فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥کارشناس به سبک اینترنشنال!
🔸استاد علوم سیاسی شبکه سعودی اینترنشنال هنوز نمیدونه مادورو رئیس جمهور ونزوئلاست نه آرژانتین 😂
◀️نگاهی متفاوت به شبکههای ماهوارهای و اپوزیسیون!
🆔 @dishplus
💢انتشار فیلمی از همخوانی کویتی پور مداح مشهور و قدیمی با دختری ۱۳ ساله به نام «پریچهر» در فضای مجازی که همزمان با روز دختر منتشر شده است، به فاصله کمتر از 24ساعت مورد توجه کاربران توئیتر فارسی قرار گرفت.
🔺چند روز قبل نیز همخوانی همایون شجریان با یک خواننده زن لبنانی، خبرساز شده بود. عموم کاربران معاند با انتشار محتواهایی از این دست، قانون منع خوانندگی زنان را به چالش می کشند.
#رصدخانه_آرما
✅آرما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️قدرت جلوه های ویژه
💢رسانه شناسی و تحلیل تکنیک ها می تواند فضای وهم از واقعیت را تفکیک کند
#سواد_رسانه_ای
✅آرما
مغالطه شماره ۱۴۹ و ۱۵۰
نکاتی پیرامون صلاحیت و #مرجعیت
💠برداشت شما سطحی ست💠
یا #توسل_به_صلاحیت
این مغالطه اغلب در #مقام_دفاع رخ میدهد.
➖برداشت شما سطحی ست ، شما اصلا بودایی هستید که بودیسم را نقد و بر آن ایراد علمی وارد میکنید؟!
➕خب اگر من بودایی بودم که یعنی این مذهب را کاملا قبول داشتم و دیگر آن را رد نمی کردم ، و وقتی برآن اشکالات اساسی میگیرم نمیتوانم بودایی باشم.
.
مسلما سخن نفر اول مغالطه آمیز است.
اما باوجود تخصصی شدن دانش ها و دشوار بودن بررسی منابع و راستی آزمایی ادعاهای گوناگون ، آیا هرکس صلاحیت مرجعیت و نظر کارشناسی و رد نظریات و مکاتب فکری را دارد؟
اگر نه
پس چطور میتوان صلاحیت اشخاص را مشخص کرد؟
در تشخیص صلاحیت مرجعیت اشخاص باید به نکات ذیل توجه کرد :
1⃣- اگر نظریه که شخص رد میکند ، جرئیست ( به تعبیر دکتر #آرامش ردیه درون رشته ای ست) ، شخص باید حتما متخصص آن رشته باشند تا با روشهای مورد پذیرش در آن تخصص ، نظریه ای خاص را نقد کند.
این قدم اولست ، پس از آن باید دید نظر دیگر صاحبنظران چیست و اگر آن نظر با رای اجماع متخصصان ، اختلاف داشته باشد ،حتما باید نسبت بآن شک جدی داشت ، اگرچه از شخصی متخصص و دارای صلاحیت و ظاهرا منطقی و مستدل باشد.
2⃣-اگر گوینده ، بصورت کلی مکتبی فکری ، را رد میکند ، باید در رشته ای کلی تر متخصص باشد ، مثلا شخصی که از تاریخ و روش علمی ، دارای تحصیلات و تخصص است (فیلسوف علم) صلاحیت دارد راجع به روش همه مکاتب فکری و تطابق آن با #روش_علمی اظهار نظر کند . استناد صحیح و نقل قول کامل از چنین شخصی هم به همان اندازه معتبر است.
3⃣تفاوت اصلی مکاتب علمگرا و عقلگرا با دیگر مکاتب (هنر ، خرافه و ...) روشمندی ست.
از زمان ظهور قدیمی ترین بشر ( #ریاضیات ) که بر #اصول_موضوعه بنا شده ، ادعاهای علمی و عقلی همواره بر پایه و اساسی خاص بنا شده اند.
صد البته که روشهای هر دانش تغییراتی دارند و باز بودن راه اصلاح و تغییر ، مهمترین حسن مکاتب خردگرا ست ، اما اصلاح روشها ، توضیح بالا را نقض نمیکند ، یکی به این دلیل که دانشهایی که بر پایه و اصول بنا شده اند ، مانند #هندسه #اقلیدسی با ظهور هندسه #نااقلیدسی هنوز کارآیی خود را دارند ، دوم این که بهرحال علوم جدید و مکاتب جدید هم ، روشمندی و فرمول بندی خود را بصورت جدی و محکم و خلل ناپذیر دارند و بی قانون نیستند.
هشدار مهم ‼️
گاهی دیده میشود افرادی چنان به جزئیاتی خاص از یک دانش یا مکتب انتقاد میکنند که کل آن علم را زیر سوال میبرند، مثلا میگویند تمام سخنان باستان شناسان دروغ ست ، تمام منابع تاریخی بی ارزشند.
اما باوجود آن که مشتریان این افراد ، عوام هستند ،در تضادی آشکار مجبورند استناداتی گزینشی را از منابع تاریخی انتخاب و عرضه کنند که گاهی با جعل و دروغ هم همراه ست و از همان ها هم نتایج بی ربط میگیرند.
در این مواقع
باید شخص باید مشخص کند که نقدش برون رشته ایست یا درون رشته ای.
اگر نقد او از دید یک کارشناس تاریخست ، که نباید اصول موضوعه و بنیان آن رشته را زیر سوال ببرد.
واگر انتقاد او برون رشته ایست ، باید صراحتا بگوید هیچ حقیقت مفیدی در آن دانش نیست و کلا خرافه است و دیگر از منابع آن رشته استناد نیاورد و روش جدید و اصول و پایه های خود را بنا کند و بر پایه آن ها جلو برود.
مثلا اگر تاریخ روایت شده ی رایج را که بر پایه منبع شناسی ، کاوش های باستان شناسی ، تحقیقات زبان شناسی و ... است را دروغ میپندارد ، دقیقا مشخص کند که تاریخ نویسی او بر چه پایه ایست؟
اگر مثلا کتاب های مرجع پزشکی را رد میکند کتبی نوشته و از اساس آناتومی ، گردش خون و ... را از دید پزشکی خودش شرح دهد.
نظرات جدید افراد بی صلاحیت را که - به زعم خودشان بادلیل همراهست وچنانکه گفته شد با تعارضات پایه ای همراه است - میتوان بنام مغالطه ای جداگانه ی #توسل_به_دلیل شناخت.
🔹وقتی از رادیو اسرائیل تا بیبیسی، دویچه وله، جرس، نیویورک تایمر و... با این حجمِ به دفاع از جمعیت امام علی می پردازند، خوش بین ترین افراد هم به شک می افتند...
حجم حمایت های «دشمنان دین» از این «موسسه دینی» حیرت انگیز است!
💬جعفر بلوری
➕ البته اکثریت بدنهی فعالان #جمعیت_امام_علی افرادیاند که با نیت خیرخواهانه خواستند بواسطه این موسسه به مردم کمک کنند...
اگر مدیرانش نیت سوء داشتند یا جرمی کردند، این فعالین رو باید اقناع کرد، نه اینکه با تمسخر یا به دید شریک جرم باهاشون رفتار کرد!
▪️همان کسانی که دیروز تئوری نژادپرستانه ایجاد مزاحمت عراقیها برای ایرانیان را مطرح کردند،امروز نگران وضعیت تبعه افغانستان در ایران و رفتار نژادپرستانه مردم ایران شدند.
نژادپرستی بهانه و هدف مشخص است؛دنبال آتشافروزی بین ایران و همسایههایش و قطع راه تنفس ایراناند.
💬Maryam ZMohazabiyeh
@Fars_Plus
▪️اگر استعمار انگلستان (کارفرمای بیبیسی و سینا مطلبی) از هندوستان تا بحرین را به توبره نکشیده بود، افغانستان بخشی از ایران بود و در پهنه وسیعی از جنوب و غرب آسیا فارسی زبان رسمی بود.
مولانا از این گوشه زادگاهش به آن گوشه زادگاهش سفر میکرد و ۱.۵ میلیاردنفر اشعارش را میفهمیدند.
💬 احسان منصوری
@Fars_plus
▪️روش تحقیقی که برای تخمین ۵برابربودنِ تلفات كرونا در ایران به کار برده، عیناً برای خود انگلستان هم کاربرد دارد. با این شیوه، تخمین کشتههای انگلیس تا ۷برابر هم اوج میگیرد. اما چرا این را نمیگویند؟ زیرا تأمین معاششان از محل اجساد «ما» است، نه جنازههای کارفرما!
💬 parham farhang vesal
@Fars_Plus
▪️هدف این گزارش #شبکه_ملکه فروکاستن توانمندی ایران در مواجهه با کرونا از یک سو و جبران تحقیر انگلیس و غرب در این موضوع است.خبرنگار که در ایران ندارد.رابطه علی-معلولی هم بین ادعاها نیست.یا شهودی یابه شیوه امنیتی تهیه شده.اذعان چند باره به اسامی مستعار در خود گزارش سند امنیتی است
💬 عبدالله گنجی
#توییت
▪️شبکه رویترز در اعتراضات یک هفته ای #ایران بیش از ۱۵۰۰ کشته اعلام کرد
درحالیکه هیچ سندی برای این آمارسازی خود نداشت
همین شبکه برای یک ماه اعتراضات امریکا جرات نکرده یک امار ارائه کند
چرا؟
چون #امریکا به قوانین حاکم بر رسانه ها اگاه است ومیتواند برای هرگونه خبر بدون سند شکایت کند
💬 محمد معین
#توییت
▪️ملیندا گیتس:
سریع ترین کاهش نرخ #فرزندآوری به ازای هر زن در تاریخ جهان در ایران اتفاق افتاده است ...!
💬 kianoush jahanpour
#توییت
پی نوشت: و آیا تاثیر رسانه ها در این تغییر نا چیز بوده؟
تنظیمات مربوط به ایجاد محدودیت برای فرزندان در استفاده از تلویزیونهای اندرویدی: در بسیاری از وسایل دیجیتالی مثل گوشیها، تبلتها و تلویزیونهای هوشمند، تنظیماتی تعبیه شده است که با استفاده از آنها میزان و نحوه استفاده از دستگاه توسط بچهها را میتوان کنترل کرد. این تنظیمات روی تلویزیونهای اندرویدی نیز وجود دارد. والدین با استفاده از این تنظیمات میتوانند نحوه و میزان دسترسی بچهها به تلویزیون را محدود و کنترل کنند.
برای استفاده از تنظیمات کنترلی در تلویزیونهای اندرویدی ابتدا از طریق آیکون تنظیمات که به شکل چرخدنده است و در گوشه بالا سمت راست صفحه قرار دارد وارد بخش تنظیمات شوید .
از منوی باز شده روی گزینه Parental Control که دقیقه زیر گزینه Input قرار دارد کلیک کنید.
Parental controlبا این کار وارد بخش تنظیمات مربوط به این گزینه میشوید. روی دکمه لغزنده کنار گزینه کلیک کرده و آن را فعال کنید.
در این مرحله باید یک رمز عبور 4 رقمی را انتخاب کنید. بهتر است رمز عبوری را انتخاب کنید که قابل حدس زدن نباشد.
Parental Controlرمز عبور انتخابی خود را تائید کنید.
بعد از این مرحله و تائید رمز عبور شما به منوی اصلی برگردانده میشوید. در این حالت دکمه لغزنده کنار گزینه Parental Control در حالت فعال قرار دارد. در واقع این منو جایی است که شما از آن برای تغییر تنظیمات مربوط به Parental Control میتوانید استفاده کنید.
در این حالت گزینههای مختلفی برای شما نمایش داده میشود که میتوانید از آنها برای ایجاد محدودیت در دسترسی به تلویزیون برای فرزندان خود استفاده کنید.
اولین گزینهای که بررسی میکنیم گزینه Schedule Blocking است که دقیقه زیر گزینه Parental Control قرار دارد.
در این قسمت شما میتوانید بازه زمانی که بچهها میتوانند از تلویزیون استفاده کنند را با استفاده از تعیین زمان شروع و پایان تنظیم کنید. همچنین میتوانید روزهای هفته که بچهها نمیتوانند از تلویزیون استفاده کنند را انتخاب کنید.
گزینه Input Blocking امکان محدود کردن دستگاههایی که میتوانند به تلویزیون متصل شوند را در اختیار شما قرار میدهد.
امکان تغییر PIN نیز وجود دارد. باید PIN قدیمی را حتماً به یاد داشته باشید. پس بهتر است همیشه PIN ها را در یک دفترچه یا جایی که همیشه در دسترس است یادداشت کنید.
مدیر ارشد اجرایی گوگل اعلام کرده است که گوگل به طور خودکار تاریخچه موقعیت مکانی گوگل، نتایج جستوجو و اطلاعات مربوط به فعالیت در یوتیوب را پس از ۱۸ ماه پاک می کند. ساندار پیچای مدیر ارشد اجرایی گوگل این خبر را اعلام کرد و افزود افرادی که حساب های کاربری گوگل دارند و همچنین کاربرانی که گزینه تاریخچه مکانی خود را روشن می کنند، نیز شامل قانون جدید می شوند.
افرادی که حساب های کاربری قدیمی تری دارند می توانند با مراجعه به بخش تنظیمات و به طور دستی گزینه حذف اطلاعات در فواصل ۳ یا ۱۸ ماهه را انتخاب کنند.
هرکاربری که بخواهد تاریخچه فعالیت های خود در سرویس های گوگل را حفظ کند، می تواند گزینه حذف در بخش تنظیمات را خاموش کند. علاوه بر آن گوگل در حساب های کاربری جدید به طور اتوماتیک تاریخچه یوتیوب را هر ۳۶ ماه یکبار حذف می کند.
📌بررسی آماری تغییر الگوی رفتار کاربران ایرانی در ایام کرونا
🔺جمال احمدی، مدیر ارتباطات و رسانه کافه بازار، توضیحاتی درباره تغییر الگوی رفتاری کاربران ایرانی در روزهای شیوع ویروس کرونا ارائه داد:
🔺کافه بازار در توئیتی به صورت خلاصه اطلاعات الگوی رفتاری کاربران را به نمایش گذاشته بود. با توجه به این فهرست ما متوجه میشویم اکثر کاربران به دنبال این بودهاند که آیا به بیماری کرونا مبتلا شدهاند یا خیر. این مسئله از جستجوی بسیار بالای عباراتی مانند کرونا، تست کرونا، نرمافزار کرونا و موارد این چنینی به دست آمده است. البته این مسئله به همین جا ختم نمیشود. زیرا عده زیاد دیگری از کاربران به دلیل خانه نشین شدن به دنبال بازی و برنامههایی بودند که زمان فراغت آنها را پر کند.
🔺شیوع کرونا میتواند زمانی برای بررسی دقیقتر رفتاری انسانی و تغییر آن در شرایط مختلف باشد. این گزارش تنها بخش بسیار کوچکی از الگوهای رفتاری انسانها است. البته از آمار بررسی شده میتوان برای بهبود نرمافزارهای مختلف و جلوگیری از شکست آنها نیز استفاده کرد. در واقع باید گفت که این برنامهها و آمار جدیدشان نشاندهنده تغییر نیاز مردم در شرایط مختلف هستند و توسعهدهندگان بازی و نرمافزار باید در این شرایط هوشیار باشند. برنامههای مرتبط با ویروس کرونا یا بازیهای سرگرم کننده برای گذران وقت در روزهای خانه نشینی دارای رشد دانلود قابل توجهی بودند و این نشان دهنده در خواست کاربران است. در نتیجه باید برای کاربران چیزی را ارائه کرد که آنها نیاز دارند.
🔺🔺برچسب راستیآزمایی به بخش عکسهای گوگل اضافه شد
🔸️شرکت «گوگل» در راستای مقابله با انتشار اطلاعات تصویری جعلی و گمراهکننده، برچسب راستیآزمایی را به عکسهای نمایش داده شده در موتور جستوجوی خود اضافه کرد.
شرکت گوگل ضمن اعلام این خبر یادآور شد برچسبهای مذکور به صفحات وب همراه با عکس یا ویدئوهایی که در موتور جستوجو ظاهر میشوند، ضمیمه خواهد شد.
🔸️هریس کوهن (Harris Cohen) مدیر محصول شرکت گوگل میگوید: عکسها و ویدئوها ابزاری خارقالعاده برای درک رویدادهای جهان هستند. اما قدرت رسانههای بصری نقاط ضعف خود را نیز دارد به خصوص وقتی که درباره منبع، اعتبار یا متن یک تصویر شبهاتی وجود داشته باشد. از امروز اطلاعات راستیآزمایی بخش تصاویر گوگل را در سطح جهانی در اختیار کاربران قرار میدهیم تا بتوانند راه خود را از بین این مشکلات پیدا کرده و درباره آنچه در اینترنت میبینند، آگاهانه قضاوت کنند.
🔸️ به این ترتیب در زمان جستوجو در بخش عکسهای موتور جستوجوی گوگل (Google Images)، در زیر عکسها در بخش نتایج کوچک یک برچسب راستیآزمایی خواهید دید و وقتی روی عکسی کلیک میکنید تا نسخه بزرگتر آن را ببینید خلاصهای از نتیجه راستیآزمایی آن را در صفحه میزبان مشاهده خواهید کرد. این نوع از برچسبها حتی ممکن است در مقالات مربوط به عکسهای خاص یا هر مقاله حاوی عکسی نیز به چشمتان بخورد.
🔸️برچسبهای جدید گوگل بر مبنای پایگاه داده ClaimReview کار میکنند که توسط گروهی از راستیآزمایان مستقل گردآوری و راهاندازی شده است.
🔸️اضافه شدن این برچسبها تاثیری در رتبهبندی نتایج نمایش داده شده در گوگل نخواهد داشت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پشت صحنه سینما / رسانه ها واقعیت را می سازند!
🔻«رسانهها ساختگی و سازهای» هستند: رسانهها دنیایی رابه نمایش میگذارند که اگرچه حقیقی به نظر میرسد، اما ازیک نگاه گزینش شده آن را در معرض دید قرار میدهند.
🔻«رسانهها واقعیت رابازسازی میکنند»: میان شیوه ارائه وقایع بوسیله رسانهها و شیوه درک آن از سوی مصرفکنندگان، رابطه قطعی و معناداری وجود دارد
مسیریاب ایرانی بلد و 4 میلیون کاربر فعال: در دنیای امروز تکنولوژی به یکی از مهمترین موارد در ندگی افراد تبدیل شده است و بسیاری از کارهای روزمره افراد به کمک تکنولوژی و گوشیهای هوشمند انجام میگیرد. با پیشرفت گوشیهای هوشمند در دهه اخیر و همچنین توسعه شبکههای اجتماعی، بیشتر زمان افراد صرف استفاده از این فناوری میشود و ارتباط با دیگران میشود. اما گوشیهای هوشمند قابلیتهای دیگری نیز دارند که یکی از مهمترین آنها قابلیت مسیریابی هوشمند است. به طور پیشرفض روی گوشیهای اندرویدی مسیریاب گوگل و روی گوشیهای شرکت اپل مسیر یاب Maps نصب شده است اما هر دو این مسیریابها به دلیل اعمال تحریمها از سوی آمریکا دارای محدودیتهایی است که بسیاری از افراد را درگیر خود کرده است.
بنابراین افراد ترجیح میدهند از مسیریابهای شخص ثالث روی گوشی خود استفاده کنند. در کشور ما نیز چند سالی است که توسعه دهندگان نرم افزارهای گوشیهای هوشمند دست به کار شدهاند و دست به ساخت مسیریابهای بومی زدهاند؛ در حال حاضر دو مسیریاب بسیار دقیق توسط توسعهدهندگان داخلی تولید شده است که یکی از آنها نقشه و مسیریاب بلد نام دارد.
این نرم افزار ضمن پیدا کردن بهترین و کم ترافیکترین مسیر برای کاربر، امکان اعمال محدودیت در مسیریابی برای عدم ورود به طرح زوج و فرد و همچنین طرح کنترل آلودگی هوا را به کاربر میدهد. علاوه بر این در مسیریاب بلد از راهنمای صوتی بهره میبرد و به این ترتیب کاربران میتوانند بدون مشاهده صفحه نمایش خود حین رانندگی مسیر درست را انتخاب کنند.
این نقشه و مسیریاب به طور دقیق پلاک ساختمانها را مشخص کرده است که به پیدا کردن سریعتر مقصد کاربر بسیار کمک میکند؛ از دیگر قابلیتهای این مسیریاب میتوان به امکان تشخیص خودکار شب و روز برای فعال سازی حالت تاریک اشاره کرد. در شرایط فعالی که ویروس کرونا باعث آلوده شدن بسیاری از شهروندان شده است، این مسیریاب نقاطی که شیوع ویروس کرونا در آن بیشتر از سایر نقاط است را مشخص کرده تا کاربران به طور دقیق از محلی که قصد سفر به آن را دارند آگاه باشند.
علاوه بر این روی نقشه بلد نقاطی که دارای ترافیک بیشتری هستند با رنگ قرمز مشخص شده است تا در صورتی که کاربر قصد عبور از آن منطقه را دارد، راهی جایگزین را برای خود انتخاب کنداز زمان شیوع ویروس کرونا نیز بلد تلاش کرد خدمات خود را در زمینههای مختلفی ارائه دهد؛ در وهله اول نمایش مراکز درمانی ارائه دهنده خدمات برای کرونا به میانبرهای نقشه اضافه شد چرا که در روزهای نخست اطلاعات مردم درباره این ویروس و مراکز درمانی درگیر با کرونا بسیار کمتر از الان بود و مردم نیاز داشتند به طور مستقیم به مرکز درمانی مربوطه راهنمایی شوند. پس از آن و به دنبال اعلام نیاز مرکز اهدای خون، مراکز اهدای خون روی نقشه این مسیریاب مشخص شد.
از دیگر اقدامات مسیریاب بلد میتوان به قابلیت مشخص شدن نقاط پرتردد اشاره کرد، این قابلیت لایهای بود که بعد از بررسیهای تیم داده بلد به نقشه اضافه شد و مناطقی را به کاربران نمایش میداد که به دلیل تردد زیاد هموطنان امکان انتقال کرونا در آن محدوده بیشتر از سایر نقاط بود و تیم بلد با نمایش این نقاط از کاربران خود خواست که تا جای ممکن کمتر از منزل خارج شوند و همچنین برای انجام کارهای ضروری خود به مناطقی که تردد کمتری دارد سفر کنند.
🔺تلویزیون در حذف تبلیغات دور زمین مسابقات لالیگا قانونی عمل کرد
فارس به نقل از یک منبع آگاه نوشت:
🔹براساس ابلاغیه ای که نهادهای نظارتی به صداوسیما داده اند، این سازمان مجاز نیست شرکت های داخلی را که در تبلیغات دور زمین بازی بود تبلیغ کند.
🔹این شرکت ها با مبلغی گزاف تبلیغات دور زمین را با استفاده از فناوری های گرافیکی در مسابقات لالیگا خریداری کرده بودند.
🔹این شرکت ها که خودشان از دلیل منع پخش تبلیغات شان در داخل آگاهی دارند بهتر است با تمکین به قوانین، و رفع مشکل شان از ظرفیت رسانه های داخل استفاده کنند و به دنبال دورزدن قوانین نباشند.
@akharinkhabar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
راه حل کمدین معروف آمریکایی برای کاهش خشونت در آمریکا!
+ اگر فیلمی از خشونتها گرفته نشه پس خشونتی هم دیده نمیشه 😄
📲بایکوت صدای مردم آمریکا در «صدای آمریکا»
🔹یک ماه پس از مرگ جرج فلوید، اعتراضات سراسری آمریکا همچنان مهمترین موضوع این کشور به حساب میآید، اما بخش فارسی صدای آمریکا تنها ۹۸ مطلب را آن هم به صورت غیرمستقیم به این موضوع اختصاص داده است. درحالی که در همین مدت ۴۵۳ خبر منفی و ناامید کننده علیه ایران منتشر کرد.
و اگر اعتراضات در ایران بود اکنون این رسانه از اخبار راست و دروغ ایران منفجر شده بود...
#امریکا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ضریب اعتماد به دیدنی هایمان روز به روز در حال افول است...
به دنیای فریب و زیبای #دیپ_فیک خوش آمدید...
شاید قرار است که دیگر جعل واقعیت یا بهتر بگویم #واقعیت_جعلی به بخشی از زندگی آینده تبدیل شود...
#تکنولوژی_جعل_واقعیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تهاجم_فرهنگی
بنظرتون ما در چه سطحی از این وضعیت هستیم؟
4_6012415939033695911.pdf
2.33M
📚 گفتمان های رسانه: تحلیل متون رسانه.pdf
🔹چگونه معنی در متون رسانه ای مختلف ساخته می شود؟
🔹چه شیوه های متفاوتی برای دیدن و اندیشیدن در رسانه ها می توان یافت؟
🔹قدرت پیشگویی نهادهای مسلط جامعه از طریق زبان رسانه ای چگونه اتفاق می افتد؟
🔹قدرت ساخت معنا در رسانه ها چیست؟
4_5875257923667494455.pdf
18.54M
🔹#معرفی_کتاب
📚رسانه ها و بازنمایی
🖌 دکتر سید محمد مهدی زاده
⬅️ «رسانهها بر شناخت و درک عموم از جهان تأثیر میگذارند، به این معنا که آگاهی و ذهنیت مردم نسبت به جهان بستگی به محتوایی دارد که از رسانهها دریافت میکنند؛ زیرا رسانهها واسطه و میانجیِ بینِ آگاهیهای فردی و ساختارهای گستردهتر اجتماعی و سازنده معنا هستند. رسانهها همچون آینه برای انعکاس واقعیت عمل نمیکنند، بلکه بر ساختِ اجتماعی واقعیت تأثیر میگذارند. بر این اساس، #بازنمایی، #ساخت_رسانهای_واقعیت است. بازنمایی نه انعکاس و بازتاب معنای پدیدهها در جهان خارج، که تولید و ساخت معنا براساس چارچوبهای مفهومی و گفتمانی است. لذا، بازنمایی رسانهای معناسازیِ خنثی و بیطرف نیست، چراکه هرگونه بازنمایی ریشه در #گفتمان و #ایدئولوژیای دارد که از آن منظر بازنمایی صورت میگیرد.»
🌐#وانموده و امر #ابرواقعی
#نظریات_ارتباطات
🔹به نظر بودریار در جامعه مصرفی که متناسب با #عصر_پسامدرن است، رسانهها به نشانه بدل شدهاند و واقعیتها را همچون گذشته منتقل نمیکنند. این به آن دلیل است که رسانهها رویدادها و واقعیتها را آنگونه که خود میخواهند تغییر میدهند و به عبارتی واقعیت را از معنا تهی کردهاند. به همین علت، در عصر سیطره رسانهها، واقعیت به مجاز تبدیل میشود و رسانهها خود تعیینکننده واقعیت میشوند.
🔸به اعتقاد بودریار #وانموده_سه_سطح_دارد؛ سطح اول نسخه بدلی از واقعیت است که به روشنی قابل تشخیص است. سطح دوم نسخه بدلی است آنچنان طبیعی که مرز میان واقعیت و بازنموده را محو می کند. و سطح سوم نسخه بدلی است که واقعیتی از آن خود را تولید می کند، بدون اینکه ذره یی بر واقعیات جهان تکیه داشته باشد، که بهترین مثال آن واقعیت مجازی است. بودریار سطح سوم وانموده ها یعنی همان که الگو از جهان واقعیت پیشی می گیرد را، حاد واقعی می نامد.
🔹او در کتاب «وانموده ها» بیان می کند #امر_حاد_واقعی در واقع زاییده نرم افزارهای کامپیوتری و نظام های آنالوگی بوده است. درباره جنگ خلیج فارس بودریار بر آن است که جنگ را امریکایی ها برنامه ریزی کرده بودند. این جنگ، کاملاً ساخته و پرداخته رسانهها بود و آنها چنین جنگی را برای ما تصویر کردند. بنابراین اقدامات پوچ آنها از ترس دشمنی بود که به لحاظ تکنولوژی ضعیف تر و در نهایت اصلاً وجود نداشت اما این اقدامات پوچ نبودند، زیرا با برنامه حاد واقعی آنچه که باید واضح می شد و پاسخ هایی که باید داده می شد، مطابقت داشتند.
🔸آنچه که ما از واقعیت و جهان واقعی میبینیم در واقع تصویری است که به ما نشان داده میشود.
#یادداشت_رسانه
🔎فقدان رژیم مصرف و تاثیرات دهگانه رسانه بر مدیریت ذهن
💡برای اینکه از حضور روزانه ۴ تا ۶ ساعته نوجوانان و جوانان در فضای رسانه ای اعم از دیدن فیلم و سریال تا بازی های رایانه ای و چت کردن و حضور در شبکه های اجتماعی، ارزیابی دقیقی داشته باشیم و روش حل مساله و خط مشی گذاری درستی در سطح ۱.فرد و ۲.خانواده و ۳.جامعه، اتخاذ نمایبم، ده مورد از #ردپاهای_ذهنی_شناختی_رسانه در افراد را باهم مرور می کنیم.
۱.پایین آمدن سطح تمرکز و توجه ذهنی در اثر مصرف زیاد و متنوع رسانه و بنوعی #بیش_فعالی_ذهنی در برابر حوادث و رویدادها و مسائل زندگی است که بقولی کثرت دریافت اطلاعات رسانه ای، فقرتوجه و تمرکز بدنبال خواهد داشت.
۲.رو به افول نهادن قدرت تفکر و تحلیل و پردازش مسائل بدلیل انباشت بی رویه و بدون دروازبانی اطلاعات که همان عادت به #خام_خوری_اطلاعات می باشد که حاصلش نتیجه گیری های غلط با مقدمات هرجایی و همه جایی رسانه ای بدون دقت در منبع و فرهنگ و موقعیت خاص آن اطلاعات دریافتی است.
۳.خستگی و #فرسودگی_ذهنی و پایین آمدن تاب آوری مغز در برابر حوادث و رویدادهای روزمره که بنوعی ذهن عصبی و افسرده و عجول را منجر می شود که رفتارهای تکانشی خاصی هم بدنبال خواهد آورد.
۴.ساده سازی ذهن و پایین آمدن #ضریب_هوشی بدلیل مواجهه با رسانه بدون رژیم مصرف خاص که ندیدن ابعاد متعدد ماجرا در روش حل مساله یکی از نشانه های آن می باشد.
۵.شرطی شدن ذهن و عادت کردن به سرگرمی رسانه ای _اطلاعاتی و درنتیجه #ایستایی_رشد_و_بلوغ فکری و نداشتن ایده های کلان برای اتفاقات بزرگ زندگی همچون مساله انتخاب رشته و شریک زندگی و شغل و ...
۶.تنبلی ذهنی و #فقدان_خلاقیت و اعتیاد افراطی به محرک بیرونی جهت فعالیت و برنامه ریزی روزانه یا بلندمدت بدلیل عدم مدیریت مصرف رسانه ای
۷.تنزل ذوق معرفتی و درنتیجه افت شدید علمی_شناختی بدلیل خاصیت هیجان زای رسانه ای و فاصله گرفتن از کتاب و درس و #مطالعات_مکتوب
۸.آسیب دیدن هوش بصری بدلیل #انگاره_سازی_های_اجاره_ای و بدون مکث و تحلیل و همچنین انعکاس مستقیم تصاویر از طریق مانیتورها و سبقت گرفتن تخیلاتِ رسانه_ساخته بر تاملات_خودساخته در ذهن
۹.لاغرشدن #تفکرانتقادی و بنوعی ضعیف شدن ذهن انسان در برابر جهان هستی بدلیل عادی شدن مصرف بدون فیلتر رسانه ای و در نتیجه پیدایش اخلاق محافظه کار در زندگی
۱۰. #چالش_خودآگاهی و نداشتن فرصت یا حوصله یا دغدغه برای خلوت فکری و مراقبه و محاسبه شخصیتی بدلیل مصرف حجم بالای رسانه ای که استقلال ذهنی و شخصیتی انسان را نیز زیر سوال برده و به یک موجود وابسته و هراسان از تنهایی و معتاد به تایید و حضور دیگران تبدیل می کند.
#مدیریت_ذهن_یک_ضرورت_اجتناب_ناپذیر_در_عصر_رسانه
🖌 #علیرضامحمدلو پژوهشگر رسانه و علوم اجتماعی
#یادداشت_رسانه
🔎پنج ویژگی رسانه برای گفتمان سازی
وقتی با آثار تاک شوی کپی و کم خاصیت با شوآف مجریان سابقا بازیگر در سینما و صداوسیما به بهانه سرگرمی و به بهای بیت المال عمومی مواجه می شویم باید یادآوری نمود که اصل هنر برای هنر و سرگرمی برای سرگرمی برافتاده و دیگر هیچ تولید و کنش رسانه ای بدون جهت و ایدئولوژی در دنیای هنر جدید وجودخارجی ندارد.
به همین بهانه، پنج ویژگی تولید یک اثرهنری یا کنش رسانه ای گفتمان ساز و جریان آفرین در عصری که اگر روایت نکنیم لاجرم روایت خواهیم شد را مروری می نماییم:
۱.اصل تولید در پارادایم بومی
یک اثر هنری باید بومی و خودی بوده تا قابلیت تفاهم و تطبیق داشته باشد. رسانه ای که عطر و رنگ فرهنگ بیگانه دهد مثل بذری است که در زمین دیگری بکارید و هیچ عایدی برای شما نداشته باشد. توجه به واقعیت درونی پررنگ و غنی در امر ارتباطات باعث تولید رشد و آموزش باکیفیت و بازتولیدقدرت و فرهنگ قوی خواهد شد.
۲.اصل خلاقیت در تولید
اثرهنری و تولید رسانه ای باید خلاقانه باشد والا در حاشیه خواهد سوخت. تولیدات تکراری و کلیشه ای، بویی از رشد و راهبرد نخواهند داشت و به تعبیر "والتربنیامین"، بازتولید مکانیکی اثرهنری، قداست آن را از بین خواهد برد و به تبع سطح تاثیر آن را نیز خواهد کاست.
۳.اصل مهارت افزایی
در عصر کم مهارتی و کارنابلدی، بایستی یک اثر هنری مهارت محور عمل کند. رسانه در جهان امروز کارکرد خانه مدرسه و دانشگاه را باهم داراست و بدلیل زمان زیادی که صرف مصرف آن می شود، اگر نتواند مهارت جامعه را ارتقا بخشد، جامعه ای ضعیف در سیاست، گسیخته در فرهنگ و محتاج در اقتصاد را رقم خواهد زد.
لازم به ذکر است که مهارت در عصرجدید، امری فراتر از آموزش های مصطلح و مرسوم بوده و از سوادمالی و سبک زندگی و سوادرسانه و...را شامل می شود.
۴.اصل دفاع از حقیقت
عصری که صنعت و تجارت به بهانه سرگرمی و جذابیت باعث ذبح خیلی از حقایق از جمله عدالت و تربیت شده است باید مدافع حقیقت بود. در دنیایی که به تعبیر "بودریار"، تحریف جای حقیقت را تنگ کرده و #واقعیت_مجهول و اطلاع رسانی مبتذل، آیین رسمی رسانه های جریان اصلی بین المللی شده است، رسانه اصیل و ریشه دار بایستی مُشت اصحاب جعل عمیق(deep fake) را باز کرده و به جنگ با حقیقت ستیزان بشتابد.
۵.اصل روایت غالب و گفتمان ساز
رسانه اثرگذار باید توانایی غلبه روایی داشته باشد. بهترین دفاع از حقیقت در عصرجنگ روایت ها، ارائه گفتمان ساز و جذاب یک روایت و زاویه دید تاثیرگذار از حقیقت به مخاطب می باشد. چگونگی #خوانش_از_واقعیت می تواند باعث امید یا ناامیدی، پیروزی یا شکست شود. رسالت رسانه امروز، روایت هنرمندانه حقیقت است که اگر روایت نکنیم در ریل رسانه ای دیگران روایت می شویم.
🖌علیرضامحمدلو، پژوهشگر سوادرسانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️تحلیل هیجانی سخنرانی دونالد ترامپ!
ویدیو فوق یکی از کاربردهای جذاب حوزه بینایی ماشین (Computer vision) جهت تحلیل حالات هیجانی افراد از منظرهای غم، استرس، شادی و... را به نمایش گذاشته است. ارتقا دقت و سرعت اجرا جهت پردازش بلادرنگ از چالشهای اصلی پروژههای تحلیل هیجان در تصاویر و ویدیوها است.
#سواد_رسانه_ای
آرما