eitaa logo
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
526 دنبال‌کننده
378 عکس
85 ویدیو
104 فایل
📚اولین کتابخانه دیجیتال نقد تصوف و عرفان 🌟معرفی آثار تخصصی و دانلود رایگان جستجو بر اساس مولف، موضوع،زبان، قرن 🛡 تلگرام: 🆔 https://telegram.me/safiresheytan 🛡 ایتا: 🆔 https://eitaa.com/safiresheytan وبلاگ: 🌐 http://safiresheytan.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌐 معرفی ؛ ✳️ 🔸اين كانال جهت تشويق مردم به كتابخوانى ۲۷ عنوان كتاب در موضوع معارف اسلامی ونقد تصوف وعرفان را با پنجاه درصد (٥٠٪؜) تخفيف از قيمت پشت جلد ارائه می کند. 🔹كتاب ها از ناشران نسبت به همراهى آنها با تخفيف تهيه شده و مابقى درصد تخفيف تا ٥٠٪؜ ، از خَيّر فرهنگى تامين شده است. ⭐️تحويل كتاب در تهران رايگان و هزينه ارسال به شهرستان از ترمينال يا اداره پست به بعد به عهده خريدار است. 📚 برخی از کتبی که به صورت نیم بهاء در این کانال عرضه شده است عبارت است از ؛ 👈 بررسی تحلیلی رساله الولایه علامه طباطبائی 👈توحید از نگاه وحی فلسفه وعرفان 👈ادوار تاریخ تصوف 👈بیان الفرقان 👈کتاب فریب سراب 👈ابن عربی از نگاه دیگر 👈سیری در آثار طهرانی 👈عارف وصوفی چه می گویند ؟ 👈تعارض در حمکت متعالیه 👈فلسفه وعرفان از نظر اسلام 👈چه کسانی نمی فهمند! 👈تاریخ فلسفه وتصوف 👈کشف الحقیقه فی اعتبار الحدیقه 👈 نقدی بر افکار واحوال مولوی 👈مبانی خداشناسی در فلسفه یونان 👈آموزه های توحیدی در کتب تعلیمات دینی مدارس 👈خدای انسان گونه 📍کانال کتب نیم بهاء ↙️ 🌐https://telegram.me/Ketabenimbaha 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚦 🌸 🔻میزرا جواد آقا تهرانی( ره) پس از اشاره به که در آنها ، عُمر و ابوبکر ومتوکل و عثمان و زبیر و... را جزو رجال الله واقطاب وخلفا ظاهری وباطنی پیامبر اکرم دیده و شیعیان را به صورت خوک معرفی می کند ، می گوید : 🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥 🌀آیا اَتقی النّاس در میان امت، کِه بود تا در ولایت معنوی، اولین جانشین رسول الله صلی الله علیه و آله گردد⁉️ 🌀آیا رسول اکرم صلی الله علیه وآله ، کِه را بیشتر از همه به تعلیم علوم و معارف الهی اختصاص داد و اَعلم در میان امت بعد از رسول اکرم صلی الله علیه و آله کِه بود ⁉️ جواب این قبیل سوالات را از به دست آورید‼️ 🔅🔅🔅🔅🔅🔅 ✴️ آری ؛ ممکن است از جانب ، یک داده شود که پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله ، را به علی علیه السلام سپرد؛ ولی را به ابی بکر؛ از این جهت او صاحب مقام سرّ و قربت و مقام صدّیقیّت و مقام قطبیت بعد از رسول اکرم صلی الله علیه وآله گردید ؛ ⭕️همانطور که _که خود را به واسطه ای غیر از امامِ متاخّر، به یکی از ائمه سابق می رسانند_ باید بگویند که امام سابق، شریعت را به امامِ بعدِ خود داده؛ ولی طریقت را به امثال [ و و... ] سپرده است . ✅اینک می گوییم ؛ 👳‍♂قطب مکاشِفی چون محیی الدین_ که خود او و بعض دیگر او را سرآمد همه اولیا و قطب العارفین و صاحب مقام و ولایت او را مظهر تامّ و مَجمع ولایت جمیع اولیای الهی دانسته اند 📛و حتی به او با نظر تجلیل می نگرند و به سخنان او در مطالب استناد می‌کنند_ مکاشَفات و تحقیقاتش در تشخیص و اولیای الهی و معرفت و مقربین حق متعال و تعیین درجات آنان به این نتیجه رسید که؛ ❌ اولین رجل الهی بعد از پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم و صاحب مقام سرّ و قربت و مقام صدیقیّت و قطبیت شناخته شود ‼️ ❌ و ، دومین رجل الهی و ولیّ خدا بعد از رسول اکرم صلی الله علیه و آله و امام و وزیر روحانی، در زمان پیغمبر صلی الله علیه و آله و صاحب مقام محدّثیّت و قطبیت، از بین تمام اولیای الهی در زمان خلافت خود معرفی شوند‼️ ❌ و نیز به مقام قطبیت و سرآمد و والاترِ همه اولیای زمانِ خلافتش ظاهر شود‼️ ❌ و کسی چون نیز به مقام قطبیت برسد‼️ ❌ و به مقام حواریّت اختصاصیِ دین خدا، از میان تمام اولیای زمان خود معرفی گردد ‼️ ❌ وشیعیان علی علیه السلام به صورت خنزیر شناخته شوند‼️ ⚠️ آیا با این وصف ، دیگر به تحقیقات و گفته‌های محیی الدین و پیروان او درباره _ که به درجات، والاتر از تشخیص درجات اولیاء الله و عالی ترین مطالب و است_ چگونه می توانیم اعتبار و اعتماد بنماییم⁉️ ▫️و چه اطمینان و وثوقی به رحمانی بودن امثال او پیدا می‌شود⁉️ ▫️وچه انتظار صِدقی به و و توجیهات او در قرآن و حدیث و مکاشفاتش می توان داشت⁉️ ▫️و چه مجوز شرعی و یا عقلی خواهیم داشت که برای کسب کمال معرفت و قرب الهی به روش و طریقت و تحت نظر اقطابی مانند محیی الدین نماییم⁉️ 💠🔅💠🔅💠🔅💠 🌻همان طور که قبلا هم گفته ایم_ ما را جز به پیروی از دو حجت بزرگ ، 🔘 یکی باطنی یعنی _ تا آنجا که راه دارد _ 🔘و دیگر حجت ظاهری یعنی ، طریقِ هدایت و چاره‌ای نیست💯 ----------- 📚عارف وصوفی چه می گویند؟ ص۲۴۱ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻ایام شهادت شهید مدافع امنیت محمد حسین حدادیان(شهادت ۹۶/۱۲/۱) است، شهیدی که به دست به شهادت رسید 🔺جنایات وحشیانه این جماعت داعشی را در این کلیپ ببینید تا کسانی نیایند برای این افراد علم مظلومیت برپا کنند! ➕ ۴ شهید رعنای ۲۰ ساله در غائله خیابان پاسدارانسلاح عجیب دروایش گنابادی اعدام محمد ثلاث راننده اتوبوس دروایش 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤔 ⁉️ 💬 آیا می دانستید اصطلاح《داش مشدی》و《لوطی》از بر گرفته شده است⁉️ ♨️ یکی از مباحث بسیار جالب است که به زبان تازی آن را ترجمه کرده اند. 🔸بنیاد این آیین و مسلک اجتماعی در ایران پیش از اسلام گذاشته شده، بسیاری از افکار در آن راه یافته است. 🔹بزرگان متصوفه همواره تصوف را برای خواص، و جوانمردی را برای عوام می‌دانسته‌اند.[۱] معتقد است: اولین بار فرقه به فتوت پیوستند. ❇️ آیین جوانمردی و فتوت قرن‌ها در ایران دوشادوش رواج کامل داشت تا اینکه با ظهور و افزایش قدرت و صوفیه، تشکیلات جوانمردی از بین رفت و جانشین آن‌ها شدند[۲]؛ 🕍پس از بسته شدن و ، پیروان فتوت در گوشه و کنار ایران پراکنده باقی ماندند ▪️و چون مردانشان جوانان نابالغ و امردان را زیر دست خود می‌پروردند و ایشان را به آئین خود خو می‌دادند، کلمه و را درباره ایشان به کار بردند 🔞 ▪️و چون اکثریتشان در شهر مشهد بوده‌اند به نام و نیز معروف شدند. ▪️و کلمه اخ و اخوی و برادر را که سابقا جوانمردان درباره یکدیگر به کار می‌بردند به کلمه و تبدیل کردند.[۳] ✳️در شبه قاره و نیز کلمه دادا به عنوان معادل داداش یا داش باقی مانده است. ---------- ۱). سرچشمه تصوف در ایران، ص۱۳۲. ۲). ارزش میراث صوفیه، ص۲۱۰-۲۱۲. ۳). سرچشمه تصوف در ایران، ص۱۳۳. 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚معرفی اجمالی : ✍مولف خلّاق وخوش ذوق این کتاب که آدر تلخیص های نموداریِ برخی کتب حوزوی آثار دیگری نیز دارد ، مطالب مفید و ارزشمندی در را به طور خلاصه برای کسانی که می خواهند خیلی سریع با انحرافات صوفیان آشنا شوند ارائه کرده است . 🌟پرهیز از زیاده گویی وتنوع عناوین سرفصل ها ،وچاپ رنگی ومصوّر کتاب، از امتیازات این نوشتار است که خواننده را از خستگی در حین مطالعه باز می دارد.💯 ⚠️تذکر ؛ علی رغم انتقاداتی که نویسنده به ابن عربی وبرخی ، ایشان رویکرد مثبتی به دارند؛ به طوری که در چند قسمت از کتاب از عرفا به عنوان نام می برد و به سخنان آنان در نقد ابن عربی و عرفان نظری استشهاد می کند .در حالیکه برخی از همین عرفا از مدافعین عرفان ابن عربی هستند واین تهافتی آشکار از نویسنده جوان کتاب است. ✅نگارنده در ابتدا به معرفی و پرداخته است وکلام برخی عرفا را در نقد مطرح نموده است . ☑️در ادامه ۸ روایت در نقد تصوف را نقل نموده است . ✅در بخش دوم به ۶۳ نفر از صوفیان به صورت اجمالی پرداخته است و در شماره چهل وهفتم، به تفصیل به نقد وبررسی شخصیت وعقائد وافکار او را پرداخته است . 🔹نویسنده به نیز ورود کرده و او را سنی خوانده است و۱۷دلیل بر تشیع او را پاسخ گفته واحتمال ابن عربی و دخل وتصرف در کتب وی را ردّ نموده است . ❌ متأسفانه دردفاع از او انصاف رارعایت نمی کنند و کلمات او را تقطیع کرده و برای خواننده مطرح می کننند لذا به سخنان آنها نمی توان اعتماد نمود ؛ ▪️مثلا عبارت "اهل البیت المطهرون بل عین الطهاره"را از فتوحات نقل می کنند اما ادامه آن را که گفته اگر زنا یا سرقت یا شُرب خمر نمایند باید حدّ بخورند را، ذکر نمی کنند‼️ ▪️یا اینکه عبارت "أقضاکم علیّ " راکه فتوحات از پیامبر نقل کرده، ذکر می کنند، اما ادامه آن را که برای پایین آوردن شأن أمیر المؤمنین علیه السلام جعل شده است و ابن عربی آن را آورده، ذکر نمی کنند. ادامه چنین است: و أعلمکم بالحلال و الحرام معاذ بن جبل و أفرضکم زید (فتوحات ۳جلدی، ج۴ ،ص: ۳۴۵) ▪️یا اینکه یك جمله ابن عربی که گفته "أقرب الناس الیه علی بن أبیطالب" را ذکر می کنند اما ده ها تصریح او را مبنی بر صحّت خلافت ابوبکر و عمر و صد ها تمجید او از اهل تسنن را اصلا ذکر نمی کنند. 💠نویسنده هم چنین ، شواهدی مبنی بر پشیمانی وتوبه از عرفان نظری ارائه کرده که قابل تامل می باشد.♨️ ✅مولف در بخش سوم به ۲۷ اشاره گذرائی کرده وسپس های نوشته شده در نقد تصوف (۹۳ عنوان کتاب از اهل تسنن و۷۵ عنوان از بزرگان شیعه )را معرفی کرده است . ✅در بخش چهارم با اشاره به ۷ مورد از صوفیان (از جمله دو مکاشفه ) به نقد و ادعای صوفیان پرداخته است. ✅در بخش پنجم ۲۸مورد از که در کتب تصوف به آن ها استناد شده ،مورد ارزیابی قرار گرفته است. ✅در بخش ششم ادلّه سنّی بودن را بیان کرده است و در این جهت به اشعار او در مدح ابوبکر ،عمر، عثمان ابوحنیفه، شافعی ، مالک، احمدحنبل و بیزاری وی از رافضیان استناد نموده است. ✅در بخش هفتم ، مولف به انحرافات وبدعت ها مولوی در کتاب و... اشاره کرده است . از جمله ؛ 👈افراط در مدح عمر وتوهین به شیعیان ، 👈تمجید از ابوبکر ، عثمان، معاویه، عائشه، انس بن مالک 👈تمسخر شیعیان حلب 👈مدح 👈 کافر دانستن حضرت علیه السلام 👈جبر گرائی 👈سقوط تکالیف 👈وضو اهل سنت وفقه آنان در اشعار مولوی 👈نسبت دادن فضیلت حضرت زهرا علیهالسلام(حجاب از نابینا) به عائشه 👈داستان ساختگی موسی وشبان 👈 ☑️ پیشنهاد ما به کسانی که ستایشگر کتاب اند،این است که مولوی که بخشی از آنها در صفحه ۱۷۸ همین کتاب ذکر شده را مطالعه کنند تا بلکه نظرشان درباره معنویت این کتاب تغییر یابد . 📍جهت تهیه نسخه چاپی کتاب فوق، به آیدی @A_mobarez پیام دهید. ۱۵ 🆔 @safiresheytan🕸