل و تجویز دواء /یک شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - مدرسه علمیه حاجی کلباسی - اصفهان
❓نقد ۴ مفهوم اصلی فارماکولوژی کاتزونگ
❓اصناف ۱۱ گانه دواء بر اساس روش تحقیق فقهی
❓ارائه تحلیل جدید از عملکرد مجاری استعمال دواء
❓معرفی برخی از عملکردهای دوائی ۱۰۰ گانه
❓پیشنهاد ترویج و آموزش دواهای جامع در میان مردم به وزارت بهداشت؛ به عنوان اولین گام پیشگیری از بیماری
#الگوی_فقهی_تحلیل_دواء
#معرفی_عملکردهای_دوائی
#نقد_فارماکولوژی_کاتزونگ
@olgou4
📋جدول فقهی تسخیر در مقایسه با جدول تناوبی عناصر
🔹#جدول_تسخیر، جدول مطالعات شئ پایه از حیث سببیت است.
🔸لازم به ذکر است که #جدول_مندلیف اطلاعات بشر در مورد اشیاء را صحیح و کامل ارتقا نمیدهد.
📌مهمترین دلیل تولید فساد در عالم، تسخیر اشیاء به محوریت عناصر است.
#جدول_فقهی_تسخیر
#جدول_تناوبی_عناصر
https://eitaa.com/olgou_mashhad
مدرسه تمدنی بینات
📋جدول فقهی تسخیر در مقایسه با جدول تناوبی عناصر 🔹#جدول_تسخیر، جدول مطالعات شئ پایه از حیث سببیت است
تبیین ارکانی از جدول فقهی تسخیر (۲).pdf
5.65M
🗞دومین گزارش راهبردی مدرسه فقهی هدایت با موضوع #تبیین_جدول_فقهی_تسخیر در مقایسه با جدول تناوبی عناصر/ ۱۸۳ صفحه
📝بیان اشکالات مطالعات عنصر پایه
📕تبیین نقشه جامع مطالعات شئ پایه
📋معرفی ۱۹ محور #جدول_تسخیر
📚با استناد به (۱۱۴ آیه) و (۵۱۲ روایت)
#جدول_فقهی_تسخیر
#جدول_تناوبی_عناصر
#نقشه_جامع_مطالعات_شئ_پایه
@wsti_ir
مدرسه تمدنی بینات
📋جدول فقهی تسخیر در مقایسه با جدول تناوبی عناصر 🔹#جدول_تسخیر، جدول مطالعات شئ پایه از حیث سببیت است
⚡️#چگونه_بدون_ایجاد_چالش_در_طبیعت_تصرف_کنیم؟
👌🏻از نظر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، تمدن مدرنیته، چهار انحراف بزرگ را بر زندگی بشر تحمیل کرده است و بالتبع برای ساخت تمدن اسلامی مواجهه روشمند با این چهار انحراف یک ضرورت است.
❌یکی از مهمترین این انحرافات، ارائه یک الگوی غلط و همراه با تالی فاسد فراوان -در حوزههای سلامت، محیط زیست و اخلاق- برای تصرف در طبیعت است.
⚠️مبنای اصلی این الگوی غلط، ارائه توصیف ناقص و غلط از عناصر تشکیل دهنده عالم است.
🔆برای تبیین معادلات وحی در مسئله تسخیر طبیعت، #فقه_الخلق در ۱۰ محور زیر پایه گذاری شده است.
۱. جدول فقهی خصلت (خصلتهای اصلی حاکم بر ایجاد اشیاء)
۲. جدول فقهی بنیاد (معرفی ماده اصلی تکون اشیاء)
۳. جدول فقهی زمان (زمان داری همه اشیاء)
۴. جدول فقهی عماد (حمایتهای امری از همه اشیاء)
۵. جدول فقهی زینت (اخذ زینت در همه اشیاء)
۶. جدول فقهی سببیت (سببیت در همه اشیاء یا #جدول_تسخیر)
۷. جدول فقهی تغییر (تغییرات اشیاء)
۸. جدول فقهی طبقهبندی اشیاء (طبقهبندی اشیاء)
۹. جدول فقهی حیازت (شرح تسلط خداوند بر اشیاء)
۱۰. جدول فقهی نفیتشبیه (سلب خاصیت همه اشیاء از خداوند)
#نحوه_تصرف_در_طبیعت
@wsti_ir