eitaa logo
مرضیه رمضان‌قاسم
502 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
873 ویدیو
87 فایل
🌻بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام ارشد تفسیر و کلام، مداح، سخنران مبلغ‌ دفتر تبلیغات اصفهان پاسخگوی‌شبهات،داستانک‌ دلنوشته و یادداشت‌نویس تلاشم در جهش‌تولید جهت‌فرمانبرداری از امر رهبرم منتظرامام زمانم هس تم پل‌ارتباطی‌جهت‌ارتقاءکانال⬇ @M_Rghasem110
مشاهده در ایتا
دانلود
⊰⊹✿‎‌‌‌‎‌‌‌✿⊹⊱ علی‌جانم! ای که گفتی "فَمَن یَمُتْ یَرَنِی" جان فدای کلام دلجویت کاش روزی هزار مرتبه من مُردمی تا بدیدمی رویت لحظه‌ی مرگ چشم در راهم از تو حسن ختام می‌خواهم ⊰⊹✿‎‌‌‌‎‌‌‌✿⊹⊱ ماجرای تیغِ زهر آلوده را، باور مکن پهلوانِ‌بدر رایک میخ‌کوچک کشته‌است ⊰⊹✿‎‌‌‌‎‌‌‌✿⊹⊱ شیشه‌‌عطرت شکستند اِبن‌ملجم‌هایِ‌جهل غافل از آنکه جهان پُرمی‌شود از عطر تو ⬛⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️ پذیرش سراسری حوزه علمیه خواهران 🔻ثبت نام حوزه های علمیه خواهران تا 31 اردیبهشت 1400 ادامه دارد. ✅ پذیرش در مقطع دو ، سه و چهار آدرس سایت ثبت نام: 🔸paziresh.whc.ir اطلاع از اخبار پذیرش: 🔸@kowsarnews 🌸برای ثبت نام حضوری به حوزه های علمیه خواهران کشور مراجعه کنید . ▫️⚜💠⚜▫️ کانال رسمی حوزه‌های علمیه خواهران  💠@kowsarnews ══🍃💚🍃═════ @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
" معلم مدرسہ عشق" دشوارترین کار در عالم تربیت انسان است، معلم به خودی خود می‌بایست رنجهای فراوانی برای متعلّم متحمل شود، چه رسد به اینکه بازیچه‌ای از بیرون بازیگری کند و ذهن متربی را به خود مشغول سازد. معلم می‌بایست راه راست را از بین بی‌راهه‌ها به متعلم نشان دهد تا از گزند راهزنان در امان بماند. او همچون سکاندار کشتی است که فراز و نشیب‌های راه را برای دانشجو تبیین می‌کند تا مسیری روشن و به دور از مه‌آلودگی برای او ترسیم شود. تا او بتواند شیادان راه و وعده‌ دهندگان کاذبی که نه تنها هیچ برنامه‌ای برای پیشبرد جامعه ندارند، بلکه سدّی در برابر اجرای برنامه‌های الهی‌ هستند را بشناسد. شاگرد ممتاز کسی است که اصول را از معلم بگیرد و فروع را از آن اخذ کند و این همان کلام اهل‌بیت است که فرمودند: «علینا القاء الاصول و علیکم بالتفریع» بیان اصول از ما و استخراج فروع با شما لذا در زمان کنونی بر ماست که شاخصه‌های ریاست جمهوری را از مقام معظم رهبری که معلم و سکاندار انقلاب‌اند اخذ کرده و تفحص کنیم ببینیم این شاخصه‌ها در کدامیک از این کاندیدهای موجود بیشتر وجود دارد. قُلْ هذِهِ سَبیلی أَدْعُوا إِلَی اللَّهِ عَلی بَصیرَةٍ أَنَا وَ مَنِ اتَّبَعَنی؛ ای رسول ما! امت را بگو طریقه من و پیروانم همین است که خلق را با بینایی و بصیرت دعوت می‌کنیم (یوسف:108) امام زمان منتظرانی بصیر می‌خواهند. ✍به قلم مرضیه رمضان قاسم ‌ @ramezan_ghasem110
🌸 مسابقه بهار قرآن، بهار دلها 🌀 شماره ۹ 🔹شرکت در مسابقه: dte.bz/1442 📞با منتخبین تماس گرفته می‌شود. 🇮🇷 معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
﷽ ------ می‌خواهم برای عزیزترین‌ها بنویسم شب قدر است. می‌خواهم قدردانی کنم از آنان که زمینه‌ی آمدنم به عالم هستی را فراهم کردند. شب قدر که می‌شود وظایفش سنگین‌تر می‌گردد. در روز مدام سر به آشپزخانه می‌زند، سماور را برای آب‌جوش افطار روشن می‌کند، تا موقع افطار سقا شود و کام تشنه‌ی اهل خانه را سیراب کند. برای افطاری، عدس پلو می‌گذارد تا با طبع عدس دل اهل خانه نرم‌تر و بارش چشم در عزای پدر یتیمان تسهیل گردد؛ ولی خودش عدس نخورده ساده و بی‌تکلف می‌بارد و اشک‌هایش با زمزمه‌ی مناجات مسجد کوفه موقع ریختن نمک، پای غذا می‌چکد. با تأسی به صدیقه‌ی طاهره -سلام‌الله‌علیها- روزهنگام، بچه‌ها را می‌خواباند تا موقع احیا سرحال باشند؛ هر چند می‌تواند در روز بچه‌ها را حسابی خسته کند تا شب بخوابند و خودش با خیال راحت به دور از هیاهو، با خدا مناجات کند. او موقع احیا با پاشیدن آب به صورت فرزندان با کلی خوراکی و سرگرمی آنان را بیدار نگاه می‌دارد و نمی‌گذارد بخوابند. شاید بتوان گفت اگر او در این عالم نبود نه سیدرضی و مرتضی، نه علامه‌ی طباطبائی، نه امینی‌ها و نه... در عالَم نمی‌درخشیدند. احساس می‌کنم او در ثواب تمام افتتاح‌ها، جوشن‌ها، ابوحمزه‌ها، نمازها، زیارت‌ها همه و همه‌ی آنچه ما تا آخرین نفس انجام می‌دهیم، سهیم است و اعمالمان با سند شش دانگ، به نام مادرانمان حک می‌گردد. مادر به زیرلب گفت یارب حسینی‌اش کن اینگونه روزگارم با یک دعا عوض شد شب‌های قدرِ قبل از کرونا، قبل از زمزمه‌ی الغوث الغوث خلصنا من النار.... ابتدا لبهایمان را میهمان آستانه‌ی بهشتی که زیر پای مادر است و سپس لبها را میزبان دستان گرم پدر می‌کردیم؛ اما امسال با شرایط فعلی، خواه پدر و مادر داریم یا نداریم، از هر طریقی که در توانمان هست سعی در جلب محبت عزیزترین‌های زندگی‌مان داشته باشیم، باشد که باران رحمت الهی بیش از پیش بر ما نازل گردد. حال که آبرو کسب کردیم، وقت آن است، درِ خانه‌ی خدا برویم چرا که خداوند در کتاب کریمش بسیار سفارش به محبت پدر و مادر کرده است. بنابراین می‌توان بواسطه‌ی آنان به قرب الهی رسید. «وَقَضَىٰ رَبُّكَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا ۚ إِمَّا يَبْلُغَنَّ عِنْدَكَ الْكِبَرَ أَحَدُهُمَا أَوْ كِلَاهُمَا فَلَا تَقُلْ لَهُمَا أُفٍّ وَلَا تَنْهَرْهُمَا وَقُلْ لَهُمَا قَوْلًا كَرِيمًا» ۲۳‌/اسراء و پروردگارت فرمان داده است جز او را نپرسید و به پدر و مادر نیکی کنید، هرگاه یکی از آنان یا دو نفرشان در کنارت به پیری رسیدند به آنان اُف مگوی و بر آنان پرخاش مکن و با آنان سخنی نرم و شایسته بگو. حال با قوت و نیروی مضاعف بگو: «اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ يَا اللَّهُ يَا رَحْمَانُ يَا رَحِيمُ يَا كَرِيمُ يَا مُقِيمُ يَا عَظِيمُ يَا قَدِيمُ يَا عَلِيمُ يَا حَلِيمُ يَا حَكِيمُ  (سُبْحَانَكَ يَا لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ خَلِّصْنَا مِنَ النَّارِ يَا رَبِّ)» تورا به حق نامت اي خداي بخشنده و مهربان، اي بزرگوار، اي برپادارنده‌ی بزرگ، اي قديم، اي دانا، اى بردبار، اى فرزانه، (تو معبود منزهي از آتش دوزخ به تو پناه ميبرم كه پناه دهنده‌ی بي‌پناهاني ) يا (منزهى تو اى که معبودى جز تو نیست. فریاد فریاد بِرَهان ما را از آتش اى پروردگار من) اگر مادر نداری یا که داری ولی آن مادر اصلی که زهراست سلامش کن به او عرض ادب کن که او ناظر به حرف و گفته‌ی ماست مخور حسرت اگر مادر نداری که زهرا بهترین مادر به دنیاست همیشه هر کجا او را بجویی دعاگوی شما از عرش اعلی‌ست چو باشد سایه مادر کنارت خدا را شکر، مادر خوب و زیباست ولی غافل مباش از مادری که به حق ام‌ابیها هست و زهراست تمام مادران مانند قطره و زهرا مثل اقیانوس و دریاست فقط او مادر سادات هم نیست که ام‌الشیعه و محبوب دل‌هاست نگاه حضرت زهرا تو را بس صدایش کن که این مادر همین جاست بلد باشید گنج درد و دل را که زهرا هر زمان ما را پذیراست نماز حاجت زهرا بخوانید که آن گنج عظیم و نور أعلی‌ست به زهرا هدیه کن خیر الهدایا زیارت های عاشورا چه غوغاست اگر پرسی که باب الفاطمة کیست؟ بدان ام البنین بانوی مولاست که بعد از فاطمه در چشم حیدر مقامش عالی و بسیار والاست خوشا آن دل که دارد حب زهرا و با ام البنین روحش مصفّاست 🖋به قلم مرضیه رمضان قاسم @ramezan_ghasem110🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یا ثامن الحجج ما کفش می‌شویم، تحویلمان بگیر راضی شوی معامله‌‌ی منصفانه‌ای‌ست! من کفش می‌شوم که روم در رواق تو بوسه زنم به خاک کف پای زائران راستی یادتونه گفتم کفشام شب نیمه‌شعبان تو مسجد عوض شد دیروز خواهر جان آوردند. شعرم برایش کفش‌من‌نیست‌کجایش‌برده‌اند؟ کفش‌هایم را بیاور عمر مهمانی کم است کفش را گم کرده بودم پشت درب مسجدی من دلم تنگ بود برات خوش آمدی پا به کفشم کرده‌ای شاید که هم‌پایم شوی کفش من را زار کردی از گشادیِ، ای هَوار آه این کفش مرا یاد حسین انداخته جگرم تکه و پاره شود امسال نروم😓 دستهای کوچکی که واکس زد کفش مرا داشت از عشقت حکایت، اربعین یادش بخیر بالاخره آن مأموم متوجه جابجائی کفش ها شد و من که در این مدت بی‌صبرانه در انتظار بازگشت آنها بودم، هرازگاهی در خیال خود، بسان روح که پس از خلع از جسم، سَری به او می‌زند، سَری به خاطراتی که با کفشهایم داشتم می‌زدم. کفش های خوبم من با شما امسال مشهد، مجالس علم و... رفته بودم. شما هنوز نو بودید وقت رفتن تان نبود اصلا همیشه خرید و تعویض کفش برایم تداعی گر مرگ است؛ مرگی که فنا و نابودی نیست. فقط تعویض لباس است. انتقال از خانه‌ای به خانه‌ی دیگر است نظیر نوزادی که پا به عالم دنیا می‌گذارد ما هستیم که هستیم که هستیم من تا بینهایت زنده‌ام پس توشه می‌خواهم الهی 🌸گفتم ندارم توشه‌اے 💕🌸گفتے عطایت می‌ڪنم فقط ای کاش آن فردی که کفش‌های مبارک مرا برده بود می‌دیدم تا بهش بگم قابل نداشت کفش سبزی بود و تحفه‌ی درویش☺️ ✍ نویسنده:مرضیه‌رمضان‌قاسم @ramezan_ghasem110🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‏خَلِّصْنٰا مِن «فِراق‌الحُسَین» یا رَبّ... 🥀 الهی من دلم تنگِ کربلاست 💫هنوز فرصت باقی‌ست دلت را خانه ما کن، مصفا کردنش با من به ما درد دل افشا کن، مداوا کردنش با من اگر گم کرده‌ای ای دل کلید استجابت را بیا یک لحظه با ما باش، پیدا کردنش با من مشو نومید از رحمت تو، توبه‌‌نامه را بنویس، امضا کردنش با من 🤲درخواست بنده: قلم به دست گرفتم خدا خدا بنویسم به خاطر دل خود نامه‌ای جدا بنویسم اگر چه اشک ندامت امان نمی‌دهد اما خدا کند بتوانم که نامه را بنویسم دلم گرفته و ابری است خدایا کمکم کن که شرح غربت خود را به آشنا بنویسم اگرچه خانه خراب‌ِ گناه غفلت خویشم اثر به جوهر اشکم، ببخش تا بنویسم شب‌هاۍ قدر اشک تو را كوثرۍ كند زهراۜ برای شيعہ‌ۍ خود مـٰادری كند یازهراۜ احيا گرفته ام که تو احيا کنی مرا قدرم اگر که با تو مقدر شود ،‌ بس است ☝️تذکر: ببین بنده‌ی خدا، گوش کن تا بِهِت بگم: خدا از گُناه بدش میاد، نه از گُناهکار🌱 «ان‌الله‌یحب‌التوابین» 🌙 @ramezan_ghasem110🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"زائر اربعین" شب جمعه که می‌شود بندگان خدا دلتنگ پدرشان حضرت ارباب می‌شوند. شب‌های جمعه مرغ روح بی‌صبرانه خود را به در و دیوار قفسِ جسم می‌کوبد تا شاید روزنه‌ای یابد تا بسمت عزیزش پرواز کند، روح ناجوانمردانه در قفسِ جسم محبوس شده‌است. حسرتی بی‌منتها او را احاطه کرده و هر روزش را مبدل به شب جمعه‌ی دلتنگی کرده است. شب‌های جمعه عطر دلتنگی مادر در فراق رعنا جوان سفرکرده‌اش در قالب بوی حلوا درون خانه می‌پیچد. جاده و اسب مهیاست، دل به جاده زده، به سمت شرق اصفهان، تابلوی حدترخص را که می‌بیند، آرام آرام فرمان را به سمت راست جاده هدایت می‌کند. به آرامستان می‌رسد همانجاااایی که عزیزش در آن آرام گرفته و او را بی‌تاب عالم کرده است. بلائی عظیم نازل شده. همه‌ی راه‌های امید بخش بسته شده‌، جاده‌‌ی فرج نیز هنوز مسدود است، درب ورودی بهشت رضوان را نیز بسته‌اند، همه‌ی زائران وسائط نقلیه‌ی خود را چون جسم در گوشه‌ای رها کرده، چرا که روحشان قصد پروازی سوی زیارت عزیزان سفر کرده شان را دارد. چقدر اینجا بوی مرز مهران را می‌دهد. زائران انگار نه انگار روزه دارند،حال وقت پرواز به سمت عزیزان با پاهای خاکی شان است. چراغ‌های باغ رضوان نیز حال و هوای‌ عمودهای مسیر نجف تا کربلا را به خود گرفته اند، زائران نیز با زبان روزه رنگ و بوی زائر اربعین را داشته و نمی‌توانند شور کربلائی‌شان را پنهان کنند آنها با شور وصف‌ناپذیری زمزمه‌ی لبهای خشک روزه دارشان است ای‌لشکر‌حسینی،ای‌لشکرحسینی تا کربلا نمانده یک یاحسین دیگر 🖊به قلم مرضیه رمضان قاسم @booyebaran313 @ramezan_ghasem110 ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 آرمان فلسطین؛ استراتژی، سیاست محوری و وظیفه دینی جمهوری اسلامی 🔹جواد حیدری، کارشناس مرکز ملّی پاسخگویی به سوالات دینی تبیین کرد: 📝 خبرگزاری فارس: http://fna.ir/exmn2e 📝 خبرگزاری حوزه: hawzahnews.com/news/901885 📝 خبرگزاری صاحب نیوز: http://snai.ir/1004958 📝 خبرگزاری موج: mojnews.com/fa/tiny/news-331028 📝 خبرگزاری برنا: borna.news/fa/tiny/news-1005411 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری 🌐 @javadheidari110
🌸 مسابقه بهار قرآن، بهار دلها 🌀 شماره ۱۰ 🔹شرکت در مسابقه: dte.bz/1442 📞با منتخبین تماس حاصل می‌گردد 🇮🇷 معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم یکی از همراهان کانال این شبهه رو ارسال کردند و فرمودند پاسخ دهیم ❌🔥محمد پیامبرِ ایران و دیگر کشورهای جهان نیست ، فقط و فقط پیامبر عربستان است. ما ایرانیها و دیگر کشور ها بجز عربستان ﺑﺎﯾﺪ ﺯﺭﺗﺸﺘﯽ بمانیم و دیگر کشور ها به آیین خود ، یهود و عیسی و... باقی بمانند. ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﻫﺎ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﻣﺤﻤﺪ ﭘﯿﺮﻭﯼ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﭘﯿﻐﻤﺒﺮ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﮐﻪ ﺯﺭﺗﺸﺖ ﺍﺳﺖ ﭘﯿﺮﻭﯼ ﮐﻨﻨﺪ. ﻗﺮآنِ ﻋﺮﺑﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺮﺩﻡ ﻋﺮﺏ ﺯﺑﺎﻥ است ﻧﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﻣﺮﺩﻡ ﭘﺎﺭﺳﯽ‌ﺯﺑﺎﻥ🔥☄ پاسخ: بزرگوار این نوع شبهه، شبهه‌ی ملی گرایان است پاسخ این شبهه را می‌تونید اینجا بخونید⏬ https://makarem.ir/main.aspx?typeinfo=44&lid=0&mid=407545&catid=27284 🖊مرضیه رمضان قاسم @ramezan_ghasem110🌱
🍃🍂 📃سوالات شما: سلام صبح بخیر حق الله، حق النفس حق الناس چیه؟ چرا در برنامه‌ی زندگی پس از زندگی مدام از حق الناس میگه و به حق الله نمی پردازد. یعنی نماز وروزه مهم نیست و فقط حق الناس را رعایت کنیم کافیه؟ 🖊پاسخ: سلام علیکم 1⃣ در مورد اینکه پرسیدین حق الله، حق‌الناس و حق‌النفس چیه باید عرض کنم: سه نوع حق بر گردن هر مسلمانی هست. ▪️اولین حقی که بر گردن مسلمانان است حق الله است. حق الله شامل نماز روزه و فرائض و واجبات دینی است که نباید فوت شود. ▪️دومین حق، حق الناس است حق الناس شامل هر نوع بِدِهی و رعایت نکردن حقوق دیگران می‌باشد. ▪️ سومین حق، حق النفس است. این روح و جانی که خداوند به انسان داده است ارزشمند است و در عین حال امانتی است که در دستان ماست و نباید با افعالی که باعث آزردن آن می شود به آن آزار رساند. 2⃣ و اما پاسخ سوالی که در مورد برنامه‌ی زندگی پس از زندگی پرسیدید: ▪️اولا: این تجربیات مثل خواب قابل اعتماد و استناد به صورت کامل نیست. ▪️ثانیاً: اهمیت دادن به حق الناس به معنای بی اهمیتی حق الله نیست. ▪️ثالثاً: این همه در آیات و روایات در مذمت گناه و حق الله سخن رفته است و مورد تاکید قرار گرفته که با بیان تجربه‌ی چند نفر قابل کتمان نیست. ♻️نتیجه اینکه: برنامه‌های تلویزیونی و تجربیات شخصی دیگران نباید الگوی زندگی ما باشد بلکه قرآن و اهل بیت الگوی ما هستند نه هیچ فرد دیگری. @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📽گفتگوی جذاب و کاربردی استاد حیدری و استاد حق‌شناس «زیدعزهما» "آئینه‌ی معرفت" امام صادق علیه السلام در (مصباح‌الشریعه, جلد ۱, صفحه ۵) وظایف انسان در ارتباط با خدا، خود و مردم بیان فرموده‌اند: 📶 (معامله بر ۴ قسم است: معامله با خدا، خود، مردم، دنیا) 🕋 ۷ وظیفه در ارتباط با خدا: 1⃣ أَدَاءُ حَقِّهِ 2⃣ وَ حِفْظُ حَدِّهِ:تدبر در آیه‌ی «تلک حدود الله» 3⃣ وَ شُکْرُ عَطَائِهِ:کسی که با تأسی به نهضت عاشورای حسینی که در سجده‌ی زیارت عاشورا همان‌گونه که در سجده‌ی زیارت عاشورا می‌خوانیم «اللهم لک الحمد حمد الشاکرین» در بلاها شکر کند قطعا صابر نیز هست چرا که کل شاکرٍ صابر 4⃣ و اَلصَّبْرُ عَلَى بَلاَئِهِ:شکر بالاترین درجه‌ی صبر است. 5⃣ وَ اَلرِّضَا بِقَضَائِهِ:یعنی تسلیم به قضا و قَدَر الهی در عالم تکوین و تشریع باشیم. 6⃣ وَ تَعْظِیمُ حُرْمَتِهِ:حرمت خدا را با عظمت بشماریم و هرگاه خواستیم خدا را یاد کنیم با عظمت یاد کنیم. حال چگونه خدا را با عظمت یادکنیم؟ امام باقر - علیه‌السلام- فرمودند اگر می‌خواهید خدا را با عظمت یاد کنید ۱۰ آیه را به این ترتیب بخوانید: ۶ آیه‌ی ابتداء سوره‌ی حدید و ۴ آیه‌ی آخِر سوره‌ی مبارکه‌ی حشر است. یکی از آداب دعا با عظمت یاد کردن خداوند است لذا بجاست که قبل از دعا این ۱۰ آیه تلاوت شود. دستور دعا کردن را از سوره‌ی حمد بیاموزیم زیرا نام دیگر سوره‌ی حمد تعلیم المساله است یعنی سوره‌ای که به ما یاد می‌دهد چطور به درگاه الهی عرض حاجت کنیم. ۱- بردن نام خدا: "بسم الله الرحمن الرحیم" ۲- حمد خدا: "الحمدلله رب العالمین" ۳- خداراباعظمت یاد کردن: "مالک‌یوم‌الدین" ۴- خدا را با اخلاص یاد کردن:ایاک نعبد و ایاک نستعین ۵- دعا کردن: "اهدنا الصراط المستقیم" 7⃣ وَ اَلشَّوْقُ إِلَیْهِ:شوق الهی در دو موقع مطرح می‌شود در: اوقات نماز: صدای اذان را که شنیدیم هر. چه در دست داریم بگذاریم کنار حتی اگر در حال تلاوت قرآن هستیم برخیزیم و قرآن در نماز را بخوانیم. و موقع مرگ: برای رفاقت با ملک الموت سه وعده نماز را اول وقت اقامه کنیم تا با رفاقت جانمان را بگیرد. 🤳🙋‍♂۷ وظیفه در ارتباط با خود: 1⃣ الخوف:با استناد به آیه‌ی «انمایخشی‌الله‌من‌عباده‌العلما» ترس همراه با علم و دانش و معرفت را خوف گویند.نتیجه‌ی‌خوف از خدا کنترل شهوات است برای خوف از مقام رب لازم است به ۳ اصل توجه داشته باشیم ۱- قدرت خداوند در دنیا و قیامت۲- علم خدا ۳- عدالت خداوند 2⃣ الجَُهد‌:اجتهاد تلاش کوششی که جان و دل به همراه وجهه‌ی الهی است «والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا» نتیجه‌ی مجاهدت در راه خدا این است که خداوند او را بوسیله‌ی امدادهای غیبی در زندگی و بخصوص در لغزشها او را حفظ می‌کند. 3⃣ حَمْلُ الاذی:تحمل اذیت‌های دیگران را داشته باشیم 4⃣ الریاضة النفس:نفس و جان را با سختی دادن پرورش دهد همانگونه که جسم را با ورزش نیرومند می‌کند جان را نیز با ریاضت ممدوح و شرعی بپروراند که بالاترین ریاضت ترک گناه است. اما بهتر از گاهی در بهره بردن از مباحات نیز ریاضت به خرج دهد. 5⃣ طلب الصدق:صداقت در گفتار و رفتار داشته باشد طبق آیه‌ی ۱۷۷ سوره بقره که ۱۷ خصلت برای صادقین بیان فرموده، میزان صداقت را محک بزند. 6⃣ الاخلاص:صبغه‌ی الهی دادن به کارها، رفتار و گفتار"لااله‌الا‌الله" کلمه‌ی اخلاص است. 7⃣ اخراجهامن‌محبوبها و ربطها بالفقه: نفس را از خواهش‌های نفسانی حرام جدا کنیم و از لذت حلال استفاده کنیم و همچنین نفس را به فهم ربط دهیم و تفکر دینی نفس را ازدیاد بخشیم. 📲 ۷ وظیفه در ارتباط با مردم 1⃣ الحلم:حلم همان کَفُ النفس است یعنی هیجاناتی که بر نفس وارد می‌گردد را کنترل کنیم. 2⃣ العفو:پک کامل عفو با انجام ۳ عمل: ۱- صفح:نادیده گرفتن، چشم‌پوشی، عمل او را از ذهن خارج کردن. ۲- المغفره: الهی و انسانی داریم، مغفرت انسانی یعنی عیوب فردِ آزاردهنده را برای ديگري بازگو نکنیم بلکه در خلوت به خودش بگوئیم. ۳-وامر بالعرف:او را اصلاح کنیم یعنی امر به معروف کنیم. 3⃣ التواضع:طبق قاعده‌ی تعرف الاشیاء باضدادهاشیخ در کتاب معانی الاخبار نوشته‌اند:کبر یعنی زیر پا نهادن حق. 4⃣ السَّخَی:سخاوت و بخشندگی ضد بخیل و لئیم و شحیح است 5⃣ نُصْح:خیرخواه مردم است 6⃣ الشَّفَقَه:شفقت مُرکب از خوف و مهر است لذا بر والدین و مربی است که بر فرزند و متربی خود شفقت داشته باشد ➖خوف از این داشته باشد که مبادا متربی انحراف در رفتار پیدا کند ➕برای تامین نیازهای او مهر و محبت داشته باشد. در آیه ۲۵ و ۲۶ سوره‌ی مبارکه‌ی طور یکی از عوامل بهشتی شدن را مشفق بودن بر خانواده برمی‌شمارد. 7⃣ العدل و الانصاف 🛣المعاملة الدنیا معامله‌‌ی‌دنیاطلب‌مان،سیاتی ان‌شاء‌الله.... 🖊تنظیم کننده:مرضیه رمضان قاسم @ramezan_ghasem110
🌸 مسابقه بهار قرآن، بهار دلها 🌀 شماره ۱۱ 🔹شرکت در مسابقه: dte.bz/1442 📞با منتخبین تماس حاصل می‌گردد 🇮🇷 معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان @ramezan_ghasem110
Ashti-Ba-Khoda.pdf
1.84M
📚 کتاب آشتی با خدا از طریق آشتی با خود راستین 🌿اثر: آقای اصغر طاهر زاده عازم یڪ سفرم سفری دور به جایی نزدیڪ سفری از خودِ من تا به خودم...🍃 🌙در این شب و روزهای پایانی ماه مهمانی، آمده‌ام آشتی‌کنان راه بیندازم. تنها نیامده‌ام چون خودم هنری ندارم، آخرین حجتت را در خانه‌ات شفیع قرار می‌دهم. تا این‌بار حجت‌ بر من تمام شود می‌خواهم به تو نزدیکتر شوم. اذنم بده تا جزء مقربین درگاهت گردم. 🖊به قلم مرضیه رمضان قاسم 🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼 🔻ثبت نام حوزه های علمیه خواهران تا 31 اردیبهشت 1400 ادامه دارد. ✅ پذیرش در مقطع دو ، سه و چهار آدرس سایت ثبت نام: 🔸paziresh.whc.ir اطلاع از اخبار پذیرش: 🔸@kowsarnews •┈•✾•┈•join•┈•✾•┈• @ramezan_ghasem110🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌻🌻 احضارِ روح استاد:حجةالاسلام دکتر نقی‌پورفر 1⃣ بحث احضار روح چیست؟ یعنی فردی از عالم دنیا به هر طریق وارد عالم آخرت شود و روحی را به عالم دنیا احضار کند 2⃣ آیا احضار روح ممکن است؟ احضار روح ممکن است به سه شرط ۱) مقتضی موجود باشد(صلاحیت‌معنوی) فرد می‌بایست صلاحیت داشته باشد یعنی مومن و متدین باشد ۲) شرط هم موجود باشد(اذن‌الهی‌باشد) ملاک اذن از باب سنت تسدید امدادهای غیبی هست که خدا بنا بر مصلحتی به برخی افاضه می‌کند یعنی به هیچ وجه من الوجوه امکان نفوذ در عالم آخرت و احضار روح بدون اذن الهی ممکن نیست چون روحی که وارد عالم آخرت شده، در قبضه‌ی قدرت قاهر الهی است که این از محکمات قرآنی است،خداوند در آیات متعدد، جریان حکومت مطلقه‌ی خود را در عالم آخرت تذکر می‌دهد نظیر آیه ۶۲ سوره‌ مبارکه‌ی انعام «ثم ردوا الی الله مولهم الحق الا له الحکم و هو اسرع الحاسبین» طبق این آیه، عالم آخرت عالم حقیقت،عالم ملائکه و عالم جریان اقتدار کامل و تمام عیار الهی است پس اینکه فردی وارد عالم آخرت بشود و بدون اذن الهی بخواهد روحی را احضار کند اساساً منتفی است ۳) مانع هم مفقود باشد. در سیره‌ی انبیاء و معصومین داریم حضرت عیسی با اصحابشان از روستائی عبور می‌کردند، که همه‌ی افراد آن روستا مرده بودند، حضرت برای اینکه علت مرگ آنها را جویا شود اراده کردند تا به اذن الهی احیا شوند فقط یک نفر از آنها احیاء موتی شد آن هم چون از اهل آن روستا نبود و رهگذری بیش نبوده که هنگام عبور از آنجا او نیز گرفتار عذاب شد. حضرت از بقیه نیز پرسیده بودند اما آنها چون محکوم به عذاب الهی بودند برای‌شان مانع وجود داشت، لذا حتی اگر نبیِ روح الله هم باشد که مقتضیِ احضار روح را باذن الله دارد، اما اگر مانع مفقود نباشد احضار صورت نمی‌گیرد در سیره‌ی پیامبر خاتم و اهل‌بیت نیز بحث احضار روح به اراده‌ی الهی بنا بر مصلحت‌هائی مستقیما صورت گرفته که شاید تعبیر احضار روح برای آن صحیح نباشد 3⃣ آیا شیطان در قالب و صورت انسان متمثل می‌شود؟ طبق واژه‌ی«لاترونهم»سوره ۲۷ اعراف تمثل به صورت عادی رخ نمی‌دهد بلکه فقط در حد اندیشه و تصمیم سازی است لذا سریال او یک فرشته بود و اغماء که شیطان در زندگی عادی حضور پیدا می‌کرد و دیده می‌شد کذب است با ساخت اینگونه فیلم‌ها افراد را یا راهی تيمارستان می‌کنند یا قبرستان، اینها خلاف شرع است؛ زیرا شیاطین در حالت عادی به هیچ وجه امکان و اجازه‌ی تمثل ندارند، بلکه در حالت عادی فقط اجازه‌ی وسوسه کردن دارند و اجازه‌ی حضور و دخالت فیزیکی ندارند. طبق محکمات قرآنی به شهادت سوره‌ی ناس و دیگر آیات، نقش اساسی‌ شیاطین اندیشه سازی و تصمیم سازی در جهت شر است « الذی یوسوس فی صدور الناس من الجنة و الناس » که البته در این معنا شیاطین انسی نیز مشارکت دارند. شیاطین انسی انسانهائی هستند که به تعبیر امیرالمؤمنین صورت انسان دارند ولی قلب‌شان قلب حیوان است. اینها جانوری هستند که ظاهر انسانی دارند و در قالب همسر، فرزند، رفیق و دیگران که ماهیت اولیه‌ی انسانی دارند. شیاطین جنی که نامرئی هستند با مشارکت شیاطین انسی در اندیشه سازی و تصمیم سازی بطور عموم نقش آفرین هستند زیرا مقابل سنت هدایت که سنت مطلقه‌ی الهی است، سنت وسوسه نیز وجود دارد، سنت وسوسه یکی از سنن مطلق و قطعی الهی است که در عالم بشری جاری است و این سنت فقط در حد تصمیم سازی و اندیشه سازی نقش آفرین و بسترساز عملکرد و ابتلای انسان است. برنامه‌های شیاطین جمع بندی می‌شود در سوره‌ی ابراهیم که خلاصه و موجز از تمام فعاليت‌هائی از اول تاریخ بشر تا روز قیامت است، در آیه ۲۲ سوره ابراهیم خدای سبحان مواجهه‌ی گمراه شدگان توسط ابلیس را با ابلیس به تصویر می‌کشد که چگونه در پی تبعیت از او بیچاره شد‌ه‌اند شیطان با صراحت می‌گوید: «خدا به شما وعده‌ی حق داد اما من فقط وعده دادم با همان سنت وسوسه و خلف وعده کردم، من هیچ سلطه‌‌ای بر شما نداشتم.» پذیرش یا عدم پذیرش وسوسه به اختیار خود انسان است به همین جهت شیطان در ادامه‌ می‌گوید،:« مرا ملامت نکنید، بلکه خودتان را ملامت کنید.» آری شیطان نه دست انسان را می‌گیرد و نه او را به زور گمراه می‌کند بلکه انسان مخیر است بین دو دعوت، دعوت الهی و دعوت شیطانی و اوست که انتخاب می‌کند کدامیک را بپذیرد. ⏬ و اما نکته‌ی اساسی این است که در دو صورت خاص تَمثّل شیطانی رخ می‌دهد و کلید این تمثل انسانیِ شیطان، بدست خود انسان‌هاست: ۱) چله‌نشینی‌های شیطانی برای دیدن جن ۲)رسیدن به حدی از نفاق و کفر و در برابر حق موضع‌گیری کردن لذا می‌بایست پس از هر خطا استغفار و توبه کرد و نسبت به گناه بی‌تفاوت نبود. ♻️نتیجه اینکه انسان نباید سراغ افرادی که ادعای احضار روح و مدیوم دارند برود و علم و اراده‌ی خود را به آنان بسپارد @ramezan_ghasem110 کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇 @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📺 📻📱 "چه زود صاحب‌خانه می‌شود" یکی از اعضای خانواده که نمی‌توان حضور او را در جمع خانواده نادیده گرفت، جناب رسانه است. عضوی بسیار تاثیر گذار، جذاب و پرتوان که گاهی مصاحبانش چنان مجذوب او می‌شوند که از خوردن و آشامیدن غافل می‌گردند. اکنون که این مهمان ناخوانده‌ صاحب خانه شده است تکلیف چیست؟ برخی افراد با رسانه رویکردی افراط‌گونه و برخی دیگر رویکردی تفریط‌گونه دارند؛ اما منطقی‌ترین رویکرد برقراری ارتباط موثر با رسانه است. ارتباط مؤثر با رسانه سبب می‌گردد انسان بتواند محتوای خود را در قالب پادکست، عکس‌نوشته و... مختصر و مفید به مخاطب ارائه دهد‌‌ تا به سادگی سه نیاز بنیادی انسان، که عبارتند از: خودمختاری، ارتباط با دیگران و احساس رضایتمندی، برایش محقق گردد. آنگاه چون صیادی چیره‌دست عنان رسانه را به کف گرفته و رسانه ابزار دست او خواهد شد، نه اینکه او مقهور رسانه گردد. با چنین رفتار هوشمندانه، رسانه در حد همان مهمان باقی خواهد ماند، اما مهمانی که اعضای خانواده و سایر مهمانان را متوجه‌ی میزبان می‌کند. آری همه‌ی ما در این عالم مهمان هستیم و یک آن نباید غافل از صاحب‌خانه شویم. هدف، دعوت به سمت خداست، اما نه با زبان عادی، بلکه می‌بایست زبان هنر را معیار دعوت قرار داد. 🖊به قلم مرضیه رمضان قاسم @ramezan_ghasem110