📩شناسه۱۴۰۲۱۲۱۷۱۷۰۴
#روجی_کلوم
📜#خوانش_سند
《بفروختند بمبایعه صحیحه شرعیه قطعیه بلا اجبار و اکراه ابد بالطوع و الشرعیه عالیحضرت آقابیک لَر و مسماته شهربانو ولدان مرحوم حاجی حسین خلیل تمامی حصه و رسد خود که موازی شانزده سیر نیم ملک منجمله که از ده من ملک مرتعی ییلاقی واقع در ییلاق اسب خونی موسوم و مشهور بروجی کلوم ملک من باب ارث ابی للذکر ضعف الانثی مشقل به ببایعان شد با جمیع توابع و لواحق و انهار و کلما یتعلق بها سو که محدود است بحدود اربعه شرقیا: سامان گرد موزی کِرچال غربیا: اسب خونی لنکره [لَنگره] قبلیا[جنوبا]: صِید بزن[بَزون] و درّه بزرگ کلپشت، شمالیا: رودبار
#پیرکلوم. بتوفیق الارثی کربلائی زین العابدین ولد مرحوم نجف
#فیروزجایی [
#پریجایی] بمال المبایعه مبلغ یک تومان یک هزار پنصدینار[ پانصد دینار/ صد دینار ] وجه رایج سلطانی ناصرالدین شاهی ریال ۲۸ نخودی ماخوذ هر یک از بایعان بحصّه خود و حقه المبایعه قطعیه با اسقاط خیارات حتی خیار الغبن بل [بین][فی] غبن در غبن ولو کان فاحشا عالما علی نهج الشرع واقع و جاری شود[شد] بایعان بعد از اخذ ثمن و اجرای صیغه به تصرف در مبیعه مزبوره تخلیه و اشراع نموده یَد [فی الید: در دست] مالکانه مشتری داده اند فللمشتری التصرف فیها بای نحو شا کتصرف الدی
[ملک پس از اجرای صیغه ی بیع در قبض و ید خریدا گرفته است تا به هر طوری که لازم بداند تصرف نماید ]
➕حاشیه سمت راست سند:
فی املاکهم و ذوی الحق فی حقوقم اقباض و قبض سلیم و سلم حاصل وجه و خان در کشرعی در عهده بایعان است که عند ظهور [مخدوش شده توسط
#نویسنده سند] المدعی کلا و برضا بمن او منفعتا از عهده آن برون آیند و این چند کلمه الدی[پیش من] تمسک الحجه قلمی شد و کان ذلک هفتم آبانماه قدیم سنه ۱۲۸۱
➕[اثر]انگشت شاهد: حبیب الله ولد مشهدی ابوالحسن
➕شهد بما فیه درویش علی اکبر اواس
➕دو اثر انگشت و یک مُهر
➕امهار بالای سند: سه امهار
➕حاشیه سمت چپ سند: بما رقم فی المتن صحیح لا خلاف فی و قد اعترف آقا
#بیک لَر و اعرف شهربانو باخذ الثمن و اجرای الصیغه لدی
➕دو مهمور
➕دو مهمور در وسط سند در حد فاصله ی سطر دوم و سوم
➕یک اثر انگشت در میان سطر دوم و سوم سند مزبور
📝جمعه ۱۲۴۳/۰۸/۰۷ برابر با ۲۷ جمادی الاولی سال ۱۲۸۱ قمری که آن سال کبیسه بود.
📜خوانش سند:
#محسن_داداش_پور_باکر ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
#ویژه
🟠با توجه به نسبی بودن علم تاریخ، این مطالب تا زمانی اعتبار دارد که سند اصیل و متقنی آن را نفی نکند.
در صورتی که اسناد جدید و دارای اصالتی به دست آید که با مطالب موجود در این پژوهش تعارض داشته باشد، نگارنده بدون هیچ گونه تعصبی ، آن را خواهد پذیرفت.
💌چاپ و نشر مطالب
#بدون_نام بردن از منبع
#پژوهش_ادملاوند مجاز نیست.
🟡تمامی حقوق برای محسن داداش پور باکر محفوظ است .
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ❅𖣔༅═─
#پژوهش_اِدمُلّاوَند
@edmolavand
#آوات_قلمܐܡܝܕ
🌐
http://mohsendadashpour2021.blogfa.com
#پژوهش_تحقیقات_میدانی
#یافته_های_شفاهی
#تبارشناسی_نسب_نامه
#بازخوانی_خوانش_اَسناد
#معرفی_نویسندگان_پژوهشگران
#بازنگری_سنت_های_مازنی
#قومنگاری_آنتروپولوژی_انسان_شناسی
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─