eitaa logo
ستاد راهبری معماری و شهرسازی اسلامی
862 دنبال‌کننده
501 عکس
232 ویدیو
12 فایل
ستاد راهبری معماری و شهرسازی اسلامی حوزه های علمیه، بمنظور تلاش در ارائه الگوی تمدنی مبتنی بر فقه جعفری ، مرکب از اساتید حوزه و دانشگاه، از سال ۱۳۹۹ تشکیل شده است. ارتباط: @ad_setadmemari
مشاهده در ایتا
دانلود
جای خالی ساخت مدرسه در پروژه‌های مسکن ملی/ انبوه‌سازان کوتاهی می‌کنند، دستگاه قضایی تماشا 👤 فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت، گفت: بر اساس قانون به ازای ساخت 200 واحد مسکونی باید یک واحد آموزشی نیز ساخته شود ولی راه‌هایی برای دور زدن قانون در این پروژه‌ها اعمال شده مثلاً به جای 200 واحد، 199 واحد ساخته می‌شود. 💠 دادستان‌ها می‌توانند در تمام موارد تخلفات انبوه‌سازان در عدم ساخت و تامین مدرسه، ورود کنند و با صدور دستور قضایی، جلوی فروش این واحدها از سوی انبوه‌سازان متخلف را بگیرند اما شاهد عدم حضور و ورود دادستان‌ها هستیم که باعث استمرار تخلفات انبوه‌سازان شده است. 🌐 https://maskan.news/?p=1899 ستاد راهبری معماری و شهرسازی اسلامی🔻 @setad_memari
6.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هر روزِ من غروب یه جمعه است... ستاد راهبری معماری و شهرسازی اسلامی🔻 @setad_memari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
12.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دکتر محمدباقر قالیباف؛ رئیس مجلس: قانون جهش تولید کجا گفته دولت باید بسازد. در برنامه هفتم که ابلاغ شده کجا گفته دولت خانه بسازد. دولت مکلف است تسهیلات این را پرداخت کند. 💠 یکی از موضوعات مهم مسکن است و امام دستور داده که آن زمین را به مردم بدهید و ما الان زمین در اختیار مردم قرار نمی‌دهیم. 💠 ما نزدیک به ۱۵ میلیون هکتار زمینی داریم که قابل سکونت در کشور است. ما الان کمتر از یک درصد این را در سطح اشغال داریم یعنی حدود بین هفت تا هشت دهم درصد آن اشغال شده است. ستاد راهبری معماری و شهرسازی اسلامی🔻 @setad_memari
⭕️ جلسه پیگیری ساخت مساجد در طرح نهضت ملی مسکن با همت ستاد راهبری معماری و شهرسازی اسلامی حوزه در دانشکده معماری و شهرسازی اسلامی دانشگاه قم برگزار گردید. 💠 در این نشست که با حضور نمایندگان؛ شورای عالی تعالی مساجد، اداره راه و شهرسازی استان قم و ستاد راهبری معماری و شهرسازی اسلامی برگزار شد به بررسی و مشکلات ساخت مساجد در طرح پرداخته شد. 💠 همچنین مقرر گردید شاخص های طراحی، ساخت و بهره برداری مساجد توسط کارگروه مشترک تدوین گردد. ستاد راهبری معماری و شهرسازی اسلامی🔻 @setad_memari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃 برافراشته شدن پرچم منقش به نام مبارک حضرت زینب کبری سلام الله علیها در جوار گنبد مطهر حرم امام رضا علیه‌السلام ✨ولادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب سلام الله علیها مبارک 💐 ستاد راهبری معماری و شهرسازی اسلامی🔻 @setad_memari
📌 تیم اقتصادی دولت پاسخگوی عدم پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن باشد... 👤محمدمنان رئیسی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس: موضوع افزایش تسهیلات نهضت ملی مسکن در شورای عالی مسکن دولت سیزدهم تصویب شده است اما متاسفانه بانک مرکزی برخلاف مصوبه شورای عالی مسکن که با حضور رئیس جمهور و اعضای شورا تصویب شده از پرداخت تمرد می‌کند. 💠 اگر تسهیلات 800 میلیون تومانی نهضت ملی مسکن پرداخت نشود، این طرح با چالش جدی مواجه می‌شود. 💠 هزینه تمام شده هر متر مربع نسبت به زمان شروع طرح حدود سه برابر افزایش داشته و هم اکنون به بیش از 15 میلیون تومان رسیده است. لذا هزینه ساخت یک واحد صد متری حداقل 1.5 میلیارد تومان می‌شود که در صورت عدم افزایش تسهیلات مذکور، متقاضیان که عموما از دهک‌های ضعیف جامعه و فاقد هستند امکان تامین یک میلیارد تومان آورده را ندارد. 💠 متاسفانه بانک‌ها و بانک مرکزی در حوزه پرداخت تسهیلات مسکن 800 میلیون تومانی هم کارشکنی کرده و هم در حق اقشار ضعیف و محروم جامعه اجحاف می‌کنند. 💠 در این رابطه مجلس از ابزارهای نظارتی خود استفاده کرده و از رئیس بانک مرکزی و وزیر امور اقتصاد دارایی نیز دعوت می کنیم تا با حضور در کمیسیون عمران، توضیحات خود را ارائه کرده و برای خانه دار کردن مردم در این شرایط راه حل دهند. 🖥 icana.ir ستاد راهبری معماری و شهرسازی اسلامی🔻 @setad_memari
6.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌱 همه دم نفسم روح و جانم شده نام تو وِرد زبانم برود همه از کشور دل تو بمان‌ تو‌‌ بمان در جهانم... ستاد راهبری معماری و شهرسازی اسلامی🔻 @setad_memari
📌 ذینفعان «احتکار زمین» مانع بزرگ ساخت مسکن ملی 💠 یکی از مهمترین چالش‌ها در حوزه مسکن، تامین زمین مناسب برای ساخت گسترده مسکن از سوی دولت است. به طور خاص کارشناسان دستگاه‌هایی همچون منابع طبیعی و سازمان امور اراضی کشور و همچنین بخش‌هایی از وزارتخانه‌های کشاورزی و مسکن که متولی اراضی در وزارتخانه شان هستند، بارها بر لزوم جلوگیری از برای ساخت و ساز بیشتر مسکن تاکید کرده‌اند. 💠 در طرف مقابل کارشناسان معتقدند دلیل اصلی احتکار زمین از سوی نهادهای متولی، مسئله تعارض منافع است و در واقع دستگاه‌های دولتی به نوعی به کاسب زمین تبدیل شده‌اند. به این ترتیب منافع شرکت‌های دولتی و بانک‌هایی که املاک را در اختیار دارند، ایجاب می‌کند که از عرضه زمین بیشتر برای توسعه ساخت و ساز مسکن جلوگیری شود و برای تحقق این هدف به دستگاه‌های متولی نیز نفوذ کرده‌اند و از شعارهای ظاهرا قابل قبولی همچون «تحقق امنیت غذایی» و «جلوگیری از تخریب محیط زیست» نیز استفاده می‌کنند. 💠 احتکار زمین و محدودیت عرضه آن باعث توسعه عمودی شهرها و مشکلاتی چون کاهش کیفیت زندگی، افزایش آلودگی و ترافیک شده است. در حالی که مشکل اصلی امنیت غذایی ناشی از کمبود منابع آبی است، و استفاده بهینه از زمین‌های دولتی می‌تواند به بهبود زیرساخت‌های شهری کمک کند. بنابراین، سیاست‌های بهتری در تخصیص زمین و مدیریت منابع آب ضروری است. 💠 عرضه زمین دولتی کلید اصلی موفقیت طرح‌های ساخت مسکن دولت است؛ چرا که استفاده از این فرصت، امکان تحقق گسترده آن با نیاز کمتر به منابع بانکی و بودجه‌ای را فراهم می‌کند. دولت میتواند از طریق زمین‌های تحت مالکیت خود در شهرهای بزرگ و کوچک، قیمت زمین را از فرآیند حذف کند. ✍️ علی ملک‌زاده ستاد راهبری معماری و شهرسازی اسلامی🔻 @setad_memari
📌 جای مسکن بالای دولت است ... 💠 با تغییر دولت، اخیرا بحث سرنوشت نهضت ملی مسکن و آینده ساخت مسکن‌های حمایتی بر سر زبان‌ها افتاده است. در گام صفر دولت باید اهداف خود از برنامه را بازبینی نماید؛ زیرا در صورت مشخص نبودن هدف ممکن است تجارب نامطلوب گذشته مجددا تکرار گردد و موجب اتلاف منابع کشور گردد. 💠 ساخت مسکن‌های حمایتی مستلزم توجه به سه سطح برنامه‌های آمایشی، ملی و منطقه‌ای است. تا زمانی استراتژی‌های هر یک از این سه سطح مشخص نباشد، ساخت مسکن حمایتی شبیه مُسکن برای بازار مسکن رفتار خواهد نمود و چه بسا وضعیت تامین مسکن را در برخی از مناطق بدتر نماید. 💠 ظرفیت جذب جمعیت در مناطق، کیفیت تامین متناسب با نیاز و الگوهای توسعه شهر و مسکن سه عامل کلیدی در تدوین استراتژی‌ها محسوب می‌شوند که توجه به آنها باعث تنوع در ارائه نسخه‌های متنوع در پهنه کشور و الزامات اختصاصی خواهد شد. 💠 به عنوان مثال در حال حاضر بر اساس استانداردهای شاخص کیفیت شهر تهران بیش از سه میلیون نفر جمعیت اضافی را در خود جای داده است که منجر به ایجاد بحران‌های سکونتگاهی در این شهر شده است و نیازمند اتخاذ برنامه متفاوت برای آن می‌شود. به همین ترتیب نیاز است برای سایر مناطق سکونتگاهی، استراتژی مخصوص آن تدوین شود. این رویکرد استفاده از انواع ابزارهای تامین مالی را نیز برای دولت تسهیل خواهد کرد. 💠 در سطح نهادی، به دلیل ماهیت چند بخشی توسعه شهرها اقدامات مربوط به تدوین و پیاده سازی استراتژی‌های هر منطقه نیازمند بسیج شدن و همراهی سایر دستگاه‌ها است که این امر با رویکرد فرماندهی واحد در سطح رئیس‌جمهور امکان‌پذیر است. بنابراین لازم است که پیشبرد برنامه تامین مسکن در بطن توسعه شهرها، در سطوح عالی تصمیم‌گیری دولت پیگیری گردد. ✍️ افشین بیک‌پور؛ کارشناس اقتصاد مسکن ستاد راهبری معماری و شهرسازی اسلامی🔻 @setad_memari
📍پارادوکس خانه کوچک و خانواده بزرگ / چگونه فشارهای اقتصادی خانواده‌ها را از داشتن فرزند بیشتر منصرف می‌کند؟ 👤 مسعود عالمی نیسی، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی(ره)، در یادداشتی مطرح کرد؛ 💠 کاهش ناشی از موانع ساختاری است نه کمبود تمایل جوانان به ازدواج و بچه‌دار شدن. اگرچه ۸۸ درصد جوانان تمایل به ازدواج و داشتن دو تا سه فرزند دارند، اما مشکلاتی مانند دشواری استفاده مادران از حمل‌ونقل عمومی و نبود امکانات مراقبت از کودک در فضاهای عمومی، فشار زیادی بر خانواده‌ها وارد می‌کند. 💠 همچنین، محدودیت‌های قوانین موجب کوچک شدن خانه‌ها شده و هزینه بالای مسکن، فضای زندگی و آرامش خانواده‌ها را کاهش داده است. در نتیجه، این عوامل باعث کاهش انگیزه افراد برای فرزندآوری بیشتر می‌شود. 💠 بزرگ کردن فرزند در زندگی امروزی به پروژه‌ای پیچیده تبدیل شده که نیازمند زمان و هزینه زیاد است. در گذشته، کودکان زمان زیادی را با همسالان، همسایگان و بستگان می‌گذراندند، که به یادگیری مهارت‌ها و پذیرش هنجارها کمک می‌کرد. اما امروزه، خانواده‌های کوچک‌تر و نبود محیط‌های حمایتی، فشار بیشتری بر والدین وارد کرده و کیفیت را کاهش داده است. 🌐 متن گزارش: https://ihkn.ir/?p=39082 ستاد راهبری معماری و شهرسازی اسلامی🔻 @setad_memari