🔘فضای مجازی و جنگ شناختی؛ کدام راهبرد مقابله
✍️ سید علیرضا آل داود
▪️رهبر حکیم انقلاب اسلامی صبح اربعین ۱۴۰۳: جنگ و مبارزه همیشه ادامه دارد؛ در زمان تیغ و شمشیر یک جور است، در زمان اتم و فضای مجازی و هوش مصنوعی جور دیگر...
▪️بیش از ۱۴ سال از جمله عمیق و حکیمانه امام خامنهای حفظه الله میگذرد:"فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد". فضایی که رهبر انقلاب از عمق وجود به آن باور دارند که فرصتهای بینظیر برای انقلاب اسلامی دارد و البته در کنار فرصتها، تهدیدات بیشماری را هم وقتی ذیل حکمرانی سایبری آمریکاییها باشد، برای ما خواهد داشت.
▪️فضایی که بیش از ۳ دهه است به عنوان ابزار و سلاح جنگ شناختی، روایتها، سایبری، ارادهها و... توسط سازندگان و طراحانش بر ضد کشورهای مستقل مانند ایران اسلامی استفاده میشود.
▪️در کتاب شبه جنگ likewar نیز پژوهشگران غربی معترفند که اینترنت، شبکههای اجتماعی و پیام رسانها تبدیل به سلاح شدهاند و نام این جنگ در عصر ما، جنگ شناختی است.
▪️تاکید امروز رهبر انقلاب در خصوص نحوهی جنگ در عصر فضای مجازی و هوش مصنوعی اینست که باید در این فضا و عرصه هوش مصنوعی قوی شویم و با همین سلاح و ابزار به جنگ دشمنان برویم، اما این نکته مهم را هم باید در خاطرمان داشته باشیم که قاعده جنگ در زمین دشمن که تجهیز شده است اینست که چه ببریم و چه ببازیم، بازندهایم چرا که قاعده بازی را دشمن تعیین میکند!!!
▪️تجربیات چند ساله نشان داده است که حضور هوشمند با راهبرد نامتقارن منفی(زمین دشمن-شیوه خودی) خیلی راهبرد اثرگذاری در مقابله با دشمن نبوده است و باید راهبردی دگر برای این فضا داشته باشیم.
▪️عقلانیت در عرصه این جنگ به ما میگوید تا زمانیکه قاعده بازی و زمین دست دشمن است خیلی دارای اثر نخواهیم بود چراکه با فیلترینگ هوشمند حبابی، مقابله با نت ترولها و چت باتها، بستن اکانتها، پنهان کردن هشتگها و... روبرو خواهیم شد.
▪️راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، تغییر زمین بازی نظیر آنچه چین، کرهجنوبی، آمریکا، اتحادیه اروپا و ... انجام دادهاند تجارب مهم و آزموده شدهای پیش چشم ماست که باید با راهبردهای درست به سمت اجرایی شدنش حرکت کنیم.
▪️تغییر راهبرد جنگ و دفاع با توجه به شرایط فعلی ضروری به نظر میرسد اما مهمترین راهبردش جهاد تبیین هوشمند با بهره گیری از فناوریهای جدید مانند هوش مصنوعی در این زمین است.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘ویروسِ مقابله با بنیادگرایی مذهبی!
(Fun vax)
▪️ایجاد اختلال ادراکی و محاسباتی با ویروس(عوامل زیستی) در جنگ شناختی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘اهمیت رسانه در #جنگ_روایتها
▪️جایگاه و نقش تعیین کننده #رسانه در دنیای امروز، انکارناپذیر است.
در سال جاری رهبر انقلاب در دیدار با شاعران فرمودند: «امروز در دنیا چالشها و درگیریها چالشهای رسانهای است. بیش از آنچه موشک و پهپاد و هواپیما و ابزارهای جنگی و مانند این ها تأثیر بگذارند در عقب راندن دشمن، رسانهها هستند که تأثیر می گذارند و دلها را تحت تأثیر قرار می دهند، ذهن ها را تحت تأثیر قرار می دهند. جنگ، جنگ رسانهای است؛ هر کس رسانهی قویتر داشته باشد، در اهدافی که دارد ــ هر هدفی ــ موفقتر خواهد بود».
بدون شک، این سخنان رهبر انقلاب، به معنی نادیده گرفتن نقش موشک، پهپاد و ابزارهای جنگی نیست؛ هدف این است که ما به جایگاه مهم رسانه پی ببریم..
▪️بدون تردید، برای رسیدن به نقطه مطلوب، باید در عرصه رسانه، خودمان صاحب رسانهای قوی و تاثیرگذار شویم و حصر رسانهای دشمن را بشکنیم.
▪️با به راه افتادن جبهه رسانهای واحد در میان کشورهای مقاومت، همه مردم دنیا از اسارت رسانههای صهیونیستی نجات پیدا می کنند. به رغم همه فعالیت های نظام سرمایه داری و رسانه های آن ، مردم، تشنه حقیقت و انسانیت و اخلاق هستند.
▪️در #جنگ_روایتها، مهم این است که بتوانیم از طرق مختلف، روایت خودمان را به دنیا عرضه کنیم و به دشمن اجازه ندهیم که روایت جعلی و نمایشی خود را به مردم تحمیل کند.
▪️هر چقدر که بر رسانه، مسلط تر باشیم و روایت خود را به گوش مردم دنیا برسانیم، موفق تر خواهیم بود و راه را بر روایت جعلی، شبهه افکنی و حمله دشمن، میبندیم.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘در روزهای اخیر انیمیشنی محصول ایران در سینماهای اسرائیل نمایش داده می شود که نگرانی اسرائیلی ها از نفوذ ایران را برانگیخته است.
▪️این انیمیشن هم اکنون در سینماهای ایران، ترکیه، روسیه و اکنون اسرائیل در حال اکران است.
▫️به نقل از رسانههای اسرائیل، پس از انتشار مطلبی از یک پژوهشگر دانشگاهی این کشور در این زمینه که «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران» در ساخت این فیلم نقش داشته و این که قرار است یک درصد از درآمد فیلم صرف کودکان غزه شود، شرکت پخشکننده فیلم این ادعا را «سراسر هذیان» خواند و مالزی را به عنوان مبداء اصلی ارسال فیلم معرفی کرد.
▪️این فیلم، ساخته بهنود نکویی، هادی محمدیان و محمدجواد جنتی و محصول سال ۱۳۹۷، در ایران «محصول مشترک کانون پرورش فکری و گروه هنر پویا» معرفی شده است.
▫️جالب اینجاست که تا به امروز 15 میلیون دلار درآمد داشته است و تولیدکنندگان متعهد شده اند 1٪ از کل درآمد - تقریباً 140,000 دلار - را برای حمایت از کودکان غزه بپردازند
▪️انیمیشن «بچه زرنگ» که قبلا در ایران به عنوان یکی از «پرفروشترین» انیمیشنهای تاریخ سینمای ایران معرفی و در شماری از کشورهای دیگر نیز اکران شده، از دو هفته پیش در فهرست اکران سینماهای اسرائیل با نام «ببر سخنگو» در سانسهای کودکان و خانوادهها قرار گرفته است.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘در مکالمات تلفنی آیا از هویت تماس گیرنده آگاهی داریم؟
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘 فروپاشی استعمار پولی آمریکا
▪️پول آمریکا یک تکه کاغذ بیشتر نیست. جالب اینکه آمریکا دوبار سر کشورهای جهان کلاه میگذارد؛ یکی اینکه پول چاپ میکند و کالاهای آنها را میگیرد، بار دوم میگوید چرا پول را نگه میدارید؟ به خودم قرض دهید، با نرخ بهره نیم درصد؛ این چنین یک بار دیگر هم اینها را غارت میکند.
▪️یعنی در واقع دوبار غارت میکند که بعضیها میگویند که اگر این پولها به اقتصاد آمریکا برگردد و کالاهای آمریکا را طلب کند، آمریکا فرو میپاشد. یورو هم همین اتفاق افتاد. ممکن است در آینده همین داستان برای چین هم رخ دهد؛ یعنی هر کشوری که پولش جهانی شود این ظرفیت را دارد که سایر کشورها را استعمار پولی کند.
▪️البته این جریان کم کم دارد معکوس میشود، الان کشورهایی؛ مثل چین، ژاپن و روسیه دارند ذخایر دلاری و اوراق قرضهای را که از آمریکا دارند، کم میکنند. پس آن جریانی که آمریکا میتوانست از این ظرفیت سوءاستفاده کند، دارد از بین میرود.
✍️ محمدجواد توکلی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘صحبتهای جنجالی داریوش ارجمند درباره نفوذ پولهای کثیف در شبکه نمایش خانگی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘پاسخ سریع به تهدیدات سایبری با پلتفرم امنیتی پیشرفته ایرانساخت
▫️محققان دانشگاه صنعتی شریف در مرکز علوم داده با حمایت ستاد توسعه فناوریهای اتصالپذیری و ارتباطات موفق به توسعه سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی شدهاند که امنیت شبکههای ارتباطی را ارتقا می دهد.
▫️سیاوش احمدی، عضو هیاتعلمی دانشگاه صنعتی شریف درباره این سیستم امنیتی گفت: سیستم SOAR قادر است به صورت هوشمندانه در پاسخ سریع به تهدیدات سایبری کمک کند و پس از تشخیص نفوذ به یک سازمان تمهیدات لازم را به سرعت به متخصصان امنیتی پیشنهاد کند.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 ناگفتههایی از «پاول دورف» و پیامرسان تلگرام!
▪️ «پاول دورف» بنیانگذار و مدیر عامل تلگرام، روزهای گذشته بهدلیل نبود نظارت کافی بر محتوای مجرمانه در تلگرام در فرانسه دستگیر شد!
▪️ به این بهانه مستند #بدون_فیلتر با روایتی متفاوت از نقش پیامرسان تلگرام در حملات تروریستی و مخدوش امنیت روانی و ملی در کشورهای مختلف را حتما ببینید!
▫️ تماشا در لینک زیر:
🔗 B2n.ir/bdft
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘 حکمرانی فضای مجازی
✍️ سید علیرضا آلداود
▪️حکمرانی فضای مجازی به مجموعهای از سیاست گذاریها، راهبردها، اصول، قوانین و... اطلاق میشود که هدف آن مدیریت و نظارت بر فعالیتها و تعاملات در بستر اینترنت و فضای سایبر است. این حکمرانی شامل جنبههای مختلفی از جمله امنیت سایبری، حریم خصوصی، دسترسی به اطلاعات و مسئولیتهای اجتماعی میشود.
▫️اجزای کلیدی حکمرانی فضای مجازی:
1️⃣ قوانین و مقررات: تدوین قوانین برای کنترل رفتار کاربران، حمایت از حقوق مالکیت معنوی و جلوگیری از جرائم سایبری.
2️⃣حریم خصوصی و امنیت اطلاعات: تضمین حفظ حریم خصوصی کاربران و امنیت دادهها در برابر نفوذها و تهدیدات سایبری.
3️⃣دسترسی: تلاش برای فراهم کردن دسترسی مطابق حریم سنی و کنترلی به اینترنت و فناوریهای دیجیتال برای افراد احراز هویت شده
4️⃣مسئولیتپذیری سکوها: تعیین مسئولیتهای شرکتهای فناوری و سکوهای برخط در قبال محتوای منتشر شده و رفتار کاربران.
5️⃣حقوق بشر: رعایت حقوق بشر در فضای مجازی، از جمله آزادی بیان و حق دسترسی به اطلاعات با رعایت خطوط قرمز کشورها و مقابله با اخبار و اطلاعات جعلی، مقابله با تروریسم سایبری، مقابله با اقدامات سازمان یافته ضد کشورها نظیر شورشها، فتنهها و انقلابهای رنگی و... که عمدتا از سمت آمریکاییها حمایت و پشتیبانی میشود.
6️⃣همکاری بینالمللی: همکاری میان کشورها برای مقابله با تهدیدات جهانی مانند تروریسم سایبری، جرائم سازمانیافته و نقض حقوق بشر.
▪️چالشها:
▫️ تنظیم قوانین در سطح جهانی: تفاوتهای فرهنگی و سیاسی میان کشورها میتواند مانع از ایجاد یک چارچوب واحد شود.
▫️ تکنولوژیهای نوظهور: ظهور فناوریهای جدید مانند هوش مصنوعی و بلاکچین نیاز به بازنگری مداوم در قوانین دارد.
▫️سوءاستفاده از دادهها: نگرانیها درباره استفاده نادرست از دادههای شخصی کاربران و نقض حریم خصوصی.
▪️نتیجهگیری:
▫️حکمرانی فضای مجازی یک فرآیند پیچیده و چندوجهی است که نیازمند همکاری میان دولتها، شرکتهای فناوری و جامعه مدنی است. هدف نهایی آن ایجاد یک فضای دیجیتال امن، عادلانه و پایدار برای همه کاربران است که متاسفانه زیاده خواهیهای آمریکا و رژیم صهیونسیتی مانع اجرای عادلانه حکمرانی فضای مجازی در سطح جهان میشود و هر کشور به دلیل تهدیدات بسیار خطرناک ایجاد شده توسط این دو رژیم تروریستی، برای حکمرانی فضای مجازی مستقل خود برنامه ریزی نماید.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘اهمیت رسانه در جنگ روایتها
▫️جایگاه و نقش تعیین کننده #رسانه در دنیای امروز، انکارناپذیر است.
در سال جاری رهبر انقلاب در دیدار با شاعران فرمودند: «امروز در دنیا چالشها و درگیریها چالشهای رسانهای است. بیش از آنچه موشک و پهپاد و هواپیما و ابزارهای جنگی و مانند این ها تأثیر بگذارند در عقب راندن دشمن، رسانهها هستند که تأثیر می گذارند و دلها را تحت تأثیر قرار می دهند، ذهن ها را تحت تأثیر قرار می دهند. جنگ، جنگ رسانهای است؛ هر کس رسانهی قویتر داشته باشد، در اهدافی که دارد ــ هر هدفی ــ موفقتر خواهد بود».
بدون شک، این سخنان رهبر انقلاب، به معنی نادیده گرفتن نقش موشک، پهپاد و ابزارهای جنگی نیست؛ هدف این است که ما به جایگاه مهم رسانه پی ببریم..
▫️بدون تردید، برای رسیدن به نقطه مطلوب، باید در عرصه رسانه، خودمان صاحب رسانهای قوی و تاثیرگذار شویم و حصر رسانهای دشمن را بشکنیم.
▫️با به راه افتادن جبهه رسانهای واحد در میان کشورهای مقاومت، همه مردم دنیا از اسارت رسانههای صهیونیستی نجات پیدا می کنند. به رغم همه فعالیت های نظام سرمایه داری و رسانه های آن ، مردم، تشنه حقیقت و انسانیت و اخلاق هستند.
▫️در #جنگ_روایتها، مهم این است که بتوانیم از طرق مختلف، روایت خودمان را به دنیا عرضه کنیم و به دشمن اجازه ندهیم که روایت جعلی و نمایشی خود را به مردم تحمیل کند.
▫️هر چقدر که بر رسانه، مسلط تر باشیم و روایت خود را به گوش مردم دنیا برسانیم، موفق تر خواهیم بود و راه را بر روایت جعلی، شبهه افکنی و حمله دشمن، میبندیم.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘عوامل موثر در جنگ ترکیبی
▪️«میخواهند ملت را از راههای اطلاعرسانی جدا کنند...»
▫️به روایت رهبر معظم انقلاب(۱۴٠۲/۱/۱)
▪️دقیقا اصلیترین حربه در جنگ ترکیبی با محوریت شناختی، همین جداسازی مردم از رسانههای رسمی نظام و سوق دادن آنها بسمت رسانههای معاند است؛ آنگاه به راحتی میتوانند جای «جلاد و شهید»، «ظالم و مظلوم»، «خیانت و خدمت» را عوض کنند!
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘چرا وضعیت سینمای ایران، مطلوب نیست؟
▪️پاسخی کوتاه از استاد فرجنژاد
@FarajNezhad110
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
هدایت شده از 🧠📺📡 مؤسسه شناخت
49.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 انواع نبردهای جدید
◽️در این ویدئوی کوتاه پنج نوع از انواع جنگ اعم از جنگ نرم، جنگ شناختی، جنگ ترکیبی، جنگ اطلاعاتی و جنگ روانی اجمالاً معرفی شده است
#اختصاصی
#اینفوموشن
🔖 به کانال شناخت بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1828258374C648466e682
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘تلگرام در ایران به مدت ۶ ساله که فیلتر است. کسانی که تا دیروز منتقد تلگرام بودند از جمله #رسانه_ملی به دفاع از این پلتفرم میپردازند!
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#پارا_کتاب | #باز_نشر
🔘تصویر منفی مسلمانان در سینمای صهیونیستها
▪️صهیونیستها از همان سالهای آغازین سینما، فیلمهایی بر ضد مسلمانان و اعراب ساختند. سینمای صهیونیستی لحظهای از توصیف مسلمانان به ویژه اعراب به عنوان گروهی جاهل و وحشی و بلکه تروریست باز نایستاده است.
▪️گاهی اوقات این کار به صورت مستقیم و برخی اوقات هم به صورت غیر مستقیم صورت میپذیرد و از این طریق چنین افکاری به بیننده غربی و حتی گاهی به بیننده مسلمان القا میشود.
▪️ تاكنون صهيونيستها فیلمهای زیادی ساختهاند و مسلمانان را مورد حمله قرار داده و تاریخ و چهره و رفتار آنان را بد جلوه دادهاند مانند: فیلم «پسر شیخ»، «شیخ و رقاصه مصری»، «خرطوم».
▪️در کنفرانس حمایت از مقدسات و تمدن فرهنگی عربها آمده است که سینمای صهیونیستی تأثیراتی منفی بر حقوق اعراب در فلسطین دارد و حمله به غیر یهودیان و عقاید آنها را اصل وصیت مقدس میداند. به گونهای که یهودیان در این سینما دائماً در مقام اقلیت حاکم و مسلط و برتری جو هستند و شرق و غرب عالم به یک اقلیت مخالف (دشمن) تبدیل میشوند. همین امر نگرشی نژاد پرستانه به وجود میآورد که ضرورتاً با اهداف اعلام شده و اعلام نشده صهیونیسم برخورد پیدا میکند.
▪️اگر یهودیان حق دارند که سینما را به عنوان یک صنعت در یک کشور در انحصار خود بگیرند؛ این بدان معنی نیست که حق دارند سینما را به عنوان یک اندیشه و هنر برای خود احتکار کنند.
📚کتاب صهیونیسم و رسانه صفحه ۹۵
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘همه کشورها درگیر حکمرانی فضای مجازی هستند
▪️دبیر شورای عالی فضای مجازی:
▫️حکمرانی در فضای مجازی پیچیدگیهایی دارد که همه کشورها درگیر آن هستند؛ مانند بازداشت پاول دوروف در فرانسه یا تشکیل دادگاه تیکتاک در آمریکا.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ببینید
🔘سواد رسانهای
▪️لزوم مراجعه به چند منبع معتبر برای صحتسنجی محتوا
▪️لزوم هوشیاری نسبت به سوگیری رسانه
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#یادداشت | #اختصاصی 🔘نقدی بر رویکرد سینمای ایران به مهاجرت(بخش دوم) ▫️"نبودنت": ملودرامی بیفایده
#یادداشت | #اختصاصی
🔘نقدی بر رویکرد سینمای ایران به مهاجرت(بخش سوم)
▫️"آینههای روبرو": جسارتی بینتیجه
▪️نگار آذربایجانی در فیلم "آینههای روبرو"، با پرداختن به مشکلات هویتی و جنسی دو زن که مجبور به مهاجرت میشوند، تلاش کرده است تا تبعیضها و مشکلات اجتماعی را به تصویر بکشد. هرچند این رویکرد جسورانه و واقعگرایانه، به مسائل حساس و تابوشکن میپردازد، اما تصویر ارائه شده از جامعه ایران، به شدت تاریک و ناامیدکننده است. این فیلم نیز با تمرکز بر جنبههای منفی، عملاً مخاطب را به ترک وطن ترغیب میکند.
▫️"زندگی خصوصی آقا و خانم میم": روانشناسی سطحی
▪️روحالله حجازی در فیلم "زندگی خصوصی آقا و خانم میم"، به تاثیرات مهاجرت بر روابط خانوادگی پرداخته است. اما این فیلم نیز با پرداختی روانشناسانه و دراماتیک، به جای بررسی مسائل ساختاری و اجتماعی، تنها به جنبههای احساسی و فردی مهاجرت میپردازد. این رویکرد سطحی، نه تنها به درک عمیقتر موضوع مهاجرت کمک نمیکند، بلکه با نمایش مشکلات خانوادگی، مخاطب را از مسائل واقعی و جدی مهاجرت دور میکند.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘عطرآلود
▪️فیلم سینمایی "عطرآلود"، به کارگردانی هادی مقدم دوست، درامی اجتماعی درباره زندگی شخصی و کاری علی رزاقی است. علی که یک عطرساز است، میخواهد عطر خاص و جدیدی بسازد به نام «ع».
▪️تلاش برای رسیدن به هدف و پشتکار از اصلیترین پیامهای مثبت «عطرآلود» است. علی و عاطفه برای رسیدن به هدفشان، با یکدیگر همراهی و همدلی دارند. از خودگذشتگی، علاقه و محبت بین اعضای خانواده، تشویق و حمایت یکدیگر در همۀ شرایط از پیامهای مثبت این فیلم است.
▪️و از پیامهای منفی فیلم میتوان به این نکات اشاره کرد: علی بعد از اینکه از بیماریاش مطلع میشود، میخواهد کاری کند تا فرزندشان سقط شود که از این کار پشیمان میشود. در جایی از فیلم هم دربارۀ تریاک برای تسکین درد علی صحبت میشود اما فقط در صحبت باقی میماند.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#هوش_مصنوعی
🔘توسعهدادن فناوری هوشمصنوعی به لحاظ اخلاقی، کار درستیه؟
▫️حجتالاسلام والمسلمین غلامی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#پارا_کتاب | #باز_نشر
🔘تاریخ مدیریت صهیونیستی بر شرکتهای بزرگ انیمیشن سازی (بخش اول)
▫️پویانمایی جلوه گرافیکی و متحرک مجموعهای از نقاشیهای دو بعدی یا سه بعدی است که با نظمی مشخص در کنار یکدیگر قرار میگیرند. «ژوینسور مک کی» از ایالات متحده و «امیل کول » و «ژورژ ملس» از فرانسه از پیشگامان پویانمایی جهان بودهاند ولی امروزه «مک کی» را پدر این صنعت میدانند.
▫️تعداد زیادی از آثار پویانمایی از اوایل قرن بیستم تولید شد. اما بسیاری معتقدند شخصیت دایناسوری خلق شده به دست مک کی در سال ۱۹۱۴ نخستین پویانمایی تاریخ بوده است. این پویانمایی کوتاه شامل ده هزار تصویر نقاشی بود. در طول دهه های ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰، شرکتهای فیلم سازی سرمایههای هنگفتی برای تولید پویانماییهای سینمایی کوتاه هزینه کردند.
▫️پس از جنگ جهانی دوم، پویانمایی جایگاه پیشین خود را از دست داد و تا مدتها تلویزیون - که رسانه جدید آن زمان بود - این هنر را پشتیبانی مالی کرد. از اواخر دهه ۱۹۵۰ با پخش تولیداتی نوآورانه شاهد تولد دوباره انیمیشن در تلویزیون بودیم.
📚کتاب دین انیمیشن سبک زندگی صفحه ۵۳
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#نقد_بازی | #اختصاصی
🔘جادوگری و بتپرستی در بازی (World Of Warcraft)
▪️بازی مشهور World Of Warcraft (به اختصار Wow) با بیش از صد میلیون بازیکن در کل جهان، یکی از معروفترین بازی های آنلاین است. این بازی در ایران نیز طرفداران زیادی داشته و سایتهای زیادی مشغول به تبلیغ این بازی، پوشش خبرهای مختلف پیرامون آن و فروش رمانهای مبتنی بر جهان هستند.
▫️بازی وارکرفت بر اساس فلسفهی پاگانیستی (چندخداگرا و مشرک) ایجاد شده و علیرغم وجود ادیان مختلف در بازی، خدای واحد و مسیر حق ثابتی وجود ندارد؛ بلکه نیرو های مختلفی مثل تاریکی، مرگ، حیات، نور و... که هر کدام دارای خدایانی هستند، جهان را تدبیر میکنند.
▪️در این بازی، بازیکن میتواند در نقش جادوگر، شَمَن، کشیش (معتقد به دینی مشرکانه و مسیحی) ، راهب و... نقشآفرینی کند و با میلیونها نفر دیگر به رقابت بپردازد.
▫️در بازی نیروهای متافیزیکی مختلفی وجود دارد. مثلا Azeroth، روح جهانی و تایتانی بسیار قدرتمند است که اتفاقا به شکل یک زن تصویر میشود. این نگرش «روح زنانهی هستی» ریشه در مکتب عرفان یهودی شیطانگرا دارد که خالق این جهان و روح جاری در آن را یک موجود مؤنث میدانند و ریشهی بسیاری از جنبشهای فمینیستی جدید است.
▪️تفصیل نقد این بازی را بعدا ادامه خواهیم داد، اما یادمان باشد: «در بسیاری از مطالعات «جادوپژوهی» دربارهی جریانات کفرکیش جدید، عنوان شده:
بازی و نقشآفرینی، در قلب مراسمات جادویی قرار دارد.»
✍️نویسنده: عرفان مسیح
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مستند | #باز_نشر
▪️مستند ضد: مرگ کتاب(بخش یازدهم)
🔘دو گانه فرهنگ شفاهی و مکتوب
▫️ نوشتار و کتابت مرز بین تاریخ و ماقبل تاریخ است. شروع تاریخ و شروع تمدن همزمان است. پس خط و نوشتار نهتنها تاریخ، بلکه تمدن را نیز رقم زدهاست. تمدن چند ویژهگی دارد که باید این ویژهگیها در کنارهم باشند تا یک تمدن شکل بگیرد: دانش و آموزش، قدرت و مناسبات شهری. هر سه این موردِ تمدنساز به نوشتار نیاز دارد.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#پارا_کتاب | #باز_نشر 🔘تاریخ مدیریت صهیونیستی بر شرکتهای بزرگ انیمیشن سازی (بخش اول) ▫️پویانمایی ج
#پارا_کتاب | #باز_نشر
🔘تاریخ مدیریت صهیونیستی بر شرکتهای بزرگ انیمیشن سازی (بخش دوم)
▪️یکی از نخستین استودیوهای بزرگ پویانمایی «Hanna Barbera Productions»تلویزیونی جهان بود و ویلیام هانا و «جوزف باربارا » بنیان گذاران آن بودند که انیمیشن تام و جری را تولید کردند و تا چند دهه تولید آن تداوم یافت.
▪️ابتدا پویانمایی برای مخاطب کم سن تولید میشد اما امروزه در همه گروههای سنی مخاطب دارد. پویانمایی در طول زمان و سالهای ۱۹۶۰ تا پایان قرن بیستم به بخش جدایی ناپذیر برنامههای تلویزیونی تبدیل شد بسیاری از پژوهشگران تلویزیونی پویانمایی را یکی از قالبهای اصلی تلویزیونی میدانند.
▪️لازم است در نوع همکاری و روابط بین شرکتهای مختلف دقت کرد. بررسی چندین شرکت و همکاری آنها با کشورهای مختلف در زمینههای گوناگون این به هم پیوستگی را تأیید میکند. که نشانه حضور اقتصاد و تفکری زنجیره ای است. دقت در عناصر فعال این کمپانیها ما را در راهیابی به مافیا و مدیریت اقتصادی و فرهنگی صهیونیسم جهانی و سرمایه داری کثیف بین المللی بر شرکتهای فیلم سازی و انیمیشن سازی کمک خواهد کرد.
📚کتاب دین انیمیشن سبک زندگی صفحه ۵۳
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام