eitaa logo
رهپویان
216 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
697 ویدیو
200 فایل
محفل علمی-اجتماعی دوستان طلبه (با نگاه تقریبا کلان) فقط برای طلاب محترم🙏 مطالبی که قرار داده میشود، همیشه به منزله قبول داشتن نیست؛درحدطرح مساله یا صرفاجهت اطلاع در نظر بگیرید. ادمین : امین و... @amin_1409 @amirh68 @kahfolvara110 @abbasibagher
مشاهده در ایتا
دانلود
وظیفه بیماران نسبت به روزه ماه مبارک رمضان @Mozooshenasi1
یکی از زیبایی‌های پذیرش حق جاییه که آدم تو اوج خشم باشه. ⏪امیرالمومنین علیه‌السلام به فرزندشون امام حسین علیه‌السلام توصیه می‌کنند که حق را بپذیر چه در حال رضایتمندی باشی چه در حال خشم. این روحیه تهدیدهای خشم رو به فرصت‌های بی‌نظیری تبدیل می‌کنه که نتیجه‌ش میشه نزدیک‌تر شدن دل‌ها به هم 😍🤩 کسی که حق رو می‌فهمه اما به بهانه خشم اونو نمی‌پذیره، علاوه بر تصویر حق‌ناپذیری که از خودش در ذهن دیگران نقاشی می‌کنه، به رابطه عاطفی خودش با دیگران هم ضربه سختی می‌زنه. 👊🏼 به ما بپیوندید 👇🏼 https://eitaa.com/joinchat/1422065903Cdac10fbf21
❇️ تشخیص لیلة القدر ❓پرسش: با توجه به اين كه نزول قرآن كريم در يک شب خاص اتفاق افتاده، ولى اكنون در نقاط گوناگون شب قدر يكى نمی‌باشد؛ موضوع اين اختلاف را چگونه می‏توان تبيين نمود؟ مستدعى است نظرتان را در اين مورد بيان فرمایید. ✍️ پاسخ: باسمه تعالى اصل ليلة القدر در عالم تجرد يكى است و در عالم طبيعت مثل همه‌ى امور متكثره كه منشاء واحد دارند، در اين عالم طبق افق‏هاى متعدد، متعدد می‌شود. بنابراين در عالم طبيعت به حسب افق‏هاى مختلف، متعدد می‌شود و شايد يكى از حكمت‏هاى احياء سه شب همين باشد، ولى همگى مصداق زمان واحد در عالم تجرد می‌باشد. 📚 استفتائات، جلد۳، صفحه ۳۹۱. 🆔 @GERAMI_ORG 💠سلامُُ علی آل یاسین: پرسش وپاسخ مزبور، چنانچه اعزه گرامی استحضار دارند، مبتنی بر نظریه اشتراط وحدت افق است. اما بنابر نظر قائلین به کفایت رؤیت هلال در هرجای از کره زمین برای دیگر افق ها و مناطق،، چنین سوالی منتفی است.. فقط یک نکته قابل تأمل آن است که :شب قدر امری تکوینی است نه تشریعی، لذا یک مسئله تشریعی فقهی نیست که با فتوای مجتهد، حجیت به معنای معذوریت و منجّزیت داشته باشد... فإنّ الاعتقاد لایُغیّرُ الحقایق.. پس جهت ادراک واقعی شب قدر، با توجه اختلاف فتاوی، چاره‌ای جز احتیاط نیست... و آن عبارت است از این که : شب نوزدهم را به افق اولین جایی از کره زمین که هلال ماه رمضان رؤیت شد حساب، و احیا را از آن شب شروع و پشت سر هم هر شب تا شب بیست و سوم به افق آخرین منطقه ای که در آن هلال ماه رؤیت شد ادامه داد.. ..امین : مثل همیشه پیام های بنده به منزله قبول داشتن نیست الزاما. در حد طرح مساله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥به داد نظام از شر آخوندنماهای فاسد برسید/ افشاگری‌های تکان دهنده از حوزه علمیه قم 🔸سخنان حجت الاسلام حسین جلالی نماینده مجلس در نطق امروز خود در مجلس اشارات جالبی به حوزه علمیه قم داشت. وی از طلاب انقلابی خواست تا به داد حوزه علمیه قم برسند. 🆔 @iusnews 🌐 iusnews.ir 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/3975020545C3ba8a1068b
هدایت شده از اخبار استراتژیک
💢 موساد، لیدر اعتراضات اسرائیل | جاسوسی آمریکا از رژیم صهیونیستی ✍ واشنگتن پست: ✍ همزمان با فاش شدن اسناد محرمانه و تحقیق دولت آمریکا در این موضوع، اطلاعات درز شده نشان می‌دهد که موساد از مقامات این سرویس و شهروندان اسرائیلیِ معترض به اصلاحات قضایی نتانیاهو حمایت کرده است. 🔻 این افشاگری نشان از جاسوسی آمریکا علیه "نزدیک‌ترین متحد" خود در خاورمیانه منتشر شده و می‌تواند موجب شعله‌ور شدن بیشتر ناآرامی‌های سیاسی در رژیم صهیونیستی شود. 🔻 از سوی دیگر آکسیوس به نقل از دفتر نتانیاهو مدعی شد: گزارش روزنامه‌های آمریکایی مبنی بر دخالت موساد در تظاهرات اسرائیل مطابق واقعیت نیست. @StrategicNews_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
افاضات جدید حسن روحانی درباره انتخابات پیش رو و جمهوریت نظام
رهپویان
💢ملاک های قدما در ارزیابی و نقد حدیث در آیینه فهرست های رجالی💢 (مقاله ای روان و قابل فهم) نویسنده:
❓ ۱. هدف از تالیف فهرست چیست؟ برگرفته از مقاله ی 《ارزیابی حدیث به روش «تحلیل فهرستی»: دیدگاه ها و مبانی》 دانلود رایگان از پرتال جامع علوم انسانی یا
گزارشی از افتتاح سرای فرهنگ و قرآن آیت الله هاشمی رفسنجانی در قم؛ محسن هاشمی: همین مشی اعتدال و میانه روی آیت الله هاشمی موجب توهین برخی بدخواهان به ایشان شده بود/ جعفری گیلانی: آقای هاشمی رفسنجانی واقعا بی بدیل و بی نظیر بود/ جوادی آملی: امروز نظام اسلامی آسیب های سنگینی را درون خود تجربه می کند/ ایازی: فضای امروز قم به تداوم نگاه آقای هاشمی نیاز دارد | خبرگزاری بین المللی شفقنا 👇 https://fa.shafaqna.com/news/1076256/%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%b4%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d9%81%d8%aa%d8%aa%d8%a7%d8%ad-%d8%b3%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d9%88-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86-%d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7/ اِمامَین: اقای شهرستانی از کجا میاره اینقدر افکار سروش محلاتی و ایازی و هاشمی چی ها رو نشر میده؟ اگر قرار کار ب سیاست نداشته باشه خب نداشته باسه اگر هم دلش میخواد تو سیاست بازی کنه نقش ایفا کنه خب چرا نمیره تو یک جریان خوب اخه این فرید مدرسی و تیمش و ... چطور اونجا رخنه کرده؟ . امین: آقای شهرستانی کیه اِمامَین: داماد ایت الله سیستانی با بیوت مختلف روابط سببی برقرار کرده از امام تا موسوی اردبیلی و... صاحب است
۵۳۰ هزار سقط عمدی (قتل فرزند) در هر سال ایران در حالیکه کل شهدای ما از سال ۱۳۴۲ تاکنون حدود ۲۵۰ هزار بوده اند! در سال ۱۳۵۵ میانگین فرزند آوری هر خانواده ایرانی ۷ فرزند بود در ۱۳۹۰ به ۱.۷ فرزند رسید در ۱۳۹۹ به ۱.۵ رسید در حالیکه برای ثبات جمعیت بایستی ۲.۲ باشد یعنی اگر همینطور پیش رویم تا سال ۱۴۲۰ رشد جمعیت مان منفی خواهد شد در سال ۱۴۲۹ از هر سه ایرانی یک نفر سالخورده خواهد بود. و تا ۸۰ سال دیگر جمعیت به ۳۱ میلیون میرسد که حدودا نیمی از آنها بالای ۶۰ سال اند! 👈تنها ۵ سال برای رشد جمعیت فرصت داریم و مسئولیت ما سنگین است منبع : https://www.farsnews.ir/news/14010222000586/ https://www.isna.ir/news/99122116190/ https://eitaa.com/soada_ir/6862 https://www.alef.ir/news/4010326066.html
هدایت شده از سلامُُ علی آل یاسین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹🌷داستان تمثیل صاحب دکمه ودرخواست دوختن کت برای آن http://telegram.me/bavarh ایشان شیخ محمد جواد محقق یزدی هستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 این سخنان آشیخ حسین انصاریان هم کمتر مورد توجه قرار گرفت: ❗️ شما را امریکا و انگلیس به سمت بی‌حجابی کشاند! برگردید به سمت خدا مثل حر! 🔹 خدا در قرآن گفته حجاب! ما به سمت خدا بر می‌گردیم! 🔹 اینکه بی‌حجاب شدید به شما نیرنگ زده‌اند! @HozeTwit
رهپویان
👓 این سخنان آشیخ حسین انصاریان هم کمتر مورد توجه قرار گرفت: ❗️ شما را امریکا و انگلیس به سمت بی‌حجا
چه نگاه زیبایی (گاهی اوقات خودمون آتو میدیم با زیرنویس هامون، این زیرنویس رو دیدم لذت بردم)
فلسفه سیاسی فارابی ج۲۵.mp3
16.83M
🎤احمدحسین شریفی 🔴درس‌های فلسفه سیاسی فارابی 🔶متن‌خوانی کتاب آراء اهل المدينة الفاضلة 🔹جلسه بیستم و پنجم باب ۳۳: القول فی اشیاء المشترکة لاهل المدینة الفاضلة https://eitaa.com/Ostad_sharifi 🌹
رهپویان
🎤احمدحسین شریفی 🔴درس‌های فلسفه سیاسی فارابی 🔶متن‌خوانی کتاب آراء اهل المدينة الفاضلة 🔹جلسه بیستم
خلاصه بیانات استاد شریفی در باب ۳۳ کتاب آراء اهل المدینه الفاضله باب ۳۳: القول في الأشياء المشتركة لأهل المدينة الفاضلة فأما الأشياء المشتركة التي ينبغي أن يعلمها جميع أهل المدينة الفاضلة فهي أشياء، این باب در بیان هویت اصلی شهروندان مدینه فاضله است: ۹ معرفت مشترک: بنیان های فکری اعم از جهان بینی و جهان شناسی و مباحث سیاسی و انسان شناسی : ۱. أولها معرفة السبب الأول و جميعِ ما يوصف به، اولی شناخت علت العلل و خداشناسی : متاسفانه خلا معرفتی جامعه ما همین است. ۲. ثم الأشياء المفارقة للمادة و ما يوصف به كل واحد منها بما يخصّه من الصفات و المرتبة إلى أن تنتهي من المفارقة إلى العقل الفعّال، ثم معرفت مجردات (از عقل اول تا عقل دهم) با ویژگی های هر کدام و فعل كل واحد منها؛ کار هرکدام از این مفارقات در عالم چیست؟ دعای سوم صحیفه سجادیه رو مطالعه کنید. نهج البلاغه و... را ببینید. تاثیر ملائکه و روح (اعظم ملائکه) در سرنوشت ما در شب قدر چیست؟ کی باید بشناسد و بشناساند؟ ۳. ثم الجواهر السماوية و ما يوصف به كل واحد منها؛ معرفت افلاک نه گانه/ اجسام سماوی و ویژگی های آنها : عالم ماده را آنگونه که هست بشناسیم. ثم الأجسام الطبيعية التي تحتها،كيف تتكون و تفسد، معرفت اجسام طبیعی و عنصری تحت جواهر سماویه که چگونگی بوجود می آیند و از بین می روند : علم به عالم کون و فساد داشته باشد. و أن ما يجري فيها يجري على إحكام و اتقان و عناية و عدل و حكمة، و بداند نظم و اتقان و حکمت الهی در عالم طبیعت را و أنه لا اهمال فيها و لا نقص و لا جور و لا بوجه من الوجوه؛ بداند که اهمالی در عالم طبیعی نبوده است ۴. ثم كون الانسان، از خداشناسی و جهان بینی و جسم شناسی بیاد سراغ انسان شناسی و كيف تحدث قوى النفس، چگونه قوای نفس شکل میگیرد و كيف يفيض عليها العقل الفعّال الضوء چگونه عقل فعال نور میدهد به قوای نفس حتى تحصل المعقولات الأول، و الارادة و الاختيار در انسان؛ ۶. ثم الرئيس الأول : علم به رئیس اول (مصداق بارز رئیس اول آن پیامبران است و رئیس ثانی ائمه است) که قبلا در باب ۲۸ گفته بودند. و كيف يكون الوحي؛ وحی شناس باشد، تفسیر درست از وحی که نیاز به وحی داریم . ثم الرؤساء الذين ينبغي أن يخلفوه (رئیس اول) إذا لم يكن هو في وقت من الأوقات (مثل این زمانه) ؛ یعنی جانشین او را باید بشناسی تا ولی فقیه. قبلا عرض شد قائل به تشکیک است. ۸. ثم المدينة الفاضلة (در باب ۳۰ و ۳۱ گذشت) و أهلها (همین باب) و السعادة التي تصير إليها أنفسهم، (غایت و غرض نهایی : باب ۳۱ همین بود) و المدن المضادة لها (مضاد با مدینه فاضله مثل جاهله و فاسقه و ضاله و مبدله ) و ما تؤول إليه(ما) أنفسهم (نفوس مدینه های مضاده) بعد الموت: اما بعضهم إلى الشقاء و اما بعضهم إلى العدم، معاد شناس باشد. ۹. ثم الأمم الفاضلة : معرفت امت ها و تمدن فاضله و الأمم المضادة لها . جهت استماع تمام صوت 👇 https://eitaa.com/Ostad_sharifi/480
🔴 برنامه درسی استاد احمدحسین شریفی در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ به اطلاع همه علاقمندان به درس‌های استاد شریفی می‌رساند، درس‌های استاد در سال جاری به این صورت در کانال «درسهای استاد شریفی»👇👇👇 eitaa.com/ostad_sharifi بارگذاری خواهد شد 🔷عناوین دروس: فلسفه سیاسی از افلاطون تا علامه مصباح؛ (روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه) ✅الفائق فی الاصول (روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه) ✅ درس‌های اخلاق اجتماعی (روزهای چهارشنبه) 🆔eitaa.com/ostad_sharifi
جلسه ۲ دوره مهارتهای اجتهاد.mp3
6.14M
دوره ی تبیین فهرست وار مهارت های اجتهاد اجتهاد جواهری و تمدنی توسط استاد رفعتی زاده (از اساتید مشهد) 🎙صوت جلسه 2 مهارت اول : وضع شناسی 🌏🌏✅https://eitaa.com/Maharatha_ejtehad
✅ضرورت مهارت محور شدن درس خارج ✅ ضرورت کارگاهی شدن درس در نگاه استاد همدانی 🔹در حال حاضر شیوه گفتن، است و طلبه باید آن را اصلاح کند؛ خودش عمده کار را برعهده بگیرد و با یک ذهن پر از سوال وارد درس شود و زیر نظر استاد جلو برود. 🔹درس خارج مثل تمرین است، شما اگر بخواهید رانندگی یاد بگیرید، باید به طور عملی پشت فرمان بنشینید و زیر نظر استاد راهنما، آموزش ببینید. اگر شخصی بگوید «من پشت فرمان نمی‌نشینم، مگر اینکه به طور کامل رانندگی را یاد گرفته باشم»،‌ این شخص هیچ‌وقت راننده نخواهد شد، چون این مهارت را به صورت تمرین نکرده است. 🔹اینکه در درس استاد بنشینم و بنویسم و سپس مباحثه و مطالعه کنم، کافی نیست، این روش اگر هم نتیجه بدهد، بسیار دیر نتیجه می‌دهد. ◽️متن کامل: http://andalibhamedani.ir/posts/320151-110 🔸 کانال روش‌شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔 @ravesh_ejtehad
هدایت شده از حوزویات
⭕️ رسول جعفریان: همچنان اعتقادم این است که ما بجز آنچه از طریق فقهی با روش شناخته شده در سنت فقهی هزارساله از منابع دینی (قرآن و سنت) به‌عنوان احکام شرعی استفاده می‌کنیم، حق نداریم به قصه‌های تاریخی که فقها به آنها استناد نمی‌کنند به‌عنوان یک امر دینی استدلال کنیم. سالهاست تاریخ بازیچه ما شده است! 🆔 @Howzaviat
رهپویان
💠استناد فقهی به مذاق شریعت در بوته نقد نویسنده: آیت الله ابوالقاسم علیدوست ، آقای محمد عشایری منف
«روش‌شناسی کشف مذاق شارع» کرسی علمی ترویجی ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ با سخنرانی استاد واسطی و نقد.... عناوینی مثل روح شریعت یا مذاق شارع در فقه ما زیاد به کار می‌رود و به آن استناد می‌شود. با این وجود در کتاب اصول فقه عنوان مستقلی برای بحث مذاق شارع و ارائه مبانی آن ذکر نشده است. البته در گفت‌وگوهایی پیرامون مذاق شارع صورت گرفته است. کاری که در این مقاله تلاش شده انجام شود این است که چگونه مذاق شارع را اکتشاف کنیم. در پیشینه این بحث غیر از کتاب الفائق، یک کتاب مفصل و چند مقاله نگارش شده است. فرضیه ما این است که مذاق شارع را از باب تراکم قرائن منجر به ظن اطمینانی پیگیری می‌کنیم و مبنای اهل سنت مورد نظر ما نیست که آن را دلیل مستقل در نظر می‌گیرند. در این مسیر فرضیه ما این است که باید چهار مرحله طی شود؛ یکی اینکه موضوعی که می‌خواهیم حکمش را به دست بیاوریم به اشباه و نظائرش ارجاع داده شود، البته نباید منجر به قیاس شود. دوم اینکه موضوع به آیات الاحکام و قواعد فقهی ارجاع شود و تک تک آیات و قواعد مرتبط با آن موضوع بررسی شود و میزان تناسب به دست بیاید. سوم باید موضوع به مقاصد شریعت و اهداف دین عرضه شود و همچنین به مصالح و مفاسد ارجاع شود، آن هم بر مبنای شیعی. چهارمین مورد هم عرضه به اولویات است یعنی آن چیزهایی که در شریعت اولویت‌دار هستند. پاسخ به یک پرسش فقهی با استفاده از مذاق شارع : .... در ادامه این نشست دکتر محمود حکمت‌نیا و حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی به عنوان ناقد سخنرانی کردند.... http://iict.ac.ir/share
رهپویان
⭕️ رسول جعفریان: همچنان اعتقادم این است که ما بجز آنچه از طریق فقهی با روش شناخته شده در سنت فقهی هز
♨️بیماری تاریخ‌زدگی ما ✍️رسول جعفریان 🔻تجربه‌ من در نوشتن کتاب جریانها و سازمانهای مذهبی‌این طور می‌گوید که ما روحیه تاریخ‌زدگی داریم و سعی می‌کنیم بر اساس تاریخی که داریم همه محتویات ذهن خود را از هر جهت سر و سامان دهیم از آنجایی که فرقه های مختلفی هم بوده‌ایم و دست کم دو گروه بزرگ اخباری و اصولی و نیز به دلیل حضور جریان های غالی شناختی که از تاریخ تفکر و سیاست در شیعه داریم شکل‌ها و نمودهای مختلفی دارد عادت کرده‌ایم به این امور تمسک کنیم و این کار را به خصوص از مشروطه به این طرف به یک رویه تبدیل کرده‌ایم 🔻در دوره جدید، وقتی در مقابل غرب کم آوردیم به تاریخ اسلام روی آوردیم تا با آن تکمیلش کنیم سنی‌ها از عظمت خلافت سخن گفتند و ما هم در حاشیه آنها از نوشته‌های آنها و آثار خودمان شروع به استخراج کردیم برای ما داستان حکومت امام علی و کربلای امام حسین اهمیت داشت آنها سعی کردند از تاریخ برای مشروعیت خلافت عثمانی و مسائلی که بعد از آن اتفاق افتاد استفاده کنند هنوز هم داعش این کارهای تاریخی را می‌کند ما هم گرفتار این وضع هستیم بسیاری از رهبران فکری انقلاب در طول دهه‌ها گاه هم با ترجمه آثار مصری سعی کردند از تاریخ اسلام همه چیز درآورند 🔻الان می‌دانیم که این روال در میان فقها نبوده و کسی این تواریخ را معتبر نمی‌دانسته است اما مهم این بود که ما در مقابل غرب و انبوه افکار و اندیشه ها و آثاری که داشت کم آوردیم و باید از جایی آن جای خالی را پر می‌کردیم خواستیم بگوییم تمدن داریم و برای این کار تاریخ را واکاوی کردیم 🔻حالا بر اساس آن تاریخ می‌خواهیم نظام سازی هم کنیم و به هر چیزی تشبث می‌جوییم می‌خواهیم از تجربه‌های تاریخ که معلوم نیست در چه وضعی بوده استفاده کنیم تاریخ‌زدگی به همه معانی آن بر ذهن ما حاکم است گذشته را سفت چسبیده‌ایم از آن دین و اخلاق و فلسفه و فقه استخراج می‌کنیم. روزگار خودمان را دایما با آن مشابهت سازی می کنیم و می‌خواهیم درس بگیریم و اسمش را عبرت گیری از تاریخ می‌گذاریم جدای از این که در علم اصول از این شیوه استفاده از تاریخ و اصول آن یاد نشده و فقها ذره‌ای برای این گزاره‌های تاریخی اهمیتی قائل نبودند مشکل این است که ما قدرت تفکر را از دست داده‌ایم و به تاریخ چسبیده‌ایم وقتی ما تصور می کنیم سرمایه تاریخی داریم و باید همه چیز را از آن درآوریمدیگر فکر را تعطیل می‌کنیم عوض این که مصلحت روزگار خودمان را در نظر بگیریم و حداکثر در چارچوب اهداف کلی دین با رعایت ضروریات فقه پیش برویم و دست به خلاقیت و ابتکار برای بهبود زندگی‌مان و به روز شدن دنیایمان بزنیم خودمان را در دریایی از تواریخ پرت می‌کنیم و می‌خواهیم همه چیزمان را با آن منطبق کنیم 🔻ما قرار بود دین شناسی را از احادیث مسلم ائمه فرا بگیریم تاریخی کلی هم از زندگی آنها از نظر تولد و وفات و غیره داشته باشیم اما حالا به هر خبری و گزارشی در هر کتابی تمسک کرده و می‌خواهیم از آن دین در بیاوریم کدام فقیهی چنین می‌کرده است؟ فقهای اصولی ما بخش زیادی از احادیث را به عنوان ضعیف کنار گذاشتند کتابهای تاریخ را کلا بوسیدند و کنار گذاشتند با اصول عملی دین را درست کردند و از عقل سخن گفتند حالا ما خود را گرفتار تاریخ کرده‌ایم 🔻جالب است که هر منبری هر مداحی هر مجری تلویزیونی مشغول این کار است در حالی که نه از منابع سر در می‌آورد نه سند شناس است و نه با روش فقیهان و احتیاط آنها در استخراج احکام شرعی و صدور نظر آشناست 🔻ما بیش از صد سال است تاریخ زده شده‌ایم بخشی از این تاریخ‌زدگی را مدیون کتابهای مصری در باره اسلام تاریخی هستیم که آنها هم زیر سایه عثمانی‌ها گرفتار بازسازی خلافت بودند و آنها را ساختند تا بگویند همه چیز داشته‌ایم 🔻این رویه اختصاص به راست و چپ ما ندارد همه در آن غرق شده‌ایم می‌خواهی با دشمن مذاکره کنی ببین عقلت چه می‌گوید چه کار داری که امام با ابن سعد صلح کرد یا نه می‌خواهی رقیب انتخاباتیت را حذف کنی، چه ربطی به گذاشتن کلیشه طلحه و زبیر روی او داری و چرا به اسم امام علی این کار را می‌کنی؟ کلیشه‌هایی که از گذشته ساخته‌ایم روی این و آن نصب می ‌کنیم و اندازه‌شان را می‌گیریم طرف مقابل هم از نمونه‌های دیگر استفاده می‌کند باید این ذهن را خالی کرد نشست فکر کرد و چاره‌جویی برای کشور نمود 🔻گذشته کم بود سالهاست با اخبار آخر الزمانی که در صورت درست بودن ویژه امام زمان و زمان ایشان است نقشه برای دیگران می‌کشند و بر اساس آن ها نظام سازی می‌کنند و طرح می‌دهند 🔻به نظرم دو ویژگی مهم امام این بود که نه ذهن تاریخ‌زده داشت و نه تحت تأثیر این قبیل اخبار آخرالزمان بود 🔻راستش می‌دانم این سخنم برای جامعه‌ای که سخت درگیر تاریخ است چندان قابل فهم نیست اما چه کنم که به هر حال باید می‌نوشتم شاید روزی کسی به آن توجه کند
رهپویان
♨️بیماری تاریخ‌زدگی ما ✍️رسول جعفریان 🔻تجربه‌ من در نوشتن کتاب جریانها و سازمانهای مذهبی‌این طور م
...امین: با این متن (بیماری تاریخ زدگی ما) بنظر میاد مراد استاد جعفریان تاحدودی روشن شد. طلوع: آیات عظام مرحوم بروجردی و آقای سیستانی از کسانی اند که از تاریخ و گزاره های تاریخی در استنباط احکام شرعی استفاده کرده اند... حال با این جمله آقای جعفریان چه کنیم؟ " کتابهای تاریخ را کلا بوسیدند و کنار گذاشتند با اصول عملی دین را درست کردند.." حال نقض های دیگر را ندارم...
[يا طُهرُ، يا طاهِرُ، يا طَهورُ، يا طَيهورُ، يا طَيهارُ] حضرت آقاى طباطبائى- مدّ ظلّه السّامى- نقل فرمودند از مرحوم آيةالحقّ‏ حاج ميرزا على آقا قاضى- رضوان الله عليه- كه ايشان فرمودند: براى من چنين منكشف شده است كه: مَن قال ليلةَ ثلاث و عشرين مِن شهرِ رمضان ساجدًا، مِأتَيْن و خَمسةَ و عشرين مرّة: «يا طُهرُ، يا طاهِرُ، يا طَهورُ، يا طَيهورُ، يا طَيهارُ» نَزَلَتْ عليه الملائكة و طَهَّرَتْه تطهيرًا. مطلع انوار،علامه طهرانی، ج۲، ص: ۱۱۵ ۱۴۴۴
💠اشکال آقای دکتر برهانی👆 ( طبق شنیده ای ایشون : طلبگی هم خواندن ، وکیل هستن ، زنبیل آباد، با یک وکیل دیگر وکالت می کنند.) 💠پاسخ اشکال امثال ایشون : کشف حجاب جرم مشهود و برخورد با آن قانونی است پاسخ مرکز رسانه قوه قضاییه به شبهات فضای مجازی در روز‌های گذشته این شبهه در فضای مجازی ایجاد شده است که توقیف خودرو به علت عدم رعایت حجاب هیچ مستند قانونی ندارد و جرم نیست و افرادی که اقدام به توقیف خودرو کنند مرتکب جرم شده اند. این در حالی است که بررسی حقوقی این ادعا‌ها نشان میدهد که صحت ندارد و طبق تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، کشف حجاب در انظار و معابر عمومی، جرم‌انگاری شده است. همچنین وفق تبصره ماده ۵ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، فضای داخل خودرو، حریم شخصی محسوب نمی‌شود و فضایی در مَرئی و منظر عموم مردم است. طبق ماده ۴۵ قانون آیین دادرسی کیفری، جرم مشهود تعریف و تبیین شده و وظایف و اختیارات ضابطان مقرر گردیده است. کشف حجاب، جرم مشهود است و ضابطان موظف به ورود مستقیم در جهت مقابله با مجرم و اسباب جرم می‌باشند. https://www.mizanonline.ir/00Jkb4 @rozaneebefarda