eitaa logo
روز‌نوشت
560 دنبال‌کننده
695 عکس
329 ویدیو
1 فایل
✍طلبه‌ام و مبتلاء به نگارش با کپی پیست میانه‌ی خوبی ندارم. کپی از این کانال با اشاره به نام صاحبش باشد. با نقدهاتون، خوش‌حال میشم! @islamic_ethic https://eitaa.com/roznevesht http://zil.ink/roznevesht
مشاهده در ایتا
دانلود
یکی از مهم‌ترین اثراتی که تبلیغات سو دشمن بر ذهن نوجوانان و جوانان این مرزوبوم گذاشته، ناامید کردن جوانان از انقلاب است؛ تا جایی که در برخی از مواقع حتی شاهد این امر هستیم که آن‌ها نسبت به والدین خویش معترض می‌شوند و تلاش والدین خود در پیروزی انقلاب را تلاشی نابجا تلقی می‌نمایند. تداوم اندیشه‌های انقلاب تنها درگرو تبلیغ ۱۰ روزه ۱۲ تا ۲۲ بهمن نیست، بلکه قطعاً برای اینکه ثمرات این انقلاب را به جوانان اثبات کنیم و ترویج افکار و اندیشه‌های انقلاب توسط همین جوانان استمرار یابد، نیازمند ارائه مستندات موفقیت‌ها در عرصه‌های مختلف به شکل عینی و حقیقی هستیم. یادآوری نعمت‌هایی که به‌واسطه انقلاب نصیب این ملت شده از طریق ارائه مستندات تاریخی و بررسی وضعیت زندگی مردم در دوران قبل از انقلاب در این زمینه اثرگذار خواهد بود. 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
متأسفانه امروزه شناخت جوانان ما از اهداف انقلاب هم از حیث کمیت و هم کیفیت بسیار ضعیف است. نوجوانان و جوانان امروزی هم مطالب زیادی در رابطه با انقلاب نمی‌دانند و هم آنچه می‌دانند و شنیده و یا خوانده‌اند تنها محتوایی سطحی است و از عمق و دقت لازم برخوردار نیست. 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
تاریخ به خوبی گواهی می‌دهد که زمانی کشور ما نوکری آمریکا را می‌کرد اما به برکت انقلاب و در حال حاضر ما همواره در جایگاهی قرار گرفته‌ایم که دشمنان نمی‌توانند ما را نادیده بگیرند و عزت از دست رفته این ملت به واسطه انقلاب به او بازگشت. عزت در نگاه اسلام از جایگاه والایی برخوردار است که هم شامل فرد و هم شامل اجتماع می‌شود. یعنی همان‌گونه که فرد مسلمان همواره باید عزت خویش را حفظ کند، از کاری که منجر به خدشه‌دار شدن عزت‌نفس او می‌شود بپرهیزد و هرگز برای رسیدن به امور مادی، به تملق و چاپلوسی دیگران مشغول نشود، یک جامعه مسلمان نیز موظف است مراقب و نگهبان گوهر عزت خویش باشد و در مقابل کفار دچار احساس حقارت نگردد. حس حقارت در ملت‌ها منجر به تسلط اجانب برآن‌ها می‌شود اما ثمره عزت بخشی انقلاب برای ما این بود که دست اجانب را از این سرزمین کوتاه کرد. حفظ عزت جامعه اسلامی ما در برابر بیگانگان ازجمله فوایدی بود که به برکت انقلاب نصیب این مردم شد اما متأسفانه عده‌ای با تمرکز بر روی مشکلات جامعه و معطوف کردن ذهن جوانان بر این مشکلات درصدد نادیده گرفتن این امر ارزشمند هستند. 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
از دیگر اموری که به عزت بخشی این جامعه کمک کرد و از مهم‌ترین ثمرات این انقلاب به شمار می‌آید تثبیت امر ولایت فقیه است. ولایت فقیه عمود خیمه انقلاب است و این نکته‌ای است که دشمن به خوبی تشخیص داده و برای تضعیف آن به هر دستاویزی چنگ می‌زند. پررنگ شدن موضوع ولایت فقیه در جامعه ما منجر به این می‌شود که سایر کشورها نیز مشابه سازی کنند و از همین روش برای تقویت پایه‌های ارکان حکومت خویش بهره ببرند. این نکته توسط دشمن به خوبی فهمیده شده و به همین دلیل برای پیشگیری از این امر به تخریب اصل ولایت فقیه در اجتماع می‌پردازد و این اثر مهم انقلاب را نادیده می‌گیرد. 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
اگرچه جامعه ما با جامعه ایده‌آل دینی فرسنگ‌ها فاصله دارد اما اصل حاکمیت دین در جامعه از دیگر اثرات و فواید انقلاب است. قبل از انقلاب، دین تنها امری حاشیه‌ای بود و حکومت، حکومتی دینی به شمار نمی‌آمد. اما به واسطه انقلاب بود که با حاکمیت ارزش‌های دینی مواجه شدیم و بر عزت دینی ما افزوده شد. این انقلاب اسلامی بود که ایمان و اعتقاد را در دل‌های مردم تثبیت کرد تا جایی که در همین زمان نیز علیرغم تلاش دشمن برای ایجاد تزلزل در اعتقادات مردم، همواره شاهد مدافعان گوناگون در عرصه‌های مختلف هستیم. از مدافعان حرم گرفته تا مدافعان سلامت و …این‌ها برکت انقلابی است که اعتقاد را در دل‌ها تثبیت کرد. اگرچه انسانیت حکم می‌کند که انسان به دیگران خدمت کند اما آنچه انسان را مجاب می‌کند تا از خود و خانواده خویش با رضایت قلبی بگذرد و با تمام وجود جانش را در طبق اخلاص گذاشته و ایثار کند، برآمده از اعتقاد عمیق قلبی است که می‌توان آن را ثمره و برکت این انقلاب دانست؛ چراکه انقلاب اجازه حاکمیت ارزش‌های دینی در اجتماع را صادر نمود. 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
در روایت داریم در گفتگویی که میان خدا و حضرت موسی شکل گرفت خداوند به حضرت موسی خطاب می‌کند ای موسی نعمت‌های من را به یاد مردم بیاور. توجه به نعمات الهی انسان را متوجه خود می‌کند و منجر می‌شود تا قدر داشته‌های خود را بداند ما نیز با توجه به نعمت انقلاب و برکتی که به‌واسطه انقلاب نصیبمان شده است باید شاکر خداوند باشیم. خداوند در قرآن نیز می‌فرماید: «أَرَأَیْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ مَاؤُکمْ غَوْرًا فَمَن یَأْتِیکم بِمَاء مَّعِینٍ؛ اگر روزی آبی که از آن استفاده می‌کنید فرو برود و دیگر درروی زمین وجود نداشته باشد چه کسی برای شما آب می‌آورد؟» بنابراین تمرکز و توجه به نعمات انقلاب، منجر به مستمر بودن برکات انقلاب می‌شود. یکی از نکاتی که باید بدان توجه کرد ارتباطی است که میان عزت و حریت است. بین عزتمندی و حریت و آزادگی ارتباطی دو سویه وجود دارد بدین معنا که یکی بدون دیگری امکان پذیر نیست و بالعکس با وجود یکی، دیگری نیز موجود می‌شود. انسانی که وابسته است و از حریت و آزادگی فاصله گرفته است به همان نسبت از عزت نیز دور می‌شود؛ جامعه‌ای هم که اسیر و گرفتار بیگانگان باشد بویی از عزت نخواهد برد. 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
الله اکبر...
و ما چشم به‌راه انقلابی عظیم... https://eitaa.com/roznevesht
در حال رصد خبرهای جشن پیروزی انقلاب بودم و جذاب‌تر از آن دیدن عکس‌ها و تصاویری که هرساله از حضور مردم در این جشن‌ها به یادگار باقی می‌ماند. امسال نیز محدودیت‌هایی به دلیل کرونا وجود داشت؛ اما جشن انقلاب رنگش را از دست نداده بود. لا‌به‌لای عکس‌ها یک تصویر توجه‌ام را جلب نمود. حضور بانوان دوچرخه‌سوار در میدان آزادی تهران. فعلا قصدم این نیست که در رابطه با موضوع دوچرخه‌سواری بانوان و جایز یا حرام بودنش حرفی بزنم؛ اما با دیدن آن تصویر یاد خبری افتادم که چند روز پیش خواندم. خبر این بود: 《عبداللهی نژاد، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان می‌گوید: بر اساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، انجام فعل خلاف شرع در معابر و انظار عمومی جرم است. در شورای فرهنگی استان نیز مصوب شده است که دوچرخه سواری بانوان در انظار عمومی ممنوع است.》 حرف اصلی‌ام این است که اگر منکر بودن کاری واضح شد و دلیل بر زشتی‌اش یافتید پس باید همیشه و همه‌جا بدان پایبند باشید. اگر دوچرخه‌سواری بانوان را منکر دانستید، پس نباید منکر بودنش در روزهای عادی با منکر بودنش در بیست‌ودوم بهمن ماه تفاوتی داشته باشد. آیا هدف، فقط رنگ و لعاب بخشیدن به جشن انقلاب است ولو با تجویز آنچه خودتان قبلا ممنوع کرده‌اید؟ سوالم این است که چرا منکرات را مرزبندی می‌کنید و چرا برایش زمان و مکان تعیین می‌نمایید؟!!! 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
⚡️ریشه‌های پناه بردن نوجوانان به فضای مجازی این مطلب به بهانه‌ی لایوی بود که یک نوجوان ۱۴ ساله با یک بلاگر معروف داشت. نمی‌گویم اگر خواستید بخوانیدش بلکه درخواست می‌کنم به دلیل اهمیت موضوع لطفا و حتما بخوانیدش. mehrnews.com/xTK7p https://eitaa.com/roznevesht
جدی جدی ما آدم‌ها ابد در پیش داریم و باز هم اینقدر بی‌خیالیم؟!!!
یا من یُعطی‌الکثیر بالقلیل چه سود خوبی... کم می‌بری و زیادت می‌دهند... https://eitaa.com/roznevesht
این روزها با حجم عظیمی از کادوهای روز ولنتاین مواجه می‌شیم که در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می‌شه. این همه گیفت‌باکس، این همه خرس عروسکی اونم ترجیحا قرمز، یه دنیا شکلات و کیت‌کت و کاکائو و .... واقعا هزینه‌ی این کادوها چقدر میشه؟ البته اینکه کی به کی کادو میده یا چقدر براش هزینه می‌کنه شاید به ما مربوط نباشه، ولی یه قسمت این بحث به ما مربوطه، اونم موضوع توجه به فقرا و نیازمندانِ. به محض مواجه با هزینه‌های دینی مثل هزینه برای نذری محرم و ساخت ضریح و... شاخک‌های همه تکان می‌خوره و فریاد وا‌مصیبتا سر می‌دهند که چرا به داد فقرا نمی رسید. روی سخنم با اونایی هست که حتی متعصبانه‌تر از خود غربی‌ها، ولنتاین را گرامی می‌دارند. لطفا و حتما پاسخ بدید که چرا فقرا فقط در ماه محرم یا ایام حج به چشم می‌آیند و در ایامی همچون روز‌عشق از دیده‌ها پنهان می‌شوند؟!!! https://eitaa.com/roznevesht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شاید بتوان این تصویر را دردناک‌ترین تصویر این هفته نامید... مردی که قرار بود یکی دو ماه دیگر به‌دنیا آمدن فرزندش را در کنار همسرش شاهد باشد، حالا باید در حسرت همسری فداکار، برای فرزند بی‌مادرش، مادری کند. چقدر تلخ بود این خبر و چقدر هر روز بر تعداد این پرستاران شهید اضافه می‌شود. نمی‌دانم چرا ما نسبت به رعایت حقوق دیگران اینقدر بی‌خیالیم. دیگران که هیچ، اصلا انگار نه انگار که ما به حفظ جان خویشتن نیز سفارش شده‌ایم. مردم ما ترس از مرگ ندارند؟ زیادی شجاعند؟ مرگ برای‌شان اهمیتی ندارد؟ مایوس و ناامید در انتظار مرگ هستند؟ خسته‌اند و بی‌خیال مردن؟!!! من نمی‌دانم دلیل این حجم از بی‌تفاوتی چیست؛ اما هرچه که هست نتیجه‌ی خوبی ندارد. چند روز پیش به طور اتفاقی تلویزیون روشن بود و شبکه‌ی پنج تشییع چند شهید تازه‌تفحص شده را نشان می‌داد و جمعیتی که حاضر بودند را نیز. مردم کمتر بودند؛ اما گروه موزیک نظامی و مسئولان و کادر و ...همه بودند آن‌جا. از کجا معلوم! شاید آن شهید هم با تمام روح بلند و عزیزش فریاد می‌زد مرا بگذارید و بگذرید. حق‌الناس را دریابید. موج جدید کرونا در راه است. لطفا و حتما رعایت کنید و مراقب خودتان و خانواده‌های‌تان هم باشید. https://eitaa.com/roznevesht
دریافت بازخورد‌های انتقادی به محض ارسال پست‌ها در این کانال، حداقل برای بنده امری بسیار طبیعی است. شایدقبلا هم گفته باشم؛ باز هم می‌گویم. اساس کار این کانال خودانتقادی است. یعنی زیرذره‌بین قرار دادن رفتار ما به اصطلاح مذهبی‌ها. انتقاد را باید از خودمان شروع کنیم. نمی‌توان به بهانه‌‌هایی مثل این که دشمن سوء‌استفاده نکند، الان صلاح در سکوت است، یا سیاه‌نمایی نکردن و ... خطاها را نادیده گرفت و برای حل آن‌ها اقدام نکرد. خطا وقتی تکرار شود، عادت می‌گردد و وقتی عادت شد، آدم راحت با آن کنار می‌آید و حساسیتش را نسبت به آن اشتباه از دست می‌دهد. فاجعه‌آمیزتر این‌که منکر در اثر نهی نشدن، جایش را به معروف می‌دهد و آدم منکراتی می‌شود طلبکار... https://eitaa.com/roznevesht
sedaye-naghare-khone(128).mp3
774.4K
نمی‌دانم صدای نقاره‌خانه شما را به یاد چه می‌اندازد؛ اما طعم صدای نقاره‌خانه برای من شیرین است. بچه که بودیم، زیاد مشهد می‌رفتیم. تمام تقلای بابا در طول سال این بود که برنامه‌ریزی مشهد ده روزه‌مان در تابستان‌ها همچنان برقرار باشد. برای ما بچه‌های شهرستانی شهرندیده، صحن و سرای امام رضا خودش شهرفرنگی بود. آدم‌های زیاد و بچه‌های شلوغ.چشم از بچه‌ها بر‌نمی‌داشتیم. چشم‌های سرخ و پف‌کرده‌شان و اسباب‌بازی‌هایی که در دست داشتند شهادت می‌داد که از دم مسافرخانه تا خود حرم با گریه‌زاری باباها‌ را راضی به خرید اسباب‌بازی کرده‌اند. قدیم‌‌ترها تعداد صحن‌ها کم بود و دست‌فروش‌ها ورودشان با تمام دارایی‌شان به صحن‌ها آزاد. ما از همه بیشتر کلوچه‌های مشهدی را دوست داشتیم. شیرینی کلوچه با صدای نقاره‌خانه عجیب عجین می‌گشت. طعم صدای نقاره‌خانه برای من شیرین است، درست مثل همان کلوچه‌ها... 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
امشب ز خدا فقط تو را می‌خواهم... https://eitaa.com/roznevesht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از بین تحلیل‌های این مدت، این تحلیل یکی از تحلیل‌های خوبی بود که در رابطه با روش دشمن در تخریب رهبری دیدم و شنیدم. https://eitaa.com/roznevesht
این‌جا را حقیقتا قشنگ گفته جناب سعدی: ما تماشاکنان کوته دست تو درخت بلند بالایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدایا... یا توان تحمل ده یا باقی عمر را به ما ببخش. ما را توان این حجم از بی‌عدالتی نیست... https://eitaa.com/roznevesht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تقطیع کلام از روش‌های مرسوم در فریب دادن مردم است. چند سالی است که استفاده از این روش در رابطه با کلام رهبری عزیزمان نیز شدت گرفته و دشمن برای تضعیف، تقطیع را در پیش گرفته است. در این فایل چگونگی استفاده از روش تقطیع نشان داده شده است. https://eitaa.com/roznevesht
کلاس سوم راهنمایی بودم. یک شب که برای نمازجماعت به مسجد رفتم یک خانمی که آن زمان دانشجو بود به من گفت: پنج‌شنبه بعد ازظهر یک جلسه‌ای هست در مسجد که تو هم می‌توانی بیایی. ذوق کردم. احتمالا به دلیل اینکه اولین دعوت رسمی عمرم را آنجا دریافت کرده بودم. پنح‌شنبه شد. رفتم. دختران دیگری هم بودند. و در کنارشان کتابها و نوارهای سخنرانی. کتاب‌ها برای شهید مطهری بود و سخنرانی‌ها برای حاج‌آقای معمارمنتظرین و استاد طاهرزاده. پنج‌شنبه‌ها هر هفته برنامه همین بود. از ساعت ۲ تا اذان مغرب و من تمام سال‌های دبیرستان به عشق روزهای پنج‌شنبه روزگار سپری کردم. آدم باید هر روز حجم کتاب اعتقاداتش را ضخیم‌تر کند و آن سال‌‌ها حجم کتاب اعتقادات من به واسطه‌ی همان کتاب‌های شهید مطهری هر روز ضخامت بیشتری بر‌می‌داشت. پنج‌شنبه‌ها تمام وجودم می‌شد چشم و به در دوخته می‌شد تا همان دانشجو که الان یکی از اساتید حوزه است را ببینم. پنج‌شنبه‌ها تمام وجودم می‌شد گوش تا توضیح جملات سخت کتاب عدل الهی را از دهان همان دانشجو بشنوم. حالا چند روزیست آن استاد در بستر بیماریست و غم شده است قوت غالب این چند روز ما. برایش دعا کردم و از آن‌ها که این چند خط را می‌خوانند می‌خواهم که برایش دعا کنید. https://eitaa.com/roznevesht
نوجوان که بودم مثل تمام نوجوان‌های دیگر رویاپردازی‌هایم ریتم تندی داشت. زمانی با فضاسازی شاعرانه در ذهنم به پرسه‌زدن در دنیای شعر مشغول می‌شدم؛ گاهی نیز وقت خود را وقف تاریخ می‌کردم تا شاید بتوانم حافظه‌ی تاریخی‌ام را تقویت نمایم؛ در یک مقطع دیگر ادبیات و الهیات در روحم جان تازه‌ای گرفت. به گمانم همه‌ی آدمها چنین تجربه‌ای را دارند که گاهی از موضوعی با حرارت هر چه تمام حرف بزنند و گاه دیگر، همان موضوع در ذهن‌شان در جهتی معکوس جلوه کند و دچار رکود گردد. حالا که سالهاست از آن دوران فاصله گرفته‌ام، کسی با متانت و آهستگی در گوشم می‌خواند که آدمیزاد نمی‌تواند تمام خواسته‌های ذهنی خویش را تمکین نماید؛ که آدمیزاد باید پرنده‌ی ذهنش را از قفس افکارش آزاد نماید تا محبوس خود‌اغفالی نگردد. حالا باید به سهم خودم در کویر قلبم ضیافتی برپا کنم و میزبان صراحت باشم؛ باید همچون طبیبی دلسوز عمق درد را بشناسم و به جای اینکه دائم نور به قبر دوران نوجوانی‌ام بفرستم و برای عزای جوانی به تاراج رفته سوگنامه بنویسم، به اندازه‌ی سر سوزنی هم که شده روی یک مسیر و یک هدف متمرکز شوم، قیافه‌ی حق به جانب نگیرم و باور کنم که من از آنچه دیروز در ذهن خویش می‌پروراندم امروز نهایتاً می‌توانم یک مسیر را ادامه دهم و آن مسیر، مسیر خوب شنیدن است. من به این نتیجه رسیدم که بیشترین چیزی که بدان نیاز دارم این است که شنونده‌ی خوبی باشم. شنیدن دردها، حرف‌ها، نظرها، نقدها و ناگفته‌های دیگران هنری بس گرانقدر است که کمتر کسی بدان دست می‌یابد. https://eitaa.com/roznevesht