🔆تغییر در #الگوی_ساخت_بازار،
یکی از هشت اقدام راهبردی در جهت تحقق سه مفهوم تنظیم روابط انسانی، تسخیر شئ پایه، اسماء الهی و اسماء غریب در #مدیریت_شهری_محله_محور میباشد.
⚠️متاسفانه الگوی بخش خصوصی و الگوی بخش دولتی بر ضد #روابط_انسانی صحیح
طراحی شده است.
🔻به عنوان مثال🔻
۱.فاصله زیاد محیط کار از خانه
۲.اولویت مشاغل استخدامی بر مشاغل غیر استخدامی
۳.عدم رعایت استانداردهای غذای طیب در محل کار
۴.ساعت کاری زیاد
و . . .
لذا این الگو، الگوی مناسبی برای کسب و کار جمهوری اسلامی نمیباشند.
✅الگوی تولید مناسب برای جمهوری اسلامی،
#الگوی_تولید_غیرمتمرکز، محلهای و خانگی است.
🔶در الگوی تولید غیرمتمرکز
کیفیت بیشتر | قیمت ارزانتر | حفظ محیطزیست بهتر تأمين میشود.
✅پیشران اصلی برای گسترش کسب و کارهای خانگی را
۱. بازخوانی آموزشهای فقهی مرتبط با کسب و کار
۲. راهاندازی #بازار_موقت میدانیم.
⭕️از نظر ما حکومتها باید هزینههای تجارت را با ساخت بازارهای موقت صفر کنند
و با این اقدام میل به تجارت را عمومی نمایند.
#فقه_المکاسب
#محرومیت_زدایی
#طرح_تمدنی_محله_امام_رضا علیهالسلام
https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
به نظر من امروز مسئلهی اصلی ما، عبارت است از اقتصاد.
در اقتصاد هم مسئلهی عمده عبارت است از #تولید_ملّی.
در مسئله تولید ملی هم #رویکردهای_جدید مشاهده میشود که انسان را دلگرم میکند؛
یعنی اگر انشاءالله این #رویکردهای_مردمی و #حضور_مردمی به نحو مناسبی ادامه پیدا بکند،
این #دلگرمکننده است
و نشانههایی برای #امید بیشتری در انسان به وجود میآورد.
#سال_تولید_دانشبنیان_اشتغالآفرین
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
دست یافتن به #پیشرفت_عادلانه در اقتصاد و حلّ مشکل #فقر در کشور فقط از مسیر #تقویت_تولید میگذرد.
اگر ما تولید را تقویت کردیم که تقویت آن هم به همین دانشبنیان بودن است، این مقصود بزرگ انشاءالله حاصل خواهد شد.
#محرومیت_زدایی_با_تولید_دانشبنیان
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
امروز ما
بیش از همیشه احتیاج داریم
به کار، به تلاش، به جدّیّت.
مقام معظم رهبری
۱۴۰۱/۰۱/۰۱
اگر میخواهید شما هم
سهمی در تحقق شعار امسال
داشته باشید؛
لازم است که به پنج نکته دقت کنید.
متأسفانه اکثر کارشناسان حوزه اقتصادی در کشور، دچار
ضعف #دستگاه_محاسباتی هستند؛
بنابراین شعارهای انقلاب را هم با نگاه غربی و پوزیتویستی بررسی و عملیاتی میکنند.
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
نکته اول اینکه:
شرکتهای دانشبنیان
که رهبری تقاضای ارتقای کمی و کیفی آنها را مطالبه کردند
از استراتژی واحدی تبعیت نمیکنند
و در قالبِ یکی از مدلهای زیر مشغول فعالیت هستند:
۱. #استراتژی_انحلال_علمی
(پذیرش مدیریت علمی و مفاهیم تمدن مدرنیته)
۲. #استراتژی_استقلال_علمی
(پذیرش مدیریت علمی انقلاب اسلامی
در کنار پذیرش مفاهیم پایه تمدن مدرنیته)
۳. #استراتژی_اقتدار_علمی
(پذیرش مدیریت و مفاهیم انقلاب اسلامی در همه حوزههای علمی)
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
نکته دوم اینکه:
در فرض حرکت یک شرکت دانش بنیان
براساس "استراتژی انحلال علمی"، پدیدههای معیوبی مانند حل مسئله شرکتهای بزرگ سرمایهداری
با کمک ذهن ایرانی، مهاجرت نخبگان
و
تأسیس شعبههای دانشگاههای بینالمللی در ایران بوجود میآید.
در فرض حرکت شرکتهای دانش بنیان
براساس "استراتژی استقلال علمی"
ضمن رفع #نیازهای_حیاتی_کشور در حوزههای #سلامت، #امنیت
و همچنین بیاثرکردن تحریمها و تقویت استقلال اقتصادی کشور و گسترش نسبی #اشتغال؛
با پدیدههای معیوبی مانند
اختلال در روابط انسانی سیزدهگانه
و تبعیت دانشی وزارتخانهها و سازمانهای کشور
از مفاهیم و استانداردهای سازمانهای بینالملل و #اسناد_بینالملل مواجه خواهیم بود.
به عنوان مثال
حرکت شرکتهای دانش بنیان
در حوزه #کشاورزی
براساس "استراتژی استقلال علمی"
به تبعیت کشور از
معاهده_بینالمللی
#منابع_ژنتیکی_گیاهی برای غذا و کشاورزی
و #کنوانسیون_تنوع_زیستی
و #کدکس_آلیمنتاریوس
و... منتهی خواهد شد.
در ادبیات کارشناسی انقلاب اسلامی بحث پیوستنگاری فرهنگی برای مقابله اضطراری با آسیبهای "استراتژی استقلال علمی" مطرح گردید؛
ولی باید توجه نمود که اصل تبعیت از مفاهیم و استانداردهای بینالمللی
هدف اصلی انقلاب اسلامی محسوب نمیشود.
با فرض حرکت این شرکتها براساس
"استراتژی اقتدار علمی"،
الگوی تأمین نیازمندیهای کشور
در مرز #تمدن_اسلامی تعریف میشود
و علاوه بر تأمین استقلال دانشی و استانداردی کشور،
#تالی_فاسدهای_سهگانه صنعت و فناوری مدرن در حوزه
#محیطزیست | #سلامت | #اخلاق
بوجود نمیآید!
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
نکته سوم اینکه:
برای جلوگیری از آسیبهای حرکت شرکتهای دانش بنیان
براساس "استراتژی استقلال علمی" تعریف پیوست فرهنگی برای پروژههای تولیدی
براساس سه دسته مفهوم مطرح در
۱. جدول روابط انسانی سیزدهگانه
۲. جدول تسخیر شئ پایه
۳. جدول اسماء الهی
راهگشا است. (پیشنهاد کوتاه مدت)
توصیه اصلی #جدول_روابط_انسانی سیزدهگانه،
ارائه ارزیابی منفی
برای پروژههای تولیدی مضر به روابط انسانی سیزدهگانه است.
(توجه به مفهوم #سود_ارتباطی در شرکتهای دانش بنیان)
توصیه اصلی جدول #تسخیر_شئ_پایه، توجه به خاصیتهای اشیاء در الگوهای رفع نیاز است.
همچنین توصیه اصلی جدول #اسماء_الهی
پرهیز از اوصافِ #حرص، #حسد و #استکبار در مدیریت شرکتهای دانش بنیان
و استفاده مدیریتی از اسماء الهی در اداره این شرکتها محسوب میشود.
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
نکته چهارم اینکه:
برای تحقق عینی #استراتژی_اقتدار_علمی
و طرح مفاهیم جدید و کاربردی در ذهنیتِ شرکتهای دانشبنیانِ کشور،
به عنوان پیشنهاد میان مدت
نظریات زیر را طرح و تبیین کردهایم :
۱. نقشه جامع تمدن اسلامی
۲. نظریه امنیتی سِلم
۳. نظریه فقه المکاسب
۴. الگوی جدید مدیریت روستا
۵. نظریه فقهی کرسی
۶. پروتکلهای فقهی مدیریت کرونا
۷. نظریه فقهی تأویب
۸. نظریه مدیریت شهری محله محور
۹. تعریف جدید واکسن
۱۰. نظریه سیاست خارجی قبل از ظهور
۱۱. طرح جایگزین هوش مصنوعی
۱۲. طرح جایگزین پول اعتباری
۱۳. مقررات فقهی ساختمان
۱۴. بسته فقهی آداب انعقاد نطفه
۱۵. جعبه فقهی شخصیت
۱۶. الگوی فقهی ارزیابی غذا
۱۷. استراتژی فقهی صنعت و تکنولوژی
۱۸. الگوی فقهی ساخت
۱۹. تعریف فقه نظام
۲۰. اولین برنامه پیشرفت اسلامی
۲۱. نظریه فقهی آموزش و پروش آینده
۲۲. نقد ایده مدیریت تعارض منافع
۲۳. مبانی طبقهبندی فقهی علوم
۲۴. الگوی جدید نگهبانی از نظام
۲۵. نظریه فقهی محرومیت زدائی
۲۶. الگوی فقهی تنظیم و انتشار خبر
۲۷. الگوی فقهی تحلیل بیماری
۲۸. نظریه فقهی پیشگیری از بیماری
۲۹. الگوی فقهی مدیریت عدم توازنها
۳۰. الگوی جدید زیارت
۳۱. چرخه تحریک فکر
۳۲. نظریه دوران پردازش
۳۳. جدول فقهی تسخیر
۳۴. نقشه جامع علمی کشور
۳۵. نظریه فقهی انفاق
۳۶. الگوی فقهی روایت
۳۷. نظریه جهت حرکت انقلاب اسلامی
۳۸. نظریه فقهی سنن و امثال
۳۹. الگوی مدیریت فرهنگ عمومی
۴۰. نظریه فقهی آینده جهان و...
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
نکته آخر اینکه:
تجربه اجرای یازده برنامه توسعه در ایران
(از سال ۱۳۲۷ هجری شمسی تاکنون)
و استفاده حداکثری از
برنامههای توسعه غربی در کشور
به بروز مشکلات فراوانی در #معیشت | #مسکن | #سلامت | #امنیت و #روابط_انسانی جامعه منجر شده است
و لازم است برای بهبود تدریجی وضعیت کشور از دستگاه کارشناسی الگوی پیشرفت اسلامی
بهره بیشتری داشته باشیم
و در اولین گام به جای تدوین برنامه هفتم توسعه؛
اولین برنامه پیشرفت اسلامی را
تدوین و اجرا کنیم.
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
🔴امام، اسطورهای دستنیافتنی
یا اسوه زندگی ؟؟؟
👌🏻بهترین موضوع مباحثاتی در ایام #نیمه_شعبان و سایر موالید و مناسبتهای مرتبط با ائمه علیهمالسلام، #تبیین_نقش_امام_در_نظامسازی است.
❌برخی میپندارند که امام علیهالسلام همین #نظام_آموزشی،
همین #نظام_سلامت،
همین #نظام_قانونگذاری
همین #نظام_روابط_بینالملل،
همین #نظام_ساخت_مسکن
همین #نظام_مدیریت_شهری
و سایر نظامات مدرن را میپذیرند
و
برخی دیگر، نقشی برای ایشان در نظامسازی قائل نیستند!!!!
❌برخی منبرها هم به #نقش_امام علیهالسلام در تقدیر و شفاعت در آخرت اشاره دارند
و به صورت کلی برای ایشان علمی خاص
بدون بیان کارکردهای آن علم در زندگی بشر تصویر میکنند
و البته هیچ اشارهای به
تعارض #تعریفهای_امام علیهالسلام از امور مختلف
با #تعریفهای_پوزیتویستی رایج ندارند...
⭕️این #تصویرسازیهای_ناقص از امام علیهالسلام در منابر و کتابها باعث شده است، که مردم و نخبگان نقشی محسوس در #نظم_اجتماعی و زندگی برای ایشان قائل نباشند
و بالتبع #انتظار_واقعی برای طلبِ امام علیه السلام هم ایجاد نشود!
❌امام زمان علیهالسلام در ذهن بسیاری از مردمان عصر ما
اسطورهای دستنایافتنی و نه #اسوه_زندگی است.
⭕️متأسفانه امام در ذهنیت ما،
اسوه آموزش | علم | معیشت |
روابط بینالملل | تزکیه | روابط انسانی | کشاورزی | ساخت مسکن | مدیریتشهری
و در یک جمله محور نظامسازی نیست...
#فقه_الامام
#موضوع_منبر
#جمعه_انتظار
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
#سیر_مطالعاتی_نظریات_فقهی
سیر مطالعه نظریات فقهی الگو برای افراد مختلف، مختلف است
و بهتر است هرکسی مطالعه را از موضوع مورد #علاقه خود آغاز نماید.
دو نکته را در مسیر مطالعه نظریات فقهی الگو مدنظر داشته باشید:
اول اینکه بجهت تسلط بر سازههای هر نظریه؛ #پرسشها، #اصطلاحات و #ارجاعات آن نظریه را یادداشتبرداری کنید.
و دوم اینکه: دو نظریهی
#الگوی_ساخت و #مدیریت_شهری_محله_محور
را به عنوان #مکمل_معنائی_همه_نظریات دیگر
تلقی کنید.
#نظامسازی_فقهی
#اولویتهای_تمدنی
#سیر_مطالعاتی
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir