eitaa logo
مدرسه تمدنی بینات
673 دنبال‌کننده
632 عکس
101 ویدیو
52 فایل
ما بدنبال ترویج نظریات فقهی مسئله محور در خراسان بزرگ هستیم. 🔽 ارتباط با خادم مدرسه @pishraftslami 🔽 شماره کارت جهت حمایت‌های مالی به جبهه الگوی پیشرفت اسلامی: 5029087001466286 سایت ما https://www.wsti.ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆تغییر در ، یکی از هشت اقدام راهبردی در جهت تحقق سه مفهوم تنظیم روابط انسانی، تسخیر شئ پایه، اسماء الهی و اسماء غریب در می‌باشد. ⚠️متاسفانه الگوی بخش خصوصی و الگوی بخش دولتی بر ضد صحیح طراحی شده است. 🔻به عنوان مثال🔻 ۱.فاصله زیاد محیط کار از خانه ۲.اولویت مشاغل استخدامی بر مشاغل غیر استخدامی ۳.عدم رعایت استانداردهای غذای طیب در محل کار ۴.ساعت کاری زیاد و . . . لذا این الگو، الگوی مناسبی برای کسب و کار جمهوری اسلامی نمی‌باشند. ✅الگوی تولید مناسب برای جمهوری اسلامی، ، محله‌ای و خانگی است. 🔶در الگوی تولید غیرمتمرکز کیفیت بیشتر | قیمت ارزان‌تر | حفظ محیط‌زیست بهتر تأمين می‌شود. ✅پیشران اصلی برای گسترش کسب و کارهای خانگی را ۱. بازخوانی آموزش‌های فقهی مرتبط با کسب و کار ۲. راه‌اندازی می‌دانیم. ⭕️از نظر ما حکومت‌ها باید هزینه‌های تجارت را با ساخت بازارهای موقت صفر کنند و با این اقدام میل به تجارت را عمومی نمایند. علیه‌السلام https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
به نظر من امروز مسئله‌ی اصلی ما، عبارت است از اقتصاد. در اقتصاد هم مسئله‌ی‌ عمده عبارت است از . در مسئله تولید ملی هم مشاهده می‌شود که انسان را دلگرم می‌کند؛ یعنی اگر ان‌شاءالله این و به نحو مناسبی ادامه پیدا بکند، این است و نشانه‌هایی برای بیشتری در انسان به وجود می‌آورد. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
دست یافتن به در اقتصاد و حلّ مشکل در کشور فقط از مسیر می‌گذرد. اگر ما تولید را تقویت کردیم که تقویت آن هم به همین دانش‌بنیان بودن است، این مقصود بزرگ ان‌شاءالله حاصل خواهد شد. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
امروز ما بیش از همیشه احتیاج داریم به کار،‌ به تلاش، به جدّیّت. مقام معظم رهبری ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
اگر می‌خواهید شما هم سهمی در تحقق شعار امسال داشته باشید؛ لازم است که به پنج نکته دقت کنید. متأسفانه اکثر کارشناسان حوزه اقتصادی در کشور، دچار ضعف هستند؛ بنابراین شعارهای انقلاب را هم با نگاه غربی و پوزیتویستی بررسی و عملیاتی می‌کنند. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
نکته اول اینکه: شرکت‌های دانش‌بنیان که رهبری تقاضای ارتقای کمی و کیفی آن‌ها را مطالبه کردند از استراتژی واحدی تبعیت نمی‌کنند و در قالبِ یکی از مدل‌های زیر مشغول فعالیت هستند: ۱‌. (پذیرش مدیریت علمی و مفاهیم تمدن مدرنیته) ۲. (پذیرش مدیریت علمی انقلاب اسلامی در کنار پذیرش مفاهیم پایه تمدن مدرنیته) ۳. (پذیرش مدیریت و مفاهیم انقلاب اسلامی در همه حوزه‌های علمی) مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
نکته دوم اینکه: در فرض حرکت یک شرکت دانش بنیان براساس "استراتژی انحلال علمی"، پدیده‌های معیوبی مانند حل مسئله شرکت‌های بزرگ سرمایه‌داری با کمک ذهن ایرانی، مهاجرت نخبگان و تأسیس شعبه‌های دانشگاه‌های بین‌المللی در ایران بوجود می‌آید. در فرض حرکت شرکت‌های دانش بنیان براساس "استراتژی استقلال علمی" ضمن رفع در حوزه‌های ، و همچنین بی‌اثرکردن تحریم‌ها و تقویت استقلال اقتصادی کشور و گسترش نسبی ؛ با پدیده‌های معیوبی مانند اختلال در روابط انسانی سیزده‌گانه و تبعیت دانشی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های کشور از مفاهیم و استانداردهای سازمان‌های بین‌الملل و مواجه خواهیم بود. به عنوان مثال حرکت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه براساس "استراتژی استقلال علمی" به تبعیت کشور از معاهده_بین‌المللی برای غذا و کشاورزی و  و و... منتهی خواهد شد. در ادبیات کارشناسی انقلاب اسلامی بحث پیوست‌نگاری فرهنگی برای مقابله اضطراری با آسیب‌های "استراتژی استقلال علمی" مطرح گردید؛ ولی باید توجه نمود که اصل تبعیت از مفاهیم و استانداردهای بین‌المللی هدف اصلی انقلاب اسلامی محسوب نمی‌شود. با فرض حرکت این شرکت‌ها براساس "استراتژی اقتدار علمی"، الگوی تأمین نیازمندی‌های کشور در مرز تعریف می‌شود و علاوه بر تأمین استقلال دانشی و استانداردی کشور، صنعت و فناوری مدرن در حوزه | | بوجود نمی‌آید! مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
نکته سوم اینکه: برای جلوگیری از آسیب‌های حرکت شرکت‌های دانش بنیان براساس "استراتژی استقلال علمی" تعریف پیوست فرهنگی برای پروژه‌های تولیدی براساس سه دسته مفهوم مطرح در ۱. جدول روابط انسانی سیزده‌گانه ۲. جدول تسخیر شئ پایه ۳. جدول اسماء الهی راه‌گشا است. (پیشنهاد کوتاه مدت) توصیه اصلی سیزده‌گانه، ارائه ارزیابی منفی برای پروژه‌های تولیدی مضر به روابط انسانی سیزده‌گانه است. (توجه به مفهوم در شرکت‌های دانش بنیان) توصیه اصلی جدول ، توجه به خاصیت‌های اشیاء در الگوهای رفع نیاز است. همچنین توصیه اصلی جدول پرهیز از اوصافِ ، و در مدیریت شرکت‌های دانش بنیان و استفاده مدیریتی از اسماء الهی در اداره این شرکت‌ها محسوب می‌شود. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
نکته چهارم اینکه: برای تحقق عینی و طرح مفاهیم جدید و کاربردی در ذهنیتِ شرکت‌های دانش‌بنیانِ کشور، به عنوان پیشنهاد میان مدت نظریات زیر را طرح و تبیین کرده‌ایم : ۱. نقشه جامع تمدن اسلامی ۲. نظریه امنیتی سِلم ۳. نظریه فقه المکاسب ۴. الگوی جدید مدیریت روستا ۵. نظریه فقهی کرسی ۶. پروتکل‌های فقهی مدیریت کرونا ۷. نظریه فقهی تأویب ۸. نظریه مدیریت شهری محله محور ۹. تعریف جدید واکسن ۱۰. نظریه سیاست خارجی قبل از ظهور ۱۱. طرح جایگزین هوش مصنوعی ۱۲. طرح جایگزین پول اعتباری ۱۳. مقررات فقهی ساختمان ۱۴. بسته فقهی آداب انعقاد نطفه ۱۵. جعبه فقهی شخصیت ۱۶. الگوی فقهی ارزیابی غذا ۱۷. استراتژی فقهی صنعت و تکنولوژی ۱۸. الگوی فقهی ساخت ۱۹. تعریف فقه نظام ۲۰. اولین برنامه پیشرفت اسلامی ۲۱. نظریه فقهی آموزش و پروش آینده ۲۲. نقد ایده مدیریت تعارض منافع ۲۳. مبانی طبقه‌بندی فقهی علوم ۲۴. الگوی جدید نگهبانی از نظام ۲۵. نظریه فقهی محرومیت زدائی ۲۶. الگوی فقهی تنظیم و انتشار خبر ۲۷. الگوی فقهی تحلیل بیماری ۲۸. نظریه فقهی پیشگیری از بیماری ۲۹. الگوی فقهی مدیریت عدم توازن‌ها ۳۰. الگوی جدید زیارت ۳۱. چرخه تحریک فکر ۳۲. نظریه دوران پردازش ۳۳. جدول فقهی تسخیر ۳۴. نقشه جامع علمی کشور ۳۵. نظریه فقهی انفاق ۳۶. الگوی فقهی روایت ۳۷. نظریه جهت حرکت انقلاب اسلامی ۳۸. نظریه فقهی سنن و امثال ۳۹. الگوی مدیریت فرهنگ عمومی ۴۰. نظریه فقهی آینده جهان و... مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
نکته آخر اینکه: تجربه اجرای یازده برنامه توسعه در ایران (از سال ۱۳۲۷ هجری شمسی تاکنون) و استفاده حداکثری از برنامه‌های توسعه غربی در کشور به بروز مشکلات فراوانی در | | | و جامعه منجر شده است و لازم است برای بهبود تدریجی وضعیت کشور از دستگاه کارشناسی الگوی پیشرفت اسلامی بهره بیشتری داشته باشیم و در اولین گام به جای تدوین برنامه هفتم توسعه؛ اولین برنامه پیشرفت اسلامی را تدوین و اجرا کنیم.  مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
🔴امام، اسطوره‌ای دست‌نیافتنی یا اسوه زندگی ؟؟؟ 👌🏻بهترین موضوع مباحثاتی در ایام و سایر موالید و مناسبت‌های مرتبط با ائمه علیهم‌السلام، است. ❌برخی می‌پندارند که امام علیه‌السلام همین ، همین ، همین همین ، همین همین و سایر نظامات مدرن را می‌پذیرند و برخی دیگر، نقشی برای ایشان در نظام‌سازی قائل نیستند!!!! ❌برخی منبرها هم به علیه‌السلام در تقدیر و شفاعت در آخرت اشاره دارند و به صورت کلی برای ایشان علمی خاص بدون بیان کارکردهای آن علم در زندگی بشر تصویر می‌کنند و البته هیچ اشاره‌ای به تعارض علیه‌السلام از امور مختلف با رایج ندارند... ⭕️این از امام علیه‌السلام در منابر و کتاب‌ها باعث شده است، که مردم و نخبگان نقشی محسوس در و زندگی برای ایشان قائل نباشند و بالتبع برای طلبِ امام علیه السلام هم ایجاد نشود! ❌امام زمان علیه‌السلام در ذهن بسیاری از مردمان عصر ما اسطوره‌ای دست‌نایافتنی و نه است. ⭕️متأسفانه امام در ذهنیت ما، اسوه آموزش | علم | معیشت | روابط بین‌الملل | تزکیه | روابط انسانی | کشاورزی | ساخت مسکن | مدیریت‌شهری و در یک جمله محور نظام‌سازی نیست... مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
سیر مطالعه نظریات فقهی الگو برای افراد مختلف، مختلف است و بهتر است هرکسی مطالعه را از موضوع مورد خود آغاز نماید. دو نکته را در مسیر مطالعه نظریات فقهی الگو مدنظر داشته باشید: اول اینکه بجهت تسلط بر سازه‌های هر نظریه؛ ، و آن نظریه را یادداشت‌برداری کنید. و دوم اینکه: دو نظریه‌ی و را به عنوان دیگر تلقی کنید. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir