eitaa logo
روشنگر مدیا
959 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
556 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️به نام مذهب ✍️مذهب، مفهومی است حساسیت برانگیز و مهم؛ این اهمیت هنگامی مضاعف می‌شود که آن را در کنار واژه‌های دیگری چون قرار دهیم؛ ترکیب اضافی چون آزادی مذهبی نه‌تنها زیبا و دلنشین، که خواستنی و آرمان خیل کثیری از ابنای بشر بوده و هست. ↩️چند سال است ایالات متحده، میزبانی نشستی بزرگ با حضور نمایندگان و مذاهب مختلف از سراسر جهان را با عنوان پر طمطراق آزادی مذهبی، بر عهده دارد. در این گردهمایی چند روزه، مجموعه اقداماتی به نام مذهب صورت می‌گیرد که دقت در آن‌ها، پرده از حقایقی پنهان برمی‌دارد. ⚖️بر پایه قانون ۱۹۹۸ بین‌المللی درباره آزادی مذهبی، کارگروهی موسوم به آزادی مذهبی در ایالات متحده شکل گرفت. این تشکل، هر ساله در گزارشی یک‌سویه به چند و چون آزادی مذهبی در سراسر جهان می‌پردازد. وزارت خارجه آمریکا متصدی ارائه این گزارش است. گزارش آزادی مذهبی، سیاست دولت‌ها را در زیر‌ پا گذاشتن آزادی‌ها و حقوق مذهبی افراد و گروه‌ها پوشش می‌دهد و در برابر این سیاست‌ها، سیاست دولت را برای گسترش در جهان، بازنمایی می‌کند. 📝در آخرین گزارش، ایران به همراه ۹ کشور دیگر، در فهرست موسوم به نگرانی‌های ویژه قرار گرفته‌است؛ چرا که به گفته این گزارش، روند آزادی مذهبی در ایران، به نسبت سال‌های گذشته، همچنان ناخوشایند و منفی پیش می‌رود. در همین راستا، ، وزیر خارجه وقت آمریکا، در رونمایی این گزارش بیان داشت: سرکوب مذهبی در ایران، به گونه‌ای است که درون را می‌آشوبد.(1) ۳۰ صفحه از این گزارش به بررسی موارد نقض آزادی مذهبی در ایران می‌پردازد که به عنوان مثال محدودیت، فشار و عدم همراهی دولت با اقلیت‌های مذهبی، مقابله با فعالیت‌های ، مقابله حکومت با ، نقض حقوق زنان و خبرنگاران و ممنوعیت فعالیت از آن جمله‌اند. 🔺چنانچه از مفاد گزارش برمی‌آید، دولت آمریکا بدون توجه به واقعیت‌های جاری جامعه و با تکیه بر اطلاعات کسب‌شده از منابع جهت‌داری چون جریان‌های ضدانقلاب، برای رسیدن به اهداف خود، به طرح مجموعه دعاوی علیه ایران پرداخته است. ادعاهای آمریکا درباره بهائیان، تصوف و دیگر فرقه‌ها، در حالی است که ایشان مانند سایر شهروندان ایرانی از کلیه حقوق شهروندی برخوردارند و برخورد با متخطی در شرایط زیر پا گذاشتن قوانین مصروحه کشور مانند اقدام علیه و ایراد خسارات مادی و معنوی صورت می‌گیرد. ✖️چنانچه از مرور اهداف و محتوای نشست‌های آزادی مذهبی در آمریکا برمی‌آید، گردهمایی مزبور را بیشتر می‌توان یک نمایش رسانه‌ای قلمداد نمود؛ چرا که در خوش‌بینانه‌ترین فرض با قرائت‌های مدنظر آمریکا به مفهوم می‌پردازد. تعیین حدود این آزادی آمریکایی، آنجا معنا می‌یابد که حضور و مشارکت ایران، و در این نشست، به صورت یک‌جانبه ممنوع اعلام می‌شود. اگر آمریکا و حامیانش، طالب تحقق دموکراسی و آزادی بیان هستند، چرا مجالی برای حضور و دفاع به نمایندگان این جوامع نمی‌دهند، در حالی‌که مسیر را برای مشارکت فعالانه عناصر معاند ایشان، هموار ساختند؟ ✅۱.گزارش دومین اجلاس آزادی دینی در آمریکا، آرشیو مؤسسه روشنگر 🆔@RoshangarMedia
🔴ورود شبکه بهاییت به اغتشاشات خیابانی/پژوی مشکی لباس شخصی‌ها در اتوبان امام علی! ✍️نزدیک به سه سال قبل، پژو مشکی با شیشه‌های دودی وارد خیابان پیروزی و پس از طی کردن مسافتی کوتاه متوقف می‌شود. لحظاتی بعد سه مرد با چوب و چماق و نیز دو کلت کمری از کنار گذر خیابان وارد اتوبان امام علی (ع) می‌شوند و با دست تکان دادن سعی می‌کنند خودرو‌هایی را که با سرعت زیاد در حال تردد هستند، متوقف کنند. آن‌ها پس از چند دقیقه تلاش و با نشانه رفتن اسلحه سمت مردم یک خاور کمپرسی را متوقف و آن را به صورت عرضی وسط اتوبان پارک می‌کنند. این اتفاق باعث ایجاد ترافیک سنگین در بخش جنوب به شمال اتوبان می‌شود و هر لحظه بار ترافیک افزایش می‌یابد. ✍️خودرو‌هایی که با فاصله از صحنه قرار دارند، نیز سعی می‌کنند با بوق زدن ممتد اعتراض خود را به کمپرسی متوقف شده در بزرگراه نشان داده تا مسیر را باز کنند. لحظاتی بعد یکی از مردان مسلح با شلیک هوایی چند گلوله جو را متشنج می‌کند و در میان همهمه خودرو‌های گیر افتاده در اتوبان، دو فرد دیگر با چوب و چماق شیشه‌های خودرو‌های گیر افتاده را یکی پس از دیگری می‌شکنند، در میان این واقعه عجیب ناگهان یکی از راننده‌های معترض به ضرب گلوله‌ای کشته می‌شود. 🔗ادامه مطلب: https://roshangar-online.com/4699/ 🆔@RoshangarMedia
🔺‏«اقلیت» آری یا نه؟ ✍️در قاموس سیاسی-فکری هر جامعه و فرهنگ، واژه‌ها و مفاهیمی حساس و چالش‌ برانگیز وجود دارد که همواره محل بحث و تضارب آرا بوده‌اند. در این میان، برخی اصطلاحات به سبب ذات و ماهیت حساسیت‌برانگیز خود، نه‌تنها در بعد ملی، بلکه در ابعاد فراملی، به عنوان مفاهیم پیچیده مطرح هستند. ، یکی از این لغات می‌باشد که چندی است در جامعه ما نیز محل مناقشه گشته است. در یکی از جامع‌ترین تعاریف اقلیت در حوزه حقوق بین‌الملل، آمده است: اقلیت، عبارت از گروهی است که در حاکمیت شرکت نداشته و از نظر تعداد، کمتر از بقیه باشند و اعضای آن در عین حالی که تبعه آن کشور هستند، ویژگی‌های متفاوت قومی، مذهبی و یا زبانی با سایر جمعیت دارند و از نوعی حس وحدت منافع و همبستگی در جهت حفظ و آداب و‌ رسوم یا زبان خود برخوردارند. به نظر می‌رسد تمایز جدی با سایرین و وضعیت غیر مسلط سیاسی( عدم مشارکت در قدرت سیاسی)، دو عنصر عینی مهم در خصوص مفهوم اقلیت است. به لحاظ ذهنی نیز احساس مشترک درون‌گروهی در تشکیل اقلیت، اهمیت زیادی دارد. به نظر بسیاری، گروه اقلیت تا هنگامی که احساس در بودن نداشته باشد، اقلیت محسوب نمی‌شود. 🔹با وجود تعریف مفهوم اقلیت، یافتن نمونه‌ها و مصادیق اقلیت در ایران، اندکی دشوار است. بر اساس عناصر عینی( مشارکت در حاکمیت) و ذهنی( احساس اقلیت بودن) که تاکنون از سوی حقوقدانان سازمان ملل اعلام شده‌اند، دست‌کم در میان آذری‌ها، کردهای شیعه و...، یافتن چنین ویژگی عینی و حسی، امکان‌پذیر نیست. به نظر می‌رسد در اینجا مسئله مشارکت در ، یک خط ممیز و آشکار است. گروه‌هایی که امکان مشارکت در حاکمیت را دارا باشند، اقلیت نیستند، هرچند واجد سایر ویژگی‌ها باشند؛ اما مفهوم ، نه‌تنها مصادیق دقیقی دارد، بلکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز شناخته شده است و با وجود انتقادات نهفته در واژه اقلیت، این کلمه در عرف جامعه متکثر ایران، ذوب شده و به‌ویژه، قائل شدن حقوق شناخته‌شده در برای آن، اهمیتی مضاعف بر این پذیرش و جایگاه، بخشیده است. به نظر می‌رسد، وجه عمده مناقشات و تضارب‌آرای موجود در این زمینه، ریشه در همان جنبه ذهنی یادشده در تعریف مفهوم اقلیت دارد؛ آنچه در بیان برخی با عنوان احساس تبعیض و بی‌عدالتی مورد اشاره قرار گرفته‌است؛ اما نکته قابل تأمل آن است که این احساس بیش از آن‌که برگرفته از شرایط واقعی یعنی بی‌عدالتی باشد، امری است درونی و ناشی از فضای اندیشه‌ای حاکم بر . البته شکی نیست که بازسازی ساخت فکری و فرهنگی، جهت اصلاح نگرش اجتماعی نسبت به نقش و جایگاه اقلیت‌های دینی به عنوان شهروندان درجه یک- و چنانچه اشاره شد، اعضای یک ملت- ضروری است. 🆔@RoshangarMedia
🔺بهائیت و آشوب‌های داخلی ایران، نظری بر ریشه و پیشینه ▫️یک نه یک فرقه دینی ✍️برحسب شواهد موجود، فرقه در ۱۵ سال اخیر در ایران نقشی فعال داشته‌اند. آنان در این فقره به تظاهر نمی‌پردازند و چیزی را اعلام نمی‌کنند، اما از طریق شبکه وابستگان به خویش در ایران، به تداوم این فرایند مدد می‌رسانند و حتی خود در صف نخست دشمنان قسم‌خورده جمهوری اسلامی هستند 🔗ادامه و متن کامل یادداشت : https://roshangar-online.com/4706/ 🆔@RoshangarMedia
🔺فروکاست وظیفه منتظر ✍️از موضوعات مورد توجه شیعیان، مواجهه یک با عصر غیبت و وظیفه‌ او به عنوان است. آسیبی که در مراجعه به برخی کتب و سخنان در این رابطه به چشم می‌خورد، ترغیب و تشویق مخاطب به دعا برای امام زمان( عج) به عنوان تنها وظیفه یک منتظر است، و هیچ اشاره‌ای به لزوم مبارزه با ظلم و استکبار و قیام عملی برای ظهور حضرت نمی‌شود، در حالی که این یک برداشت و دیدگاه غلط است که مسئله را به دعا محدود نماییم. امام خمینی(ره) این نگاه را عامل انحطاط و ضعف جامعه اسلامی دانسته و مبارزه با این نوع برداشت را از مسئولیت‌های هر مسلمان می‌شمارند.(1) ⏮مروجان این دیدگاه که اغلب از عناصر هستند، برای تأیید بینش خود، از برخی روایات استفاده می‌کنند. به عنوان مثال در روایتی آمده: اسکنوا ما سکنت‌ السماء و الارض: مادام که آسمان و زمین ساکن هستند، شما هم حرکتی نکنید.(2) احادیثی که امثال این عبارت از نظر لفظ و مضمون در آن‌ها ذکر شده، از حیث سند قابل اتکا نیستند مثلا در همین روایت در وسایل‌الشیعه، یکی از حلقه‌های راویان ، احمد بن محمد علوی است که در کتب رجال، از او به عنوان مهمل یاد شده‌است. 🔰ضمناً باید به این نکته توجه نمود که و اصحاب ائمه اطهار، همواره در انتظار قیام و نهضت قائم آل محمد(عج) بودند، به همین جهت، در آن اوضاع بحرانی صدر اسلام، موضوع قیام و قائم همواره بین شیعیان مطرح بود. در چنین اوضاعی، بعضی سادات علوی به عنوان مهدی موعود کرده و برای سرنگون ساختن حکومت‌های می‌جنگیدند، اما چندی طول نمی‌کشید که با شکست مواجه می‌شدند. بنابراین احادیث مذکور در چنین اوضاع و شرایطی صادر شده‌اند. در واقع احادیث مذکور می‌خواستند جلوی سوء‌استفاده برخی سادات علوی را بگیرند. در نتیجه چنین احادیثی هرگز درصدد نیستند که احکام و وظایف قطعی مسلمین، از قبیل وجوب جهاد، دفاع از اسلام و مسلمین، امر به معروف و نهی از منکر، لزوم مبارزه با ظلم و بیدادگری و دفاع از مظلومین و مستضعفین را از اعتبار، ساقط سازند و یک چنین مطلب ناروایی را نمی‌توان به ائمه اطهار نسبت داد. 📚پی‌نوشت: ۱.امام خمینی(ره)، صحیفه امام، جلد۲۱، صفحه۱۳ ۲.شیخ حر عاملی، وسایل‌الشیعه، جلد۱۱، صفحه۳۹ 🆔@RoshangarMedia
🔺جریان آتئیسم و آموزش جنگ چریکی ⚠️دعوت به نافرمانی مدنی توسط خداناباوران ✍️جریان همزمان با تحرکات رسانه‌ای خود در ایام اخیر، آموزش فعالیت‌های چریکی، نافرمانی مدنی و نبرد خیابانی را در دستورکار قرار داده و با ارائه دستورالعمل‌هایی، مخاطبان را به اغتشاش و مسلحانه دعوت می‌کند که نمودی است از ماهیت ضد اسلامی و انقلابی آن. آتئیسم سیاسی در روزهای اخیر تبلیغات خود را با چاشنی آموزش ‌ و نبرد خیابانی، همراه کرده است. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
هدایت شده از پایگاه خبری مفاز
الازهر درباره بهائیت چه می‌گوید؟ شیخ عبدالمجید سلیم، رئیس کمیته احکام دینی دانشگاه الازهر مصر در پاسخ سوال «الازهر درباره آئین، بهائی چه می‌گوید» در سپتامبر سال 1949 اظهار کرد: «بهائیت فرقهاست و اصول آن مغایر با اصول اسلام و در تضاد با مذاهب الهی است زن مسلمان نمی تواند با مرد بهائی ازدواج کند. اگر ازدواج کند ازدواجش باطل است مسلمانی که بهائی می شود مرتد است و ازدواج با زن بهائی باطل است. 🖇http://www.bahaiawareness/fatwas.azhar1.htm1 @mafaz_news
🔺تقابل از درون مسیحیت ✍️نزدیک به ۵۰۰ کلیسای ثبت‌شده در ایران وجود دارد؛ یعنی تقریبا به ازای هر ۲۰۰ مسیحی، یک در کشور وجود دارد. این یک آمار منحصر به فرد است و در هیچ‌یک از کشورهای مسیحی‌نشین دنیا چنین آماری وجود ندارد. این رقم در حالی است که به ازای هر ۱۱۰۰ مسلمان، تنها یک در ایران وجود دارد. با این حال مسیحیان ارمنی‌تبار ایرانی، حاضر نیستند کلیساهای خود را - حتی برخی کلیساها که به سبب مهاجرت ارامنه، عملاً خالی مانده‌اند- در اختیار اوانجلیست‌ها و مبلغان تبشیری قرار دهند و مخالفت آن‌ها با تبشیری‌ها چه‌بسا بیشتر از مخالفت مسلمانان با آن‌هاست. ⏮می‌توان گفت در اغلب کشورهای دنیا اوضاع به همین صورت است و کشورها از و پنطیکاستی، احساس خطر کرده‌اند. کشورهای ارتدوکس شرقی یا روسیه به شدت با این جریان مخالفند. کشورهای کاتولیک‌نشین مثل آمریکای لاتین، اروپای شرقی مثل لهستان و ایتالیا نیز تقابل جدی با جریان تبشیری دارند. اساساً پیروان شاخه‌های و مسیحیت، تعارض عمیق‌تری با جریان تبشیری دارند. در سر دیگر این طیف، کشورهای اسلامی قرار می‌گیرند که طبعاً مخالف این جریان هستند. ✝️حقیقت ماجرا این است که به سبب حمایت آمریکا از این ، بسیاری از جوامع به خاطر منافع سیاسی- اقتصادی خود، حاضر به مقابله جدی با جریان مزبور نیستند. به عبارت دقیق‌تر، از حضور و فعالیت آنان ناراحت و عصبانی هستند اما نمی‌توانند علیه این جریان، موضع جدی اتخاذ کرده و نسبت به تقابل با آن‌ها اقدام نمایند. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔺بهائیت در کمین ازدواج ✍️ازدواج، نخستین سنگ‌بنای تشکیل خانواده، یعنی یکی از مهم‌ترین بنیادهای اجتماعی جوامع می‌باشد. در طول تاریخ، گروه‌های گوناگون، همواره تلاش کرده‌اند با هدف حفظ، تثبیت یا استیلای خود، اقدامات مختلفی انجام دهند. در این میان، نقش و کارکرد مهم وصلت و در فراز و فرود حکومت‌ها، خاندان‌ها و رجل سیاسی و نظامی کشورهای جهان، نشان می‌دهد که مقوله ازدواج بر این امور، تأثیر بسزایی دارد. ازدواج‌های فرقه‌ای یا با برنامه‌ریزی تشکیلاتی نیز امری مرسوم در میان فرقه‌های مختلف بوده‌است. ، یکی از این فرقه‌هاست که تبلیغ و جذب در رأس امور مهم آن قرار داشته و فعالیت در راستای افزایش شمار بهائیان، می‌تواند توجیه هر گونه عملی در این باشد. 🔗ادامه مطلب: https://roshangar-online.com/4712/ 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔹به همت موسسه فرق و ادیان و موسسه نورالهدی؛ 🔺نشست جریان شناسی فرق انحرافی برگزار شد 🔹حجت الاسلام گودرزی در نشست جریان شناسی فرق انحرافی گفت: امروزه سنگ محک دستگاه ها و گروه های مقابله با فرق انحرافی کتاب‌هایی است که توسط غربی ها نگاشته شده است. 🔸با پیگیری های موسسه فرق و ادیان و موسسه نورالهدی نشست جریان شناسی فرق انحرافی در حسنیه فاطمة الزهرا (س) قم برگزار شد. 🔸براساس این گزارش حجت الاسلام علی گودرزی به تعاریف اولیه بحث اشاره و جریان شناسی را مختص به تفکراتی دانست که در اجتماع دارای گروه و نفراتی و بدنه مردمی هستند لذا افرادی که صاحب تفکر و گرایشات خاصی هستند ولی بدنه اجتماعی ندارند ذیل کلید واژه جریان شناسی قرار نمی گیرند. 🔸وی در ادامه به تعریف فرقه پرداخت و فرقه را به معنای گروه دانست و تاکید کرد امروزه فرقه مصطلح در گروه های منفی استفاده شده است اما در تعابیر روایی و قرآنی فرقه گاهی در معنای مثبت آن هم بکار گرفته شده است. ادامه خبر: https://rasanews.ir/0032Mb 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰مقابله با ایران‌هراسی به سبک یک زن ارمنی! وزیر میراث فرهنگی توجه به مرمت کلیساهای ایران و بازنشر اخبار آن در دنیا را عاملی مهم در مقابله با دانست و گفت: آنقدری که خانم شرلی آودیان ارمنی، مدیر پایگاه کلیساهای تاریخی با ایران‌هراسی مقابله‌ی مؤثر می‌کند، خیلی از مسلمان‌ها نمی‌کنند! 🖇ادامه خبر: https://tn.ai/2803499 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
⚛️نگاهی به آسترولوژی ✍️آگاهی از آینده و تغییر سرنوشت، همواره به عنوان یکی از رویاهای دیرینه نوع بشر مطرح بوده و در راه تحقق آن تلاس‌هایی صورت داده‌است؛ امری که گاه به خارج شدن از مسیر درست و درافتادن به ورطه گمراهی انجامیده است. و توسل به امور باطل، به عنوان یکی از مهم‌ترین نتایج این تمایل، هر روز در پوششی تازه رخ می‌نمایاند؛ رمل و‌اسطرلاب گذشته، با اندک تغییراتی، دانش و نام می‌گیرد تا این‌بار فالگیران و رمالان با پوشش علم و توسل به ابزارهای فنی و رسانه‌ای روز، بساط‌گستری کنند. 🔻آسترولوژی، روشی تجربی با قدمتی هزار ساله برای شناسایی آثار سیارات و‌ ستارگان بر حسب فاصله و موقعیت آن‌ها از کره زمین بر روی موجودات زنده، به ویژه انسان تعریف شده‌ است. آسترولوژرها مدعی هستند بر اساس زمان و موقعیت تولد هر فرد، قادر به شرح وقایع گذشته و پیش‌بینی آینده هستند. به عبارت دیگر، نحوه چینش اجرام آسمانی در لحظه تولد هر شخص، مختص اوست و این چینش که از آن با عنوان چارت تولد افراد، تعبیر می‌شود، سیر وقایع در زندگی انسان را مشخص می‌سازد. 🖇ادامه یادداشت: https://roshangar-online.com/4723/ 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09 🔅@𝑹𝒐𝒔𝒉𝒂𝒏𝒈𝒂𝒓𝑴𝒆𝒅𝒊𝒂🔅 •┈┈••✾•◈🔆◈•✾••┈┈•
🔺مرکز مشاوره معنوی پناهگاهی مطمئن برای آسیب دیدگان از فرقه‌ها است 👈مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: مرکز مشاوره معنوی تبریز پناهگاهی مطمئن برای آسیب دیدگان از فرقه‌ها است. 🔹حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی در آیین افتتاح مرکز مشاوره معنوی تبریز که با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیفایی مدیرکل فرق و ادیان سازمان تبلیغات اسلامی کشور برگزار شد، گفت: در این مرکز خدمات مشاوره ای به خود افراد درگیر و خانواده‌هایشان ارائه می‌شود. 🔹وی ابراز داشت: این مرکز مشاوره معنوی ملجا امنی برای افرادی است که درگیر این فرقه‌ها شده‌اند و یا خانواده‌هایشان نیاز به مشاوره و یا پاسخگیری برای شبهاتشان دارند. 🔹مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی سپس بر ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و حوزه های علمیه در بحث تاکید کرد و گفت: در این مرکز از پتانسیل و دانش تمامی افراد و صاحب نظران و کارشناسان فرق و ادیان استفاده خواهد شد چراکه متأسفانه در آذربایجان شرقی فرقه‌های زیادی فعال هستند و باید برای حل این مشکل گروه‌های مختلف پای کار بیایند. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09 🔅@𝑹𝒐𝒔𝒉𝒂𝒏𝒈𝒂𝒓𝑴𝒆𝒅𝒊𝒂🔅 •┈┈••✾•◈🔆◈•✾••┈┈•
هدایت شده از خبرگزاری فارس
خلیفه‌گری ارامنه: اغتشاشگران را محاکمه کنید 🔹بیانیه شورای خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان ایران: حوادث تروریستی و اغتشاشات اخیر کشور که منجر به کشته و زخمی‌شدن شماری از هموطنان عزیزمان و همچنین موجب برهم خوردن نظم و امنیت عمومی گشت، موجب نهایت تأثر و تاسف جامعه‌ ارامنه است. 🔹ما در کنار پیروان سایر ادیان و اقوام این خاک مقدس در کنار نظام و مسئولان بوده و خواستار امنیت پایدار کشور و محاکمه عاملان جنایت و مختل‌کردن امنیت عمومی هستیم. 🔸 خلیفه گری ارامنه در ایران ۳ اسقف اعظم در اصفهان، آذربایجان و تهران دارد که خلیفه‌گری آذربایجان با ۷۰۰ سال سابقه قدیمی‌ترین آنهاست. @Farsna
🔹🔸بیانیه انجمن آشوریان تهران در محکومیت حوادث اخیر 🔹انجمن آشوریان تهران در بیانیه ای حوادث و اغتشاشات اخیر که موجب بر هم خوردن نظم و امنیت عمومی شد را محکوم کرد. ✍️متن این بیانیه که به امضای یوناتن بت کلیا رسیده و در اختیار ایسنا قرار گرفت به این شرح است: در هفته های گذشته، اتفاقات و حوادث تلخ در کشور عزیزان ایران به وقوع پیوست که قلب هر انسان آزاده ای را به درد می آورد. بی شک هیچ انسان وطن دوست و آزادی خواه، تعرض به امنیت و یکپارچگی کشور که خود را در تعرض به جان و مال هموطنان نشان داده، تایید نمی کند. بدیهی است قانون و رعایت آن مهم ترین مظهر تمدن بشری می باشد. 🔰 اگرچه فوت خانم مهسا امینی اتفاقی تلخ بود اما دلیل بر نقض قانون، بی احترامی به نمادهای ملی، هتک حرمت به مقدسات، شهادت مظلومانه حافظان امنیت و بی احترامی به ساحت الگوی بلامنازع مبارزه با تروریسم، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز، نمی باشد. همه واقفیم که حادثه تروریستی که از جانب گروه هک تروریستی داعش اتفاق افتاد. 🔺اتفاقی بسیار تلخ و ناشی از نا امنیتی ایجاد شده در هفته های اخیر بود. در عین حالی که می دانیم گروهک های این چنینی هیچ فرقی بین و قائل نمی باشد اتفاقات و حوادث تلخ این گروهک تروریستی در سوریه و عراق بر علیه مسیحیان بر کسی پوشیده نیست. شهید حاج قاسم سلیمانی چه بسیار در حمایت از مسیحیان مظلوم از خود نقش آفرینی داشت. ⏮هموطنان عزیز و گرامی اعم از مسلمان و پیروان سایر قدر کشور عزیزمان و امنیت پایدار این مرز و بوم را بدانیم و فرصت سواستفاده به جریان های تروریستی و تجزیه طلب را ندهیم. 📃انجمن آشوریان تهران ضمن تقدیر خالصانه از زحمات حافظان امنیت به ویژه که در تامین امنیت مردم جانانه و خالصانه فعالیت می نماید، اعلام می دارد ما آشوریان به عنوان پیروان مسیح ذیل پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر هموطنان مسلمان به عنوان یک ملت متحد و متمدن مسائل خود را در چهارچوب های قانونی حل و فصل نموده و اظهار می داریم هرگونه خرابکاری و محکوم است. ▫️یوناتن بت کلیا ▫️رئیس هیات مدیره انجمن آشوریان تهران 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09 🔅@𝑹𝒐𝒔𝒉𝒂𝒏𝒈𝒂𝒓𝑴𝒆𝒅𝒊𝒂🔅 •┈┈••✾•◈🔆◈•✾••┈┈•
🔺سلطنت فقر ✍️اساس در آغاز پیدایش و رواج آن بر و فقر استوار بود و دست‌شستن از دنیا و مظاهر و تعلقات آن، لازمه صوفی بودن شمرده می‌شد. دنیا از نظر صوفی، دامگه پرجاذبه‌ای بود که او را از اوج و پرواز بازمی‌داشت. ثروت و مکنت و جاه و مقام از فریبنده‌ترین جلوه‌های دنیا بود که صوفی در نخستین گام باید خود را از بند آنان می‌رهانید. در این معنای زهد، نه‌ تنها دوری از جاه و مقام دنیوی، بلکه احتراز از ارباب قدرت نیز لازمه سلوک بود. با بررسی کلام صوفیان، می‌توان مؤلفه‌های زیر را به عنوان ویژگی‌های زهد صوفیانه برشمرد: 🔹 بی‌اعتنایی به دنیا و نداشتن حب آن 🔹 کوتاه کردن آرزوها 🔹 مالکیت نداشتن بر اموال و درهم و دینار 🔹 نپرداختن به اموری که سبب فراموشی یاد خدا می‌شود 🔹 کم‌ سخن گفتن و چشم‌پوشی از مال مردم 🔹 تحقیر دنیا و دشمن‌داشتن آن 📌تلقی صوفیانه از دنیا، همواره به این شکل باقی نماند و از قرن پنجم به بعد دستخوش دگرگونی‌های زیادی شد به طوری که ستیز و گریز متصوفه درباره دنیا، جای خود را به سازش و تفاهم داد. ♻️به نظر می‌رسد این تجدید‌نظر در آغاز بدون مقاصد دنیاجویانه و صرفاً به انگیزه تعدیل تصوف و سازگار ساختن آن با واقعیت‌های زندگی اجتماعی صورت گرفته، اما با گذشت زمان، وجه دنیاگرایانه آن، نخست در مقیاس فردی و سپس در بعد جمعی و گروهی گسترش یافته‌است. 🌀صوفیان متقدم بر اساس همان زهد ستیزگر اولیه، با وسواس تمام از مصاحبت با ارباب قدرت احتراز می‌جستند و نه تنها از پذیرش بخشش و صله آن‌ها به شدت اجتناب می‌کردند، بلکه حتی بهره‌مندی از هر آنچه‌ را که به حکومت تعلق داشت، بر خود روا نمی‌دانستند اما دگرگونی در تلقی به دنیا، موجب کمرنگ شدن و از میان رفتن این قبیل حساسیت‌ها و سرانجام نزدیکی صوفیه به صاحبان قدرت و دولت گردید. خلفا و پادشاهان، خانقاه‌ها و رابط‌هایی برای صوفیان روزگار خویش بنا نهادند، اموالی وقف خانقاه‌ها نمودند و برای مشایخ متصوفه، مستمری مقرر داشتند. تقرب مشایخ صوفیه به حکومت‌های وقت، در این حد باقی نمانده، به همراهی و همکاری صمیمانه‌تر و احیاناً پذیرش مقام و منصب رسمی و حکومتی نیز کشیده شده‌است. در کتاب‌های تذکره و مقامات، شواهد بسیاری بر همسویی و همراهی صوفیه با صاحبان قدرت می‌توان یافت. 🔚تأمل در تاریخ تصوف، این نکته را تأیید می‌کند که خط رویکرد به دنیا، از نقطه‌ای آغاز می‌شود که نهضت تصوف در روند تحولی خود به صورت نظام خانقاهی و تشکیلات فرقه‌ای درآمده و‌ رسوم و شعائر ویژه‌ای می‌یابد. متصوفه، فاصله رویگردانی از دنیا و قدرت‌های حاکم تا رویکرد به آن‌ها را در پرتو توجیهات تئوریک، طی قرن‌ها درنوردیده‌‌اند. این رویه در طول سال‌های بعد، به ویژه پس از تبدیل تصوف سلسله‌ای به فرقه‌ای، در میان صوفیان و جریان‌های صوفی‌گری، همچنان تداوم یافت که در برخی شاخه‌ها، از جمله نعمت‌اللهی گنابادی، ذهبیه و آقاخانیه فرقه اسماعیلیه، نمود بیشتری دارد. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09 🔅@𝑹𝒐𝒔𝒉𝒂𝒏𝒈𝒂𝒓𝑴𝒆𝒅𝒊𝒂🔅 •┈┈••✾•◈🔆◈•✾••┈┈•
هدایت شده از پایگاه خبری مفاز
خطر برپایی دوباره مهدهای کودک بهائیان در زاهدان 🔸به گزارش پایگاه خبری مفاز، اعضای فرقه بهائیت در شهر زاهدان قصد دارند با راه اندازی به صورت غیر مستقیم باورها و فسادهای اخلاقی خود را با شستشوی مغزی کودکان القاء کند و برنامه هایی همچون برگزاری اوردو های تفریحی و سیاحتی برای کودکان راه برنامه ریزی می کند. 🔸این تصمیم در اجرای راهبرد تغییر سبک زندگی اسلامی و ایرانی خواهد بود. 🔹گفتنی است پایگاه خبری مفاز در آذر ماه سال 98 خطر حضور بهائیت را در زاهدان به مسئولین امنیتی و بهزیستی هشدار داده بود و با توجه به اینکه مهدکودکی در زاهدان بصورت غیرقانونی و با نداشتن مجوز و تایید بهداشت و محلی برای نگهداری حیوانات سگ و گربه بیمار بود این مهدکودک تعطیل شد ولی با توجه به احکام ضعیف دستگاه قضا برای متهمان دوباره شاهد تحرکات فرقه ضاله بهائیت در زاهدان می باشیم. @mafaz_news
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ مسیحیت تبشیری که با ادعای و افراد را به خود جذب می کند و تلاش می‌کند چهره‌ای موجه و مظلوم از خود نشان دهد، در آشوب‌های اخیر ایران تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا افراد را دعوت به و آشوب کند. ❗️این اقدامات که حتی برخلاف آموزه‌های تلقی می‌شود و مبانی مطرح شده در کتاب مقدس را نیز زیر سوال می برد، در همه بحران ها و آشوب‌های دهه‌های اخیر در ایران انجام شده و یکی از اهداف اصلی این صهیونیستی، یعنی مقابله و ضدیت با «اسلام و استقلال ایران» را مشخص می کند... 🆔@boshra_net 🆔@roshangarmedia
🔺دوستداران بهائی ملکه انگلیس در بی بی سی فارسی ✍️با توجه به تاریخ نه چندان دور جزیره انگلستان می‌توان این گونه اظهار عقیده کرد که تبحر سرویسهای متعدد و نیز بنگاه‌های سخن‌ پراکنی این کشور در امر تبلیغات سیاسی بر کسی پوشیده نیست اما شاید با کمی قاطعیت بتوان گفت در این میان بخش فارسی بی بی سی که به منظور همسو ساختن فارسی زبانان سراسر جهان با سیاستهای حکومت راه اندازی شده است تافته‌ای جدا بافته است. #️⃣واکاوی نقش دوستداران بهائی ملکه انگلیس در تشکیل بنگاه سخن پراکنیBBC/ گفتگو با سیدکاظم موسوی/ قدس آنلاین 🔗ادامه: https://roshangar-online.com/4746/ 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09 🔅@𝑹𝒐𝒔𝒉𝒂𝒏𝒈𝒂𝒓𝑴𝒆𝒅𝒊𝒂🔅 •┈┈••✾•◈🔆◈•✾••┈┈•
✝️جنگ صلیبی ۲۰۲۲ ✍️پس از کش‌ و قوس‌های فراوان، بالاخره ولادیمیر ، رئیس‌جمهور روسیه، در سال۲۰۲۲ م. فرمان حمله به را صادر کرد تا جنگی دیگر در صفحات تاریخ بشر ثبت شود. در میان تحلیل ریشه‌ها، پیامدها و پیش‌بینی آینده این جنگ، برخی تحلیل‌ها بر نقش در این جنگ متمرکز شده و از به عنوان یکی از عوامل اصلی و غیرقابل چشم‌پوشی در این نبرد یاد می‌کنند. ⛪️کلیسای ارتدوکس به عنوان مذهب اصلی و اوکراین، همواره پیوندی عمیق با ساختاری و حکومتی در این کشور داشته‌است. در روسیه، کلیسای ارتدوکس دست‌کم ۱۵۰ میلیون پیرو دارد که بیش از نیمی از جمعیت مسیحیان ارتدوکس جهان را تشکیل می‌دهد. کلیسای ارتدوکس روسیه با عنوان حقوقی اسقف‌نشین مسکو، نقش‌آفرینی می‌کند. با توجه به درهم‌آمیختگی این با لایه‌های سیاسی و حکومتی روسیه، اسقف‌نشین مسکو همواره سودای استیلا و زعامت این شاخه را در اروپای شرقی در سر داشته‌ و مسئله استقلال کلیسای ارتدوکس اوکراین در سال ۲۰۱۸ م.، ضربه مهلکی بر پیکره آن وارد آورد که ریشه‌های نبرد امروز را می‌توان در آن یافت. 📌شهر کی‌یف در تاریخ مسیحیت ارتدوکس، یک نماد بزرگ محسوب می‌شود، چرا که نقش اساسی در زمینه مذهبی ایفا کرده و جایگاه نخستین این مذهب در نظر روس‌هاست؛ چیزی مثل جایگاه قدس در جهان اسلام. 🛐کلیسای اوکراین از سال ۱۶۸۶ م. بخشی از کلیسای روسیه به‌شمار می‌آمد. در طول سال‌های حکمرانی اتحاد جماهیر شوروی، نقش کلیسا پس از دهه‌ها رکود، در دهه ۱۹۹۰ به وضعیت گذشته بازگشت. از زمان روی کار آمدن پوتین، او به کلیسا به عنوان نیروی متحدکننده در کشورش تکیه کرد تا جایگاه خود را به عنوان حامی روسیه تقویت کند. وی تلاش‌هتی بسیاری در حمایت مادی، معنوی و سیاسی از بازسازی کلیساهایی که در دوران کمونیستی فروخته شده بود، آغاز کرد. علاوه بر آن، کلیسا نقش مهمی در ارتش روسیه ایفا می‌کند و مشاهده شده که طی عملیات نظامی اخیر در اوکراین، کلیساهای سیار در کنار وتحدهای نظامی روسی ایجاد شده‌است. به این ترتیب، می‌توان به نقش مذهب ارتدوکس و انگیزه‌های دینی موجود در دو طرف این جنگ پی برد. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09 🔅@𝑹𝒐𝒔𝒉𝒂𝒏𝒈𝒂𝒓𝑴𝒆𝒅𝒊𝒂🔅 •┈┈••✾•◈🔆◈•✾••┈┈•
🔺شاهدان یهوه ▫️زنان و مردانی انجیل به دست که برای تبشیر به در خانه‌ها می‌روند؛ شاید این واضح‌ترین تصویری باشد که از فرقه مسیحی شاهدان یهوه در اذعان عمومی وجود دارد. امروز، دست‌کم در غرب، کمتر کسی هست که نام شاهدان یهوه را نشنیده باشد. ✍️یکی از ویژگی‌های متمایز‌ساز از دیگر فرقه‌های تبشیری، یگانه‌انگاری‌شان است که به نوعی آن‌ها را در برابر تثلیثی‌ها قرار می‌دهد. به همین خاطر است که نزد فرق به عنوان فرقه‌ای منحرف و‌ بدعت‌گذار شناخته می‌شود. در واقع، هر چند تثلیث با مسیحیت تحریف‌شده، پیوند خورده‌است لیکن در برهه‌هایی از تاریخ مسیحیت، یگانه‌پرستانی نیز سر برآورده‌اند که تعالیم کلیسای تثلیث‌گرا را قبول نداشته‌اند. کلیسای شاهدان یهوه، یکی از این گروه‌ها بود. ✝️این در سال ۱۸۷۹ م. توسط چارلز تیز راسل تأسیس شد و پیروان آن در ابتدا راسلی‌ها خوانده می‌شدند. پس از مرگ راسل، جانشین وی، راترفورد، نام شاهدان یهوه را برای این گروه برگزید. یکی از اقدامات مهم راترفورد، تأکید بر امر شهادت و تبلیغ بود. 🔗ادامه: https://roshangar-online.com/4755/ 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09 🔅@𝑹𝒐𝒔𝒉𝒂𝒏𝒈𝒂𝒓𝑴𝒆𝒅𝒊𝒂🔅 •┈┈••✾•◈🔆◈•✾••┈┈•
📃بیانیه انجمن کلیمیان تهران: دشمنان در توهم ایجاد ناامنی در جمهوری اسلامی هستند ↙️انجمن کلیمیان تهران نوشت: دشمنان نظام با هدف قرار دادن وحدت مردم در توهم ایجاد ناامنی در جمهوری اسلامی هستند. 🔸هیات مدیره انجمن کلیمیان تهران با صدور بیانیه مواضع خود نسبت به و آشوب‌های اخیر کشور را تشریح کرد. 🔵مشروح بیانیه به این شرح است: «ضمن محکوم کردن ناآرامیهای اخیر کشور که منجر به جان باختن و آسیب دیدن چندین نفر از هم‌میهنانمان و همچنین خسارات مالی فراوانی به کشور شد، اعلام می‌کنیم که جامعه ایران همواره در پیروی و تبعیت از مقام معظم رهبری همچون دیگر هموطنانمان در صف مقدم مقابله با مخلان نظم و امنیت قرار گرفته است و اعلام میداریم که دشمنان نظام با هدف قرار دادن وحدت مردم در توهم ایجاد ناامنی در جمهوری اسلامی هستند. ▪️در روزهای گذشته اتفاقات و حوادث ناگواری در کشور عزیزمان به وقوع پیوست که قلب همه دوستداران و وفاداران به ایران و نظام مقدس اسلامی را به درد آورد. 🔺انجمن کلیمیان تهران ضمن ابراز تسلیت به همه بازماندگان جانباختگان ناآرامیها، از تمامی هممیهنان عزیز درخواست دارد که در پی باز شدن فضای گفتوگو از طرف مسوولان محترم کشور از دو قطبی شدن کشور پرهیز کرده و در جوی آرام در خصوص کمبودها به گفتوگو بپردازند که بیشک گام برداشتن در این مسیر به صلاح همه میباشد. امید است در آینده نزدیک شاهد وحدت مردم، ایجاد آرامش، امنیت و شادمانی در میهن عزیزمان باشیم. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09 🔅@𝑹𝒐𝒔𝒉𝒂𝒏𝒈𝒂𝒓𝑴𝒆𝒅𝒊𝒂🔅 •┈┈••✾•◈🔆◈•✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻🔺 جولانگاه مسیحیت، انجمن معتادان گمنام NA ⚠️مراقب فعالیت باشیم 🎙 حسن شفیعیان 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09 🔅@𝑹𝒐𝒔𝒉𝒂𝒏𝒈𝒂𝒓𝑴𝒆𝒅𝒊𝒂🔅 •┈┈••✾•◈🔆◈•✾••┈┈•
🌀حجتیه و تقابل با علوم عقلی و عرفان نظری ✍️با وجود آنکه به بهائی‌ستیزی معروف بود، ولی بعضی خصوصیات فکری و مذهبی آن، تقابل و درگیری‌هایی درون جامعه شیعی به وجود می‌آورد. مؤسس انجمن، شیخ محمود حلبی، به صورت افراطی با هرگونه مباحث برهانی، فلسفی و عرفانی مخالف بود و با روش‌شناسی معینی به کشف معرفت دینی می‌پرداخت. در واقع حلبی، از طرفداران نگرشی بود که بعدها مکتب تفکیک نام گرفت. مکتب تفکیک یا مکتب معارفی خراسان، اندیشه‌ای مبتنی بر خالص‌سازی معارف دینی و تفکیک و جدایی آن از اندیشه‌های فلسفی و عرفانی است. قرائت‌های متفاوتی از مکتب تفکیک وجود دارد و پیروان آن به افراطی و معتدل تقسیم می‌شوند. تفکیکیان افراطی، عرفان نظری و علوم عقلی مثل فلسفه و حتی منطق را یکسره باطل و گمراه‌کننده می‌دانند و هرگونه مطالعه، بهره‌مندی و استفاده از این علوم را انحراف تلقی می‌کنند. حال آنکه تفکیکیان اعتدالی با نگاهی ملایم‌تر، خواندن فلسفه و عرفان را در شرایطی که منطبق بر آیات و روایات هستند، توصیه می‌کنند. در این میان، شیخ محمود حلبی را از رهبران و مبلغان افراطی مکتب تفکیک به حساب آورده‌اند نه اعتدالی.(1) 🔺حلبی، فلاسفه را منکر علمی خدای واقعی می‌دانست و در دروس فارسی معارف خود تعابیر بسیار گزنده‌ای نسبت به عرفا مطرح می‌کرد.(2) به تبع اندیشه‌های شیخ محمود حلبی، فلسفه‌ستیزی و مبارزه با عرفان نظری، یکی از خصوصیات انجمن حجتیه شد؛ زیرا همان مقدار که بر مبارزه با تأکید می‌کرد، به این موضوع نیز اهتمام داشت. در تقابل شیخ محمود حلبی با فلسفه و عرفان نظری، تندی و افراط او کاملا مشهود بود. وی مثلا در یکی از درس‌هایش نسبت به عرفا می‌گوید: خاک بر دهانشان و آتش بر زبانشان.(3) او گاهی بر فراز منبر به ملاصدرا بی‌ادبی می‌کرد و او را ملاتحتا می‌نامید.(4) ⏮مکتب تفکیکی که حلبی به ترویج آن می‌پرداخت، به شدت به جریان اخباری‌گری گرایش دارد، آن‌گونه که بعضی آن را یک نواخباری‌گری می‌دانند. 📚پی‌نوشت: ۱. عبدالحسین خسروپناه، جریان‌شناسی ضدفرهنگ‌ها، صفحه۴۸۹ ۲. همان،صفحه۱۱۱ ۳. محمود حلبی، دروس معارف الهیه، درس۴۷ ۴.گفتگو دکتر جواد منصوری با سایت بهائیت در ایران، ۷ فروردین۱۳۹۸ 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09 🔅@𝑹𝒐𝒔𝒉𝒂𝒏𝒈𝒂𝒓𝑴𝒆𝒅𝒊𝒂🔅 •┈┈••✾•◈🔆◈•✾••┈┈•
هدایت شده از پایگاه خبری مفاز
🔹حمایت بهائیت از اغتشاشگران 🔸حمایت مرکز در از اغتشاشگران به بهانه دفاع از حقوق زن علاوه بر توجیه سیاسی آن در پیروی سازمان بهائیت از آژانس یهود در ضدیت بهائیان با و هم می‌توان آن را جستجو کرد. 🔸 «فاطمه زرین تاج» معروف به طاهره قرةالعین شخصیت برجسته فرقه بهائیت و الگوی زنان این فرقه است که حجاب از سر برداشت و پس از آن به معاشرت با مردان بیگانه پرداخت. 🔸فرقه‌ای که استفاده از جاذبه را برای تبلیغ بهایت مجاز می‌شمارد باید عفاف گریز و حجاب ستیز باشد. @mafaz_news