eitaa logo
مدرسه تمدنی بینات
658 دنبال‌کننده
600 عکس
100 ویدیو
51 فایل
ما بدنبال ترویج نظریات فقهی مسئله محور در خراسان بزرگ هستیم. 🔽 ارتباط با خادم مدرسه @pishraftslami 🔽 شماره کارت جهت حمایت‌های مالی به جبهه الگوی پیشرفت اسلامی: 5029087001466286 سایت ما https://www.wsti.ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
متاسفانه در شهر مشهد مقدس و دیگر شهرهای ایران " نظريه آمریکائی نوشهرگرایی " حاکم است. ⭕️ مشکل اصلی این نظریه، ایجاد اختلال در روابط بین انسان‌هاست. 👌🏻مدیران شهری باید بدانند، وقتی روابط انسانی در یک شهر به چالش کشیده شود، مخارج شهر هم افزایش پیدا خواهد کرد. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ببینید ✅گزارشی از نشست تخصصی تبیین طرح تمدنی محله امام رضا علیه السلام در شهرداری مشهد (۲۴ دی ۱۴۰۰) - قسمت اول ❌علیرغم دلسوزی مدیران و مسئولین، در حال حاضر شهر مشهد ضد روابط انسانی اداره می‌شود . مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
مدرسه تمدنی بینات
❌متاسفانه در شهر مشهد مقدس و دیگر شهرهای ایران " نظريه آمریکائی نوشهرگرایی " حاکم است. ⭕️ مشکل اصلی
نوشهرگرایی از نظریات معاصر شهرسازی می‌باشد که در سال‌های ابتدایی دهه 1990 توسط تعدادی از معماران و بوجود آمد. (New Urbanism) بر اساس دو الگوی اصلی “توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی” (Transit Oriented Development) یا همان TOD و “توسعه مبتنی بر واحد همسایگی” (Transit Neighborhood Development) یا همان TND شکل گرفته است. این نظریه در واقع واکنشی است نسبت به و جلوگیری از . اصول نظریه نوشهرگرایی عبارتند از👇🏻 ۱. تقویت از طریق اتصال و پیوستگی ۲. تقویت از طریق ایجاد کاربری‌های مختلط و متراکم ۳. ایجاد گونه‌های مختلف ۴. ۵. ۶. حفظ و تقویت ۷. توجه به طرح‌های توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی بر مبنای مدل شکل می‌گیرند. بنابراین یک محله در فاصله متوسط پیاده‌روی ۱۰ دقیقه از ایستگاه حمل و نقل عمومی یا هسته تجاری | ترکیب کاربری‌های مسکونی | خرده فروشی | اداری | فضاهای باز | کاربری‌های عمومی در محیط پیاده مدار | استفاده از حمل و نقل عمومی | دوچرخه سواری | پیاده روی | اتومبیل‌ را برای ساکنین و شاغلین در حوزه محلی مربوط تسهیل می‌کند. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
⭕️در برنامه‌ریزی شهری، Transit-oriented development یا همان TOD نوعی  است که میزان فضای مسکونی، تجاری و تفریحی را به گونه‌ای به حداکثر می‌رساند که وسایل حمل و نقل عمومی در فاصله‌ای کوتاه و قابل طی با پای پیاده باشد. 👌🏻مدیران شهری توجه ندارند که مدیریت شهر مبتنی بر مثل TOD, TND و ... چه چالش‌هایی در ایجاد می‌کند. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
🔅اسماء الهی چه آثاری در زندگی ما دارند؟ 🔅چگونه می‌توان از در جهت و استفاده کرد؟ 👌🏻 یکی از علوم پایه مدرسه بینات محسوب می‌شود. 🌀در این جدول به شرح فقهی اسماء الهی و تبیین آثار مدیریتی این اسماء می‌پردازیم. ⭕️با استفاده از مجموعه‌ای از اصطلاحاتِ مطرح در آیات و روایات، ۹۹ اسم ربوبی را شرح داده و از این مفاهیم فقهی در فرآیند علیه‌السلام استفاده می‌کنیم. ❌، یک و یا یک مدیریت مبتنی بر و نیست بلکه انگیزه تحرک اجتماعی را از طریق محقق می‌کند. شرح فقهی اسماء ربوبی، علاوه بر جریان دادن اسماء ربوبی در ؛ پدیده معیوب ارائه شرح صوفیانه و فلسفی از اسماء الهی را به انزوا می‌کشاند! مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
🔴امام، اسطوره‌ای دست‌نیافتنی یا اسوه زندگی ؟؟؟ 👌🏻بهترین موضوع مباحثاتی در ایام و سایر موالید و مناسبت‌های مرتبط با ائمه علیهم‌السلام، است. ❌برخی می‌پندارند که امام علیه‌السلام همین ، همین ، همین همین ، همین همین و سایر نظامات مدرن را می‌پذیرند و برخی دیگر، نقشی برای ایشان در نظام‌سازی قائل نیستند!!!! ❌برخی منبرها هم به علیه‌السلام در تقدیر و شفاعت در آخرت اشاره دارند و به صورت کلی برای ایشان علمی خاص بدون بیان کارکردهای آن علم در زندگی بشر تصویر می‌کنند و البته هیچ اشاره‌ای به تعارض علیه‌السلام از امور مختلف با رایج ندارند... ⭕️این از امام علیه‌السلام در منابر و کتاب‌ها باعث شده است، که مردم و نخبگان نقشی محسوس در و زندگی برای ایشان قائل نباشند و بالتبع برای طلبِ امام علیه السلام هم ایجاد نشود! ❌امام زمان علیه‌السلام در ذهن بسیاری از مردمان عصر ما اسطوره‌ای دست‌نایافتنی و نه است. ⭕️متأسفانه امام در ذهنیت ما، اسوه آموزش | علم | معیشت | روابط بین‌الملل | تزکیه | روابط انسانی | کشاورزی | ساخت مسکن | مدیریت‌شهری و در یک جمله محور نظام‌سازی نیست... مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
؟ مدرسه تمدنی بینات برای ، ساختاری ۷ بخشی -مبتنی بر چرخه چهار بخشی تحریک فکر- تعریف کرده است؛ که فهم عمیق آن، قدرت و هدایت‌گری را در طلبه ارتقاء می‌دهد! ⭕️طلاب آینده را مسلط به این ساختار ۷ بخشی می‌دانیم و معتقدیم بدون این نوع از ، و خوابی شیرین محسوب می‌شود! ؟ مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
؟ مدرسه تمدنی بینات برای ، ساختاری ۷ بخشی -مبتنی بر چرخه تحریک فکر- تعریف کرده است؛ که فهم عمیق آن، قدرت و هدایت‌گری را در طلبه ارتقاء می‌دهد! ⭕️بخش اول این ساختار بدیع، فهم و تمرین مسئله است. مدیریت خبر، دارای دو بخش : 1⃣مدیریت خبر در رسانه‌های مدرن و 2⃣مدیریت خبر در قالب است. در مجموع مدیریت خبر است! ⭕️بخش دوم این ساختار، مرور و بررسی نظری و عملی مفهوم است. تشکیل برای مفهوم تضارب و سپس تمرین عملی برای مدیریت جلسات تضاربی؛ دومین هدیه مهم مدرسه بینات به طلاب خود است! تضارب از مهم‌ترین ابزارهای تحریک فکر در یک جامعه محسوب می‌شود. ⭕️بخش سوم از ساختار تحریک فکر، مسئله است. طلبه‌ای که کتابت نداشته باشد، به زنبوری بی‌عسل تشبیه می‌شود! مهم‌ترین مصادیقِ مکتوبات شامل: 1⃣تدوین دوره‌های مباحثاتی 2⃣تدوین پیاده‌های فوری 3⃣تدوین نمودارهای پژوهشی است؛ که هرکدام دارای پیچیدگی‌های فنی خاصی است! ⭕️بخش چهارم این ساختار مدیریتی، تلاش برای مسلط نمودن طلبه‌ها بر نحوه نوشتن ( ) است. بدون گزارش راهبردی نمی‌توانیم در حوزه‌های مختلف را تغییر دهیم. در مدرسه بینات تدوین گزارش راهبردی(روش تَدَبُّر) را نظری و عملیاتی آموزش می‌دهیم! ⭕️بخش پنجم این ساختار ۷ بخشی، بر ارتقاء قدرت طلبه ها در جهانی سازی اندیشه‌های پیامبران تمرکز دارد. به دلیل محوریت منطقه غرب آسیا در فرآیند جهانی جبهه حق و البته به دلیل نزول اندیشه کاربردی وحی به زبان عربی، آموزش زبان عربی فصیح نقش مهمی در جهانی سازی اندیشه پیامبران ایفاء می‌کند! ⭕️بخش ششم ساختار تحریک فکر مدرسه بینات، فهم و اجرای فرآیند نمونه سازی است. متکی به ۲۵ بخشِ پیچیده است؛ که در نهایت خود قدرت هدایت بخشی و تحریک فکر را در جامعه ارتقاء می‌دهد. اگر طلبه قدرت نمونه سازی نداشته باشد، عامه و خواص مردم او را آرمان گرای، غافل از واقعیت‌ها می‌پندارند! ⭕️در نهایت، مهم‌ترین بخش ساختار تحریک فکر را قدرت تشکیل و معرفی نمایشگاه می‌دانیم. طلبه‌های که قدرت تشکیل نمایشگاه برای نظریات فقهی خود را دارند، آسان‌تر ۶ بخش فوق الذکر را مدیریت می‌کنند. البته نمایشگاه علاوه بر کارکرد گفته شده، ابزاری برای خود ارزیابی طلبه‌ها در مسیر تفقه و نظام سازی محسوب می‌شود! ⭕️طلبه آینده را مسلط به این ساختار ۷ بخشی می‌دانیم و معتقدیم بدون این نوع از ، و خوابی شیرین محسوب می‌شود! ؟ مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢 ؟ ⭕️فضای آموزشی در به‌گونه‌ای است که بستر را فراهم کرده و آن‌ها را بصورت جدی، آماده خود می‌کند. ❌تصور برخی از مسئولین حوزه و روحانیون از مسئله تبلیغ، صرفا به در ماه مبارک رمضان و دهه محرم و منبر رفتن محدود می‌شود. 👌🏻مدرسه تمدنی بینات با ارائه ، به طلاب خود کمک می‌کند تا ابتدا به شناسائی و تنقیح نظام مسائل عصر خود که مبتلا به شده است بپردازند. 👌🏻سپس در گام بعدی با ارائه الگوی نظام‌سازی اجتماعی یعنی ، به طلاب خود کمک می‌کند تا برای حل هر مسئله، یک فرآیند فقهی پیشنهاد کنند. ⭕️در آخر برای پیاده‌سازی نظریه فقهی در جامعه، با ارائه ساختار ۷ بخشی مبتنی بر ، قدرت تحریک فکر و هدایت‌گری طلاب خود را ارتقا می‌دهد. ؟ مدرسه تمدنی بینات https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
🔴امام، اسطوره‌ای دست‌نیافتنی یا اسوه زندگی ؟؟؟ 👌🏻بهترین موضوع مباحثاتی در ایام و سایر موالید و مناسبت‌های مرتبط با ائمه علیهم‌السلام، است. ❌برخی می‌پندارند که امام علیه‌السلام همین ، همین ، همین همین ، همین همین و سایر نظامات مدرن را می‌پذیرند و برخی دیگر، نقشی برای ایشان در نظام‌سازی قائل نیستند!!!! ❌برخی منبرها هم به علیه‌السلام در تقدیر و شفاعت در آخرت اشاره دارند و به صورت کلی برای ایشان علمی خاص بدون بیان کارکردهای آن علم در زندگی بشر تصویر می‌کنند و البته هیچ اشاره‌ای به تعارض علیه‌السلام از امور مختلف با رایج ندارند... ⭕️این از امام علیه‌السلام در منابر و کتاب‌ها باعث شده است، که مردم و نخبگان نقشی محسوس در و زندگی برای ایشان قائل نباشند و بالتبع برای طلبِ امام علیه السلام هم ایجاد نشود! ❌امام زمان علیه‌السلام در ذهن بسیاری از مردمان عصر ما اسطوره‌ای دست‌نایافتنی و نه است. ⭕️متأسفانه امام در ذهنیت ما، اسوه آموزش | علم | معیشت | روابط بین‌الملل | تزکیه | روابط انسانی | کشاورزی | ساخت مسکن | مدیریت‌شهری و در یک جمله محور نظام‌سازی نیست... مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
امیرالمومنین امام علی علیه‌السلام می‌فرمایند: قرآن را به در بیاورید. آگاه باشید که در قرآن، ، حدیث روزگاران گذشته ، شفای دردهای شما و امور فردی و اجتماعی شما قرار دارد. قرآن سخن نمی‌گوید اما من، شما را از معارف آن آگاه می‌کنم پس اگر از من سوال کنید حتما به شما تعلیم خواهم داد. نهج‌البلاغه/خطبه ۱۵۸ الکافی/ج۱/ص۶۱ شهادت مولا امیر المومنین باب علم النبی، حضرت علی بن ابی طالب علیهم‌السلام را تسلیت عرض می‌کنیم. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
؟ 🔻 رهبر معظم انقلاب : مردم فلسطین در سه دهه گذشته دو الگوی متفاوت را تجربه کرده‌اند، و . ۱۳۹۵/۱۲/۰۳ 📢براساس تعالیم انبیا، روابط انسانی را به چالش می‌کشد. 👌🏻مردم فلسطین متوجه شده‌اند که برای از بین بردن ریشه اصلی تولید فساد در خشکی و دریا باید را پیگیری کنند. 📚ما در نظریه سیاست خارجی قبل از ظهور به بررسی دلایل در روابط بین‌الملل می‌پردازیم. 🔰اختلال در روابط انسانی سیزده‌گانه، ریشه اصلی پیدایش جنگ و ریشه پیدایش صلح محسوب می‌شود. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
⭕️مرکز شهر ، مرکز محله و مرکز بازار کجاست؟ ⭕️گسترش شهر را چگونه ارزیابی کنیم؟ دو روایت در زمینه 👇🏼 1⃣ امام علی علیه‌السلام می‌فرمایند: نماز در بیت المقدس برابر با هزار نماز است و نماز در مسجد اعظم برابر با صد نماز و نماز در مسجد قبیله برابر با بیست و پنج نماز و نماز در مسجد بازار برابر با دوازده نماز و نماز تنها در خانه‌ی خود برابر با یک نماز است. 📚(وسائل الشیعه، ج۵، ص۲۸۹) 2⃣حضرت رضا علیه‌السلام در ضمن پاسخ به سؤال محمد بن سنان که از علت قرار دادن خانه‌ی کعبه یا مسجد الحرام در وسط زمین پرسیده بود فرمود: این مسجد نخستین بقعه‌ای است که در زمین بر پا شده است؛ لذا وسط است برای اینکه تکلیف بر اهل مشرق و مغرب برابر باشد. 📚(علل الشرایع، ج۲، ص۳۹۶). نکاتی که از این دو روایت برداشت می‌شود👇🏼 1⃣ در باید قرار داشته باشد نه . باید به محلات گوناگون تقسیم شده و هر محله به مرکزیت مسجد شود. ❌تقسیم بندی شهر براساس مناطق شهری تقسیم بندی صحیحی نیست. 2⃣ مسجد قبیله، (بخوانید ) باید در وسط تمامی محلات قرار داشته باشد تا علاوه بر اقامه نماز، از قبیل محرومیت مالی، علمی، معرفتی، سلامتی و ...اتفاق بیفتد. 3⃣ برای کاسبان باید در وسط بازار یک مسجد با عنوان قرار داشته باشد تا فرابگیرند. پ.ن: شهر مشهد فقط از سمت غرب (قاسم آباد) گسترش پیدا کرده و بعنوان مسجد جامع، از مرکزیت افتاده است. https://eitaa.com/olgou_mashhad
📢ما در باب بدنبال این هستیم که هر خانواده‌ای در خودش داشته باشد. 👌🏻گروه‌های جهادی که از روی دلسوزی به مساله می‌پردازند، باید مساله و مردم را بصورت محله‌ای، آن هم از پایگاه برطرف کنند. ⭕️اگر مساله در مقیاس ملی تکثیر شود، علاوه بر تحقق شعار ، بلاشک مساله ، ، و... طی یک پروسه بدیهی حل خواهد شد. ادامه مطلب در کانال مدرسه بینات👇🏻 @wsti_ir
📢ما در باب بدنبال این هستیم که هر خانواده‌ای در خودش داشته باشد. 👌🏻گروه‌های جهادی که از روی دلسوزی به مساله می‌پردازند، باید مساله و مردم را بصورت محله‌ای، آن هم از پایگاه برطرف کنند. با این کار به حداقل رسیده و مساله فقر سریع‌تر کنترل خواهد شد. ان شاءالله 👌🏻زمانی که مردم محله دست به تولید مایحتاج خود زده و در بازار محله بفروشند، چند فایده بی‌بدیل نصیب‌شان خواهد شد👇🏻 1⃣ ، ، در خانواده و همچنین در محله از بین رفته و و به اعضای خانواده و محله برمی‌گردد. 2⃣ مساله و در محله گسترش پیدا خواهد کرد که این خود چند فایده بی‌بدیل دیگر دارد👇🏻 🌱 در آن محله 🌱 در آن محله 🌱 در آن محله 🌱 3⃣ هر خانواده از تولیدات خودش استفاده کرده و می‌تواند مازاد آن را در به فروش برساند. این مساله هم چند فایده دارد👇🏻 🌱 توضیح: ⭕️مصرف تولیدات خانگی ۱۰۰% بهتر از محصولاتی است که سرطان‌زا دارند. با یک تامل ساده متوجه خواهید شد که کیفیت محصولات غذایی را پایین می‌آورد. 🌱 توضیح: ⭕️در حال حاضر بیشترین مخارج خانواده در حوزه است. به طبع زمانی که خانواده از تولیدات خودش استفاده کند، شاهد کاهش مخارج خانوار خواهیم بود. 🌱 توضیح: ⭕️وقتی در یک محصول، به اصطلاح دست زیاد شود، فروشندگان مجبورند قیمت را به پایین‌ترین حد ممکن کاهش بدهند تا محصول‌شان خریدار داشته باشد. 🌱 توضیح: ⭕️یکی از پدیده‌های مرسوم در کشور ما مساله دلالی است. وقتی واردکننده محصول یک یا فقط چند نفر باشند، طبیعتا محصول تا بدست مردم برسد دست واسطه‌های زیادی می‌چرخد و این باعث می‌شود. 🌱 توضیح: ⭕️زمانی که باشد و در خود محله و در بین همسایگان به فروش برسد، نیاز به بسته‌بندی به حداقل می‌رسد. علاوه بر پایین آوردن کیفیت محصول(بعلت ارتباط مواد شیمیایی و مصنوعی با محصول طبیعی) باعث هم خواهد شد. 🌱 توضیح: ⭕️ پایین آمدن قیمت محصول و افزایش کیفیت آن، منجر به شدن آن محصول در یک محله خواهد شد. پ.ن: اگر مساله در مقیاس ملی تکثیر شود، علاوه بر تحقق شعار ، بلاشک مساله ، ، و... طی یک پروسه بدیهی حل خواهد شد. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
🔸در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد با حضور حدود ۲۰ نفر از اعضای کمیسیون خدمات شهری شورا و کارشناسان شهرداری مشهد در روز یکشنبه (۲۵اردیبهشت۱۴۰۱)طرح تمدنی تبیین شد. 🔶در این جلسه، برشی از پیشنهادات طرح تمدنی محله امام رضا علیه‌السلام شامل شهرداری‌ها و مطرح شد. 👌🏻محله‌های شهر مشهد اگر با احیاء شوند، مخارج شهر کاهش پیدا کرده و مردم زندگی بهتری خواهند داشت. پ.ن: طرح تمدنی محله امام‌‌ رضا علیه‌السلام ذیل نظریه مادر " مدیریت شهری محله محور " قرار داشته و دارای سه بخش👇🏻 1⃣مفاهیم پایه مدیریت شهری (مبانی نظری) 2⃣ساختار طراحی محله و شهر 3⃣تصمیمات کاربردی است. 🔴متن گزارش اول درباره طرح تمدنی محله امام رضا علیه‌السلام👇🏻 https://eitaa.com/wsti_ir/1567 مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 هم‌اکنون؛ KHAMENEI.IR 🔺 رهبر انقلاب در پیامی به فعالان حوزه جمعیت بر اهمیت فرهنگ‌سازی در کنار تدابیر قانونی برای افزایش نسل و جوانی نیروی انسانی کشور تأکید کردند 👈🏻 چاره‌جوئی حیاتی، برای آینده‌ هولناک 📝 متن پیام را بخوانید: https://khl.ink/f/50261
🔴پیام رهبر انقلاب اسلامی به فعالان حوزه جمعیت : 👇🏻 ⭕️تلاش برای و از ضروری‌ترین فرائض برای مسئولان و آحاد مردم است. 👌🏻این فریضه درباره‌ی افراد و مراکز اثرگذار و فرهنگ‌ساز، تأکید بیشتر می‌یابد. ⭕️این یک سیاست حیاتی برای آینده‌ی بلندمدت کشور عزیز ما است. 👌🏻کاوش‌های صادقانه‌ی علمی نشان داده است که این سیاست را می‌توان با پرهیز از همه‌ی آسیب‌های محتمل یا موهوم پیش برد و آینده‌ی کشور را از آن بهره‌مند ساخت. 🌱به دست‌اندرکاران این حسنه‌ی ماندگار توصیه می‌کنم که در کنار تدابیر قانونی و امثال آن، به فرهنگ‌سازی در فضای عمومی و نیز در نظام بهداشتی اهمیت دهند. توفیقات همگان را از خداوند متعال مسألت میکنم. سیّدعلی خامنه‌ای مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️پیام مهم امام خامنه ای به فعالان جمعیت کشور / در کنار تدابیر قانونی به فرهنگ سازی در فضای عمومی و نیز در نظام بهداشتی اهمیت دهید! ❓یکی از موانع قطعی فرزند آوری و تقویت خانواده، دیدگاه های غلط پزشکان کشور در مورد مسئله جمعیت و است! ❓برای گفتگو با پزشکان محترم به محوریت "الگوی صحیح انعقاد نطفه" و "اجرای الگوی جدید مراقبت های دوران بارداری" و "تحول در الگوی تغذیه مردم" در حال برنامه ریزی هستیم! ❓تغییر در الگوی انعقاد نطفه و اجرای الگوی جدید مراقبت های بارداری از پیدایش بیماریهای خاص، بیماریهای صعب العلاج و بیماریهای مادرزادی جلوگیری می کند! 🗞متن کامل پیام امام خامنه ای: https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=50261 @olgou4
عرض سلام خدمت همه علاقه‌مندان به مباحث الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ⭕️مدرسه تمدنی بینات با اهداف زیر فضایی را برای گفت‌وگوی علاقه‌مندان، مهیا کرده است:👇🏻 1⃣ جزوات الگوی پیشرفت 2⃣ مباحث الگو در نظام کارشناسی و مدیریتی شهر مقدس مشهد 3⃣ در بین نخبگان و متفکران مسائل تمدنی 👌🏻شایان ذکر است مدرسه تمدنی بینات این مسائل را در پیگیری می‌کند. ⭕️آدرس مَدرَس گفت‌گوی مدرسه بینات در ایتا 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/1179189273C55ab458397
با سلام و احترام جلسه کارگروه مطالبه‌گر الگوی پیشرفت اسلامی امروز پنج‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۳۰ مکان: خیابان امام رضا علیه السلام امام رضا ۸ پشت هتل تهران در با دستور کار ارائه گزارشی اجمالی از اقدامات کارگروه برگزار خواهد شد. از عموم دغدغه‌مندان نسبت به دعوت می‌شود تا در این جلسه شرکت نمایند. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️قسمت اول بررسی ❓چرا شهرداری‌ها اجازه کاشت را نمی‌دهند؟؟؟ ❌آیا می‌دانستید تردد از کنار درختانی مثل ، ، و همچنین نگه‌داری گیاهانی با پسوند مثل ، ، ، و ... که همگی جزء بوده و مناسب نیستند چه اثرات مخربی بر انسان دارند؟؟؟ ان شالله در آینده‌ در این‌باره بیشتر گفت‌و‌گو خواهیم کرد. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
مدرسه تمدنی بینات
#حوزه_علمیه_ثقلین #میزبان_گفت‌وگوهای_تمدنی با سلام و احترام جلسه کارگروه مطالبه‌گر الگوی پیشرفت اسل
پنج‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ⭕️ محور گفت‌وگوی این جلسه👇🏻 1⃣ بررسی تاریخچه شکل‌گیری کارگروه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مشهد 2⃣ گزارش اجمالی از اقدامات کارگروه 3⃣ مرور محتوای گفتگوهای اخیر با نخبگان شهری در خصوص طرح تمدنی 4⃣ پیگیری ادامه گفت‌وگوها و پیشنهادات مطرح در جلسات 💢با تشکر فراوان از مدرسه علمیه ثقلین 🙏🏻 . . . مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
مدرسه تمدنی بینات
⭕️قسمت اول بررسی #تاریخچه_درختان_مثمر_در_ایران ❓چرا شهرداری‌ها اجازه کاشت #گیاهان_مثمر_و_معطر را نم
📢؟ ⭕️ما تمام جوانب را برای کاشت در نظر گرفته‌ایم. 💢عمده‌ی اشکالات مدیران شهری به کاشت گیاهان معطر و مثمر، از این قرار است :👇🏻 1⃣ برای کنترل آفات این گیاهان نیاز به هزینه زیادی در بخش داریم. 2⃣ این گیاهان نیاز به مصرف آب فراوان دارند و از طرفی دچار هستیم. 3⃣ این گیاهان در تمام فصول سال سبز نیستند و ما بجهت و نشاط مردم، باید جلوه‌ی شهر را تازه و سرسبز نگه داریم. 4⃣ کاشت این گیاهان در وسط بلوار‌ها برای مردم دارد. 5⃣ گیاهان مثمر کم‌تر از گیاهان غیر مثمر است. 6⃣ بر ثمرات گیاهان مثمر اثر منفی می‌گذارد. 👌🏻ما به همه این اشکالات پاسخ مستدل و منطقی خواهیم داد . . . ❌ متاسفانه برخی از کارشناسان فضای سبز، اطلاع کافی از ندارند. 👌🏻اعتقاد ما این است که خداوند متعال برای پشتیبانی از کاشت گیاهان مثمر، آفت‌کش‌های طبیعی قرار داده است، بنابراین می‌توان آفات این گیاهان را به‌گونه‌ای کنترل کرد که هم هزینه کمتری داشته باشد و هم سالم بوده و کیفیت محصولات این گیاهان را دچار چالش نکند. به عنوان مثال چند نمونه از آفت‌کش‌های طبیعی را ذکر می‌کنیم 👇🏻 🌱چند نمونه از مثل | | و . . . 🌱 چند نمونه از آفت‌کش‌ها در میان پرندگان مثل | | | | | | | | و . . . 🌱و نیز چند نمونه از آفت‌کش‌ها در میان حشرات مثل | و . . . 🌱و همچنین مثل و . .‌ . 🌀لازم به ذکر است ، هدهد پرنده‌ای قرآنی است که در کشور استرالیا بجهت کنترل آفات به طور محسوس کاربرد دارد. پ.ن: یکی اقدامات اساسی در طرح تمدنی ، کاشت گیاهان مثمر و معطر بوده که تاثیرات جدی‌ای در در یک محله دارد. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir