eitaa logo
بینش مطهر || مطهَرین
2.2هزار دنبال‌کننده
898 عکس
177 ویدیو
78 فایل
دبیرخانه بینش مطهر استان قم ✔کانال جامع اندیشه های شهید مطهری ✔برگزاری دوره های معرفتی کاربردی مکان:قم،خیابان مصلی قدس ک ۱۰ پ 23 شماره تماس 09193533133 ادمین تبادلات و راهنمایی : @binesh_qom @H_sami84 : مسئول شعبه ⭕انتشار مطلب باذکر منبع بلامانع است.
مشاهده در ایتا
دانلود
45.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #استاد_شهید_مرتضی_مطهری 📽 #بخش_اول 🔰 «فیلم سخنرانی شهید مطهری در مورد جمهوری اسلامی و شبهات پیرامون آن» 📅 #10 فروردین 1358 #تئوریسین_نظام #الگوی_همیشه_جاوید @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
49.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #استاد_شهید_مرتضی_مطهری 📽 #بخش_دوم 🔰 «فیلم سخنرانی شهید مطهری در مورد جمهوری اسلامی و شبهات پیرامون آن» 📅 #10 فروردین 1358 #تئوریسین_نظام #الگوی_همیشه_جاوید @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
🎥 📝ناصر قیلاوی زاده 🔰فیلمی از شهید مطهری که تا کنون ندیده اید... 🔷 امروز 12 فروردین 🇮🇷 است. روزی که بیش از 98درصد مردم ایران به جمهوری اسلامی ایران رای دادند. 🔶 متاسفانه به دلیل تقارن این روز بزرگ با ایام تعطیلات نوروز، شرایط مساعدی برای پرداختن به این مفهوم والا و تئوری عالی وجود نداشته است. 🔷 در این ایام که فرصت دیدن و شنیدن و تحقیق بیشتر است، فیلم سخنرانی شهید مطهری در این موضوع را برای شما منتشر می کنیم. 👌🏻 این جلسه روز قبل از برگزاری رفراندوم سراسری از تلویزیون پخش شده است. لینک بخش اول: https://eitaa.com/bineshemotahar_qom/593 لینک بخش دوم: https://eitaa.com/bineshemotahar_qom/594 🙏🏼 با متشر کردن این پیام از کانال ، ما را به دوستان خود معرفی کنید و آنها را نیز به دیدن این فیلم کمتر دیده شده دعوت کنید. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 💐 نظرات و پیشنهادهای و سوالات خود را در مورد این پست با ادمین کانال @binesh_qom به اشتراک بگذارید و توسط اساتید موسسه پاسخ بگیرد. @bineshemotahar_qom بینش مطهر | استان قم
کشتار مسلمانان هند.pdf
398.2K
بسم الله الرحمن الرحیم 🔷در زمانی که کشتار مسلمین هند اوج گرفته بود مطلبی رو از شهید مطهری خدمت شما مخاطبین ارجمند تقدیم کردیم. https://eitaa.com/bineshemotahar_qom/474 🔶اکنون که چندی از آن وقایع تلخ می گذرد یکی از مخاطبین خوب کانال از اهالی این دیار شریف که ساکن در ایران (دانشجوی دانشگاه دولتی ) است برای ما متنی را ارسال کرده اند. 💐 این متن به قلم جناب آقای و در توضیح کامل این وقایع و علت وقوع آنها می باشد. متن کامل بدون هیچگونه تصرفی در اختیار شما عزیزان قرا می گیرد. 🔷امید است این قبیل مطالعات و آگاهی ها که در یکی از لوازم لاینفک می باشد باعث حرکت در این باشد. 🙏🏼 با متشر کردن این پیام از کانال ، ما را به دوستان خود معرفی کنید و آنها را نیز به دیدن این خواندن این متن دعوت کنید. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 💐 نظرات و پیشنهادهای و سوالات خود را در مورد این پست با ادمین کانال @binesh_qom به اشتراک بگذارید و توسط اساتید موسسه پاسخ بگیرد. @bineshemotahar_qom بینش مطهر | استان قم
🔰 #درس_هایی_از_نهج_البلاغه 🔷یکی از منابع تاثیر گذار در شکل گیری تفکر خاص و عمیق شهید مطهری ، کلمات امیرالمومنین و خصوصا کتاب شریف نهج البلاغه است. این مطلب در تمام آثار شهید به خوبی آشکار است. 🔷آشنایی شهید با دنیای نهج البلاغه توسط یک استاد اسلام شناس بزرگ به نام آیت الله میرزا علی آقای شیرازی اصفهانی (ره) محقق شد. 🔷این آشنایی آنقدر برای شهید مهم و تاثیر گذار بود که خود می گوید: 《آن وقت بود که عمیقا احساس کردم این کتاب را نمی شناختم و بعدها مکرر آرزو کردم که ای کاش کسی پیدا شود و مرا با دنیای قرآن نیز آشنا سازد.》 البته بعدها این آرزوی شهید به زیبایی هر چه تمام تر محقق شد و توفیق آشنایی شهید با #علامه_طباطبایی (ره) میسر شد. 🔷 به فرموده ی شهید:《 اخیرا جهان اسلام دارد #نهج_البلاغه را کشف میکند》 و البته باید گفت امروزه همه دنیا دارد نهج البلاغه را کشف می کند و به تعبیر بهتر باید گفت نهج البلاغه با تحلیل ها و معارف والای خود جهان را فتح می کند و شرایط رسیدن به #حکومت_جهانی_مهدوی را سریعتر محقق می کند. این هدف همان هدف اصلی در گام دوم انقلاب و احیای تمدن نوین اسلامی است. 🔷 بنابراین آشنایی ما با نهج البلاغه در تحقق #گام_دوم_انقلاب و رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی بسیار راهگشا می باشد. 🎁 از این پس در کانال بینش مطهر در روزهای #چهارشنبه پست هایی با عنوان #درس_هایی_از_نهج_البلاغه را خدمت شما ارائه می دهیم که هر پیام شامل تفسیر کوتاه شهیدمطهری از نهج البلاغه می باشد. 💢منتظر پست های #نهج_البلاغه باشید. #چهارشنبه_علوی #گام_دوم_انقلاب #حکومت_مهدوی @bineshemotahar_qom بینش مطهر
(1) 🔷نهج البلاغه دریای بیکرانی است که به طرز اعجاب آوری سرشار از معارف والا در علوم مختلف است . شهید مطهری در مورد نهج البلاغه اینچنین می گوید: 👌🏻نهج البلاغه که من نمی ‌توانم بگویم چگونه کتابی است؟ در نهج البلاغه عناصر گوناگون را می ‌بینید، وقتی انسان نهج البلاغه را مطالعه می ‌کند؛ ♨️گاهی خیال می‌کند که دارد حرف می ‌زند ♨️یک جای دیگر را که مطالعه می ‌کند، خیال می‌کند یا است که دارد حرف می‌زند ♨️جای دیگرش را که مطالعه می ‌کند، می‌بیند یک مرد حماسی مثل است که دارد حرف می‌ زند ♨️یا فلان مرد آزادیخواه که جز چیزی سرش نمی‌شود دارد حرف می‌زند ♨️یک جای دیگر را که مطالعه می ‌کند، خیال می‌کند یک گوشه نشین و یک گوشه گیر و یا یک دارد حرف می‌زند. ✅همه ارزشهای انسانی را در آن می‌بینیم‌ چون سخن، نماینده روح گوینده است. 📚انسان کامل ، ص44 💢منتظر پست های باشید. @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
♨️ پاسخ به یک پرسش مهم در مورد حقوق زن ⁉️ حاج‌آقا من یه سوالی داشتم، در اسلام چرا باید زن برای خروج از خونه اجازه شوهر را کسب کند؟ در حالی که هیچ سند علمی روانشناسی بر بهتر بودن قدرت استدلال و تصمیم گیری نسبت به زنان وجود ندارد. ❓آیا شهید مطهری جایی در آثارشون به این مسئله پرداخته‌اند؟ 🔰 : 🔷برای پاسخ به این سوال از کتاب «نظام حقوق زن در اسلام» استاد مطهری استفاده شده است و در یک مقدمه و سه نکته کوتاه به این مسئله پرداخته ایم. 🔷در متن پاسخ از کتاب «» خصوصا فصل ششم و هفتم کتاب استفاده شده است. 🎁پیشنهاد می شود این کتاب را از طریق لینک مقابل دریافت کنید. https://eitaa.com/shmotahari/46 👇🏻متن تفصیلی پاسخ را در پست بعدی کانال مشاهده فرمایید.👇🏻👇🏻 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 💐 نظرات و پیشنهادهای و سوالات خود را در مورد این پست با ادمین کانال @binesh_qom به اشتراک بگذارید. @bineshemotahar_qom بینش مطهر | استان قم
اجازه خروج زن از منزل.pdf
97.7K
❎ پاسخ به پرسش بالا👆🏻👆🏻👆🏻 📝 نویسنده: 📕 پاسخ کامل در فایل PDF 🔷بحث خروج زن از خانه با اجازه شوهر به موضوع مدیریت مرد د ر خانواده باز می گردد. یعنی یکی از شاخص های مدیریت مرد در خانواده همین بحث خروج از خانه با اجازه شوهر می باشد. اما باید گفت که چرا باید برای مرد خانواده چنین مسولیتی را قرار دهیم؟ 🔷در جواب می گوییم خانواده مثل سایر نهادی های اجتماعی همچون یک سیستم می باشد و همان طور که در سایر سیستم ها برای اینکه سیستم به نتیجه ی مطلوب برسد و بازدهی مناسب داشته با شد باید اولا این سیستم دارای مدیری باشد که مدیریت این سیستم را ب رعهده داشته باشد و ثانیا هر کدام از افرا د سیستم وظیفه و مسولیتی را برعهده بگیرند. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 💐 نظرات و پیشنهادهای و سوالات خود را در مورد این پست با ادمین کانال @binesh_qom به اشتراک بگذارید. @bineshemotahar_qom بینش مطهر | استان قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ⭕️ فهرست سوم از مطالب کانال 🔰موضوع: مطالب تربیتی در آثار شهید مطهری 🔶توضیح: 🔷شهید مطهری به واقع معلم انقلاب است، معلمی که هم خودش و هم آثارش به تربیت نفوس مستعد پرداخته اند و هنوز هم این ادامه دارد. در اینکه راز این مقام تربیتی و توان پرورش انسان در چیست؛ هیچ گواهی بهتر از خود آثار شهید نیست. 🔷تا بدین جای کار کانل مطالبی را با این نگرش در اختیار شما قرار داده ایم و ان شاء الله این کار ادامه خواهد داشت، لیست مطالب را در اختیار شما قرار می دهیم. 1️⃣اثرتربیتی کار کردن برای انسان / وضع ناهنجار دانشجویان در انتخاب رشته تحصیلی https://eitaa.com/bineshemotahar_qom/170 2️⃣اثر تربیتی سختی در زندگی انسان / اکسیر حیات https://eitaa.com/bineshemotahar_qom/182 3️⃣ عمل مداومت اثر گذار است نه فعل دفعی! https://eitaa.com/bineshemotahar_qom/193 4️⃣اثر تربیتی جهان بینی الهی / معنای خود شناسی چیست؟ https://eitaa.com/bineshemotahar_qom/215 5️⃣ ریشه همه آثار معنوی، اخلاقی و اجتماعی عبادات، در یاد حق است. https://eitaa.com/bineshemotahar_qom/272 6️⃣اساس تربیت اسلامی فطرت است. https://eitaa.com/bineshemotahar_qom/529 7️⃣ جایگاه اصل در تربیت اسلامی https://eitaa.com/bineshemotahar_qom/572 8️⃣ ادبی از آداب تربیت فرزند از نگاه شهید مطهری / درس شهید از پدرش https://eitaa.com/bineshemotahar_qom/579 🙏🏼از شما مخاطبین گرامی نیز درخواست می کنیم تا اگر در ضمن مطالعات خویش با مواردی از این قبیل مواجه شدید به آیدی @binesh_qom ارسال کنید تا همه و ها از آن بهره مند گردند. با تشکر- ادمین کانال https://eitaa.com/joinchat/2767650840Cd17f406221
🎙 🔰 غالب مفاهيم اخلاقى و تربيتى اسلام- اگر نگوييم تمام آنها- به شكل وارونه‏اى الآن در افكار ما مسلمانها وجود دارد / توكل در قرآن يك مفهوم و است؛ يعنى هرجا كه قرآن مى‏خواهد بشر را وادار به عمل كند و ترسها و بيم ها را از انسان بگيرد، مى‏گويد تكيه‏ات به خدا باشد و جلو برو / ولى وقتى كه شما همين توكل را در ميان تفكر امروز مسلمين جستجو مى ‏كنيد، مى ‏بينيد يك مفهوم مرده است. https://eitaa.com/bineshemotahar_qom/610 بینش مطهر استان قم
🎙 🔰 اثر تربیتی توکل از نظر اسلام / غالب مفاهيم اخلاقى و تربيتى اسلام به شكل وارونه ‏اى در افكار ما مسلمانها وجود دارد. 🔷 مسائل تربيتى بسيار مسائل حساسى است، تيغ دو دم است؛ يعنى اين مسائل اگر خوب و صحيح آموزش داده شود اثر بسيار عالى دارد، ولى اگر يك ذره از مسير خودش منحرف شود، صد درصد اثرش معكوس است. ⭕️ من خودم در حدودى كه مطالعه كرده‏ام و مخصوصاً در در اين زمينه مطالعه دارم، مى‏ بينم كه غالب مفاهيم اخلاقى و تربيتى اسلام- اگر نگوييم تمام آنها- به شكل وارونه‏اى الآن در افكار ما مسلمانها وجود دارد. 🔷 مثلًا كه خودش يك مفهوم اخلاقى تربيتى اسلامى است. اسلام مى ‏خواهد مردم مسلمان متوكل بر خدا باشند. اگر شما توكل را در قرآن مطالعه كنيد - و من در هر جاى قرآن توكل آمده است يادداشت كرده‏ام- مى ‏بينيد از تمام اينها هماهنگى عجيبى در مفهوم توكل پيدا مى‏ شود كه انسان مى‏ فهمد توكل در قرآن يك مفهوم و است؛ يعنى هرجا كه قرآن مى‏خواهد بشر را وادار به عمل كند و ترسها و بيم ها را از انسان بگيرد، مى‏گويد: 👌🏻 نترس و توكل به خدا كن 👌🏻تكيه‏ات به خدا باشد و جلو برو 👌🏻 تكيه‏ات به خدا باشد و حقيقت را بگو 👌🏻 به خدا تكيه كن و از كثرت‏ انبوه دشمن نترس. 🔰توكلِ مسخ شده و وارونه‏ 🔷 ولى وقتى كه شما همين توكل را در ميان تفكر امروز مسلمين جستجو مى ‏كنيد، مى ‏بينيد يك مفهوم مرده است. وقتى مى ‏خواهيم ساكن بشويم و جنبش نداشته باشيم، وقتى مى‏خواهيم وظيفه را از خودمان دور كنيم و آن را پشت سر بيندازيم به توكل مى‏ چسبيم. مفهوم توكل درست وارونه آن چيزى كه قرآن تعليم داده در افكار ما وارد شده است. 🔷بايد فرصتى باشد تا من آيات توكل را يكى يكى براى شما بخوانم و از روى قرآن ثابت كنم كه توكل در قرآن چه مفهوم عالى حماسى حيات‏بخشى دارد! مصداق همين آيه «يا ايُّهَا الَّذينَ امَنُوا اسْتَجيبوا لِلَّهِ وَ لِلرَّسولِ اذا دَعاكُمْ لِما يُحْييكُمْ» است. 📚مجموعه ‏آثار استاد شهيد مطهرى، ج‏25، ص 453 @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تطبیق کتاب های بینش مطهر و انتشارات صدرا-دبیرخانه بینش مطهر استان قم.pdf
232.5K
بسم الله الرحمن الرحیم ⁉️ 🖌 یکی از کاربران با نام «انصاریانی» نوشته اند که: «من دارم سیر بینش رو پیش میرم ولی کتاب ندارم اگه میشه جدول تطبیقی کتب بینش با کتاب های موجود دربازار رو برام بفرستید» ✅ 🔹 جدول تطبیقی کتاب های بینش مطهر با کتاب های انتشارات صدرا در فایل پی دی اف بعدی ضمیمه ارسال شد. 🔹 تمام مخاطبین عزیز می توانند کتاب های بینش مطهر را در استان قم با ارسال پیام به ادمین کانال تهیه کنند. 🙏🏼 ان شاء الله که بتوانیم گام مثبتی در راستای ترویج افکار انقلاب برداریم. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ https://eitaa.com/joinchat/2767650840Cd17f406221 بینش مطهر استان قم
🎙 🔰روش صحیح استماع درس استاد / جزوه برداری صحیح در کلاس چگونه است؟! 🔷 آقايانى كه درس را مى‏ نويسند توجه دارند كه نوشتن اين عيب را دارد كه مجال را از انسان مى‏ گيرد، يعنى در حالى كه انسان مشغول نوشتن است مثل يك ضبط صوت مى ‏شود و نمى ‏تواند مطلب را جذب كند. در حالى كه دارد بحث مى ‏شود اگر گوش كنيد و فكر كنيد مفيدتر است، همان رسمى كه طلبه‏هاى قديم داشتند و خيلى رسم خوبى بود. 🔷 نوشتن در هنگام درس در هيچ معمول نبود. ابتدا در معمول شد و بعد، از مشهد به قم سرايت كرد. اين، فكر انسان را ضعيف مى‏ كند و نمى ‏گذارد كه فكر قوى شود. طلاب قديم كوشش مى‏كردند كه در پاى درس، آن را جذب كنند و فكر كنند و به ذهن بسپارند؛ بعد كه مى‏رفتند، شب درس را مى‏ نوشتند. 🔶 گو اينكه ممكن بود مقدارى از مطالب از آنها فوت شود ولى همان مقدار كه مى ‏ماند خيلى بهتر بود، حتى اگر دو ثلث مطلب يا نصف مطلب مى‏ ماند. اين ارزشش بيشتر بود از اينكه همه را پاى درس بنويسند. خصوصاً حالا كه ضبط صوت هست اگر كسى بخواهد مى‏تواند بعد از درس از آن استخراج كند. اينها (مباحث فلسفی) مسائلى است كه انسان تا درباره آنها فكر نكند و فكرش ورزيده نشود آنها را درك نمى‏ كند. 📚مجموعه آثار استاد (درسهایی از اسفار) ج11 ص 192 🔰ادمین نوشت: @binesh_qom 🔷یکی از مخاطبین خوب کانال در مورد شیوه صحیح و استفاده بیشتر از مطالب کلاس درس سوالی رو برامون ارسال کرده بودند. ترجیح دادیم بجای بیان نظر خودمون، مطلبی رو از شهید مطهری تقدیم شما کنیم. http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
🔰استفتائی پیرامون حجاب و پاسخ در خور تامل (ره) ❓ آيا در إسلام فقط چادر است؟ اگر مانتوى گشاد و روسرى بلند و شلوار و يا جوراب ضخيم مدل‏دار كه حجم پا را بزرگتر از اندازه اصلى نشان مى‏ دهد بپوشيم إشكال دارد؟ ❓در ضمن بفرمائيد يك زن مسلمان مى‏تواند در مورد حجابش از كتاب «» آقاى استفاده كند و مطابق آن حجاب داشته باشد؟ ‏ ✅ در حجاب لباس خاصّى معتبر نيست، هر چند پوشيدن چادر بهتر است. ولى از پوشيدن لباسى كه جلب توجّه نامحرم مى‏ كند اجتناب نمائيد و . 📚استفتاءات امام خمینی، ج‏3، ص 255 🎁 جهت دانلود کتاب از لینک مقابل می توانید استفاده کنید.https://eitaa.com/shmotahari/47 @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
🔰پرسش اعتماد به نفس در اسلام چگونه تفسیر می شود؟ 📌پاسخ استاد 🔷اعتماد به نفسي که اسلام در انسان بيدار مي ‌‌‌‌‌کند اين است که اميد انسان را از هرچه غير عمل خودش است از بين مي ‌‌‌‌‌برد و به هرچه انسان بخواهد اميد ببندد از راه عمل خودش بايد اميد ببندد، و همين‌‌‌‌‌طور پيوند انسان با هر چيز و هرکس از راه عمل است. 🔶شما نمي ‌‌‌‌‌توانيد با پيغمبر اسلام مرتبط باشيد جز از راه عمل، نمي‌‌‌‌‌ توانيد با علي بن ابي‌‌‌‌‌طالب عليه السلام مرتبط باشيد جز از راه عمل، نمي ‌‌‌‌‌توانيد با صدّيقه طاهره مرتبط باشيد جز از راه عمل؛ يعني اسلام براي پيوند و ارتباط با پيامبر و اهل بيتش همه راهها جز راه عمل را بسته است. 📚منبع: احیای تفکر اسلامی،ص55 @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 (10) 🎙 🔰خلاصه بحث «اخلاق در روابط جنسی» مربوط به کتاب رنسانس و احوال ایتالیا در دوره رنسانس / بسیار خواندنی و عجیب 🔷ويل دورانت اول مقدمه كوتاهى ذكر مى ‏كند و مثل اينكه با اين مقدمه قبلًا مى‏ خواهد معذرت خواهى كرده باشد، چنين مى‏گويد: 🔹 «حال با پرداختن به اخلاقيات مردم غير روحانى و با آغاز از روابط جنسى، بايد نخست متذكر شويم كه مرد ذاتاً طبيعت چندهمسرى دارد و فقط نيرومندترين قيود اخلاقى، ميزان مناسبى از فقر و كار سخت و نظارت دائمى زوجه مى‏ تواند يك همسرى را به او تحميل كند.» 🔷 آنگاه به اصل مطلب پرداخته مى‏گويد: 🔹 «معلوم نيست زناى محصنه در قرون وسطى كمتر بوده است تا ، و همان گونه كه در قرون وسطى زنا با بهادرى تلطيف مى‏ شد به همان طريق در دوره رنسانس در ميان طبقات تحصيل كرده با آرمانى ساختن ظرافت و سحرآميزى روحى زنِ تربيت شده نرمش مى ‏يافت... . 🔹 در قرون وسطی دختران خانواده ‏هاى اصيل تا حدى از مردانى كه با خاندان خودشان تعلق نداشتند نسبتاً مجزا نگه داشته مى‏ شدند. مزاياى عفت پيش از زناشويى جداً به آنان تعليم داده مى ‏شد. گاه اين تعليم چنان مؤثر مى‏ افتاد كه بنا به روايت، زن جوانى پس از تجاوزى كه به ناموسش شد خود را در آب غرق كرد. آن زن بى ‏شك منحصر به فرد بوده است، زيرا پس از مرگ او اسقفى درصدد برآمد تا مجسمه‏اى از او برپا كند. 🔹ماجراهاى قبل از ازدواج مى ‏بايست قابل ملاحظه باشد والّا مشكل بتوان براى اطفال نامشروع بيشمارى كه در هر يك از شهرهاى يافت مى‏ شد دليلى جست. 🔸فرزند نداشتن امتيازى به شمار مى‏ رفت اما داشتن آن ننگ فاحشى نبود. مرد معمولًا به هنگام ازدواج، زن خود را ترغيب مى‏ كرد كه طفل حرامزاده خويش را به خانه بياورد تا با ساير فرزندان آن مرد پرورش يابد. حرامزاده بودن از قدر كسى نمى ‏كاست. داغى كه جامعه برآن مى ‏زد چندان مهم نبود. وانگهى مشروعيت را مى‏ شد با رشوه دادن به يكى از اعضاى كليسا به دست آورد. 🔸در نبودن وارثان مشروع يا ذى صلاحيت، پسران حرامزاده ممكن بود به ملك يا حتى به تاج و تخت برسند. همان گونه كه فرنته اول وارث سلطنت الفونسوى اول پادشاه ناپل و لئونللودسته جانشين نيكولوى سوم امير فرارا شد. وقتى كه پيوس دوم در سال 1459 به فرارا آمد مورد پذيرايى هفت شاهزاده قرار گرفت كه همه نامشروع بودند. رقابت حرامزادگان با حلال زادگان منشأ مهمى از كشمكش هاى دوره رنسانس بود... 🔸اما در مورد بايد بگوييم كه تقريباً يك قسمت اجبارى از احياى رسوم يونان باستان بود... . سان برناردينو موارد اين عمل شنيع را در ناپل چندان زياد ديد كه شهر را به سرنوشت سدوم و عموره تهديد كرد. آرتينو اين انحراف را در رم نيز به همان اندازه شايع يافت... . 🔸در مورد فحشاء نيز مى‏توانيم همين گونه سخن بگوييم. بنا بر روايت اينفسورا كه دوست مى‏داشت آمار خود را در رم پاپ نشين سنگين‏تر سازد، به سال 1490 در ميان نفوس نود هزار نفرى رم 6800 ثبت شده وجود داشت و اين رقم البته شامل روسپيان مخفى و غيررسمى نمى‏ شد. در ونيز طبق آمار سال هزار و پانصد و نه، 11654 فاحشه در ميان نفوس سيصدهزار نفرى آن شهر وجود داشت... . 🔹در قرن پانزدهم دخترى كه در 15 سالگى هنوز به شوهر نرفته بود ننگ خانواده به شمار مى‏ رفت. در سده شانزدهم «سنّ ننگين» به هفده سالگى رسانده شد تا تحصيلات عاليتر را براى دختر ممكن سازد. مردان كه از تمام مزايا و تسهيلات فحشاء برخوردار بودند، فقط در صورتى مجذوب ازدواج مى ‏شدند كه زن برايشان جهاز معتنابهى بياورد ... 🔶بنا بر آيين ازدواج قرون وسطايى چنين انتظار مى ‏رفت كه در مراحل مختلف دوران زناشويى عشق ميان زن و مرد نضج گيرد، چنانكه در شادى و اندوه، خوشبختى و بدبختى شريك يكديگر باشند و ظاهراً در بسيارى از موارد چنين انتظارى برآورده مى‏ شد ... با اين حال زناى محصنه رايج بود چون بيشتر ازدواجهاى طبقات عالى، اتحادى ديپلماتيك به خاطر منافع سياسى و اقتصادى بود، بسيارى از شوهران خود را به داشتن معشوقه‏اى ذى حق مى‏ دانستند و زن گرچه ممكن بود از اين امر اندوهگين شود، معمولًا ديده بر آن مى ‏بست يا لب نمى ‏گشود. در ميان طبقات متوسط، برخى از مردان گمان داشتند كه زنا تفريح مشروعى است. ♨️ و دوستانش ظاهراً از داستانهايى كه در باره بى وفايي هاى خود با يكديگر رد و بدل مى‏ كردند ناراحت نمى‏ شدند. وقتى كه در اين موارد زن با تقليد از شوى خود انتقام مى ‏گرفت، شوهر غالباً بر عمل او چشم مى‏ پوشيد و كلاه غيرت را بالاتر مى ‏كشيد.». 👌🏻 آرى، اين بود نمونه‏اى از زندگى مردمى كه همواره را بر مشرق يك گناه نابخشودنى مى‏ شمارند و احياناً آب و هواى را مسؤول اين عمل به اصطلاح غيرانسانى! مى‏ دانند و اما آب و هواى سرزمين آنها به هيچ وجه به آنها اجازه بى‏ وفايى به زن و تخطى از تك همسرى نمى‏ دهد! 📚 مجموعه ‏آثار استاد شهيد مطهرى، ج‏19، ص 320 🎁فایل PDF کتاب را از لینک مقابل دانلود کنید. https://eitaa.com/bineshemotahar_qom/311 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 💐با معرفی کانال به دوستان خود در انتشار به ما کمک کنید. @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
🎙استاد شهید در کلام (8) 🔰 مسلک معنوی شهید مطهری 🔷مرحوم شهيد مطهرى (رضوان اللّه عليه) گرايش سلوكى و معنوى هم داشت؛ 1️⃣يك مقدار متأثر از مصاحبت و شاگردى امام، 2️⃣یک مقدار متأثر از مصاحبت و شاگردى مرحوم علامه‏ى طباطبايى، 3️⃣یک مقدار هم بعدها با بعضى از اهل دل و اهل حال مأنوس و آشنا شده بود. 🔷 ايشان اهل گريه و تضرع و دعاى نيمه‏شب بود؛ بنده از نزديك اطلاع داشتم. 🔶 در آثار ايشان اين رشحه‏ى معنوى، توحيدى و سلوك كاملًا مشهود است. 📚 مقام معظم رهبری، 1383.4.15 دیدار با طلاب و علمای استان همدان 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 💐با معرفی کانال به دوستان خود در انتشار به ما کمک کنید. @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
بینش مطهر || مطهَرین
🎙استاد شهید در کلام #مقام_معظم_رهبری (8) 🔰 مسلک معنوی شهید مطهری 🔷مرحوم شهيد مطهرى (رضوان اللّه عل
بسم الله الرحمن الرحیم 🔰 جایگاه معنوی شهید مطهری 🔷 یکی از مسائلی که در مورد شخصیت اعجاب برانگیز شهید مطهری کمتر مورد اشاره قرار گرفته است، حیثیات معنوی ایشان می باشد. قطعا یکی از موثرترین عوامل شدن ایشان و آثارشان، همین منزلت معنوی است. 🔷 موضوع جایگاه معنوی شهید مطهری آنقدر غریب می باشد که گاها شنیده می شود ایشان اصلا اهل سلوک نبوده اند. در رد این مدعا، همین شهادت مقام معظم رهبری کفایت می کند👈🏻 https://eitaa.com/bineshemotahar_qom/621. 🔶 تنها سخنرانی که در موضوع «» و در تایید کلام مقام معظم رهبری به دست آورده ایم، جلسه ای است که با همین موضوع به کلام استاد محترم «» در برگزار شد. 🔶 مطالب این جلسه به قدری و دلنشین هستند که حتی گفتن یا نوشتن از آنها شاید از قدر آنها بکاهد اما ناچارا به برخی از عناوین این جلسه اشاره می شود و مخاطبین عزیز می توانند صوت این جلسه را دانلود کنند. 🎁 صوت این جلسه واقعا هدیه ای از طرف به شما بینش پژوهان عزیز می باشد. نظرات خود در مورد این جلسه را با ادمین کانال @binesh_qom به اشتراک بگذارید. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 💐با معرفی کانال به دوستان خود در انتشار به ما کمک کنید. @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
💐 🔰 سخنرانی جلسه افتتاحیه دوره (امتداد اندیشه های شهید مطهری در علوم انسانی) 🎙 سخنران: استاد علی فرحانی 🔷 موضوع: جایگاه معنوی شهید مطهری 🕌 محل برگزاری: بینش مطهر استان قم ♨️ برخی از عناوین مطرح شده: 1️⃣ شخصیت و اندیشه شهید مطهری، مستقل از هر چیز دیگر، باعث رشد است. 2️⃣ مقام «» در آراء شهید مطهری و پاسخ به شبهات پیرامون با استفاده از این مسئله. 3️⃣ حضور شهید مطهری در اشتباه بود؟! آیا معنویت ایشان با این حضور کاسته شد یا رشد کرد؟ 4️⃣ تبیین مقام «طهارت سر»ی که حضرت امام خمینی (ره) به این مقام معنوی برای استاد مطهری، شهادت می دهند. 5️⃣ چگونه آثار شهید مطهری برای و سودمند است؟! 6️⃣ نقش صیانت الهی در استفاده مفید و از آثار شهید مطهری 7️⃣ تفاوت شهید مطهری و با مثل آمیرزا در چیست؟ 8️⃣شهید مطهری چگونه از دانشجویان دانشگاه تهران نیروهایی برای انقلاب تربیت کرد؟ 9️⃣اشاره به در تکامل شخصیت شهید مطهری با استناد به آثار ایشان. 🔟 شهید مطهری یک مدل داشت که با آن در می شود انسان تربیت کرد و خود اولین تربیت شده این مسیر بود. 📌 دانلود صوت جلسه 👈🏻👈🏻👈🏻👈🏻 https://eitaa.com/shmotahari/49 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 💐با معرفی کانال به دوستان خود در انتشار به ما کمک کنید. @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
🔰 موضوع: بخش هایی از مصاحبه درباره شهید مطهری و روش علمی ایشان ✅ دکتر گلشنی پدر در ایران، ، رئیس سابق دانشكده فیزیك دانشگاه بوده و در زمینه علم دینی نظریاتی از وی ثبت شده است. 📚منبع: گفتگو با دکتر مهدی گلشنی | قسمت 10 🏫 🖌تعداد کلمات:328 کلمه 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 💐با معرفی کانال به دوستان خود در انتشار به ما کمک کنید. @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
بسم الله الرحمن الرحیم ♨️ بخش هایی از مصاحبه در مورد شهید مطهری 1️⃣شهید مطهری می ‌دانست که مسائل مهمی که در علم زیست شناسی یا فیزیک و این علوم جدید مطرح می شود چیست؟ ایشان مشکلات فقهی را می دانست و پیشنهادهایی هم که می داد خیلی انقلابی بود. ایشان می گفت برای حل مشکلات شورایی فقهی بنشینند و مسائل را بررسی کنند و برای آنها پاسخ بیابند. 2️⃣شهید مطهری از زمان خودش جلوتر بود، حرف هایی را که ایشان در دهه 40 و 50 مطرح کرده بودند در غرب در دهه 80-90 مطرح شد. ایشان حتی در فیزیک، با اینکه فیزیکدان حرفه ای نبود ولی فهمیده بود که چه مسائلی، مسائل جدی است. مجموعه یادداشت‌های شهید مطهری هنوز هم نکات نویی دارد. 3️⃣روش کار ایشان خیلی هرمندانه بود، ایشان آمدند و با دانشگاهیان جلسه گذاشتند و منظومه مرحوم سبزواری را شرح دادند و در این جلسات از همه گروه ها بودند چون این جلسات فرق داشت، مرحوم دکتر حمید عنایت می آمد، مرحوم منوچهر بزرگمهر می آمد و بین اندیشه های حوزه و دانشگاه بده بستان رخ می داد. 4️⃣مرحوم استاد مطهری در انجمن اسلامی پزشکان {آن زمان بحث} معاد را مطرح می کنند [و به آقای روزبه] می‌گویند: «آقای روزبه، شما برو برای جلسه بعد بیا راجع به بقای و صحبت کن.» [این یعنی]ایشان می‌دانستند مسائل چیست. 5️⃣مرحوم مطهری روحیه سید مرتضی را داشتند که در آن دوره (همه گروه‌ها اعم از معتزله و اشاعره و... مناظره داشتند). ایشان می گفتند که اشکال ندارد آریان‌پور در [دانشگاه] باشد اما این نباشد که تک‌نفره حرفش را بزند و طرف مقابل شنیده نشود! من بارها در [بحث‌های] اسلامی‌سازی علوم انسانی پیشنهاد کردم که بالاخره غرب هم چیزهایی که در این زمینه یافته، تجربه انسانی است. 6️⃣ باید بین علمای حوزوی و علمای دانشگاهی جلساتی باشد و بیایند بررسی کنند کدام‌یک از چیزهایی که [مثلا] جامعه‌شناسان[غربی] استنتاج کرده‌اند خلاف برداشت خیلی صریح و واضح از قرآن است؛ صریح و واضح؛ نه در جایی که شک است. اگر این کار را بکنند این راهی است که مرحوم مطهری طی کرده‌اند. 📚 گفتگو با دکتر مهدی گلشنی | قسمت 10 | آدرس فیلم کامل این مصاحبه که به دنبال کنندگان بحث علم دینی سفارش می شود. 👈🏻 https://www.aparat.com/v/M0xve/ ✅ دکتر گلشنی پدر در ایران، ، رئیس سابق دانشكده فیزیك دانشگاه بوده و در زمینه علم دینی نظریاتی از وی ثبت شده است. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 💐با معرفی کانال به دوستان خود در انتشار به ما کمک کنید. @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
🎙 🔰 اثر تربیتی ضبط نفس در عبادات اسلامی 🔷 يكى از مهمترين خصوصيات شكلى كه اسلام به عبادت داده، مسئله در هنگام عبادت است. نماز واقعاً عبادت جامع و عجيبى است. البته اين خصوصيت در هم هست ولى به صورت ديگرى، يعنى همان جا كه انسان مُحرِم مى‏ شود خود را ضبط مى ‏كند و [از برخى امور] منع مى ‏نمايد و تمرين [ضبط نفس‏] مى‏ كند. روزه هم همين‏طور است، البته به شكل ديگرى. 🔶در تمام مدت نماز، خوردن- ولو يك ذره قند انسان بخواهد بخورد- نبايد صورت گيرد. نماز بسيارى از را در خود گنجانده است. خوردن و آشاميدن در آن ممنوع است، خنديدنْ آن را خراب مى ‏كند؛ گريستن براى غير خدا، براى هر موضوعى از موضوعات ديگر خرابش مى ‏كند، زيرا در حال نماز انسان بايد بر تمايلات خود از قبيل خوردن و خوابيدن غلبه كند و بر احساسات خود از قبيل خنديدن و گريستن مسلط باشد و خود را نگه دارد. 🔷 به چپ و راست متمايل شدن و نگاه كردن، نماز را باطل مى ‏كند. اين يك حالت انضباط جسمى و روحى است؛ انضباط جسمى مثل همين كه در حال نماز به چپ و راست يا پشت سر نگاه نكنيد، از نظر روحى هم نبايد بشويد. در آن حال اگر كلامى كه از نوع كلام آدمى است (يعنى از كلامهايى كه دو انسان با هم مى ‏گويند) بر زبان انسان جارى شود نماز را باطل مى‏ كند، تا چه رسد به آنچه كه به اصطلاح مُحدِث است يعنى باعث زوال طهارت مى ‏شود نظير خوابيدن. 📚مجموعه ‏آثاراستادشهيدمطهرى، ج‏22، ص 640 〰️〰️〰️〰️〰️ @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم