هدایت شده از عماریار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آیا بانکهای ما به صورت شرعی عمل میکنند⁉️
🔸 مستند #فاکتور_صوری؛ روایتی جنجالی از ریشهیابی و بررسی یک بیماری عمیق و خطرناک در #اقتصاد ایران به نام #بانکداری اسلامی...
📺 دانلود و تماشا:
🌐 b2n.ir/fktr-s
✅ در #عماریار، با خانواده فیلم ببینید
🆔 @AmmarYar_IR
مدرسه تمدنی بینات
⭕️ آیا بانکهای ما به صورت شرعی عمل میکنند⁉️ 🔸 مستند #فاکتور_صوری؛ روایتی جنجالی از ریشهیابی و بر
به مناسبت روز بانکداری اسلامی!!!!
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
تغییر در #الگوی_ساخت_بازار،
یکی از هشت اقدام راهبردی در جهت تحقق سه مفهوم تنظیم روابط انسانی، تسخیر شئ پایه و اسماء الهی در #مدیریت_شهری_محله_محور میباشد.
متاسفانه الگوی بخش خصوصی
و الگوی بخش دولتی
بر ضد #روابط_انسانی صحیح
طراحی شده است
به عنوان مثال
۱.فاصله زیاد محیط کار از خانه
۲.اولویت مشاغل استخدامی بر مشاغل غیر استخدامی
۳.عدم رعایت استاندارهای غذای طیب در محل کار
۴.ساعت کاری زیاد
و . . .
لذا الگوی مناسبی برای کسب و کار جمهوری اسلامی نمیباشند.
الگوی تولید مناسب برای جمهوری اسلامی،
#الگوی_تولید_غیرمتمرکز، محلهای و خانگی است.
در الگوی تولید غیرمتمرکز
#کیفیت_بیشتر
#قیمت_ارزانتر
#حفظ_محیطزیست
بهتر تأمين میشود.
پیشران اصلی برای گسترش #کسب_و_کارهای_خانگی را
۱. بازخوانی آموزشهای فقهی مرتبط با کسب و کار
۲. راهاندازی #بازارهای_موقت میدانیم.
از نظر ما حکومتها باید هزینههای تجارت را با ساخت #بازارهای_موقت صفر کنند
و با این اقدام میل به تجارت را عمومی نمایند.
#فقه_المکاسب
#تنظیم_روابط_انسانی
#الگوی_تولید_در_اسلام
#فواید_الگوی_غیرمتمرکز
#مفاهیم_پایه_در_مدیریت_شهری
@wsti_ir
مدرسه تمدنی بینات
تغییر در #الگوی_ساخت_بازار، یکی از هشت اقدام راهبردی در جهت تحقق سه مفهوم تنظیم روابط انسانی، تسخیر
👌🏻#پیشران_اصلی_تولید :
۱.بازخوانی فقه المکاسب
۲.راه اندازی بازار موقت
📢#انعکاس_زیرساختی_در_فقه_نظام_چیست؟!
⭕️یکی از بحثهای فقهی مهم در فقه نظام، تبیین ارتباط و انعکاس زیرساختهای نه گانه هدایت در یکدیگر است.
🔆براساس بررسیهای فقهی، زیرساختهای اصلی هدایت نُه مسئله زیر است:
۱.امامت
۲. تزکیه
۳. علم
۴. بیان
۵. نظم
۶. فرقان
۷. عبرت
۸. مکاسب
۹. نفیسبیل
👌🏻هر کدام از این زیرساختها؛ علاوه بر بحثهای درونی آثاری بر سایر زیرساختها دارند.
به عنوان مثال:
✅مسئله امامت، مدیریت تحقق همه زیرساختهای دیگر را بر عهده دارد.
✅مسئله تزکیه، آمادهسازی فرد برای پذیرش و درونیسازی سایر زیرساختها را متکفل است.
✅مسئله علم، به دنبال توصیف سایر زیرساختها و البته توصیف مسائل مرتبط با علم است.
✅مسئله بیان، کیفیت تفاهم و انتقال مفاهیم زیرساختی را تبیین میکند.
✅مسئله فرقان، ارزیابی سایر زیرساختها و چیستی شاخصهای ارزیابی را بحث میکند.
✅مسئله عبرت، تجربههای منفی و مثبت درباره زیرساختها را برجستهسازی میکند.
✅مسئله نظم، زاییده تحقق سایر زیرساختها است و توصیف نظم بدون تصور این زیرساختها ممکن نیست.
✅مسئله مکاسب، خروجی همه زیرساختهای دیگر محسوب میشود.
✅مسئله نفیسبیل به عنوان سپر و محافظ سایر زیر ساختها تلقی میشود.
⭕️فهم #کارکردهای_درونی_زیرساختها و فهم تاثیر زیرساختها بر یکدیگر، اساس نظام فکری فقهی محسوب میشود و میتوان آن را با #نظام_فکری_فلسفی مقایسه کرد.
حجت الاسلام علی کشوری
تبیین معنای انعکاس زیرساختی در فقه نظام
شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱_قم مبارک
#اساس_نظام_فکری_فقهی_چیست؟
#زیرساختهای_هدایت
#نظامسازی_فقهی
https://eitaa.com/olgou_mashhad
#پیشرفت_شهر_را_براساس_چه_شاخصههایی_ارزیابی_کنیم؟
⭕️شاخصههای ارزیابی پیشرفت شهر عبارتند از :
۱. کاهش سفرهای درون شهری
۲. کاهش ساختاری تولید زباله
۳. تنوع در ایدههای مرتبط با تفریح غیرمتمرکز شهری
۴. تناسب کالبد شهر با اصل مترقی تجارت عمومی
۵. میزان استفاده از درختان و درختچههای معطر
۶. ارائه خدمات زیرساختی به شهروندان برای امداد غیرمتمرکز فقرا و...
🔶اینها بخشی از شاخصههای پیشرفت اسلامی در حوزه مدیریت شهری محسوب میشوند.
👌🏻جهتگیری ساختاری این شاخصهها، تحقق تدریجی #محلات_سهگانه_اسلامی است و ذهنیت مدیران شهری و مردم در راستای تحقق #محلات_مستقل، #محلات_وابسته و #محلات_اضطراری هدایت میکند.
پ.ن۱: تحقق #مفاهیم_پایه_شهر_اسلامی وابسته به تحقق و احیای مفهوم فقهی محله است.
پ.ن۲: گفتگو و هماندیشی با حجتالاسلام گلکار
از اساتید موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی پیرامون طرح تمدنی محله امام رضا علیهالسلام
کارگروه الگوی پیشرفت مشهد
پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۶/۱۰ _ قرارگاه ولی امر
#شاخصههای_پیشرفت
#مدیریت_شهری_محله_محور
#طرح_تمدنی_محله_امام_رضا
https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
👌🏻 متأسفانه ساختار تجاری شهر با عدم اجاره مکانهای مناسب تجارت، امکان کسب و کار را برای ضعفا در مرکز شهر و بافت پیرامونی حرم مطهر فراهم نکرده است.
پ.ن:
اگر آرمان ما توسعه اقتصادی باشد، قطعا #مستضعفین شهر باید زیر چرخ دندههای #توسعه له شوند،
اما اگر بدنبال #پیشرفت همهجانبه هستیم باید سرمایهداران در مسئله #تجارت سهمی برابر با سهم #فقرا و نیازمندان داشته باشند.
#طرح_تمدنی_محله_امام_رضا
#چگونه_یک_محله_اسلامی_بسازیم
#مشهد_آینده | #شهرسازی_اسلامی
#مدیریت_شهری_محله_محور
#کالبد_مکاسب #فقه_المکاسب
@wsti_ir
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
📢 #مخاطب_یا_کاربر؟
❌رسانههای امروزی مفهوم تخاطب و مخاطب را به مفهوم کاربر تنزل دادهاند.
⭕️در همه گفتوگوها اولین نکته رعایت #ظرفیت_مخاطب است.
اگر این نکته رعایت نشود تاثیرگذاری بر قلب به حداقل خواهد رسید.
✅مخاطب آنگاه مخاطب شما خواهد بود؛ که قلب او را آماده کنید و #شرایط_پذیرش_خبر را در او آماده کرده باشید.
👌در تمامی رسانهها، به دلیل اینکه همه در حال #تولید_محتوا هستند و با سرعت آن را نشر میدهند؛ به تدریج اقبال مخاطب به خبر کاهش مییابد.
⚠️ اساساً در تئوریهای رسانهای موجود، تصویر درستی از چگونگی آمادهسازی مخاطب به محور #قلب وجود ندارد!
#فقه_البیان
#بیان_مبتنی_بر_ظرفیت
@wsti_ir
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 گزارش سیمای اصفهان از نشست تخصصی الگوی فقهی تحلیل و تجویز دواء /یک شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - مدرسه علمیه حاجی کلباسی - اصفهان
❓نقد ۴ مفهوم اصلی فارماکولوژی کاتزونگ
❓اصناف ۱۱ گانه دواء بر اساس روش تحقیق فقهی
❓ارائه تحلیل جدید از عملکرد مجاری استعمال دواء
❓معرفی برخی از عملکردهای دوائی ۱۰۰ گانه
❓پیشنهاد ترویج و آموزش دواهای جامع در میان مردم به وزارت بهداشت؛ به عنوان اولین گام پیشگیری از بیماری
#الگوی_فقهی_تحلیل_دواء
#معرفی_عملکردهای_دوائی
#نقد_فارماکولوژی_کاتزونگ
@olgou4
📋جدول فقهی تسخیر در مقایسه با جدول تناوبی عناصر
🔹#جدول_تسخیر، جدول مطالعات شئ پایه از حیث سببیت است.
🔸لازم به ذکر است که #جدول_مندلیف اطلاعات بشر در مورد اشیاء را صحیح و کامل ارتقا نمیدهد.
📌مهمترین دلیل تولید فساد در عالم، تسخیر اشیاء به محوریت عناصر است.
#جدول_فقهی_تسخیر
#جدول_تناوبی_عناصر
https://eitaa.com/olgou_mashhad
مدرسه تمدنی بینات
📋جدول فقهی تسخیر در مقایسه با جدول تناوبی عناصر 🔹#جدول_تسخیر، جدول مطالعات شئ پایه از حیث سببیت است
تبیین ارکانی از جدول فقهی تسخیر (۲).pdf
5.65M
🗞دومین گزارش راهبردی مدرسه فقهی هدایت با موضوع #تبیین_جدول_فقهی_تسخیر در مقایسه با جدول تناوبی عناصر/ ۱۸۳ صفحه
📝بیان اشکالات مطالعات عنصر پایه
📕تبیین نقشه جامع مطالعات شئ پایه
📋معرفی ۱۹ محور #جدول_تسخیر
📚با استناد به (۱۱۴ آیه) و (۵۱۲ روایت)
#جدول_فقهی_تسخیر
#جدول_تناوبی_عناصر
#نقشه_جامع_مطالعات_شئ_پایه
@wsti_ir
مدرسه تمدنی بینات
📋جدول فقهی تسخیر در مقایسه با جدول تناوبی عناصر 🔹#جدول_تسخیر، جدول مطالعات شئ پایه از حیث سببیت است
⚡️#چگونه_بدون_ایجاد_چالش_در_طبیعت_تصرف_کنیم؟
👌🏻از نظر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، تمدن مدرنیته، چهار انحراف بزرگ را بر زندگی بشر تحمیل کرده است و بالتبع برای ساخت تمدن اسلامی مواجهه روشمند با این چهار انحراف یک ضرورت است.
❌یکی از مهمترین این انحرافات، ارائه یک الگوی غلط و همراه با تالی فاسد فراوان -در حوزههای سلامت، محیط زیست و اخلاق- برای تصرف در طبیعت است.
⚠️مبنای اصلی این الگوی غلط، ارائه توصیف ناقص و غلط از عناصر تشکیل دهنده عالم است.
🔆برای تبیین معادلات وحی در مسئله تسخیر طبیعت، #فقه_الخلق در ۱۰ محور زیر پایه گذاری شده است.
۱. جدول فقهی خصلت (خصلتهای اصلی حاکم بر ایجاد اشیاء)
۲. جدول فقهی بنیاد (معرفی ماده اصلی تکون اشیاء)
۳. جدول فقهی زمان (زمان داری همه اشیاء)
۴. جدول فقهی عماد (حمایتهای امری از همه اشیاء)
۵. جدول فقهی زینت (اخذ زینت در همه اشیاء)
۶. جدول فقهی سببیت (سببیت در همه اشیاء یا #جدول_تسخیر)
۷. جدول فقهی تغییر (تغییرات اشیاء)
۸. جدول فقهی طبقهبندی اشیاء (طبقهبندی اشیاء)
۹. جدول فقهی حیازت (شرح تسلط خداوند بر اشیاء)
۱۰. جدول فقهی نفیتشبیه (سلب خاصیت همه اشیاء از خداوند)
#نحوه_تصرف_در_طبیعت
@wsti_ir
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
📢 #چگونه_فرزندانمان_زندگی_بهتری_را_تجربه_کنند؟
👌🏻در جدول تسخیر، خاصیتهای اشیاء پیرامون انسانها از خاصیت اشیاء پایه یعنی آب، خاک، آتش و هوا گرفته تا خاصیت درختان، گیاهان، عطرها و... تبیین شده است.
🔶وقتی فرزندان ما با #خاصیتهای_اشیاء آشنا باشند؛
برای رفع نیازهای خود به این اشیاء رجوع میکنند.
🔴اطلاعات جدول تسخیر با اطلاعات #جدول_مندلیف مقایسه میشود
و گسترش اطلاعات این جدول ۱۹ بخشی در جامعه به تدریج، استراتژی #صنعت، #تکنولوژی و #اشتغال را متحول خواهد نمود.
🙏🏻از شما تقاضا میکنیم که فرزندان خودتان را با فایده اشیاء عالم
(لااقل ۲۰۰ شئ پرکاربرد پیرامون خودتان)
آشنا کنید تا زندگی بهتری را تجربه کنند.
📚 دومین گزارش راهبردی مدرسه فقهی هدایت با موضوع #تبیین_جدول_فقهی_تسخیر👇🏻
https://eitaa.com/wsti_ir/1731
#جدول_تسخیر
#خاصیت_اشیاء
#فقه_الخلق
@wsti_ir
مدرسه تمدنی بینات
📋جدول فقهی تسخیر در مقایسه با جدول تناوبی عناصر 🔹#جدول_تسخیر، جدول مطالعات شئ پایه از حیث سببیت است
📢 #تصرف_عنصر_پایه_چیست؟
⭕️در مدرنیته، یک گزاره محوری وجود دارد و آن عبارت است از اینکه همه اشیاء عالم دارای #ترکیبات_شیمیایی و اصطلاحاً دارای معادله بیوشیمی هستند.
❌و ما باید روی #عناصر تشکیلدهندهی این ترکیبات شیمیایی، مطالعه کرده و روی آن شناخت داشته باشیم.
#اشکالات_تصرف_عنصر_پایه_چیست؟
1⃣ تصور عدم پشتیبانی خدا از انسان
🔹در تمدن غرب خداوند متهم است به اینکه انسان را خلق کرده ولی از او پشتیبانی نکرده است و لذا مردم خودشان باید بروند نیازهای خود را از طبیعت به دست آورند.
2⃣ عدم بررسی تاثیر عناصر بر طبایع اربعه و قلب انسان
3⃣ ایجاد تالیفاسدهای سهگانه👇🏻
✅ گسترش آلودگیهای زیست محیطی
✅ گسترش مشکلات در حوزه سلامت انسان
✅و گسترش مشکلات در حوزه اخلاق انسان
👌🏻مدل پیشنهادی الگوی پیشرفت اسلامی به جای تصرف عنصر پایه چیست؟
🔶تصرف شی پایه
🔆ما معتقدیم خداوند متعال، اشیاء عالم را دارای خاصیت خلق کرده است.
🛑ما باید خاصیتهایی که خداوند، اشیاء را برای آن خلق کرده، شناخته و در جهت رفع نیازمان استفاده کنیم.
✅با این که میدانیم اشیاء عالم، عناصر تشکیلدهندهای دارند، اما مطالعات اصلیمان را به جای شناسایی خاصیت این عناصر، خود اشیاء، قرار میدهیم.
#مهمترین_دلیل_تولید_فساد_در_عالم
#تالیفاسدهای_تصرف_عنصرپایه
#جدول_فقهی_تسخیر
#جدول_تناوبی_عناصر
#تصرف_شی_پایه
@wsti_ir
👌🏻نباید از این مسئله غفلت کنیم که امروز
روز آماده باش همه دشمنان اسلام است، روز بیدار باش همه #جهانخواران است.
⭕️آن روزی که استعمار شرق و غرب، مسلمانان را خواب کرده بود و بر مَرکب مراد سوار بود، از خطر بزرگ و بالقوهای به نام اسلام و قرآن سخن میگفت.
✅و اما امروز که شوروی و آمریکا به دنبال انقلاب مقدس اسلامی ایران صدها ضربۀ سیاسی و نظامی و فرهنگی خوردهاند و در همه جای عالم زنگ خطر اسلام علیه منافع حیاتیشان به صدا درآمده است، باید با دقت تمام، کیْد وفریب استکبار شرق و غرب را #شناخت و خنثی نمود.
امام خمینی ره
📚صحیفه امام جلد ۲۱ ص ۱۲۱
#لزوم_شناخت_راههای_نفوذ
#هجوم_همهجانبه_به_هویت_شیعه
https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
👌🏻 متأسفانه ساختار تجاری شهر با عدم اجاره مکانهای مناسب تجارت، امکان کسب و کار را برای ضعفا در مرکز شهر و بافت پیرامونی حرم مطهر فراهم نکرده است.
پ.ن:
اگر آرمان ما توسعه اقتصادی باشد، قطعا #مستضعفین شهر باید زیر چرخ دندههای #توسعه له شوند،
اما اگر بدنبال #پیشرفت همهجانبه هستیم باید سرمایهداران در مسئله #تجارت سهمی برابر با سهم #فقرا و نیازمندان داشته باشند.
#طرح_تمدنی_محله_امام_رضا
#چگونه_یک_محله_اسلامی_بسازیم
#مشهد_آینده | #شهرسازی_اسلامی
#مدیریت_شهری_محله_محور
#کالبد_مکاسب #فقه_المکاسب
@wsti_ir
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
📢 #مهمترین_نکته_برای_فهم_الگوی_پیشرفت_چیست؟
اساسیترین پرسش برای فهم الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت این است که :
آیا دینداری مردم ارتباطی با نظم اجتماعی دارد یا نه؟
سه جریان در بررسیِ نسبتِ میان این دو موضوع، سه حکم متفاوت دادهاند👇🏻
1⃣یک جریان که جریانی سنتی است،
اصلاً کاری به نسبت بین دینداری(به معنای تحقق دین) و نظم اجتماعی ندارد.
2⃣جریان دومی هم وجود دارد که ممکن است بین تحقق دین و نظم اجتماعی ارتباطی هم قائل باشد اما به کلی این مساله را انکار میکند.
3⃣ جریان سوم هم در این میان،
بیش از اینکه دینداری مردم را محصول #تبیین و #تبلیغ بداند، دینداری مردم را محصول #نظامات_اجتماعی میداند.
#فقه_النظام
#تبیّن_یا_تبیین
#ساختارهای_اجتماعی
🔆 مدرسه تمدنی بینات
https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
May 11
📢#ساختار_الگوی_تفصیل_چیست؟
👌🏻در الگوی تفصیل به جای بررسی انطباق یا عدم انطباق در #محیط_ذهن، چگونگی مدیریت فرآیند اقرار تا رضا در #محیط_قلب به عنوانِ موضوع #خطای_در_تفکر ، تعریف شده است.
#الگوی_تفصیل
#علم_منطق
https://eitaa.com/olgou_mashhad
📢 #مباحثات_فقهی_مدرسه_هدایت👇🏼
🔶 فقه در مدرسه تمدنی هدایت چهار لایه بنیادین دارد.
1⃣ لایه اول مباحثات #فقه_النظام است که ارکان نظامسازی را در نُه بخش شرح میدهد.
2⃣ در #فقه_التقدیر که لایه دوم مباحثات است، قواعد تقدیری حاکم بر فقه النظام و مباحث عام حوزه تقدیر مباحثه میشود.
3⃣ لایه سوم مباحثات، #فقه_الخلق است.
در فقه الخلق به نحو عام ویژگیهای خلقت الهی مباحثه میشود.
4⃣ لایه چهارم مباحثات، #فقه_علومغریبه است.
در این بخش بدنبال رفع نیازهای بشر از طریق
#اسباب_باطنی_عالم هستیم.
✅پینوشت: تصویری از دیدار روز سهشنبه ۱۲مهرماه ۱۴۰۱ با جمعی از فعالان فرهنگی تبلیغی حاشیه شهر مشهد و تبیین مباحثات فقهی مدرسه هدایت در قرارگاه ولی امر
@wsti_ir
🔆برخی از محتواهای کانال در حوزه #مدیریت_شهری
🔸مفاهیم پایه در شهرسازی اسلامی کدام است❓
https://eitaa.com/wsti_ir/1707
🔸سوال اساسی ما از مدیران شهری
https://eitaa.com/wsti_ir/1538
🔸 چرا پدیده حاشیه شهر پدید میآید❓
https://eitaa.com/wsti_ir/1718
🔸 پیشران اصلی برای گسترش کسب و کارهای خانگی در محلات چیست❓
https://eitaa.com/wsti_ir/1541
🔸پیشرفت شهر را براساس چه شاخصههایی ارزیابی کنیم❓
https://eitaa.com/wsti_ir/1726
🔸 🎞 گزارشی از نشست طرح تمدنی محله امام رضا علیهالسلام در شهرداری مشهد
https://eitaa.com/wsti_ir/1569
🔸 هشت اقدام راهبردی برای ساخت محله
https://eitaa.com/olgou_mashhad/1540
@wsti_ir
May 11
⭕️ در "الگوی فقهی تفصیل" عوامل موثر بر ارتقای قوه دریافت طلبه را بحث کردهایم.
✅بدون احیاء و تقویت قوه دریافت در انسان، بهترین ارائهها و گفتگوها به نتیجه دلخواه نمیرسد.
👌🏻به عنوان مثال #الگوی_تغذیه طلبه در #فهم_بهتر مطالب تاثیر شگرفی میگذارد.
🔸الگوی تفصیل ۸ عامل موثر بر #دریافت_علم را تبیین میکند.
🗞دریافت نمودار بحث:
https://eitaa.com/wsti_ir/1742
#مدارس_علمیه_آینده
#تحول_درحوزه
#نظام_سازی_فقهی
#الگوی_تفصیل
#علم_منطق
@wsti_ir
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️نامه مهم رئیس جمهور به مهندس قاسمی وزیر راه و شهر سازی درباره پرهیز از آپارتمان سازی.....
#دار_واسعه
#مقررات_فقهی_ساختمان
#اولویتهای_تمدنی
@olgou4
هدایت شده از فروزانمهر
⚡️نشست صمیمی با طلاب خانه کتاب صراط با موضوع تبیین طرح تمدنی محله امام رضا علیه السلام روز سه شنبه 19 مهر ۱۴۰۱ ساعت 15:30 در شهرک شهید رجایی برگزار خواهد شد.
از عموم علاقه مندان نقشه راه الگوی پیشرفت اسلامی دعوت می شود تا در این نشست شرکت کنند.
#جامعیت_اسلام