eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
194 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
مدیر ارشد اجرایی گوگل اعلام کرده است که گوگل به طور خودکار تاریخچه موقعیت مکانی گوگل، نتایج جست‌وجو و اطلاعات مربوط به فعالیت در یوتیوب را پس از ۱۸ ماه پاک می کند. ساندار پیچای مدیر ارشد اجرایی گوگل این خبر را اعلام کرد و افزود افرادی که حساب های کاربری گوگل دارند و همچنین کاربرانی که گزینه تاریخچه مکانی خود را روشن می کنند، نیز شامل قانون جدید می شوند. افرادی که حساب های کاربری قدیمی تری دارند می توانند با مراجعه به بخش تنظیمات و به طور دستی گزینه حذف اطلاعات در فواصل ۳ یا ۱۸ ماهه را انتخاب کنند. هرکاربری که بخواهد تاریخچه فعالیت های خود در سرویس های گوگل را حفظ کند، می تواند گزینه حذف در بخش تنظیمات را خاموش کند. علاوه بر آن گوگل در حساب های کاربری جدید به طور اتوماتیک تاریخچه یوتیوب را هر ۳۶ ماه یکبار حذف می کند.
📌بررسی آماری تغییر الگوی رفتار کاربران ایرانی در ایام کرونا 🔺جمال احمدی، مدیر ارتباطات و رسانه کافه بازار، توضیحاتی درباره تغییر الگوی رفتاری کاربران ایرانی در روزهای شیوع ویروس کرونا ارائه داد: 🔺کافه بازار در توئیتی به صورت خلاصه اطلاعات الگوی رفتاری کاربران را به نمایش گذاشته بود. با توجه به این فهرست ما متوجه می‌شویم اکثر کاربران به دنبال این بوده‌اند که آیا به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند یا خیر. این مسئله از جستجوی بسیار بالای عباراتی مانند کرونا، تست کرونا، نرم‌افزار کرونا و موارد این چنینی به دست آمده است. البته این مسئله به همین جا ختم نمی‌شود. زیرا عده زیاد دیگری از کاربران به دلیل خانه نشین شدن به دنبال بازی و برنامه‌هایی بودند که زمان فراغت آن‌ها را پر کند. 🔺شیوع کرونا می‌تواند زمانی برای بررسی دقیق‌تر رفتاری انسانی و تغییر آن در شرایط مختلف باشد. این گزارش تنها بخش بسیار کوچکی از الگوهای رفتاری انسان‌ها است. البته از آمار بررسی شده می‌توان برای بهبود نر‌م‌افزارهای مختلف و جلوگیری از شکست آن‌ها نیز استفاده کرد. در واقع باید گفت که این برنامه‌ها و آمار جدیدشان نشان‌دهنده تغییر نیاز مردم در شرایط مختلف هستند و توسعه‌دهندگان بازی و نرم‌افزار باید در این شرایط هوشیار باشند. برنامه‌های مرتبط با ویروس کرونا یا بازی‌های سرگرم کننده برای گذران وقت در روزهای خانه نشینی دارای رشد دانلود قابل توجهی بودند و این نشان دهنده در خواست کاربران است. در نتیجه باید برای کاربران چیزی را ارائه کرد که آن‌ها نیاز دارند.
🔺🔺برچسب راستی‌آزمایی به بخش عکس‌های گوگل اضافه شد 🔸️شرکت «گوگل» در راستای مقابله با انتشار اطلاعات تصویری جعلی و گمراه‌کننده، برچسب راستی‌آزمایی را به عکس‌های نمایش داده شده در موتور جست‌وجوی خود اضافه کرد. شرکت گوگل ضمن اعلام این خبر یادآور شد برچسب‌های مذکور به صفحات وب همراه با عکس یا ویدئوهایی که در موتور جست‌وجو ظاهر می‌شوند، ضمیمه خواهد شد. 🔸️هریس کوهن (Harris Cohen) مدیر محصول شرکت گوگل می‌گوید: عکس‌ها و ویدئوها ابزاری خارق‌العاده برای درک رویدادهای جهان هستند. اما قدرت رسانه‌های بصری نقاط ضعف خود را نیز دارد به خصوص وقتی که درباره منبع، اعتبار یا متن یک تصویر شبهاتی وجود داشته باشد. از امروز اطلاعات راستی‌آزمایی بخش تصاویر گوگل را در سطح جهانی در اختیار کاربران قرار می‌دهیم تا بتوانند راه خود را از بین این مشکلات پیدا کرده و درباره آنچه در اینترنت می‌بینند، آگاهانه قضاوت کنند. 🔸️ به این ترتیب در زمان جست‌وجو در بخش عکس‌های موتور جست‌وجوی گوگل (Google Images)، در زیر عکس‌ها در بخش نتایج کوچک یک برچسب راستی‌آزمایی خواهید دید و وقتی روی عکسی کلیک می‌کنید تا نسخه بزرگتر آن را ببینید خلاصه‌ای از نتیجه راستی‌آزمایی آن را در صفحه میزبان مشاهده خواهید کرد. این نوع از برچسب‌ها حتی ممکن است در مقالات مربوط به عکس‌های خاص یا هر مقاله حاوی عکسی نیز به چشمتان بخورد. 🔸️برچسب‌های جدید گوگل بر مبنای پایگاه داده ClaimReview کار می‌کنند که توسط گروهی از راستی‌آزمایان مستقل گردآوری و راه‌اندازی شده است. 🔸️اضافه شدن این برچسب‌ها تاثیری در رتبه‌بندی نتایج نمایش داده شده در گوگل نخواهد داشت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پشت صحنه سینما / رسانه ها واقعیت را می سازند! 🔻«رسانه‌ها ساختگی و سازه‌ای» هستند: رسانه‌ها دنیایی رابه نمایش می‌گذارند که اگرچه حقیقی به نظر می‌رسد، اما ازیک نگاه گزینش‌ شده آن را در معرض دید قرار می‌دهند. 🔻«رسانه‌ها واقعیت رابازسازی می‌کنند»: میان شیوه ارائه وقایع بوسیله رسانه‌ها و شیوه درک آن از سوی مصرف‌کنندگان، رابطه قطعی و معناداری وجود دارد
مسیریاب ایرانی بلد و 4 میلیون کاربر فعال: در دنیای امروز تکنولوژی به یکی از مهم‌ترین موارد در ندگی افراد تبدیل شده است و بسیاری از کارهای روزمره افراد به کمک تکنولوژی و گوشی‌های هوشمند انجام می‌گیرد. با پیشرفت گوشی‌های هوشمند در دهه اخیر و همچنین توسعه شبکه‌های اجتماعی، بیشتر زمان افراد صرف استفاده از این فناوری می‌شود و ارتباط با دیگران می‌شود. اما گوشی‌‌های هوشمند قابلیت‌های دیگری نیز دارند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها قابلیت مسیریابی هوشمند است. به طور پیشرفض روی گوشی‌های اندرویدی مسیریاب گوگل و روی گوشی‌های شرکت اپل مسیر یاب Maps نصب شده است اما هر دو این مسیریاب‌ها به دلیل اعمال تحریم‌ها از سوی آمریکا دارای محدودیت‌هایی است که بسیاری از افراد را درگیر خود کرده است. بنابراین افراد ترجیح می‌دهند از مسیریاب‌های شخص ثالث روی گوشی خود استفاده کنند. در کشور ما نیز چند سالی است که توسعه دهندگان نرم افزارهای گوشی‌های هوشمند دست به کار شده‌اند و دست به ساخت مسیریاب‌های بومی زده‌اند؛ در حال حاضر دو مسیریاب بسیار دقیق توسط توسعه‌دهندگان داخلی تولید شده است که یکی از آن‌ها نقشه و مسیریاب بلد نام دارد. این نرم افزار ضمن پیدا کردن بهترین و کم ترافیک‌ترین مسیر برای کاربر، امکان اعمال محدودیت در مسیریابی برای عدم ورود به طرح زوج و فرد و همچنین طرح کنترل آلودگی هوا را به کاربر می‌دهد. علاوه بر این در مسیریاب بلد از راهنمای صوتی بهره‌ می‌برد و به این ترتیب کاربران می‌توانند بدون مشاهده صفحه نمایش خود حین رانندگی مسیر درست را انتخاب کنند. این نقشه و مسیریاب به طور دقیق پلاک ساختمان‌ها را مشخص کرده است که به پیدا کردن سریع‌تر مقصد کاربر بسیار کمک می‌کند؛ از دیگر قابلیت‌های این مسیریاب می‌توان به امکان تشخیص خودکار شب و روز برای فعال سازی حالت تاریک اشاره کرد. در شرایط فعالی که ویروس کرونا باعث آلوده شدن بسیاری از شهروندان شده است، این مسیریاب نقاطی که شیوع ویروس کرونا در آن بیشتر از سایر نقاط است را مشخص کرده تا کاربران به طور دقیق از محلی که قصد سفر به آن را دارند آگاه باشند. علاوه بر این روی نقشه بلد نقاطی که دارای ترافیک بیشتری هستند با رنگ قرمز مشخص شده است تا در صورتی که کاربر قصد عبور از آن منطقه را دارد، راهی جایگزین را برای خود انتخاب کنداز زمان شیوع ویروس کرونا نیز بلد تلاش کرد خدمات خود را در زمینه‌های مختلفی ارائه دهد؛ در وهله اول نمایش مراکز درمانی ارائه دهنده خدمات برای کرونا به میانبرهای نقشه اضافه شد چرا که در روزهای نخست اطلاعات مردم درباره این ویروس و مراکز درمانی درگیر با کرونا بسیار کمتر از الان بود و مردم نیاز داشتند به طور مستقیم به مرکز درمانی مربوطه راهنمایی شوند. پس از آن و به دنبال اعلام نیاز مرکز اهدای خون، مراکز اهدای خون روی نقشه این مسیریاب مشخص شد. از دیگر اقدامات مسیریاب بلد می‌توان به قابلیت مشخص شدن نقاط پرتردد اشاره کرد، این قابلیت لایه‌ای بود که بعد از بررسی‌های تیم داده بلد به نقشه اضافه شد و مناطقی را به کاربران نمایش می‌داد که به دلیل تردد زیاد هموطنان امکان انتقال کرونا در آن محدوده‌ بیشتر از سایر نقاط بود و تیم بلد با نمایش این نقاط از کاربران خود خواست که تا جای ممکن کمتر از منزل خارج شوند و همچنین برای انجام کارهای ضروری‌ خود به مناطقی که تردد کمتری دارد سفر کنند.
🔺تلویزیون در حذف تبلیغات دور زمین مسابقات لالیگا قانونی عمل کرد فارس به نقل از یک منبع آگاه نوشت: 🔹براساس ابلاغیه ای که نهادهای نظارتی به صداوسیما داده اند، این سازمان مجاز نیست شرکت های داخلی را که در تبلیغات دور زمین بازی بود تبلیغ کند. 🔹این شرکت ها با مبلغی گزاف تبلیغات دور زمین را با استفاده از فناوری های گرافیکی در مسابقات لالیگا خریداری کرده بودند. 🔹این شرکت ها که خودشان از دلیل منع پخش تبلیغات شان در داخل آگاهی دارند بهتر است با تمکین به قوانین، و رفع مشکل شان از ظرفیت رسانه های داخل استفاده کنند و به دنبال دورزدن قوانین نباشند. @akharinkhabar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
راه حل کمدین معروف آمریکایی برای کاهش خشونت در آمریکا! + اگر فیلمی از خشونت‌ها گرفته نشه پس خشونتی هم دیده نمیشه 😄
📲بایکوت صدای مردم آمریکا در «صدای آمریکا» 🔹یک ماه پس از مرگ جرج فلوید، اعتراضات سراسری آمریکا همچنان مهمترین موضوع این کشور به حساب می‌آید، اما بخش فارسی صدای آمریکا تنها ۹۸ مطلب را آن هم به صورت غیرمستقیم به این موضوع اختصاص داده است. درحالی که در همین مدت ۴۵۳ خبر منفی و ناامید کننده علیه ایران منتشر کرد. و اگر اعتراضات در ایران بود اکنون این رسانه از اخبار راست و دروغ ایران منفجر شده بود...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ضریب اعتماد به دیدنی هایمان روز به روز در حال افول است... به دنیای فریب و زیبای خوش آمدید... شاید قرار است که دیگر جعل واقعیت یا بهتر بگویم به بخشی از زندگی آینده تبدیل شود...
4_6012415939033695911.pdf
2.33M
📚 گفتمان های رسانه: تحلیل متون رسانه.pdf 🔹چگونه معنی در متون رسانه ای مختلف ساخته می شود؟ 🔹چه شیوه های متفاوتی برای دیدن و اندیشیدن در رسانه ها می توان یافت؟ 🔹قدرت پیشگویی نهادهای مسلط جامعه از طریق زبان رسانه ای چگونه اتفاق می افتد؟ 🔹قدرت ساخت معنا در رسانه ها چیست؟
4_5875257923667494455.pdf
18.54M
🔹 📚رسانه ها و بازنمایی 🖌 دکتر سید محمد مهدی زاده ⬅️ «رسانه‌ها بر شناخت و درک عموم از جهان تأثیر می‌گذارند، به این معنا که آگاهی و ذهنیت مردم نسبت به جهان بستگی به محتوایی دارد که از رسانه‌ها دریافت می‌کنند؛ زیرا رسانه‌ها واسطه و میانجیِ بینِ آگاهی‌های فردی و ساختارهای گسترده‌تر اجتماعی و سازنده معنا هستند. رسانه‌ها همچون آینه برای انعکاس واقعیت عمل نمی‌کنند، بلکه بر ساختِ اجتماعی واقعیت تأثیر می‌گذارند. بر این اساس، ، است. بازنمایی نه انعکاس و بازتاب معنای پدیده‌ها در جهان خارج، که تولید و ساخت معنا براساس چارچوب‌های مفهومی و گفتمانی است. لذا، بازنمایی رسانه‌ای معناسازیِ خنثی و بی‌طرف نیست، چراکه هرگونه بازنمایی ریشه در و دارد که از آن منظر بازنمایی صورت می‌گیرد.»
🌐 و امر 🔹به نظر بودریار در جامعه مصرفی که متناسب با است، رسانه‌ها به نشانه بدل شده‌اند و واقعیت‌ها را همچون گذشته منتقل نمی‌کنند. این به آن دلیل است که رسانه‌ها رویدادها و واقعیت‌ها را آنگونه که خود می‌خواهند تغییر می‌دهند و به عبارتی واقعیت را از معنا تهی کرده‌اند. به همین علت، در عصر سیطره رسانه‌ها، واقعیت به مجاز تبدیل می‌شود و رسانه‌ها خود تعیین‌کننده واقعیت می‌شوند. 🔸به اعتقاد بودریار ؛ سطح اول نسخه بدلی از واقعیت است که به روشنی قابل تشخیص است. سطح دوم نسخه بدلی است آنچنان طبیعی که مرز میان واقعیت و بازنموده را محو می کند. و سطح سوم نسخه بدلی است که واقعیتی از آن خود را تولید می کند، بدون اینکه ذره یی بر واقعیات جهان تکیه داشته باشد، که بهترین مثال آن واقعیت مجازی است. بودریار سطح سوم وانموده ها یعنی همان که الگو از جهان واقعیت پیشی می گیرد را، حاد واقعی می نامد. 🔹او در کتاب «وانموده ها» بیان می کند در واقع زاییده نرم افزارهای کامپیوتری و نظام های آنالوگی بوده است. درباره جنگ خلیج فارس بودریار بر آن است که جنگ را امریکایی ها برنامه ریزی کرده بودند. این جنگ، کاملاً ساخته و پرداخته رسانه‌ها بود و آن‌ها چنین جنگی را برای ما تصویر کردند. بنابراین اقدامات پوچ آنها از ترس دشمنی بود که به لحاظ تکنولوژی ضعیف تر و در نهایت اصلاً وجود نداشت اما این اقدامات پوچ نبودند، زیرا با برنامه حاد واقعی آنچه که باید واضح می شد و پاسخ هایی که باید داده می شد، مطابقت داشتند. 🔸آنچه که ما از واقعیت و جهان واقعی می‌بینیم در واقع تصویری است که به ما نشان داده می‌شود.
🔎فقدان رژیم مصرف و تاثیرات دهگانه رسانه بر مدیریت ذهن 💡برای اینکه از حضور روزانه ۴ تا ۶ ساعته نوجوانان و جوانان در فضای رسانه ای اعم از دیدن فیلم و سریال تا بازی های رایانه ای و چت کردن و حضور در شبکه های اجتماعی، ارزیابی دقیقی داشته باشیم و روش حل مساله و خط مشی گذاری درستی در سطح ۱.فرد و ۲.خانواده و ۳.جامعه، اتخاذ نمایبم، ده مورد از در افراد را باهم مرور می کنیم. ۱.پایین آمدن سطح تمرکز و توجه ذهنی در اثر مصرف زیاد و متنوع رسانه و بنوعی در برابر حوادث و رویدادها و مسائل زندگی است که بقولی کثرت دریافت اطلاعات رسانه ای، فقرتوجه و تمرکز بدنبال خواهد داشت. ۲.رو به افول نهادن قدرت تفکر و تحلیل و پردازش مسائل بدلیل انباشت بی رویه و بدون دروازبانی اطلاعات که همان عادت به می باشد که حاصلش نتیجه گیری های غلط با مقدمات هرجایی و همه جایی رسانه ای بدون دقت در منبع و فرهنگ و موقعیت خاص آن اطلاعات دریافتی است. ۳.خستگی و و پایین آمدن تاب آوری مغز در برابر حوادث و رویدادهای روزمره که بنوعی ذهن عصبی و افسرده و عجول را منجر می شود که رفتارهای تکانشی خاصی هم بدنبال خواهد آورد. ۴.ساده سازی ذهن و پایین آمدن بدلیل مواجهه با رسانه بدون رژیم مصرف خاص که ندیدن ابعاد متعدد ماجرا در روش حل مساله یکی از نشانه های آن می باشد. ۵.شرطی شدن ذهن و عادت کردن به سرگرمی رسانه ای _اطلاعاتی و درنتیجه فکری و نداشتن ایده های کلان برای اتفاقات بزرگ زندگی همچون مساله انتخاب رشته و شریک زندگی و شغل و ... ۶.تنبلی ذهنی و و اعتیاد افراطی به محرک بیرونی جهت فعالیت و برنامه ریزی روزانه یا بلندمدت بدلیل عدم مدیریت مصرف رسانه ای ۷.تنزل ذوق معرفتی و درنتیجه افت شدید علمی_شناختی بدلیل خاصیت هیجان زای رسانه ای و فاصله گرفتن از کتاب و درس و ۸.آسیب دیدن هوش بصری بدلیل و بدون مکث و تحلیل و همچنین انعکاس مستقیم تصاویر از طریق مانیتورها و سبقت گرفتن تخیلاتِ رسانه_ساخته بر تاملات_خودساخته در ذهن ۹.لاغرشدن و بنوعی ضعیف شدن ذهن انسان در برابر جهان هستی بدلیل عادی شدن مصرف بدون فیلتر رسانه ای و در نتیجه پیدایش اخلاق محافظه کار در زندگی ۱۰. و نداشتن فرصت یا حوصله یا دغدغه برای خلوت فکری و مراقبه و محاسبه شخصیتی بدلیل مصرف حجم بالای رسانه ای که استقلال ذهنی و شخصیتی انسان را نیز زیر سوال برده و به یک موجود وابسته و هراسان از تنهایی و معتاد به تایید و حضور دیگران تبدیل می کند. 🖌 پژوهشگر رسانه و علوم اجتماعی
🔎پنج ویژگی رسانه برای گفتمان سازی وقتی با آثار تاک شوی کپی و کم خاصیت با شوآف مجریان سابقا بازیگر در سینما و صداوسیما به بهانه سرگرمی و به بهای بیت المال عمومی مواجه می شویم باید یادآوری نمود که اصل هنر برای هنر و سرگرمی برای سرگرمی برافتاده و دیگر هیچ تولید و کنش رسانه ای بدون جهت و ایدئولوژی در دنیای هنر جدید وجودخارجی ندارد‌. به همین بهانه، پنج ویژگی تولید یک اثرهنری یا کنش رسانه ای گفتمان ساز و جریان آفرین در عصری که اگر روایت نکنیم لاجرم روایت خواهیم شد را مروری می نماییم: ۱.اصل تولید در پارادایم بومی یک اثر هنری باید بومی و خودی بوده تا قابلیت تفاهم و تطبیق داشته باشد. رسانه ای که عطر و رنگ فرهنگ بیگانه دهد مثل بذری است که در زمین دیگری بکارید و هیچ عایدی برای شما نداشته باشد. توجه به واقعیت درونی پررنگ و غنی در امر ارتباطات باعث تولید رشد و آموزش باکیفیت و بازتولیدقدرت و فرهنگ قوی خواهد شد. ۲.اصل خلاقیت در تولید اثرهنری و تولید رسانه ای باید خلاقانه باشد والا در حاشیه خواهد سوخت. تولیدات تکراری و کلیشه ای، بویی از رشد و راهبرد نخواهند داشت و به تعبیر "والتربنیامین"، بازتولید مکانیکی اثرهنری، قداست آن را از بین خواهد برد و به تبع سطح تاثیر آن را نیز خواهد کاست. ۳.اصل مهارت افزایی در عصر کم مهارتی و کارنابلدی، بایستی یک اثر هنری مهارت محور عمل کند. رسانه در جهان امروز کارکرد خانه مدرسه و دانشگاه را باهم داراست و بدلیل زمان زیادی که صرف مصرف آن می شود، اگر نتواند مهارت جامعه را ارتقا بخشد، جامعه ای ضعیف در سیاست، گسیخته در فرهنگ و محتاج در اقتصاد را رقم خواهد زد. لازم به ذکر است که مهارت در عصرجدید، امری فراتر از آموزش های مصطلح و مرسوم بوده و از سوادمالی و سبک زندگی و سوادرسانه و..‌.را شامل می شود. ۴.اصل دفاع از حقیقت عصری که صنعت و تجارت به بهانه سرگرمی و جذابیت باعث ذبح خیلی از حقایق از جمله عدالت و تربیت شده است باید مدافع حقیقت بود. در دنیایی که به تعبیر "بودریار"، تحریف جای حقیقت را تنگ کرده و و اطلاع رسانی مبتذل، آیین رسمی رسانه های جریان اصلی بین المللی شده است، رسانه اصیل و ریشه دار بایستی مُشت اصحاب جعل عمیق(deep fake) را باز کرده و به جنگ با حقیقت ستیزان بشتابد. ۵.اصل روایت غالب و گفتمان ساز رسانه اثرگذار باید توانایی غلبه روایی داشته باشد. بهترین دفاع از حقیقت در عصرجنگ روایت ها، ارائه گفتمان ساز و جذاب یک روایت و زاویه دید تاثیرگذار از حقیقت به مخاطب می باشد. چگونگی می تواند باعث امید یا ناامیدی، پیروزی یا شکست شود. رسالت رسانه امروز، روایت هنرمندانه حقیقت است که اگر روایت نکنیم در ریل رسانه ای دیگران روایت می شویم. 🖌علیرضامحمدلو، پژوهشگر سوادرسانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️تحلیل هیجانی سخنرانی دونالد ترامپ! ویدیو فوق یکی از کاربردهای جذاب حوزه بینایی ماشین (Computer vision) جهت تحلیل حالات هیجانی افراد از منظرهای غم، استرس، شادی و... را به نمایش گذاشته است. ارتقا دقت و سرعت اجرا جهت پردازش بلادرنگ از چالش‌های اصلی پروژه‌های تحلیل هیجان در تصاویر و ویدیوها است. آرما
⭕️واکنش ها نسبت به اعلام موضع رهبری از آقای آملی لاریجانی 🔺دفاع رهبر انقلاب از آقای آملی لاریجانی باعث ایجاد واکنش هایی در توئیتر فارسی شد. کاربران انقلابی این سخنان را اتمام حجت با کسانی دانستند که در جبهه انقلاب با محوریت زمینه چینی محاکمه آملی لاریجانی در حال فعالیت بودند. 🔻برخی از کاربران انقلابی حتی خواستار عذرخواهی دکتر عباسی و رائفی پور بخاطر بیان نظرانی درباره لزوم محاکمه و نقایص موجود در عملکرد آملی لاریجانی شدند. 💢همچنین استفاده از کلماتی نظیر «بزرگ»، «پاکدست» و «انقلابی» نیز به عنوان دلیلی بر صحت عملکرد رئیس قبلی قوه قضائیه مورد توجه ضدانقلاب قرار گرفت. همچنین معاندان فعال در شبکه های اجتماعی، بازنده اصلی دفاع مقام معظم رهبری از ریاست پیشین قوه قضائیه را، احمدی نژاد دانستند. آرما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦این ما هستیم که از رسانه‌ها استفاده می‌کنیم یا اینکه رسانه‌ها در حال مصرف ما هستن و ما را واسطه‌ای جهت تحقق سبک زندگی نشات گرفته از ماهیت خود کرده‌اند؟! 🔸
🚦اندیشه‌های قدیمی مدیران جوان فرهنگی! 📍رییس که از نسل جدید مدیران جوان نظام تلقی می‌شوند در سخنرانی اخیر خود در اولین روزهای کاری یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، آمارهای درستی درباره وضعیت نابهنجار اینستاگرام در جامعه بیان می‌کند که باید به آن توجه کرد، اما چند نکته ظریف هم در حاشیه وجود دارد که بر متن تاثیر می‌گذارد: 🔸۱ـ مانند هر ابزار تکنولوژیکی دیگری هم مزایایی دارد و هم مضراتی، برای رعایت عدالت شایسته است طلاب محترم به ویژه آنانکه مسئولیت‌های فرهنگی کشور را در سطح کلان برعهده دارند حسن و قبح این رسانه را یک‌جا مطرح نمایند تا وزن هر کدام سنجیده شود. 🔸۲ـ فضای مجازی در عین هویت مستقل فلسفی خود، برآمده از اندیشه انسان‌هایی است که در عالم واقع وجود دارند. به عنوان مثال خواننده‌ای که به فرمایش ریاست محترم این سازمان نزدیک به 200میلیون پلی‌یونیک (بازدید ویژه) دارد، یا قماربازی که در اینستاگرام کازینو راه انداخته است اشخاصی نیستند که از غرب وارد ایران شده باشند، اینها جوانانی هستند که در دوران پس از انقلاب اسلامی به دنیا آمده‌اند، در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران درس خوانده‌اند، برنامه‌های صداوسیما را دیده‌اند و جامعه هدف وزارتخانه‌ها و نهادهای فرهنگی نظیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و نظایر آن بوده‌اند. اگر اینستاگرام که عمر حضورش در جهان به ده سال نمی‌رسد می‌تواند حاصل پرورش جوان ایرانی به دست نهادهای فرهنگی نظام جمهوری اسلامی با قدمت ۴۰ ساله را اینگونه نابود نماید، بهتر نیست به جای حمله به این اپلیکیشن قدری هم به بازنگری در اندیشه‌های حکمرانی فرهنگی سنتی پرداخته شود؟ 🔸۳ـ اگر حاصل این نطق و سخنانی که در مجلس یازدهم رد و بدل می‌شود، محدود کردن دوباره دسترسی کاربران ایرانی به اینستاگرام باشد، باید پرسید آیا فیلترینگ تلگرام، توئیتر و فیسیوک باعث ترویج شعائر اسلامی در جامعه و افزایش ضریب نفوذ اهداف نهادهایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی در بین جوانان ایرانی شده است یا خیر؟ اگر شده است، پس بسم‌الله. 🔸۴ـ حضور پارادوکسیکال بسیاری از مسئولان فرهنگی، سیاسی و مذهبی در شبکه‌های اجتماعی فیلترشده مانند توئیتر، علاوه بر نوعی توجیه وسیله (توئیتر و تلگرام) برای هدف (نشر دیدگاه‌ها و تبلیغ معارف اسلامی و انقلابی) که به ریا شبیه است، شائبه تبعیض میان کاربران را قوت می‌بخشد که گرچه در فضای مجازی عینیت می‌یابد اما تاثیراتی در عالم واقعیت برجا می‌گذارد که با شعارهای عدالت محور در کشور سازگار نیست. 🔸۵ـ اگر در در انتصاب مسئولان قرار باشد جوانی با همان اندیشه‌های سنتی مسئولیت را از مدیران سالمند تحویل بگیرند و از ابزارهای سلبی برای حضور در عرصه‌های فرهنگی و جنگ نرم بهره بگیرند باز در بر همان پاشنه خواهد چرخید و در عمل به نظر نمی‌رسد اهداف متعالی مدنظر رهبر معظم انقلاب محقق شود. ✍
▪️مشکل فقط با جوانانی نیست که در خیابان ها، مجسمه ها را به زیر می کشند، با جوانانی هم هست که از طریق شبکه های اجتماعی، بلیط میتینگ های انتخاباتی را می خرند و در میتینگ ها حاضر نمی شوند تا با خالی ماندن سالن ها، رییس جمهوری تحت فشار قرار گیرد. 💬 امیرعلی ابوالفتح @Fars_Plus
▪️جمع آوری تصاویر امام در عراق؟ 🔺شاید جواب دادن به اکانت فیک خیلی لزومی نداشته باشد ولی چون گویا این تصویر بیش از این پخش شده، لازم است بدانیم این عکس متعلق به سال 2015 (1393) بوده و افراد درحال «نصب» بیلبورد در خیابانی به نام امام_خمینی درشهر نجف هستند و نه جمع کردن آن. 🔺ادعای جمع آوری تصاویر کذب است. 💬Mahdi Bakhtiari
🔶 چرا عکس هایمان را به اشتراک می‌گذاریم؟ 💯 تاثیر شبکه‌های اجتماعی روی مغز ميگنا- از نظر عصب‌شناسان، شبکه‌های اجتماعی به روشی کاملا موذیانه و منحصر به‌فرد روی عملکردهای مغز تاثیر می‌گذارند. این تغییرات حاوی بسیاری از محرک‌هاست که برآیندشان می‌تواند واکنش‌های مختلفی را در انسان پدید آورد و از نظر عصب‌شناسان تاثیر رسانه‌های اجتماعی بر مغز به روش‌های مختلفی ظاهر می‌شود. جالب است بدانید که توجه مثبت به شبکه‌های اجتماعی روی بخش‌های مختلفی از مغزمان تاثیر می‌گذارد. طبق مقاله‌ای که در نشریه «علوم اعصاب شناختی اجتماعی و عاطفی» منتشر شده، همین «لایک‌های» ساده در فیس‌بوک، توییتر یا اینستاگرام موجب فعال شدن «مدار عصبی مرتبط با سیستم پاداش» در مغزمان می‌شود. زمانی که پست دوستان‌تان را لایک می‌کنید، دو منطقه از مغزتان به نام‌های تگمنتوم شکمی و جسم مخطط یا استریاتوم فعال می‌شود که اولی بخش هیجانی است که مسئولیت آزادسازی دوپامین را دارد و دومی ورودی‌ها را از قشر مغز دریافت می‌کند و نقش مهمی در پیاده‌سازی حافظه کوتاه مدت دارد. به نظر می‌رسد که این رویدادها واقعا پیچیده باشند، اما زمانی که از دیدگاه دیگری به آن می‌پردازیم، کمی قابل هضم‌تر می‌شود......ادامه👇👇👇 http://www.migna.ir/news/50817/preview/
🔶 لایک و فالوئر؛ برای بالا رفتن عزت نفس! 🔹 هویت سازی در شبکه های اجتماعی و آسیب به روان افراد ميگنا- بر اساس مقاله‌ای که در مجله روانشناسی اجتماعی تجربی منتشر شده، یکی از دلایلی که افراد در رسانه‌های اجتماعی محتوا به اشتراک می‌گذارند، این است که به دنبال بازخورد اجتماعی مثبت هستند و با این کار در واقع عزت نفس‌شان بالا می‌رود. در واقع لایک شدن محتوا و همچنین افزایش فالورهای مجازی به شدت روی آنچه که افراد پست می‌کنند تاثیرگذار است و جالب‌تر اینکه هر چقدر این توجه مثبت کاربران بیشتر باشد، شدت و انگیزه فرد برای اشتراک‌گذاری محتوا و عکس بالاتر می‌رود. با این حال، باید گفت که مردم در موقعیت‌های خاص عاطفی مبادرت به پست کردن محتوا در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و با این کار به دنبال بازخورد هستند. اما اگر این کار به تلاش مداوم فرد برای پذیرش و قرار گرفتن در چشم مردم در رسانه‌های اجتماعی تبدیل شود، می‌تواند برای برخی از افراد به مشکلات روانی منجر شود. در تحقیقاتی که محققان روی دانشجویان دانشگاهی انجام دادند و روابط بین اعتیاد به رسانه‌های اجتماعی و عزت نفس و رضایت از زندگی آن ها را مورد مطالعه قرار دادند، مشخص شد که دانشجویانی که معقولانه از این رسانه‌ها استفاده می‌کنند، دیدگاه بسیار مثبت‌تری نسبت به شرایط و موقعیت اجتماعی خود دارند. بقیه شرکت کنندگان در این مطالعه با قاطعیت گزارش دادند که استفاده اعتیادآور آن ها از این رسانه‌ها ارتباط منفی با عزت نفس آن ها دارد. همین افراد در نظرسنجی‌ها اعلام کردند که از زندگی خود راضی نیستند که همین امر نیز مستقیما با عزت نفس پایین آن ها پیوند می‌خورد. رسانه‌های اجتماعی به کاربران امکان می‌دهند که شخصیت خود را به روشی کاملا منحصر به‌فرد ابراز کنند. اما قابلیت ایجاد چند اکانت (یا حساب کاربری) و اصلاح محتوای پروفایل به کاربران این فرصت را می‌دهد تا شخصیت جدیدی برای خود بسازند. این هویت‌های دیجیتال جدید هم می‌توانند با شخصیت واقعی کاربر مطابقت داشته باشند، هم می‌توانند مکمل آن باشند و هم می‌توانند کاملا متناقض با آن باشند.....ادامه مقاله👇👇👇 http://www.migna.ir/news/50816
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 التماس مجری برای جذب فالوراینستاگرام در یک مسابقه تلویزیونی مجری مسابقه تلویزیونی دو نبش شبکه ایران کالا از مخاطبان التماس می کنند صفحه اینستاگرام برنامه را دنبال کنند. ▫️اینگونه التماس برای دنبال کردن صفحه اینستاگرام برنامه در آنتن ”زنده” صدا و سیما بی‌سابقه و درخورتامل است. 💢جذب مخاطب و کاربر همیشه دغدغه همه رسانه‌ها حتی رسانه‌های دولتی در آرایش جدید رسانه‌ای بوده است اما رسیدن به این هدف را با چه روشی و تا کجا مجاز می دانید ؟ 📝 اکبر نصراللهی @Fars_Plus
🔴تعطیلی شبکه های برون مرزی صدا و سیما، چرا؟ مقصر کیست؟ هر روز خبر تعطیلی یکی از شبکه های برون مرزی سیما منتشر میشود. دیروز و ، امروز و انگلیسی .. فردا و همه شبکه ها. 🔺ندادن بودجه ارزی صدا و سیما و عدم توان پرداخت اجاره ماهواره ها علیرغم تاکید رهبر انقلاب و دلسوزان نظام، بر تولید ملی، و تکیه بر توان داخلی که مرتبا از تریبون های صدا و سیما بر زبان رانده میشود، در عمل، لنگ میزنیم. سالهاست شبکه های برون مرزی ، اجاره نشین های عربی و هستند. عرب ست، اینتل ست، یاه ست، بدر و.. که همگی متعلق به و هستند، یا یوتل ست (صهیونیستی)، اجاره دهنده فرکانس به ایران هستند و هر زمان اراده کنند، درست مثل اینستاگرام و توییترشان، اقدام به قطع شبکه ها میکنند. به هر بهانه ای. این بار دولت نیز که از فعالیت های برون مرزی کشور در عرصه نگران است به یاری شان شتافته و با عدم پرداخت بودجه ارزی، این شبکه ها رسما از ماهواره ها به ترتیب در حال قطع شدن هستند. تاثیرگذاری شبکه های برون مرزی ایران بر افکار عمومی منطقه و جهان اسلام و حتی عرصه جهانی با وجود اشکالات متعددی که دارند، قابل قبول است و حذف آنها بزرگترین ضربه را به اندک توان و ایران را می زند. 🔰مشکل از کجاست و راه حل چیست؟ 1️⃣ اولین مشکل از مدیریت ناکارآمد است. صدا و سیما با دهها شبکه بی حاصل و بیهوده بودجه عظیمی را می بلعد، ناچار به آنتن فروشی میشود تا حدود 50 هزار کارمند و هزاران نان خور خود را تغذیه کند. شبکه هایی که برخی به شکل خانوادگی اداره میشوند. ، متعلق به اقوام و خویشان یکی از معاونان سازمان صدا و سیماست. رئیس این شبکه، داماد اوست. شبکه ای که هیچ خروجی و بیننده ای ندارد و صرفا هست که باشد. که بسیاری از مردم ایران اسمش را هم نشنیده اند، شبکه ای متعلق به مدیران بازنشسته سازمان است که همچنان سفره بیت المال را رها نمیکنند. و که کمتر کسی تفاوت آنها را میداند (چه رسد به تماشایشان) دو شبکه قابل ادغام دیگر سازمان هستند. و و و که همگی قابل ادغام هستند و حتی حذف آنها هیچ ضربه ای به مملکت نمیزند بلکه جلوی حیف و میل بیت المال را میگیرد. و آموزش و قرآن نیز قابل ادغام در یکدیگر هستند. همه اینها با یک مدیریت کارآمد جلو هدر رفتن میلیاردها تومان بودجه را میتواند بگیرد. اما دریغا. 2️⃣ گام دوم. صدا و سیما نهادی حاکمیتی و فرا دولتی است. چنانکه نیروهای نظامی ایران چنین اند و باید باشند. بنابراین این نهاد(ها) نیز باید حاکمیتی و خارج از اعمال قدرت دولت و قوه مجریه باشد. دولت حق ندارد با گروگانگیری بودجه این نهاد حساس، سیاستها و مطالبات حزبی خود را بر این سازمان تحمیل کند. چنانکه بارها شاهد امر و نهی های دولت در بستن برنامه های انقلابی و انتقادی بوده ایم. محترم میتواند محل دریافت و پرداخت بودجه را برای کلیه دستگاههای حکومتی، از دست دولت خارج کند و ذیل نهاد و سازمانی حاکمیتی و فرادولتی و فراجناحی درآورد. 3️⃣ اما گام سوم. قدرتمند ایران خصوصا نیروی هوافضای سپاه، از نظر فنی چنان قدرتمند است که توانست را با موفقیت به فضا بفرستد. آن هم از موقعیت جغرافیایی داخل ایران. چرا که به عنوان مثال، یوتل ست ماهواره ها را در قزاقستان و گویان فرانسه و.. پرتاب میکند که نزدیک به مدار هستند. اما ایران توانست با وجود آنکه از لحاظ فنی سخت تر و پیچیده تر است از داخل ایران ماهواره را به فضا ارسال کند. پس لازم است نیروهای هوافضای قدرتمند کشور به یاری صدا و سیما نیز آمده و با تکنولوژی بومی پیشرفته خودمان، و ارسال ماهواره های تلویزیونی، شبکه های برون مرزی را از اجاره نشینی ماهواره های عبری عربی خارج کنند. متن کامل یادداشت در تهران نیوز: https://tehrannews.ir/?p=597272 ☑️ @abdollahy_moh