eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘 حکمرانی فضای مجازی ✍️ سید علیرضا آل‌‌داود ▪️حکمرانی فضای مجازی به مجموعه‌ای از سیاست گذاری‌ها، راهبرد‌ها، اصول، قوانین و... اطلاق می‌شود که هدف آن مدیریت و نظارت بر فعالیت‌ها و تعاملات در بستر اینترنت و فضای سایبر است. این حکمرانی شامل جنبه‌های مختلفی از جمله امنیت سایبری، حریم خصوصی، دسترسی به اطلاعات و مسئولیت‌های اجتماعی می‌شود. ▫️اجزای کلیدی حکمرانی فضای مجازی: 1️⃣ قوانین و مقررات: تدوین قوانین برای کنترل رفتار کاربران، حمایت از حقوق مالکیت معنوی و جلوگیری از جرائم سایبری. 2️⃣حریم خصوصی و امنیت اطلاعات: تضمین حفظ حریم خصوصی کاربران و امنیت داده‌ها در برابر نفوذها و تهدیدات سایبری. 3️⃣دسترسی: تلاش برای فراهم کردن دسترسی مطابق حریم سنی و کنترلی به اینترنت و فناوری‌های دیجیتال برای افراد احراز هویت شده 4️⃣مسئولیت‌پذیری سکوها: تعیین مسئولیت‌های شرکت‌های فناوری و سکو‌های برخط در قبال محتوای منتشر شده و رفتار کاربران. 5️⃣حقوق بشر: رعایت حقوق بشر در فضای مجازی، از جمله آزادی بیان و حق دسترسی به اطلاعات با رعایت خطوط قرمز کشورها و مقابله با اخبار و اطلاعات جعلی، مقابله با تروریسم سایبری، مقابله با اقدامات سازمان یافته ضد کشورها نظیر شورش‌ها، فتنه‌ها و انقلاب‌های رنگی و... که عمدتا از سمت آمریکایی‌ها حمایت و پشتیبانی می‌شود. 6️⃣همکاری بین‌المللی: همکاری میان کشورها برای مقابله با تهدیدات جهانی مانند تروریسم سایبری، جرائم سازمان‌یافته و نقض حقوق بشر. ▪️چالش‌ها: ▫️ تنظیم قوانین در سطح جهانی: تفاوت‌های فرهنگی و سیاسی میان کشورها می‌تواند مانع از ایجاد یک چارچوب واحد شود. ▫️ تکنولوژی‌های نوظهور: ظهور فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی و بلاک‌چین نیاز به بازنگری مداوم در قوانین دارد. ▫️سوءاستفاده از داده‌ها: نگرانی‌ها درباره استفاده نادرست از داده‌های شخصی کاربران و نقض حریم خصوصی. ▪️نتیجه‌گیری: ▫️حکمرانی فضای مجازی یک فرآیند پیچیده و چندوجهی است که نیازمند همکاری میان دولت‌ها، شرکت‌های فناوری و جامعه مدنی است. هدف نهایی آن ایجاد یک فضای دیجیتال امن، عادلانه و پایدار برای همه کاربران است که متاسفانه زیاده خواهی‌های آمریکا و رژیم صهیونسیتی مانع اجرای عادلانه حکمرانی فضای مجازی در سطح جهان می‌شود و هر کشور به دلیل تهدیدات بسیار خطرناک ایجاد شده توسط این دو رژیم تروریستی، برای حکمرانی فضای مجازی مستقل خود برنامه ریزی نماید. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘اهمیت رسانه در جنگ روایت‌ها ▫️جایگاه و نقش تعیین کننده در دنیای امروز، انکارناپذیر است. در سال جاری رهبر انقلاب در دیدار با شاعران فرمودند: «امروز در دنیا چالش‌ها و درگیری‌ها چالش‌های رسانه‌ای است. بیش از آنچه موشک و پهپاد و هواپیما و ابزارهای جنگی و مانند این ها تأثیر بگذارند در عقب راندن دشمن، رسانه‌ها هستند که تأثیر می گذارند و دلها را تحت تأثیر قرار می دهند، ذهن ها را تحت تأثیر قرار می دهند. جنگ، جنگ رسانه‌ای است؛ هر کس رسانه‌ی قوی‌تر داشته باشد، در اهدافی که دارد ــ هر هدفی ــ موفق‌تر خواهد بود». بدون شک، این سخنان رهبر انقلاب، به معنی نادیده گرفتن نقش موشک، پهپاد و ابزارهای جنگی نیست؛ هدف این است که ما به جایگاه مهم رسانه پی ببریم.. ▫️بدون تردید، برای رسیدن به نقطه مطلوب، باید در عرصه رسانه، خودمان صاحب رسانه‌ای قوی و تاثیرگذار شویم و حصر رسانه‌ای دشمن را بشکنیم. ▫️با به راه افتادن جبهه رسانه‌ای واحد در میان کشورهای مقاومت، همه مردم دنیا از اسارت رسانه‌های صهیونیستی نجات پیدا می کنند. به رغم همه فعالیت های نظام سرمایه داری و رسانه های آن ، مردم، تشنه حقیقت و انسانیت و اخلاق هستند. ▫️در ، مهم این است که بتوانیم از طرق مختلف، روایت خودمان را به دنیا عرضه کنیم و به دشمن اجازه ندهیم که روایت جعلی و نمایشی خود را به مردم تحمیل کند. ▫️هر چقدر که بر رسانه، مسلط تر باشیم و روایت خود را به گوش مردم دنیا برسانیم، موفق تر خواهیم بود و راه را بر روایت جعلی، شبهه افکنی و حمله دشمن، می‌بندیم. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘عوامل موثر در جنگ ترکیبی ▪️«می‌خواهند ملت را از راه‌‌های اطلاع‌رسانی جدا کنند...» ▫️به روایت رهبر معظم انقلاب(۱۴٠۲/۱/۱) ▪️دقیقا اصلی‌ترین حربه در جنگ ترکیبی با محوریت شناختی، همین جداسازی مردم از رسانه‌های رسمی نظام و سوق دادن آن‌ها بسمت رسانه‌های معاند است؛ آنگاه به راحتی می‌توانند جای «جلاد و شهید»، «ظالم و مظلوم»، «خیانت و خدمت» را عوض کنند! 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘چرا وضعیت سینمای ایران، مطلوب نیست؟ ▪️پاسخی کوتاه از استاد فرج‌نژاد @FarajNezhad110 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
هدایت شده از 🧠📺📡 مؤسسه شناخت
49.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 انواع نبردهای جدید ◽️در این ویدئوی کوتاه پنج نوع از انواع جنگ اعم از جنگ نرم، جنگ شناختی، جنگ ترکیبی، جنگ اطلاعاتی و جنگ روانی اجمالاً معرفی شده است 🔖 به کانال شناخت بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/1828258374C648466e682
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘تلگرام در ایران به مدت ۶ ساله که فیلتر است. کسانی که تا دیروز منتقد تلگرام بودند از جمله به دفاع از این پلتفرم می‌پردازند! 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
| 🔘تصویر منفی مسلمانان در سینمای صهیونیست‌ها ▪️صهیونیست‌ها از همان سال‌های آغازین سینما، فیلم‌هایی بر ضد مسلمانان و اعراب ساختند. سینمای صهیونیستی لحظه‌ای از توصیف مسلمانان به ویژه اعراب به عنوان گروهی جاهل و وحشی و بلکه تروریست باز نایستاده است. ▪️گاهی اوقات این کار به صورت مستقیم و برخی اوقات هم به صورت غیر مستقیم صورت می‌پذیرد و از این طریق چنین افکاری به بیننده غربی و حتی گاهی به بیننده مسلمان القا می‌شود. ▪️ تاكنون صهيونيست‌ها فیلم‌های زیادی ساخته‌اند و مسلمانان را مورد حمله قرار داده‌ و تاریخ و چهره و رفتار آنان را بد جلوه داده‌اند مانند: فیلم «پسر شیخ»، «شیخ و رقاصه مصری»، «خرطوم». ▪️در کنفرانس حمایت از مقدسات و تمدن فرهنگی عرب‌ها آمده است که سینمای صهیونیستی تأثیراتی منفی بر حقوق اعراب در فلسطین دارد و حمله به غیر یهودیان و عقاید آنها را اصل وصیت مقدس می‌داند. به گونه‌ای که یهودیان در این سینما دائماً در مقام اقلیت حاکم و مسلط و برتری جو هستند و شرق و غرب عالم به یک اقلیت مخالف (دشمن) تبدیل می‌شوند. همین امر نگرشی نژاد پرستانه به وجود می‌آورد که ضرورتاً با اهداف اعلام شده و اعلام نشده صهیونیسم برخورد پیدا می‌کند. ▪️اگر یهودیان حق دارند که سینما را به عنوان یک صنعت در یک کشور در انحصار خود بگیرند؛ این بدان معنی نیست که حق دارند سینما را به عنوان یک اندیشه و هنر برای خود احتکار کنند. 📚کتاب صهیونیسم و رسانه صفحه ۹۵ 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘همه کشورها درگیر حکمرانی فضای مجازی هستند ▪️دبیر شورای عالی فضای مجازی: ▫️حکمرانی در فضای مجازی پیچیدگی‌هایی دارد که همه کشورها درگیر آن هستند؛ مانند بازداشت پاول دوروف در فرانسه یا تشکیل دادگاه تیک‌تاک در آمریکا. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘سواد رسانه‌ای ▪️لزوم مراجعه به چند منبع معتبر برای صحت‌سنجی محتوا ▪️لزوم هوشیاری نسبت به‌ سوگیری رسانه 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#یادداشت | #اختصاصی 🔘نقدی بر رویکرد سینمای ایران به مهاجرت(بخش دوم) ▫️"نبودنت": ملودرامی بی‌فایده
| 🔘نقدی بر رویکرد سینمای ایران به مهاجرت(بخش سوم) ▫️"آینه‌های روبرو": جسارتی بی‌نتیجه ▪️نگار آذربایجانی در فیلم "آینه‌های روبرو"، با پرداختن به مشکلات هویتی و جنسی دو زن که مجبور به مهاجرت می‌شوند، تلاش کرده است تا تبعیض‌ها و مشکلات اجتماعی را به تصویر بکشد. هرچند این رویکرد جسورانه و واقع‌گرایانه، به مسائل حساس و تابوشکن می‌پردازد، اما تصویر ارائه شده از جامعه ایران، به شدت تاریک و ناامیدکننده است. این فیلم نیز با تمرکز بر جنبه‌های منفی، عملاً مخاطب را به ترک وطن ترغیب می‌کند. ▫️"زندگی خصوصی آقا و خانم میم": روان‌شناسی سطحی ▪️روح‌الله حجازی در فیلم "زندگی خصوصی آقا و خانم میم"، به تاثیرات مهاجرت بر روابط خانوادگی پرداخته است. اما این فیلم نیز با پرداختی روان‌شناسانه و دراماتیک، به جای بررسی مسائل ساختاری و اجتماعی، تنها به جنبه‌های احساسی و فردی مهاجرت می‌پردازد. این رویکرد سطحی، نه تنها به درک عمیق‌تر موضوع مهاجرت کمک نمی‌کند، بلکه با نمایش مشکلات خانوادگی، مخاطب را از مسائل واقعی و جدی مهاجرت دور می‌کند. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘عطرآلود ▪️فیلم سینمایی "عطرآلود"، به کارگردانی هادی مقدم دوست، درامی اجتماعی درباره زندگی شخصی و کاری علی رزاقی است. علی که یک عطرساز است، می‌خواهد عطر خاص و جدیدی بسازد به نام «ع». ▪️تلاش برای رسیدن به هدف و پشتکار از اصلی‌ترین پیام‌های مثبت «عطرآلود» است. علی و عاطفه برای رسیدن به هدف‌شان، با یکدیگر همراهی و همدلی دارند. از خودگذشتگی، علاقه و محبت بین اعضای خانواده، تشویق و حمایت یکدیگر در همۀ شرایط از پیام‌های مثبت این فیلم است. ▪️و از پیام‌های منفی فیلم می‌توان به این نکات اشاره کرد: علی بعد از اینکه از بیماری‌اش مطلع می‌شود، می‌خواهد کاری کند تا فرزندشان سقط شود که از این کار پشیمان می‌شود. در جایی از فیلم هم دربارۀ تریاک برای تسکین درد علی صحبت می‌شود اما فقط در صحبت باقی می‌ماند. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘توسعه‌دادن فناوری هوش‌مصنوعی به لحاظ اخلاقی، کار درستیه؟ ▫️حجت‌الاسلام والمسلمین غلامی 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
| 🔘تاریخ مدیریت صهیونیستی بر شرکتهای بزرگ انیمیشن سازی (بخش اول) ▫️پویانمایی جلوه گرافیکی و متحرک مجموعه‌ای از نقاشی‌های دو بعدی یا سه بعدی است که با نظمی مشخص در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. «ژوینسور مک کی» از ایالات متحده و «امیل کول » و «ژورژ ملس» از فرانسه از پیشگامان پویانمایی جهان بوده‌اند ولی امروزه «مک کی» را پدر این صنعت می‌دانند. ▫️تعداد زیادی از آثار پویانمایی از اوایل قرن بیستم تولید شد. اما بسیاری معتقدند شخصیت دایناسوری خلق شده به دست مک کی در سال ۱۹۱۴ نخستین پویانمایی تاریخ بوده است. این پویانمایی کوتاه شامل ده هزار تصویر نقاشی بود. در طول دهه های ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰، شرکت‌های فیلم سازی سرمایه‌های هنگفتی برای تولید پویانمایی‌های سینمایی کوتاه هزینه کردند. ▫️پس از جنگ جهانی دوم، پویانمایی جایگاه پیشین خود را از دست داد و تا مدت‌ها تلویزیون - که رسانه جدید آن زمان بود - این هنر را پشتیبانی مالی کرد. از اواخر دهه ۱۹۵۰ با پخش تولیداتی نوآورانه شاهد تولد دوباره انیمیشن در تلویزیون بودیم. 📚کتاب دین انیمیشن سبک زندگی صفحه ۵۳ 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
| 🔘جادوگری و بت‌پرستی در بازی (World Of Warcraft) ▪️بازی مشهور World Of Warcraft (به اختصار Wow) با بیش از صد میلیون بازیکن در کل جهان، یکی از معروف‌ترین بازی های آنلاین است. این بازی در ایران نیز طرفداران زیادی داشته و سایت‌های زیادی مشغول به تبلیغ این بازی، پوشش خبرهای مختلف پیرامون آن و فروش رمان‌های مبتنی بر جهان هستند. ▫️بازی وارکرفت بر اساس فلسفه‌ی پاگانیستی (چندخداگرا و مشرک) ایجاد شده و علی‌رغم وجود ادیان مختلف در بازی، خدای واحد و مسیر حق ثابتی وجود ندارد؛ بلکه نیرو های مختلفی مثل تاریکی، مرگ، حیات، نور و... که هر کدام دارای خدایانی هستند، جهان را تدبیر می‌کنند. ▪️در این بازی، بازیکن می‌تواند در نقش جادوگر، شَمَن، کشیش (معتقد به دینی مشرکانه و مسیحی) ، راهب و... نقش‌آفرینی کند و با میلیون‌ها نفر دیگر به رقابت بپردازد. ▫️در بازی نیرو‌های متافیزیکی مختلفی وجود دارد. مثلا Azeroth، روح جهانی و تایتانی بسیار قدرتمند است که اتفاقا به شکل یک زن تصویر می‌شود. این نگرش «روح‌ زنانه‌ی هستی» ریشه در مکتب عرفان یهودی شیطان‌گرا دارد که خالق این جهان و روح جاری در آن را یک موجود مؤنث می‌دانند و ریشه‌ی بسیاری از جنبش‌های فمینیستی جدید است. ▪️تفصیل نقد این بازی را بعدا ادامه خواهیم داد، اما یادمان باشد: «در بسیاری از مطالعات «جادوپژوهی» درباره‌ی جریانات کفرکیش جدید، عنوان شده: بازی و نقش‌آفرینی، در قلب مراسمات جادویی قرار دارد.» ✍️نویسنده: عرفان مسیح 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| ▪️مستند ضد: مرگ کتاب(بخش یازدهم) 🔘دو گانه فرهنگ شفاهی و مکتوب ▫️ نوشتار و کتابت مرز بین تاریخ و ماقبل تاریخ است. شروع تاریخ و شروع تمدن همزمان است. پس خط و نوشتار نه‌تنها تاریخ، بلکه تمدن را نیز رقم زده‌است. تمدن چند ویژه‌گی دارد که باید این ویژه‌گی‌ها در کنارهم باشند تا یک تمدن شکل بگیرد: دانش و آموزش، قدرت و مناسبات شهری. هر سه این موردِ تمدن‌ساز به نوشتار نیاز دارد. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#پارا_کتاب | #باز_نشر 🔘تاریخ مدیریت صهیونیستی بر شرکتهای بزرگ انیمیشن سازی (بخش اول) ▫️پویانمایی ج
| 🔘تاریخ مدیریت صهیونیستی بر شرکتهای بزرگ انیمیشن سازی (بخش دوم) ▪️یکی از نخستین استودیوهای بزرگ پویانمایی «Hanna Barbera Productions»تلویزیونی جهان بود و ویلیام هانا و «جوزف باربارا » بنیان گذاران آن بودند که انیمیشن تام و جری را تولید کردند و تا چند دهه تولید آن تداوم یافت. ▪️ابتدا پویانمایی برای مخاطب کم سن تولید می‌شد اما امروزه در همه گروه‌های سنی مخاطب دارد. پویانمایی در طول زمان و سال‌های ۱۹۶۰ تا پایان قرن بیستم به بخش جدایی ناپذیر برنامه‌های تلویزیونی تبدیل شد بسیاری از پژوهشگران تلویزیونی پویانمایی را یکی از قالب‌های اصلی تلویزیونی می‌دانند. ▪️لازم است در نوع همکاری و روابط بین شرکت‌های مختلف دقت کرد. بررسی چندین شرکت و همکاری آن‌ها با کشورهای مختلف در زمینه‌های گوناگون این به هم پیوستگی را تأیید می‌کند. که نشانه حضور اقتصاد و تفکری زنجیره‌ ای است. دقت در عناصر فعال این کمپانی‌ها ما را در راهیابی به مافیا و مدیریت اقتصادی و فرهنگی صهیونیسم جهانی و سرمایه داری کثیف بین المللی بر شرکت‌های فیلم سازی و انیمیشن سازی کمک خواهد کرد. 📚کتاب دین انیمیشن سبک زندگی صفحه ۵۳ 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🔘 معرفی و نقد سریال «در انتهای شب» ▫️زن و شوهری در مواجهه با مشکلات اقتصادی تصمیم می‌گیرند از یکدیگر جدا شوند. ▫️کارگردان: آیدا پناهنده ▫️سال ساخت: 1403 ▫️نقدنویس: فاطمه چرختابیان ▫️نریتور: شهناز خواجه‌وند 📎شماره قبلی نقد فیلم @asrezanan_ir 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘 « هر هدیه؛ یک پیام! » ▪️ برخی از افراد تولیدات رسانه ای را به یک هدیه بسته بندی شده تشبیه می کنند که شامل کاغذ کادو و بسته بندی، هدیه، قصد هدیه دهنده از هدیه دادن و تصور هدیه گیرنده است. ▪️ پیام های رسانه ای شامل سه بخش است: ▫️متن ▫️زیر متن ▫️فرا متن ▪️متن چیزی است که تولیدکننده پیام به شکلی صریح و بی واسطه آن را می سازد. ▪️ زیرمتن هدف اصلی سازنده ی پیام است و توسط تولیدکننده به کمک فنون رسانه ای رمزگذاری و توسط مخاطب بسته به دانایی و توانایی وی رمزگشایی می شود و همان قصد و نیتی است که هدیه دهنده دارد. ▪️فرامتن که فراتر از ساختار رسانه و خارج از خواست و اراده تولیدکننده و مصرف کننده پیام است و به فرهنگ، وضعیت زمانی و مکانی و عناصر بیرونی پیام برمی گردد و همان احساسی است که در فرد هدیه گیرنده ایجاد می شود و بسته به حالات و روحیات فردی و فرهنگ و آداب و رسومی که در آن بزرگ شده متفاوت است. ▪️ مراقب هدایای رسانه‌ای زیبا باشیم... زیرک باشیم و بدون رمز گشایی از قصد و نیت برنامه سازان، احساسات خود را در اختیار رسانه‌ها قرار ندهیم. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘در عصر دیجیتال؛ انتخاب بین مسیر علمی یا فعالیت در شبکه‌های اجتماعی ▪️دکتر نوری‌زه محمد نگادیان، استاد دانشگاه فناوری مارا مالزی، مطرح کرد؛ ▪️در عصر دیجیتال، بسیاری از افراد به طور روزانه در حال مرور شبکه‌های اجتماعی هستند و به ویدیوهای زنده‌ای که توسط اینفلوئنسرها به اشتراک گذاشته می‌شود، توجه می‌کنند. اینفلوئنسرها تجربیات زندگی، مهارت‌های خاص، نقد محصولات، سبک زندگی یا افکار خود را با دنبال‌کنندگانشان به اشتراک می‌گذارند. در کنار رشد اقتصادی و نیازهای بازار کار، یک روند جالب ظهور کرده است: فارغ‌التحصیلان مدارس به شغل به عنوان اینفلوئنسر در شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مند شده‌اند. ▪️تصمیم بین ادامه تحصیل و تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی بستگی به اهداف و نیازهای فردی دارد. دریافت مدرک تحصیلی فرصتی برای کسب مهارت‌های جامع مانند تفکر انتقادی، تحقیق و ارتباطات فراهم می‌آورد و می‌تواند به مشاغل پایدار و با درآمد بالا منجر شود. از سوی دیگر، موفقیت در زمینه اینفلوئنسر بودن به تخصص در ایجاد محتوا، برندینگ و تعامل با مخاطب نیاز دارد و ممکن است فرصت‌های شغلی و درآمدی آن ناپایدار باشد. ▪️در نهایت، انتخاب بین ادامه تحصیل و تبدیل شدن به اینفلوئنسر باید بر اساس اهداف و ارزش‌های فردی انجام شود. هر دو مسیر می‌توانند موفقیت و رضایت شخصی را به ارمغان آورند، اما توجه به پیامدهای طولانی‌مدت و تطابق با آرزوها و ارزش‌ها ضروری است. 🔗متن کامل: https://ihkn.ir/?p=38228 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| ▪️مستند ضد: مرگ کتاب(بخش دوازدهم) 🔘فضای مجازی و تقویت فرهنگ شفاهی ▫️ مخاطبان شبکه های اجتماعی از نظرهای مخالف خود گریزان هستند. نتیجه چنین اتفاقی؛ چیزی نیست جز وقت گذرانی بیشتر با رسانه‌هایی که تفکر مخاطب را تایید می‌کند. با این وضضع دیگر مجالی برای شک و تفکر وجود نخواهد داشت. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘روسیه از شر گوگل خلاص می‌شود؟! ▪️گوگل حساب‌های کاربری سرویس «ادسنس» را در روسیه غیرفعال و اعلام کرد و از این پس نمی‌تواند به کاربران این سرویس در کشور مذکور پرداخت انجام دهد. ▪️سرویس ادسنس (AdSense) به وب سایت‌ها و مالکان محتوا در سکوهایی مانند یوتیوب اجازه می‌دهد از جایگذاری تبلیغاتی که با گوگل مدیریت می‌شود، درآمدزایی کنند. ▪️گوگل مشخص نکرده دقیقاً چه تحولاتی در روسیه به اتخاذ این تصمیم منجر شده اما کاهش سرعت سرویس یوتیوب در هفته‌های گذشته بسیار مشهود بوده است. ▪️قانونگذاران روسی دلیل کاهش سرعت را عدم به روزرسانی تجهیزات گوگل در کشور از ۲۰۲۲ میلادی اعلام کرده‌اند. البته گوگل از سوی مقامات روسی تحت فشار است تا محتوای غیرقانونی را حذف کند. ▪️ذکر این نکته مهم است که بدانید شرکت گوگل در روسیه دفتر دارد و سرور کاربران روس گوگل در روسیه است و از دامنۀ روسی هم استفاده می‌کند و اساساً گوگل روسیه، تحت لیسانس گوگل آمریکاست و به نوعی یک برند روسی محسوب می‌شود و از این جهت به هیچ وجه قابل مقایسه با ایران نیست؛ولی با این حال هنوز در روسیه مشکل ایجاد می‌کند… 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘رمانتیسم عماد و طوبی ▪️فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبی» به کارگردانی و نویسندگی "کاوه صباغ‌زاده" داستان زندگی آدم‌هایی با همین نام است که از آشنایی تا سال‌ها بعد از ازدواج‌شان، در قالب فیلمی رمانتیک نمایش داده می‌شود. ▪️این فیلم در پی تصحیح یک سوال اشتباه است که از زوج‌ها می‌پرسند (شما چه گونه با هم آشنا شدید؟) در صورتی که باید بپرسند (شما چگونه رابطه تان را به این خوبی حفظ کرده‌اید؟) که توانسته این راز را به خوبی بپردازش کند. این فیلم با توجه به به تصویر کشیدن روابط و شوخی‌های زناشویی‌‌؛ مناسب کودکان نیست. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘 Sharenting چیست و چه آسیب‌هایی دارد؟ ▪️قسمت اول ▫️اشتراک‌گذاری زندگی کودکان توسط والدین در فضای مجازی، که به عنوان "شارنتینگ" شناخته می‌شود، می‌تواند تأثیرات بلندمدتی بر شکل‌گیری هویت و حریم خصوصی کودکان داشته باشد. ▪️نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی و رضایت ▫️کودکان، به‌ویژه در سنین پایین، نمی‌توانند رضایت آگاهانه برای به اشتراک‌گذاری تصاویر یا اطلاعات شخصی‌شان در فضای مجازی ارائه دهند. این فقدان اختیار به این معنی است که تصمیم‌گیری درباره‌ی ردپای دیجیتال آن‌ها کاملاً در دست والدین است که ممکن است همیشه پیامدهای بلندمدت را در نظر نگیرند. ▫️با بزرگ‌تر شدن کودکان، ممکن است با نحوه‌ی استفاده از تصاویرشان مخالفت کنند یا از محتوای به اشتراک‌گذاری شده احساس خجالت کنند که می‌تواند به مشکلات روانی منجر شود. ▫️والدینی که تصاویر و اطلاعات شخصی کودکان خود را در اینترنت به اشتراک می‌گذارند، ممکن است به‌طور ناخواسته کودکانشان را در معرض خطراتی مانند سرقت هویت یا سوءاستفاده آنلاین قرار دهند. مرز بین زندگی عمومی و خصوصی از بین می‌رود و حق حریم خصوصی کودکان به خطر می‌افتد. در برخی موارد، اطلاعات به اشتراک گذاشته شده می‌تواند به طرق مضری مورد استفاده قرار گیرد، مانند آدم‌ربایی دیجیتال یا کلاهبرداری. ▪️تأثیر بر شکل‌گیری هویت ▫️هنگامی که والدین جزئیات زندگی کودکان خود را به صورت آنلاین به اشتراک می‌گذارند، آن‌ها عملاً هویت دیجیتالی کودکانشان را پیش از اینکه خود کودکان بتوانند در این فرآیند مشارکت کنند، شکل می‌دهند. این ردپای دیجیتال زودهنگام می‌تواند بر چگونگی درک کودکان از خود و نحوه‌ای که دیگران آن‌ها را می‌بینند، تأثیر بگذارد. ▫️با نزدیک شدن کودکان به سنین نوجوانی که دوران بحرانی برای شکل‌گیری هویت است، ممکن است متوجه شوند که والدینشان پیش از آنکه خودشان بتوانند در این روند نقشی داشته باشند، هویتی آنلاین برای آن‌ها تعریف کرده‌اند. این موضوع می‌تواند با تصویری که آن‌ها از خود دارند تضاد پیدا کند و منجر به احساس خجالت، کینه یا عدم کنترل بر روایت شخصی‌شان شود. در موارد شدیدتر، این مسئله می‌تواند به سردرگمی هویتی یا دشواری در ایجاد حس فردیت و استقلال منجر شود. ▫️حضور دیجیتالی که والدین برای کودکان ایجاد می‌کنند، می‌تواند بر توسعه هویت آن‌ها تأثیر بگذارد. با رسیدن به دوره نوجوانی و بزرگسالی، کودکان ممکن است در ایجاد روابط اجتماعی، اعتماد به نفس، و حتی فرصت‌هایی مانند پذیرش در دانشگاه یا اشتغال، با مشکلاتی روبرو شوند. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘حریم شخصی در فضای مجازی ▫️نکاتی که باید برای امنیت خود و دیگران، در شبکه‌های اجتماعی رعایت کنیم. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘قدرت پیام های سابلیمینال: واقعیت یا خیال؟ ▪️سابلیمینال در لغت به معنای ادراکات زیرآستانه‌ای (آستانه‌ای :Liminal + زیر :Sub) است و در اصطلاح، پیام هایی هستند که ادعا شده است به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا زیرِ آستانهٔ آگاهی خودآگاه فرد قرار گیرند و به طور مستقیم توسط ناخودآگاه پردازش شوند. به تعبیر دیگر این پیام ها خارج از محدودهٔ آگاهی مستقیم فرد هستند و به صورت خودآگاه آین پیام ها را درک نمی‌کند؛ ولی به‌صورت ناخودآگاه بر رفتار و تصمیم‌گیری‌هایش تأثیر می‌گذارند. 🔗مطالعه متن کامل 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام