eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.3هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️ خانواده؛ مدرن یا سنتی؟ ✍️ مهدیه منافی ▪️در سال‌های اخیر زیاد شنیده‌ایم که غرب در حال بازگشت به خانواده و اصلاح روند اشتباهی است که پیموده است و معمولا این‌طور گفته می‌شود که خانواده‌محوری یکی از رویکردهای مهم موج چهارم فمینیسم است. اما خود غربی‌ها محوریت موج چهارم را بر توانمندسازی زنان، استفاده از ابزارهای اینترنتی برای گفتن از تجربه‌های زیسته و آزارهای جنسی که با آن‌ها مواجه بوده‌اند می‌دانند. اگر فرض بر صحت این مدعا در بازگشت غرب به خانواده باشد سؤال این جاست که غرب در حال بازگشت به کدام خانواده است؟ آیا ‌منظور از خانواده در نگاه آن‌ها همانی است که مد نظر ماست یا این دو تعریف تفاوت اساسی و ماهوی دارند؟ ▪️واقعیت این است که در غرب خانواده از خانواده‌ی «سنتی» به «مدرن» تغییر کرده است. خانواده‌ای که در آن «فرد» محور است و اصالت با فرد است نه جمع و مبانی ارزشی نیز بر اساس منافع فردی تعریف می‌شوند. با این مبنا رویکرد اصلی و اولیه در تنظیم روابط، «حقوق» است نه ارزش های اخلاقی و انسانی و آن‌چه رابطه‌ی زن و مرد را تعیین می‌کند تفکیک نقش بر اساس ویژگی های ذاتی مبتنی بر جنسیت نیست بلکه با مبنای برابری است. در خانواده مدرن ارزش‌های خویشاوندی کنار گذاشته شده و ارزش‌های فردگرایانه جایگزین شده‌اند. ▪️از سوی دیگر به اذعان خانم "ایزابل ساهیل" در کتاب «نسل رها شده» با توجه به شرایط پیش آمده که محصول آزادی بی‌ضابطه‌ی روابط جنسی است «نیاز به بازتعریف مفهوم خانواده» در کشوهای غربی است. کما این که تعاریف جدید را در قانونی شدن انواع خانواده‌ی هم‌جنس نیز شاهد هستیم. ▪️اگر چه سریال‌هایی مثل «این ما هستیم» یا انیمیشن «انکانتو» سعی دارند الگویی خویشاوندی سه نسلی با حضور پدربزرگ/مادربزرگ، فرزندان و نوه‌ها را نشان دهند و بین زیست مدرن و ارزش‌های خانواده سنتی با تکرار عبارت «ما خانواده هستیم» پیوستی ایجاد کنند اما واقعیت این است که رویکرد مدرن با تعریفی که از انسان و روابط زن و مرد ارائه می‌دهد نتیجه‌اش همانی شده که در غرب می‌بینیم نه آنی که در این فیلم‌ها تصویر می‌شود. 🔗 متن کامل در صفحه عصر زنان 🆔 @savad_rasaneh
♨️حقیقتا ۱۴۰۱ سال بسیار تلخی بود برای کشورمان که با دروغ بزرگ و رمز مهسا امینی به فتنه و آشوب سنگینی مبتلا شد! 📍شاید هنوز قضاوت درمورد ابعاد شخصیتی مبهم مهسا امینی صرفا باتوجه به انتشار چند قطعه تصویر و فیلم رقاصی، زود باشد و در آینده‌ای نزدیک اسناد بیشتری از زندگی شخصی او افشا و منتشر شود؛ اما هرچه هست نمی‌توان باور کرد که یک فرد با ابعاد روحی معمولی، دستمایه‌ای شده باشد برای آزاد کردن این حجم از ضلالت و انرژی شیطانی! 📍همانطور که پراکنده شدن نورانیت و عطر الهی پس از شهادت محسن حججی، صرفا بخاطر انتشار چند تصویر و فیلم نبود و بعدها بررسی بیشتر ابعاد شخصیتی و روحی این شهید والامقام، حاکی شد از این که چرا "چنین درخشید و خداوند او را همچون حجتی در مقابل چشم همگان قرار داد"(رهبر انقلاب ۹۶/۵/۳۰) پیچبده شمیمت همه جا ای تن بی‌سر چون شیشه‌ عطری که درش گم شده باشد 📍البته نمی‌دانم قراردادن این دو تصویر در کنارهم و یا قیاس با کار درستی است یا نه؛ اما هرچه هست می‌توان تفاوت را احساس کرد که مرگ یکی چگونه توانست موجب ناامنی و گسیختگی اجتماعی شود، شهادت دیگری موجب امنیت و اتحاد اجتماعی! 🖌محمد جوانی 🆔 @savad_rasaneh
🔘 | ✅</span> تعطیلی زودهنگام «اندیشه» به چه قیمتی؟! 🖊مجتبی عباسی، فعال رسانه ▪️چند روزی می‌شود که سرویس اندیشه‌ای برخی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های اندیشه‌ای کشور به استقبال نوروز رفته‌اند و عید نیامده، دست از انتشار محتوای تبیینی شسته‌اند؛ حال جای این پرسش است که چرا نبض مطالب اندیشه‌ای در کشور در ایام نوروز به خوبی کار نمی‌کند و توانی برای تپیدن ندارد؟ ▪️از آنجایی که جنس رسانه و فرهنگ به جریان سیال و بارش محتوای مداوم وابسته است که خاموشی را نشاید؛ افزون بر آن نیازمند فهم ضرورت درک موقعیت تاریخی ایران در میدان هجوم شبانه‌روزی رسانه‌های معاند هستیم. ▪️تعطیل‌کردن اندیشه‌ورزی و خاموشی رسانه‌ای در زمانی که رقبای جبهه مقاومت، دقیقا در این زمینه سرمایه‌گذاری فراوان کرده‌، نوعی خالی‌کردن سنگر جهاد تبیین و مصداق تجربه تاريخی رهاکردن تنگه احد است. 🖇 مطالعه یادداشت در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net 🆔 @savad_rasaneh
# هویت ما ! ♦️این است هویت ما ایرانیان ! آنان که دنبال حذف تجدد سنت ها هستند . و آنان که دنبال حذف باورها به نام تجدد هستند . هنوز در فهم هویت تجدد، تمدنی ایران اسلامی در مانده اند. سالهاست راه تجدد ایرانی را با کوله باری از سنت هاو باورهایمان پیموده ایم و بر این راه استوار مانده ایم . بگذار تحجر و مدرنیزاسیون در پوچی خود گلاویز بمانند. ✍️ آخرین لحظات سال ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از اندکی حقیقت
«ای نوبهار عاشقان داری خبر از یار ما ای از تو آبستن چمن و ای از تو خندان باغ‌ها» «ای بادهای خوش نفس عشاق را فریادرس ای پاکتر از جان و جا آخر کجا بودی کجا» «ای فتنه روم و حبش حیران شدم کاین بوی خوش پیراهن یوسف بود یا خود روان مصطفی» «ای جویبار راستی از جوی یار ماستی بر سینه‌ها سیناستی بر جان‌هایی جان فزا» «ای قیل و ای قال تو خوش و ای جمله اشکال تو خوش ماه تو خوش سال تو خوش ای سال و مه چاکر تو را» آرزویمان این است 👇 دیگر بدون آقایمان روز را نو نکنیم سال نو مبارک 🌹🌹🌹 @andaki_haghighat
هدایت شده از  تبلیغ نوین
28.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺 سال "مهار تورم، رشد تولید"🌺 📹 ببینید | فیلم کامل پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۲ 💫 🔍 متن کامل پیام👇 https://khl.ink/f/52249
🛑عالم درگیر حادثه تحولی است که همه چیز را دگرگون خواهد کرد. 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 بخواهی یا نخواهی... ما را دارن میبرن مهمانی خدا... ما نمی‌رویم، میبرن... ŸŸ اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضى مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِىَ مِنْهُ ŸŸ 🤲 @savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
استاد عشق ... زاد روزتان مبارک #استاد #جهاد #خستگی_ناپذیر #سواد_رسانه 🆔 @savad_rasaneh
🔖به بهانه‌ی تولد استادی تحول ساز بسم الله الرحمن الرحیم یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال فصل بهار، فصل شکوفتن طبیعت و تحول قلوب و دلهاست. امسال، بهار طبیعت با ماه رمضان، بهار قرآن پیوند خورده است. امروز دوم فروردین و روز تولد استادی تحول ساز است. استاد فقیدی که در دهه انقلاب اسلامی ایران متولد شد تا در هیاهوی دنیای مدرن و پست مدرن که هدفش ترویج اومانیسم، حیوان انگاری انسان و ابتذال انسانیت است، فطرت انسان‌ها را بیدار و متحول سازد تا به معنای واقعی کلمه انسان را در مسیر الی الله و خلیفه الهی بودنش قرار دهد. 📌به راستی دکتر محمدحسین فرج نژاد یک افق گشا و استراتژیست بود. استراتژیست کسی است که بتواند یک سازمان (اعم از سازمان‌های بزرگ، شرکت‌های چند وظیفه‌ای یا کسب ‌و کارهای کوچک) را با دیدی همه‌جانبه و تفکری سازنده به سوی تحقق چشم‌اندازهایی روشن و قابل دسترسی هدایت کند. کسانی که با ایشان حتی اندک صباحی سلوک علمی و اخلاقی داشته‌اند، شهادت می‌دهند که استاد فرج نژاد با تفکر استراتژیک خود در هدایتگری افراد، تشکل‌ها، موسسات، سازمان‌ها و مراکز فرهنگی نقش بسزایی داشتند. 📌حرف آخر: بقول استاد عزیزمان؛ دنیا آماده شنیدن حرف‌های شماست. این کلام را با اعتقاد و از روی اطلاع می‌فرمود. خدا را شکر مجاهدت‌های شبانه روزی و تفکر راهبردی ایشان در حال تحقق است. چرا که همفکران، همکاران و شاگردان این استاد تحول ساز، راهش را با صلابت ادامه می‌دهند. شادی روح استاد فقید دکتر محمدحسین فرج نژاد و خانواده گرامیشان فاتحه مع الصلوات ✍️ابراهیم کارگران 🌸 🌺🍃🌸 🍃🌺🍃🌸🍃🌺 🌼🍃🌺🍃🌸🍃🌺🍃🌸
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| جعبه پرنده فراموشی انسانیت ▪️در قرن بیست‌ویکم، شاهد فیلم‌های آخرالزمانیِ زیادی هستیم که همگی خبر از آینده‌ای شوم برای زمین و انسان‌ها را می‌دهند. فیلمِ «جعبه پرنده» محصول سال ۲۰۱۸ به کارگردانی سوزان بیر در دنیایی روایت می‌شود که در آن، «دیدن» منجر به مرگ افراد می‌شود. ▪️این فیلم داستان آخرالزمانی را تعریف می‌کند که موجود یا موجوداتی ماورائی در کرۀ زمین نفوذ کرده‌اند و هر کس به بیرون از محل زندگیِ خود نگاه کند، بلافاصله شروع به خودکشی می‌کند. در این میان عده‌ای بازمانده برای زنده ماندن تلاش می‌کنند. ▪️وقتی جهان توسط طوفان، سیل، زلزله و حتی بمب اتمی ویران می‌شود، امکان بازسازی‌اش، حتی بعد از سالیان دراز همچنان وجود دارد. اما در این فیلم با یک آخرالزمانِ دائمی و مستمر طرف هستیم که ایدۀ «زمین، دیگر جای ماندن نیست» را به ذهنمان مخابره می‌کند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
هدایت شده از مجله خردورزی
🔹 عمر هر کسی به اندازه فهم و علم اوست 🔻 آیت‌الله جوادی آملی: این زمین است که ۳۶۵ روز تلاش و کوشش کرد که یک دور به دور آفتاب بگردد، ما فکر می‌کنیم اگر زمین مثلاً پنجاه بار به دور خورشید گشت ما نیز پنجاه سال رشد کرده‌ایم، در حالی که اگر انسان پنجاه مطلب علمی فهمید پنجاه سالش است. عمر هر کسی به اندازه فهم و علم اوست. ما اگر دور شمسِ حقیقت حرکتی کردیم آن وقت عمر ما زیاد می‌شود و بالا می‌آید. 📍کانال مجله خردورزی: @kheradvarzi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از فکرت
نقدی به رویکرد رسانه‌ها به بهانه تعطیلات نوروزی؛ ✅ پای لنگ تولید محتوا در مطبوعات و خبرگزاری‌ها ▪️به گزارش «فکرت»، جدای از چندین روز تعطیلی ایام عید، فعالیت کم‌رمق رسانه‌ها درخور توجه و تامل است. سال که به روزهای پایانی خود می‌رسید گویا رخوت و غفلتی در حوزه مربوط به فکر و اندیشه خبرگزاری‌ها و سایت‌های کشور بروز و ظهور پیدا کرده، ضمن آن که بر اساس یک عرف دیرپا، روزنامه‌ها نیز در این مقطع زمانی عملاً به یک تعطیلی حدود بیست روزه می‌روند و این در حالی است که در بخش مربوط به اندیشه‌ای آنها نیز در طول سال کمتر شاهد تحرک و پویایی لازم به ویژه از منظر تولید محتوای فاخر و جذاب و حرفه‌ای هستیم. معدود رسانه‌های شاخص در این زمینه البته از این بحث مستثنی است. ▪️در واپسین روزهای سال که هنوز به تعطیلات رسمی نرسیده بودیم، نگاهی گذرا انداخته‌ایم به بخش مربوط به سرویس اندیشه خبرگزاری‌های اصلی کشور و آن چه در این میان جالب توجه بود این که عموماً یا مطلب درخوری در این باره برای ارایه به مخاطبان خود نداشتند یا مطالب دپو شده‌ی گذشته را به اشتراک گذاشته بودند! ▪️به عنوان مثال در خبرگزاری فارس در همین بخش به چند مطلب برمی خوریم که عموماً مطالب گردآوری شده درباره اهمیت و عظمت ماه مبارک رمضان است، ضمن آن که با چند نوشته برخی اساتید مواجه می‌شویم که عموماً محتواهای بازنشری از کانال‌های آن ها در فضای مجازی به شمار می‌رود. ▪️در سرویس دین و اندیشه خبرگزاری مهر در روزهای آخر سال نیز چندان مصاحبه و یادداشت جذابی مشاهده نمی کنیم، چه آن که بیشتر خبرها نیز عموماً بازنشری از دیگر رسانه‌ها و یا اخبار روتین مربوط به حوزه‌های عمومی فرهنگ هستند که البته در دیگر رسانه‌ها نیز به عنوان اخبار عمومی منتشر شده‌اند. ▪️وضعیت دیگر خبرگزاری‌های اصلی کشور نیز اگر از این دو خبرگزاری در این زمینه نااُمیدکننده‌تر نباشد، یقیناً بهتر هم نیست، ضمن آن که از یاد نبریم که متأسفانه برخی از خبرگزاری‌ها اساساً در طول سال نیز بهای لازم را به سرویس فکر و اندیشه خود نمی دهند، کما این که گاه تا یک چهارم هزینه و وقتی که مثلاً برای اخبار ورزشی در آنها اختصاص می‌یابد، به اخبار و تحولات حوزه اندیشه به خصوص تولید محتوا در این زمینه توجهی صورت نمی‌گیرد و این بی‌توجهی و کم‌توجهی در نحیف و لاغر بودن بار تولید محتوای آنها کاملاً مشهود است. ▪️دغدغه‌مندان و اهالی فکر و نظر نیک می‌دانند که در حوزه اندیشه بایستی قوه‌ی تحلیل و تفسیر درست به خصوص در عرصه‌های مرتبط با علوم انسانی، جلوه‌ی خاصی در قاب و ویترین رسانه داشته باشد، خاصه رسانه‌هایی که عمدتاً ایجاد و توسعه آن ها ریشه در رویکرد حمایت آمیز حاکمیتی دارد و از این حیث باید دغدغه‌های جدی‌تری در زمینه معرفی و ترویج شاخصه‌های اندیشه‌ورزی در قاموس فرهنگ ایرانی و اسلامی داشته باشند، نه این که به بهانه تعطیلات نوروزی، فتیله را پایین کشیده و عملاً کار را تعطیل کنند! 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
ترسناک‌ترین نقاشی دیجیتال امسال تعلق میگیره به این طرح 🔹بنیاد راهبری فضای مجازی 👇 @jebreil1
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۳ فروردین ماه سال ۱۳۹۳ 🏳شهادت آمرمعروف‌وناهی‌منکر 🏳طلبه انقلابی، شهیدعلی خلیلی 💠رهبرانقلاب ‼️کجاها امر به معروف بکنیم، کجاها نکنیم. میفرماید «لتأمرن بالمعروف او لتنهن عن المنکر او لیسلطن الله علیکم شرارکم» امر و نهی، باید در مقابل سلطه اشرار باشد. ببینید سلطه اشرار کجاست! شاید بگویید پوشیدن جوراب نازک! نه آقا! شما به جوراب نازک چه‌کار دارید؟ پوشیدن جوراب نازک اینقدر اهمیت ندارد. اما اگر دیدید روی جوراب عکس مایکل جکسون را زده، باید او را دنبال کنید. یا کسی زلفش بیرون است، این هم یک گناه صغیره است. موی سر بیرون بودن از غیبت و دروغ و رشوه گرفتن و خوردن که بالاتر نیست! اما چنانچه یکنفر با همین حالت به اداره میآید و جلو آخوند اداره هم سرش را بالا میگیرد و راه میرود؛ این میشود گناه کبیره. یعنی این، در جهت تسلط اشرار است. شما اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی ازمنکر؛ به امران معروف و ناهیان منکر، تفهیم کنید که ما از آنها چه میخواهیم. فرض کنید در خانه مردم عروسی است؛ میزنند و میرقصند. شما حق ندارید داخل خانه او بشوید؛ مگر با اجازه دادستان. اما یکوقت هست که میخواند، به قصد اینکه صدایش در بیرون منتشر شود. مثل آن قاضی معممی، که روز ۲۱ماه رمضان، رفته لب دریا به عیش و عشرت! او را باید گرفت و به تعبیر مبالغه‌آمیز کلّه‌اش را کَند. توجه کردید؟ حالا قضات نترسند! بحث سَر کَندن نیست! غرضم اینستکه ما باید ببینیم چه هست که در جهت مقابل سلطه‌ اشرار است، مصداقش را شما باید پیدا کنید. ۷۲/۳/۳۱ @Jahade_tabeini
فیلم برادران لیلا با آنکه فیلم‌های بسیاری را می‌بینم ولی اصلا اهل نقد و تحلیل نیستم چرا که خارج از تخصصم است؛ امروز فیلم برادران لیلا را دیدم. فیلم برادران لیلا در یک کلام فیلمی بسیار ضعیف، سطح پایین، فاقد مولفه‌های هنری، دیالوگ‌های مبتذل و تکراری بمانند سایر فیلم‌های سعید روستایی و همانند سه اثر دیگر روستایی حول خانواده از هم پاشیده است. فیلمی که برگرفته از گفتمانی است که تلاش می‌کند جامعه‌ی ایرانی را سیاه‌ نمایش دهد و سالیانی است خودتحقیری را در آثار خود، به چشم مخاطب آورده‌اند. امثال سعید روستایی نه ایران، نه خانواده، نه پایین شهر، نه بالا شهر، نه ادبیات، نه شخصیت را شناخته‌اند و نه فرهنگ، نه سیاست، نه اجتماع را. کسانی که کم نیستند و خیال می‌کنند با عربده‌کشی، لات بازی، بد دهنی، شلوغ کردن فضا، چاقوکشی، بالا و پایین کردن حرکت دوربین و با جمع کردن عده‌ای سلبریتی دورِ هم، هنرنمایی کرده‌اند بلکه فقط به دنبال بازار مصرفی خود هستند. و چقدر جالب است که خبر برنده‌شدن روستایی‌ها و فرهادی‌ها و امثالهم در جشنواره‌‌های غیر هنری و سیاسی مانند کَن و اُسکار به شومن‌ها و لمپن‌های غربزده ایرانی می‌رسد سر از پا نمیشناسند که هنر این است و جز این نیست. دانیال بصیر @cafe_fekr
27.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑اصول تربیت رسانه‌ای در خانواده اسلامی (اصل حاکمیت قانون، قسمت دوم) 🎙 سید علیرضا آل‌داود 🆔 @savad_rasaneh
عربستان پخش سریال جنجالی «معاویه» را متوقف کرد 🔹پایگاه خبری خلیج آنلاین گزارش داد شبکه MBC عربستان سریال بحث‌برانگیز «معاویه» را از کنداکتور پخش خود در ماه رمضان خارج کرده است. 🔹پخش این سریال در هفته‌های گذشته با انتقادات زیادی در برخی کشورهای عربی همراه شده تا جاییکه پس از اعلام ممنوعیت پخش آن در عراق، شبکه MBC اعلام کرد این سریال را در کشور عراق پخش نخواهد کرد. 🔹خلیج آنلاین دلیل توقف پخش این سریال را نزدیکی دوباره ایران و عربستان و افزایش تلاشها برای کاهش تنش‌ها در منطقه اعلام کرده است./باشگاه خبرنگاران
🛑 ماه مبارک رمضان و برخی برکات روانشناختی و اجتماعی آن ۱. ارتباط با خداوند: نیازهای معنوی انسان، و ازجمله آنها نیاز به خداوند، واقعیتی انکارناپذیر از وجود وی را شکل می دهند. ارتباط با خداوندی که منشا همه خیرات است و عالم هستی به اشارت او برپاست، تامین کننده حس کمال طلبی و نیاز انسان به ارتباط با وجودی است که سراسر به او نیازمند است. ۲. خویشتن داری و خودمهارگری: ریشه بسیاری از مشکلات انسانها، نداشتن مهارت کنترل تکانه ها است. ماه مبارک رمضان، فرصتی استثنایی جهت تمرین این مهارت ضروری است. ۳. همدلی و مواسات: درک حال نیازمندان، بدون اینکه شرایطی پیش بیاید تا حال آنها را بفهمیم، میسر نیست. به برکت ماه مبارک رمضان، این درک، هر چند به اندازه ای باشد که به ما یادآوری کند، بسیار سودمند و انگیزه بخش خواهد بود. ۴. خودشناسی: انسان طبعا موجودی است که اگر همه نیازهایش بی دردسر فراهم شود، در معرض خطاهای شناختی از قبیل احساس بی نیازی و غرور کاذب خواهد شد. درک نیازمندی با تمام وجود، و شناختن بهتر خود، از برکات دیگر این ماه عزیز است. ۵. پرورش فضایل مثبت: سحرگاهان و شب های قدر بهانه ای برای خواندن و ارتباط گرفتن با ادعیه پر باری چون دعای ابو حمزه ثمالی و دعای جوشن کبیر است. فهم صفات الهی و تلاش در جهت متخلق شدن به اخلاق الله از برکات دیگر این ماه عزیز است. ♦️برکات این ماه عزیز به این موارد خلاصه نمی شود. تمرین صبر، بهبود ارتباط با دیگران و خود و عالم هستی، تنظیم بدرفتاری ها و اصلاح خود، و ... از دیگر ثمرات ماه مبارک رمضان است... ✍️دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس 🆔 @savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
فیلم برادران لیلا با آنکه فیلم‌های بسیاری را می‌بینم ولی اصلا اهل نقد و تحلیل نیستم چرا که خارج از
🛑 فیلم برادران لیلا ... 🎥 نقد فیلم ؛ 🔻 فیلمی خشمگین در برابر حماقت ! خشمی که کارگردان در مقابل نقد سیاست و فرهنگ اشتباه جامعه از خود بروز می‌دهد... ✍️علیرضا لطفی 🆔 @savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
🛑 فیلم برادران لیلا ... 🎥 نقد فیلم ؛ 🔻 فیلمی خشمگین در برابر حماقت ! خشمی که کارگردان در مقابل نقد
🛑 فیلم برادران لیلا ... 🎥 نقد فیلم ؛ 🔻 فیلمی خشمگین در برابر حماقت ! خشمی که کارگردان در مقابل نقد سیاست و فرهنگ اشتباه جامعه از خود بروز می‌دهد... این خشم تا آن جا پیش میرود که ترمز می برد و حس مخاطب را نسبت به فیلم دوگانه جلوه دهد؛ 🔻 در سکانس ابتدایی فیلم دسته ای از کارگران را می بینیم که با سرکوب نیروی های امنیتی مواجه می شوند ؛ سکانس بعدی لیلاست ( ترانه علیدوستی ) که در فیزوتراپی از تلوزیون شاهد این اعتراض است ؛ در اینجا صدای دستگاه فیزیوتراپی را به صورت ممتد شبیه صدای گلوله می‌شنویم ... 🔻 سکانس بعدی ما پدر خانواده رو شاهد هستیم ( سعید پور صمیمی ) که در افکار خودش فرو رفته و به فکر خودش است که چگونه همه فامیل به او توجه کنند ؛ این در حالیست که پسر او از کار خانه به اجبار اخراج شده ؛ و بقیه پسران او هم بیکار هستند ... 🔻 اسم فیلم برادران لیلاست؛ هسته مرکزی فیلم حول لیلا می چرخد اما چون لیلا از خودش برای برادرانش می‌گذرد اسم مناسبی است؛ لیلایی که توانسته خانواده را حفظ کند؛ حرص و جوش هایش برای نگه داشتن خانواده است و خواهری دلسوز برای برادران خود است؛ پدر خانواده روا برای خوردن قرص‌ها از خواب بیدار می‌کند؛ لیلا جلوی تلوزیون می نشیند و می‌گوید: بچه ها بریم دنبال کار و این یعنی نقش بیدار کننده را در خانواده ایفا می‌کند ... ♦️ یکی از نقدهای جدی به کارگردان عدم رعایت احترام به بزرگترهاست پدر را شخصیتی نشان می‌دهد که برای کسب اعتبار حاضر است دست به هرکاری بزند، پسر دوست است؛ می‌خواهد برای همه تصمیم بگیرد ؛ شخصیتی که در گذشته اش ضعیف بوده و حسرت همه چیز را دارد ... 🔻 فیلم برادران لیلا فیلمی تراژدی‌ست اما کارگردان برای بعضی سکانس ها مجبور است آن را کمدی نشان دهد؛ و برای اینکه روند تراژدی خود را حفظ کند دوباره همان خط تراژدی را به خود می‌گیرد ؛ این برای مخاطب ملموس و قابل درک است 🔻 خانواده لیلا خانواده فقیری نیست ؛ پدر لیلا پول دارد؛ اما آن را خرج مشکلاتش نمی‌کند بلکه خرج کمبود هایش و خرج اعتبار فامیل می‌کند ... 🔻سکانس های اغراغ آمیز ؛ زیاده روی در نشان دادن تصاویری که به جای همراهی بیشتر با شخصیت، مخاطب آن را پس می‌زند ... جایی که پسر خانواده تخمرغ می‌دزدد؛ مادر تخم‌مرغ را در جلوی پایشان می‌شکند تا چشم نخورند ... ♦️نگاه به زن در فیلم برادران لیلا نگاهی زن ستیز است ؛ حتی مادر لیلا وقتی که می‌بیند دخترش کمر درد دارد میگوید: شوهر کنی خوب میشی ؛ 🔻علیرضا برادر لیلا ( نوید محمد زاده ) برادری که همراه لیلا است و مخاطب به او به عنوان پشتیبان لیلا امید دارد در سکانسی می‌گوید همه این اتفاق ها تقصیر لیلاست ! ⏯ محور اصلی داستان فیک و دروغ است ... سکانس تماشای مسابقه کشتی کج توسط خانواده سکانس خانه بالا شهر پرویز ؛ خانه ای که نه سند دارد نه گاز سکانس دوست منوچهر که در دفتری فیک است تشکیلاتی هرمی دارد و قرار نیست کار کسی را در آن شرکت راه بیندازد ؛ صرف یک چرخه کاری می‌گذرد و آدم‌ها عوض می شوند و کسی قرار نیست به پولش برسد عروسی فیک که در آن خودشان بهم کادو می‌دهند ! انگار جامعه به سمت فیک بودن رفته است؛ افرادی که برایشان مهم نیست فیک بودن و به هر قیمتی می‌خواهند اعتبار بگیرند حتی اگر آن اعتبار کاذب باشد ... ♦️برادران لیلا هر کدام نماد افراد جامعه هستند ؛ پدر لیلا نماد رهبر و سر گروه آن جامعه است و لیلا قهرمانی از دل جامعه که روشنفکر است و میخواهد حق خود و برادران ( افراد جامعه ) خودش را از پدرش ( رهبر جامعه ) بگیرد ... ✍️علیرضا لطفی 🆔 @savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
🔘 | بازگشت به جهان فرهنگی مسجد 🖊سید محمدتقی موسوی کراماتی ▪️نخستین ویژگی که در بافت فرهنگی مسجد جلوه ممتازی به آن بخشیده، اتحاد هویت فردی و اجتماعی فرد در جهان فرهنگی آن است. ▪️ساختار وجودی مسجد به گونه‌ای است که کمیت‌گرایی، فرصت ظهور و بروز نمی‌یابد چرا که اساس آن بر کیفیت و بهره‌وری مطلوب استوار است. ▪️ویژگی ممتاز درونی‌سازی حاصل فرایند صحیح انتقال فرهنگ از سطوح بینشی و منشی است که به صورت مستمر و پیوسته در جهان فرهنگی مسجد، انسان مسلمان را در یک جایگاه خودآگاهانه قرار می‌دهد. 🖇 مطالعه یادداشت در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net