eitaa logo
🔹رفیق
192 دنبال‌کننده
277 عکس
64 ویدیو
35 فایل
و حسن اولئک رَفیقا
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 را عدالتش سرنگون می‌کند! گفتگوی و «ابن خُوَیلَد» در سریال علیه السلام 🔹 : علی بیزار از کاخ است؟ باشد؛ به من بفروشد. حاضرم به قیمت خوبی آن را بخرم. 🔸مالک اشتر: مبادا به گوش علی برسد، بداند قادر به خریدن کاخ کوفه هستی با غربالش تو را از بین می‌برد. علی غربالی دارد که از سوراخش فقط رد می‌شود، اموال شبهه‌دار در آن می‌ریزد و آن را الک می‌کند، هرچه در بماند را به صاحب مال می‌دهد. 🔹ابن خُوَیلَد: این مرد را عدالتش سرنگون می‌کند. ✅ : امروز که حکومت در دست پیروان حضرت علی (ع) است باید تلاش کنیم خصوصیات حکومتی ایشان را پیاده کنیم.(۱۴۰۰/۲/۱۲) 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
السلام علیک یا
✨ اگر شبی باشد كه تقدیر عالم در آن تعیین می گردد، همه‌ی شب‌های شب قدر است. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
به زودی در نماز خواهیم خواند... ان شاءالله 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 ، تعيين كننده سرنوشت انتخابات 🔸همان طورى كه مكرر من عرض كرده ‏ام و سايرين هم گفته ‏اند، در انحصار هيچ كس نيست، نه در انحصار روحانيين است، نه در انحصار احزاب است، نه در انحصار گروههاست. انتخابات مال همه مردم است. مردم سرنوشت خودشان دست خودشان است؛ و انتخابات براى تأثير سرنوشت شما است. 🔹از قرارى كه من شنيده‏ ام در بعض از اشخاص رفته‏ اند گفته‏ اند كه دخالت در انتخابات، دخالت در است و اين حق مجتهدين است. تا حالا میگفتند كه در سياست نبايد دخالت بكنند، اين منافى با حق مجتهدين است، آنجا شكست خورده‏ اند حالا عكسش را دارند میگويند. اين هم روى همين زمينه است، اينكه میگويند انتخابات از امور سياسى است و امور سياسى هم حق مجتهدين است هر دويش غلط است. انتخابات سرنوشت يك ملت را دارد تعيين میکند. انتخابات بر فرض اينكه سياسى باشد و هست هم، اين دارد سرنوشت همه ملت را تعيين میكند، يعنى آحاد ملت سرنوشت زندگيشان در دنيا و آخرت منوط به اين انتخابات است. اين اين‏طور نيست كه انتخابات را بايد چند تا مجتهد عمل كنند. اين معنى دارد كه مثلًا يك دويست تا مجتهد در قم داشتيم و يك صد تا مجتهد در جاهاى ديگر داشتيم، اينها همه بيايند انتخاب كنند، ديگر مردم بروند كنار؟! 🔸اين يك توطئه ‏اى است كه میخواهند همان طورى كه در صدها سال توطئه‏ شان اين بود كه بايد روحانيون و مذهب از سياست جدا باشد و استفاده ‏هاى زياد كردند و ما ضررهاى زياد از اين برديم، الآن هم گرفتار ضررهاى او هستيم. حالا ديدند آن شكست خورد، يك نقشه ديگر كشيدند، و آن اين است كه انتخابات حق مجتهدين است، انتخابات يا دخالت در سياست حق مجتهدين است. دانشگاهی ها بدانند اين را كه همان طورى كه يك مجتهد در سرنوشت خودش بايد دخالت كند، يك دانشجوى جوان هم بايد در سرنوشت خودش دخالت كند. فرق مابين دانشگاهى و دانشجو و مثلا مدرسه‏اى و اينها نيست، همه‏ شان با هم هستند. اينكه در دانشگاه رفتند و يك همچو مطلبى را گفتند، اين يك توطئه ‏اى است براى اينكه شما جوانها را مأيوس كنند .. الا میگويند كه سياست حق مجتهدين است يعنى، در امور سياسى در ايران پانصد نفر دخالت كنند، باقيشان بروند سراغ كارشان. يعنى مردم بروند سراغ كارشان، هيچ كار به مسائل اجتماعى نداشته باشند، و چند نفر پيرمرد ملّا بيايند دخالت بكنند. اين از آن توطئه سابق بدتر است براى ايران. براى اينكه، آن يك عده از علما را كنار مى‏گذاشت، منتها به واسطه آنها هم يك قشر زيادى كنار گذاشته مى‏شوند، اين تمام ملت را مى‏خواهد كنار بگذارد. يعنى نه اينكه اين مى‏خواهد مجتهد را داخل كند، اين مى‏خواهد مجتهد را با دست همين ملت از بين ببرد. بايد دانشگاهيها متوجه باشند كه اگر چنانچه افرادى در دانشگاه هستند كه شيطنت دارند میکنند، اينها را بايد توجه كنند كه گول اينها را نخورند. خودشان دخالت در امور انتخابات بكنند. انتخابات سرنوشت حتى شمايى كه در آنجا هستيد را تعيين مى‏كند. يك امرى كه سرنوشت آحاد ملت در دست اوست، وظيفه آحاد ملت است كه در آن دخالت كند، مربوط به يك قشرى، دون قشرى نيست، همه بايد در اين دخالت بكنند. و اين شيطنتهايى كه الآن دارند میکنند، به طورى كه به من گفته‏ اند براى مأيوس كردن بعضى از جوانهاى ماست. اين شيطنت را خنثى كنيد و فعال وارد بشويد در انتخابات. میخواهيد خودتان كسانى را تعيين كنيد و انتخاب بكنيد، میخواهيد ببينيد هر قشرى كه میپسنديد حرفهاى آنها را و كانديداى آنها را. 📚 ؛ ج‏18؛ ص 367 ره 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
💢 پیش‌نیاز حرکت در مسیر با رویکرد اسلامی 🔰 هیچ مکتبی غیر از مکتب توحیدی نمی‎تواند ادعا کند که نقشه‎اش را از کسی گرفته که اراده‎اش حاکم بر تمام عالم است و در مسیر اجرای اراده او هیچ مانعی وجود ندارد، این ادعا صرفا در اختیار است. 🔸 یکی از اصلی‎ترین شگردهای دشمن برای غلبه بر مکتب ناب اهل‌بیت(ع) شناخت نقاط قوت و تبدیل آن‎ها به نقاط ضعف یا غافل نمودن ما از آن‎هاست. 🔹 ما در مکتبی تنفس می‎کنیم که طراح نقشه تربیتی‎اش کسی است که اراده‎اش بر اجزای عالم تسلط دارد و نافذ است، نقطه قوت مکتب ما است که نباید از آن غافل باشیم. 🔅 ایمان به خداوند و ایمان به وعده‎های الهی یک پایه اساسی برای این است که در مسیر تولید علم لغزش نداشته باشیم و صرفا در مسیر الهی مبتنی بر مبانی دینی پیش برویم. ❇️ کسی که در مسیر تولید علوم انسانی با رویکرد اسلامی افتاده، اگر قلبش مملو از ایمان به «إن الله بالغ أمره» نباشد، در مسیر تولید با رویکرد دینی نمی‎تواند پیش برود. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🏴 🏴 🏴 🔅 خدایا برای تو گرفتم و با روزیت افطار میکنم و بر تو توکل میکنم ای بخشنده گناهان مرا ببخش. 🔰حضرت (ره):  از عبرت بگیرد و این فاسدها را- که مردم را به خون و خاک می‌کِشند- به سر جای خودشان بنشانند. ارتش به ملت بپیوندد. دخترانه علیه السلام 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
📌 برای 🔰 در بستر یک مبارزه 🔸بسیاری از مجموعه های انقلابی ما امروز گرفتار یک تربیت حجتیه ای شده اند! تربیتی به دور از . تربیتی بدون یک جهت گیری مشخص انقلابی . یک تربیت خنثی که هدفش ایجاد مجموعه ای از خصلت های خوب در مخاطب است، همین! و به همین خاطر است که با وجود انبوه مجموعه های فرهنگی و انقلابی، حرکت چندانی در جهت مبارزه با فساد در جامعه اتفاق نمی افتد. ما دچار یک رکود فرهنگی شده ایم. مجموعه ای متراکم از نیروهای انقلابی که حوصله کار انقلابی ندارند. 🔹 یعنی شناخت درست صحنه و اقدام به موقع برای از بین بردن موانع برای رسیدن به آرمان های انقلاب. 🔸دو جور میشود انسانها را تربیت کرد: یکی همین تربیت مرسوم که همه تلاش ما این باشد که مجموعه ای از ارزشها را در مخاطبمان ایجاد کنیم بدون یک جهت گیری مشخص و به دور از صحنه واقعیتهای اجتماعی. میشود اسم این نوع تربیت را کار فرهنگی بگذاریم. خروجی این تربیت انسانهایی هستند با بعضی از خصلتهای فردی خوب که نهایت کار اجتماعی شان نماز جماعت و کمک شخصی به فقرا و محبت کردن به دیگران است ولی سهمی در مبارزه با طاغوت ندارند و خصلت های خوبشان در خدمت اقامه دین در جامعه قرار نمیگیرد. تربیت نوع دوم تربیتی است با یک جهت گیری انقلابی. در صحنه درگیری و مبارزه. تربیت در میدان تقابل ارزشها با ضد ارزشها. تربیت مسولانه. تربیتی که در آن انسانها خودشان را مکلف میدانند که در برابر ضد ارزشها قیام کنند و شرایط جامعه را در جهت آرمانهای خویش تغییر دهند. 🔹تربیت در بستر یک مبارزه فرهنگی! در این نوع از تربیت ارزشها اولویت بندی میشوند و حتی خصلتهایی که باید در مخاطب ایجاد شود به تبع میدان مبارزه تغییر خواهد کرد. به طور مثال در این نوع تربیت که انسانها باید برای درگیری و احیانا هزینه دادن در راه مبارزه آماده شوند، ایجاد خصلتهایی مثل شجاعت و توکل و انفاق و ایثار و صبر دارای اهمیت ویژه ای میشوند و دوباره به معنای اصلی خود بر میگردند. آنچه امروز این صفات اخلاقی را از معنای حقیقی اش دور کرده است همین است که سعی کرده ایم به دنبال تحقق آنها به دور از صحنه تقابل حق و باطل باشیم. در این نوع از تربیت قدم اول این است که مخاطب ما بداند که در میدان یک مبارزه واقعی قرار دارد و باید خودش را برای انجام نقش و مسئولیت خودش آماده کند. باید بداند که طاغوت و مستکبرانی در جامعه هستند که باید علیه آنها قیام کند تا بستر اجتماعی برای رشد خودش و سایر انسانها فراهم شود و این مبارزه در صورتی دارای نتیجه خواهد بود که با طاغوت درون وجود خودش هم مبارزه کند. پس دو مبارزه در پیش روی اوست که باید برای هر دو آماده باشد. یکی مبارزه در راه تحقق و یکی مبارزه در راه که البته حقیقت هر دو مبارزه تحقق توحید در مملکت نفس و صحنه اجتماع است. 🔸یک مثال خوب برای این نوع تربیت است مجموعه سخنرانیهای حضرت در سال 1353 ه.ش؛ در این مباحث مخاطبان برای یک مبارزه واقعی اجتماعی آماده میشوند و رهبری به مثابه یک و یک مختصات میدان مبارزه و آنچه مبارزان در صحنه درگیری بدان نیاز دارند را بیان میکند و هنر ایشان این است که این آمادگی فکری را از عمیق ترین و بنیادی ترین مفاهیم اسلامی استخراج میکند. لذا مخاطب در این کتاب خودی و غیرخودی را میشناسد و میفهمد که لازمه ایمانش وارد شدن مسولانه به صحنه مبارزه است و برای این مبارزه به عناصری مثل و و و نیاز دارد. 🔹این تربیت همان تربیتی است که حضرت (ره) با آن شهدا را تربیت کرد. تربیتی که با آن آدمها مسیرهای طولانی را در زمان کم طی میکنند و به مراتب بالای انسانیت میرسند. تربیتی که در مسیر آن بزرگترین مانع برای حرکت انسان ها به سوی خدا، یعنی خودخواهی و نفسانیت، از بین میرود و انسانها در یک مبارزه دائمی از ظلمت طاغوت به نور ولایت حق وارد میشوند. ❇️ما ناچاریم برای تحقق آرمانها اسلام به سمت این نوع از تربیت حرکت کنیم. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
بسم الله الرحمن الرحیم اَللّهُمَّ اَهْلَ الْکِبْرِیاَّءِ وَالْعَظَمَةِ وَاَهْلَ الْجُودِ وَالْجَبَرُوتِ وَاَهْلَ الْعَفْوِ و الرحمة عید فطر که عید انفطار و انشقاق و شکوفا شدن و شکفته شدن جان مومنان است، مبارک باد. ۱۴۴۲ 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🔸دقایق پیش با اتمام فرصت ثبت نام سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران و حضور جناب آقای (رییس دستگاه قضا) بعنوان عالیترین مقام داوطلب این دوره، روند انتخابات وارد مرحله جدی تری میشود. 🔹همچنین با عدم حضور آقای قالیباف(رییس قوه مقننه)، آقای (معاون اول دولت کنونی) دومین مقام عالی ثبت نام کننده در این دوره می باشد. 🔸دیگر داوطلبین سرشناس و اثرگذار: آقای رضایی(دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام) آقای محمد(فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیاء) آقای لاریجانی(عضو مجمع تشخیص) آقای جلیلی(عضو شورای عالی امنیت ملی) آقای احمدی نژاد(عضو مجمع تشخیص) آقای هاشمی(رییس شورای شهر تهران) 🔹البته باید منتظر نظر خود داوطلبین مبنی بر ائتلاف یا کناره گیری و مهمتر از آن تأیید صلاحیت ایشان از سوی بود. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
✨ 🍀 ✨ حضرت فومنی(ره) ⛔️ اجتناب از 📚 🔅پوستر پیام امروز بدون اطلاع قبلی از سالروز رحلت ایشان در سیستم از سالها قبل بود که بر حسب نکته اخلاقی قابل ، صبح در کانال قرار داده شد؛ و الان حدود ساعت ۱۷ خبر سالروز را اطلاع پیدا کردم و متن پیام را ویرایش میکنم. خداوند ما را مورد لطف و رحمت خود همچون ایشان قرار دهد؛ ان شاءالله 🏴دوازدهمین سالروز (۲۷ اردیبهشت) ارتحال ملکوتی حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت مرجع شیعیان 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🌹 شهید «سید مجتبی هاشمی» در ۱۳ آبان سال ۱۳۱۹ در محله وحدت اسلامی فعلی دیده به جهان گشود. نخستین فرمانده کمیته انقلاب مرکزی تهران و فرمانده گروه فداییان اسلام در طول جنگ ایران و عراق بود. وی سرانجام در ۲۸ اردیبهشت ۱۳۶۴ در خیابان وحدت اسلامی تهران توسط اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) با زبان روزه مورد سوء قصد قرار گرفت و به شهادت رسید. 🕊شادی روحش صلوات 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
📌چند مقبره توسط ملعون تخریب شد؟ 🔻تا ۳۱ فروردین ۱۳۰۵ ه.ش، چهار امام عظیم الشأن مدفون در حرم و گنبد داشتند... 🏴 عرض تسلیت سالروز تخریب علیهم السلام 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 حضرت (ره): 🔹فتح فتح خاک نیست، فتح ارزش‌های اسلامی است. حضرت : 🔸خرمشهرها در پیش است نه در میدان جنگ نظامی بلکه... 🌸 سالروز گرامیباد. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🇮🇷 🗳 🇮🇷 🗳 🇮🇷 🔻برای تحقق حماسه‌ای ماندگار برای آزادسازی خرمشهری دیگر با انتخابی در امتداد خون شهدا ✅ فردا مال ماست... 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
💠 راه‌حل تناقضات انسانی 🔹انسان به‌مقتضای خلقت و ترکیب وجودش، همواره با تضادی زندگی می‌کند؛ زیرا - به تعبیر قرآن مجید - از مشتی خاک و نفحه‌ای از روح پروردگار سبحان آفریده شده است. مجید می‌فرماید انسان از خاک آفریده شده و نیز می‌فرماید که خداوند متعال از روح خود در او دمیده است. 🔸بنابراین از دو عنصر است که با هم جمع شده و در وجود او ترکیب یافته‌اند: مشتی از خاک که او را به‌سوى زمین، شهوات، امیال و هر پستی و انحطاطی می‌کشد و زمین نماد آن است؛ و نیز روح خداوند سبحان که در او دمیده شده و او را به‌سمت تعالی می‌برد و انسانیت انسان را به‌سوى صفات و خدایی، به‌سوى دانشِ بی‌پایان، قدرت و بی‌نهایت، جود و رحمت و انتقام و همه این خُلق‌های خدایی پرواز می‌دهد: «تَخَلَّقُوا بِأَخْلَاقِ اللهِ» (اخلاق خود را مانند اخلاق خداوند کنید). 🔹انسان به‌مقتضای درون‌مایه و ترکیب وجودی خویش در جریان این تناقض و جدل به‌‌سر می‌برد. این تناقض و جدل در طبیعت اوست و تنها یک راه‌حل دارد و آن هم احساس مسئولیت است؛ البته نه آن احساسی که از خود این جدل و تناقض سرچشمه گرفته باشد؛ زیرا احساسی که از خود این جدل ناشی شده باشد نمی‌تواند آن را حل کند؛ زیرا خود، زاییدۀ این جدل و برخاسته از این تناقض است. احساس مسئولیتی که حلّال این تناقض است، احساس مسئولیتی عینی و واقعی است که فقط الگویی آرمانی‌ می‌تواند آن را ایجاد کند که خود برتر از انسان باشد؛ احساسی عینی که انسان از رهگذر آن خود را در برابر پروردگاری توانا، شنوا و بینا حس می‌کند که همه دادگری‌ها و ستم‌پیشگی‌های انسان را محاسبه می‌کند و جزایش را می‌دهد. 🔸بنابراین، این‌ احساس مسئولیت عینی که تغییردهنده کیفی مسیر انسان است، تنها راه‌حل حقیقیِ تضاد و جدلی است که طبیعت و ترکیب انسان در خود دارد. 📚 ص١٧٣ 📌جهت مطالعه دیدگاه به کتاب (خود و ناخود) مراجعه کنید. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 📌امروز(۱۴خرداد ۱۴۰۰)؛ تشریح فلسفه نقش مردم در حکومت اسلامی توسط : 🔸مسئولیت و حق مردم در مبتنی بر منابع اصیل اسلامی و سیره پیغمبر است. 🔹 معرفت عمیقی به اسلام و باور جدی به مردم داشت. 🔸راز پرشکوه و افتخار بخش ماندگاری این نظام این دو کلمه است: و ؛ مردم و اسلام؛ جمهوری یعنی و اسلام یعنی مردمسالاری دینی. 🔹کار بزرگ امام بزرگوار ما این بود که این فکر و نظریه جمهوری اسلامی را خلق کرد و آن را وارد میدان نظریه های سیاسی گوناگون کرد. بعد به آن تحقق و عینیت بخشید. 🔸خطا بزرگی است که مردم سالاری را از اسلام جدا کنیم. 🔹همه‌ی آحاد مردم، خودشان را موظف بدانند که علاوه بر اینکه در انتخابات شرکت میکنند، دیگران را هم دعوت به شرکت در انتخابات کنند. 🔅 این ایام در جلسات مختلف بویژه در نشستی که دیشب به مناسبت (ره) با عنوان از دیدگاه ایشان در یکی از مساجد محوری جنوب شهر تهران برگزار شد، توفیق بحث دقیقا بر طبق زاویه بیانات امروز بود که شکر خداوند متعال با وجود اینکه خدمت حضار عرض شد که بحث نیاز به تحقیق و پژوهش بسیار بیشتری دارد ولی تطبیق مبانی و مبادی موضوع ارائه شده، تفاوتی حتی اندک نیز نداشت. ❇️ پس، پیش به سوی تحقق 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
▪️ ▪️ ▪️ 📜نامه علیه السلام به زمانی که به حکومت بر اهواز منصوب شد و برای دریافت خط مشی های کلی از حضرت کسب تکلیف کرد. ✍ خبر والی شدن تو بر اهواز مرا هم خوشحال کرد و هم ناراحت، علت خوشحالی این است که شاید خداوند به وسیله تو به عزت دهد و ضعف آنان را بر طرف نماید … و اما ناراحتی ام به این دلیل است که مبادا نسبت به دوستان ما لغزشی مرتکب شوی که باعث شود بوی بهشت را هم نشنوی! بدان که خلاص و رهایی تو در حفظ خون مؤمنین و دست برداشتن از آزار آنان و رفق و مدارا با مردم است و... 🏴 عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت علیه السلام و 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔴 نقش آگاه گری در سعادت جامعه... شعورِ به درد مهم است ♨️ وقتی مردم، و و اسلامی ملت مسلمان، به درجه مطلوب برسد، را می شناسد. ✴️ ... غالبا تصور این است که فقط و ، مردم را به سوی علی علیه السلام رهنمون شد. ولی فشار و اختناق همیشه مردم را رهبری نمیکند. همیشه مردم ، آنچنان نیستند که بتوانند خودشان را به سرمنزل برساند؛ چون در فشارند. ❌ فشار اگر با آگاهی همراه نباشد، اگر با و با و با توأم نباشد؛ میشود، نمیشود. ✴️ انسانی که در خواب است، درد می کشد. گاهی شاید دیده باشید میان خواب و بیداری، دندان انسان یا عضو دیگری درد میگیرد. انسان رنج می برد درد را میکشد اما نمی تواند بفهمد که این چیست. لمس می کند درد را، اما ادراک نمی کند. شعور به درد نیست؛ گاهی مردم اینطورند. ✳️ آنچه که یک ملتی را به سوی راه و ، رهبری می کند، درد تنها نیست به درد هم لازم است. احساس جسمی فقط نیست هم لازم است. ✴️ لذا روی همین دلیل است که من اینطور فرض می کنم که آمدن مردم بسوی امیرالمومنین، فقط بر اثر نبود؛ در این زمینه اثر می بخشید. چه کسی مردم را آگاه می کرد؟ چه کسی مردم را به آنچه که کلید خوشبختی های آنها بود رهنمون می شد؟ خودِ امیرالمومنین. ✳️ و در هر جامعه ای که یکی مثل علی بن ابی طالب باشد، همه عناصر، همه مغز های متفکر، همه زبان های گوینده، همه دست ها و قلم های نویسنده، همه دل ها و فکر ها و انرژی های گوناگون در راه ، ممکن است به راه بیفتد. اگر همین آدم در راس کار باشد همه این انرژی ها که شمردیم حتما به کار می آید. اگر کسی مثل علی(ع) و با جهت گیری علی(ع) در رأس قدرت باشد همه انرژی های موجود در این جامعه حتماً و لزوماً در به کار و به راه می‌افتد. 📚 حلقه سوم ص۱۴۹_۱۴۷ حضرت 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🌀 شما و نخواندید! 📝 سوال خبرنگار از (ره) و پاسخ ایشان 🔻 سوال خبرنگار: شما زندگی خیلی منزوی داشتید، شما اقتصاد جدید و حقوق روابط بین المللی را مطالعه نکرده‌اید. تحصیل شما مربوط به است، شما در سیاست و گیر و دار یک زندگی اجتماعی درگیر نبوده‌اید. آیا این در ذهن شما این شک را به وجود نمی‌آورد که ممکن است عواملی در این معادله باشد که شما نمی‌توانید درک کنید؟ ✅ پاسخ حضرت امام قدس سره: ما معادله جهانی و معیارهای اجتماعی و سیاسی‌ای که تا به حال به واسطه آن تمام مسائل جهان سنجیده می‌شده است را شکسته‌ایم. ما خود چارچوب جدیدی ساخته‌ایم که در آن را ملاک دفاع و ظلم را ملاک حمله گرفته‌ایم. از هر عادلی دفاع می‌کنیم و بر هر ظالمی می‌تازیم ، حال شما اسمش را هرچه می‌خواهید بگذارید. ما این سنگ را بنا خواهیم گذاشت. امید است کسانی پیدا شوند که ساختمان بزرگ سازمان ملل و شورای امنیت و سایر سازمانها و شوراها را بر این پایه بنا کنند، نه بر پایه نفوذ سرمایه‌داران و قدرتمندان که هر موقعی که خواستند هر کسی را محکوم کنند، بلافاصله محکوم نمایند. ❇️ آری با ضوابط شما من هیچ نمی‌دانم و بهتر است که ندانم. 📗 ، ج١١، ص ١٦٠ و 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha