eitaa logo
روشنگر مدیا
957 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
565 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
روشنگر مدیا
✅گرامیداشت یاد شهید «ادواردو آنیلی» در ویژه برنامه «سایه روشن» 💠ویژه برنامه «سایه روشن» با محوریت جریان‌شناسی فرهنگی، عرفان‌های نوظهور، معنویت‌های کاذب و … در موضوعات مختلفی همچون معرفی و نقد کتاب، گفت‌وگو با اساتید حوزه و دانشگاه و گزارش مردمی یک هفته درمیان از سوی فرهنگسرای اندیشه برگزار و اجرا می‌شود. ❇️همزمان با بیستمین سالگرد شهادت ادواردو آنیلی، شهیدی که تازه مسلمان شده بود، برنامه "سایه روشن" با نمایش مستندی از وی، به زندگینامه و ابعاد مختلف فعالیت‌های آن شهید بزرگوار می‌پردازد. ادواردو آنیِلی، فرزند جیانی آنیلی، سرمایه‌دار و میلیاردر ایتالیایی و مالک سابق مجموعه فیات است. او در زمانی که در نیویورک زندگی می‌کرد به اسلام گروید و نام خود را به «مهدی» تغییر داد. 🔹براساس این گزارش، در این برنامه، فیلم مستند «شهید ادواردو آنیلی درباره جهان اسلام» برای اولین بار به نمایش درمی‌آید. همچنین ناگفته‌هایی در مورد شهید ادواردو آنیلی بیان شده و تلاش‌های چند ساله او برای معرفی جهان اسلام، شکست تحریف موجود در مورد دین اسلام و تلاش‌هایش برای مقابله با توهین به پیامبر اسلام مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. در این برنامه، چهره‌های شاخصی سخنرانی خواهند کرد؛ دکتر قدیری ابیانه دوست ادواردو و رایزن مطبوعاتی ایران در ایتالیا هم‌چنین سهیل کریمی، مستندساز برجسته کشور که مستندهایی را در پاکستان و افغانستان ساخته است صحبت می‌کند. مهمان ویژه این برنامه حسین عبداللهی دوست شهید ادواردو است. او بعد از بیست سال در رسانه‌ها حاضر شده و در ارتباطی تصویری برای اولین بار از ادواردو سخن می‌گوید. 🔸گفتنی است برنامه "سایه روشن" با موضوع گرامیداشت یاد و خاطره شهید ادواردو آنیلی از سوی فرهنگسرای اندیشه و با حمایت و مشارکت خبرگزاری تسنیم یکشنبه ۲۵ آبان ماه ساعت ۱۹ به صورت زنده از اینستاگرام فرهنگسرای اندیشه به آدرس@farhangsara.andishe پخش خواهد شد. @Feraghvaadyan
📑نقشه بهائیت برای تغییر قانون اساسی ⭕️فعالیت بهائیت برای نفوذ در کشور شیلی 🌐خبرگزاری‌های بهائی، از دخالت اعضای این تشکیلات در کشور «» خبر دادند. این فعالیت‌ها را که در آستانه رأی‌گیری برای تدوین یک قانون اساسی جدید در این کشور علنی شده‌، می‌توان نتیجه فعالیت سیستماتیک ، در پیاده‌سازی مفاد طرح «» دانست. طرحی که شامل «گفتمان‌های اجتماعی»، «توسعه اجتماعی-اقتصادی» و «مؤسسه روحی» بوده و به اذعان مسئولان تشکیلات در کشور شیلی، به طور کامل پیگیری می‌شد. ✴️یکی از پایگاه‌های مهم تشکیلات، ساختمانی تحت عنوان «مشرق‌الاذکار» است؛ ساختمانی که ، با هدف نفوذ، تداوم حضور در کشورها، و جلب نظر سیاستمداران و ساکنین منطقه در ابتدا با پوشش معبد، برپا می‌کند و سپس به مرکز گسترش فعالیت‌های تبدیل می‌شود. شیلی، چهار سال پیش در پاییز سال 2016م افتتاح شد و حال با اجرای نقشه تشکیلات، به مرحله دخالت در قانون اساسی کشور رسیده‌اند. 📆«طی سال گذشته، بهائیان با ایجاد فضاهایی در همه سطوح، در این گفتگوها مشارکت کرده‌اند... فلیپ دوهارت، منشی محفل روحانی ملی بهائیان شیلی می‌گوید: این یک دوران برای شیلی است...جامعه بهائی به عنوان بخشی از اقدامات خود برای مشارکت در گفتمان ملی همکاری کرده است تا فضاهایی برای گفتگو در سراسر کشور ایجاد کند. سلسله‌ای از گردهمایی‌ها در ماه‌های اخیر منجر به برگزاری یک رویداد با حضور هزاران شرکت‌کننده شد.» 📝در این چند خط کاملاً روشن می‌شود که ، برای تأثیرگذاری بر سیاست یک کشور، چطور برنامه‌ریزی کرده و کنفرانس‌هایی را تشکیل داده تا نهایتاً با زیرپا گذاشتن شعار عدم مداخله سیاسی، قوانینی تسهیل‌گر برای امور تصویب نماید تا منجر به سلطه بر کل امور آموزشی، اجتماعی و حتی شاید اراضی آن منطقه ‌شود. ↩️همان‌طور که در ادامه، از لزوم بارز کردن –که منظور همان بهائیت است- در قانون جدید، سخن می‌گویند: «ورونیکا اوره، مدیر معبد در سانتیاگو، در یکی از گردهمایی اخیر توضیح داد که یک تحول عمیق، فراتر از اصلاحات، مورد نیاز است...لوئیس ساندووال، از اعضای دفتر امور خارجی بهائیان شیلی می‌گوید: خواستی که برای تغییر در اجتماع شیلی پدیدار شده ‌... کافی نیست، ما باید فراتر رفته و بعد معنوی زندگی را اذعان کنیم... خانم اوره توضیح می‌دهد که این به طور خاص همچون قطبی مهمانان را برای شرکت در گردهمایی‌های ویژه به خود جلب کرده، جایی که مهمانان پس از شرکت در جلسات و نیایش، در گفتگو‌های عمیق مربوط به مسائل ملی مشارکت کرده‌اند.» 👈نقشه‌های در هر منطقه‌ای می‌تواند دخالت و را در پی داشته باشد و هشیاری و آگاهی مسئولین و مردم را می‌طلبد. @Feraghvaadyan
🔥فرقه خانمان سوز 🔺🗓در ماه مارس سال 2000 ، مطبوعات بین المللی با گزارش هایی از مرگ دلخراش بیش از 700 نفر کودک و بزرگسال در جنوب غربی ، ولوله برپا کردند. 444 تن از اعضای «» طی چندین هفته، مسموم، خفه و در گورهای دسته جمعی مخفی واقع در چهار قطعه زمین متعلق به دفن شدند. در حمله نهایی، حداقل 300 نفر را به درون ساختمان مرکزی انداختند و زنده زنده زدند. در میان پیشوایان این گروه، یک غیرروحانی و نظریه‌پرداز سابق(جوزف کیب وته ره)، یک نظریه‌پرداز زن(کردونیا ام ورینده) و یک رومن کاتولیک تحصیل کرده (فرانسیس دومینیک کاتارای بابو) -که با ملحق شدن به این جنبش از مجامع روحانی، طرد شده بود- وجود داشتند. به نظر می‌رسد که طراحان این بزرگ، همین افراد بودند. هنوز مشخص نیست که چه بر سر آن ها آمده. آیا در دقایق آخر، گریخته بودند یا از کشور خارج شده و یا در آتش سوزی نهایی ، همراه هواداران خود سوخته بودند؟ @Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
⚛️رسوایی های «اوشو» (قسمت #اول) 📆در دهه ۱۹۸۰، اعضای«#راجنیش»، #آشرام خود را در گرماگرم میدان مجادله
⚛️رسوایی های «اوشو» (قسمت ) 📆باز هم رسوایی‌ها به سرعت منتشر شد. تا پاییز سال ۱۹۸۵، برخی پیشوایان اصلی آن‌ها از گریختند، بعدها بازداشت و به اعمال ناشایست متهم شدند. پس از اثبات اتهامات در مهاجرت، شنود، طراحی مسمومیت عمومی با باکتری ، آتش‌زنی و یورش به مأموران دولتی، نفر دوم گروه راجنیش به نام «» مدت سه سال در یکی از زندان‌های حبس شد. در نوامبر سال ۱۹۸۵، به دلیل نقض قوانین مهاجرت، بار دیگر راجنیش، دیپورت شد. این جنبش، اندکی پس از جدایی و مرگ مرموز پیشوای آن در اوایل سال ۱۹۹۰ در سن ۵۸ سالگی، تحلیل رفت. با این حال در دوران حاضر، جنبشی که از نو نامگذاری، احیا و بازسازی شده، مرکزی بسیار فعال در و دیگر نقاط جهان از جمله «سدونا»، «آریزونا»، «مارین کاونتی» و «کالیفرنیا» دارد. که خود را مدام به‌روز می‌کرد و نامش را نیز تغییر می‌داد، در زمان مرگ خود را «» نامید؛ نامی که اکنون بر آشرام«جدید» او گذاشته‌اند؛ یعنی جامعه بین‌المللی یا آنچه اخیراً استراحتگاه اوشو نامیده می‌شود. 🍁در پاییز سال ۲۰۰۱، بار دیگر گروه راجنیش به واسطه علاقه شورانگیز آمریکا به در خبرگزاری‌ها مطرح شد. گروه راجنیش که حداقل برای بسیاری تا آن زمان، ناآشنا بود، در کتاب «» مورد بحث و بررسی قرار گرفت. کتابی که پس از واقعه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و حملاتی که موجب انتشار سیاه‌زخم شد، مورد توجه بسیار قرار گرفت و در گزارش‌های تلویزیونی مختلف مطرح شد. این گروه در اولین مربوط به جنگ‌های بیولوژیکی در خاک ایالات‌متحده، دست داشت. اعضای گروه برای اثبات جایگاه خود در روستای اُرگون، ده‌ها بوفه و میز سالاد را در حوالی «دیلز» به باکتری آلوده کرده بودند تا افراد محلی را بیمار ساخته و مانع رأی دادن آن‌ها شوند. هیچ‌کس کشته نشد اما حدود 750 نفر به بیماری‌های گوارشی و مشکلات جسمانی دیگر مبتلا گشتند. 📖منبع: آرشیو روشنا @Feraghvaadyan
💢فرقه مافیایی 🔺یکی از فرقه‌هایی که توجه عموم را جلب کرد، جنبش «» یا «انجمن بین المللی هوشیاری کریشنا» (ISKCON) نام داشت. برای دهه‌ها، شاگردان سرتراشیده گروه، با رداهای زعفرانی خود، در گوشه کنار خیابان‌ها و فرودگاه‌های سراسر جهان برای جمع کردن سرمایه و و آیین تازه خود، سرود «هاره کریشنا» سر داده و بر طبل‌های خود می‌زدند. این گروه در سال 1965 به ایالت متحده آمدند. جنبش روبه رشد مذکور، مدعی داشتن هزاران هزار عضو بود، اما پس از مرگ رهبر و بنیانگذارش، «سوامی سریلا پرابوپادا» در سال 1977، نفوذ و وسعتش رااز دست داد. 11 وارث آن درگیر بازی های قدرت‌طلبی شدند و رسوایی‌هایی مانند مواد مخدر، انبار کردن ، تعدادی از مرتدشدگان و زندانی کردن حداقل یکی از پیشوایان محلی به بار آوردند. @Feraghvaadyan
⭕️عوامل مؤثر بر گرایش فرقه‌ها به افراط 🔸 فرقه‌ها ویژگی‌های جامعه‌شناختی دارند که باعث سوق یافتن اعضا به استفاده از خشونت، از جمله: ، آدم‌ربایی، گروگان‌گیری، تخریب و بمبگذاری، ، ناآرامی‌های شهری و نیز عوامل انتحاری می‌شود: 1️⃣ مهم‌ترین منبع فرقه‌گرایی‌ها، است. بر این اساس، شکل‌گیری فرقه‌ها اعتراضی علیه نظم موجود می‌باشد که به واسطه آن، افراد محروم موقتاً بر احساس محرومیتشان فائق آیند و سعی دارند خود را از عناصر ساختی نظم اجتماعی سنتی، آزاد کنند؛ همین مسئله باعث افراط‌گرایی آن‌ها می‌شود. 2️⃣ تعصب و جزمیت اعضا بر و باورهای خود، خصیصه ذاتی فرقه‌هاست و برای خویشتن رسالت جدی قائل‌اند . 3️⃣ کوچکی گروه و محدودیت اعضا و احساس در اقلیت بودن در بین فرق مشهود است. در حقیقت، نوعی تلاش برای هویت‌یابی نسل جدید در شرایط مدرن است. 4️⃣ افراط‌گری و تندروی در بعضی از فرقه‌ها وجود دارد و این موضوع از طریق ضدیت با دیگران معنا می‌یابد و گاهی خود را در نفی دیگران جستجو می‌کنند. بنابراین، فرآیندهای خصومت‌ورزی، تضا و تکفیر از سوی فرق جاری است. 5️⃣ قطعیت و اهمیت محوری سران و رهبران، ویژگی دیگر فرقه‌هاست، تا حدی که اغلب با مرگ یا کناره‌گیری رهبران اصلی، تحرک فرقه کاهش یافته یا از بین می‌رود. 6️⃣ تا زمانی که عقاید ، رواج عمومی نیافته، فرقه رسمیت پیدا نمی‌کند. بنابراین، تصور غیرقانونی بودن و غیر رسمی و پنهانی برای اعضا وجود دارد که تصور پنهانی بودن زمینه را برای استفاده از ابزار های خشونت‌آمیز آماده می‌کند. 7️⃣ انشعاب و جریان‌سازی در درون فرقه‌ها به صورت جدی مشهود است. 8️⃣ رفتار فرقه‌ای، مبتنی بر این باور است که اعضای یک در یک دانش رمزآمیز و منحصر به فرد با یکدیگر سهیم‌اند و از همین‌رو، فراتر از جهان پست و روزمره سیر می‌کنند. این امر به تعلق خاطر شدید و انحصاری اعضای فرقه به یکدیگر و دوری از امور خارج از فرقه منجر می‌شود. این ویژگی، کارکرد اصلی دین یعنی انسجام‌بخشی را مختل کرده و موجب شکاف و انشقاق شهروندان می‌شود. @Feraghvaadyan
🔺توصیه متوهم قطبیت به «مصطفی آزمایش» 👈وقتی «صلاحی» هم به تحرکات تفرقه‌افکنانه، معترض می‌شود 💢تداوم تحرکات تفرقه‌افکنانه و سیاسی مأذون خارج‌نشین فرقه «نعمت‌اللهی سلطانعلی‌شاهی» در هجمه به بزرگان و برخی شخصیت‌های از یک‌سو و حاکمیت و نظام از سوی دیگر، متوهم قطبیت(محمد اسمعیل صلاحی) را نیز نگران ساخت، به‌طوری‌که با نگارش نامه‌ای از جایگاه «قطب جلیل‌القدر سلسله»! خطاب به آزمایش -البته با لحنی محتاطانه- خواستار پایان بخشیدن به این‌دست تحرکات شد. این نامه از سوی مدعی جاشینی و متوهم به –درواقع- رقیب و مدعی دیگر فرقه، صرف‌نظر از تبعات و واکنش‌های احتمالی طرفین، بیش از پیش نمودی است از درونِ شکسته و امواج فزاینده چنددستگی در و چندان دیر و دور نیست که قطبی شدن جریان مزبور، تحولاتی اساسی –به‌صورت نرم و تدریجی- در ماهیت و ساختار فرقه ایجاد کند. چنانچه نشانه‌هایش را نیز تا به امروز و به‌خصوص طی چند سال اخیر شاهد بوده‌ایم. پرسش آن است که آیا مقاومت‌ جریان سنتی و محافظه‌کار در برابر این چالش، کافی و مستدام خواهدبود؟ یا اینکه سرانجام تسلیم شده و استحاله فرقه محقق خواهدشد؟ آیا تناقضات درونی قاطبه در این ایام، بسترساز این تحول خواهدشد یا اینکه برعکس، با درک مسائل و درس گرفتن از تجربیات گذشته، مطالبه‌گر احیای درویشی حقیقی و بازگشت به سنت‌ها خواهند شد؟ @Feraghvaadyan
7.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📛 اعتقاد صهیونیست ها برای بازگشت مسیح خود ساخته خودشان این است که ایران باید نابود شود. 💢 خاورمیانه بزودی وارد چالش جدی آخرالزمانی خواهد شد. @feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🔸روشنگر به نقل از «یورونیوز»؛ صدها نفر از مسیحیان با برگزاری تجمعی اعتراضی در برابر کلیسای “سن سولپیس” در پاریس، خواستار بازگشایی کلیساهای برای از سرگیری آیین در دوران قرنطینه شدند. 📆معترضان کاتولیک روز یکشنبه ۲۵ آبان در حالی که دست نوشته‌های «به ما اجازه بدهید» و «ما مراسم عشای ربانی می‌خواهیم» را حمل می‌کردند در گوشه و کنار فرانسه تظاهرات پراکنده‌ای را برگزار کردند و خواستار صدور مجوز برگزاری مراسم مذهبی در دوران توسط دولت شدند. ✝️در شهر غربی نانت، صدها کاتولیک در مقابل مجسمه‌ای از مریم مادر عیسی مسیح تجمع کردند و برخی از آنها بر روی سنگفرش باران زده، زانو زدند. اجتماع‌های مشابهی هم در شهر شرقی استراسبورگ، شهر بوردو واقع در جنوب غربی فرانسه و مقابل کلیسای جامع در ورسای برگزار شد. ⛪️مسیحیان کاتولیک‌ روز جمعه گذشته نیز در اقدامی مشابه ساعت‌ها در مقابل کلیسای پاریس تجمع کردند و نسبت به محدودیت‌های مذهبی ایجاد شده در دوره قرنطینه اعتراض کردند. آنها قصد داشتند تا تجمع مشابهی را یکشنبه شب نیز برگزار کنند که پلیس پاریس به دلیل عدم رعایت فاصله اجتماعی، مجوز برگزاری آن را صادر نکرد. 🔺این نخستین بار نیست که فرانسه از زمان آغاز قرنطینه و برقراری مقررات و محدودیت های ناشی از شیوع ویروس ، دست به تظاهرات می زنند. در تاریخ ۸ نوامبر نیز، حدود ۵۰۰ نفر از مسیحیان کاتولیک، در برابر کلیسای جامع ورسای، در تجمعی مسالمت آمیز حضور یافتند. در همین حال بِنوا دو سنتی، نایب اسقف اعظم از کاتولیک‌های معترض خواست تا به قوانین وضع شده در دوره قرنطینه احترام بگذارند. ➕دیوان عالی عدالت اداری فرانسه نیز هفتۀ گذشته، در پاسخ به اعتراضات شمار زیادی از اسقف های این کشور نسبت به مقررات قرنطینه، ضمن تأیید تدابیر و تصمیمات اتخاذ شده توسط دولت، بر ممنوعیت برگزاری مراسم های مذهبی تأکید کرده بود. @feraghvaadyan