توجیه، بد فهمی و اتهام در سه گام
درنگی در مواضع دکتر #احمد_واعظی پیرامون خطر #انقلاب_زدایی_در_قم
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد واعظی، ریاست محترم دفتر تبلیغات اسلامی در واکنش به دغدغه مطرح شده از سوی رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با ایشان و سایر اعضای محترم دفتر تبلیغات، در مصاحبه ای به اعلام موضع پرداخته اند (http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=41527) که مع¬الاسف فاقد محتوای مورد انتظار از و بلکه حاوی نکات دور از انتظار از ایشان است. ایشان در سه بخش به ترتیب مرتکب سه اشتباه «توجیه»، «بدفهمی» و «اتهام» می شوند.
🔸یک. ایشان در ابتدای مصاحبه - ظاهرا برای کم اهمیت جلوه دادن و یا تکراری بودن دغدغه رهبری - به این نکته اشاره می کنند که این دغدغه مربوط به گذشته¬های دور است و از جمله در منشور حضرت امام (ره) نیز این نکته مطرح شده¬است.
در حالیکه به وضوح، قدمت دعوت به مبارزه علیه سکولاریسم در حوزه، نه تنها نشان از کمی اهمیت مسأله ندارد بلکه نشان از اهمیت وافر آن است. ریشه¬داری و سابقه¬مند بودن چنین دغدغه¬ای نشان دهنده اهمیت بیشتر و بلکه بغرنج بودن مساله و البته کوتاهی مسئولین در مدت طولانی اشاره شده¬است. لذا در صورت پذیرش اصل ادعای جناب واعظی مبنی بر قدیمی بودن دغدغه رهبری، نهیب ایشان باید با صدایی بلندتر و واضح¬تر به گوش ایشان و سایر مسئولین حوزه علمیه و آحاد طلاب برسد. ضمن اینکه شواهد و تصریحاتی در کلام رهبری موجود است که نشان می¬دهد این مسأله بعد از گذشت چهل سال از انقلاب به طور جدی¬تر و برنامه¬ریزی شده¬تر در حوزه در حال پیگیری است.
🔸دو. وی در گام بعدی ایشان در تفسیر سکولاریسم، متأسفانه به شکلی نا صحیح مفاد سکولاریسم را «حذف وحی و دین از فضای معرفتی انسان» معرفی کرده یکی از فروعات آن را «جدایی دین از سیاست» می¬دانند و بعد با اشاره به این نکته که در قم و حوزه علمیه هیچ کس قائل به سکولاریسم نیست بلکه ممکن است برخی تنها به یکی از فروعات آن یعنی جدایی دین از سیاست قائل باشند سعی دارند باز هم از اهمیت مساله بکاهند.
تعریف ایشان از سکولاریسم و این چنین بری ساختن دامان حوزه علمیه از آن – دست کم - کاملا غافلانه است.
🔸توضیح آنکه در ترویج و توسعه سکولاریسم که البته به معنای حذف وحی و دین از فضای معرفتی انسان معرفی شده برای هر نهادی وظیفه¬ای مشخص تعریف شده¬است و هر یک در این مسیر باید نقشی مشخص ایفا کنند. روشن است حوزه علمیه؛ کلیسا و یا سایر نهادهای مشابه دینی وظیفه¬شان حصارکشی دور خود، منحصر کردن مباحث و مسائل مورد پژوهش، در امور فردی و عدم دخالت در امور سیاسی و اجتماعی است و لذا پذیرش همین نقش در میدان بازی سکولارها توسط حوزه به معنی سکولاریسم و «حذف وحی و دین از فضای معرفتی انسان» است. در گفتمان سکولاریسم بنا نبوده و نیست که نهادی همچون حوزه در حذف دین بکوشد بلکه تنها خواسته نظریه¬پردازان و مجریان آن از حوزه علمیه، انحصار دین در امور فردی بوده و عدم دخالت آن در سیاست بود است که در حال پیگیری است.
🔸سه. گام سوم شاید پر خطاترین و نابخشودنی¬ترین بخش سخن ایشان است. ایشان در بررسی عوامل به وجود آورده اندیشه سکولار در حوزه علمیه به چهار عامل که گویا از نگاه خود ایشان استقرای تامی نیز هست اشاره می¬کنند:
الف) کج فهمی دینی
ب) ناکارآمدی نظام
ج) پرخاشگری، رفتار تند و غیر عاقلانه برخی انقلابیون
د) نفوذ.
ملاحظه می¬کنید که ایشان – هر چند به دو نکته صحیح «کج¬فهمی دینی» و «نفوذ» به عنوان دو عامل اصلی سکولاریسم در حوزه اشاره می¬کنند - در یک همصدایی عجیب و دور از انتظار با ضد انقلاب، دو اتهام پر بسامد در رسانه¬های خناس¬شان را عملا پذیرفته¬است: «ناکارآمدی نظام» و «تضاد انقلابی¬گری با عقلانیت». همین پذیرش تاسف برانگیز که از مقام حقوقی ایشان بعید و غیر قابل اغماض است کافی است تا جامعه طلاب انقلابی از ایشان توقع توضیح و عذرخواهی و البته اصلاح داشته باشند. نه نظام ناکارآمد است و نه انقلابی¬گری تضادی با عقلانیت دارد. ایشان که در این مصاحبه بارها به مقام معظم رهبری و کلمات ایشان اشاره می¬کنند خوب است در این دو مورد نیز به همان کلمات هدایت¬گر و بصیرت¬زا مراجعه کرده و خواسته یا ناخواسته سخنی علیه نظام که موجب خوشامد ضد انقلاب است به سخن نیاورند.
🔸در پایان دوستانه به ایشان متذکر می شوم، علاوه بر جدی گرفتن خطر سکولاریسم در حوزه که نه با اشاره به قدمت دغدغه و نه با بازی با تعاریف مختلف سکولاریسم قابل چشم پوشی است، با «اذعان به کارآمدی نظام ولایت فقیه» و «مترقی بودن دغدغه¬های انقلابی و پیشرو بودن تفکر انقلابی گری و همچنین با احترام به جوان انقلابی»، به وظیفه خود در امر مبارزه با سکولاریسم و تقویت گفتمان انقلاب در حوزه علمیه بپردازند.
یاسر حسینپور
دانش آموخته خارج حوزه قم/ دانش پژوه دکتری فلسفه اسلامی
@rozaneebefarda
💥فوری
حضور عضو #انجمن_حجتیه در #شبکه_چهار
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
هم اکنون ساعت ۲۲:۳۵_یکشنبه ۹۷/۱۱/۱۴
#سرهنگ_شریف_النسب در برنامه #مسعود_دهنمکی حضور یافته است.
وی از اعضای مشهور #انجمن در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از پیروزی از #مخالفان_ادامه_جنگ بود که به دلیل نشر شبنامه به همراه هشت نفر دیگر از ارتش اخراج شد.
فقدان دانش تاریخی یا احتمالات ودیگر در شبکه چهار موجب شده که به جای دعوت از نیروهای خوش سابقه ارتش٬ راه دیگری طی کنند.
🔶حاشیه
سرهنگ بسیار مودب ومحترمند ولی مورد عتاب امام واقع شده و انجمنی هم هستند. مدیر جوان شبکه باید بیشتر دقت کند.
@rozaneebefarda
تحریم همکاری و معامله با پهلوی توسط آیت الله خوئی
لبیک #آقامصطفی_خمینی به فتوای مرجع نجف
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸بعد از تشدید #مبارزات با #رژیم_پهلوی و آغاز #نهضت_امام_خمینی٬ #آیتالله_خوئی از مراجع تقلید نجف، در طی حکمی٬ معامله با دولت را #تحریم کردند.
در متن ایشان به تاریخ 16خرداد 42 آمده بود:
نظر به اینکه «کمک و همراهی با ظالمین در شریعت مقدسه اسلامیه از اعظم محرمات است و در حرمت آن بین علماء اعلام اختلافی نیست»، «همکاری با این دولت خائن» را «بر هر فردی از افراد مسلمان در هر لباس و هر مقامی که باشند»، تحریم می شود.
🔸ایشان طی فتوائی برای مبارزه با دستگاه جبار، دستور داد مردم از هر گونه خرید و فروش و معامله با دولت خودداری کنند و استفاده از قند و شکر را به جهت آنکه در انحصار دولت بود، تحریم کرد. او با صدور این حکم، به دنبال فشار و ضربه اقتصادی به دولت بود.
🔹گرچه برخی روحانیان، با غیرقابل قیاس خواندن این ماجرا با تحریم تنباکو به دلیل عدم وجود زمینههای اجتماعی و تکثر مرجعیت، خودداری مردم از مصرف مایحتاج ضروری مثل قند و شکر را موجب بیکاری و غیراجرایی دانسته بودند اما سیدمصطفی خمینی به این تحریم لبیک گفت و به جای چای و قند که خرید آن مصداق معامله با دولت بود، در منزل امام با سرکه شیره از میهمانان پذیرایی میکرد.
(منابع: نهضت روحانیون ایران، جلد 3 و 4، ص 480؛ امام خمینی در آئینه خاطره ها، ص 158؛ یادها و یادمانها، ج1، ص 69؛ طاهری خرمآبادی، خاطرات آیتالله خرمآبادی، ج ۱، ص249 و 250)
💥تحولات حوزوی را در کانال مستقل #روزنه پی بگیرید و فرهیختگان را به اینجا فرا بخوانید:
👇
@rozaneebefarda
گزارش یکسویه #دفتر_تبلیغات از دیدار با مقام معظم رهبری
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
صبح امروز پیامکی به مضمون ذیل برای طلاب و روحانیون قم ارسال شد:
حجت الاسلام والمسلمین #واعظی در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری عنوان کرد:
خطر انقلاب زدایی از قم/ رهبر انقلاب ظرفیت دفاع عقلانی از گفتمان انقلاب را در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم می بینند.
برای مشاهده متن کامل گفت وگو، بر روی لینک ذیل کلیک کنید:
http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=41527
روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
🔶حاشیه
دیدار مسئولین محترم دفتر تبلیغات با مقام معظم رهبری، در برخی رسانه ها با رویکردهایی متفاوت و بعضا متعارض انتشار یافته است.
در گزارش رئیس این مجموعه، نشانه های نقد مقام معظم رهبری از عملکرد این مجموعه و انتظارات ایشان از دفتر، به صورت حداقلی روایت شده و در مقابل روایت های دیگری منتشر شده که نشان از نارضایتی رهبر معظم انقلاب از کارنامه دفتر دارد.
این وضعیت بیش از هر چیز نیازمند آن است که متن جلسه یا حاشیه نویسی رسمی آن منتشر شوند تا عموم طلاب و حوزویان ارجمند از محتوای دیدار و نظر شریف مقام معظم رهبری نسبت به کارنامه دفتر و انتظارات جدید از این مجموعه عظیم، اطلاع یابند.
طبعاً اصرار بر جهت دهی افکار عمومی به روایت منحصره از این جلسه، کنجکاوی مخاطبان هوشمند حوزوی را بیش از پیش بر می انگیزاند.
وانگهی! مادامی که محتوای جلسه در اختیار عموم قرار نگیرد، مطالبه منویات رهبر معظم انقلاب، برای طلاب انقلابی ممکن نخواهد بود و بعید است بدون مطالبه ساختارمند منویات رهبری بتوان به تحقق فرامین ایشان امید بست.
در هر صورت #شفاف_سازی و #امانت در نقل دقیق محتوای جلسه، بر روایت های یکسویه تحلیل زده، اولویت و ارجحیت دارد.
@rozaneebefarda
روزنه
بدمستي با روشنفکران دکتر سروش و ادعاي ناآشنايي علامه طباطبايي و شهيد مطهري با ساينس و خامي در الميز
#بازتاب
یکی از مخاطبان #روزنه در واکنش به یادداشت بدمستی با روشنفکران در نقد #سروش٬ یادداشتی به شرح ذیل ارسال کرده است:
بی ادبی روشنفکران، آینهی ادب آموزِ عالمان
🔵مطلبی با عنوان «بدمستی با روشنفکران» در کانال وزین #روزنه منتشر شد که لازم دیدم ناظر به آن مختصری بنویسم.
در ابتدای کلام دغدغهمندی و موضعگیری خیرخواهانهی نویسندهی محترم را ارج مینهم و در مقابل در سوء نیت و اغراض سیئهی جناب سروش هم شکی ندارم اما گاه سخنی از دشمن میتواند نقاط ضعف ما را مکشوف کند و انگیزهی اصلاح خلأها را در ما تقویت کند. باید بپذیریم که سنت حوزوی و بزرگان حوزه به رغم مراتب بالای تقوا و علم، واجد نقایصی هم بودهاند که در سایهی توجه به آن نقایص، حوزه میتواند رو به بالندگی و تکامل حرکت کند. ذیل وظیفهی حراست از دین، موظفیم کوچکترین نقص در ساختار علوم دینی را هم به محض اطلاع، اصلاح کنیم.
این که حقیری، اشکال انسان بزرگی را گوشزد کند، نه به بزرگی آن بزرگ خللی وارد میکند و نه حقارت حقیر را برطرف میکند.
در اینکه بخشهایی از سخن جناب سروش غرضورزانه است – مانند بحث پیام تسلیت امام رضوان الله علیه-، شکی نیست و ناگفته پیداست که سخن عبدالکریم سروش در باب حوزه و حوزویان خیرخواهانه و شفیقانه نیست اما وجود این رویکرد در او نباید سبب شود در قضاوت از چارچوب انصاف خارج شویم و انصاف اقتضا میکند پیش از نقد، تلاش کنیم سخن او را درست بفهمیم. استثناءً این کلام او – صرف نظر از نیت گوینده – سخن صحیح و به جایی است و نویسندهی «بدمستی با روشنفکران» پیش از فهم صحیح به نقد آن پرداخته است.
🔵این کوتاه سخن، ناظر به این بخش از کلام اوست: «مایهی تأسف است که علما و بزرگانی که به خصوص پس از انقلاب مطرح شدهاند، با ساینس آشنا نیستند و به عنوان مثال همین بیاطلاعی علامه طباطبایی و شهید مطهری باعث تأثیر بر جهانبینی و دینشناسی آنان شده ...»
🔵در خصوص اصطلاح ساینس باید توجه داشت که این اصطلاح ناظر به خصوص علوم تجربی است و اطلاع آن بزرگواران از مباحث علوم انسانی، آگاهی از ساینس نیست. ادامهی سخن جناب سروش را دو گونه میتوان فهمید. اول اینکه اطلاع از علوم را برای یک عالم دینی ذیل نظریهی قبض و بسط تحلیل کنیم. مبتنی بر پاسخهای داده شده به نظریهی قبض و بسط میتوان فساد این ادعا را نمایان کرد. تفسیر دیگر از این کلام که به نظر حقیر با سیاق سازگارتر است، ناظر به نگاه درجه دوم و فهم دقیق علم با نگاهی علمشناسانه است نه صرف آگاهی از قضایای علوم تجربی. برای کسی که محقق در علوم انسانی است و به بررسی انسان و جوامع انسانی میپردازد، درک چیستی علم و تکنولوژی به عنوان اثرگزارترین پدیدهها بر انسانها و جوامع انسانی واجد اهمیت والایی است.
البته واضح است که آشنایی درجه اول با علم که همان آگاهی از مسائل علم است، به هیچ وجه مستلزم نگاه درجه دوم نیست. چه بسا دانشمند علوم تجربی (ساینتیست) در ردهی بزرگان طراز اول علم در دنیا در حد افتخار جایزه نوبل هم از نگاه درجه دوم بیبهره باشد، چنان که در اکثر موارد اینگونه است؛ لذا حتی اثبات آگاهی کامل مرحوم علامه طباطبایی رضوان الله علیه از علوم تجربی هم نافی این ادعا نیست.
⚪️به عنوان مثال اگر مسألهی جهتداری و ارزشباری علم که از مسائل مهم فلسفهی علم است را مورد توجه قرار دهیم، خواهیم دید که این مسأله مغفول علمای بزرگ دینی بوده است. این سخن جناب سروش: «باعث تأثیر بر جهانبینی و دینشناسی آنان شده است» گویای همین مطلب است. متأسفانه نگاه علمای دینی به علم حاکی از آن است که نگاه خنثی به علم و تکنولوژی در حد بداهت مورد قبول علمای حوزه است و این خنثیانگاری سبب شده است علم و تکنولوژیِ که برآمده از ارزشها و جهانبینی مدرن است، نقش اسب تروای مدرنیته را بازی کند و با آنکه مقتضی تغییر جهانبینی و ارزشهای جامعهی دینی است، توسط علمای دین و متدینان در آغوش کشیده شود. این مسأله در فقه ما نیز نمود دارد و استفتائاتی که در خصوص مسائل علمی (خصوصا پزشکی) و ابزار تکنولوژیک میشود، اباحهاش منوط به استفادهی مثبت میشود که حاکی از نگاه خنثی است. حال آنکه اگر جهتداری ارزشی و اعتقادی علم و تکنولوژی را بپذیریم حتی منفعت محللهاش هم متضمن تأثیر ارزشی خواهد بود و مقتضی است که روش فقاهت در باب مسائل مرتبط با علم و تکنولوژی با لحاظ مباحث علمشناسانه بهروز شود. سخن در این باب قابلیت تطویل دارد اما احتراز از ملالآوری، مقتضی اختصار است. غرض صرفاً تذکر به باز کردن این پرونده در مجموعه علوم حوزوی بود که ان شاء الله برادران طلبه آن را پی بگیرند.
سید رضا تقوی/ طلبه درس خارج قم
@rozaneebefarda
هدایت شده از شارح (شبکه اجتماعی حوزه انقلابی)
🔴 نگرانی از خلوت شدن مدارس یا ترس از دست دادن ابزار جذب استاد برای نشست دوره ای !!
⏪ آیت الله علوی بروجردی از اجرای طرح پیاده راه ارم انتقاد کرد و گفت درس و بحث مدرسه آیت الله بروجردی به ثلث کاهش یافته است.
⏪ مدرسۀ آیت الله گلپایگانی و مدرسۀ آیت الله العظمی بروجردی عملاً از محوریت تدریس افتاده است و دیگر استادان به آنجا نمیآیند؛ چون این استادان سالخورده هستند و خودرو نمیتواند تا درِ مدرسه بیاید و رفتوآمد این استادان به مشکل برمیخورد.
🔴 پ ن شارح: آنچه مهم است اشتغال به درس و بحث است و شلوغ یا خلوت بودن بعضی مدارس علمیه اهمیتی ندارد و یقینا اساتید و فضلا از مدارس علمیهی دیگر استفاده می کنند.
♦️نکته حائز اهمیت این است که در مدرسه مذکور در انتخاب استاد ملاحظات خاصی دارند و ممکن است نگرانی جناب آقای علوی جهات دیگری داشته باشد .!!
#نشستدورهای
#دوستانآشنا
#گروکشیمدرس
♦️اختصاصی شارح ♦️
✅ eitaa.com/sharehnews
نامه جمعی از طلاب، اساتید و فضلای حوزه علمیه قم به امام جمعه کرج، بابت پیگیری لغو سخنرانی آقای علی لاریجانی در ۲۲ بهمن
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
بسم الله الرحمن الرحیم
نماینده محترم ولیفقیه در استان البرز و امام جمعه شهر انقلابی کرج جناب آیتالله سید محمدمهدی حسینی همدانی زید عزه
سلام علیکم
◀️ امام خامنه ای مد ظله العالی میفرمایند: من دیپلمات نیستم، من انقلابیام، حرف را صریح و صادقانه میگویم. ما صریح و صادقانه حرف خودمان را میزنیم؛ ما قاطع و جازم حرف خودمان را میزنیم.
◀️درخواست اخیر مردم شریف و انقلابی شهر کرج و همراهی حضرتعالی در لغو سخنرانی علی لاریجانی در روز ۲۲ بهمن اقدامی کاملا انقلابی و صحیح بوده است.
◀️مردم اثبات کرده اند با چشمان باز و با بصیرت خود در مباحث اصلی انقلاب با هیچ شخص و جریان و مسئولی حتی آن شخص، رئیس مجلس باشد تعارف ندارند.
◀️این قضیه واضح و مبرهن است آقای لاریجانی برای تصویب و تثبیت برجام و تصویب لوایح استعماری FATF علی رغم صریح رهبر انقلاب و مراجع عظام تقلید نقش محوری و کلیدی داشته است.
◀️لغو سخنرانی آقای علی لاریجانی که کاملا اقدام صحیحی بود باعث شد حملات سازماندهی شده و ناجوانمردانه ای به مردم شریف کرج و شخص جنابعالی صورت گیرد.
◀️ما اساتید و طلاب حوزه علمیه قم ضمن تشکر از اقدام انقلابی حضرتعالی که الحمدالله از فضلای حوزه علمیه نیز می باشید از شما درخواست میکنیم با تأسی به آیه شریفه «لایخافون لومة لائم»، فشارهای صورت گرفته علیه شما باعث سستی نگردد و همین مسیر صحیح را ادامه دهید.
◀️توفیق شما و مردم انقلابی و شریف شهر کرج را از خدای متعال خواهانیم.
والعاقبة للمتقین
جمعی از طلاب و اساتید حوزه علمیه قم
@rozaneebefarda
#فاطمیه
کشته شد محسن و آنان که تماشا کردند
سند تیر به اصغر زدن٬ امضا کردند
@rozaneebefarda
بیانیه اعتراضی #بانوان_طلبه پیرامون وقایع #جشنواره فجر
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
بسم الله الرحمن الرحیم
در این روز های سالگرد چهل سالگی انقلاب اسلامی مردم ایران، که باید مردم و مسئولین بیعتشان با ارزش های انقلاب را محکم کنند. عده ای از مسئولین بخصوص در وزارت ارشاد و سایر عوامل که مثلاً هنرمند، فرهنگی، سینمایی،... هستند خواسته یا ناخواسته به دنبال تغییر ارزش های این انقلاب هستند.
ما خواهران طلبه از این وضعیت به دور از فرهنگ اسلامی و ایرانی جشنواره فجر معترضیم.
نوع پوشش ها و بدپوششی ها ، آوازخوانی زنان، ترویج مفاهیم خلاف عفت و خانواده و... در جشنواره و فیلم ها و سایر آثار جشنواره موجب خشم جامعه متدین و طلاب شده است.
جامعه متدین ایرانی پشتیبان ارزشهاست و اگر عده معدودی در راه این ارزشها نباشید و یا کارشکنی کنند موجب نابودی خود خواهند شد.
جاء الحق و زهق البطل ان البطل کان زهوقا (۸۱/الاسراء)
جمعی از خواهران طلبه
نشر حداکثری جهت نمایش اعتراض عمومی متدینین و طلاب
#جشنواره فجر #فجر
#انقلاب. #حجاب. #طلبه
@rozaneebefarda
موضع گیری شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نسبت به مخالفت حزب الله کرج با سخنرانی آقای لاریجانی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
در خصوص آنچه که در جریان دعوت از سخنران مراسم راهپیمایی #22بهمن کرج رقم خورد، با احترام به عواطف و احساسات و دغدغه فردی عزیزانی که در خصوص برخی اتفاقات، تصمیم ها، عملکردها یا اشخاص، از سر دلسوزی و خیرخواهی تشخیصی دارند، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اذعان می نماید:
● آحاد مسئولین نظام اسلامی، در هر سنگری که قرار دارند، باید محترم شناخته شوند و حفظ حرمت جایگاههای قانونی و افراد، مادامی که از سوی رهبر معظم انقلاب به رسمیت شناخته میشوند، قابل مسامحه نیست و بدون تردید مسیر نقد و دلسوزی از مبادی تعریف شده و به رسمیت شناخته شده، بدون ورود به مرز تخریب، باز است.
● تصمیمات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان نهادی انقلابی و ریشه دار، در حیطهی طبیعی و منطقی تقسیم وظایف و مأموریت ها، از نظر نهاد نماز جمعه، محترم و لازمالاجرا است و تبادل نظر در خصوص اقتضائات میدانی، صرفاً از مسیر تشکیلاتی آن باید صورت پذیرد.
● نهاد نمازجمعه ضمن اظهار تأسف از اینکه در آستانه مانور قدرت نظام اسلامی و راهپیمایی وحدتبخش 22 بهمن، در اثر سوءتفاهم میان وفاداران و نیروهای خدوم داخل نظام، زمینه ی بهره برداری معاندین و خوراک تبلیغاتی برای دشمنان ایجاد شد، پذیرش اشتباه در تدبیر یا مدل اقدام را، فارغ از نیات درونی، از سوی هر فرد و جایگاهی، مطابق اخلاق اسلامی و اخلاق مدیریتی میداند و رجاء واثق دارد که راهپیمایی تماشایی 22 بهمن، با محوریت ائمه محترم جمعه در اقصی نقاط میهن اسلامی، علاوه بر اینکه تودهنی محکمتری از سالهای گذشته به دشمنان و منافقین خواهد زد، این واقعه تلخ را نیز از اذهان خواهد زدود.
دوام توفیقات رییس محترم مجلس شورای اسلامی، امام جمعه محترم کرج و همه مسئولین خدوم را در مسیر نورانی خدمت به مردم شریف و انقلاب اسلامی، ذیل سایه ی مستدام امامت و ولایت از درگاه پروردگار متعال خواستاریم.
والسلام علی عبادالله الصالحین
روابط عمومی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور
@rozaneebefarda
#سرکوب #حزب_الله با #چماق #اعتدال
درنگی در ماجرای مخالفت با اقدام بهنگام حزب الله و امامجمعه کرج
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
ماجرا ساده است؛ در آستانه #چهل_سالگی پیروزی #انقلاب_اسلامی
مردم نجیب و عزیز ایران در نتیجه بی تدبیری و #ندانم_کاری معدود سیاستمداران غرب اندیش٬ زیر #فشار
اقتصادی بی سابقه قرار گرفته اند. صف کشیدن عزیزترین مردمان جهان برای چند کیلو #گوشت_یخ_زده٬ بدترین اتفاقی بود که به دست #مدعیان_مذاکره با #غرب_وحشی رقم خورد. آنان دست به دست هم داده اند برای بستن دهان حزب الله هوشیار تا ناکارآمدی سیاست های ناکارآمد غرب گرایان وطنی را #فریاد نزنند!
حزب اللهی ها آرمان ها را فریاد می زنند تا مردم ناکارآمدی ها را در سبد امام و نظام و انقلاب نگذارند٬ ناکارآمدها وقتی که شجاعت اقرار به #شکست ندارند٬ خود را پشت #ارزش_ها مخفی می کنند!
اعتراض هوشمندانه و بهنگام حزب الله کرج نسبت به سخنرانی ریاست مجلس که از او بعنوان #شریک_برجام یاد می شود٬ در متعالی ترین و #مدنی_ترین شکل ممکن انجام گرفت!
طبیعی است در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی٬ کسانی که در #صف_اول نشسته اند #حق دارند کسی را پشت تریبون ببینند که در #انقلابی_بودنش هیچ شکی نداشته باشند.
#امام_جمعه_محترم_کرج نیز #عاقلانه ترین روش را در حمایت از فرزندان غیور #روح_الله یافت و از #ملامت #مصلحت_جویان نهراسید.
موضع نگارندگان بیانیه شورای سیاستگذاری نماز جمعه نشان داد که مع الاسف #محاسبات برخی حضرات تحت تاثیر پروپاگاندای رسانه ای حامیان افراطی #سازش و #کرنش قرار گرفته و این قبیل مواضع تنها اثری که دارد٬ فعال کردن #گسل_های_اختلاف_داخلی و #کاهش_اعتبار نگارندگان آن است.
در عصر #مرگ_مغزی #برجام_بی_فرجام
تنفس مصنوعی و تلاش برای پیشگیری از جداسازی دستگاه های حفظ حیات نباتی٬ چاره ساز نیست و زودا برجامیان مجبور خواهند شد که #جام_زهر شکست غرب اندیشی را سر بکشند و یک بار برای همیشه پرونده حضور سیاسی شان در سطوح عالیه نظام بسته شود.
تفطن به این فضای واقعی با اندک #خردورزی_سیاسی حاصل خواهد شد و بهتر است دلسوزان نظام خود را از گرفتار آمدن زیر بهمن شکست پروژه سازش قرار نداده٬ از صف مردم نجیب و حزب الله عزیز #فاصله نگیرند.
تلاش برای سرکوب حزب الله با بیانیه
و این قبیل امور نه ممکن است و نه عقلانی. چه اینکه حزب اللهی ها با ملاک ها و شاخصه های روشن و متقن اعلان شده توسط امامین انقلاب وارد میدان شده اند و تا پای جان در میدان خواهند ماند. سلب فرصت ابراز اعتراض با روش های عقلایی و مدنی و محترمانه از آنان٬ پروژه ای پرخطر است که یا به یأس آفرینی اجتماعی منجر می شود و یا فضا را تندتر خواهد کرد و طبعا هیچکدام از این دو فرض٬ مطلوب نظام و مردم نیست.
@rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
❌ سخننگاشت| مخالفت رهبر انقلاب با انجام حرکات ضدوحدت در راهپیمایی ۲۲بهمن
👈 بگذارید راهپیمایی ۲۲بهمن همینجور باعظمت باقی بماند
💻 @khamenei_ir