🚦#نشان_راه
🌸 آیه الله #مردانی
#هشت_امامی_ها #رهبران_طریقت
#گنابادیه #معروفیه
💠بخشی از #مناظره آیه الله مردانی با صوفیان گنابادی درسال ۱۳۶۹ ؛
🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥
▪️مرشد: ما شیعه دوازده امامی هستیم
▫️مردانی: شما نه تنها دوازده امامی نیستید بلکه مفهوم امامت و ولایت را هم نمی دانید...
✳️ شیعه " #ولایت" را برای امام، شانی از منصب خلافت میداند و تفکیک کننده بین امامت و ولایت را منکر امامت میشمارد زیرا امامت را دارای دو شان و سمت میداند ؛
یکی ولایت و دیگری ارشاد و هدایت.
📛ولی فرقه شما بین امامت و ولایت تفکیک قائل شده اند؛
🔘 اولاً : امامت بعد از امام رضا علیه السلام را نپذیرفته اند.
🔘و اگر هم پذیرفتهاند ولایت را از امام جوادعلیه السلام و ائمه دیگر سلب کرده و به دیگران داده اند و سلسله خود را روی این مبنا گذاشتند...
1⃣ اولین اشکال به شما( #نعمت_اللهیه) و #کمیلیه و #اویسیه که می گوئید امام رضا علیه السلام، اسرار ولایت را به معروف کرخی، یا به کمیل و اویس دادند این است که ؛
❌آیا پیامبر و امام علی و امام رضا علیهالسلام می توانند در مقابل اراده خدا که معیّن کننده ولیّ و امام است، قد عَلَم کنند ⁉️
و آن کسانی را که خداوند به امامت و ولایت معیّن و به وسیله همین پیامبر معرفی نموده_نعوذ بالله_این خلاف و بیعدالتی را انجام دهند و اویس را به جای علی و کمیل را بهجای حسنین و کرخی را به جای امام جواد علیه السلام قرار دهند‼️
▪️مرشد: نمی دانم آقا باید جواب دهد❗️
2⃣مردانی:به عقیده شما فقط قطب، انسان کامل است وقطب و انسان کامل فقط یک فرد است و بیش از یکی نیست،
حالا سوال ما این است که؛
آیا امام رضا علیه السلام بعد از تحویل خرقه به کرخی، از قطبیت و انسان کامل بودن افتاد یا نه⁉️
⬅️اگر نه، پس کرخی چه کاره بود⁉️
و کرخی هیچ کاره، حق دادن خرقه به سَری سقَطی و دیگران را نداشته است.
⬅️ و اگر امام رضا علیه السلام بعد از تحویل خرقه به کرخی، از مقام قطبیت افتاد، پس شما ولایت امام رضا علیه السلام و قطبیت او را هم قبول ندارید‼️
▫️فکر کنید اگر جوابی به نظرتان می رسد بفرمایید.
▪️مرشد: نمیدانم آقا باید جواب بگوید.
3⃣ مردانی: سوال دیگر آن که آیا امام رضا علیه السلام زودتر از کرخی از دنیا رفت یا کرخی زودتر از امام رضا علیه السلام⁉️
🔻جامی در "نفحات الانس" و دیگران از بزرگان خودتان نوشته اند که ؛
کرخی در سال ۲۰۰ هجری به قول شما خرقه تُهی کرده ولی امام رضا علیه السلام در سال ۲۰۲ یا ۲۰۳ هجری شهید میشود .
❌ اکنون سوال اصلی این است که آیا کرخی دوباره #خرقه را به امام رضا علیه السلام برگرداند یا به تعبیر و عقیده شما به سَری سقَطی تحویل داد و با امام هم مشورتی نکرد و امام رضا ی زنده و امام جواد علیهما السلام هر دو بی خرقه و بی اسرار ولایت ماندند و کرخی چیزی برای آنها نگذاشت تا آنها به ائمه بعدی بدهند⁉️
▪️مرشد: نمیدانم آقا باید جواب بدهد.
♧♧♧♧♧♧
💥پس از ناتوانی مرشد گنابادی در پاسخ به سوالات، پیشنهاد شد تا آیه الله مردانی با #سلطان_حسین_تابنده گفتگو نمایند و اختلافات از طریق مکاتبه حل وفصل گردد .
نامه هایی میان طرفین ردّ وبدل شد که می توانید آنها را در کتاب "پژوهشی جامع در تصوف وعرفان" مطالعه نمائید.
-------------
📚پژوهشی جامع در تصوف وعرفان ، محمد مردانی، ص۲۵
🆔 @safiresheytan🕸
🌼 #شعر
🗯 #سعدی
#پلاس_زهد
👑 در عمل كوش و هر چه خواهي پوش
👑 تاج بر سر نِه و علَم بر دوش
🧙♂زاهدي در پلاس پوشي نيست
🧙♂زاهدي پاك باش و اطلس پوش
🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌠 #دیدبان
#مراسم_ترحیم_عرفانی
⚠️ برگزاری مراسمات غیر متعارف ختم و ترحیم اموات با ساز و آواز، آنقدر در میان جامعه افزایش یافته که سازمان بهشت زهرا ،طیّ بخش نامه ای استفاده از آلات #موسیقی در کنار مزار را ممنوع اعلام کرد.
❌هزینه مراسم ترحیم عرفانی بسته به سازی که انتخاب می شود، متفاوت است؛
▫️مدّاح و نی زن وسیستم صوت 👈۶۰۰ هزار ت
▫️موارد بالا به همراه دفّ 👈۹۰۰ هزار ت
▫️گروه عرفانی با ساز ونی ودفّ وتار 👈۲ میلیون ت
💥💥💥💥💥
📛چه کسی فکر می کرد که روزی فرا رسد که به نی نوازی وخوانندگی، مدّاحی گفته شود واشعار #مولوی و #سعدی و... جای روضه خوانی در مجالس را بگیرد‼️
🔆به نظر می رسد باید به ریشه یابی این مسائل پرداخت وگرنه با بخش نامه نمی توان از فرهنگ صیانت کرد.
ریشه بسیاری از این ناهنجاری ها ولا ابالی گری ها #تصوف ست وتا وقتی فرهنگ تصوف وعرفان در کشور ترویج شود،هر روز شاهد این گونه انحرافات خواهیم بود.
🆔 @safiresheytan🕸
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
🔰 کدام اخلاق، کدامین تقوا .... 💥تذکر حضرت آیه الله اشرفی شاهرودی به مدرّسان وطلّاب مشهد، در پی گست
🔥 #سنگ_راه
#مدعیان_اخلاق #تربیت_عرفانی #فحاشی_و_توهین_به_مرجعیت
🔻#محمد_حسین_تهرانی :
⚠️مدیران ومسئولین حوزه علمیه نجف( آیه الله سید ابوالحسن اصفهانی و...) از صدّام و هر حیوان وحشی بدتر اند، چون مانع تبلیغ وترویج تصوف در حوزه های علمیه شدند‼️
🚥🚥🚥🚥🚥🚥
✴️ #حوزه_نجف، حوزه قتل و غارت و نَهب و اِستِلاب (دزدی وغارت) سهم امام شده...
📛اینها همه جمع شده اند دور قبر امیرالمومنین
🔘 به عنوان دین
🔘به عنوان حفظ شریعت
🔘 بهعنوان نگهداری حوزه هزارساله شیخ طوسی میخواهند حوزه را نگهدارند بسم الله بفرما نگهدار....
❌علمایی که اینها به خود مغرورند و مشهورند و دنیا را صید و شبکه برای طعمه های نفسانی خود قرار داده اند، این ها از هر موجودی خطرناک ترند‼️
❌من یک وقتی فکر می کردم خداوند در این دنیا حیواناتی قرار داده گرگ ،شیر، پلنگ. اینها هر کدام حیوانات درّنده هستند، اینها مانند کدام یک از این حیوانات هستند ⁉️
😱دیدم که نمیشود اینها را به هیچ حیوانی تشبیه کرد؛ بلکه بایدحیوان را به آنها تشبیه کرد‼️
بعد دیدم که نه، شیر و پلنگ را هم نمیشود به آنها تشبیه کرد‼️
❌ این ها حکم تانک را دارند تانک وقتی حرکت می کند و می آید جلو هیچ نمی فهمد، زیرِ آن انسان باشد،حیوان باشد، درخت باشد، در باشد، دیوار باشد. هر چه باشد این، زیر خود میگیرد و نابود میکند و میرود...
❌اگر شما می شنوید که صدّام _لعنت الله علیه_ با تانک وارد صحن امیرالمومنین علیه السلام شده، خیلی تعجب نکنید،
به خدا قسم، آن شخصی که به نام #مرجعیت مثلاً و امثال اینها، انحراف از صراطِ مستقیمِ امیرالمومنین دارد و با کبکبه و دبدبه وارد صحن می شود، او از هزار تا از این تانک ها بدتر و خطرناک تر است ‼️[۱]
💠🔅💠🔅💠🔅💠
🤔به راستی علت این همه عصبانیت جناب #تهرانی از زعیم حوزه نجف (آیه الله سید ابوالحسن اصفهانی) چه بود⁉️
🔹"مرحوم سید ابوالحسن اصفهانی می خواست شهر نجف، شهر #فقه_جعفری باشد و لاغیر ".[۲]
🔸ایشان تدریس فلسفه وعرفان را تحریم و #سید_حسن_مسقطی(ازشاگردان ویژه #قاضی) را از نجف اخراج و به مسقط تبعید نمود .
مجموع این اقدامات خشم طرفداران عرفان وتصوف را برانگیخت وآنان را به بد زبانی بر علیه شخصیت ایشان واداشت.
🔰 از یکی از پسران #سید_هاشم_حداد نقل شده که می گفت:سید ابوالحسن باید روز قیامت پاسخگو باشد که چرا سید حسن مسقطی را از نجفی اخراج کرد‼️[۳]
🔰"از حوزه قم به حوزه نجف اعتراض می شد که چرا حوزه نجف، فلسفه و عرفان ندارد⁉️
این سخنان به گوش مرحوم آقا رسیده بود. ایشان در جلسه مدرّسین حوزه نجف دعوت شده بودند فرمودند:
☑️ نجف کارخانه اجتهاد است هرکس اینها (فلسفه و عرفان) را میخواهد برود قم. من راضی نیستم این امور مطرح شود."[۴]
🔹"من حاکم شرع را مالکِ وجوهات میدانم و من نسبت به وجوهاتی که به طلاب نجف اعطاء می کنم، خود را مالک می دانم و راضی نیستم، یک ریال از این مِلک برای تدریس و برای تشکیل مجالس فلسفه و عرفان صرف شود."[۵].
📌جهت اطلاع بیشتر مراجعه کنید به↙️
🌐 http://daralsadegh.ir/شخصیت-ها/عرفای-اصطلاحی/731-عداوت-محمد-حسین-طهرانی-با-مرحوم-آیت-الله-العظمی-سید-ابوالحسن-اصفهانی
-------------
[۱]. متن سخنرانیهای علامه تهرانی ص ۷۲۹- ۷۳۲
[۲]. آیت الحق ج ۱ ص۲۶۵
[۳]. نقدی قویم .ص۲
[۴]. حیات جاودانی ص ۶۲
[۵]. متن سخنرانی های شرح حدیث عنوان بصری صفحه ۱۱۷۴ _ ۱۱۷۶
📍به نقل از "ادوار تاریخ تصوف" ج۲ ص۵۱۲_۵۲۷
🆔 @safiresheytan🕸
❄️ #داستان
🗣 #خاطرات_دکتر_یحیی_یثربی(۱۱)
#انسان_های_خداگونه #فنای_اندیشه
⚠️لازمه اعتقاد به #فنا آن است که انسان های خداگونه ای وجود داشته باشد.
📛عقیده به انسانهای خدا گونه دارای چندین اشکال است از جمله :
🔹خدا شدن یک انسان نه از نظر شرع درست است و نه از نظر عقل و منطق.
🔸یک موجود ضعیف و ناقص چگونه میتواند با #فنا_در_ذات_واجب همه صفات او را جز #وجوب_وجود با خود داشته باشد ⁉️
👤مریدی از مریدان یکی از #مروجان_عرفان که ادّعای هرگونه #فنا و #شهود را داشت، در راه اصفهان تصادف کرد.
🚙خانواده مرید، وی را برداشتند و به خانه این شخص آوردند. آن زمان ساعت حدود دو نیمه شب بود . شتابزده حلقه به در کوبیدند که آقا به فریاد من برسید❗️
😴آقا خواب آلوده به دَم در آمد و خانواده مریدش گفت:
این وقت شب، من که سهل است، از #عیسی_روح_الله هم کاری ساخته نیست، برگردید در این وقت کاری نمیتوان کرد❗️
✴️ببینید دو طرف چگونه رفتار می کنند❗️
🔘 یک طرف به جای آنکه مجروح در حال مرگ را به بیمارستان ببرد، او را به در خانه شیخ و مرادش میبرد تا شفایش بدهد‼️
🔘 از طرف دیگر شیخ و مراد خواب آلوده ، در شَان خود نمیبیند که بگوید پناه بر خدا ،من چه کسی هستم که بتوانم کسی را #شفا دهد بلکه با فرافکنی #مریدان را مقصّر می شمارد که بی وقت به درگاه او آمده اند وگرنه شفای بیماری شان را میگرفتند.
💠🔅💠🔅💠🔅💠
⚠️ جای یادآوری است که در اینگونه موارد نباید #شیخ و #مراد را سرزنش کرد؛ زیرا وی نیز انسان است و هر انسانی دلش میخواهد #مرید داشته باشد تا پولش دهند و دستش را ببوسند‼️
🧠آنچه باید سرزنش شود فکر و اندیشه خام مردم است که اینگونه سهل و آسان یکی را به #مقام_خدایی می رسانند.♨️
--------------
📚 فریب سراب ص۱۶۴
🆔 @safiresheytan🕸
#لمعات_فی_رد_الصوفیه
#علامه_مجلسی
📚معرفی اجمالی:
✍ علامه مجلسی در دو بخش از کتاب عین الحیاة (لمعات+مذمت صوفیه) به #نقد_فرقه_صوفیه از منظر روایات شیعی پرداخته است.
این دو بخش در کتابچه حاضر ، به طور جداگانه گردآوری شده تا پژوهشگران به راحتی به مطالب دسترسی یابند و هر چه بیشتر با دیدگاه این عالم بزرگ آشنا گردند.
✳️مولف با اشراف کاملی که بر آیات و روایات دارد، به خوبی تضادّ آموزه های تصوف با آموزههای اسلام و تشیع را به تصویر کشیده است ودر این باره می فرماید :
🔆"اگر کسی خود را از غرض های نفسانی و وسوسه های شیطانی و محبت جاه و اعتبار این دنیای فانی مصفا گرداند و به دیده انصاف نظر نماید آنچه در این ده لمعه بر وجه اختصار بیان شد برای هدایت او کافی است و اگر پای تعصب و عناد و لجاجت به میان آید زیاد از این هم فایده نمیدهد."
💠🔅💠🔅💠🔅💠
✅در بخش اول که "لمعات" نامیده شده، ۱۰ عنوان از باورهای صوفیان مورد نقد وبررسی می گردد.
⬅️لمعۀ اوّل: در بیان #فضیلت_صلات است
🔹مولف ضمن مقایسه نماز با #ریاضت های غیر منصوص، اعلام می نماید؛
سختی ومشقت یک عمل دلیل وملاک قرب آوری آن نیست.
🔸سپس به معنا شناسی حدیث" #خیرالامور_احمزها" می پردازد .
⬅️لمعۀ دوّم: در بیان اختلاف شرایع و مذمّت #بدعت در دین است.
🔹برخی از #شرایع_گذشته، ممکن است بنا به مقتضیات زمان وتغییر احوال امت ها،تغییر یابد پس احکام هر دین مختص به خود آن دین است.
🔸بنابر این اگر باتکیه بر عقل ناقص خود برخی #تکالیف_شاقه عصربنی اسرائیل را به دوران پس از اسلام تسرّی بخشیم، مرتکب بدعت شده ایم.
📛بدعت در مستحبات ومکروهات نیز ممکن است راه یابد.
❌اگر برای عبادتی (ذکر، نماز و...) زمان یا عدد خاصّی قرار دهد وآن زمان وعدد خاص را از جانب شارع بداند یا از جانب خود بداند ولی شرط آن عبادت بشمرد بازهم بدعت است.💯
⬅️لمعۀ سوّم: در بیان آنکه #رهبانیّت در این امّت نمی باشد و رهبانیّت بدعت است.
⬅️لمعۀ چهارم: در بیان #اعتزال_از_خلق است.
🔹#عزلت و کناره گیری از عموم مردم، با روح حاکم بر بسیاری از احکام ناسازگار است .از جمله عیادت بیماران، تشییع جنازه، امر به معروف، یادگیری احکام شرعی، نماز جماعت و...
🔸مراد از عزلت در روایات، کناره گیری از بدکاران است البته در صورتی که معاشرت با آنها موجب هدایت شان نگردد وگرنه #معاشرت_با_نیکان و #هدایت_گمراهان شیوه پیغمبران و افضل عبادات است.💯
🌟در معاشرت ها عیوب افراد کشف می شود، در حالی که گوشه گیری فقط بر غرورها و ریاکاری و شهرت طلبی ها می افزاید.
⬅️لمعۀ پنجم: در بیان طلب مال از حلال نمودن و قدر انفاق کردن است.
🔹اشتغال به کار و داشتن درآمد واجب است ودر خرج کردن میانه روی و رعایت اولویت ها مهم است.
🎯اولویت ها بدین صورت است .
۱.والدین
۲. همسر وفرزندان
۳.اقوام وخویشان فقیر
۴. همسایگان فقیر
۵. فی سبیل الله
💥کمترین پاداش برای مورد پنجم است.
⬅️لمعۀ ششم: در بیان #تجمّل_و_زینت و ملبوسات فاخره
🔹کهنه پوشی و شیک پوشی هیچ کدام دلیل بر کمال یا نقصان افراد نیست.
🔸انسان باید برحسب توان مالی خود لباس مناسبی بپوشد .اگر فقیر بود از کهنه پوشی پروا نداشته باشد واگر دارا بود بر خود وخانواده اش اش توسعه دهد .
⬅️لمعۀ هفتم: در بیان فضیلت پاکیزه بودن و بوی خوش کردن است.
⬅️لمعۀ هشتم: در مدح مطعومات لذیذه و مذمّت ترک گوشت و حیوانی نمودن است.
🔹غذای خوب ومقوی خوردن در کنار پرهیز از پر خوری، مورد سفارش است .
🔸بدن، مَرکبِ آدمی است .باید به آن رسیدگی کرد و نباید به آن فشار اضافی آورد ،حتی عبادات را نباید به آن تحمیل کرد.وگرنه انسان را به منزل مقصود نخواهد رساند.
📛حذف گوشت از #برنامه_غذایی_مریدان به خاطر #تضعیف_عقل واندیشه آنهاست تا به #توهمات فرو روند وهر باطلی را تصدیق کنند.
⬅️لمعۀ نهم: در بیان #حرمت_غنا ست.
⬅️لمعۀ دهم: در بیان #ذکر است.
✅ مولف در بخش دوم، جمع بندی خود را از روایات، درباره دو مساله دیگر بیان می نماید.
⬅️ پشم پوشی:
🔹احادیث درباره پوشیدن لباس پشمین مختلف است .احادیث سنیان بر مدح دلالت دارد واکثر روایات شیعه بر مذمت.
🔸#روایات_مدح_پشم_پوشی یا تقیه است ویا به جهت تواضع ودفع سرما یا پوشیدن موقت هنگام عبادت توصیه شده است.
💥لباس متعارف پیامبر خدا پنبه بوده نه پشم ومو.
⬅️ مذمت صوفیه:
🔹 #پشمینه_پوشان نفرین شده در حدیث نبوی "یلبسون الصوف فی صیفهم وشتائهم" همان صوفیان اند.زیرا این نوع لباس پوشیدن علامت #فرقه_ضالّه_مبتدعه_صوفیه است.
🔸احادیث صحیح و شهادت علمای شیعه بر بطلان این فرقه به حدّی است که عذری را برای کسی باقی نگذاشته است.
❌روز قیامت نمی توان به اقوال #ابن_عربی و #مولوی ودیگر صوفیان تمسک کرد وعذر آورد پس از الان باید فکری برای قیامت کرد.♨️
#کتاب #آداب #فارسی #قرن۱۱
🆔 @safiresheytan🕸
4_5990098537344403749.pdf
699K
📗 لمعات فی ردّ الصوفیه
✍ مولف:علامه محمد باقر مجلسی
🔹 تعداد صفحات: ۹۳
🔸 زبان: فارسی
🆔 @safiresheytan🕸