eitaa logo
مرضیه رمضان‌قاسم
497 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
976 ویدیو
97 فایل
🌻بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام ارشد تفسیر و کلام، مداح، سخنران مبلغ‌ دفتر تبلیغات اصفهان پاسخگوی‌شبهات،داستانک‌ دلنوشته و یادداشت‌نویس تلاشم در جهش‌تولید جهت‌فرمانبرداری از امر رهبرم منتظرامام زمانم هس تم پل‌ارتباطی‌جهت‌ارتقاءکانال⬇ @M_Rghasem110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼🍃 اثبات ضرورت وجود امام در استدلال سادهٔ شاگرد امام صادق علیه‌السلام بروش اقرار گرفتن 🌼جمعی از اصحاب امام صادق،از جمله‌حُمران‌بن‌اعین و محمّد‌بن‌نُعمان و هِشام‌بن‌سالم و طیار،خدمت امام صادق بودند و جمع دیگری نیز حضور داشتند و هشام‌بن‌حکم که جوان بود در میان آنان حضور داشت 🌻امام صادق خطاب به او فرمود:«ای هشام!به من گزارش نمی‌دهی که با عمرو بن عُبَید چه کردی و از او چه پرسیدی؟» 🌼هشام گفت:ای فرزند پیامبر خدا هیبت شما مرا می‌گیرد و از شما شرم دارم و زبانم در برابرتان بند می‌آید 🌻امام صادق فرمودند:«وقتی به شما دستوری می‌دهم اجرا کنید» 🌼هشام گفت: از وضعیت عمرو بن عبید و مجلس درس او در مسجد بصره خبردار شدم این امر،بر من گران آمد و به سوی او ره سپار شدم و روز جمعه به بصره رسیدم و به مسجد بصره رفتم دیدم جمع بسیاری بر گِرد عمرو بن عبید حلقه زده‌اند و او پای جامه پشمی سیاهی به پا و ردایی به تن داشت و مردم از وی پرسش می‌کردند من از مردم، راه خواستم برایم راه بازکردند و من رفتم و در انتهای جمعیت، دو زانو نشستم آنگاه گفتم:ای مرد دانشمند من مردی غریبم اجازه می‌دهی سؤالی بپرسم؟ گفت:آری گفتم:تو چشم داری؟ گفت:پسرم! این چه سؤالی است؟چیزی را که می‌بینی چگونه در باره‌اش می‌پرسی؟ گفتم:سؤال من همین‌گونه‌است پرسشهایی‌بظاهراحمقانه گفت:بپرس،پسرم!هر چند پُرسِشَت احمقانه است گفتم:پاسخ سؤالم را بده گفت:بپرس گفتم:آیا چشم داری؟ گفت:آری گفتم:با آن چه می‌کنی؟ گفت:با آن رنگ‌ها و اشخاص را میبینم گفتم:آیا بینی داری؟ گفت:آری گفتم:با آن چه می‌کنی؟ گفت:با آن، بوها را استشمام می‌کنم گفتم:آیا دهان داری؟ گفت:آری گفتم:با آن چه می‌کنی؟ گفت:با آن مزه‌ها را می‌چشم گفتم:آیا گوش داری؟ گفت:آری گفتم:با آن چه می‌کنی؟ گفت:با آن صدا را می‌شنوم گفتم:آیا دل داری؟ گفت:آری گفتم:باآن‌چه می‌کنی؟ گفت:بوسیله آن آنچه را بر این اندام ها و حواس، وارد می‌شود تمییز میدهم گفتم:آیا با وجود این اندام ها، از دل، بی نیاز نیستی؟ گفت:نه گفتم:چگونه نه در حالی که این اندام ها صحیح و سالم هستند؟ گفت:پسرم این اندام ها هر گاه در چیزی که بوئیده یا دیده یا چشیده و یا شنیده‌اند شک کنند آن را به دل ارجاع می‌دهند و دل یقین حاصل می‌کند و شک را از بین می‌برد گفتم:پس خداوند دل را در حقیقت برای رفع شک اندام‌ها گذاشته‌است؟ گفت:آری گفتم:پس وجود دل، لازم است وگر نه اندام‌ها به یقین نمی رسند؟ گفت:آری گفتم:ای ابو مروان‌پس خداوند- تبارک و تعالی- که اندام های تو را به حال خود رها نکرده- بلکه برای آنها پیشوایی قرار داده است تا بر دریافت های صحیحِ آنها صحّه بگذارد و به آنچه در آن شک شده است، یقین کند- آیا این همه مخلوق را در سرگردانی و شک و اختلاف رها می سازد و برایشان پیشوایی که شک و سرگردانی شان را به او ارجاع دهندقرار نمی‌دهد در صورتی که برای اندام های تو، پیشوایی قرار داده است تا سرگردانی و شک خود را به او ارجاع دهی‌! عمرو خاموش ماند و چیزی به من نگفت.سپس رو به من کرد و گفت:توهشام‌بن‌حَکمی؟ عمروخاموش ماند و چیزی به من نگفت سپس رو به من کرد و گفت:تو هشام‌بن‌حَکمی؟ گفتم‌:خیر گفت:ازهمنشینان اویی؟ گفتم:خیر گفت:پس اهل کجائی؟ گفتم:از اهالی کوفه گفت:پس تو خود او هستی آنگاه مرا در آغوش کشید و بجای خود نشانید و خودش از جایش برخاست و تا زمانی که من نشسته بودم دیگر سخنی نگفت 🌻وقتی سخن هشام به اینجا رسید امام صادق خندیدند و فرمودند:«ای هشام! این مطالب را چه کسی به تو آموخته است؟»هشام گفت:مطالبی است که از خود شما آموخته بودم و آنها را به هم ربط دادم امام فرمودند:«به خدا سوگند که این مطلب، در کتب ابراهیم و موسی علیهماالسلام آمده است»کافی،ج۱ص۱۶۹ح۳  ⁉️پرسش چرا جناب هشام در پایان روایت به دروغ گفتند من هشام نیستم؟ 🖌پاسخ 1⃣همیشه بیان خلاف واقع دروغ نیست گاهی انسان جانش در خطر است یعنی تقیتاً در "زبان" غیرِحق جاری می‌کند چون در موقعیت خاص است گاهی توریه است یعنی یک جمله‌ی دوپهلوست گاهی یک مصلحتی اقتضا می‌کند انسان خلاف در ظاهر بر زبان جاری کند اینها مواردی است که باید مدنظر ما باشد 2⃣هشام بن حکم، دارد این مطلب را در محضر امام صادق و شاگردان حضرت عرضه می‌کند ولی حضرت نفرمودند چرا شما دروغ گفتید لذا غالب حاشیه‌نویسان بر این روایت شریفه فرموده‌اند:«جناب هشام قصد توریه داشتند به خاطر مصلحتی» توریه کذب و دروغ نیست لذا علامه‌ مجلسی و دیگران که روایات اصول کافی راشرح و بررسی کرده‌اند به این نکته اشاره کردند ♻️نتیجه اینکه ترس از جان را به صورت یک احتمال و یک اصل عرض کردم،اینکه چراتوریه کرده و‌ فضای آنجا به چه صورت بوده در روایت چیزی نیامده ولی چون امام در قبال این خلاف واقع کلامی‌نفرموده مذمتی نداشتندقطعا گویای این است که ایشان حجت شرعی داشته ✍استادحیدری«زیدعزه» 🌺🌿 @ramezan_ghasem110
سلام ارباب بی‌نظیرم واجب شده صبـح‌ها کمی دربزنم قدری به هوای‌حرمتـ پـ🕊ـربزنم لازم شده درفراق شش‌گوشه‌تان دیوانه‌شوم به سیم‌آخر بزنم سلام صبحتون کربلایی✋🌞 اللهم ارزقنا کربلا @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه‌ی بقیع علیهم السلام هست. ⁉️آیا بناء بر قبور شرک است؟ ✍پاسخ ⏬مقدمه‌: از اختلافات وهابیان با مسلمانان اعم از شیعه و سنی این است که ساختن گنبد و بارگاه و بناء بر قبور را شرک و نوعی بت‌پرستی تلقی می‌کنند.در نقد این تفکر چند نکته محضرتان تقدیم می‌گردد. 1⃣ وهابیان ادعای‌شان این است که تابع قرآن هستند و سنت خلفاء و صحابه هستند. وقتی مراجعه می‌کنیم به قرآن کریم در سوره‌ی مبارکه‌ی کهف آیه‌ی ۲۱ به جریان ساختن مسجد و بنا بر روی قبور اصحاب کهف اشاره می‌شود بدون اینکه این عمل را شرک‌‌آلود دانسته‌شود. اگر این عمل شرک آلود بود قرآن کریم متذکر این مساله می‌شد. 2⃣ در تاریخ شاهد هستیم در زمان خلیفه‌ی دوم وقتی مسلمانان برای جنگ وارد شهرهای قدس و الخلیل شدند شاهد گنبد و بارگاه و بنا بر قبور انبیاء -علیهم‌صلوات‌الله- بودند. آنان در قدس با قبر حضرت داوود و در الخلیل با قبور حضرت ابراهیم، اسحاق، یعقوب و یوسف ‌-علیهم‌السلام- مواجه شدند. اما با این وجود مسلمانان هیچ تعرُّضی به این ابنیه نداشته و تخریب‌شان نکردند یعنی این عمل شرک‌‌آلود نیست . ♻️نتیجه اینکه: تفکر وهابیون هم خلاف قرآن و هم مخالف سنت خلفاء و سیره‌ی صحابه است. 🕊@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام و صد سلام این جلسه را از دست نديد توصیه می‌کنم حتما شرکت کنید👌 🍃🌺@ramezan_ghasem110
"مجلس روضه‌ی مجازی" رزق امشبمونه💔 بنویسید به روی لحدم من فقط عشق حسین بن علی را بلدم ننویسید که او عاشق بدعهدی بود بنویسید که او منتظر مهدی بود شب جمعه و شب زیارتی مخصوص اربابمون حسین و روز تخریب قبور جنة‌البقیع امشب کبوتر دل‌مونو از بقیع پرواز بدیم سمت ايوان نجف، بعد هم به اذن مولا اميرالمؤمنين بریم کنار شط فرات. در واکنید؛ بنده شــرمنده آمــده آلوده‌ای فراری و یک دنده آمــده... "الهی العفو" اذنی بده تا عشق را در بر بگیرم من کیمیا می‌خواهم از حیدر بگیرم امشب دوباره فرصتی بر من عطا کن تا زندگی را عاقبت از سر بگیرم با روسیاهی آمدم با نام مادر تا در پناه چادرش سنگر بگیرم امّید دارم با دعایِ صاحبِ عصر در ساحل امن نگاهت پَر بگیرم🕊 آورده ام دریای اشک حسرتم تا مُهر قبولی از حسین آخَر بگیرم طوفان زده بر کشتی دینم خدایا ای کاش در کنج حَرَم لنگر بگیرم نشکوا به لب می‌خوانمت، یا فارج الهَم این بار باید در سَحَر، گوهر بگیرم ای کاشف الغمِّ دلم، کاری کن امشب تا عطر نرگس را از آن دلبر بگیرم... خود حضرت فرمودند هر کجا مصیبت عموم عباس خونده بشه من همونجا هستم. دلها بسوزه برا اون وقت و ساعتی که ارباب من و شما اومدند کنار بالین برادر... من بمیرم دست به کمر گرفتند.. «الان انکسر ظهری و قلت حیلتی» من نمی‌دونم کنار نهر علقمه به اربابمون حسین سخت‌تر گذاشت یا اون ساعتی که بدن برادرشون امام مجتبی، که با تیر به تابوت دوخته بود، از تابوت جدا کردند و به خاک سپردند الهی بمیرم. من معذرت می‌خوام از اونائی که داغ برادر دیدند، ان شاء الله روضه امشبمون دسته گلی باشه به روح همه‌حق‌داران، تقدیم به روح بلند شهدامون، امام‌شهدا، همه‌ی‌علماء گذشته و پدر مادرائی که دستشون از دنیا کوتاهه فیض ببرند. ارباب من و شما فرمودند: «غارت زده اون کسی نیست که اموالش رو از دست داده، غارت زده اون کسی است که چون من با دستای خودش برادرش رو به خاک بسپاره» هم پَریشانِ حُسینم هم پَریشانِ حسن ای بِقُربانِ حسین و  ای بِقُربانِ حسن روزِ اول مادرم چشمانِ من را نذر کرد این یکی آنِ حسین و آنِ یکی آنِ حسن همه بگیم حسین جااااان یه بار دیگه هم به نیابت اموات و شهدا و بدوارث و بی‌وارث بگو یاحسییییییین دل لحظه‌ای از یاد حرم خواب ندارد...😔 ان‌شاالله روزیمون به زودی‌ها زود چشمم به حرم نیاز دارد بخدا دل آتش جانگداز دارد بخدا دوری من و حسرت بین الحرمین این قصه سر دراز دارد بخدا بِاَبی انت و اُمی و نفسی و اهلی و مالی یا اباعبدالله 💦💦💦💦💦💦 زیارت از همه‌ قبول باشه. امشب داشتم تو خلوت خودم مصیبت ارباب رو زمزمه می‌کردم به ذهنم خورد بیام و با شما به اشتراک بگذارم اینجا چقدر معنوی و عارفانه است آدم میان جمع شما کم می‌آورد یاعلی و التماس دعای فرج 🎙مداح اهل‌بیت مرضیه رمضان قاسم 🕊@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بیانات‌آیة‌الله‌مهدوی جمعه۳۱ اردیبهشت قرآن می‌فرماید: «لاتبطلوا صدقاتکم بالمن والاذی» اگه میخوای صدقه‌ای که دادی برای آخرتت ذخیره شود، اگر با دست راست احسان کردی، دست چپ‌ات نفهمد. کنایه از از علنی نکردن آن است همان‌گونه که ما شیر، آب، عسل و... را می‌خواهیم خالص باشد، عمل نیز باید خالص باشد، خداوند می‌فرماید: من بهترین شریک‌ام اگر کسی عملی را برای شریکم انجام دهد، آن عمل را می‌دهیم به شریکم و برو پاداش را از او بگیر و عمل نزد خدا باطل می‌شود و پاداش ندارد. حالا همین خدائی که می‌گه منت نگذارید خودش دو جا منت گذاشته: 1⃣ در گذشته: در مورد نعمتِ بعثت پیامبر منت گذاشته شده است ۱۶۴‌/آل‌عمران 2⃣ در آینده: در آیه‌ ۵قصص «و نرید آن نمن علی الذین استضعفوا» برای نعمتی که قرار است در آینده محقق شود، منت گذاشته‌ که خودتان را آماده کنید ⁉️ آیا این منت‌گذاشتن خدا بد نیست؟ آن منت‌گذاردنی قبیح است که منعم چشم‌داشت عوض داشته‌باشد خداوند از منت گذاری چشم‌داشتی ندارد، زیرا او غنی است. «انتم الفقراء الی الله»۱۵ /فاطر اگر خدا نعمتی به ما داده عِوَض و چشمداشتی نداشته، خداوند برای نعمت حیات چشم‌داشت نداشته است. در آیه‌ی ۵۶ ذاریات فرمود: «و ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون» خدای متعال در سوره‌ی هود آیه‌ ۱۱۸ می‌فرماید: اینکه می‌گوئیم بندگی خدا کنید برای اینکه خدا رحمت را به شما برساند نه اینکه رحمت از شما بگیرد. احسانی که به دنبال آن اظهار است. زیرا منعِم می‌خواهد احسانش نزد منعَم مخفی نشود ✴️شخصی می‌گفت: استادم به من سفارش کرده اگر می‌خواهی خیری را به کسی برسانی، سعی کن آن خیر را باواسطه به او برسان تا لذت اعطی را نچشی. حتی اگر می‌خواهی به دوستت قرض بدهی پول را بده تا دیگری به او بدهد تا هم او شرمنده‌ی شما نشود کسی که می‌خواهد به پدر مادر خالصانه کمک کند، مخفیانه کمک می‌کند و کاری ندارد پدر و مادر متوجه‌ی احسان او بشوند یا نشوند یکی از راه‌های خدمت خالصانه به پدر و مادر، خدمتِ بعد از فوت آن عزیزان است، زمانی که آنها نمی‌توانند تشکر کنند یادشان بودن، سرقبرشان رفتن و برای‌شان دعا کردن است 🔆توصیه‌های حضرت آیة‌الله مهدوی 🔅خواهش می‌کنم مبانی دینی‌ را با استدلال محکم کنیم؛ زیرا اگر مبانی‌مان ضعیف باشد دشمن با یک شبهه و یک ادعای کاذب را می‌پذیریم. نظیر اینکه کسی بگوید من امام زمان را دیدم یا من امام زمانم یا هر ادعای دیگر. اگر مبانی دین‌مان محکم باشد امروزه کسانی که در فضای مجازی شبهه وارد می‌کنند و دین را مسخره می‌کنندنخواهد توانست اعتقاد ما را سست کنند 🔅 سعی کنیم دائماً بیاد امام زمان باشیم نه اینکه فقط جمعه‌ها ، بیاد یاران حضرت باشیم بیاد یاران حضرت بودن یعنی بیاد اصلاح خود باشیم بیاد امام زمان باشیم؛ بیاد ظهور حضرت بودن مثل بیاد کربلا بودن است ولو کربلا نرویم ولی ضربان قلبمون یاحسین میگه یعنی قلب‌مان زنده است،انتظار فرج افضل اعمال است در ۴ عید تاکید شده دعای ندبه بخوانیم. «جمعه، فطر، غدیر، قربان» ⁉️ مگر روز عید، روز خوشحالی نیست؟ پس چرا گفتند دعای ندبه بخوانیم و گریه کنیم؟! چون درسته روز عید و خوشحالیِ ولی من گریه می‌کنم، چون آقایم غائب‌اند. از امام عصر که یاد کنیم نظیر ذکر تشریفاتی که محضر حضرت شده مثل تشرف حاج رضا هرندی که بهائی‌ها قصد کشتن ایشان را داشتند و حضرت ایشان را نجات می‌دهد و بهائی‌ها مسلمان می‌شوند دلی که متذکر حضرت گردد حی است. یاران اباعبدالله نیز دل زنده‌ای داشتند. ♻️نتیجه اینکه: خداوند ایصال رحمت می‌کند نه وصول رحمت چون نیاز ندارد و اگر برای نعمتی منت گذاشت، زشتی ندارد چون خدا مثل ما نیست که انتظار پاداش داشته باشد. بلکه این ما هستیم که معتقدیم کاسه جائی رود که قدح بازگردد. اما نکته‌ی دقیق روان‌شناسی که بجاست متذکر شوم این است که‌: «از طرفی به منعِم می‌گویند انتظار چیزی نداشته باش، همانند اهل‌بیت که در ازای بخشش افطار خود به مسکین و اسیر و فقیر انتظار تشکر نداشتند "لانرید منکم جزاءً و لا شکورا" از طرف دیگر به منعَم می‌گویند وظیفه‌ی شما تشکر و جبران است و اگر کسی که احسانی به او می‌رسد جواب ندهد این فرد اهل احسان نیست، حیوانات نیز در برابر احسان، اظهار محبت می‌کنند» اگر خدا بر نعمتی منت گذاشته سودی نمی‌خواهد بلکه غرض سود رساندن است و اینکه ما قدر آن نعمت را بدانیم و خدا با این منت گذاردن جاهل را عالم و عالم را ذاکر کرده است. افراد در برابر نبوت و ولایت سه‌دسته‌اند: ۱) منکر هستند ۲) منکر نیستند ولی ولایت را قبول ندارند ۳) عده‌ای هستند که خداوند آنها را هدایت کرده است.«یهدی‌الله لنوره‌ی من‌یشاء» من‌یشاء اختصاص است، آنها که مصلحت می‌داند آنها را هدایت به نور کند.امیرالمؤمنین می‌فرمایند: "یهدی‌الله بنوره" حضرت بقیة‌الله هستند. 🌺🌿@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️ آیا می‌دونید ام‌الامراض چیه؟ راه درمانش رو چطور اونم می‌دونید؟ یبوست ام‌الامراض است. راههای درمان آن عبارتند از: 1⃣ شب 15 عدد انجیر خشک‌شده را در بخیسانید و صبح به مدت نیم ساعت با همان آب روی حرارت ملایم قرار دهید سپس در طول روز میل فرمائید. می‌تونید بعد از اینکه انجیرها خنک شدند آنها را میکس کنید... 2⃣ گلبرگ خشک گل محمدی را با برگ خشک شده‌ی سَنا مخلوط کرده و هر مقدار گل‌سرخ ریختیم نصف همان مقدار برگ سنا در قوری ریخته و مثل چای دم کرده و میل کنید. 3⃣ برگ، گلبرگ، غنچه، ساقه، تیغ، همه‌شونو با هم بگذارین خشک بشن و آسیاب کنید و یک قاشق چای‌خوری از آن را در ماست یا در یک فنجان آب‌جوش ریخته و میل کنید تذکر : دل درد شدیدی به شما دست خواهد داد که به کرات با دفع مواد زائد این درد کمتر خواهد شد. ✍تجربیات دوستم خانم طاووسی @ramezan_ghasem110