eitaa logo
مدرسه تاریخ‌اندیشی قصص
1.2هزار دنبال‌کننده
317 عکس
17 ویدیو
10 فایل
اینجا کانال مدرسه تاریخ‌اندیشی قصص است؛ محلی برای اندیشیدن در مقیاس تاریخ، با کمک قصه‌ها. + برای ارتباط با ما: 🆔 @sayyed_meysam
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 در خاطرات محمد جدیدی همچون خاطرات دکتر ریاضی از آتش زدن گندم‌ها توسط انگلیسی‌ها صحبت به میان آمده است. حاج محمد شریفی نیز در خاطراتش از آتش زدن گندم‌ها توسط انگلیسی‌ها و کشتن حیواناتی که در اختیار داشتند، سخن به میان می‌آورد. 🇬🇧🇬🇧 🔹مرحوم علی باقری‌نسب یکی از معمرین رفسنجان مشاهدات خود را در روستای خالق‌آباد رفسنجان چنین بیان می‌کند: «با چشمان خود ‌دیدم که انگلیسی‌ها از فقر مردم استفاده می‌کردند. چند کیسه آرد را پهن می‌کردند و چند تا ده شاهی یا یک ریالی در آنها می‌ریختند و دست‌های تعدادی از مردم را می‌بستند و با چشمان بسته، هر کس پول‌ها را پیدا می‌کرد، به او می‌دادند و بعد نگاه می‌کردند و می‌خندیدند.» 🇬🇧🇬🇧 🏫 مدرسه تاریخ‌اندیشی قصص 🆔 @qasas_school
قحطی بزرگ.pdf
1.29M
سرمای زمستان همواره در تاریخ گره خورده با قحطی‌های سخت برای مردمان جهان بوده است. اما برهه‌ای در تاریخ ایران وجود دارد که قحطی طبیعی به علاوه قحطی تحمیلی، بزرگ‌ترین جنایت بشری و عظیم‌ترین نسل‌کشی را به همراه داشته است. در این کتاب (فایل پی‌دی‌اف) ماجرای قحطی بزرگ را بخوانید. 🏫 مدرسه تاریخ‌اندیشی قصص 🆔 @qasas_school
🔺در مقدمه این کتاب آمده: «پژوهش حاضر به جنبه‌ی سرنوشت‌ساز جنگ در ایران، خصوصا قحطی بزرگ 1917-1919 می‌پردازد. برای ایران این دوره سرنوشت‌سازترین مرحله جنگ بود. در این برهه انگلیسی‌ها کشور را اشغال کردند؛ و درست در همین زمان بود که ایران به بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ خود یعنی قحطی 1917-1919 دچار شد. حدود 8 تا 10 میلیون نفر- حدود نیمی از جمعیت کشور در آن زمان - در این قحطی تلف شدند. 🔺 ایران هنگامی بزرگ‌ترین فاجعه را تحمل می‌کرد که در اشغال نظامی انگیس بود. انگلیسی‌ها جز چند اقدام جزئی تسکینی و بی‌اثر، نه تنها برای کاستن از شدت قحطی کاری انجام ندادند، بلکه با خرید گسترده غله و مواد غذایی در ایران، وارد نکردن غذا از هند و بین النهرین، ممانعت از ورود غذا از ایالات متحده و اتخاذ سیاست‌های مالی – از جمله نپرداختن درآمدهای نفت به ایران - قحطی را شدت بخشیدند. در نتیجه تعداد بیشتری از مردم ایران با سیاست‌های انگلیسی‌ها از بین رفتند. این اقدام را می‌توان با اطمینان مصداق عینی جنایت علیه بشریت تلقی کرد. ایران بزرگ‌ترین قربانی جنگ جهانی اول بوده و از بدترین نسل‌کشی های دوره معاصر لطمه دیده است. بدون درک آنچه که در 1917-1919 بر سر ایران آمده، نمی‌توان تاریخ معاصر ایران را دریافت.» 🏫 مدرسه تاریخ‌اندیشی قصص 🆔 @qasas_school
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 نهم دی ماه ۱۲۹۰ شمسی، روس‌ها هفت نفر از مشروطه‌خواهان را در روز عاشورا به دار آویختند. یکی از آن هفت‌تن، مردی بود به نام ثقه‌الاسلام میرزا علی تبریزی، مجتهد و عالم بزرگ تبریز. آن هم فقط به این دلیل که دروغ روس‌ها را امضا نکرد. 🔸 شاید اگر ما بودیم با توجیه دروغ مصلحتی، جان خود را نجات می‌دادیم ولی صحنه تاریخ را دگرگون می‌کردیم. اما ثقه‌الاسلام چنان مقاومتی کرد که حتی یکی مثل احمد کسروی درباره او می‌نویسد: «ثقه‌ الاسلام تبریزی کسی بود که آبروی ایران و اسلام گشته و چوبۀ دار را خرید، ولی یک امضا به دشمنان و اشغالگران در جهت تأیید این موضوع که مجاهدین آغازگر جنگ بودند، نداد.» کریم میمنت‌نژاد می‌گوید: «میرزا علی حتی مُهر خود را شکسته بود تا امکان امضا کردن را از خود سلب کند.» 🔺 گویا از دیرباز نهم دی، روز بصیرت بوده... 🏫 مدرسه تاریخ‌اندیشی قصص 🆔 @qasas_school
🔹 به گفته کسروی «میرزاعلی، بر خلاف همگان و به رغم هشدار برخی اشخاص، از جمله نماینده دولت عثمانی که پیغام داده بود روس‌ها قصد کشتن او را دارند، حاضر به مخفی‌شدن و پناهندگی نشد. او خود، از همان آغاز مبارزه با روس‌ها، در نوشته‌ای به مشکوة‌الملک، این حکم را پیش‌بینی کرده بود: منصور دار عشقم و دانم که عاقبت/ بر پای دار می‌کشد این پایداریم.» 🏫 مدرسه تاریخ‌اندیشی قصص 🆔 @qasas_school
🔸 اما از همه این مطالب عجیب‌تر مواجهه هیئتی‌هایی است که شجاعت قمه زدن بر فرق سر خود را داشتند اما دلیری مقابله با دشمن را نه... 🔹 در تاریخ آمده: «در روز اعدام ثقه الاسلام، مشروطه‌‌خواهان تبریز، هرچه به مردم التماس کردند که بیایید امروز مقابل کنسول‌خانۀ روس برای امام حسین(ع) عزاداری کنیم تا روس‌ها بترسند و روحانی فاضل و مجاهد شهر را اعدام نکنند، افاقه نکرد. یکی از مشروطه‌خواهان نزد سردستۀ مهم‌ترین هیئت قمه‌زنی تبریز رفت و گفت: روس‌ها بیشتر از ۲۰۰ تفنگ‌چی در تبریز ندارند. شما چندهزار نفرید. قمه هم دارید. نگذارید امروز این عالم جلیل‌القدر را بکشند. سردستۀ قمه‌زنان گفت: «آقا جان اولارین تفنگی وار، آدامی اولدُرَللَر؛ آنها تفنگ دارند و آدم را می‌کشند.» 🔸 و گویا از دیرباز، هیئت‌هایی بوده‌اند که قمه‌زن داشته‌اند اما مجاهدِ دشمن‌ستیز نه.. 🏫 مدرسه تاریخ‌اندیشی قصص 🆔 @qasas_school
مدرسه تاریخ‌اندیشی قصص
🔸 اما از همه این مطالب عجیب‌تر مواجهه هیئتی‌هایی است که شجاعت قمه زدن بر فرق سر خود را داشتند اما دل
📚 منابع: 📌 کسروی، احمد، تاریخ هیجده ساله آذربایجان، ج۱، ص۳۰۵ و ص ۵۸۳. 📌 رحیم‌زاده ضمیری، اسداللّه، یادداشت‌های میرزا اسدالله ضمیری ملازم خاص ثقة‌الاسلام شهید، ج۱، ص۷۱ـ۷۲. 📌 مصطفی دلشاد تهرانی، مدرسۀ حسینی، ص۱۷. 🆔 @qasas_school
📅 دهم دی ماه 1356 شمسی 📌 جیمی کارتر رئیس جمهور آمریکا به ایران آمد و در یک مجلس بزم طی یک سخنرانی گفت: «ایران جزیره ثبات است» چون مردم ایران عشق وافری به شاه کشورشان دارند!! 📌 درست ۹ روز بعد این جزیره ثبات با فریادهای مردم قم در ۱۹ دی ماه علیه حکومت شاه، برای آمریکایی‌ها لرزید. رهبر انقلاب از این حادثه پلی به تحلیل‌های اشتباه آمریکایی‌ها و آمریکاپرستان می‌زند که خواندن آن اهمیت دارد. 🏫 مدرسه تاریخ‌اندیشی قصص 🆔 @qasas_school
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 در دهم دی ماه سال ۵۶، رئیس‌جمهور آمریکا آمد در تهران و یک نطق غرّائی کرد در تمجید اغراق‌آمیز و دروغین از محمّدرضا. در این نطق غرّاء گفت «ایران جزیره‌ی ثبات است»؛ یعنی چه؟ یعنی خیال آمریکا از ایرانِ وابسته و مسئولان نوکرمَآب ایران آسوده است؛ اینجا جزیره‌ی ثبات است -این مال دهم دی ماه است- دَه روز نشده بود که قضیّه‌ی قم اتّفاق افتاد و نوزدهم دی ماه مردم قم قیام کردند، حرکت کردند، با جان خود، با تن خود علیه آن رژیم ظالم و وابسته و فاسد به میدان آمدند. دستگاه محاسباتی آمریکا و غرب این است؛ این را توجّه کنید. خود غربی‌ها، خود آمریکایی‌ها میبالند به قدرت محاسباتی خودشان، به قدرت تحلیل خودشان، به آینده‌نگری خودشان، و اینجا هم یک عدّه‌ غرب‌زده‌ی آمریکازده پُز قدرت محاسباتی آمریکا را میدهند که «آمریکایی‌ها این‌ جور گفتند، فلان دانشمند آمریکایی، فلان مرکز پژوهشی آمریکایی این‌ جور گفته، این‌ جور دنیا را شناخته، این ‌جور آینده را تصویر کرده». قدرت محاسباتی آمریکا این است که میگوید «اینجا جزیره‌ی ثبات است»، کمتر از دَه روز بعد معلوم میشود که جزیره‌ی ثبات یعنی چه؛ قیام قم، بعد قیام تبریز، بعد حرکت عظیم، بعد آن طوفان زیر و رو کننده‌ی انقلاب اسلامی و نابودی رژیم وابسته‌ی سرسپرده‌ی طاغوت و پهلوی رخ میدهد؛ این قدرت محاسباتی، این توانایی محاسباتی تا امروز همان‌ جور است! ١٣٩٧/١٠/١٩ 🏫 مدرسه تاریخ‌اندیشی قصص 🆔 @qasas_school
📌 حالا شاید جالب باشید بدانید که همین کارتر با آن همه ابهت پلاستیکی، بابت اراده ملت ایران در تسخیر لانه جاسوسی، در انتخابات ریاست جمهوری شکست خورد. 🔺 این یعنی ملت ایران اگر بخواهد، در معادلات داخلی ابرقدرتی مثل آمریکا هم می‌تواند اثرگذار باشد. 🏫 مدرسه تاریخ‌اندیشی قصص 🆔 @qasas_school
📌تاریخ چه می‌کند؟ سوال‌ها معمولا می‌خواهند ما را از ابهام درآورند اما این سوال خودش هم مبهم است. «تاریخ چه می‌کند؟»؛ شاید اگر پاسخ آن را از مایکل استنفورد بشنویم، سوال و جواب یک‌جا روشن شوند. استنفورد می‌گوید: 🔺«اکثر رشته‌های علمی دانشگاهی این موضوع را مطالعه می‌کنند که «چیزها و امور چگونه هستند؟» اما تاریخ با این موضوع سروکار دارد که «چیزها و امور چگونه بوده‌اند؟» تاریخ نه تنها چگونه بودن بلکه چرایی و زمان دگرگونی را هم جویا می‌شود. از این رو واژه‌ی «کِی؟» در تاریخ بسیار مهم است.» 🔺«نه تنها پژوهشگر تاریخ بلکه خواننده تاریخ یا در واقع هر شخصی که به هر حال از گذشته آگاه باشد، باید همواره یک پرسش را مطرح کند: رویدادهای تاریخی به چه معناست؟ رویدادهای تاریخی، مانند اعدام لویی شانزدهم، چه معنایی برای کارگزار یا شاهد یا مثلا مردم پاریس دارد؟ برای روزنامه‌نگاران، خاطره‌نویسان و وقایع‌نگاران که بعدا آنها را تفسیر می‌کنند چه معنایی دارد؟ برای استاد قرن بیستمی که می‌کوشد این رویدادها را درک و تبیین کند چه معنایی دارد؟ مهم‌ترین نکته اینکه همه اینها برای شما چه معنایی دارد؟ اینها بخشی از معنای زندگی را برای شما تشکیل می‌دهند.» تاریخ، به زندگی معنابخشی می‌کند. باور ندارید؟ امتحانش کنید! 🏫 مدرسه تاریخ‌اندیشی قصص 🆔 @qasas_school
♦️ بنی‌قینُقاع در مدینه بازار معروفی داشتند که در آن محصولات زرگری و آهنگری و کفاشی خود را می‌فروختند. مسلمانان کمابیش به این بازار رفت و آمد داشتند. به ویژه زن‌ها. 🔹 روزی مردکی یهودی در بازار، یواشکی و دزدکانه پر چادر زن مسلمانی را گره زد به بخش بالایی از چادر آن زن. بینوا تا برخاست، اندام او نمایان شد. شرم‌آگین و دستپاچه در پی صاف و صوف کردن پوشش خود بود که صدای قهقهه مردان یهودی در بازار پیچید و توجه‌ها را جلب کرد. 🔸 رگ غیرت مرد مسلمانی جنبید. بر یهودی تاخت و چنان مشتی بر دهان یهودی کوبید که آن خنده‌ها، حناق گلویش شد. یهودی مُرد و حقا که مرگ کم‌ترین سزای او بود. یهودی‌های دیگر آشفته و کینه‌توزانه بر سر آن مرد غیور مسلمان ریختند و او را در دم کشتند. قتل به یک مقاتله رسید و نزاعی بزرگ میان مسلمانان و قبیله‌ی یهودی‌تبار بنی قینقاع جرقه خورد. 🔹 پیامبر اکرم که پیش از این پیمان‌شکنی یهود و همینطور رجزخوانی و هماورطلبی آن‌ها را دیده بود، فرمان جنگ صادر کرد. زمزمه‌ای در شهر پیچید: انتقام سخت، انتقام سخت! 🔸 جنگاوران از رسول خدا جویای دستور شدند. یا رسول‌الله! در برابر یک کشته‌ی مظلوم مسلمان، چند تن یهودی بر خاک بغلتانیم؟ پیامبر بنابر مصالحی فرمود: انتقام از بنی‌قینقاع، جز با خروج تمام آن‌ها از منطقه محقق نمی‌شود. 🔹 هرچند بنی‌قینقاع در آغاز به فراوانی نیروهای جنگی خودش می‌بالید اما پیامبر پانزده‌روز محله‌ی این قبیله‌ی یهودی را محاصره کرد و عاقبت این جماعت را به شکلی تحقیرآمیز چنانچه سزاوارش بودند از مدینه به اذرعات شام تبعید نمود. ✏️ پ.ن: مسئولان پس از ترور سردارسلیمانی، از انتقام سخت گفتند و رهبرانقلاب این انتقام را به خروج آمریکا از منطقه تعبیر کرد. اکنون پس از گذشت سه سال، اول از مسئولان و سپس از خودمان بپرسیم برای تحقق این امر چه کردند و چه کردیم؟ این پرسش هم نه به معنای صرف مطالبه که برای رسیدن به آگاهی از وضعیت خودمان است. 🏫 مدرسه تاریخ‌اندیشی قصص 🆔 @qasas_school
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 بیایید خودمان را در روزهای پیش از انقلاب اسلامی بهمن 57 تصور کنیم. روزهایی که لحظه به لحظه به سیل جمعیت مردم در مخالفت با رژیم پهلوی افزوده می‌شود و شعارها هر روز رساتر و پرحجم‌تر به گوش شاه می‌رسد تا آنجا که شاه مجبور می‌شود بگوید: «پیام انقلاب شما را شنیدم». 🏫 مدرسه تاریخ‌اندیشی قصص 🆔 @qasas_school
🔺 فرض کنید در چنین حال و هوایی، رسیده‌ایم به ١٤ دی ماه. آمریکا که گویی تازه فهمیده در ایران خبرهایی از جنس یک انقلاب مردمی در جریان است، تمام تلاش خود را برای نگه داشتن رژیم انجام می‌دهد. از جمله اینکه در چنین روزی ژنرال هایزر معاون‌ فرمانده‌ یگان‌ ناتو در اروپا را مخفیانه به ایران فرستاد تا کار از دست خارج نشود. 🔺 این ورود آنقدر مخفیانه بود که شاه ایران هم در خاطراتش اظهار بی‌اطلاعی از آن کرد: «در اوایل‌ ژانویه‌ با تعجب‌ خبر شدم‌ که‌ چند روز است‌ ژنرال‌هایزر در تهران‌ به‌سر می‌برد...» 🏫 @qasas_school
🔺 هایزر در راستای حفظ رژیم پهلوی و مقابله با خواست مردم ایران، طرحی داشت که خلاصه آن عبارت بود از: 1⃣ جلوگیری‌ از فرار فرماندهان‌ بعد از رفتن‌ شاه‌ و حفظ‌ انسجام‌ آنها. 2⃣ تغییر انقیاد فرماندهان‌ از شاه‌ به‌ بختیار. 3⃣ طرح‌ به‌ حرکت‌ درآوردن‌ اقتصاد در جهت‌ حمایت‌ از دولت‌ بختیار توسط‌ ارتش‌. 4⃣ مقابله‌ با جنگ‌ روانی‌ امام‌ خمینی‌. 🔺 اما علاوه بر اینها، وظیفه‌ دیگر هایزر طرح‌ یک‌ کودتا توسط‌ ارتش‌ در صورت‌ شکست ‌بختیار بود. منظور از کودتا در این‌ طرح‌ دستگیری‌ و کشتن‌ رهبران‌ انقلاب‌، سرکوب ‌مردم‌ و اشغال‌ مراکز مهم‌ اقتصادی‌ و سپس‌ روی‌ کار آوردن‌ دولتی‌ سرکوبگر بود. 🔺 برژینسکی‌ مشاور امنیتی‌ کارتر بی‌محابا می‌کوشید تا کودتا را در اولویت‌ قرار دهد. اما باز محاسبات آمریکایی‌ها، غلط از آب درآمد. 🏫 مدرسه تاریخ‌اندیشی قصص 🆔 @qasas_school
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👩 این زن را می‌شناسید؟ کاترین دو مدیسی (مدیچی) ❌ او بزرگترین کشتار مذهبی تاریخ را به راه انداخت. کشتاری که به فاجعه سن بارتلمی مشهور است و به عنوان یکی از مهم‌ترین اسناد توحش غرب شناخته می‌شود. پرونده زندگی مدیسی در ٥ ژانویه ١٥٨٩ مثل چنین روزی بسته شد تا پرونده حسابرسی به کشتارهایش در پیشگاه خداوند گشود شود. 🏫 مدرسه تاریخ‌اندیشی قصص 🆔 @qasas_school
🔹 در فاجعه تاریخی «سن بارتلمی» کاتولیک‌های فرانسوی به مدت سه روز(از 23 اگوست 1572 تا 26 اگوست 1572) بیشتر پروتستان‌ها را در پاریس، اورلئان و سایر شهرهای مهم فرانسه به قتل رسانده و دست به یک نسل کشی بزرگ زدند. آن هم به دستور پادشاه وقت شارل نهم. 🔸 اما نکته حائز اهمیت آنکه شارل نهم در این زمانه چهارده سال بیشتر نداشت و عملا تمام تصمیم‌های مهم حکومتی را مادر او می‌گرفت: پرنسس کاترین دومدیسی. 🏫 مدرسه تاریخ‌اندیشی قصص 🆔 @qasas_school
🔹 در این دوره پروتستان‌های لوتری و کالونی که در فرانسه به هوگنوها معروف بودند، با کاتولیک‌ها تا مدت‌های زیادی جنگ و درگیری داشتند. ملکه کاترین دومدیسی، از ترس قدرت گرفتن هوگنوها، مراسم ازدواجی میان دخترش مارگارت و هانریِ هوگنو پادشاه کشور کوچک «ناوار» برقرار کرد تا به بهانه این ازدواج با جمع کردن هوگنوها در پاریس، بتواند آنها را قتل عام کند. 🏫 مدرسه تاریخ‌اندیشی قصص 🆔 @qasas_school
💑 مراسم ازدواج برگزار شد و در نیمه شب 23 اگوست و سپیده دم 24 اگوست ناقوس کلیسای جامع به صدا درآمد. مردمی که با خیال اتمام نزاع میان کاتولیک و پروتستان به خواب ناز فرو رفته بودند، نگران و آشفته با صدای ناقوس از خواب پریدند. برخی گمان کردند ناقوس به میمنت ازدواج هانری و پرنسس مارگارت نواخته شده؛ غافل از آنکه این نوای ناقوس مرگ بود و علامتی برای آغاز کشتار وسیع. 🏫 مدرسه تاریخ‌اندیشی قصص 🆔 @qasas_school
🔹 سپس سربازهای شاه به خیابان‌ها ریختند و با دستور «به نام پادشاه بکشید...بکشید» کاتولیک‌ها را مسلح کرده و به جان هوگنوها انداختند. در همان ساعت اول پاریس به قتلگاه بسیاری تبدیل شد. مردم همانند وحوش همدیگر را می‌دریدند. 🔸 صحنه‌های عروسی خونین در سریال بازی تاج و تخت، به نحوی بازسازی این فاجعه در مقیاسی بسیار کوچک‌تر بود. 🏫 مدرسه تاریخ‌اندیشی قصص 🆔 @qasas_school
🔹 برخی مورخان معتقدند: در این کشتار هر کس میل سرکوب شده‌ای داشت، آن را به صورت غریزه قتل و شکنجه بروز داد. در این روز کشتار مجاز بود؛ گویی هیچ گونه معصیت وجدانی و شرعی هم ندارد. حالا هر کس کینه‌ای از دیگری داشت، با اتهام هوگنو بودن، او را تکه‌تکه می‌کرد. 🔸 سربازهای گارد شاهنشاهی نیز وارد معرکه شدند و صرفا محض لذت بردن شروع به کشتار کردند. طبق برخی گزارش‌ها، سربازی یک زن حامله را شکم درید و سر جنینش را به زمین کوفت. خیابان‌های فرانسه مملو از جنازه‌های مردان و زنان و کودکانی بود که مثله شده بودند. 🔹 شدت جنایت به حدی بود که بعضی بچه‌ها با سرهای قطع شده در خیابان‌ها بازی می‌کردند. 🏫 مدرسه تاریخ‌اندیشی قصص 🆔 @qasas_school
🔸 هرچند قتل عام پاریس در 24 اگوست پایان یافت اما تمایل نهفته به توحش و خونریزی در اروپایی‌ها همانند عقده‌ای سر باز کرد و غریزه فروخفته‌ی جنایت در سایر شهرها بیدار شد. در 25 و 26 اگوست کاتولیک‌های لیون، تروا، اورلئان و بوردو به خیابان ریخته و هوگنوها را قتل عام کردند. در نهایت طی سه روز، چند ده هزار از مردم پروتستان کشته شدند. 🔹 آمارها حاکی از 10 هزار تا 70 هزار کشته در فاجعه سن بارتلمی است. آن هم توسط مردمی که امروزه تاریخ را به گونه‌ای روایت می‌کنند که انگار سایر اقوام از سیاه‌پوستان آفریقا تا زردپوستان آسیا و حتی اعراب و ایرانی‌ها، بدوی و خونریز و وحشی بوده‌اند، جز اروپایی‌های کراواتی و ادکلن زده. 📌 پ.ن: تصویر فوق اثر معروفی است از فرانسوا دوبوا با موضوع فاجعه سن بارتلمی 🏫 مدرسه تاریخ‌اندیشی قصص 🆔 @qasas_school