💥یادداشت محققانه #آیتالله_سبحانی در تبیین رابطه علم فیزیک مدرن و انکار ماوراء الطبیعه
هفتهنامه افق حوزه، ویژهنامه بهمن ماه با موضوع #الحاد_جدید
@rozaneebefarda
💥اصلاحطلبان و پروژه #تطهیر_تقیزاده!
🔸ماهنامه اصلاحطلب و شبه روشنفکری #قلم_یاران در شماره دیماه(۲۱) خود به بازکاوی کارنامه و افکار حسن تقیزاده پرداخته و در غالب مقالات شبهعلمی تلاش کرده چهرهای خدوم و فرهنگی و مستقل از این #مردهزارچهره ارائه دهد!
🔻موضوع دیگر پرونده فرعی این مجله، #داوود_فیرحی است که نویسندگان در قالب نقد آراء وی تلاش کرده اند او را در قامت یک متفکر مهم و قابل توجه مطرح کنند!
تا شاید بعد از #جواد_طباطبایی، بعنوان تکیه گاهی برای طیفی از دگراندیشان داخلی قرار گیرد!
🔸پرسش اساسی اینجاست که؛
چه ارتباطی میان #تقیزاده و #فیرحی برقرار است که سیاست گذاران ژورنالهای اصلاحطلب را وادار میکند که بدان بپردازند؟!
🔸راز این رابطه را باید در #سیاستنامه #محمد_قوچانی یافت که در آن تلاش میکند با استفاده از انگارههای تاریخی امثال #آدمیت و تلفیق آن با انگاره های شبه فلسفی #جواد_طباطبایی و #تقریرات_آشفته #فیرحی با لعاب فقهی، به بازسازی یا نوسازی #لیبرالیسم_ایرانی بپردازد.
مسئلهای که با #تعطیلی_خودخواسته #مهرنامه، تلاش دارد بی سر و صدا و در دایره محدود نخبگانی به پیش برود و اگرچه اکنون مورد غفلت محافل علمی متعهد و خصوصا حوزویان است اما بعدا از آن بسیار سخن گفته و شنیده خواهد شد.
🔻احیای تقیزاده در هر قالب و به هر بهانهای که باشد، موضوع مهم و حساسیت برانگیزی است که نمیتوان از کنار آن به سادگی گذشت.
آنهم در روزهایی که #راهبر از ضرورت مقابله با خطر #تقیزاده_های_جدید سخن به میان آوردهاند.
@rozaneebefarda
💥اصلاحطلبان و پروژه #تطهیر_تقیزاده!
🔸ماهنامه اصلاحطلب و شبه روشنفکری #قلم_یاران در شماره دیماه(۲۱) خود به بازکاوی کارنامه و افکار حسن تقیزاده پرداخته و در غالب مقالات شبهعلمی تلاش کرده چهرهای خدوم و فرهنگی و مستقل از این #مردهزارچهره ارائه دهد!
🔻موضوع دیگر پرونده فرعی این مجله، #داوود_فیرحی است که نویسندگان در قالب نقد آراء وی تلاش کرده اند او را در قامت یک متفکر مهم و قابل توجه مطرح کنند!
تا شاید بعد از #جواد_طباطبایی، بعنوان تکیه گاهی برای طیفی از دگراندیشان داخلی قرار گیرد!
🔸پرسش اساسی اینجاست که؛
چه ارتباطی میان #تقیزاده و #فیرحی برقرار است که سیاست گذاران ژورنالهای اصلاحطلب را وادار میکند که بدان بپردازند؟!
🔸راز این رابطه را باید در #سیاستنامه #محمد_قوچانی یافت که در آن تلاش میکند با استفاده از انگارههای تاریخی امثال #آدمیت و تلفیق آن با انگاره های شبه فلسفی #جواد_طباطبایی و #تقریرات_آشفته #فیرحی با لعاب فقهی، به بازسازی یا نوسازی #لیبرالیسم_ایرانی بپردازد.
مسئلهای که با #تعطیلی_خودخواسته #مهرنامه، تلاش دارد بی سر و صدا و در دایره محدود نخبگانی به پیش برود و اگرچه اکنون مورد غفلت محافل علمی متعهد و خصوصا حوزویان است اما بعدا از آن بسیار سخن گفته و شنیده خواهد شد.
🔻احیای تقیزاده در هر قالب و به هر بهانهای که باشد، موضوع مهم و حساسیت برانگیزی است که نمیتوان از کنار آن به سادگی گذشت.
آنهم در روزهایی که #راهبر از ضرورت مقابله با خطر #تقیزاده_های_جدید سخن به میان آوردهاند.
@rozaneebefarda
💥فوری
پخش مصاحبه تلفنی با #اردشیر_زاهدی برای نخستین بار در #شبکه_افق، #برنامه_عصر
هماکنون
@rozaneebefarda
روزنه
💥فوری پخش مصاحبه تلفنی با #اردشیر_زاهدی برای نخستین بار در #شبکه_افق، #برنامه_عصر هماکنون @roza
#خودفروخته_های_کدخداپرست از #زاهدی خجالت بکشند!
پخش سخنان وزیر خارجه پهلوی در آمریکا در رسانه ملی از فردا بحث های زیادی برخواهد انگیخت اما اجمالا لیبرالهای وطنی باید از امثال او خجالت بکشند که علیه ارباب دیروز و به نفع جمهوری اسلامی موضعگیری میکند.
@rozaneebefarda
💥حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
🔸نقل کردند: شاه[محمدرضا پهلوی] یک ساعت با کارتر تلفنی صحبت کرد.
🔻آیا سخن #نوکر با #ارباب غیر از فرمان و #فرمانبرداری چیز دیگری است؟!
🔻ما را در دست کفار ذلیل کردند. عجیب اینکه میان ما رقص و شادی میکنند که کار ما بالا گرفته و از رئیسجمهور آنها مدال گرفتهایم، و یا در فلان مجلس کرسی داریم، و از این گونه #غلط_کاریها!
📚 در محضر بهجت، ج۱، ص ١٣۴
@rozaneebefarda
آغاز انحراف آقای منتظری
تفسیرهای جدید از مبانی انقلاب و تغییر منطق حجیت
#بازنشر
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
⚜تبیین
🔹برخی از افراد فکر می کنند انحراف آقای منتظری پس از افشای قضایای مهدی هاشمی معدوم بود؛ اما باید دقت کنیم ریشه این انحراف را باید در نگاه های تند انقلابی او در پیش از انقلاب و حمایت از مجاهدین خلق دانست.
مواضع تند و تیز آقای منتظری در سالهای اولیه انقلاب در عین همکاری با پدران مجاهدین خلق یعنی نهضت آزادی زمینه زاویه گرفتن تدریجی و غیر آشکار فکری و عملی وی را فراهم کرد.
🔹این تغییر تدریجی در مباحث وی در باب ولایت فقیه و کتاب مشهور الدراسات فی ولایه الفقیه به صورت یک مبنای فکری و اجتهادی خود نمایی کرد البته وی درصد حمایت و تبیین نظری انقلاب و حاکمیت اسلامی و ارائه مبنایی جدید و مقبول از ولایت فقیه بود و به همین جهت این تفاوت مبنا، در دهه شصت چندان جدی تلقی نشد، در عین حال خیلی هم مورد اقبال انقلابیون قرار گرفت و به همین جهت این کتاب به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی شناخته شد و همگان به تعریف و تمجید آن پرداختند.
🔹 آقای منتظری در مباحث ولایت فقیه، برخلاف همه فقهای پیشین ، با هدف کارآمدی بیشتر دز مناسبات و معادلات اجتماعی و سیاسی، مبنای جدیدی را اتخاذ کرد که مبتنی بر ادبیات علوم سیاسی مدرن و مبتنی بر مفهوم #وکالت است.
🔹 نظریه وکالت اگر چه ادبیات جدید و نوینی برای دفاع از انقلاب و ولایت فقیه تلقی شد و همه #انقلابی ها و #فعالان_رسانه_ای از آن استقبال کردند و آقای منتظری را نظریه پرداز محوری #فقه_حکومتی معرفی کردند اما به تدریج مشخص شد که مبنای جدید، چندان هم که فکر می کردند به نفع انقلاب و تبیین ولایت فقیه ختم نشد و خود آقای منتظری براساس همین مبنا و دروس، به تقابل با ولی فقیه زمان و استاد خود یعنی حضرت امام خمینی رسید و مهمترین جریان مخالفت با انقلاب اسلامی، مکتب امام خمینی و ولایت فقیه در امتداد جریانهای مجاهدین خلق و نهضت آزادی را راهبری کرد.
و بسیاری از مغرضان و مخالفان پشت نظریه و تلاشی مخفی شدند که در آغاز برای دفاع از انقلاب و ولایت فقیه طراحی شده بود.
⚜ عبرت
🔹 از این جریان می توان درس گرفت که هر تلاشی برای دفاع و تبیین انقلاب اسلامی و ولایت فقیه باید مبتنی بر دستگاه فکری عالمان و حکیمان و فقیهان تراز حوزه های علمیه باشد و ریشه در حکمت اسلامی و فقه جواهری حقیقی داشته باشد و هرگونه #گذار از این ادبیات علمی و روش فقاهتی هر چند با هدف تبیین و دفاع انقلاب و ولایت فقیه و برای توسعه اجتماعی و راهبری مناسبات و معادلات اجتماعی باشد می تواند در جهت خودش مدیریت شود و به خطر بزرگی برای انقلاب و حاکمیت دینی تبدیل شود.
🔹 امروز نیز برخی از جریانهای انقلابی و فعال در حوزه و دانشگاه در تلاشند با تغییر منطق حجیت و روش استنباط در فقه و حکمت اسلامی را از اساس تغییر دهند و منطق و روش دیگری را جانشین کنند هدف این افراد نیز طراحی دستگاه فکری جدید برای تفاهم اجتماعی و کارآمدی دین در مناسبات و معادلات اجتماعی است. که به نظر می رسد این جریانها نیز #در_معرض_همان_خطری است که انقلابیون دهه شصت با آن مواجه شدند.
⚜نکته
🔹این به معنای مخالفت با تکامل روش فقاهت و حکمت و جلوگیری از هر گونه نواندیشی و اجتهاد روشمند نیست. بلکه نوآوری و اجتهاد همواره امر مطلوب و ضروری است به شرط آنکه در #چارچوب منطق حجیت و روش استدلال و استنباطی باشد که در طول هزار و چهارصد سال گذشته توسط فقها و حکما تحت پرتو معارف قرآن و اهل بیت(ع) تدوین و تکامل یافته است.
🔹نوآوری های امام خمینی، علامه طباطبایی، شهید مطهری و آیت الله خامنه ای نمونه عالی و کاملی از نوآوری های عمیق و بزرگی است که موجب تکامل و تفاهم اجتماعی شد و دین را وارد مدیریت اجتماعی و دخیل در مناسبات و معادلات اجتماعی کرد بدون آنکه گرفتار تغییر مبنا و تعویض منطق حجیت و روش استنباط و عدول از حکمت اسلامی و فقه جواهری شود.
سید مهدی موسوی
@rozaneebefarda
💥 #تطهیر_تقیزاده اینبار در جمع طلبه توئتی های بی اطلاع از تاریخ که فکر کردهاند برگ تازهای از تاریخ کشف کردهاند که ثابت کنند مثلا تقیزاده #توبه کرده است!
🔸قیچی تطهیر همیشه دو لبه دارد و لزوما چند نفر بی اطلاع از این سو هم باید باشند که پازل تقیزاده های جدید را تکمیل کنند!
🔸جهت اطلاع این جماعت، باید عرض شود که تقیزاده که مثلا از خودباختگی #توبه کرده، وزیر اقتصاد #رضاخان و عاقد قرارداد نفتی 1312ش به دستور او بود که به مراتب از #دارسی ننگین تر بود. خیانت تقیزاده تا بدان پایه آشکار است که عنصر مفلوک و بله قربان گویی مثل #اسدالله_علم نیز در خاطراتش نوشته او خیانت کرده است!
تقیزاده حتی در این مورد هم بعدا در مقام توجیه گفته بود من #آلت_فعل بودم!
همینجاست که علم به فحاشی علیه او پرداخته و این مواضع توجیه گرایانه را از فریبکاری و پدر سوختگی تقیزاده دانسته!
🔸یعنی درست زمانی که تقیزاده فریبکار و غرب پرست مدعی است مواضع قبلی اش مبنی بر سرتا پا فرنگی شدن ایران غلط بوده، درست در همین زمان عملا در پی ریل گذاری وابستگی به غرب و خیانت به منافع ملی ایران بوده است!
این خطاکاری البته محدود به این چند طلبه بی اطلاع نیست، بلکه یکی از تاریخ نگاران باسواد نیز با سهل انگاری و تسامح در بازکاوی زندگانی تقیزاده، مدعی است او توبه کار شده است! تحلیلی فاجعهبار و کاملا غلط که با حقایق تاریخی همخوانی ندارد.
@rozaneebefarda
روزنه
💥 #تطهیر_تقیزاده اینبار در جمع طلبه توئتی های بی اطلاع از تاریخ که فکر کردهاند برگ تازهای از تاری
از یاد نبریم.
برای غرب اندیشان مقوله #تاریخ بسیار مهم است؛ آنان هرگز نمیگذارند و نمیخواهند در تاریخ از آنان بعنوان خیانتکار یاد شود لذا تاریخسازی و توجیه غلط کاری های گذشته را به همین هدف انجام می دهند
این است که خاطرات جاسوس ها و کارگزاران استعمار، آخرین پروژه و ماموریت آنان است که رد پای خیانت های استعماری را در آن گم می کنند یا تقلیل میدهند.
این است که در آثار نزدیک به سالهای پایانی زندگی این جماعت، همیشه مطالب گل و بلبل پیدا میکنید!
در بررسی شخصیت و کارنامه این موجودات پیچیده، نباید به این روایتهای مهندسی شده بسنده کرد.
اینها به قصد تطهیر نوشته شده، نه آنکه نشانه توبه باشد. همین
@rozaneebefarda
💥اینهم ایضا نمونهای دیگر از #تطهیر #تقیزاده با تکیه بر مواضع مهندسی شده اواخر عمر
🔸جمهوری اسلامی هیچ مقطعی از زندگانی پر شر و آشوب تقیزاده را سانسور نکرده است؛ بلکه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، با تقیزاده جاسوس و وطن فروش و غرب اندیش مشکل دارند و لذا همان تقیزاده را #نقد میکنند تا تقیزاده های دوران ما هوس بلغور و نشخوار خزعبلات او به سرشان نزند که از قضا زده است و جهت اطلاع باید عرض شود که همین جماعت اند که آن غلط کردم نامه نویسی های تاکتیکی تقیزاده را هم تحمل نمیکنند و دوست نداشته اند مطرح شود تا مبادا مدینه فاضله باطله و آرمانشهر شان در نزد ایرانیان مخدوش نشود.
@rozaneebefarda
💥برداشت اشتباه آقا یاسر جبرائیلی در متصل کردن #تقیزاده به حوزه و مقایسهاش با #خاتمی
🔸جهت اطلاع آقای جبرائیلی باید عرض شود که تقیزاده وقتی که ردای غرب پرستی پوشیده بود، مدتها قبل از آن، لباس مقدس روحانیت را از تن بدر آورده بود؛ یعنی آنکه او هرگز لایق لقب #حجةالاسلام_والمسلمین نشد و اگر هم روزی عمامه داشت، همزمان با مسخ شدن در افکار غربی، آن را کنار گذاشت!
برعکس خاتمی که با همان لباس مقدس، معلم و مروج کفریات غرب مدرن شده اند و این ننگ قطعا از ننگ کارنامه تقیزاده بیشتر و خطرش پیچیدهتر است.
دیگر آنکه تقیزاده منحرف، دوران حیات بخش انقلاب اسلامی را درک نکرده بود اما خاتمی و بدیل غیرسید او در حال حاضر، امام و انقلاب را درک کردند اما هدایت نیافتند و با عبا و عمامه سجده بر کاخ استعمار می سایند.
امام اما کارویژه اش مبارزه با این جماعت محدود نبود، ایشان غده سرطانی وابستگی و خودباختگی را جراحی کرد؛ نه فقط در ایران که در جهان اسلام و بلکه سراسر عالم.
برای امام مکلا یا معمم فرقی نداشت؛ ایشان با انحراف و خودفروشی و خودباختگی دشمن بود.
@rozaneebefarda