eitaa logo
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
523 دنبال‌کننده
378 عکس
85 ویدیو
104 فایل
📚اولین کتابخانه دیجیتال نقد تصوف و عرفان 🌟معرفی آثار تخصصی و دانلود رایگان جستجو بر اساس مولف، موضوع،زبان، قرن 🛡 تلگرام: 🆔 https://telegram.me/safiresheytan 🛡 ایتا: 🆔 https://eitaa.com/safiresheytan وبلاگ: 🌐 http://safiresheytan.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
❄️ 🚸 ✍به قلم جواد قمی 👀نگام که بهِش افتاد، گفتم: خدايا شکرت تو اين سفر معنوي يه همسفر خوب نصيبم کردي❗️ 🔸رفتم کنارش نشستم، سلام کردم، نگاشو خيلي عارفانه از پنجره اتوبوس برداشت و به من جواب داد. خيلي ازش خوشم اومد. چيزي از کم نداشت؛ 📿 و حنايي، چشاي زيبا و نافذ که با سرمه به آن جلوه داده بود، موي قشنگ، دستي پر از انگشترهاي رنگارنگ از عقيق گرفته تا حديد و فيروزه و شرف الشمس و دُرّ نجف، تسبيح هم که اگه نداشت، انگار يه چيزي کم داشت، هيبتش منو گرفت. 🔹خيلي با ادب پرسيدم: حاج آقا شما هم پابوس حضرت تشريف مي برين؟! گفت: اگر لایق باشيم و حضرت طلبيده باشه، بايد پيغامي براي يکي از دوستان آقا برسونم❗️ 🔸منو بگو که ديگه توی پوستم از شادي نمي گنجيدم، بابا! عجب سعادتي، سفر معنوي با يه ، التماس دعا❗️ 👥کم کم درِ صحبت باز شد از اين که: اهل کجايي و چه کار مي کني و چي مي خواني و چرا مشهد مي ري و... 😕منِ ساده هَمَش اطلاعات مي دادم: اهل قمم، دانشجوام، خيلي به دين و مذهب علاقه دارم و براي اداي نذرم به مشهد مي رم. 💥از اون طرف هر چي مي پرسيدم با متانت خاصي مي فت: بماند و فوري حرفو عوض مي کرد؛ 🔸مِث آدم بزرگا که نمي شه ازَشون چيزي در آورد. خلاصه شب شد. وقت که پياده شديم، ازم عذرخواهي کرد و پشت رستوران رفت من که ديگه يقين کرده بودم اون اگه خود حضرت نباشه ديگه نفر اول سيصد و سيزده نفره. گفتم: حتماً رفت نماز باحالشو تو صحرا بخونه❗️ حاج آقا التماس دعا❗️ 🔹سوار ماشين که شديم دوباره شروع کرديم به صحبت، خيلي برام صحبت کرد، همش از خودش مي گفت. خاصّم بلد بود. اطلاعاتش خيلي زياد بود، همه ي را مي شناخت و به بعضيشون اشکال ميکرد❗️ ❌مي گفت: من به يقين رسيدم همون يقيني که خدا تو قرآن مي گه تا اونجا منو عبادت کنين❗️ ❌مي گفت: دل بايد ظرف باشه، خيلي با عمل کاري ندارن❗️ ❌خيلي دنبال احکام و رساله نباش❗️خيلي امام زماني بود. تا اسم حضرت مي اومد اشک تو چشاش جمع مي شد مث اين که حضرت رو خوب مي شناخت. 🔹آنقدر قشنگ حضرت رو برام توصيف کرد که ديگه يقين داشتم با امام زمان عليه السلام ارتباط داره و هر وقت بخواد مي تونه خدمت حضرت برسه❗️ من که مي ترسيدم امشب تموم بشه و من ديگه نتونم ازش استفاده کنم، هيچي نمي گفتم و فقط گوش مي دادم. 🔸پيش خودم افتخار مي کردم و منتظر بودم برگردم قم تا روي بر و بَچ دانشگاه رو کم کنم که همسفر يکي از و بودم❗️دلتون بسوزه❗️ خلاصه تو اين حال و هوا بودم که خوابم برد و ديگه چيزي نفهميدم. ☀️☀️☀️☀️☀️ ...آقا❗️آقا❗️ نمازتون قضا نشه❗️ 🔹تا چشمامو وا کردم، ديدم پيرمرد صندلي روبرويي دستشو رو شونه ام گذاشته و داره بيدارم مي کنه. دست حاجي رو از روی شونه ام برداشتم و سريع پريدم بيرون نماز خواندم، البته چه نمازي❗️نماز لب طلايي❗️ 🔸بگذريم، چون نفر آخر بودم تا اومدم بالا، اتوبوس حرکت کرد، رفتم نشستم، حاجي، همسفر ما هنوز خواب بود. گفتم: لابد پيش از همه رفته و نمازشو خونده❗️ شايدم کرده، خوش به حالم، التماس دعا❗️ 🔹تو همين فکرا بودم که پيرمردی که منو از خواب بيدار کرده بود، گفت: پسرم! اين رفيقت نماز نميخونه⁉️ گفتم:چه طور⁉️ گفت: آخه هرچي بيدارش کردم بلند نشد‼️ گفت: به تو چه ربطي داره،بذار بخوابيم پيرمرد❗️فضولي نکن❗️ تازه دوزاريم افتاد همسفر عارف ما بي نماز بود، نه ديشب نماز خوند و نه صبح. مي گفت: به يقين رسيده❗️با و خيلي بد بود... 😏يه دفعه مث برق پريدم، جيبمو نگاه کردم، خوشبختانه کيف پولم بود. آخه ديشب خيلي اصرار داشت اگه نذري برا حضرت داري بده بهش برسونم❗️ 💠🔅💠🔅💠🔅💠 💥به اين همه سادگي خودم خنديدم و ياد حرفاي امام جماعت مسجد محلّمون افتادم که مي گفت: بچه ها گول نخورين، مار خوش خط و خال زياده❗️ معيارتون عمل افراد باشه نه ظاهرشون❗️ هرکي ادعاي امام زموني داشت، قبول نکنين، آخه: 🌟آن که را اسرار حق آموختند 🌟مُهر کردند و دهانش دوختند. --------------- 📚به نقل از مجله نورالصادق شماره ۷ 🆔 @safiresheytan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛅️ ( متن عربی وسند ) 🔻عَلیِ بنِ محمَّدِ بنِ قُتَیبه قالَ حدَّثنی اَبوحامدْ أَحْمَدَ بْنِ إِبْرَاهِیمَ الْمَرَاغِیِّ قَالَ: 📄 وَرَدَ عَلَی الْقَاسِمِ بْنِ الْعَلَاءِ نُسْخَةُ مَا کَانَ خَرَجَ مِنْ لَعْنِ ابْنِ هِلَالٍ وَ کَانَ ابْتِدَاءُ ذَلِکَ أَنْ کَتَبَ علیه السلام إِلَی قُوَّامِهِ بِالْعِرَاقِ؛ 💢💢 احْذَرُوا الصُّوفِیَّ الْمُتَصَنِّعَ 💢💢 ▪️قَالَ وَ کَانَ مِنْ شَأْنِ أَحْمَدَ بْنِ هِلَالٍ أَنَّهُ قَدْ کَانَ حَجَّ أَرْبَعاً وَ خَمْسِینَ حَجَّةً عِشْرُونَ مِنْهَا عَلَی قَدَمَیْهِ ▫️قَالَ وَ کَانَ رُوَاةُ أَصْحَابِنَا بِالْعِرَاقِ لَقُوهُ وَ کَتَبُوا مِنْهُ فَأَنْکَرُوا مَا وَرَدَ فِی مَذَمَّتِهِ فَحَمَلُوا الْقَاسِمَ بْنَ الْعَلَاءِ عَلَی أَنْ یُرَاجِعَ فِی أَمْرِهِ فَخَرَجَ إِلَیْه؛ 💢💢💢💢💢💢💢 ِ🔹قَدْ کَانَ أَمْرُنَا نَفَذَ إِلَیْکَ فِی الْمُتَصَنِّعِ ابْنِ هِلَالٍ -لَا رَحِمَهُ اللَّهُ - بِمَا قَدْ عَلِمْتَ لَمْ یَزَلْ لَا غَفَرَ اللَّهُ لَهُ ذَنْبَهُ وَ لَا أَقَالَهُ عَثْرَتَهُ 🔸دَخَلَ [ نسخه دیگر: یُداخِلُ] فِی أَمْرِنَا بِلَا إِذْنٍ مِنَّا وَ لَا رِضًی ❌یَسْتَبِدُّ بِرَأْیِهِ فَیَتَحَامَی مِنْ دُیُونِنَا لَا یَمْضِی مِنْ أَمْرِنَا إِیَّاهُ إِلَّا بِمَا یَهْوَاهُ وَ یُرِیدُ أَرْدَاهُ اللَّهُ فِی نَارِ جَهَنَّمَ فَصَبَرْنَا عَلَیْهِ حَتَّی بَتَرَ اللَّهُ عُمُرَهُ بِدَعْوَتِنَا 🔹وَ کُنَّا قَدْ عَرَّفْنَا خَبَرَهُ قَوْماً مِنْ مَوَالِینَا فِی أَیَّامِهِ لَا رَحِمَهُ اللَّهُ وَ أَمَرْنَاهُمْ بِإِلْقَاءِ ذَلِکَ إِلَی الْخُلَّصِ مِنْ مَوَالِینَا 📛وَ نَحْنُ نَبْرَأُ إِلَی اللَّهِ مِنِ ابْنِ هِلَالٍ لَا رَحِمَهُ اللَّهُ وَ مِمَّنْ لَا یَبْرَأُ مِنْهُ 🔸وَ أَعْلِمِ الْإِسْحَاقِیَّ- سَلَّمَهُ اللَّهُ- وَ أَهْلَ بَیْتِهِ مِمَّا أَعْلَمْنَاکَ مِنْ حَالِ أَمْرِ هَذَا الْفَاجِرِ وَ جَمِیعَ مَنْ کَانَ سَأَلَکَ وَ یَسْأَلُکَ عَنْهُ مِنْ أَهْلِ بَلَدِهِ وَ الْخَارِجِینَ وَ مَنْ کَانَ یَسْتَحِقُّ أَنْ یَطَّلِعَ عَلَی ذَلِکَ ⚠️فَإِنَّهُ لَا عُذْرَ لِأَحَدٍ مِنْ مَوَالِینَا فِی التَّشْکِیکِ فِیمَا یُؤَدِّیهِ عَنَّا ثِقَاتُنَا قَدْ عَرَفُوا بِأَنَّنَا نُفَاوِضُهُمْ سِرَّنَا وَ نَحْمِلُهُ إِیَّاهُ إِلَیْهِمْ وَ عَرَفْنَا مَا یَکُونُ مِنْ ذَلِکَ إِنْ شَاءَ اللَّهُ. ▪️قَالَ وَ قَالَ أَبُو حَامِدٍ : فَثَبَتَ قَوْمٌ عَلَی إِنْکَارِ مَا خَرَجَ فِیهِ فَعَاوَدُوهُ فِیهِ فَخَرَجَ؛ 💢💢💢💢💢💢💢 ❌ لَا شَکَرَ اللَّهُ قَدرَهُ لَمْ یَدْعُ الْمَرءُ بِأَنْ لَا یُزِیغَ قَلْبَهُ بَعْدَ أَنْ هَدَاهُ وَ أَنْ یَجْعَلَ مَا مَنَّ بِهِ عَلَیْهِ مُسْتَقَرّاً وَ لَا یَجْعَلَهُ مُسْتَوْدَعاً 🔸وَ قَدْ عَلِمْتُمْ مَا کَانَ مِنْ أَمْرِ الدِّهْقَانِ عَلَیْهِ لَعْنَةُ اللَّهِ وَ خِدْمَتِهِ وَ طُولِ صُحْبَتِهِ فَأَبْدَلَهُ اللَّهُ بِالْإِیمَانِ کُفْراً حِینَ فَعَلَ مَا فَعَلَ فَعَاجَلَهُ اللَّهُ بِالنَّقِمَةِ وَ لَمْ یُمْهِلْهُ . وَالحَمدُ للّه ِِ لا شَريكَ لَهُ، وصَلَّى اللّه ُ عَلى مُحَمَّدٍ وآلهِ وسَلَّمَ. 🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥 ✍️چه کسانی این حدیث را معتبر دانسته ونقل کرده اند⁉️ ▪️شیخ درنقل شیخ طوسی از ایشان ▫️شيخ در الغیبه ص ۲۱۴ ▪️ در مستدرک الوسائل ج۱۲ص۳۱۸ ▫️شیخ در سفینه البحار ج۸ص۵۵۱ ▪️شیخ علی در مستدرک سفینه البحار ج۱۰ص ۴۰۱ ▫️علامه در بحارالانوار ج۵۰ص۳۱۸ ▫️سید در كشف الأسرار في شرح الاستبصار ج ۲، ص ۲۲۲ ▪️شیخ عبد الله در تنقیح المقال ج۸ص۲۱۰ ▫️ در مکاتیب الائمه ج۶ص۴۲۹ ▪️شیخ در بحوث فی مبانی علم الرجال ج۱ص۲۷۷ ▫️سید در اعیان الشیعه ج۳ص۲۰۱ ▪️علامه هاشم در سیره الائمه الاثنی عشر ج۲ص۵۴۷ ▫️علامه در معجم احادیث الامام المهدی ج۴ص۳۸۶ ▪️آیت الله در معجم رجال الحدیث ج۳ص۱۵۰ ▫️آیه الله در جامع احادیث الشیعه ج۱۴ ص۴۴۵ ▪️آیه الله سید محمد رضا در کتاب الطهاره ج۱ص۴۷ ▫️آیه الله محمد در تفصیل الشریعه(کتاب الصلاه) ج۲، ص۱۸۵ ▪️آیه الله در موسوعه الامام العسکری ج۳ص۴۵۶ ▫️آیه الله محمد صادق در فقه الصادق ج۳ص۱۰۷ ▪️آیه الله در دانشنامه امام مهدی ج۴ص۱۵۶ودر نهج الدعاء ج ۱ص۶۸۲ ---------- 📚 رجال الکشّیّ ص ۴۴۹ و ۴۵۰ 🆔 @safiresheytan
⛅️ ( ترجمه ) 🔻علی بن قُتَیبه گوید اَبوحامد مَراغی برایم تعریف کرد، که ؛ 📄نسخه ای از لعن احمد بن هلال ( توسط امام عسکری یا امام زمان علیهما السلام) به دست قاسم بن علاء رسید [او نیز به همان معتقد شد و او را لعن می کرد]. درابتدای امر / در آغاز آن نامه، امام [حسن عسکری یا امام زمان] علیه السلام به کارگزاران عراقی خود نوشته بودند : 🔆🔆🔆 نامه اول 🔆🔆🔆 ⚠️از صوفیِ ظاهر فریب دوری کنید❗️ ▫️مراغی گوید ؛ 💥از آنجا که احمدبن هلال دربین مردم جایگاه ویژه ای داشت - به عنوان مثال؛ ۵۴ بار حج گذارده بود که ۲۰ مرتبه اش پیاده بود - هم چنان راویان اصحاب ما [در عراق] با او دیدار داشته و از او حدیث می نوشتند و مذمت های وارده در حق ابن هلال را انکار می کردند، آنها قاسم بن علاء را وادار کردند تا درباره ابن هلال ، تجدید نظر کند و دومرتبه با امام علیه السلام مکاتبه کند ، در جواب، نامه ای به او رسید . 🔆🔆🔆 نامه دوم 🔆🔆🔆 🔹 دستور ما درباره آن ظاهر فریب، ابن هلال - که خدا رحمتش نکند - همان است که قبلا به تو رسیده است واز آن آگاهی. ❌خداوند هیچ گاه او را نیامرزد و از خطایش در نگذرد❗️ ❌بدون اجازه و رضایت ما ، در کار ما ورود می کرد ، مستبدّ وخودسر بود و از انجام تعهدات ما امتناع می ورزید . ❌از دستوراتی که به او می دادیم فقط آنچه را که دلش می خواست ، اجرا می کرد ، خدا هم او را به این خاطر ، در آتش دوزخ قرار داد. 🔸ما بر [آزار واذیت] او صبر کردیم تا آنکه سرانجام خداوند به واسطه نفرین ما، به عمرش پایان داد. 🔹 در زمانی که زنده بود - خدا رحمتش نکند - گزارش وضعیت او را به اطلاع برخی از ارادتمندانمان رسانده بودیم و به آنان دستور داده بودیم که این خبر را به دوستان خاصّ [ و مورد اعتماد] ما نیز برسانند . 📛 ما برائت وبیزای خود را از ابن هلال - که خدا او را نیامرزد - و هر که از او بیزاری نجوید ، به خداوند اعلام می داریم . 📣 همه آنچه را که درباره وضعیت این فاجر [ابن هلال] برایت گفتیم ، به اطلاع اسحاقی[ احمد بن اسحاق قمی] - که خدا او و خانواده اش را سلامت دارد - و همشهریانش برسان و مردم دیگر شهرها را که در این باره از تو سوال پرسیده اند و می پرسند، باخبرکن و کسانی که باید ، از این جریان اطلاع داشته باشند ، آگاه ساز. ⚠️دیگر جای هیچ عذر وبهانه ای برای هیچ یک از دوستان ما نیست ،آنها حق ندارند اخباری را که افراد موثق، از طرف ما برایشان می آورند ، با ایجاد تشکیک ، زیر سوال ببرند. می دانند که ما اخبار محرمانه مان را با آنان درمیان می گذاریم . وما نیز توجه داريم كه در اين مورد چه مى‌شود ان شاء اللَّه. ▫️مراغی گوید : 💥پس از آن ، باز گروهی قبول نکردند وبر انکار گزارشات جرحِ ابن هلال ، پا بر جا ماندند ، مجددا به قاسم مراجعه کردند که نامه ديگر، به اين مضمون رسيد. 🔆🔆🔆 نامه سوم 🔆🔆🔆 📛خداوند به سوابق احمد ابن هلال ، اجر وپاداشی ندهد ❗️ 🔰این آدم، دعایی نکرد و از پروردگارش نخواست که خداوند قلبش را بعد از هدایت نلغزاند ونعمتی را که بر او منّت نهاده، برایش ثابت وپابرجا بگذارد و آن را عاریتی و موقت قرار ندهد[ به همین جهت منحرف شد] 🔰شما حکایت[عروه بن یحیی بغدادی معروف به] دهقان - لعنت الله علیه - را با آن همه خدمات و مصاحبت زیادش یاد دارید، [دیدید] چگونه وقتی آن اعمال را مرتکب شد ، خداوند ایمانش را به کفر مبدّل ساخت و در هلاک او شتاب ورزید و مهلتش نداد❗️ 🙏از خداوند بی همتا سپاسگذاریم ومی خواهیم صلوات ودرودش را بر محمد وخاندان مطهرش نازل فرماید. ---------- 📚 رجال الکشّیّ ص ۴۴۹ و ۴۵۰ 🆔 @safiresheytan
⛅️ (جمع بندی) ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ✅بنابر این در اندیشه دینی: 👈این روایت دلالت روشنی بر مذمت وجرح دارد ،او توسط امام علیه السلام صوفی ، متصنع ، فاجر، ملعون ، جهنمی خطاب می شود، چندین بار عدم آمرزش و رحمت الهی و مرگ برایش خواسته می شود و سرانجام به نفرین امام به هلاکت می رسد. 👈شیخ درباره وی گفته است : احمد بن هلال مجروح عندنا...سمعتُ سعد بن عبد الله یقول ما رأینا ولا سمعنا بمتشیّع رَجَع عن التشیّع إلى النَصب إلا احمد بن هلال . 🔹در این نقل ، گرایش احمد بن هلال به تصوف یک قلمداد می شود از اینرو می توان دریافت ،از منظر عالمان متقدّم ، ورود به تصوف ، مساوی با از تشیع بوده است . 👈از آنجا که تصوف یک (سنّی) بوده است ،امام علیه السلام برای تبیین انحرافات یک صوفی، به شدیدی مبتلا می شوند و با احتیاط فراوان، اعلامیه خود را به صورت مَحرمانه به دست خواص شیعه می رسانند. 👈عدم تصریح به نام امام در روایت ، موجب شده است 🔘 برخی این حدیث را از امام عسکری بدانند از جمله ؛ نجاشی، علامه حلی، سید نعمت الله جزائری، سیدمحمد رضا گلپایگانی، شیخ علی نمازی،آیه الله بروجردی،خزعلی، روحانی، 💡قرائن وشواهد : ▪️سخن عیاشی مبنی بر مذمت ابن هلال توسط امام عسکری علیه السلام ▫️ "قوّامه فی العراق" فرمود نه "نوّابه" ▪️وفات احمد بن اسحاق قبل از عصر غیبت 🔘وبرخی نیز این حدیث را از امام زمان دانسته اند از جمله؛ آیه الله خوئی( ایشان عبارت "قوامه" را به "نوابه" تغییر دادند) محمد تقی تستری (ایشان معتقدند توقیع اول توسط نائب دوم وتوقیع دوم وسوم توسط به قاسم رسیده است) شیخ کلینی،شیخ طوسی،شیخ عباس قمی،آیه الله ری شهری، کورانی، معروف الحسنی، شیخ محمد السند... 👈 متاسفانه از نامه اول فقط عبارت آغازین آن به ما رسیده است.قطعا این نامه مفصل تر بوده ودر آن توصیه هایی نسبت به لعن کردن ابن هلال وجود داشته است . 👈تعبیر "المتصنّع"، قید توضیحی است. به عبارتی امام می خواهند بگویند که تصوف سراسر و است ونباید به مواعظ و شعار های زیبا و ایشان توجه کرد. 👈انتقادات شدید اللحن امام از این و روزگار به خاطر گرایش او به تصوف است. امام با توصیف او به "الصوفی المتصنع" ، با عبارتی مختصر وموجز ، دلیل احتیاط ودوری از این شخصیت را برای اصحاب خود بیان فرموده اند⬅️ چون صوفی شده است باید از او فاصله گرفت‌. (وَصف ، مُشعِر به عِلیّت است) 👈با وجود اینکه ابن هلال ازعلمای برجسته شیعی بوده و از مقبولیت بالایی برخوردار بوده است ، پس از گرایش به ، مطرود وملعون امام زمانش می گردد و آن همه سوابق وحسن شهرت و اش(حج پیاده) دردی را از او دوا نمی کند. 👈 نفوذ مبانی صوفیانه در بسیار خطرناک است ومی بایست با جدّیت وهوشیاری تمام ،این نهاد مقدس را به طور مستمرّ از لوث وجود پاک نمود. 👈در نگاه اهل بیت علیهم السلام، همه باطل اند .دراین جهت تفاوتی میان یا سنی نیست. 👈 ابن هلال براساس ای چون ، خود را صاحب و فعّال مایشاء می دانسته و به خود این حق را می داده که در امور امام مداخله نماید و از دستورات امام سرپیچی کند. 👈 در کتاب الغیبه روایتی شبیه این روایت را از نقل می کند ؛ روي محمد بن يعقوب قال: خرَج الي العَمري في توقيع طويل اختصرناه: ▫️و نحن نبرءُ اِلي الله تعالي مِن ابنِ هلال -لا رحمه الله - و مِمّن لا يبرَءُ منه، فاَعلِم الاسحاقيَّ و اهلَ بلدِه مما اَعلَمناک مِن حال هذا الفاجرِ و جميعَ مَن کان سَاَلک و يَساَلک عَنه. ✅ بنابراین منحصر به کتاب وقرن ۱۰ نمی باشد ؛ 📍شیخ کلینی قرن ۴ متوفی ۳۲۸ 📍مرحوم کشی قرن ۴ متوفی ۳۴۰ 📍شیخ طوسی قرن ۵ متوفی ۴۶۰ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(همراه با ملحقاتی درباره فلسفه وتصوف) آیت الله 📚معرفی اجمالی: ✍ از شخصیت هایی است که صوفیان او را کشته راه توحید می دانند و جرم او را فاش کردن اسرار می دانند در حالی که؛ 🔘امام زمان علیه السلام در لعن وارتداد او توقیع صادر فرموده اند. 🔘 حکم قتل او را امضا کرده است . 🔘حتی فقهای اهل سنت از جمله قاضی وقت بغداد، به کفر والحاد او حکم کرده اند. ❌با این همه ، و متشیع، توقیع وارده در لعن او را انکار می کنند و او را تمجید می نمایند . 🔹مولف محترم در ۶۰ صفحه آغازین از کتاب ، مدارک معتبری از فریقین درباره کفر و را ارائه می دهد تا حجت را بر تمام نماید وپرده از چهره کریه و بردارد. 🔸سپس در بخش ملحقات ، به بیان احادیث روشنگر، در پرداخته و صحیح از نگاه اهل بیت را تبیین کرده است. ✅نویسنده در بخش اول به بررسی منابع ومتن پرداخته و نظرات علما وبزرگان شیعه درباره ادعاهای او ( ، ، اباحه گری، و...) را مطرح کرده است ؛ از جمله دیدگاه ؛ 👈ابوسهل نوبختی 👈علی بن بابویه( پدر شیخ صدوق) 👈شیخ صدوق 👈شیخ مفید 👈راوندی 👈مقدس اردبیلی 👈سید مرتضی 👈محمد علی بهبهانی 👈شیخ عباس قمی 👈ابوریحان بیرونی 🛑نگارنده در پایان با اشاره به صوفیان وشاعرانی که حلاج را و خوانده اند ، آنها را دور از مذهب تشیع دانسته است . 💥 : آن یار کزو گشت سر دار بلند جرمش آن بود که اسرار هویدا می کرد 💥 : چون قلم بر دست غدّاری فتاد لاجرم منصور بر داری فتاد ¤¤¤¤¤¤¤¤ 📛باید از اینان پرسید: کدام اسرار⁉️ آیا ادعای خدایی کردن واعتقادبه حلول واتحاد و وحدت وجود و... اسرار است ⁉️ ❌آیا امام زمان وپاسداران دین خدا که صاحب این کفریات را محکوم کرده اند ، را باید از روی خیره سری وفرو مایگی، قِشری واهل ظاهر و غَدّار خواند ⁉️ ✅مولف در بخش دوم کتاب که ملحقات وضمائم است ، احادیث زیبا و پر معنایی راجع به کلیات و را در ۱۵ عنوان نقل کرده است. ¤¤¤¤¤¤¤¤¤ 👈خداوند دین را کامل فرموده ومنکر کمال دین، کافر است . 👈اخذ علم ومعرفت واطاعت از غیر اهل بیت ممنوع وموجب شرک وضلالت است 👈حدیث و سخن اهل بیت سخن خداست 👈تارک کتاب الله وسخن معصوم کافر است 👈 از دیدگاه اهل بیت علیهم السلام 👈 از دیدگاه اهل بیت علیهم السلام 👈جز وحی وکلام خاندان وحی ، وشرک است 👈 از دیدگاه معصومین وتکلیف ما در برابر اهل بدعت(، ، وپیروان آنها) 🌀در این قسمت از کتاب نیز ذکر شده است . 👈نظر درباره وحدت وجود 👈 در بیان برخی وحدت وجودیان ، ، ، شبستری، 👈تشبیه خدا به خلق و وتشبیه خلق به خداشرک است 👈ابلیس وجنیان وشیاطین رهبر ومقتدای همه گمراهان اند 👈مدعیان کافرند . 👈اشک وگریه در پیروان شیطان 👈 و از دیدگاه علما شیعه ۱۵ 🆔 @safiresheytan🕸
4_5836826135396092149.pdf
4.25M
📗 حلاج مرتدی به دار آویخته (همراه با ملحقاتی درباره فلسفه وتصوف) ✍ مولف: آیه الله حیدر تربتی کربلایی 🔹 تعداد صفحات: ۳۰۶ 🔸 زبان: فارسی 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 خبر ویژه♨️ 🎁به مناسبت هفته پژوهش از تاریخ ۹۹/۹/۲۲ الی ۹۹/۹/۲۷ ، می توانید با خرید از نور شاپ ،از تخفیف ویژه ۷۰ درصدی نرم افزار ها اسلامی نور برخوردار شوید . 🛒خرید از↙️ 🌐https://www.noorshop.ir 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❄️ 🗣 (۵) ⚠️ چه از نظر کمیت و چه از نظر کیفیت به فرمان و دستور انجام می پذیرد نه با تشخیص و انتخاب خود . 🧠انسان که هنوز وارد نشده است ، در نخستین قدمِ ورودِ خود به این حوزه، باید عقل و اندیشه را به یک سو بنهد و خود را و مرشدش سازد و در برابر او هرگز چون و چرا نکند ‼️ ✴️همین بی توجهی به ، در عمل هم ، در سراسر ریاضت جریان دارد زیرا ادیان و ، بیشترِ توجه شان به حوزه و انسان است.به همان اندازه که یک تلاش می کند انسان را با عقل و اندیشه درگیر کند مکتب های غیر عقلانی بر آن می‌کوشند تا مردم را از و اندیشه دور نگه دارند و با درگیر سازند.... ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ 📛در نیز همان روش مکتب های غیر عقلانی در پیش گرفته می‌شود. 💥سالک را از اندیشه و استدلال جداکرده، هرگونه و پیش‌بینی را از او گرفته و او را در طول شبانه روز مشغول و و و... می کند که از نظر کمیت و کیفیت و مصداق ها ،کاملاً بستگی به اراده و انتخاب دارند. 👳‍♂حدود ۵۰ سال پیش من با یکی از دوستانم برای بحث و گفتگو و از محضر یکی از به منزل وی رفتیم . پس از حدود دو ساعت گفتگو ، وی حال و استعداد ما را بسیار ستود؛ سپس بی آنکه ما بخواهیم به هر کداممان برنامه ای داد . 🛐جالب اینجاست که در این به یکی از ما گفت یک شب در میان بخوان و به دیگری گفت به جای شب زنده داری و نماز شب خواندن ، پس از نماز صبح مقداری بخوان‼️ به این ترتیب همه برنامه ی ما دو نفر ، با هم فرق می‌کرد . --------------------- 📚 فریب سراب ص۱۰۴ و۱۰۷ 🆔 @safiresheytan🕸