⚠️ چرا #زنان_بهائی مستحق #مهریه هستند⁉️
💠 گفتگوی یک پژوهشگر در زمینهی بهائیت با مبلّغ بهائی
✳️ روشنگر به نقل از نقد و بررسی بهائیت/ موضوع: بررسی مهریه در بهائیت به عنوان یکی از #تناقضات شعار #تساوی_حقوق_زن_و_مرد
🖍 مبلّغ بهائی: پیشوایان ما با مساوی دانستن جنس زن و مرد، حکم به #تساوی ایشان در تمامی حقوق و شئون دادهاند: «از جمله تعاليم حضرت #بهاءالله وحدت نساء و رجالست كه عالم انسانی را دو بال است یک بال رجال و یک بال نساء تا دو بال متساوی نگردد مرغ پرواز ننماید اگر یک بال ضعيف باشد پرواز ممكن نيست تا عالم نساء متساوی با عالم رجال در تحصيل فضائل و كمالات نشود فلاح و نجاح چنانكه بايد و شايد ممتنع و محال».[1]
🖌 پژوهشگر: چرا در مسلکی که مدعی تساوی حقوق زن و مرد است، مردها باید به زنان مهریه پرداخت کنند⁉️[2] چرا نباید زنها به مردها مهریه دهند⁉️ اگر ادعای شما بر تساوی و عدم رجحان جنسی بر جنس دیگر است، یا نباید هیچ کدام مهریه پرداخت کنند یا هر دو مکلّف به پرداخت باشند تا تساوی رعایت گردد.
🖍 مبلّغ بهائی: رعایت #مساوات میان زن و مرد به این است که حقوق زنان به طور کامل پرداخت شود.
🖌پژوهشگر: اولاً: رعایت مساوات به این است که هیچ یک مهریه ندهند. ثانیاً بر خلاف شعارهای فریبندهی #بهائیت، حتی میان زنان بهائی هم مساوات برقرار نشده و مهر زنانی که #شوهر_روستایی دارند، کمتر از زنانی که #شوهر_شهری دارند تعیین شده است: «مهر به اعتبار زوج است. اگر از اهل مدن (شهر) است ذهب (#طلا) و اگر از اهل قری (روستا) است فضه (#نقره)».[3]
🖍 مبلّغ بهائی: به این دلیل که شهریها نسبت به روستاییها #درآمد بیشتری دارند و لذا باید مهر بیشتر بدهند❗️
🖌 پژوهشگر: ⏪اولاً همیشه اینطور نیست که شهریها نسبت به روستاییها درآمد بیشتری داشته باشند؛ چه بسا روستاییهایی که با #دامداری، #کشاورزی و حتی به راه انداختن واحد صنعتی در روستای خود، از بسیاری از شهرنشینها درآمد بیشتر و تمکن مالی بهتری داشته باشند. ⏪ثانیاً: چگونه مسلکی که ادعا دارد خداوند بین هیچکس #تمایز قرار نداده [4]، حتی منکر تساوی روستایی و شهری میگردد⁉️
@n_bahaiat
@Feraghvaadyan
📚پینوشت:
📙[1]. عباس افندی، مکاتیب، ج 3، ص 107.
📕[2]. ر.ک: حسینعلی نوری، اقدس، ص 60، بند 66.
📘[3]. اشراق خاوری، گنجینه حدود و احکام، باب 17، ص 169.
📙[4]. ر.ک: عباس افندی، مکاتیب، ج 3، ص 67.
روشنگر مدیا
✉️نکاتی قابل تامل در نامه تازه نورعلی تابنده 👈از اشاره به عناصر "نفوذی" تا نصیحت مشایخ و ماذونین
✍نورعلی تابنده که این روزها بازار مجالس و دید وبازدیدهایش بالنسبه گرم شده, با نگارش نامه ای بار دیگر مرکز توجهات قرار گرفت.
🔹وی نامه به دراویش گیلان را بهانه قرار داده و در ضمن پرداختن به امور آنها _و چه بسا پیش تر از این موضوع _ نکاتی مهم در باب اعمال و منش مشایخ و ماذونین مطرح نموده که نشان از دغدغه وی و مشاورانش از مراودات فی مابین و به عبارت بهتر, تنشهای حاکم میان برخی چهره های فرقه دارد.
🔹هرچند وی این بار از کسی نامی نمی برد, لیکن بند اول نامه مزبور, برخی جلسات تفسیر قرآن ماذون خارج نشین (مصطفی آزمایش) را تداعی می کند که از قضا مورد انتقاد چند تنداز مشایخ نیز قرار گرفته است.
🔺به گونه ای که موجب حمله آزمایش و تخریب چهره "حسینعلی کاشانی " شد. به این ترتیب, بند پایانی نامه در باب تایید ضمنی اعتبار و اعتماد تابنده به کاشانی, می تواند نوعی دفاع از وی و تخطیه تخریبهای آزمایش باشد.
🔹نکته دیگر در همین راستا, در بند دوم مورد اشاره قرار گرفته که از غلو کردن در باب مشایخ, انذار داده است؛ این بند نیز می تواند کنایه ای باشد به حلقه اطراف آزمایش (اشخاصی چون صلاحی و...) که با انتشار پست های مختلف , هموراه در مسیر بزرگ نمایی از جایگاه نامبرده و به طور کلی, حمایت از وی و حمله به منتقدانش گام برداشته اند.
🔺آخرین نکته در تحلیل این نامه _ نسبتا غیرمنتظره_ اشاره قطب فرقه گنابادی به عناصر "نفوذی" است که فارغ از جنبه ابهام آمیز و کنایه ای همیشگی اش, نمایانگر هراس و تشویش رییس سالخورده دراویش از وجود گسل های خاموش در فرقه است.
👈جالب آنکه, افراطیون و گروه _ به اصطلاح چپی فرقه_ رویه پیشین خود در زیر سوال بردن اعتبار این دست نامه ها را اعمال نکرده و علی الظاهر, این بار به مذاقشان خوش آمده! که باید دید چه منافعی برای خود از این نامه متصور هستند.
🔹به هر روی, سخنرانی ها و نامه نکاری های قطب,این روزها رونق گرفته که در قیاس با ماه های بحرانی قبل, از حاکمیت آرامشی _ هرچند ظاهری_ بر فرقه گنابادی حکایت دارد.
📚بخش تحلیلی روشنگر
@Feraghvaadyan
۴ عضو شبکه تبشیری صلیبی صهیونیستی در البرز دستگیر شدند
🔹روشنگر به نقل از تسنیم/ این افراد به صورت برنامهریزی شده با عناصر خارج از کشور در ارتباط بوده و عقاید و افکار انحرافی در مسیحیت را ترویج میکردند.
🔹ترویج عقاید و افکار انحرافی مسیحیت در استان البرز مورد اعتراض رسمی مسیحیان قرار گرفته است.
🔹۵ نفر از اعضای این گروه نیز با تلاش دستگاههای مسئول روز ۵ دی در استان البرز بازداشت شده بودند.
@Feraghvaadyan
🔴 گزارش #ساواک از #جاسوسی_بهائیان به نفع #اسرائیل
♨️ روشنگر به نقل از نقد و بررسی بهائیت/ فرقهی بهائیت با نشر آموزهی #بیوطنی، در عمل ثابت کرده حتی با برخورداری از #آزادی_عمل و #نفوذ در ارکان حکومتی، از هیچگونه خیانتی نسبت به #میهن خود کوتاهی نمیکند.
♨️ از اینرو، با آنکه در دوران دیکتاتوری #پهلوی، بهائیان از نفوذ بسیاری در #ارکان_حکومت برخوردار بوده و امتیازهای زیادی را نصیب خود نمودند؛ [تا جایی که به گفتهی ارتشبد #حسین_فردوست: «بهائیان با رسوخ در #دربار_شاه ایران برای #ثروتمند شدن جامعهی بهائی استفاده کرده تا از این طریق #اقتصاد مملکت را به دست گیرند...»[1]؛] اما در همان زمان هم فعالیتهای #جاسوسی و کارشکانهی خود را در #ایران به پیش میبردند.
⭕️ همچنان که در یکی از گزارشهای ساواک آمده است: «با توجه به اینکه دولت اسرائیل در سال 1972 م، فرقهی #بهائی را به عنوان یک #مذهب به رسمیت شناخته است، به نظر میرسد با اجرای برنامه #تحبیب از این فرقه میکوشد از اقلّیت بهائیان در سایر کشورهای جهان به ویژه ایران، بهرهبرداری #سیاسی، #اطلاعاتی و #اقتصادی نماید».[2]
📌 اما به راستی، تصریح نهاد اطلاعاتی رژیمِ حامی بهائیت، به جاسوسی و #خیانت بینالمللی بهائیان برای #صهیونیست ها، حکایت از ماهیت پلید رهبران این فرقه و عمق رابطهی آنان با اسرائیل دارد.
@n_bahaiat
@Feraghvaadyan
📚پینوشت:
📗[1]. عبدالله شهبازی، ظهور و سقوط سلطنت پهلوی، ج 2، ص 375.
📔[2]. روحالله حسینیان، سه سال ستیز مرجعیت شیعه، ص 446.
⚠️ طاهری و قوانین ضد فرقهای در جوامع مدرن |باتلاقی نوین به نامِ حلقه
📣روشنگر به نقل از نقد الحـاد و آتئیسمـْـ /فرقه (Cult) به دلیل ویژگیهایی که دارد در همه جوامع پیشرفته بعنوان یک خطر بالفعل برای امنیت اجتماعی، اقتصادی و روانی جامعه محسوب شده است. این خطر به اندازهای جدی است که در فرانسه، نه تنها فعالیتهای فرقهای بواسطهی قوانین بسیار جدی و شدید مورد پیگیری قرار گرفته و مجازاتهایی از حبسهای طولانی مدت تا جریمههای سنگین مالی را به دنبال دارد، بلکه فهرستی بلند (قریب به 300 گروه) بعنوان فرقههای مخرب منتشر گردیده و فعالیت در آنها رسما غیرقانونی اعلام شده است
- بنگرید: https://goo.gl/aSASiU
آسیبهای گستردهی فرقه، از سوی دیگر منجر به ایجاد جنبشهای ضد فرقهای مردمی(ACM) در بسیاری از کشورهای پیشرفته شده است که اعضای این جنبشها یا بریدگان از فرقهها هستند یا کسانی که وابستگان خود را بواسطه عضویت در آنها از دست دادهاند
- بنگرید: https://goo.gl/YXd6Hb
🔹فرقهها گروههای بستهی فردمحور با ادعای برگزیدگی یا اتصال به ماوراءالطبیعه هستند که در شرایط بحرانیِ افراد و جوامع، با مکانیزمی پنهان اقدام به جذب عضو و پیرو میکنند. یک عضو فرقهای پس از طی فرایند پیچیدهی جذب، تحت یک سازوکار مغزشویی قرار گرفته تا در نهایت به عضو مطلوب نهایی که همان سرسپرده فرقه است، تبدیل شود.
🔹در این میان، اعضای فرقه از یک عضو عادی جامعه تبدیل به عنصری میگردند که تمام روابط فردی، اجتماعی و کاری خود را به نفع وفاداری به فرقه، قطع، معلق یا فدا میکنند. عضوِ سرسپرده، کسی است که در مکانیزم پنهانیِ فرقه، مراتب رشد خود را طی خواهد کرد و در نهایت هر اقدامی که فرقه تجویز یا توصیه نماید، از وی امکانپذیر است. نمونهی بارز این نوع سرسپردگی، اقدامی بود که چندی پیش در مترو تهران از سوی یکی از اعضای فرقه طاهری بدون هیچ دلیل و انگیزهی منطقی روی داد. فجیعترین اقدام فرقهای در جهان که با تجویز رهبر فرقه و در نتیجهی همین سرسپردگیِ محض شکل گرفت، خودکشیِ دستهجمعی قریب به هزار نفر از اعضای فرقهی جونز در آمریکا بود.
🔹محمدعلی طاهری، سردستهی عرفان حلقه، با فرصتطلبی، فرقهای را با ادعای اتصال به نیروی ماوراءالطبیعی و موهوم کیهانی سازماندهی کرده است که همهی ویژگیهای پیشگفته را دارد؛ رهبری با ادعای برگزیدگی، مکانیزمی پنهانی که برای رشد در آن، راهی جز اتصال به فرقه و سرسپردگی وجود ندارد؛ فدا شدن ارتباطات فردی. خانوادگی و اجتماعی عضو به نفع فرقه و بهرهبرداری اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و جنسی از اعضا. و در نهایت ایجاد تشکیلاتی مخوف و مطیع که برای کلیت جامعه، حاکمیت سیاسی و افراد، تهدیدی جدی تلقی میگردد.
📍با کمال تاسف، قانونگذاران ما پس از گذشت چهل سال از انقلاب هنوز به فکر تبیین و تدوین قانون ضد فرقهای مانند کشورهایی نظیر فرانسه ، استرالیا، آمریکا، چین، کانادا و ... نیفتادهاند که نتیجهی این بیعملی، رشد فرقهها تا خلق یک بحران اجتماعی و سیاسی است.
✍🏻 دکتر آرش عطای، با کمی تغیرات و حواشی از تیم پژوهشی نقد الحاد
برای مطالعه بیشتر بنگرید:
1⃣ خرافه و شبه علم
2⃣ اعتراف طاهری بر بیسوادیاش!
@Naghde_elhad
@Feraghvaadyan
📖شماره 79 فصلنامه تخصصی فرق و ادیان «روشنا» منتشر شد
✅نوبت زمستان فصلنامه روشنا، همراه با دو پرونده ویژه «هویت الهی انقلاب؛ بررسی نقش اقلیتهای دینی در انقلاباسلامی» و «اتحادی حسینی؛ گزارشی از گرامیداشت عزاداری سیدالشهدا(ع) در میان پیروان اهلحق» منتشر شد.
🎤گفتگوی اختصاصی با حجتالاسلام والمسلمین «علی یونسی»، «عباس سلیمینمین»، مقالات «خطر تحریف تاریخ؛ با نگاهی بر فعالیتهای احسان یارشاطر»، «چرا انجمنحجتیه، غیرقانونی است؟»، «فرقه گنابادی؛ در مسیر سازش یا گستان هفتمی دیگر؟»، «کلیسایی پرحاشیه»، «جنبش عصر جدید و فرقهسازی» و...، از جمله مطالب منتشرشده در این شماره از فصلنامه میباشد.
علاقهمندان میتوانند برای تهیه فصلنامه از طریق راههای تعیینشده اقدام نمایند.
@FERAGHVAADYAN
روشنگر مدیا
♨️از دیماه 88 تا 96؛ فرقهها همچنان میتازند...
✍🏻وقتی در پنجم دیماه 1388، ائتلافی از گروههای برانداز داخلی و خارجی، با جسارت به ساحت مقدس سیدالشهدا(ع) به خیابانها لشکرکشی کرده و آن وقایع تأسفبار را رقم زدند، یکی از مهمترین بازوهای کمکیشان، جریانهای فرقهای بودند که تمامقد در کنار ایشان قرار گرفته و در نقش های مختلف از نفوذی گرفته تا سرباز خط اغتشاشگران وارد میدان شدند.
🔹اسناد منتشر شده در باب همبستگی فرقههایی چون بهائیت و مسیحیتتبشیری با منافقین، جریان سلطنتطلب و دیگر گروه های برانداز و ضدانقلاب، شاهد بارز این امر است.
هرچند حماسه 9دی، پاسخی قاطع بر این جسارت و گستاخی بود، لیکن مؤتلفان –چونان منش همیشگی و ذاتی خود- هیچگاه از اهداف خود دست برنداشته و چهبسا با مشاهده حماسه مردمی 9دی، با درک ازوم تغییر تاکتیک، برنامه هایی تازه در پیش گرفته و طرحهایی جدید در انداختند.
👈🏻این برنامه ها از دیماه 88 به شکلی خزنده در حوزه های مختلف اجرایی گردید تا در دیماه 96، فضای مدنظر براندازان بار دیگر فراهم شد که اینبار نیز تمام تلاش خود را برای سوءاستفاده از آن به کار گرفتند. اغتشاشات دیماه 96، هرچند زود فروکش کرد و حد و اندازهای قابلتوجهی نداشت، لیکن نقطه اشتراک واضحی با آشوبهای دی88 داشت؛ ردپای جریانهای فرقهای در اغتشاشات.
🔹اینبار نیز سربازان جریان ضدانقلاب، بازوی رسانهای و در مواردی، اجرایی ایشان شدند؛ از دراویش(فرقه گنابادی) گرفته تا مسیحیت تبشیری،التقاطشعی و جریانهای نوظهوری چون فرقه «عرفان حلقه»، همه درائتلافی نانوشته، هجمه رسانهای گستردهای رقم زدند تا فضا را ملتهب سازند و دراین میان، برخی که پتانسیل بیشتری داشتند، خدمات فزونتری نیز ارائه دادند. فاجعه گلستان هفتم 96 را باید مولود و نتیجه اغتشاشات دیماه همان سال ارزیابی کرد.
👈🏻اینک نیز با گذشت یک سال، این سربازان تاریکی، با زنده کردن اغتشاشات دیماه 96 و بهرهگیری از شرایط خاص ناشی از اعمال تحریمهای امریکا علیه کشور، نبردی دیگر راه انداختهاند تا نشان دهند، این بار سرنخها به سرمنشأیی واحد میرسند.
🔹هرچند، قالبها متفاوت است، اما بهائیت، مسیحیتتبشیری، دراویش گنابادی یا عرفانحلقه، همه ظرفهایی میشوند برای هدفی واحد؛ ضربه اسلام و نظام اسلامی.
📚بخش تحلیلی روشنگر
@Feraghvaadyan
✅موسسه گالوپ: کاهش بی سابقه اعتماد آمریکائیها به کشیشان در سال ۲۰۱۸
🔸روشنگر به نقل از گفتگوی ادیان/ پیمایش ۲۰۱۸ موسسه گالوپ نشان میدهد اعتماد آمریکائیها به روحانیون به پایین ترین حد ممکن در تاریخ پیمایشهای این موسسه رسیده است. متخصصان نظرسنجی گالوپ میگویند تنها ۳۷ درصد از جامعه آماری ۱۰۲۵ نفری این پیمایش گفته اند که به صداقت و معیارهای اخلاقی کشیشها و روحانیون اعتماد دارند و ۴۳ درصد نیز گفته اند در حد متوسط به درستی و اخلاقی بودن روحانیون اعتماد دارند.
۱۵ درصد از شرکت کنندگان نیز گفته اند هیچ اعتمادی به کشیشان ندارند. موسسه گالوپ، پیمایش درباره تحلیل معیارهای اخلاقی افراد مذهبی را از سال ۱۹۷۷ آغاز کرده است. تصویر جامعه آمریکا بر اساس پیمایش ۲۰۱۸ از این قرار است:
تنها ۴۸ درصد از پروتستانها و ۳۱ درصد از کاتولیک ها معتقدند کشیشان کلیسا واجد معیارهای اخلاقی قابل قبول هستند. آمار نشان میدهد میزان اعتماد مردم از سال ۲۰۰۹ رو به افول گذاشته است. این در حالیست که در سال ۱۹۸۵، ۶۸ درصد شرکت کنندگان به روحانیون اعتماد مطلق داشتند. شیب نزولی این اعتماد در سال ۲۰۰۲ بعد از برملا شدن پرونده رسواییهای جنسی کشیشان شدت گرفت🔸
لینک خبر :
http://iid.org.ir/?p=6053
@Feraghvaadyan
🔵مدعیان به زندگی مسالمتآمیز اقوام و ادیان ایرانی توجه کنند.
🔸روشنگر به نقل از سایت رادیو آشوری:«یوناتن بت کلیا» روز سه شنبه در آیین دیدوبازدید آشوریان ارومیه همزمان با آغاز سال نو میلادی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، افزود: کاش این مدعیان دموکراسی که چشم ها و گوش هایشان را بسته اند، اینجا بودند و صحبت های مسوولان عالیقدر نظام و پیام استاندار فرهیخته آذربایجان غربی را می شنیدند و مرا خوراک تبلیغاتی خودشان قرار نمی دادند.
🔹وی با تاکید بر اینکه ایران نماد حقوق بشر، امنیت و آرامش برای اقوام و ادیان توحیدی است، اظهار داشت: این شیوه و روش زندگی را عیسی مسیح(ع) به ما یاد داده است؛ همان مسیحی که قرآن احترام خاصی برایش قائل است و امروز مسلمانان کشورمان به هر طریق ممکن میلادش را به ما تبریک گفتند.
🔸نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در خانه ملت با اشاره به اینکه رییس جمهوری هم در آیین تقدیم بودجه به مجلس این میلاد خجسته را تبریک گفتند، اضافه کرد: ما در ایران نه تافته جدابافته ایم و نه باهم دشمن هستیم بلکه باهم برادریم و در کنار هم زندگی می کنیم.
🔹وی افزود: افتخار من به عنوان یک مسیحی آشوری این است که آشوریان در سنگر انقلاب شهید داده اند و جوانان ما در دوران قبل از انقلاب در تهران و در دفاع مقدس جان خود را فدا کرده اند.
نماینده آشوریان ایران ادامه داد: خودم را از هر ایرانی، ایرانی تر می دانم و این افتخار هم کیشان، هم دینان و برادران و خواهران من است.
@Feraghvaadyan
✍نوشتاری قابل تأمل در سایت خبری آلیک؛ برای آنان که اتحاد و انسجام ملت شریف ایران را هدف قرار دادهاند:
🔹ارامنه در دفاع از جمهوری اسلامی ایران با تقدیم جوانانی برومند و شایسته سهم خود را در پایداری و استقامت این سرزمین به درستی ادا کردند.
🔹ارامنه ایران بیش از 104 شهید در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم کردند و نشان دادند که نه تنها هیچ فاصله ای با برادران مسلمان خود در دفاع از کشور و آرمان های خود احساس نمی کنند بلکه در حوزه هایی به عنوان پیش قراولان این جنگ و دفاع حضور داشتند.
🔹تقدیم 104 شهید، صدها جانباز و آزاده از طیف ارامنه نشان از پایداری و استقامت ملتی است که در دفاع از میهن هیچگاه مذهب، قومیت، نژاد، زبان را ملاک قرار نمی دهد، بلکه همه در قالب یک نام و در دفاع از یک هویت و سرزمین عمل می کنند. مواردی که همه نشان از توانمندی و روح بلند ایرانی دارد.
🔹خانواده شهدای ارامنه و اقلیت های مذهبی عزیزان خود را در طول هشت سال دفاع مقدس دوشادوش خانواده شهدای کشورمان تقدیم این آب و خاک کردند و آنها هم مثل بقیه هموطنان مسلمان از جان و مال خود برای ایران زمین مایه گذاشتند تا یک وجب از خاک این کشور به دست اجانب نیفتد.
🔹جوانان غیوری از جامعه ارامنه کشور و اقلیتهای مذهبی که در کنار جوانان مسلمان در جبهههای نبرد حق علیه باطل در دوران هشت سال دفاع مقدس جنگیدند و در این نبرد قهرمانانه شهید، جانباز یا اسیر شدند.
🔹مشارکت ارامنه در جنگ تحمیلی و دوران هشت ساله دفاع مقدس منحصر به جانبازی رزمندگان و ازخودگذشتگی جوانان ارمنی نبوده است. تقریباً تمام اقشار جامعه ارمنی با استقبال از فراخوان شوراهای خلیفه گری در مراکز تهران، تبریز و اصفهان و پاسخ به ندای وجدان به پشتیبانی از عملیات خطوط مقدم جبهه ها برخاستند.
🔹از نوباوگان و جوانان در سنگرهای مدارس تا بسیاری از خانواده ها و انجمن های مختلف و صاحبان صنایع، همه در جمع آوری کمک برای جبهه های جنگ مشارکت می کردند.
✳️شهید کلمه ای عظیم است
↙️کشیش خسرویان معتقد است: شهید کلمه ای عظیم و فراتر از آن است که بتوان بر زبان آورد.
➕وی افزود: ذات کلمه شهید را هاله ای قداست و پاکی احاطه کرده است که هر کس را قدرت بیان آن نیست؛ شهید یعنی از دست دادن جسم برای راه و هدفی مقدس.
➕کشیش خسرویان گفت: شهیدان به خون خود ارزش، ابدیت و جاودانگی داده اند؛ آنچه تاکنون ما را چون فولاد محکم سر پا نگه داشته خون همین مردان خداست.
@Feraghvaadyan
🔵مدعیان به زندگی مسالمتآمیز اقوام و ادیان ایرانی توجه کنند.
🔸روشنگر به نقل از سایت رادیو آشوری:«یوناتن بت کلیا» روز سه شنبه در آیین دیدوبازدید آشوریان ارومیه همزمان با آغاز سال نو میلادی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، افزود: کاش این مدعیان دموکراسی که چشم ها و گوش هایشان را بسته اند، اینجا بودند و صحبت های مسوولان عالیقدر نظام و پیام استاندار فرهیخته آذربایجان غربی را می شنیدند و مرا خوراک تبلیغاتی خودشان قرار نمی دادند.
🔹وی با تاکید بر اینکه ایران نماد حقوق بشر، امنیت و آرامش برای اقوام و ادیان توحیدی است، اظهار داشت: این شیوه و روش زندگی را عیسی مسیح(ع) به ما یاد داده است؛ همان مسیحی که قرآن احترام خاصی برایش قائل است و امروز مسلمانان کشورمان به هر طریق ممکن میلادش را به ما تبریک گفتند.
🔸نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در خانه ملت با اشاره به اینکه رییس جمهوری هم در آیین تقدیم بودجه به مجلس این میلاد خجسته را تبریک گفتند، اضافه کرد: ما در ایران نه تافته جدابافته ایم و نه باهم دشمن هستیم بلکه باهم برادریم و در کنار هم زندگی می کنیم.
🔹وی افزود: افتخار من به عنوان یک مسیحی آشوری این است که آشوریان در سنگر انقلاب شهید داده اند و جوانان ما در دوران قبل از انقلاب در تهران و در دفاع مقدس جان خود را فدا کرده اند.
نماینده آشوریان ایران ادامه داد: خودم را از هر ایرانی، ایرانی تر می دانم و این افتخار هم کیشان، هم دینان و برادران و خواهران من است.
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
💢بازدید خانوادههای شهدای ارامنه از منطقه گردشگری عباسآباد
💢بازدید خانوادههای شهدای ارامنه از منطقه گردشگری عباسآباد
در آستانه سال نو میلادی و میلاد حضرت مسیح(ع)، خانواده شهدای ارامنه از منطقه گردشگری عباس آباد بازدید کردند.
🔹به گزارش روشنگر، همزمان با سال نو میلادی برخی از خانوادههای #شهدای_اقلیتهای_دینی تهران، روز یکشنبه نهم دی ماه از منطقه گردشگری عباسآباد و مجموعه گنبد مینا بازدید کردند.
این بازدید به همت شهرداری تهران و شرکت نوسازی عباس آباد صورت گرفت که طی آن از خانوادههای شهدای مسیحی نیز تجلیل به عمل آمد.
✅رامین مسعودی، مدیرمجموعه گنبد مینا در ارتباط با این برنامه به خبرنگار روشنگر اظهار داشت: «فعالیت این مجموعه در زمینه آشنایی عموم مردم با علم نجوم و اجرام آسمانی است و طبق برنامهریزیهای صورتگرفته، مدارس اقلیتهای دینی برای بازدید از مجموعه، در اولویت قرار دارند. امروز نیز با افتخار، پذیرای برخی از خانوادههای معظم شهدای ارامنه، از اقلیتهای دینی #مسیحی کشورمان بودیم».
@Feraghvaadyan
💢 حکم #تقیه در گفتار دو پیشوای بهائی
♨️روشنگر به نقل از نقد و بررسی بهائیت/ اولین #ولی_امر بهائیت (#شوقی_افندی)، #کتمان_عقیده و تقیه را در هر شرایطی مذموم دانسته و #بهائیان را به #اجتناب از آن مأمور کرده است.
⏪ چنانکه #اشراق_خاوری به نقل از شوقی افندی مینویسد: «سؤال ثالث در خصوص کتمان عقیده در نقاطی که بهائی غیرموجود معروض بودید. جواب فرمودند کتمان عقیده، حتی در این مورد مذموم و مخالف مبادی این امر است».[1]
⏪ نویسنده در ادامه مدعی میشود که در تمامی نوشتههای #پیشوایان_بهائی، به این اصل تصریح شده است: «الواح الهیه در این خصوص بسیار و کمتر لوحی توان یافت که در این خصوص شامل اشاره یا صراحتی نباشد».[2]
🖌 اما این اظهارات در حالیست که با مطالعهی آثار بهائی درمییابیم، دورهای پیش از شوقی افندی وجود داشته که توسط مُبیّن نوشتهجات پیامبرخواندهی بهائیت (: #عبدالبهاء) از آن، به #ایام_تقیه تعبیر شده است.
⏪ چنان که به نقل از عبدالبهاء میخوانیم: «بعد از تعیین و قطع کلام بین الطّرفین تأخیر جائز نه (: نیست). به موجب نصّ کتاب باید عمل شود مگر آنکه محذور عظیمی حاصل گردد، زیرا ایّام تقیّه است».[3]
♻️ در این صورت، اگر عبدالبهاء کتمان عقیده را در بهائیت جائز دانسته و از ایامی که بهائیان در آن تقیه میکردند یاد نموده، دیگر شوقی افندی با چه مجوزی اقدام به #تحریم آن کرده است⁉️ حال بهائیان، میبایست عمل بهاء و عبدالبهاء را سرلوحهی خود قرار دهند و یا پیرو شوقی افندی باشند⁉️ از طرفی، اگر در بهائیت، ایامی وجود داشته که بهائیان عقیدهی خود را به دستور پیشوایانشان کتمان مینمودند، چگونه اشراق خاوری از صراحت تمام نوشتهجات پیشوایان بهائی بر ممنوعیت تقیه یاد کرده است⁉️ آیا این چیزی فرای #دروغ پراکنی و #جعل_تاریخ_بهائیت است⁉️
@n_bahaiat
@Feraghvaadyan
📚پینوشت:
📙[1]. عبدالحمید اشراق خاوری، گنجینه حدود و احکام، ص 459.
📙[2]. همان، ص 459.
📕[3]. فاضل مازندرانی، رساله امر و خلق، ج 4، ص 169.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تجلیل از لیلیت تریان - نخستین بانوی مجسمه ساز ایران
@Feraghvaadyan
🔴 تأمین آذوقهی #ارتش_مهاجم_انگلیس به دست #عبدالبهاء ❗️
♨️ روشنگر به نقل از نقد و بررسی بهائیت/ در بحبوحهی جنگ جهانی اول، هنگامی که #ارتش_انگلیس وارد #حیفا شد، با کمبود #آذوقه مواجه گشت؛ از اینرو #کارپرداز_انگلیس نزد عبدالبهاء رفت. در این میان، عبدالبهاء که تا پیشتر انبارهای غلّات خود را از #ارتش_عثمانی مخفی کرده بود، تأمین آذوقهی ارتش مهاجم و #اشغالگر #انگلیس را بر عهده گرفت.[1]
♨️ البته گویا عبدالبهاء بعلاوهی تأمین آذوقه، وظیفهی #جاسوسی برای ارتش انگلیس را نیز بر عهده داشته است.[2]
♨️ این اقدام خائنانه، حاکمان عثمانی را به قدری از عبدالبهاء عصبانی کرد که تهدید به #مجازات وی نمودند؛ تهدیدی که #شوقی_افندی در کتاب #قرن_بدیع خود، بدون هیچ اشارهای به علّتش، از آن یاد کرده است.[3]
⚠️ اما به راستی مگر #پیشوایان_بهائیت، اولین بشارت خود را محو #جنگ و #جهاد معرفی نکرده بودند⁉️ همچنان که پیامبرخواندهی این فرقه گفته است: «یا أهل الارض بشارت اول که از اُمّ الکتاب در این ظهور اعظم به جمیع اهل عالم عنایت شد، محو حکم جهاد است از کتاب...».[4] پس چرا برای "ادامهی جنگ" و #اشغال_اراضی_اسلامی به دست #انگلیس، در اقدامی خائنانه، تأمین آذوقهی ارتش آن را در نواحی #فلسطین بر عهده گرفتند⁉️
♻️ آری؛ بدون شک معنای نهی از جنگ و جهاد نزد پیشوایان بهائی، پذیرش خفتبار اشغالگری اربابان آنان میباشد.
@n_bahaiat
@Feraghvaadyan
📚پینوشت:
📘[1]. ر.ک: سیدمحمدباقر نجفی، بهائیان، ص 642.
📘[2]. همان، ص 641.
📕[3]. شوقی افندی، قرن بدیع، ص 298-297.
📙[4]. عبدالحمید اشراق خاوری، گنجینه احکام و حدود، ص 271.