🔴 بررسی #ﮐﺘﺎﺏ #ﮐﻤﯽ_ﺩﯾﺮﺗﺮ ﺍﺯ #ﺳﯿﺪﻣﻬﺪﯼ_ﺷﺠﺎﻋﯽ
#ﮐﺘﺎﺏ #ﮐﻤﯽ_ﺩﯾﺮﺗﺮ ﺍﺯ #ﺳﯿﺪﻣﻬﺪﯼ_ﺷﺠﺎﻋﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﭼﻬﺎﺭ ﻓﺼﻞ ﺯﻣﺴﺘﺎﻥ، ﭘﺎﯾﯿﺰ، ﺗﺎﺑﺴﺘﺎﻥ ﻭ ﺑﻬﺎﺭ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺷﺪﻩ، ﻧﮕﺎﻫﯽ ﺍﺳﺖ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﻭ ﻧﻘﺎﺩﺍﻧﻪ ﺑﻪ ﻓﻀﺎﯼ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺍﻣﺮﻭﺯ . #ﺭﻣﺎﻥ ﺑﺎ ﯾﮏ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﺷﮕﻔﺖ ﻭ ﻏﺮﯾﺐ ﺁﻏﺎﺯ ﻣﯿﺸﻮﺩ، ﺟﺸﻦ ﻧﯿﻤﻪﺷﻌﺒﺎﻥ ﻭ ﻣﺠﻠﺴﯽ ﭘﺮﺷﻮﺭ ﻭ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﮐﻪ ﻓﺮﯾﺎﺩ « ﺁﻗﺎ ﺑﯿﺎ » ﺳﺮﺩﺍﺩﻩﺍﻧﺪ …
ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﯿﺎﻥ ﺟﻮﺍﻧﯽ ﻭ ﻓﺮﯾﺎﺩﯼ ﮐﻪ : « ﺁﻗﺎ ﻧﯿﺎ »… ﺍﯾﻦ ﺷﺮﻭﻉ ﺟﺬﺍﺏ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺷﺨﺼﯿﺖﻫﺎﯾﯽ ﺁﺷﻨﺎ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﻣﺪﻋﯽ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭﻧﺪ ﺍﻣﺎ ﻭﻗﺘﯽ ﻫﻨﮕﺎﻣﻪ ﻋﻤﻞ ﺑﻪ ﺷﻌﺎﺭﻫﺎ ﻣﯿﺮﺳﺪ، ﺁﻥ ﻧﻤﯿﮑﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﻣﯿﮕﻔﺘﻨﺪ .
ﺭﻣﺎﻥ ﺩﺭ ﻓﻀﺎﯾﯽ ﻣﮑﺎﺷﻔﻪﮔﻮﻧﻪ ﻭ ﺑﯿﺰﻣﺎﻥ ﭘﯿﺶ ﻣﯿﺮﻭﺩ ﻭ ﻣﻮﺍﺟﻪ ﻫﻤﻪ ﺁﺩﻡﻫﺎ ﺭﺍ ﻣﯿﺒﯿﻨﯿﻢ ﺑﺎ ﻗﺼﻪ ﻇﻬﻮﺭ … ﻭ ﮐﺸﻒ ﭼﺮﺍﯾﯽ « ﺁﻗﺎ ﻧﯿﺎ » ﯼ ﺟﻮﺍﻥ .
ﺳﯿﺪ ﻣﻬﺪﯼ ﺷﺠﺎﻋﯽ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺭﻣﺎﻥ ﻫﻤﻪ ﺍﻗﺸﺎﺭ ﻭ ﻫﻤﻪ ﺁﺩﻡﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺑﻬﺎﻧﻪﻫﺎﯾﺸﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﻧﺨﻮﺍﺳﺘﻦ ﺍﻣﺮ ﻇﻬﻮﺭ، ﺩﻗﯿﻖ ﻭ ﻇﺮﯾﻒ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻣﯿﮑﻨﺪ .
ﺗﺎ ﺁﻧﺠﺎﮐﻪ ﺣﺘﯽ ﺑﻪ ﺭﺍﻭﯼ ﻫﻢ ﺭﺣﻢ ﻧﻤﯿﮑﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻓﻀﺎﯾﯽ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺑﺪﯾﻊ، ﺧﻮﺩﺵ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺩﺭ ﻣﻌﺮﺽ ﺍﯾﻦ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﻣﯿﮕﺬﺍﺭﺩ . ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﻩ ﺩﺭ « ﮐﻤﯽ ﺩﯾﺮﺗﺮ » ﻫﻤﻪ ﺁﻓﺖﻫﺎﯼ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺷﺨﺼﯿﺖﻫﺎﯼ ﻗﺼﻪﺍﺵ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺨﺎﻃﺐ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻧﻤﯿﮑﻨﺪ، ﺑﻠﮑﻪ ﺑﻪ ﺗﺼﻮﯾﺮ ﻣﯿﮑﺸﺪ ﻭ ﻧﺸﺎﻧﺶ ﻣﯿﺪﻫﺪ …
ﺍﻧﺴﺎﻥﻫﺎﯼ ﻣﺪﻋﯽ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻭ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﻇﻬﻮﺭ ﻏﺮﯾﺒﻪ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ؛ ﺧﻮﺩﻣﺎﻧﯿﻢ، ﺷﺠﺎﻋﯽ ﺩﺭ ﺭﻣﺎﻧﺶ ﺑﻪ ﺧﻮﺑﯽ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺯﺑﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﯾﺎﻓﺘﻪ ﮐﻪ ﻭﻗﺘﯽ ﺍﺯ ﻫﺮ ﻗﺸﺮ ﻭ ﺻﻨﻒ ﻭ ﮔﺮﻭﻫﯽ ﯾﮏ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺑﺎ ﻣﺼﺎﺩﯾﻖ ﮐﺎﺭ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﺩﺭ ﭘﯽ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﺷﻤﻮﻝ ﺍﺩﻋﺎﯾﺶ ﺍﺳﺖ.
ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﻩ ﺩﺭ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﻫﻤﻪ ﻣﻮﺷﮑﺎﻓﯿﻬﺎﯾﺶ ﺩﺭ ﻧﻘﺪ ﻣﻨﺘﻈﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺨﺎﻃﺐ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺭﺍ ﺑﺸﻨﺎﺳﺪ ﻭ ﺑﺒﯿﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺑﻪ ﻓﺮﯾﺎﺩﻫﺎﯼ ﺑﻠﻨﺪ « ﺁﻗﺎ ﺑﯿﺎ » ﻧﯿﺴﺖ؛ ﺑﻪ ﺩﻟﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﯿﺘﭙﺪ ﻭ ﺍﺧﻼﺻﯽ ﮐﻪ ﻣﯿﺎﻥ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺟﺎﺭﯼ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺁﻗﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺧﻮﺩﺵ ﺑﻪ ﺩﯾﺪﺍﺭ ﻣﻨﺘﻈﺮﺍﻧﺶ ﻣﯽ ﺁﯾﺪ …
📚 بزرگان، خواندن و هدیه دادن این #کتاب #رمان با ارزش را توصیه کرده اند.
📦 ناشر این کتاب نشر #نیستان است و تا کنون ده بار در نوبت چاپ قرار گرفته و توزیع شده است.
ارتباط با ما
@rasadef
🔴 بررسی کتاب #خرد_کشی روشنفکران و انقلاب اکتبر/قسمت دوم
نویسنده می نویسد:
«در اوایل #انقلاب ومراحل اولیه شکل گیری شوروی ، #آرمانگرایی یکی از ویژگیهای جریانها وجناح های گوناگون بود.»
👈 خواننده با این ادبیات، ناگاه فرازهای این کتاب را با انقلاب اسلامی ایران مقایسه و تطبیق می دهد که انقلابیون در ابتدا #آرمان_گرا بودند، یعنی بعدها دیگر از آرمان گرایی عدول کردند‼️
وی اضافه می کند: «... رهبران #کمونیست از سویی #روشنفکران روسی را به #تبعید و #اخراج از کشور محکوم میکردند و از دیگر سو، سعی در جلب #روشنفکران غربی و اصرار در دیدار آنان از شوروی داشتند.»
👈 البته در انقلاب اسلامی روشنفکران در کشور ماندند و سال به سال گستاخ تر به انقلاب تاختند‼️ آنهایی که ایران را در هنگام وقوع انقلاب ترک کردند بر خلاف این روایت، وابستگان و شرکای جنایت های رژیم طاغوت بودند.
نویسنده اضافه می کند: «افکار عمومی کشورهای اروپایی و امریکای شمالی، روسیه شوروی را نظامی #اقتدارگرا، #خشونت_گرا و #تندرو میدانست که در اساس تفاوتی با حکومت #استبدادی تزارهای روس ندارد.»
👈 به نظر قصد از ارائه این مطلب، #تندرو نشان دادن #انقلاب و تلقین این مطلب است که بعد از انقلاب شاهد روی کار آمدن یک نظام #استبدادی دیگر مانند رژیم سفاک شاه هستیم، غافل از اینکه اساساً نظام جمهوری اسلامی و #ولایت_فقیه، استبدادی نیست، ^چرا که ولایت فقیه نقطه مقابل استبداد و شاخص حرکت در مسیر حق و عدالت بر اساس ریل فقه و شریعت الهی است.
نویسنده ادامه می دهد: «گردانندگان نشریه روسیه جدید تلاش می کردند، تا با نفی چنین برداشت و تصوری ... تصویری آرمانی از روسیه به دست دهند.... برای این منظور به شخصیت هایی نامدار و دارای محبوبیت و اعتبار نیاز داشتند.»
👈 این تأویل در قبال انقلاب اسلامی نمی تواند صحیح باشد، زیرا چهره های شاخص انقلاب از قرار داشتن در مدار توحید که هسته اصلی #انقلاب است آبرو گرفته اند و انقلاب به تعبیر حضرت #امام_خمینی(ره) تنها وام دار وحدت کلمه، حول محور توحید است.
ادامه می دهد که: «اندره ژید نویسنده فرانسوی اعلام میکرد: من میخواهم عشقم به روسیه را در جهان فریادکنم.
جولیان هالیسکی زیست شناس و نویسنده بریتانیایی با شیفتگی میگوید: برای ما بازگو می کنند که استالین شب ها گهگاه به ایستگاه تحویل بار در راه آهن مسکو می رود و خود آستین بالا می زند...
فراموش نکنیم هیچ یک از اینان نه کمونیست بودند و نه در احزاب کمونیست عضویت داشتند اما درست زمانی که استالین رقبای خود را یک به یک سر به نیست و نابود میکرد ....و اندری ژدانف دبیر امور فرهنگی حزب کمونیست نویسندگان و هنرمندان را مزدور و سرسپردگان غرب میخواند و کمر به نابودی آثار آنان بسته بودشماری چشمگیر از شخصیت های نامدار و روشنفکران آلمانی و فرانسوی .... بلکه روسیه شوروی را بزرگترین امید بشریت می خواندند»
👈 اگرفرضا یا احتمالا نویسنده به دنبال تطبیق #رهبران دو انقلاب و تعابیر برجسته بزرگان جهان در مقابل هر دو رهبر و کشتیبان #انقلاب_اسلامی از طریق این متون است، باید یادآور شد که رهبران نظام اسلامی اصولاً در فضای #رقابت نبودند که بخواهند حریفان را از عرصه رقابت سرنگون کنند، امثال آیت الله #منتظری را عملکرد ناشیانه اش از قطار انقلاب پیاده کرده است، نه برنامه ریزی رهبران، ما در انقلاب خود مفتخریم که رهبرمان به #اجبار مسئولیت #زعامت و #ولایت امت اسلامی را پذیرفته است و ولی فقیه بر خلاف سودای زیاده خواهی و #تجمل_گرایی شاهانه و حکمرانی استبدادی، کاملا ساده زیست و هم سطح #مستضعفین جامعه زندگی کرده و بر اساس احکام #الهی و نه بر مبنای خواسته های نفسانی و #شاهانه حکومت داری می کند تا امت اسلام را به ساحل #سعادت و #عافیت برساند.
👈 ذاتاً #انقلاب_اسلامی با #انقلاب #شوروی قابل قیاس نیست، که شاید،احتمالاً با دست های پشت پرده این نشر در داخل کشور بجای یاری رساندن به جوانان به دنبال دامن زدن به #ابهامات آنان هستند‼️
ادامه دارد....
ارتباط با ما
@rasadef
🔴 بررسی #کتاب #خرد_کشی ، روشنفکران و انقلاب اکتبر/قسمت سوم
نویسنده در ادامه چنین می نویسد:
«حال پرسش این است که به راستی این گمراهی ها را چگونه می توان توضیح داد؟
نمیتوان به سادگی درک کرد که چرا اینان( #روشنفکران سرشناس آلمانی، فرانسوی و....) به رغم وحشت آفرینی های حکومت #استالین، قلبشان همچنان برای #انقلاب و نظام برآمده از آن می تپید؟
توجیه شان این بود که اگر قرار است جامعه ای از نو بنیاد نهاده شود بدون قربانی امکان پذیر نیست»
👈 ولی اگر منظور از انتقال این بند این باشد که خواننده اعدام های ابتدای انقلاب را به خواهد معادل سازی این جنایات کند، دستان پشت پرده نشر این کتاب سخت در اشتباه هستند، تمامی اعدام های ابتدای انقلاب از طریق دادگاه صورت گرفته و امام خمینی(ره) نیز هیچ یک از حرکات مسلحانه خودسرانه دوران انقلاب را تأیید نکرده است.
در ادامه کتاب آمده است: «اما این راهم می دانیم که با آغاز جنگ جهانی اول و نبردهای هولناک سنگر به سنگر و انبوه کشته شدگان و... رویای رومانتیک این روشنفکران به کابوسهای هولناک تبدیل شد درست مانند زمانی که نشئگی و شور انقلابی به آخر میرسد و ویرانی های ناشی از آن پیش چشم طرفداران انقلاب ظاهر می شود
مگر نه آن که انقلاب گونه ای از جنگ ،جنگ داخلی است؟
جنگ و انقلاب حداقل یک نقطه اشتراک دارند: هردو نابودی دشمن و آینده بهتری را نوید می دهند.....
با وقوع انقلاب اکتبر ۱۹۱۷در روسیه بسیاری از روشنفکران در کنار زادگاه موروثی خود ، یافتن وطنی انتخابی را نیز در دستور کار خود قراردادند»
👈 اهداف نشر #کتاب نمایان تر می شو،د دو #جنگ در پس دو #انقلاب ولی باز تأویل مورد نظر این دست های پنهان را تأیید نمی کنیم، جنگ ما، دفاعی مقدس از آرمان های انقلابی و الهی بود که برای نابودیش تمام جهان کفر صف شده بودند، جنگ برای ایران نعمتی بود که عیار مرد را از نامرد مشخص، نااهلان را از قطار انقلاب پیاده، دشمنان را از #براندازی این نظام الهی ناامید و #مستضعفان جهان را امیدوار کرد.
مترجم ترجمه یو کند: «ناگزیر به این نتیجه خواهیم رسید که #بلشویکها نه تنها رسالتی جهانی برای خود قائل بودند .... بلکه جهانی را بنیاد نهادند که به ظن آنها دیگر در آن هیچ #تفاوت_طبقاتی و هیچ نشانه ای از #استثمار انسانها نمی توانست وجود داشته باشد.»
👈 آیا منظورشان از طرح #بلشویک همان #حزب_اللهی ها هستند؟ چرا که آرمان های آن ها را مطرح می کند، رسالت جهانی شدن و#صدور_انقلاب و رفع فاصله طبقاتی‼️
نویسنده آورده: «در متن این نوع آثار(آثار روشنفکران غربی پس از سفرهایشان به شوروی) بازی با مفاهیم #خودی و #غیرخودی و #بیگانه در تضاد باهم قراردارد
آنچه خوب و خودی است نه در وطن موروثی که در وطن انتخابی روی می دهد‼️»
👈 این تأویل به خواننده تحمیل می شود که کسانی که ایرانی نیستند در این نظام شدند #خودی ولی کسانی که هم وطن هستند شدند #بیگانه غافل از اینکه #آرمان #انقلاب جهانی ما دفاع از #مستضعفان است و اینکه این داعیه موجب گسترش #عمق_راهبردی جمهوری اسلامی و #دفاع_از_دوردست از نظام شده است که میوه شیرین آن #امنیت و آرامش امت است که اگر نبود این دید باز هم اکنون از آیفون تصویری منزلمان به لهجه داشتی می شنیدم که: «چیطوری‼️ ایرانی‼️»
ارتباط با ما
@rasadef
🔴 بررسی آثار #جوجو_مویز / قسمت اول
جوجو مویز در ۴ اوت سال ۱۹۶۹ در لندن، انگلستان متولد شد. او در رویال هالووی (Royal Holloway) دانشگاه لندن (University of London)و کالج نیو بدفورد دانشگاه لندن (Bedford New College) تحصیل کرد.
مویز در سال ۱۹۹۲ برنده یک بورس مالی از روزنامه ایندیپندنت برای شرکت در دوره کارشناسی ارشد روزنامهنگاری در دانشگاه شهر (City University) در لندن شد. او پس از آن به مدت ۱۰ سال (به جز یک سالی که در هنگ کنگ برای ساندی مورنینگ پست کار میکرد)، در سمتهای مختلف برای روزنامه ایندیپندنت کار کرد و در سال ۱۹۹۸ دستیار سردبیر اخبار شد و در سال ۲۰۰۲ مسئول بخش هنر و رسانه شد.
مویز در سال ۲۰۰۲ به رمان نویسی تمام وقت بدل گردید و اولین کتاب او با عنوان باران پناه دهنده منتشر شد. او همچنان به نوشتن مقالات برای روزنامه دیلی تلگراف مشغول است.
مویز یکی از معدود نویسندگانی است که تا کنون دو بار موفق به دریافت جایزه سال رمان عاشقانه از انجمن نویسندگان رمانهای عاشقانه شدهاند. او اولین بار در سال ۲۰۰۴ برای رمان میوه خارجی و بار دوم در سال ۲۰۱۱ برای رمان آخرین نامه از معشوق خود برنده این جایزه شد. مویز در یک مزرعه در Great Sampford، Essex با شوهر روزنامه نگارش، چارلز آرتور و سه فرزند خود زندگی میکند.
در سال ۲۰۱۳ اعلام شد که Michael H. Weber و Scott Neustadter استخدام شده بودند تا اقتباسی از رمان من قبل از تو را بنویسند.
کتاب های او شامل موارد زیر است:
باران پناه دهنده (۲۰۰۲)
میوه خارجی (۲۰۰۳)
مرکز فروش طاووس (۲۰۰۴)
کشتی عروس ها (۲۰۰۵)
خلیج نقرهای (۲۰۰۷)
موسیقی شب (۲۰۰۸)
اسب رقاص (۲۰۰۹)
آخرین نامه از معشوقت (۲۰۱۰)
من قبل از تو (۲۰۱۲)
ماه عسل در پاریس (۲۰۱۲)
دختری که تو پشت سرت جا گذاشتی (۲۰۱۲)
یک به علاوه یک (۲۰۱۴)
پس از تو (۲۰۱۵)
تک و تنها در پاریس (۲۰۱۷)
ارتباط با ما
@rasadef
🔴 بررسی آثار #جوجو_مویز / قسمت دوم
آنچه که در آثار جوجو مویز برای ما اهمیت دارد، سمت و سو و پیامدش در میان مخاطبین ایرانی آن است به همین جهت نظر مترجم #رمان یک به علاوه یک او را از نظر می گذرانیم:
« مريم مفتاحي در جشن رونمايي از رمان جديد جوجو مويز « يك به علاوه يك » كه در محل پرديس كتاب مشهد برگزار شد گفت: طبق ذهنيت نويسنده موضوع رمانهاي مويز در باب دغدغه هاي انساني و ارتباط با جامعه و افراد است .
اين مترجم ادبيات انگليسي خاطر نشان كرد: كتابهاي جوجو مويز مورد استقبال شديدي قرار گرفت به اين دليل كه به مسائل انساني جدا از فرهنگ و مذهب و دين ميپردازد، انسانها در سراسر دنيا مانند هم زندگي و فكر ميكنند و به همين دليل كتاب مويز به دل مخاطب مينشيند.
مفتاحي افزود: يك به علاوه يك به داستان زندگی یک زن تنها به اسم «جس توماس» که در جامعه رها شده است میپردازد، این زن یک دختر نابغه دارد و تلاش میکند تا دخترش پلههای ترقی را طی کند و با داشتن مشكلات فراوان سرپرستي پسر بچهاي را نيز قبول ميكند.
مترجم رمان يك به علاوه يك با بيان اين كه خانم مويز بسيار روان و روزمره مینویسد، اظهار كرد: زماني كه من پيش از تو را خواندم برخلاف نظراتي كه از عاشقانه بودن رمان عنوان شد معتقد بودم اين رمان عاشقانه نيست تا اين كه خانم مويز طي مصاحبه اي گفت: رمانهاي من عاشقانه نيست و داراي يك پيام اجتماعي است و از عشق كه يك رفتار طبيعي انساني است به عنوان چاشني استفاده میشود.
وي گفت: شخصيت كتاب يك به علاوه يك زن ساده و درستكاري است كه به فرزندانش آموزش میدهد در جامعه كنوني درستكار باشند و صادقانه محبت بورزند .
مفتاحي افزود: رمان يك به علاوه یک شاهكاري از جوجو مويز است كه بعد از رمان من پيش از تو و من پس تو جزو بهترين آثار اين نويسنده است و من صرفا مترجم اين آثار بودم.
اين مترجم زبان انگليسي تصريح كرد: رمان يك به علاوه يك بعد از من پس از تو نوشته شده اما من به دليل اينكه من پيش از تو ادامه رمان من پس از تو بود ابتدا من پس از تو را ترجمه كردم و بعد به ترجمه يك به علاوه يك پرداختم.
وي عنوان كرد: من معتقدم بخش زيادي از ادبيات و هنر براي لذت بردن است و قسمت عظيمي از رمان بر اين مبنا است كه به خواننده چيزهاي جديدي آموزش دهد و تاثير مثبتي در زندگي و افكار آنها بگذارد.
مترجم كتاب يك به علاوه يك اضافه كرد: رمان هاي مويز ادبيات ميانه محسوب میشود و سرگرم كننده و لذت بخش است و اطلاعات زيادي را در اختيار خواننده قرار میدهد. »
ارتباط با ما
@rasadef
🔴 بررسی آثار #جوجو_مویز / قسمت سوم
همانطور که ملاحظه فرمودید:
👈 عاشقانه بودن #رمان های #جوجو_مویز به نظر مترجم اصل و هدف نیست بلکه یک #پوشش ، برای جذب و #نفوذ در مخاطب برای انتقال #پیام های اجتماعی نویسنده است.
👈 رمانهاي مويز در باب دغدغه هاي انساني و ارتباط با جامعه و افراد فارغ از مسائل فرهنگی ، مذهبی و دينی است.
👈 به همين دليل #كتاب های مويز تبلیغ می شوند و به دل مخاطب مينشيند و پرفروش می شود.
👈 بخش زيادي از ادبيات و هنر براي لذت بردن و برای #نفوذ_فرهنگی بهترین وسیله است، از راه رمان بر اين مبنا به خواننده مطالب مورد نظر را آموزش می دهند و تاثير بسیاری در زندگي و افكار او می گذارند.
👈 رمان هاي مويز سرگرم كننده و لذت بخش است و خواننده را در راستای اهداف #اومانیسم ، اصالت انسان منهای خدا، هدایت می کند.
👈 در جامعه ایرانی دختران و بانوان مخاطبین اصلی رمان های عاشقانه هستند، بنابر این سمت و سو و #کارکرد رمان های جوجو مویز در میان مخاطبین ایرانی، اصالت دادن به انسان جدای از مذهب است، به عبارتی «از اینکه خداوند ما را آفرید متشکریم ولی من بعد خودمان می خواهیم زندگی و جامعه را مدیریت کنیم و کاری به مذهب و هدایت های الهی نداریم‼️» و در واقع #پیامد آن این است که دختران و بانوان ما، مادران جامعه که تربیت نسل ها را بر عهده دارند در صورت تاثیر گرفتن از این آثار، جامعه را به سمت فضای #لیبرال و بی دین خواهند برد. جامعه ای که دیگر هویتش #انقلابی و نظامش #جمهوری_اسلامی نخواهد بود.
ارتباط با ما
@rasadef
🔴 بررسی #کتاب #۱۹۶۸سالی_که_جهان_را_تکان_داد با موضوع تاریخ سیاسی
رادیکالیسم، جنبش ها و قیامها، خشونت سیاسی در کانال #رصد_فرهنگی
eitaa.com/joinchat/1802240000C83cefa672d
🔴 #کتاب #۱۹۶۸سالی_که_جهان_را_تکان_داد / قسمت اول
#کتاب #۱۹۶۸ سالی که جهان را تکان داد #تالیف #مارک_کورلانسکی با ترجمه #هوشنگ_جیرانی، پاییز ۱۳۹۵ توسط #انتشارات #امید_صبا منتشر شده است که در چند قسمت به بررسی و نقد می پردازیم.
کورلانسکی در این کتاب(۱۹۶۸سالی که جهان را تکان داد) می نویسد:
《سال ۱۹۶۸ سال کبیسه ....سالی خشونت بار ...
#فرانسه پس از #جنگ_جهانی_دوم با #هوشی_مینه در #ویتنام جنگید وشکست خورد ...آنها سپس در #الجزایر جنگیدند و انجا را نیز از دست دادند...
صنعت کامپیوتر #آمریکا...از سالی سرشار از رکود برای ۱۹۶۸ خبر داد
سال ۱۹۶۸ سالی بود که در آن #کاکاسیاه_ها به #سیاه_پوستان تغییر نام دادند
هوشی مینیه در یک پیش بینی نیمه دقیق گفت که متجاوزان آمریکایی امسال بیش
از هر زمان دیگری خود را ناتوان از بدست گرفتن ابتکار عمل دیده...
وی برای تمام ملتهای دوست و مردم مترقی ایالات متحده که به گرمی از مبارزات مردم ما حمایت کرده اند بهترین موفقیت ها را آرزو کرد
.... #داو که #نهاد_شیطانی دهه ۱۹۶۰ به شمار می رفت #ناپالم تولید می کرد که در ویتنام علیه
سربازان و شهروندان و مزارع استفاده می شد... زمانی که شعله با حرارت زیاد بر افروخته می شود اهداف خود گیاهی یا انسانی را هدف قرارمی دهد
#سازمان_ملل در نخستین روز سال۱۹۶۸ این سال را سال بین المللی #حقوق_بشر اعلام کرد
اما حتی #پاپ در پیام صلح خود به مناسبت سال نو تایید کرد که موانع جدید و ناراحت کننده ای در زمینه دستیابی به صلح در ویتنام به چشم میخورد...
سال ۱۹۶۸در #اسپانیا با آرامش آغاز نشد
دانشکده فنی به دنبال اعتراض دانشجویان علیه رژیم توسط پلیس تعطیل شد
این اقدام سبب شد تا یک روز بعد هزاران دانشجوی پزشکی دست به تظاهرات زده....
#آبا_ابان #وزیر_خارجه #اسرائیل در آستانه سال نو از اعراب خاورمیانه خواست تا اراده خود را برای تغییرنشان دهند
در ژوئن۱۹۶۷ اسرائیل بار دیگر با همسایگان عربش وارد #جنگ شداین اقدام خشم #دوگل را برانگیخت چرا که فرانسه به عنوان حامی اسرائیل و تامین کننده تسلیحاتی آن از این کشورخواسته بود تازمانیکه مورد حمله قرارنگرفته وارد جنگ نشود
واژه #فلسطینیان همانند واژه هایی چون #سیاه و #هیپی به شکلی رایج آن در سال۱۹۶۸ وارد فرهنگ لغات شد
از آن جایی که این دسته از مردم هویت فرهنگی مجزایی نداشتند لذا اصطلاح معمول برای اعراب ساکن اسرائیل تنها #اعراب_اسرائیل بود...واژه فلسطینیان در ابتدای۱۹۶۸ در کل برای .... چریکی عرب بکار می رفت...که در سانه های غربی به طور دائم از آنها به عنوان سازمانهای #تروریستی نام می بردند.»
👈 تا اینجا مخاطب احساس می کند این فلسطینی که ما به دنبال آزادیش هستیم در تاریخ اصلا وجود نداشته و از 1968 به بعد وارد #ادبیات_سیاسی جهان شده است‼️ اینجاست که بارقه های نیاز به #علوم_سیاسی_ایرانی احساس می شود تا با قرائت #تحریف شده ای از سیاست روبرو نبوده و #سیاستمدارانمان را بر مدار خواست #نظام_سلطه تربیت نکنیم.
نویسنده ادامه می دهد:
« #برناردینه_موریس در #نیویورک_تایمز نوشت: هیجان بزرگ سال۱۹۶۸ این است که آیا طول #دامن ها که طی چندین فصل رسما در بالای زانو #تثبیت شده بود قرار است تا #پایین کشیده شود یا اینکه تا ماهیچه های ران #آب_برود....
در عین حال این واقعیت به عینه دیده می شد که دولت #بریتانیا در حال از دست دادن عایدی خود از محل وضع مالیات بر دامن های کوتاه بود در این کشور بر دامن های کوتاهی که فاصله آن ها از دور کمر تا پایین بدن ۲۴ اینچ بود ۱۵درصد مالیات وضع شده بود.....
اما در سال ۱۹۶۸ مفهوم #مد پیشرو بر این پایه استوار بود که در زمینه پوشیدن دامن کوتاه هیچ محدودیت یا #تابویی وجود ندارد....
در سال ۱۹۶۸ دوست نزدیک و همراه انقلابی فیدل کاسترو شهید شد...»
👈 تا 1968 دامن کوتاه پوشیدن مد بوده، یعنی اغلب #دامن_کوتاه می پوشیدند و تغییرات بهتر و بدتر شدن پوشش از این سال به بعد رخ داده است‼️ دائم نویسنده به مخاطب آدرس اشتباه می دهد ...
ادامه دارد....
ارتباط با ما
@rasadef
🔴 کتاب #۱۹۶۸سالی_که_جهان_را_تکان_داد/ قسمت دوم
نویسنده در ادامه به انقلاب مردم #چک پرداخته و می نویسد:
« #مردم از رهبری حزب #ناراضی بودند. ما نمی توانستیم مردم را #تغییر دهیم به همین دلیل #رهبران را تغییر دادیم الکساندر دوبچک۱۹۶۸»
👈 این بند می تواند نوعی #آموزش باشد که به نرمی به مخاطب القاء می کند، در شرایطی که #باورها و #آرمان های #انقلابی بخش عمده ای از #مردم، با وجود فریادهای هشدار دهنده درخصوص #شبیخون و #هجمه #فرهنگی و سپس #اقتصادی، #استحاله شده است، دیگر باید #اصلاح باورها و بازگرداندن مجدد جامعه به ریل #انقلاب را رها کرده و نسبت به #تغییر #رهبری اقدام کرد‼️
کتاب ادامه می دهد: «در پنجم ژانویه ۱۹۶۸ #دوبچک به عنوان #رهبر حزب #کمونیست چک انتخاب شد
دوبچک در خاطراتش نوشته است: من در آشیانه یک زوج #سوسیالیست رویا پرداز اسلواکی هستی یافتم که به شیکاگو مهاجرت کرده بودند
#چکسلواکی از جمله کشورهایی بود که از طریق #انتخابات #دموکراتیک #کمونیسم را پذیرفته بود متاسفانه همان گونه که درغالب دموکراسی ها انتخاب می افتد در این کشور نیز #سیاستمداران به مردم #دروغ گفتند.
مردم چکسلواکی توسط یک شبکه درهم تنیده شده از عوامل #پلیس_مخفی و همسایگان خبرچین که #وظایف_میهنی خودرا در قبال #انقلاب انجام می دادند، شنود می شدند و تحت نظر بودند....»
👈 اینگونه القاء میشود که وعده های #انقلابی #رهبران #چک مانند #اهداف #انقلاب ما تحقق پیدا نکرد چون #سیاسیون #دروغ گفتهاند، در اینجا خواننده با این قیاس، به راحتی حجم #توطئه های #دشمنان #اسلام و #انقلاب_اسلامی را فراموش کرده و تنها #رهبران جامعه را #دروغگو فرض کرده و نسبت به آنان عناد پیدا می کند‼️
نویسنده ادامه می دهد: «در اوائل دهه ۱۹۶۹ #دوبچک به عضویت کولدر درآمد که وظیفه اش #سرپوش_گذاشتن بر بدرفتاری های حکومت در دهه ۱۹۵۰بود.....
روز اول ماه مه ۱۹۶۵.... #جوانان #پراگ بر سر آلن گینز برگ شاعر و بیتنیک......تاج گل گذاشتند...
#پلیس_مخفی پس از چند روز تعقیب او در خیابانهای تاریک و آذین بسته مرکز شهر وی را از کشور #اخراج کردند یا آنچنان که در شعری گفته است:
و من از پراگ بیرون شدم با طیاره ای که ماموران چکسلواکی با لباس رسمی در آن بودند
و من سلطان ماه مه ام، نیروی سکس جوانی
ومن سلطان مه ام ، مبتکر سخن وری و پیکار گر عشق.......
درماه نوامبر۱۹۶۷ گروه کوچکی از #دانشجویان پراگ تصمیم گرفتند تا کاری را انجام دهند که شنیده بودند #دانشجویان_غربی در حال انجام آن هستندآنها دست به تظاهرات زدند.... مطبوعات خیلی عادی گزارش دادند اوباش گران به پلیس حمله کردند....
#دوبچک فردی غیر مستبد بود و حضور خجالتی اش در انظار عمومی وسبک سخن گفتن آرام او تاییدکننده این واقعیت بود.
خانواده اندوهگین #دوبچک میتوانست ببیند که وی در چه موقعیتی قراردارد او ناچار بود #مردم سرشار از انرژی را متقاعد کند که #اصلاح_طلب است به شخصیتهای وفادار به سنتهای قدیمی در #حزب و دولت ....نشان دهد که قابل #اعتماد است و به مسکو ثابت کند که در این شرایط غیر قابل کنترل، همه امور را در کنترل خود دارد.....
روز۲۷ ژانویه یک دکه روزنامه فروشی در مرکز تاریخی شهر برپا شد که در آن روزنامه های گوشه و کنار جهان از کشورهای سوسیالیستی گرفته تا سرمایه داری فروخته می شد....»
👈 نکته #آموزشی دیگر این #کتاب و جان کلامش این است که اگر #رهبران را نمی توانید عوض کنید، می توانید #اصلاح_طلب بوده و با فشار بر آن ها، تفکراتشان را عوض کنید‼️
👈 این کتاب در ادامه با همین #پیام که احتمالاً اغلب مخاطبین دریافت خواهند کرد، #انقلاب های دیگری را #روایت میکند.
👈 جا دارد #فرهیختگان #انقلابی حوزه #علوم_سیاسی نسبت به تولید کتاب های مناسب در #دفاع از #انقلاب_اسلامی_ایران و پاسخ دهی به این اتهامات واهی اقدامات شایسته ای انجام دهند🙏
ارتباط با ما
@rasadef