فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید|| چگونه از خداوند و اهل بیت(ع) حاجت بخواهیم...
استاد مسعود عالی
▫️روزنه؛ خانه فضلا و فرهیختگان
👇
@rozaneebefarda
خطر فعالسازی گسلهای مذهبی و قومیتی توسط برخی چهرههای سیاسی
#اختصاصی|| استاد ابوالقاسم علیدوست (مدرس درس خارج حوزه قم و عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه)
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
#یادداشت_شفاهی
بسم الله الرحمن الرحیم
اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَاهْدِنِى لِمَا اخْتُلِفَ فِيهِ مِنَ الْحَقِّ بِإذْنِكَ، إِنَّكَ تَهْدِى مَنْ تَشَاءُ إِلىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ.
بزرگوارانی که حقیر را میشناسند میدانند که اگر حرفی میزنم و اگر رفتاری دارم واقعا به هیچ وجه نمیخواهم سوگیرانهِ سیاسی باشد، این را هر کسی ما را میشناسد میداند.
چنانکه در مورد صحبت جناب آقای #ظریف به هیچ وجه نمیخواهم از بعضی از بداخلاقیهایی که شاید ضرورت نداشت و بلکه قابل توجیه نبود، دفاع کنم اما...
▫️نکتهای که به نظرم میرسد یک این است که واقعاش بنده نمیفهمم #تبعیض_مثبت [که توسط برخی از این آقایان مطرح شده یعنی چه؟]
🔻 ببینید بعضی از عناوین است که قبح و حسناش ذاتی است؛ چنانکه میدانید بعضی عناوین قبح و حسناش اقتضایی است و بعضی هم حتی اقتضا نیست.
ما نمیتوانیم بگوییم الظلم قسمان، ظلم مثبت ظلم بد یا بگوییم عدلِ خوب عدلِ بد، نه! "العدل حسن" و "الظلم قبیح" اصطلاحاتی هم که در دنیا رایج هست و من هم بیخبر نیستم اما تبعیض تا وقتی که #تبعیض هست، بد است؛ ممکن است شما بگویید ما باید حرکتی انجام بدهیم که فرض کنید برخی از کاستیها جبران بشود اما این که بگوییم باید تبعیض گذاشت، مثلا در شرایط کاملا مساوی بگوییم این پست را میدهیم به تو، به آن یکی نمیدهیم یا بحث اعتقادات را _حالا چه رسمی و چه غیررسمی_ مطرح کنیم، بحث #نژاد را مطرح کنیم، به نظرم این رویه قابل دفاع نیست.
بالأخره شما باید ببینید، هر کسی بیشترین اولویت را دارد او اولی است. حالا ممکن است از فلان #قوم باشد، یا از فلان #قبیله باشد! به هر حال در چارت قانون، آن چه که قانون اجازه میدهد، باید کار صورت بگیرد.
▫️مطلبی که حالا باز ممکن است به گوش جناب آقای ظریف برسد یا دوستانشان برسانند، ببینید عرضی که به نظرم قابل تأمل است و از خود قرآن هم استفاده میشود این است که بعضی وقتها بحثی را مطرح میکنیم که گرچه شروعش با ماست اما دیگر ادامهاش با ما نیست! یعنی شروع کار با شماست اما ادامه دیگر دست شما نیست!
🔻 ممکن است حرفی بزنم اصلا حرف در جای خودش هم درست باشد ولی این زمینهساز برخی نکات بشود که افرادی #سوءاستفاده بکنند یا مطالبی بگویند که خود طرف هم بگوید من این که مقصودم و غرضم نبود؛ به نظرم حالا که فضای کشور به فضل الهی با همت بزرگان نظام و با همت مردم _بعد از آن حادثهای که پیش آمد_ دارد به طرف یکنوع استقرار و آرامش میرود، باید خیلی دوستان بزرگوار و آقایان مواظب باشند که دیگر قلمهای غیرقابل کنترل راه نیفتد.
▫️اگر مطلبی هم ممکن است باید مطرح شود، باید روی آن حساب کرد؛ خود قرآن کریم می گوید؛ نگویید «راعنا» ولکن «قولوا انظرنا» شما میگویید «راعنا» اینها تمسخر و سوءاستفاده میکنند، نگویید این جمله را. به نظر میرسد اگر این مطلب مورد توجه قرار میگرفت شاید این مساله که الآن تا حدودی مطرح شده، مطرح نمیشد. اصل انگیزه خب ممکن است درست باشد ولی راهکارش هم باید کنترل بشود.
▫️چیزی که من خیلی بهنظرم باید مورد توجه قرار بگیرد، ببینید به هر حال بحث تشیع و تراث شیعه است این مطلب مطلبی نیست که خدای ناکرده ما با بیدقتی یا با سوءاستفاده دیگران کاری کنیم که در معرض هجمه و حمله قرار بگیرد یا حتی باعث #گسل_مذهبی بشود، فردا یک عده را طلب کار کند و یک عده را بدهکار کند!
🔻 شما میدانید ما متأسفانه بعضی حرکتها را میبینیم که حتی عالمان بزرگ غیرشیعه هم آنها را تأیید نمیکنند! یعنی از کارهایی که انجام میشود، خب این کارها گاهی موجب میشود یک وقت بهانه دست اینها داده میشود.
🔸به نظرم خیلی باید تلاش کرد که هم #وحدت_اسلامی خدشهدار نشود هم از #حریم_تشیع دفاع شود.
به هر حال تشیع تراث بزرگی است که ما باید با چنگ و دندان از آن دفاع کنیم به تعبیری گنج رنج هزاران عالم و فقیه و بزرگان است. هم #وحدت_ملی کشور باید حفظ شود.
🔻به عنوان یک شهروند عرض میکنم، هر جملهای که باعث #گسل_ملی شود و بخواهد جمعیتها را به جان هم بیندازد یا حداقل زمینه را آماده کند، ناصحیح است.
به نظرم اگر اینجا یک مثلا تکمیلی جناب ایشان یا تیم ایشان داشته باشند که زمینه سوءاستفاده در آینده نباشد خوب است. ایشان باید توجه داشته باشند که بسیاری از حملههایی هم شد - ضمن این که من اصلا دفاع نمیکنم از این بحث ها - ولی آن منتقدان و مخالفان هم نگران شروع یک جریان ناصحیحی هستند که میگویند ممکن است این اظهارات زمینهاش را ایجاد کرده باشد.
▫️روزنه؛ خانه فضلا و فرهیختگان
👇
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید|| ناگفتههای از شاخصههای مدیریتی و اخلاقی #شهید_رئیسی
استاد مسعود عالی
▫️روزنه؛ خانه فضلا و فرهیختگان
👇
@rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 موفقیت رئیسجمهور در اداره کشور، موفقیت همه ماست
✏️ رهبر انقلاب: من توصیهی مؤکّدی که اینجا یادداشت کردهام، تعامل سازندهی [مجلس شورای اسلامی] با دولت جدید است. همه کمک کنند که رئیسجمهور منتخب بتواند وظایفی را که در قبال کشور دارد، انجام بدهد.
✏️ اگر ما توانستیم جوری رفتار کنیم که رئیسجمهور موفّق بشود، این موفّقیّت همهی ما است؛ اگر او در ادارهی کشور، در پیشبرد اقتصاد کشور، در مسائل بینالمللی کشور، در مسائل فرهنگی کشور به موفّقیّت دست پیدا کند، همهی ما به موفّقیّت دست [پیدا] کردهایم؛ پیروزی او پیروزی همهی ما است؛ این را باید واقعاً از بن دندان باور کنیم.
🔹️بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس دوازدهم. ۱۴۰۳/۴/۳۱
🔸متن کامل بیانات:
khl.ink/f/57106
تغییر دولتها خللی در اجرای طرح نور به وجود نمیآورد
مواضع صریح جانشین فرمانده کل انتظامی کشور درباره استمرار اجرای طرح نور
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸سردار قاسم رضایی در جلسه شورای تأمین استان قزوین:
قانون ملاک کار ماست و با تغییر دولتها خللی در اجرای این طرح به وجود نمی آید، برخورد با جرم مشهود از وظایف ذاتی انتظامی است، ما اسیر امواج نخواهیم شد، ما در حوزه عفاف و حجاب وظیفه قانونی و تکلیف شرعی داریم، لازم است شورای تأمین هم در راستای حمایت از این طرح گام بردارد، بنابراین طرح نور تعطیلبردار نیست، چرا که امر به معروف و نهی از منکر یکی فروع دین است و نمی توان فروع دین را تعطیل کرد.
🔻بررسی های تخصصی نشان می دهد یکی از موضوعات جدی که به حقوق شهروندی آسیب زده و بار بسیار سنگینی برای نظام و باری مضاعف برای رده های قضائی و انتظامی ایجاد کرده این است که هزینه جرم هیچ تناسبی با جرم ندارد.
🔻قوانین اثر بازدارندگی لازم را ندارند، این موضوع اقتدار پلیس را هم زیر سؤال می برد، این مسئله باید به عنوان مطالبه جدی شورای تأمین از دستگاه قانونگذار باشد، مجلس انقلابی باید پاسخگوی حقوق شهروندی باشد و به صورت چند فوریتی به این موضوع ورود کند. شورای تأمین باید مکاتبه ای را با مجلس داشته باشد و از نمایندگان استان در این حوزه مطالبه گری کنید، رسانه ها و خبرنگاران نیز توجیه شوند و در این حوزه مطالبه گری کنند، اگر بخواهیم هزینه های اداره کشور را کاهش دهیم، باید قوانینی وضع شود که بازدارندگی لازم را داشته باشند، بی شک این یکی از کمک های ماندگار به نظام خواهد بود.
▫️از مجلس انقلابی انتظار می رود از این حقوق شهروندی دفاع کنند، اصلی ترین حقوقی که نیاز است مجلس انقلابی به عنوان چند فوریتی در دستور کار خود قرار دهد، همین موضوع است که مجازات ها با جرایم تناسب داشته باشند. اینها نیازمند یک مطالبه جمعی و عمومی است، اگر مجازاتهای بازدارنده و قوانین سختگیرانه ایجاد شود کسی فکر ارتکاب جرم به سرش نخواهد زد، در این صورت میزان آرامش و احساس امنیت در جامعه ارتقاء می یابد و حقوق شهروندی نیز رعایت می شود، هزینه های صرف شده در این زمینه ها نیز به مراتب پایین می آید.
▫️روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر
👇
@rozaneebefarda
روزنه
خطر فعالسازی گسلهای مذهبی و قومیتی توسط برخی چهرههای سیاسی #اختصاصی|| استاد ابوالقاسم علیدوست
تذنیب
این یادداشت در گروههای نخبگانی حوزوی و دانشگاهی با استقبال مواجه شده و بازخوردهای فراوانی توسط مخاطبان ارجمند ارسال شده است.
ضمن تقدیر از همه طرفین بحث،دیدگاهتان را برایمان بفرستید تا در ادامه مسیر مورد استفاده تحریریه روزنه قرار گیرد.
مجموعه اظهارنظرها نشانگر آن است که منطق طیف سیاسی غربگرای رادیکال در #تضعیف_تشیع و #روحانیت، تا چه اندازه سست است؛ چنانکه هیچ کس توانایی دفاع از اینان را ندارد و الحمدلله در خط #دفاع_از_تشیع و #ولایت و #روحانیت، اجماع همدلی و همگرایی حداکثری وجود دارد و این #سرمایه_اسلامی-و_ملی را باید پاس بداریم و در #سالهای_سخت آینده این سرمایه بسیار به کار میآید.
یادمان نمیرود که حفظ کیان تشیع و حریم ولایت و اساس نظام اسلامی، خط قرمز ابدی همه مؤمنین و متدینین و امت حزبالله و حوزویان است.
▫️روزنه؛ خانه فضلا و فرهیختگان
👇
@rozaneebefarda
روشنفکران غربگرا و ضرورت قدرشناسی از نعمت مردم سالاری دینی
استاد داوود مهدویزادگان|| پژوهشگر فقه و اندیشه سیاسی و عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات علوم انسانی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
وقتی می شنویم که در شورای راهبردی انتخاب وزرای دولت چهاردهم افرادی حضور دارند یا طرف مشورت قرار می گیرند که بعضاً با نظام اسلامی زاویه جدی دارند و از پایان علائم حیاتی این نظام سخن گفته اند یا برای تغییر قوانین اسلامی طومار امضا جمع کرده اند یا سابقه محکومیت قضایی دارند، این سوال برای هر انسان منصف و دلسوخته انقلاب شکل میگیرد که اگر اکنون در رژیم منحوس پهلوی به سر می بردیم این سنخ از مخالفین و معارضین سیاسی در نظام طاغوت چه شأن و جایگاهی داشتند؟
آیا این دسته از مخالفین رژیم منحوس پهلوی به مثل جمهوری اسلامی چنین موقعیتی را پیدا می کردند که در جابجایی قدرت آنهم در بالاترین سطح سیاسی ایفای نقش کنند؛ یعنی وزیر و مدیران عالی رتبه حکومتی تعیین کنند؟ برای مثال آیا مخالفین انقلابی مانند مطهری، بهشتی، خامنه ای و رجایی و شریعتی یا مخالفین ملایمی مانند بازرگان و سحابی در دوره پهلوی چنین موقعیتی را داشتند که بتوانند در جابجایی قدرت و انتخاب مقامات عالی رتبه سیاسی و فرهنگی حکومت دخالت کنند یا خیر؟
مسلماً چنین نبوده است. هیچیک از این افراد نه فقط در انتخاب مقامات دخالت نداشتند بلکه اغلب آنها در محرومیت و محدودیت های شدید سیاسی و امنیتی به سر می بردند.
طرح این مسأله ی واضح و روشن از این جهت اهمیت دارد که اولا التفات عمومی به حقیقت مردم سالاری دینی در ایران قوت بیشتری پیدا کند و بیش از گذشته در حمایت و پاسداشت گوهری که خود ملت در پدید آمدن آن نقش داشتند، اهتمام بورزند. چون همچنان دشمنان ملت در صدد نابودی یا مصادره به مطلوب کردن های نا مشروع این گوهر درخشان هستند.
ثالثاً و مهم تر از آن توجه دادن به این عده از افراد زاویه دار با نظام اسلامی است که باید در پندار و گفتارشان تجدید نظرهای جدی به عمل آورند و قدر دان جمهوری اسلامی باشند که به آنان اجازه می دهد علیرغم همه گونه بدگویی و بدخواهی هایی که داشته و دارند در جابجایی سطوح عالی قدرت مداخله کنند.
اینان باید به این حقیقت اذعان کنند که گفتمان یا عمل سیاسی آنان نبوده که چنین شأن و جایگاهی را به آنها اعطا کرده است. اگر این چنین است، چرا در دوره پهلوی شاهد این اتفاق نبودیم. چرا نتوانستند میراث مشروطه را حفظ کنند و نگذارند به سادگی به چنگ نظامیان مستبد و دیکتاتور و استکبار جهانی بیافتد.
باید این افراد از روشنفکر بازی های پوچ و بیهوده خود دست بردارند و همچون ملت قدردان و حافظ مردم سالاری دینی ایران که حاصل خون هزاران شهید و مجاهدت مردان و زنان بزرگ خدا جو است، باشند. اگر این گوهر مردمی صدمه ببیند، آنها گمان نکنند که از گزند اتفاقات بعدی در امان خواهند بود بلکه آنان دوباره مجبور خواهند شد در موقعیت هایی بسیار ناچیز پادویی استبدادی بدتر از استبداد پهلوی را کنند.
▫️روزنه؛ خانه فضلا و فرهیختگان
👇
@rozaneebefarda
روزنه
خطر فعالسازی گسلهای مذهبی و قومیتی توسط برخی چهرههای سیاسی #اختصاصی|| استاد ابوالقاسم علیدوست
تبعیض مثبت؛ مطالبهی فرصتسوز خوارج از امیرالمؤمنین(علیهالسلام)
نقدی بر اظهارات محمدجواد ظریف و سیاستهای حاکم بر شورای راهبردی دولت جدید
حجتالاسلام محمد عشائری
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
بسم الله الرحمن الرحیم
1️⃣پرده اول: عصر رسول الله و خلفای سهگانه؛
به مقتضای کتاب خدا و سنت رسول الله صلی الله علیه و آله، تا زمان وفات پیامبر، در جامعه اسلامی هیچ قبیلهای بر هیچ قبیله دیگری برتری نداشت و تنها سنجه برتری، تقوا بود. پس از رحلت رسول الله، در مدرسه خلفا برتری قریش بر قبایل دیگر که از زمان سقیفه «موجّه» شده بود، به تدریج با تفسیر به رأی و جعل روایات، به یک امر «مقدّس قرآنی» نیز تبدیل شد تا بتواند جایگاه «اهل البیت» را در فرهنگ مسلمانان بگیرد.
امتداد سیاسی این تحریف آشکار این بود که کارگزاران خلفا غالبا از قریشیان انتخاب میشدند و غیرقریشیان حتی در صورت کارآمدی، جایگاه چندانی در دستگاه کارگزاری خلفا نداشتند. شورای شش نفره از قریشیان انتخاب شد و دستورات به گونهای برای شورا صادر شد که خروجی شورا یک خلیفه قریشی باشد. در عصر عثمان نیز استیلای قرشیان بر امر سیاست ادامه یافت (لم تمض سنة من إمارة عثمان حتى اتخذ رجال من قريش أموالا في الامصار وانقطع إليهم الناس...) (تاریخ طبری)
قریشیان افزون بر اشغال بیشترین جایگاه حاکمیتی، از جهات دیگر نیز غلبه یافته بودند؛ در عرصهی اقتصاد رانتهای مالیِ موجّه شده و مقدس شدهای که به قریشیان اختصاص مییافت، به بالاترین حد ممکن رسیده بود! در عرصه فرهنگ و دانش، خلیفه دوم قاریان معروف بلاد را از قرائت قرآن با لهجهی غیرقریشی منع میکرد! چنانکه ابنمسعود را از قرائت حتی یک کلمهی قرآنی به لهجهی هذیل منع کرد (فإذا أتاك كتابي هذا فأقرء الناس بلغة قريش ولا تقرئهم بلغة هذيل) و کتابت قرآن را فقط به رسم الخط قریش قبول داشت (فاكتبوها بلغة مضر فإن القرآن نزل على رجل من مضر) املای قرآن را نیز فقط توسط جوانان قریش مقبول میداشت (لا يُملِينّ في مصاحفنا هذه إلا غلمان قريش او غلمان ثقیف)! خلیفه سوم نیز چهار نفر را مأمور توحید مصاحف کرد که فقط یکی از آنها (زید بن ثابت) غیرقرشی بود اما دستور داد که در هنگام اختلاف، نظر زید را کنار بگذارند چون قرآن به لغت قریش نازل شده است! با اینکه زید از همه آنها قرآنشناستر بود!
یکی از دلایل اعتراض مسلمانان به عثمان که منجر به قتل او شد، اعطای امتیازات ویژه به قریش (بویژه امویان و مروانیان) بود! پروژه برترسازی قریش در عرصههای مختلف سیاست،اقتصاد و فرهنگ موجب خشم سران و فعالان قبایل دیگر شده بود...
2️⃣پرده دوم: جنگ صفین؛
در ماجرای حکمیت، پس از آنکه امیرالمؤمنین علیه السلام با اکراه فراوان آتشبس را پذیرفت، نوبت به تعیین حَکَم رسید. حضرت که میدانست معاویه عمروعاص را انتخاب خواهد کرد، فرمود: «معاویه هیچ یک از قریشیان اطراف خودش را به شایستگی عمروعاص نمیداند بنابراین او را به حکمیت انتخاب خواهد کرد پس شما هم باید ابن عباس را انتخاب کنید چرا که ابنعباس هر گرهی را که عمرو ببندد میتواند بگشاید و هر گرهی را که او بگشاید میتواند ببندد...» اما اشعث به ایشان اعتراض کرد که ما نمیتوانیم بپذیریم که در میان مسلمانان دو نفر از قریش به حکمیت انتخاب شود! اگر آنان یک قرشی انتخاب کرده باشند، ما باید یک غیرقرشی انتخاب کنیم! امام که دانست منظورش ابوموسی است، فرمود: شخصی که شما میگویید در مقابل خدانشناسی مانند عمرو فریب خواهد خورد.... اما اشعث در پاسخ گفت: «به خدا سوگند اینکه حکمین به چیزی که ما دوست نداریم حکم کنند اما یکی از آنها یمنی باشد برایمان دوستداشتنیتر است تا اینکه به آنچه که دوست داریم حکم کنند اما هر دو مُضَری (قریشی) باشند!» (وَ اللَّهِ لَأَنْ يَحْكُمَا بِبَعْضِ مَا نَكْرَهُ وَ أَحَدُهُمَا مِنْ أَهْلِ الْيَمَنِ أَحَبُّ إِلَيْنَا مِنْ أَنْ يَكُونَ بَعْضُ مَا نُحِبُّ فِي حُكْمِهِمَا وَ هُمَا مُضَرِيَّان)!
▫️این استدلال اشعث استدلال عجیبی است! چرا یک غیرقرشی، حتی اگر ناکارآمد باشد و به ضرر کوفیان حکم کند، باز هم باید مقبولتر باشد؟! چنین استدلالی نشان میدهد که او برای مبارزه با سیطره قریش بر امر سیاست، میخواهد یک «غیرقریشی ناکارآمد» را بر یک «قریشی کارآمد» ترجیح دهد! این همان «تبعیض مثبت» است که «کارآمدی» در پای آن قربانی میشود و آتشی به پا میکند که «منافع ملیِ» کوفیان در آن میسوزد.
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید|| حضور شهید محمود کاوه فرمانده جوان و دلاور لشکر ویژه شهدا در جوار مجروحین و پیکر شهدای عملیات والفجر ۲ - حاج عمران- اوایل مرداد ۶۲
🔶حاشیه روزنه
تصویر چهرههای نورانی و آسمانی شهدا اشک آدم را در میآورد....
ما تا ابد مدیون این عزیزان پاکباختهایم
#امانت شهیدان را با چنگ و دندان حفظ کنیم
امروز دستهای مرموزی در کار است که میخواهند #قبله_حاجات_ملت_شهیدپرور را به #شیطان_بزرگ تغییر دهند.
مراقب باشیم جهت قبله مان را از #خانه_خدا به #ویرانه_کدخدا تغییر ندهند.
بزرگترین تهدید برای ملت و امت ما همین تغییر قبله و جهت حرکت است.
▫️روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر
👇
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید|| سخنان تکاندهنده نتانیاهو در آمریکا پيرامون قدرت جمهوری اسلامی و جایگاه انقلاب اسلامی
▫️آیت الله خمینی وعده داده است که انقلاب اسلامی را به تمام جهان صادر کند و ایران در حال حرکت در این مسیر است.
🔶حاشیه روزنه
نتانیاهو بعنوان منفورترین و جنایتکارترین سیاستمدار حال حاضر جهان، برای نجات خود و رژیم غاصب صهیونیستی از چنگال مقاومت، تلاش دارد آمریکاییها را تحت فشار بگذارد تا با تمام توان به میدان #جنگ_غزه وارد شوند. البته در حال حاضر هم آمریکا کاملا در صحنه جنایتهای خونین علیه مردم غزه حاضر است ولی هنوز برای سران رژیم جعلی قابل قبول نیست!
نتانیاهو برای این هدف شوم خود به حربه قدیمی #ایرانهراسی دست زده است اما در این بین #اعترافاتمهمی وجود دارد که نشان از اذعان دشمنان به قدرت منطقهای و بینالمللی ایران اسلامی است.
باید موضوع #صدور_انقلاب را بیش از پیش جدی بگیریم و همچنان در میدان مبارزه با استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی با تمام قدرت نقش خود را ادامه دهیم.
▫️روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر
👇
@rozaneebefarda
بیانیه استاد سیدمحمد نجفی یزدی (مدرس درس خارج حوزه قم) در محکومیت مواضع خطرناک و توهینآمیز برخی سیاسیون
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
بسمه تعالی
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّآ إِلَيهِ رَٰجِعُونَ
أَلَم تَرَ إِلَى ٱلَّذِينَ بَدَّلُواْ نِعمَتَ ٱللَّهِ كُفرٗا وَأَحَلُّواْ قَومَهُم دَارَ ٱلبوَار
اقدام بسیار خطرناک و توهین آمیز برخی از افراد کوته فکر در امتیاز دادن به کفر و انحراف و تحقیر اسلام و مکتب نورانی اهل البیت علیهم السلام و پیروان ایشان، حرکت در مسیر دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی است که متاسفانه توسط برخی از مسئولین بد سابقه اظهار شد. این اقدام ناشایست و نامعقول را به شدت محکوم مینماییم و نسبت به عواقب شوم آن هشدار میدهیم و توجه جدی همه مسلمانان به ویژه شیعیان و علی الخصوص علما و فرهیختگان را به دقت و مراقبت در مورد صاحبان این افکار پلید جلب میکنیم.
این مسئله چنان ننگین و خطرناک است که اعتراض شدید و علنی و تنبیه فرد مذکور را اقتضا میکند و اگر نبود شرایط حساس جامعه و رعایت مسائل اهم و دوری از افتادن در نقشه شوم دشمنان که در صدد ایجاد تفرقه و تنش در میان افراد جامعه در این موقعیت حساس هستند، بر عهده همه به ویژه علما که امناء رسل و ورثه انبیا و حصون اسلام هستند، میبود تا به گونه دیگری برخورد نمایند و از اسلام و مکتب اهل آلبیت علیهم السلام دفاع کنند.
از رئیس جمهور منتخب و محترم نیز انتظار میرود تمام تلاش خویش را جهت اعتلاء اسلام و مکتب نورانی اهل البیت علیهم السلام که مهمترین تکلیف الهی و قانونی است به کار برند و به شدت مراقب کسانی که در صدد سوء استفاده از موقعیت خطیر ایشان هستند باشند و بدانند که بزرگترین خدمت به مردم، حفظ و صیانت و ترویج اسلام و مکتب نورانی اهل البیت علیهم السلام میباشد.
إِن تَنصُرُواْ ٱللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدَامَكم
والسلام
سید محمد نجفی یزدی_1403/05/04
#ظریف
#سکولارهای_حوزوی
#دفاع_از_تشیع
▫️روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر
👇
@rozaneebefarda
94.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۱🎥 ببینید|| فیلم کامل مناظره حجتالاسلام علی مهدیان و محمد قوچانی با موضوع «مفهومشناسی مردمسالاری»
بخش اول
🔺شبکه ۴
▫️شنبه، ۳۰تیر ۱۴۰۳
▫️روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر
👇
@rozaneebefarda
77.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید|| فیلم کامل مناظره حجتالاسلام علی مهدیان و محمد قوچانی با موضوع «مفهومشناسی مردمسالاری»
بخش دوم
🔺شبکه ۴
▫️شنبه، ۳۰تیر ۱۴۰۳
▫️روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر
👇
@rozaneebefarda
99.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید|| فیلم کامل مناظره حجتالاسلام علی مهدیان و محمد قوچانی با موضوع «مفهومشناسی مردمسالاری»
بخش سوم
🔺شبکه ۴
▫️شنبه، ۳۰تیر ۱۴۰۳
▫️روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر
👇
@rozaneebefarda
104.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید|| فیلم کامل مناظره حجتالاسلام علی مهدیان و محمد قوچانی با موضوع «مفهومشناسی مردمسالاری»
بخش چهارم
🔺شبکه ۴
▫️شنبه، ۳۰تیر ۱۴۰۳
▫️روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر
👇
@rozaneebefarda
49.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید|| فیلم کامل مناظره حجتالاسلام علی مهدیان و محمد قوچانی با موضوع «مفهومشناسی مردمسالاری»
بخش پنجم
🔺شبکه ۴
▫️شنبه، ۳۰تیر ۱۴۰۳
▫️روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر
👇
@rozaneebefarda
مفهومشناسی مردمسالاری.mp3
45.7M
🎙بشنوید|| صوت کامل مناظره حجتالاسلام علی مهدیان و محمد قوچانی با موضوع «مفهومشناسی مردمسالاری»
🔺شبکه ۴
▫️شنبه، ۳۰تیر ۱۴۰۳
#روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
چند نکته قابل تأمل پیرامون یک مناظره!
#اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
در تاریخ شنبه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۳ مناظرهای با موضوع «مفهومشناسی مردمسالاری» بین حجتالاسلام علی مهدیان و آقای محمد قوچانی برگزار شد.
این مناظره از جهاتی قابل تأمل و مهم است:
۱.محمد قوچانی عضو شورای مرکزی تشکیلات سیاسی موسوم به #کارگزاران_سازندگی است. در شورای مذکور در کنار قوچانی افرادی نظیر فائزه هاشمی، کرباسچی، عطریانفر، نقیبزاده و علیزاده طباطبایی و محسن هاشمی و... نیز حضور دارند و مرعشی دبیرکل است. روزنامه رادیکال #سازندگی ارگان مطبوعاتی این تشکیلات سیاسی است. این تشکیلات در ماههای پایانی دولت سازندگی با هدف بقای کابینه و اطرافیان آقای هاشمی در رأس هرم قدرت ایجاد شد و همان زمان با حواشی مختلفی روبرو شد و از آن جمله مخالفت صریح مقام معظم رهبری با عضویت اعضای کابینه در این تشکیلات بود. به دلیل همین #خلوصگرایی_سیاسی و محدودیت فزاینده و شبهباندی، از این تشکیلات به عنوان حزب خانوادگی آقای هاشمی نیز یاد میشود. پیشتر محور این تشکیلات آقای #محمد_هاشمی بود!
پس در واقع مواضع قوچانی را پیش از هر چیز باید در دل این تشکیلات رازآلود جستجو کرد!
دقیقا همین جای ماجرا جای تأمل دارد عضو شورای مرکزی یکی از تشکلهای سیاسی پرمدعا که در اکثر ادوار، شریانهای اقتصاد ملی را در دست داشته، چنین مواضعی دارد! ما صرفا با یک ژورنالیست ساده یا پژوهشگر علوم سیاسی و... روبرو نیستیم!
ناکجا آباد #تحزبگرایی_بیرویه و غیرچارچوبمند میتواند به تکثیر و خدای ناکرده نهادینهسازی چنین انگارههای خطرناکی بینجامد.
۲.محمد قوچانی داماد عمادالدین باقی(عضو ارشد حلقه شاگردان رادیکال آقای #منتظری) است و غیر از این انتساب خانوادگی، خود نیز از مریدان فکری آقای منتظری است و نوشتهجات او نیز مانند پدرخانمش معمولا چیزی بیش از #تقریرات_ژورنالیستی از مواضع و مبانی آقای منتظری دربر ندارد.
اینان از یک سو با اتصال به آقای #هاشمی به دستگیره راس هرم قدرت سیاسی متصل بودند و از دیگر سو به دلباختگی به خط فکری #منتظری_متاخر، دستاویزی برای ارتباط با #اپوزسيون پیدا کردند و به معنای واقعی کلمه مصداق #وسطبازی_سیاسی بودند!
همین رویکرد موجب شده که بدون برخورداری از بدنه اجتماعی و محبوبیت نخبگانی و مقبولیت مردمی، همیشه و در همه دولتها، در مناصب مهم و گلوگاههای حساس سیاست و اقتصاد و... باقی بمانند!
۳.قوچانی اکنون یکی از مهمترین چهرههای فکری جریان غربگرا در داخل کشور است و در تعمیق و بسط و تجمیع شبهات اپوزسيون سنتی داخلی و اپوزسيون مدرن خارجنشین، صاحب سبک است!
مسئوليت تشخیص عامدانه یا غیرعامدانه بودن/پروژه یا پروسه بودن مجموعه اقدامات او با نویسنده این یادداشت نیست و در جای دیگر باید بررسی شود اما واقعیت آن است که امروز اپوزسيون جمهوری اسلامی، چه در داخل و چه خارج، کمتر کسی قویتر از قوچانی دارد که بتواند تا این اندازه پیرامون مبانی فکری و ساختار حکمرانی نظام اسلامی چالش و شبهه تولید یا تقریر کند!
از تاجزاده و رضا پهلوی گرفته تا منوشه امیر صهیونیست و مصی علینژاد و مهدی نصیری و شاهین نجفی و شهاب حائری و دیگران اصلا عقلشان به برخی از شبهات و اشکالات امثال قوچانی نمیرسد!
جهت این قوت فکری و قدرت بیان هم اتصال فکری به امثال آقای #منتظری و #مهندس_بازرگان است، هم ارتباط نزدیک با راس هرم قدرت سیاسی و خصوصا حضور در دل تشکیلات سیاسی آقای #هاشمی است. هم سالها در حلقه مباحثاتی افرادی چون #جواد_طباطبایی و #داوود_فیرحی تلمذ کرده و در #تولید_ادبیات_شبهعلمی مهارت پیدا کرده است.
تجربه ۳دهه کار رسانهای نیز موجب شده او ضمن شناسایی و تجمیع چالشها، در القای آن به مخاطب نیز توانمندی فراوانی دارد.
همچنین طوری پیامهایش را لایهبندی میکند و در فضای سیاسی به گونهای تعامل کرده که نهادهای نظارتی و حتی رسانه ملی، حساسیت چندانی نسبت به سخنان وی به خرج ندهند!
لذا وقتی قوچانی به میدان میآید باید آن عقبه فکری_سیاسی_رسانهای را هم ببینیم!
۴.در این مناظره به لطف خدا مشخص شد دست جریان غربگرا در مقابل اتقان فکری و صراحت لهجه و رویکرد تهاجمی و عقلانیت سیاسی جریان انقلابی کاملا خالیست!
آنها جز تکرار مکررات و بازتقریر تولیدات فکری فیلسوفان سیاسی غربی و برخی اندیشهوران مقلد داخلی، واقعا چیزی در چنته ندارند!
باور به این واقعیت مهم، بسیار تعیینکننده و راهبردی است!
#خط_مقاومت در ساحت فکر و فرهنگ امروز کاملا روی پای خود ایستاده است و دست رد به #خط_سازش میزند.این موقعیت هزار بار شکر دارد.
۵.مهمترین پروژه فکری قوچانی و همفکرانش، #تغییر_قانون_اساسی ذیل شبهگفتمان جمهوری سوم است.
در دو انتخابات اخیر برخی کلیدواژههای این پروژه در فضای عمومی مطرح شد!
در مورد این پروژه مرموزانه بیشتر باید تأمل کرد.
فیلم و صوت مناظره
@rozaneebefarda
روزنه
چند نکته قابل تأمل پیرامون یک مناظره! #اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 در تاریخ شنبه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۳
تذنیب
۱.در کلمات آقای محمد قوچانی در مناظره اخیر #اغلاط_علمی فراوانی وجود دارد!
از تقریر غلط و انتساب برخی افکار نادرست به بعضی بزرگان معاصر گرفته تا مسائل تاریخی از جمله روند تدوین پیشنویس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
فعلا از نقد و ارزیابی علمی(فقهی_تاریخی) مدعاهای قوچانی درمیگذریم تا بلکه در مناظرههای بعدی طرفهای بحث متذکر شوند و در فضای عمومی عیار علمی وی بر مردم مشخص شود.
۲. قوچانی به هیچ وجه اخلاق علمی را رعایت نکرد و بیش از ۲۰ بار مستقیم و غیرمستقیم به طرف بحث و مخالفان فکری خود #انگ و #برچسب زد؛ از #خوارجی گرفته تا #خلافتگرا و #فرقانی و ... !
خدا را شکر مخاطب امروز نسبت به این امور بسیار حساس و دقیق است و این انگها موجب آن میشود که مردم در اصالت مدعاهای قوچانی تشکیک و تردید کنند.
@rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
29.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷 بیانات رهبر انقلاب در دیدار دستاندرکاران کنگره شهدای استان تهران که در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شده بود، عصر امروز چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ در محل برگزاری این کنگره در حرم مطهر امام خمینی رحمهالله منتشر شد.
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 شاخصها و اولویتهای عمومی کابینه پیشنهادی دکتر پزشکیان
🎤 دکتر پزشکیان رئیسجمهور منتخب در گفتگو با رسانه KHAMENEI.IR مطرح کرد:
پایبندی به قانون، صداقت، پاکدستی، راستگویی، حُسن شهرت، باور به سیاستهای کلّی، باور به قانون برنامه و اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی.
فرد اگر پاکدست و صادق نباشد ــ که البتّه این موارد باز هم نسبی است ــ نمیتوان او را انتخاب کرد.
امیرالمؤمنین (علیه السّلام) به مالک میفرمایند: ای مالک! وسط حق را در نظر بگیر، چون اگر خیلی بخواهی در آن دقیق و ریزبین بشوی، مصداقش را پیدا نخواهی کرد؛ اگر بخواهی عدل را مثل علی اجرا کنی، نمیتوانی.
توصیه میکنند که شما بروید دنبال «اَعَمُّها فِی العَدلِ وَ اَجمَعُها لِرِضَى الرَّعِیَّة»؛ یعنی کاری که رضایت اکثریّت در آن باشد. اگر بخواهید حسّاسیّت به خرج بدهید، آدم معصوم پیدا نمیکنید.
🔍 متن کامل گفتوگو را از اینجا بخوانید👇
khl.ink/f/57166
چند نکته پیرامون یک دیدار پرحاشیه!
از انحصارگرایی و تنگنظری تا تقابلطلبی و بازی با حیثیت حوزه قم!
#اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
▫️بر اساس آنچه در اخبار آمده، جمعی از معممها روز ۴ مردادماه ۱۴۰۳ با رئیسجمهور منتخب دیدار کردهاند.
▫️تاکنون #حواشی فراوانی پیرامون این دیدار در رسانهها مطرح شده و آش آنقدر شور شده که یکی از عناصر بدزبان و تندگو که قبلا سابقه اهانت به برخی بزرگان _از جمله مرحوم علامه مصباح_ را در کارنامه دارد نیز برخی اظهارنظرهای حاضران را خلاف آداب برشمرده و در توئیتی نوشته:
"جلسهای با حضور افراد نوعاً باکیفیت اما سخنان بعضاً بیکیفیت وتکراری! از برخی سخنان نابهجا، سطحی وگاه بغضآلود و تفرقهافکنِ برخی حاضران متأثر و متأسف شدم..."
عجیبتر آنکه یک شیخ تندگو و تندرو عضو بیت آقای منتظری در یادداشتی به تخطئه اظهارات فوق پرداخته و تلاش کرده همه چیز را گل و بلبل جلوه بدهد! غافل از آنکه وقتی امثال این شیخ رادیکال در جهت عادیسازی یک ماجرا قلم میزنند، خودش بهترین علامت برای اثبات این است که فضای جلسه عادی نبوده است!
بعد از این حواشی، یکی از سخنرانان حاشیهساز در گفتگو با یک رسانهی برجامی تلاش کرد اظهارات حاشیهبرانگیزش را توجیه کند!
▫️ترکیب حاضران و نوع مواضعی که مطرح شده نشانگر مواجهه جناحی و تنگنظرانه با مسائل دینی و ملی است.
در این دیدار افرادی چون ایازی، مجتبی لطفی، رشید داوودی، قاضیزاده، هادی قابل، ذبیحی، صادقنیا و... حضور داشتند.
در این جمع ۷۰نفره برخیشان از فعالان #فتنه۸۸ بودهاند و برخی دیگر هم در جرگه #دگراندیشان محسوب میشوند و اکثریت قریب به اتفاقشان هم #برجامی و از حامیان دوآتشه #حسن_روحانی بودند!
آیا این جماعت صلاحیت آن را دارند که با عنوان عام "دیدار حوزویان و علما با رئیسجمهور" در مورد رابطه دولت و حوزه راهبرد ارائه کنند؟
اینها چه نسبتی با دیدگاههای متعالی اعاظم و بدنه حوزه قم دارند؟
آیا رواست افراد خاصی _اغلب با سوابق سیاسی تند و شدیدا جناحی_ در فضای افکار عمومی به نام عموم حوزویان اظهارنظر کنند؟
حال که ظاهرا #مدیریت_حوزه واکنش و تصمیم خاصی نسبت به این اتفاقات نداشته، از #جامعه_مدرسین و #شورای_عالی انتظار داریم این قبیل امور را رسیدگی فرمایند تا یک عده خاص نتوانند به نام حوزه با ریاستجمهوری ارتباط بگیرند و مواضع رادیکال و جناحی خود را به نام عموم حوزیان القا نمایند.
▫️نکته عجیب ماجرا برخی اظهارنظرهای خجالت آور بود!
اینکه چند نفر شیخ بروند به یک مکلا بگویند به سایر هملباسهای ما پول ندهید و به ما پول بدهید، آیا مایه آبروریزی نیست؟
اگر شماها پول هم میخواهید باید از طریق #نهادهای_عالی_حوزوی اقدام کنید! نه آنکه اینطور آبروریزی راه بیندازید!
ابتدا باید نسبت به گردش مالی بالای این مراکز و موسسات خصولتی تان توضیح دهید تا بدانیم در تمام این سالها از کجا پول آوردهاید و پولهای بیزبان را در چه راهی خرج کردهاید.
از #نمایندگان_انقلابی_مجلس خواستاریم در اسرع وقت نسبت به وضعیت مالی برخی از این مراکز جناحی حوزوی که روابط مالی مبهمی دارند، جهت #تحقیق_و_تفحص اقدام نمایند.
این اظهارات نشان داد برخی از این جماعت _که ادعای آزادیخواهیشان گوش فلک را کر کرده_ اگر دستشان برسد، نان همه مخالفان فکری شان را قطع خواهند کرد!
این گروه و آن تنگنظریها برای کشور و کل حوزه خطرناک است؛ زیرا اکثریت حوزویان مخالف مشی و مرام آنان هستند و با این وجود، این جماعت برای #اکثریت_حوزه تهدید محسوب میشوند!
در سالهای سیاه دولت روحانی برخی از همینها به رسانههای برجامی گرا دادند که #بودجه_حوزه را بر سر چوب کنند و مدتها بهانهای برای روحانیتستیزی در افکار عمومی ایجاد کنند!
زین پس هر حاشیه و محدودیتی برای حوزههای مقدسه و روحانیان خدوم و مردمی ایجاد شود، اظهارات این دیدار را باید #طلیعه_شوم همه آن وقایع تلخ آتی دانست.
▫️از محورهای عجیب دیدار، توصیه به رئیسجمهور برای مطالعه نامه ۴صفحهای آقای #منتظری خطاب به سیدمحمد خاتمی در ۵خرداد۷۶ است!نامهای تند و تحریکآمیز که محور اصلی آن ایجاد تنش و شکاف بین رئیسجمهور و رهبری بود!
آقای منتظری در سخنرانی جنجالی ۱۳رجب(۲۳ آبان ۷۶) خود، به همین نامه اشاره میکند و رسما رئیسجمهور را به تقابل با رهبری فرامیخواند!
آیا برخی حاضران دیدار اخیر همان خط را دنبال میکنند؟ آیا دنبال درگیری و شکاف و تقابلاند؟
کدام حوزوی عاقل و متدین و مردمی و #خیرخواه، دنبال احیای آن #فضای_خطرناک و آن #گفتمان_فتنهگرانه است؟!
🔶حرف آخر
۱.بیوت معظم مراجع، شورای عالی و مجمع عمومی جامعه مدرسین، مدیریت و مجمع نمایندگان حوزه در اسرع وقت دیداری با حضور #حوزویان_واقعی با #رئیسجمهور_محترم ترتیب دهند تا حرفهای اصلی و اساسی حوزه قم به گوش دولت جدید برسد.
۲.صوت کامل دیدار را منتشر کنید!
@rozaneebefarda
هدایت شده از معرفت سیاسی
چندی پیش نامه ای از سوی جوانان بلژیک در پاسخ به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان امریکا و اروپا مبنی بر حمایت از حرکت حق طلبانه و ظلم ستیزانه آنان در دفاع از ملت مظلوم فلسطین، صادر شد. نامه جوانان بلژیک به رهبر معظم انقلاب نشان می دهد که:
1. جهانی شدن یک مسیر تک خطی نیست که فقط به نفع غرب تمام شود. امواج جهانی شدن و بازتاب رفتارهای استعماری غرب، تمدن غربی را هم با چالش های جدی مواجه ساخته و مشروعیت آنرا به زیر سئوال برده و خواهد برد.
2. مسائل جهانی اگر چه باید با همکاری های گسترده جهانی همراه شود اما در صورت ضعف دولت ها این مسائل را می توان از طریق دیپلماسی عمومی فعال به کمک ملت ها تعقیب کرد
3. جوانان مهمترین عناصر تحول در عرصه های مختلف اجتماعی و حل معضلات جهانی هستند. اکسیر جوانی در صورتی که با روحیه انقلابی جمع شود می تواند موانع بزرگ را از سر راه بردارد.
4. حقیقت جویی، عدالت طلبی و ظلم ستیزی از مهمترین و ارزشمندترین مسائل مورد توجه قشر جوان است. فهم صحیح خواست فطری جوانان و درک گفتمان حق طلبانه آنان بهترین راه ارتباط گیری مؤثر با آنان است.
5. طرف درست تاریخ آنجاست که این سه مقوله یعنی حقیقت جویی، عدالت خواهی و ظلم ستیزی در آن اهمیت محوری دارد و اسلام نیز همواره پیروان خود را به این سوی تاریخ فرا می خواند.
6. رهبر معظم انقلاب با درک درست از اهداف عظیم اسلام، زمینه ارتباط با جوانان حقیقت خواه، عدالت طلب و ظلم ستیز در سطح جهان را فراهم کرد و جوانان بلژیک هم با قدرشناسی از این نگاه فاخر و ارزشمند ادامه ارتباط و تقویت این نوع گفتمان جهانی را خواستار شدند.
7. مناسب است جوانان ایرانی نیز با تأسی از رهبر معظم انقلاب پرچمدار گفتمان حق جویی، عدالت طلبی و ظلم ستیزی در سطح جهان باشند و برای مقابله با چالش های پیچیده و حل معضلات عمده جهانی ارتباط گفتمانی مستحکمی با جوانان انقلابی در سراسر جهان برقرار سازند. تقویت این گفتمان در سطح جهانی می تواند زمینه ساز فشار افکار عمومی بر قدرت های سلطه گر جهانی شده و بتدریج آنها را به اصلاح رویه ها، ساختارها و رفتارهای سلطه جویانه و ظالمانه وادار نماید.
🔸 معرفت سیاسی | مهدی امیدی
https://eitaa.com/politicalKnowledge
متن حکم تنفیذ ریاستجمهوری چهاردهم توسط حضرت آیتالله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی
بسماللهالرحمنالرحیم
والحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین سیما بقیةالله فی العالمین
▫️سپاس پروردگار دانا و توانا را که بار دیگر ایران اسلامی را سرافراز و چهرهی ملت عظیمالشأن را درخشان ساخت؛ آزمون سرنوشتساز انتخابات ریاست جمهوری به همّت مردم و مسئولان، در شرائطی دشوار، با آرامش و متانت به سرانجام رسید و شخصیت برگزیدهی ملت برای ادای مسئولیتی بزرگ آماده گشت.
▫️چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، پس از دورهی ناتمامْماندهی رئیسجمهور فقید شهید، یکی از افتخارات ملت ایران، و نشانهی استقرار نظام پایدار اسلامی، و حاکی از عقلانیت و متانت فضای سیاسی کشور است. نگاه به برخی پدیدههای ناپسند در برخی از آزمونهای مشابه در برخی از مناطق جهان، نشاندهندهی برجستگی ایران و ایرانی است.
▫️اکنون اینجانب با تشکر از همهی کسانی که در خلق این افتخار نقش آفریدهاند، به پیروی از ملت بزرگ، رأی آنان به شخصیت فرزانه، و صادق، و مردمی، و دانشمند جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان را تنفیذ و ایشان را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب میکنم.
و با دعا و آرزوی صمیمانه برای موفقیت ایشان، یادآوری میکنم که رأی ملت و تنفیذ اینجانب تا هر زمان که مشی همیشگی ایشان در پیمودن صراط مستقیم اسلام و انقلاب برقرار باشد، ادامه خواهد داشت.
والسلام علی عبادالله الصالحین
سید علی خامنهای
۷/مرداد/۱۴۰۳
@rozaneebefarda
درنگی در نکات تاریخی مهم رهبر انقلاب از مشروطه تا پهلوی
مرور ستمهای فراوان دوران سیاه رضاخانی
ماشالله به رهبر حکیم و عزیزمان
به نظرتان یادآوری این نکات در این ایام چه حکمتی دارد؟
از یاد نمیبریم؛
حلقه روشنفکران غربگرای وابسته و مزدور، در پس پرده بانی اصلی فسادهای گسترده عصر رضاخانی بودند...
@rozaneebefarda