🔹کارگاه مستند سازی با #موبایل (مقدماتی و پیشرفته) با حضور استاد روح الله رفیعی برگزار می شود.
🔸 برخی از سوابق ایشان:
مدرس #مستند_سازی، مستند سازی با موبایل و مستند سازی در بحران
سابقه ساخت بیش از 150 مستند در داخل و خارج از کشور
سازنده مستند روز سیزدهم، مستند سونامی دیجیتال، پرواز 320، مستند خالد و مجتبی، مستند پشت پرده #شام، مستند مخیم #مدافع_حرم، مستند فرمانده جواد، مستند راوی نبل، مستند یک شهر زینب و ...
🔻 آنچه در پایان میدانید:
آشنایی با کارکردها و ویژگیهای فیلم های موبایلی
آشنایی با قابلیتها و محدودیتهای موبایل جهت مستندسازی
آشنایی با اصول اخلاقی #تصویربرداری از سوژه
آشنایی با نرم افزارهای تدوین موبایل
آشنایی با مبانی زیبایی شناسی تصویر: قاب بندی، رنگ بندی و...
ابزار و تجهیزات جانبی
ایدهپردازی تا تعیین سوژه
تصویربرداری و #صدابرداری با موبایل
#کارگردانی
ثبت نام تا 22 خرداد
مکان: قم، صفائیه، ک21، مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی - واحد #سواد_رسانه
شماره تماس: 371160 داخلی 5157
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
گزیده ای از مصاحبه سعید مستغاثی با خبرگزاری تسنیم درباره حال و هوای این روزهای تلویزیون:
▪️فاصله گرفتن رسانهها خصوصاً #سازمان_صداوسیما از مراکز فکری و آکادمی بهتعبیر مقام معظم رهبری #هیئتهای_اندیشهورز باعث شده خیلی از محصولات سریالی و برنامهای خالی از #محتوا باشد.
▪️دومین مسئله عدم همکاری #دولت با #رسانه_ملی است. بودجهها کم شده و هزینههای #تولید و ساخت برنامه و #سریال هر روز بیشتر میشود، از این رو، رادیو و #تلویزیون مجبورند تَن به همکاری با #مافیای_مالی و اسپانسرها بدهند.
▪️امروز #اسپانسر حرف اول را در تلویزیون میزنند؛ مردمانی که هیچ تخصص رسانهای ندارند و فقط بهدنبال منافع خاص خودشان هستند. همین حضور تعیینکننده اسپانسرها باعث شده که به صداوسیما شبهه #بختآزمایی و #قمار هم وارد کنند.
▪️مخاطب پایِ تماشایِ هر برنامهای مینشیند چشمانش بهروی ستارهمربعهایی باز میشود که #مجری به او میگوید "وارد این #اپلیکیشن بشوید" یا "فلان پیامک را به فلان ستاره بزنید". آنقدر این رویه ادامه پیدا کرده که مخاطب کلافه شده است. چرا باید در هر #پلان از برنامهای یک چنین پلاتوهای تبلیغی #مخاطب را آزار بدهد؟
▪️این تلویزیون روزگاری افرادی را کنار خودش داشت که از تفکرات رسانهای برخوردار بودند، دلشان برای اعتلای #رسانه میتپید اما آرامآرام از حیطه رسانه کنار رفتند، چون مورد توجه آن مراکز اسپانسری نبودند و نمیتوانند به رویه امروز تلویزیون خودشان را وفق بدهند.
▪️مگر در گذشته همه سریالها با بودجههای فاخر ساخته میشد. مگر همه سریالها بودجه «#مختارنامه» را داشتند یا دیگر سریالهای الف یا الفویژه! یک سریالهای سادهای همچون «پدرسالار»، «خانه سبز» و «همسران» در لوکیشنهای آپارتمانی ساخته شدند ولی در ذهن مخاطب ماند، بنابراین مسئله #بودجه نیست ....
▪️یک #خانم شیکپوش زیبا را میآورند یخچال فلان کشور بیگانه را #تبلیغ میکند که ادا و اطفاری نیز بههمراه دارد تا این محصول بهفروش برسد، همان تفکرات ضدفرهنگی را بهرخ میکشد که حرکتهای #تجاری منبعث از اندیشههای غربی است.
▪️#نفوذ در برنامههای تلویزیونی اتفاق افتاده است، زیرا برای جذب تماشاگر از #ماهواره کپی میکنند. میبینیم این کپیبرداریها حریم خانوادهها را میشکند. در برنامههای تلویزیونی از مهمان برنامه میخواهند "خصوصیترین حرفی را که به همسرت در خانه میزنی جلوی دوربین بگویی"! این حیازدایی اساس خانواده ایرانی است، یا میگویند "چطور عاشق شدی؟!"
▪️یک جایی باید متوجه بشویم این #سبک_زندگی غربی با ما فرق میکند. خانواده ما با خانوادههای آنها فرق میکند، برای همین است که #سند_2030 را برای خانوادههای ما ترجمه میکنند یعنی بهدنبال #همجنس_گرایی و مسائل دیگر هستند که ایدئولوژیهایشان با ما متفاوت است.
▪️برنامهای بهسبک یک برنامه #مستهجن هندی ساخته میشود حتی از رنگ، دکور و استودیوی آن کپیبرداری میکنند. غیر از ننگ #تقلید روی پیشانی رسانه، فرهنگ ایرانی نیز فراموش میشود و یک فرهنگ مسموم غربی جای آن را میگیرد. خطر این کار بهمراتب از #مشروبات_الکلی هم بدتر است.
▪️چه اجباری است 20 شبکه ترتیل، دعای جوشن کبیر و دعای #ماه_رمضان پخش کند و برنامههای بیخاصیت هم داشته باشد، این برنامهها را تعطیل کنید! اتفاقاً #مساجد بیشتر رونق پیدا میکند که این برنامههای بیخاصیت و مشغولیتهای اشتباه باعث شده تا مساجد هم خلوت شوند. #مقام_معظم_رهبری هم فرمودند "هنرمندانه در این مباحث ورود کنید."
▪️امروز سریالهایی روی #آنتن میروند که یک پلانش رمضانی نیست و به #روزه و #نماز ربطی ندارند. محض رضای خدا راجع به رمضان صحبت نمیکند؛ یک سفره افطاری پهن میشد و آدمها دور هم جمع میشدند سبک زندگی رمضانی خانوادهها بهرخ کشیده میشد. لااقل یکی میگفت "من روزهام"! اما این سریالها هیچکدامشان مناسبتی نیستند.
▪️چه نیازی است که اینهمه سریالهای سطحی ساخته شود در حالی که در مسئله #سیل یا #راهپیمایی_اربعین به ساخت یک کار نمایشی مؤثر و مفید اعتنایی نکرد. 5 سال است این حرکت بزرگ در اربعین اتفاق میافتد اما دریغ از توجه مدیران تلویزیون که بهروی چنین موضوعات مغتنمی، تمرکز کنند. واقعاً باید بازخواست شوند که این هزینهها را چگونه صرف میکنند.
و ....
https://tn.ai/2025312
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
شفقنا- دبیر انجمن سواد رسانه ای طلاب از برگزاری دوره های سواد رسانه در تابستان ویژه طلاب خبر داد.
🔹عباسعلی متولیان در گفت وگو با شفقنا با بیان اینکه دوره های تابستانه سواد رسانه طلاب در چهار موضوع به صورت تخصصی و جداگانه برگزار می شود، اظهار داشت: این دوره در تابستان به صورت تخصصی برای طلاب و خانواده آن ها برگزار می شود.
او با اشاره به دوره مطالعات فضای مجازی بیان کرد: در این دوره به مباحثی پیرامون اهمیت فضای مجازی، فضای مجازی و فرهنگ، فضای مجازی و سبک زندگی و مسائلی که به بحث های علوم انسانی فضای مجازی است پرداخته می شود.
دبیر انجمن سواد رسانه ای طلاب با بیان دوره تئوری و عملی تولید محتوا در فضای مجازی گفت: هدف از برگزاری این دوره آشنایی طلاب با فضای مجازی است یعنی طلبه های شرکت کننده در این دوره یاد می گیرند چگونه محتوای دینی و تبلیغی خود را در فضای مجازی ارائه کنند و بستر عرضه و ارائه این محتواها را داشته باشند.
او تولید محتوا را یک دوره کارگاهی خواند و افزود: طلاب در این دوره یاد می گیرند که چه طور محتوا را به یک بستر قابل عرضه در فضای مجازی تبدیل و چگونه با شبکه های اجتماعی کار کنند تا یک صفحه موفق داشته باشند و بتوانند مخاطبین بیشتری را جذب کنند.
متولیان کارگاه نقد و تحلیل فیلم را یکی دیگر از دوره های کارگاهی برگزار شده در عرصه فیلمسازی عنوان کرد و گفت: طلاب در این دوره با طرز نقد و تحلیل فیلم آشنا می شوند.
دبیر انجمن سواد رسانه ای طلاب ادامه داد: دوره عملی عرصه فیلم بحث مستند سازی است که یکی از دغدغه های مورد نیاز برای طلاب است. با این آموزش طلاب می توانند تجربه های تبلیغی خود را به مستند تبدیل و برای مخاطبین دیگر در عرصه مجازی ارائه کنند، البته مستند سازی نیازمند بسیاری از لوازم و ابزاری است که شاید برای یک طلبه امکان پذیر نباشد بنابراین ما در راستای این هدف دوره مستند سازی با موبایل را برگزار خواهیم کرد زیرا اکثرا افراد دارای گوشی هوشمند هستند.
او با بیان اینکه در این دوره آموزشی طلاب می توانند تجربیات دوران تبلیغ خود را برای دیگر طلاب و عموم مردم به اشتراک بگذارند، خاطرنشان کرد: طلاب در این دوره با طرز قاب بندی دوربین، تنظیم نور و صدای موبایل و همچنین استفاده از نرم افزارهای موجود در گوشی آشنا می شوند.
متولیان با اشاره به اینکه این دوره توسط انجمن سواد رسانه طلاب برگزار می شود خاطرنشان کرد: این دوره به مدت ۶ هفته برای عموم طلاب اعم از برادران و خواهران در مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی با ارائه مدرک برگزار می شود و آخرین مهلت ثبت نام ۲۲ خرداد ماه سال جاری می باشد.
🔴 (ثبت نام تا 29 خرداد تمدید شد)
لینک خبر در پایگاه شفقنا:
https://fa.shafaqna.com/news/761053/
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
📢 مهلت #ثبت_نام تمدید شد
🔹قابل توجه علاقه مندان به دوره های #سواد_رسانه:
🔸ثبت نام دوره های #تابستانه انجمن سواد رسانه طلاب تا 29 خرداد تمدید شد.
🔻قابل ذکر است کلاس ها نیز در روزهای 29 و 30 خرداد آغاز خواهد شد.
مکان: قم، صفائیه، ک21، مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی - واحد #سواد_رسانه
شماره تماس: 371160 داخلی 5157
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
📢 ویدیوهای انجمن سواد رسانه طلاب بر روی #آپارات
🔻 برای تماشای ویدیوهای #سواد_رسانه در موضوعات مختلفی همچون #فضای_مجازی ، #سینما ، #بازی_های_رایانه_ای و ... به آدرس زیر در کانال آپارات #اشراق مراجعه نمایید:
https://www.aparat.com/user/video/user_list/userid/1239527/usercat/77684
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
معاون هماهنگ کننده سپاه:
🔹در شرایط کنونی ملی کردن #فضای_مجازی از ملی کردن صنعت نفت دارای اهمیت بسیاری بیشتری است.
🔹باید برای اینکه #شبکه_ملی_اطلاعات محقق شده و در عرصه فضای مجازی به خودکفایی برسیم کمر همت ببندیم.
fna.ir/da888p
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 سواد رسانه ای چیست؟
دکتر سید بشیر حسینی در این باره می گوید:
#سواد_رسانه_ای
یعنی دانش استفاده درست از رسانه ها
در سواد رسانه ای یک سری دانش مورد نیاز است و یک سری مهارت ها و ...
#دانلود_کنید
#تماشا_کنید
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
سواد رسانهای چیست؟
دکتر یونس شکرخواه
"سواد رسانهای" (#Media_Literacy) در یک تعریف بسیار کلی عبارت است از یک نوع درک متکی بر مهارت که براساس آن میتوان انواع رسانهها و انواع تولیدات آنها را شناخت و از یکدیگر تفکیک و شناسایی کرد.
این درک به چه کاری میآید؟ به زبان ساده، سواد رسانهای مثل یک رژیم غذایی است که هوشمندانه مراقب است که چه موادی مناسب هستند و چه موادی مضر؛ چه چیزی را باید مصرف کرد و چه چیزی را نه و یا اینکه میزان مصرف هر ماده بر چه مبنایی باید استوار باشد.
#سواد_رسانهای میتواند به مخاطبان رسانهها بیاموزد که از حالت انفعالی و مصرفی خارج شده و به معادله متقابل و فعالانهای وارد شوند که در نهایت به نفع خود آنان باشد. به دیگر سخن، سواد رسانهای کمک میکند تا از سفرهی رسانهها به گونهای هوشمندانه و مفید بهرهمند شویم.
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
📌 #معرفی_کتاب:
ما و مسائل #فضای_مجازی
مؤلف: #فرشاد_مهدی_پور
ناشر: انتشارات #سروش
🔹زیستن در فضای مجازی، تجربه انسانِ عصر جدید است، تجربهای دوراز ذهنتر از آنچه از رواج #فناوری به تصور میآمد. فناوریِ مستقلشده، کار را به جایی رسانده که زندگی بدون آن، تقریباً در همۀ ساحتهای کلی و جزئی امکانناپذیر است و این بیامکانی، از روی ناچاری و ناتوانی است، نه الزاماً انتخاب.
🔹«ما» جدای از این جامعه مجازیشده زندگی نمیکنیم و دراصل چنین انتخابی نیز وجود ندارد و از آنجا که خیلی معلوم نیست که هر که «مطلع»تر است، گرفتاریها و مشکلات کمتری دارد، بهناگزیر باید درباب نسبتِ فضای مجازی با #فرهنگ، #سیاست و اقتصادِ ایران نیز اندیشید.
🔹کتاب مورد نظر مسئله شناسی روابط در فضای مجازی را با تکیه بر آنچه کاربر ایرانی معمولاً با آن سروکار دارد در دستور کار قرار دارد. در این زمینه نویسنده تلاش کرده راه حل یابی و شناخت مسیرهای طی شده و ناشده را در نظر داشته باشد. به این ترتیب در این کتاب تا جایی که سعی شده تا جایی که ممکن بوده از مرزهای واقعیات فاصله گرفته نشود اما این میان، نوعی ناخرسندی و بدبینی از مجازیگرایی به چشم می آید که گویی نمیتوان از آن دوری کرد.
🔹«ما و مسائل فضای مجازی» در ۳ فصل تدوین شده که عبارت اند از: «فرهنگ»، «جامعه» و «سیاست – اقتصاد». نویسنده در این فصل ها توصیفِ نسبتاً دقیقی از ۴ خردهنظام زیستی، اقتصادی، شخصیتی، و فرهنگی ارائه کرده است.
خرید بصورت دیجیتالی در:
http://yon.ir/d3civ
#کتاب_بخوانیم
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
سواد رسانهای و عدالت اجتماعی
دکتر یونس شکرخواه
🔹در گام اول باید گفت سواد رسانهای آمیزهای از تکنیکهای بهرهوری مؤثر از رسانهها و کسب بینش و درک برای تشخیص رسانهها از یکدیگر است. من بر این باورم که هدف اصلی #سواد_رسانهای بهخصوص وقتی دربارهی رسانههای جمعی حرف میزنیم، میتواند سنجش نسبت هر محتوا با "#عدالت_اجتماعی" باشد.
🔹بنابراین هدف اصلی سواد رسانهای میتواند این باشد که بر اساس آن بتوان دید آیا بین محتوای یک رسانه- به مثابه محصول نهایی- با عدالت اجتماعی رابطهای وجود دارد یا خیر. به عبارت بهتر، خواننده یا بیننده یا شنوندهی یک مضمون رسانهای بهتر است رابطه و نسبت محتوای یک رسانه با عدالت را در نظر گرفته و نزدیکی یا دوری محتوای یک رسانه از عدالت را مورد توجه قرار دهد تا همیشه در ارتباط با رسانه به جای تسلیم بودن و یا تسلیم شدن به رابطهی یکسویه و انفعالی، رابطهای فعالتر و تعاملیتر داشته باشد.
🔹باید به این گفته افزود که هر نظام رسانهای دارای یک سلسله مراتب است که اجزای آن قابل تجزیه و تحلیل و شناسایی است؛ همچنین همین سلسله مراتب است که محصول نهایی رسانه یا همان محتوای رسانه را میسازد. رفتار و بافت این سلسلهمراتب، شبیه یک کارخانه است. در کارخانه هم تمام اجزا- اعم از زیرساختها، نرمافزارها، نیروی انسانی و...- دست به دست هم میدهند تا محصول نهایی خود را با توجه به اهداف از پیش تعریف شده، تحویل مصرفکننده بدهند.
🔹شاید یک تفاوت مهم در مقایسهی رسانهها و کارخانهها این باشد که در رسانهها کار بهگونهای صورت میگیرد که مصرفکننده گمان کند یک حقیقت محض را دریافت کرده که عاری از پیشداوری یا القاءگری است. البته شاید بعضی از کارخانهها هم مُهر استاندارد را به همین منظور بر کالای نامرغوب بزنند تا مصرفکننده گمان کند یک جنس مرغوب دریافت کرده است.
🔹به این ترتیب میتوان گفت محصول نهایی یک #رسانه الزاماً آینهی دنیایی که آن را پوشش میدهد نیست؛ محصول نهایی یک رسانه ممکن است بخشی از جهان یا شکل تحریف شدهای از آن باشد و یا حداقل در بازتاب دادن جهان ناموفق مانده باشد. محتوای رسانه میتواند در خدمت تثبیت یک جریان، گروه یا طبقه و یا در خدمت قدرت حاکمه باشد و آن طبقه و قدرت الزاماً عدالتجو، رهاییبخش و آزادیگرا نباشد.
🔹چنین محصول رسانهایی نمیتواند در خدمت عدالت اجتماعی عمل کند، بلکه در خدمت نیروهایی است که درصدد عدم تأمین عدالت و یا سلب عدالت اجتماعی هستند. بنابراین میتوان این نکته را در نظر داشت که آگاهی و اطلاعاتی که از رسانهها به دست میآید، ممکن است لزوماً به صلاح اجتماع و یا عامهی مردم نباشد. به عنوا مثال در نظر بگیرید بازتاب تهاجم اسرائیل به #غزه را در رسانههای گوناگون جهان که هر کدام از زاویهای به بازتاب آن پرداختند...
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
سواد رسانه ای، درک متکی بر مهارت :
دکتر یونس شکرخواه
🔹سواد رسانهای یک نوع درک متکی بر #مهارت است و اگر قرار است از سفرهی رسانهها انتخابهای دقیق و درستی داشته باشیم، آنگاه میتوانیم بر نقش و جایگاه چنین مهارتهایی بهطور خاص تأکید کنیم.
🔹سینما و هواپیما؛ دو مثال تبیین نقش مهارتها
مثال اول: اگر در یک فیلم پسرکی دهساله در حال دویدن باشد و در همان هنگام دویدن تبدیل به یک مرد چهلساله شود، برای کسی که #فیلم زیاد دیده است، اتفاق عجیبی نیست. تماشاگر حرفهای سینما میداند که رجوع به آینده- در این مثال 40 ساله شدن فرد مورد بحث- یا بازگشت به گذشته یک فرد یا یک موضوع، احتیاج به چهل سال انتظار ندارد. این امری بدیهی در سینماست که میتواند در یک پلان رخ دهد (فلاش فوروارد و فلاشبک).
🔹اما دیدن چنین صحنهای برای کسی که برای اولینبار است که فیلم میبیند، ممکن است ایجاد سردرگمی کند و لذا از خودش بپرسد آن پسرک چه شد؟ و این مرد چهلساله کیست؟ اما تماشاگر حرفهای سینما بهتدریج به دانش و مهارتهایی مسلط شده که لازمهی درک فیلم است و بر اثر آن، نمادهای و نشانههای دیداری در #سینما را بهخوبی میشناسد.
🔹مثال دوم: اگر بخواهیم در کابین خلبان یک هواپیما بنشینیم و آن را به پرواز درآوریم نیاز به مجموعهای از مهارتها داریم تا بتوانیم هواپیما را به حرکت درآورده، به پرواز کشانده، کنترل کرده و به مقصد برسانیم. مگر غیر از این است؟
مسلط شدن به #سواد_رسانهای هم مستلزم کسب آمیزهای از مهارتهاست. با این تفاوت که در دو مثال مربوط به سینما و هواپیما، زودتر به نقش مهارتهای خاص پی میبریم. نداشتن مهارتهای مربوط به زبان سینما به عدم درک فیلم میانجامد و نداشتن مهارتهای مربوط به پرواز، به سقوط و مرگ منجر خواهد شد.
🔹ممکن است بر این گمان باشیم که در استفاده از رسانهها از مهارتهای کافی برخوردار هستیم، در حالیکه اینجا، موضوع سواد رسانهای میتواند به مهارتهای یک ملوان تازهکار و یا یک ملوان ماهر شبیه باشد. ملوان تازهکار هم به دریا میرود اما ممکن است دیگر رنگ ساحل را نبیند. برخلاف ملوان تازهکار، ملوان ماهر ممکن است حتی در شرایطی که دریا توفانی است اصلاً عزم آب نکند و اگر هم برود، بهخوبی میداند تا چه عمقی باید پیش رفت و چگونه با امواج مقابله و از آنها عبور کرد و به ساحل بازگشت.
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
ضرورت سواد رسانهای
دکتر یونس شکرخواه
🔹تا اینجا باید تا حدودی مشخص شده باشد که چرا به سواد رسانهای نیاز داریم. امروز در دنیایی زندگی میکنیم که خواه ناخواه در شرایط اشباع رسانهای قرار دارد. فضای پیرامون ما سرشار از #اطلاعات است. به عنوان مثال وقتی #تلفن_همراه یکنفر به صدا درمیآید، این اطلاعات موجود در فضا است که پل ارتباط او با تماسگیرنده شده؛ یا زمانیکه یک #مودِم میتواند افراد را به جهان بیانتهای اینترنت بکشاند، نشانهای دیگر است از همین شرایط حاکمیت اشباع رسانهای بر جهان؛ و یا حالا که میلیونها #روزنامه و #مجله و #کتاب و #خبرگزاری و شبکهی تلویزیونی بر زمین و زمان میبارد، همه نیاز دارند به اینکه در برابر چنین فضایی، چتری بر سر بگیرند و یک رژیم مصرف اتخاذ کنند.
🔹 همه نیاز دارند به اینکه در انتخابهایشان بیشتر دقت کنند، درست مانند آنچه مردم در مورد تغذیهی خودشان عمل میکنند. چون مردم اکنون باسوادتر شدهاند، مراقب هستند که در غذایی که مصرف میکنند چقدر #کلسترول، #ویتامین و یا مواد دیگر باید باشد؛ در فضای رسانهای هم باید دانست چه مقدار باید در معرض #رسانه های مختلف اعم از دیداری، شنیداری و نوشتاری بود و چه چیزهایی را از آنها برداشت.
🔹 زمانی که در بزرگراههای اطلاعاتی حرکت میکنید، #سواد_رسانهای میتواند به شما بگوید چه مقدار از وقتتان را در چه #سایت هایی- اعم از شناخته شده و ناشناخته- و چه مقدار از آن را فرضاً در #چتروم ها بگذرانید. بنابراین میتوان گفت که هدف سواد رسانهای در نخستین گامهای خود، تنظیم یک رابطهی منطقی و مبتنی بر هزینه- فایده با رسانهها است.
🔹 به این معنا که در برابر رسانهها چه چیزهایی را از دست میدهیم و چه چیزهایی را به دست میآوریم؟ و باز به عبارت بهتر، در مقابل زمان و هزینهای که صرف میکنیم، در نهایت چه منافعی به دست میآوریم؟ بنابراین یکی از اهداف اصلی سواد رسانهای این است که استفاده مبتنی بر #آگاهی و با فایده از سپهر اطلاعات را تأمین کند.
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh