eitaa logo
پاسخ به شبهات|سعید سپاهی
5.7هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
776 ویدیو
244 فایل
ارسال شبهه @tadbir73 https://tadbirrr.blogfa.com/ هر سوال و شبهه ایی داری بدون تعارف بپرس
مشاهده در ایتا
دانلود
به همه بربخورد، چه اشکالی دارد⁉️ این جریان بی خطر برای دشمنان و مفسدان و خطرناک برای انقلاب، انواع و مراتبی دارد. تصور نکنید حتما یک سری افراد خشک مقدس را در برمی گیرد؛ خیر. کافیست کمی در رفتار خود و اطرافیان مذهبی خود تامل کنیم! به تناسب غلظت انحراف، خطر آنها برای انقلاب اسلامی نیز بیشتر می شود. مذهبی های بی خطری که به مسجد و حتی بسیج می روند، اما قرار نیست به احکام اجتماعی خداوند عمل کنند. این جریان که هم در مقام نظر و هم عمل دقیقا مقابل سیره ی امام روح الله می باشد، حتی حاضر شده اند برای توجیه کارهای خود امام را نیز تحریف کنند. امامی که قشرییون ترسیم می کنند، پیرمردی است نورانی، با محاسن زیبا، عارفی سالک که نیمه لیوان آب خود را نگه می دارد تا اسراف نشود و هیچگاه از فریادهای امام برسر متحجرین و متجددین و در راس آنها مستکبرین جهان نخواهند گفت، هیچگاه از جنگ فقر و غنای امام نخواهند گفت... غافل از اینکه در مکتب امام روح الله عارفان مبارزه جو پرورش میابند، آنانی که به راستی زاهدان شب و شیران روز بودند👌 هشت سال جنگ را دوست دارند، بخصوص اردوهای راهیان نورش و یادواره های نوستالژیک آن را، اما قرار نیست پیام دفاع مقدس را در جنگ پابرهنه ها و مرفهین بی درد بازگو کرد و به نتایج تکلیف آور و خطرناک آن دست یافت. تا دلتان بخواهد برای شهدا اشک می ریزند، عکس می چسبانند به شرطی که شهدا نیز پایشان را از گلیم خود درازتر نکنند و توقع جهاد و مبارزه نداشته باشند. آیا نباید ثابت کرد که در اسلام ناب نسبت شهادت و عدالتخواهی تباین است⁉️ و این مفهوم در اندیشه متحجرین هیچ ربطی بهم ندارند و قرار نیست بعد از هر یادواره و ذکری از شهدا موتور آرمانخواهی در جامعه شتاب بگیرد‼️ که اگر شهدا امروز بودند، با استناد به سیره ی ناب شهدا و بسیجیان واقعی یقه اصحاب قدرت را برای وفا به عدالت در عرصه های فردی و اجتماعی می گرفتند و چرخه ی فاسد ثروت- قدرت عده ای را با مشکل مواجه می ساختند. اما اینان حتی حسین(ع) را هم شهید دوست دارند، نه حسینی زنده و حاضر در همه زمان ها و مکان ها، چرا که ممکن است از حنجر چنین حسینی هر لحظه صدای "هل من ناصر ینصرنی" شنیده شود! در قاموس مذهبی های بی خطر کل یوم عاشورا یعنی هر روز زیارت عاشورا را با100لعن و 100سلام بخوانی، تا خیالت از باب تولی و تبری راحت شود، و دیگر نیازی به مبارزه با ظالمین زنده و اطاعت از امام حاضر نباشد.⛔️ .
‍ متنِ شبهِ روشنفکری! هزینه پایین روشنفکری در ایران‼️ ✅ کور که نیستیم! می بینیم آنقدر حجم تولید بِلاهت در کشورمان زیاد است که برای روشنفکر شدن کافی است هیچ کار نکنیم‼️ یا حداکثر پُزیشنی چون حالت مهدی فلاحتی بگیریم وقتی در انتهای برنامه صفحه آخر یکی از برنامه های پخش شده از تلویزیون ایران را بُرش می زند و سپس بدون شرح، با نیشخندی می گوید «شب و روزگار خوش!» ✅ دیدم این روزها کافی است چند عکس از فوت شدگان زلزله را در فضای مجازی بارگزاری کنیم و زیرش بنویسیم «اینم از این!» یا تصویر نقشه کرمانشاه را اشتراک گذاشته و کپچن کنیم «/!» ✅ باز در این چند روز دیدم از جمله مواد دیگر روشنفکری حفظِ سنگرِ فحاشی به احمدی نژاد است‼️ کاری هم نداشته باشیم احمدی نژاد کدام سیاستهای توسعه را پیش گرفت و مگر الان چه سیاستی دستور کار است⁉️ اما گفتم بنویسم که یادمان نرود، روشنفکر در 50 سال پیش این مملکت یک تعریف دیگری داشت! ✅ به غیر از عینک کمونیستی و پیراهن سفید و روزنامه تا شده زیر بغل، روشنفکر شخصی بود که راه برون رفت از نظام استبداد سیاسی را قدم به قدم و صفحه صفحه و کوچه به کوچه "با مردم عامی" می پیمود❕ ✅ روشنفکر شخصی بود که در گفتمان انفجاریِ «تاج/پرسپولیس»و در جامعه ای به شدت خروس باز و کتاب نخوان، و در سیطره ی فرهنگی سینمای فیلم فارسی که بعضا چند دیالوگ بود میان لرزیدن تن و بدن و گردنهای بلور❕، و در حال له شدن میان دو لبه ی مخالفین حکومتی دل سنگ، و مخالفین متحجر مذهبی سر سخت، کتابهایش بدون برندی مشخص با نامهای مستعاری چون علی سبزواری، علی مزینانی، علی دهقان نژاد، علی زمانی، علی سبزوار زاده، علی اسلام دوست، علی خراسانی، چاپ و شبه گفتمان اش نقل محافل و موضوع مجالس شود. او با امکاناتی چون نداشتن از خودش باعث شد گفتمان و مطالبه عدالت خواهی در سطوح و اقشار مختلف جامعه احیا شود. ✅ ترازو را گم نکنیم و یادمان باشد در بهترین حالت 50 سال، از روشنفکر 50 سال پیش این مملکت عقبیم!
قسمتی از مصاحبه ی امام خامنه‌ای در خرداد سالِ60 در سالگردِ دکتر شریعتی توصیه میکنم برای یکبار هم شده;کاملِ این مصاحبه رو بخونید (((البته من شریعتی را به صورت یک مرحله می توانم قبول کنم. به این معنا که،همینطور که قبلا گفتم او کسی بود که اندیشه های مطرح شده در جامعه را با زبان درستی با یک سلطه ویژه ای بر فرهنگ رایج آن نسل می توانست بیان کند.👌 به این معنا که خود او هیچ ابتکاری نداشت. (به هیچ وجه قبول ندارم،) بلکه خود خود او ابتکارهای زیادی داشت! مسایل جدیدی داشت اما به معنای درست کلمه شریعتی یک مرحله بود، مرحله بعدی این است که بیاییم آن مسایلی را که شریعتی با استفاده از آشنایی های خودش با فرهنگِ اسلام فهمیده بود و ارایه داده بود با اصول اساسی فلسفی مکتب اسلام بیامیزیم و منطبق کنیم.🙏👌 آنچه که به دست خواهد آمد به نظر من مرحله جدیدی است که می تواند برای نسل ما مفید باشد، (((به تعبیر بهتر بیاییم شریعتی را با مطهری بیامیزیم!!! شریعتی را در کنار مطهری مطالعه کنیم.))) ترکیبی از زیبایی‌هایِ شریعتی با بِتون آرمه ی اندیشه اسلامی مطهری به وجود بیاوریم آن بنظر من همان مرحله نوینی است که نسل ما به آن نیاز دارد.😳👌
پاسخ به شبهات|سعید سپاهی
قسمتی از مصاحبه ی امام خامنه‌ای در خرداد سالِ60 در سالگردِ دکتر شریعتی توصیه میکنم برای یکبار هم شده
🔴جریان روشنفکری اسلامی در ایران 🔺سخنرانی کمتر شنیده شده آیت الله خامنه ای در 27 اردیبهشت و 4 تیر ماه سال 59 پیرامون روشنفکران مسلمان و به خصوص دکتر علی شریعتی شاید برای خیلی ها که در مورد تضاد شریعتی و روحانیون حرف های مختلفی شنیده اند جالب توجه باشد. 🔺دکتر علی شریعتی از نوادر روشنفکران فعال مکتبی و مسلمان پیش از انقلاب بود که موافقین و مخالفین جنجالی داشته و دارد. شاید علاقمندانی که از سال های قبل از انقلاب شریعتی و گفتارهای او را پیگیری کرده اند اذعان داشته باشند که در دهه 50 گفتارها و نوشتارهایی شریعتی تا چه حد جریان ساز شده بود و مورد توجه قرار می گرفت. اما در این میان نکات روحانیون متفاوت بود. روحانیونی که گاه و بی گاه سخنان شریعتی به کام آنان خوش نمی آمد و نقدهایی به وی وارد می کردند از جمله آیت الله مصباح یزدی و علامه عسگری که تا حد تکفیر شریعتی پیش رفتند و یا مرحوم آیت الله مطهری که در ابتدا موافق شریعتی بود و پای وی را به حسینیه ارشاد باز کرد اما در اواخر عمر شریعتی بر خلاف سال های قبل به جمع منتقدین و مخالفین وی پیوسته بود و آن نامه مشهور را هم به همراه مهندس بازرگان در سال 1356 و پس از فوت شریعتی منتشر کردند. 🔺اما در همان ایام و روزهای بعد از انقلاب بعضا روحانیون انقلابی بودند که از شریعتی و سخنان وی دفاع می کردند از جمله آیت الله بهشتی و آیت الله خامنه ای. آیت الله خامنه ای به دلیل زیستن در مشهد با شریعتی حشر و نشر بیشتری هم داشت و بارها در زمانی که شریعتی در زندان بود به خانواده وی سر زده و از آنها تفقد کرده بود و بارها پای سخنرانی شریعتی هم در حسینیه ارشاد نشسته بودند که این از نکات جالب توجه در زندگی ایشان است. 🔺پس از انقلاب و در سال 59 نیز در سخنرانی مبسوطی از شریعتی و راه و نظرات وی حمایت کردند و او را روشنفکر دلسوز و دغدغه مند دانستند که سرانجام جان خود را در این راه فدا کرد. 🔺آیت الله خامنه ای مخالفین وی را بعضا افرادی که از سر نا آگاهی یا جو غیر واقعی علیه او سخن می گفتند مورد اشاره قرار دادند و شریعتی را از جمله روشنفکران بیداری بخش مسلمان معرفی کردند. این موضع و سخنان آیت الله خامنه ای زمانی جالب تر می شود که روحانیون شاخص دیگر همانند هاشمی رفسنجانی در آن ایام افکار نزدیک به روحانیونی همانند آیت الله مطهری و مصباح یزدی داشتند و مخالف تفکرات شریعتی بودند و در سال های اخیر که باز بعضا موج انتقادات به شریعتی و تفکرات او اوج گرفته است این بازخوانی های تاریخی جالب توجه می باشد. 🔺نکته تامل برانگیز ، موضع رهبر فقید انقلاب اسلامی است که هیچ گاه له یا علیه شریعتی صریحا و با نام بردن از وی سخنی را نگفتند و همان مشی را که در مورد مرحوم سید جمال الدین اسد آبادی پیش گرفته بودند در مورد شریعتی نیز پیش گرفتند. 🔺برای خوانش نظرات آیت الله خامنه ای پیرامون دکتر شریعتی و منتقدین وی می توانید به کتابچه جریان روشنفکری اسلامی در ایران که توسط موسسه صهبا منتشر شده است مراجعه کنید. مهدی_دزفولی
🔺امشب كه داشتم كتاب هاي را بررسي مي كردم، به كتابِ جالبي رسيدم، البته قبلا ديده بودم اين كتاب را ولي در موردِ محتوايش دقت نكرده بودم.‼️ اگر نويسنده ي كتاب را ندانيم، حتما بعد از خواندن كتاب نويسنده اش را يک مبارزِ انقلابي، همچون يا خواهيم دانست، اما نويسنده ي كتابِ " چه كسي مي تواند مبارزه كند" عبدالكريم سروش است!(چاپ اول-بهمن١٣٥٧)‼️ اين همه تغيير در نگاهِ يك انسان به جهان واقعا حيرت آور است... عبدالكريم سروش سالهاست در زندگي مي كند و در هر پيچ كلام از خودِ ايراني اش بيشتر فاصله مي گيرد. كتاب همين اش خوب است، مثلِ كانال ها و سايت ها بي ريشه و بي اصالت نيست كه با زدنِ يك كليك گذشته اش پاك شود، كتاب هزاران سال مي ماند.
پاسخ به شبهات|سعید سپاهی
#معرفي_كتاب #چه_كسي_ميتواند_مبارزه_كند #عبدالكريم_سروش 🔺امشب كه داشتم كتاب هاي #پدر را بررسي مي كر
📝آیا سروش «ارتزاق از دین» نداشته است⁉️ 🔹بی‌بی‌سی اخیرا مستندی تبلیغی درباره ساخته و ضدیت او با نهاد روحانیت را پررنگ کرده،تکیه سروش مثل همیشه ارتزاق روحانیت از است و منظور او پولی است که مردم بابت به علما و مراجع تقلید می‌پردازند. آنها معمولا نیمی از این پول را خرج طلاب و اداره مدارس علمیه می‌کنند، نیمی دیگر هم سهم فقرا می‌شود.موقوفات هم پشتوانه دیگری برای روحانیت است اما سروش (شاید تعمداً) ترجیح می‌دهد روی وجوهات تمرکز کند😏 🔹مخالفت سروش با نهاد روحانیت بنیانی است،یعنی پیشنهادی برای اصلاح ندارد و می‌خواهد از اساس چنین نهادی وجود نداشته باشد. به عبارت روشن می‌توان گفت که نقد او براندازانه است و هیچ نوعی از تحمل و مدارا (جز در روکشِ الفاظ) در آن دیده نمی‌شود. از میان روحانیون شخصیت‌هایی مانند شهيد مطهری نسبت به ساز و کار روحانیت انتقاد و پیشنهادات اصلاحی داشته‌اند اما گرایش عمومی روشنفکران نسبت به روحانیت حذف و هَدم ساختار آن بوده است🤐 🔹«ارتزاق از دین» به یک کلیشه تبدیل شده که شأنِ ناسزا هم پیدا کرده و متجددین و گاهی عوام علیه «آخوندها» و «ملاها» از آن استفاده می‌کنند. برای اینکه معنای این بحث روشن شود باید ببینیم در صورتی که نهاد روحانیت وجود نداشته باشد چه چیزی جای آن را می‌گیرد⁉️کسانی که می‌خواهند در علوم دینی تحصیل کنند از چه جایی باید درآمد داشته باشند⁉️حقوق اساتید و محققین و هزینه ساخت و نگهداری مدارس و چاپ کتب و غیره از چه راهی باید تأمین شود⁉️ 🔹شاید بهتر باشد به نحوه ارتزاق خودِ سروش و کسانی که ادعاهایی مانند او دارند نگاه کنیم تا ببینیم او چه نهادی را بهتر از وجوهات و موقوفات می‌داند⁉️ سروش شخصیتی دانشگاهی است و تا همین چند سال پیش از دانشگاه‌های دولتی می‌گرفت. هزینه دانشگاه هم از «پول نفت» تأمین می‌شود🛢 دولت که به نظر سروش در ایران دمکراتیک نبوده و نیست پولی که متعلق به همه مردم است را به امثال سروش می‌دهد تا در حیطه علوم (من جمله علوم دینی) کار کنند💣 🔹خود سروش هم ارتزاق از دین داشته با این تفاوت که نهاد دولت آن را از جیب مردم پرداخت کرده. مردم با اختیار خودشان و از درآمد خودشان پولی را به روحانیت می‌سپارند تا در جایی که علمای دینی صلاح می‌دانند خرج شود، یعنی رابطه حقوقی‌شان کاملا خصوصی است و جز به مرجع و مُکلف به کس دیگری ربط ندارد. نظارت بر هزینه‌کرد هم به همان رابطه محدود است و باز هیچ کس (دولت باشد یا روشنفکر یا با هر عنوان دیگری) حق دخالت ندارد‼️ 🔹سروش حتی وقتی در موضوعات دینی کتاب نوشته و مردم بابت آن پول داده‌اند ارتزاق از دین داشته، و این رابطه شبیه‌تر است به رابطه روحانیت با مردم چون «خصوصی» ست 🔹سروش درباره تحصیل خودش در غرب می‌گوید از# بازار و توسط تاجری از دوستان پدرش حمایت شده. آن تاجر حق داشته به او مستمری بدهد تا او شیمی و فلسفه علم بخواند، این هم خصوصی است و به خود آن تاجر مربوط است،اما آیا همان تاجر حق ندارد پولی را به دیگران پرداخت کند تا خرج فقه و اصول و فلسفه اسلامی و تفسیر شود👏🏻⁉️👏🏻 یا حق ندارد پولی بدهد تا خرج تبلیغ دین و مراسم دینی شود✌🏻⁉️ چه کسی می‌خواهد این حق را از مردم سلب کند⁉️ 🔹سروش از دمکراسی حرف می‌زند و نهادهای مدنی را برای تَکثُرگرایی در سیاست مهم می‌داند. با این حال تلاشش معطوف به این است که نهاد مدنی روحانیت را از بین ببرد😂 او با یک نهاد اجتماعی ایرانی و کاملا جا افتاده مخالفت می‌کند برای اینکه جای آن را دولت مدرن یا احیانا سازمان‌های مردم نهادی بگیرد که از طبقه متوسط جدید و سرمایه‌داران حمایت می‌شوند. اگر بخواهیم موضع سروش را خلاصه کنیم چه توصیفی جز غرب‌گرایی و تجدد مناسب است🤔⁉️ 🔹مخالفت اساسی با روحانیت در واقع ناشی از تمامیت‌خواهی نهاد دانشگاه است که می‌خواهد همه رقبا را از بین ببرد و تنها خودش در جایگاه سخن گفتن از علم و دین و سیاست و... بنشیند😐 حتی روشنفکرانی مثل سروش که از حرف می‌زنند و مدارا را شعار خودشان می‌دانند تحمل روحانیت را ندارند😆 آنها می‌خواهند این نهاد از بین برود تا مردم برای شنیدن از دین به دانشگاهیانی متوجه شوند که مهم‌ترین تکیه‌شان در ایران پول نفت بوده و هست💵🛢💵 🔹روحانیت شیعه پیوندی با مردم دارد که ‌در حکومت‌های در ایران و در عراق هم از بین نرفته، این آرزوی روشنفکران به هر شکل محقق نشد و با مستقر شدن جمهوری اسلامی حتی بودجه دولتی هم به درآمد موسسات حوزوی افزوده شده، که البته گسترده شدن آن خلاف استقلال حوزه‌های علمیه است. به نظر می‌رسد رویکرد انتقادی و اصلاحی نسبت به حوزه‌های علمیه، دانشگاه، دولت و سایر نهادهای اجتماعی و سیاسی بهتر از رویکرد براندازانه و عوامانه باشد💡 دانشطلب
‍ برای همسایه ی به خون نشسته😔 تا همین دویست سال پیش یک پیکر بودیم تا تیغ بر آن زخم نیانداخته بود ما ولی سعی می‌کند زبانش به همان ژنرال تیغ به دست نزدیک‌تر باشد تا به این برادر هم‌سایه که زبانش نزدیک‌ترین است به ما تا هر کشور دیگری‼️ ما، زخم کم نخورده است این سالها از شوروی و آمریکایی و انگلیسی؛ حالا هم بلای جانش شده است تکفیری و وهابی دست نشانده‌ی همان‌ها‼️ اگر (( ))را نخوانده‌اید الان فرصتی است که بیشتر آشنا شوید با همسایه‌ی هم‌زبانمان‼️ او از جنس ماست، زبانش، رسم و رسومش و احساسش😔 و است از جنس هفت میلیارد انسان دیگر کره زمین🌒 فقط کابل، نه است و نه که جماعت روشنفکر برایش شمع روشن کند😰 جانستان کابلستان نوشته ی آقای رضا_امیرخانی
👇🏻پست ویژه👇🏻 چرا اصولگرایان (لااقل بخشی از آنها) دنبال کاندیداتوری ایت الله هستند⁉️ این سوال مدتی هست که ذهنم را مشغول کرده. طیفی از اصولگرایان عقیده دارند که اگر ایت الله رییسی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شود و بقیه نامزدهای اصولگرا هم به نفع او کنار بروند، وی شانس بالایی برای پیروزی دارد‼️ سوال من این است که چرا فکر می‌کنند آقای رییسی شانس بالایی دارد⁉️ به نظرم دلایلی که پشت این تصمیم هست، به شدت قدیمی، سنتی و از کارافتاده است. احتمالا دلایل اصولگرایان موارد زیر است:👇🏻 ۱- روحانیت ۲- سید بودن ۳- محبوبیت ۴- نارضایتی از دکتر روحانی این طیف از اصولگرایان عقیده دارند که چون براساس برخی نظرسنجی‌ها،میزان نارضایتی از دولت، مخصوصا از نظر اقتصادی و معیشت تا حدودی افزایش پیدا کرده، پس یک نامزد و و و قوی ، می‌تواند به راحتی آقای را شکست دهد.🙁 اما این نهایت ساده‌‌نگری است که فکر کنیم امروزه مردم صرفا به خاطر روحانیت و یا سید بودن به کسی رای می‌دهند.👏🏻 آیا هر سید روحانی در هر انتخاباتی با استقبال مردم مواجه می‌شود⁉️ مثلا آیا صرف نام خانوادگی بدون توجه به اسم کوچک او (محمد یا احمد!)کفایت می‌کند⁉️ یا اینکه مسایل دیگری هم در میان است⁉️ آیا طبقات مختلف مردم مخصوصا نسل جدید و جوان و دانشجو و فرهنگی و روشنفکر و ... به فضای فکری و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی آن شخص روحانی و جریان حامی او توجه نمی‌کنند⁉️ این یک واقعیت است که امروز هر جریانی که نگاه نسبتا بازی به مسائل اجتماعی داشته باشد، بیشتر مورد توجه مردم است تا جریانی که پیشاپیش نگاهش سَلبی و خشک و سِفت و سخت است. در چنین شرایطی، فرض کنیم ایت الله رییسی یک سید روحانی کاملا محبوب مردمی ست (هرچند فعلا درباره محبوبیت کشوری وی هیچ نظر و آمار مشخصی وجود ندارد)⚠️ اما تکلیف جریان پشت سر ایشان چه می‌شود⁉️ آیا مردم (مخصوصا طبقات متوسط و جوان) نگاه خوبی به این جریان و بزرگان آن دارند⁉️ بماند که اساسا این شیوه انتخاب کاندیدا برای انتخابات ریاست‌جمهوری ‌آن‌هم بدون توجه به کارآمدی و توان و تخصص‌، کلا با پایه و اساس مدیریت درست و حسابی یک مملکت فاصله دارد👌🏻 به هرحال چنین نگاهی به انتخابات، نشان‌دهنده این است که اصولگرایان همچنان در فضای توهمی دو دهه پیش سیر می‌کنند و در معادلات خود، توجهی به نیازها و توقعات جدید مردم ندارند. عجیب نیست که به فکر شبیه‌سازی دوره ریاست‌جمهوری آیت‌الله و یا هستند‼️ غافل از اینکه ما نه در سال‌های اول انقلاب و دهه شصت زندگی می‌کنیم که شانس روحانی محبوبی مثل ایت الله خامنه‌ای تقریبا صد در صد است و نه در فضای دوم خرداد سال ۷۶ نفس می‌کشیم که چهره‌ی جدید و سید خوشتیپی مثل خاتمی با کلی شعار جذاب و جدید از راه می‌رسد و پیروز قاطع انتخابات می‌شود. در حال حاضر اصولگرایان و نامزد آنها شبیه کدام یک از این شخصیت‌ها هستند که خیال می‌کنیم با استقبال مردم مواجه می‌شوند⁉️ مشکل اصولگرایان این است که هنوز درد اصلی خود را نشناخته‌اند، به همین علت سراغ مُسکِن‌های فوری و موقتی می‌روند. با می‌خواهند بر پیروز شوند، غافل از اینکه اساسا مساله مردم این نیست👌🏻 مساله همان نگاه سنتی و پدرسالارانه است که خیلی‌ها از آن فراری هستند🏃🏻 در پایان ذکر این نکته ضروری است که این مطلب، فقط یک تحلیل (درست یا غلط) در نقد سیاست انتخاباتی اصولگرایان است، نه نقد شخصیت ایت الله رییسی. اتفاقا ایشان در مدیریت جدید آستان قدس رضوی، فعلا تحولات خوبی را ایجاد کرده‌ است. حرف من فقط نقد نگاه سنتی اصولگرایان به جامعه و مردم بود، نه نقد یک شخص خاص🔥 *پی‌نوشت:👇🏻👇🏻 اگر هدف اصولگرایان از طرح مساله نامزدی اقای رییسی صرفا یک بازی تبلیغاتی برای امری دیگر در آینده است، که باز هم اشتباه می‌کنند. چون این بازی سیاسی، بیشتر باعث تخریب می‌شود تا محبوبیت‼️
‍ ‍ تو این مملکت دو دسته آدم داریم،که لیدر های اونا، هدایت جریانات سیاسی و اقتصادی و فرهنگی جامعه رو بر عهده دارن‼️ اول جریان مومن و موحد با نگاه به درون هست که امنیت و دستگاه های اطلاعاتی و نظامی و قبلا سازمان انرژی اتمی و.... توسط اینا کنترل میشد این جریان خروجیش رآکتور اتمی اراک بود، اورانیوم غنی شده بود، سانتریفیوژهای نسل هشت بود، موشک بالستیک نقطه زن بود و کلی پدیده تکنولوژیک دیگه‼️ و مردم خروجی شو میدیدند📘 امنیت پایدار و طراز و هر کسی حس میکنه، قابل لمس بود! جریان بعدی جریان غرب‌گرا یا روشنفکر هست! ته ته ته نظریه های جامعه شناختی و فرهنگی اینا این بود که👈🏻سگ فحش نیست🤐 خوب به تمام ابعاد این نظریه سنگین توجه کنید🤕 شما فکر کردید فرمول سوخت جامد موشک یا روتور سانتریفیوژه که راحت به دست بیاد⁉️ هزاران ساعت کار فکری نیاز هست برای فهمیدن پیچیدگی های این نظریه! چقدر عمیق فرمودند! تازه یکم جلوتر از این نظریه،فرضیه محیرالعقول که کارتن خواب ها باید عقیم بشن و ابداع کردند🤐 حالا چرا کارتن خواب ها عقیم بشن که به یه گور راضی اند⁉️ وطن فروش ها و غرب پرستان عقیم بشن، که اینقدر هزینه عیاشی شون نشه و ارز از مملکت خارج نشه، و صنعت هسته ای و پول نود و پنج درصد مردم و نابود نکنن تا برای پنج درصد اینا هواپیما وارد کنند⁉️ نجومی بگیرها عقیم بشن! البته اینجا یه مشکلی هست! یه جماعتی هم که خونشون از حقوق های نجومی به جوش اومده بود! چشم وا کردن دیدن با دستهای خودشون دختر یکی از همین نجومی بگیر ها رو برای دفاع از حقوقشون فرستادن مجلس👥 اگر نجومی بگیران عقیم میشدن! يه ليست انتخاباتي لنگ میشد😉 خبر دارید که؟ میگن روشنفکر اعظمشون فتوا داده بود به کل لیستشون رای بدید‼️ یه جماعتی هم که خونشون از حقوق های نجومی به جوش اومده بود! چشم وا کردن دیدن با دستهای خودشون دختر یکی از همین نجومی بگیر ها رو برای دفاع از حقوقشون فرستادن مجلس🎤 رو این حساب را نداره نجومی بگیرا عقیم بشن! چون يك ليست انتخاباتي لنگ ميشه ميثم منظيف
‍ ❌ میدونستید سوریه قبل از اینکه به این روز بیوفته یکی از امن ترین کشورهای منطقه بود⁉️ ❌ استخباراتش فوق‌العاده قوی بود⁉️ ❌میدونستید مردم سوریه قبل از اینها عمرا به مخیله شون خطور نمیکرد که روزی برسه که وسط معرکه حلب، بین آتیش مستقیم ریش قرمز های چچنی النصره و دلاور های تیپ فاطمیون افغانستان گیر کنند و بمب افکن های روسی بالا سرشون از این ور و هواپیما های ائتلاف غرب از اون ور آتیش تهیه بریزند⁉️ ❌حالا میدونید چجوری مردم سوریه رو عراق و در مقابل جنگ آسیب پذیر کردن⁉️ ❌ از خیلی سال پیش با ایجاد اختلافات قومی و مذهبی و نژادی و عقیدتی‼️ ❌علوی و کرد و شیعه و سنی و به جون هم انداختن😔 ❌آقایی که میری میگی ما آریایی هستیم عرب نمیپرستیم😂 ❌اولا تو غلط میکنی به مسلمانان تهمت عرب پرست بودن میزنی! وطن فروش، ❌ما خدا پرستیم! ❌دوما اگر همون اعراب خوش غیرت و وطن پرست اهواز و خرمشهر و آبادان نبودند و جلوی صدام نمیجنگیدند الان ممکن بود از نطفه سربازان حزب بعث عراق یه عضو جدید به خانواده تون اضافه میشد⛔️ ❌زمان جنگ اگر یه خمپاره به یه قایق یا تانک میخورد خون شهدا از ترک و کرد و لر و بلوچ به هم آمیخته میشد✅ ❌ این عشق به اسلام و وطن بود که مهدی باکری ترک و عباس بابایی قزوینی و ابراهیم همت اصفهانی و تا جبهه های جنگ میکشوند‼️ الان چی⁉️ ❌دارن یه بذری رو تو مخ ملت میکارن، چند سال دیگه حاصل شو خواهید دید! عکس بالا رو خوب ببینید! 👆👆 ❌هیچ احدی تو سوریه فکر نمیکرد برای زنده موندن باید بچه هاشو بزنه زیر بغلش و صد متر و مثل اسب بدوعه تا تک تیرانداز داعش نتونه بزنتش😭 ❌اینا جلوه های ویژه هالیوود
جای یک انتحاری در دانشگاه های ما خالی است‼️ آزادی یعنی بتوانی به داخل دانشگاه اسلحه بِبری و سمت دانشجویان رگبار ببندی🔫🔫 دانشگاههاي ایرانی باید بروند از دانشگاه اوهایوِ الگو برداری کنند؛ اگر بتوانند دانشجویان را ترغیب کنند که هم کلاسی های خود را به رگبار بندند کلاس کار خیلی بالاتر خواهد بود اگر هم که پیدا نشد با یکی از همین گروه های تروریستی منطقه قرارداد ببندند تا در یکی از روزهای شلوغ یکی رگباری یا انتحاری جهت تنوع و ایجاد شور و نشاط بیشتر و همچنین عقب نماندن از دانشگاه های آمریکا و تمدنِ پیشروِ غرب انجام دهند‼️ اصلا وجودِ در دانشگاه از جمله شاخص هایی است که رتبه دانشگاه را پایین می آورد😳 علت مخالفت بعضی اساتیدِ روشنفکر با و حضور ایران در هم همین است‼️
داستان جوجه فمنیستهای وطنی و سیمرغی بنام مرضیه حدیدچی (دبّاغ) *یادداشتی از دکتر سینا کلهر* ✅اکنون دیگر باید روشن شده باشد که بزرگترین مساله فمینسیت های وطنی مخالفت با نقش های مادری و همسری زنان و دفاع از حق آزادی در پوشش و رابطه جنسی است که اگر نبود، باید در سوگ بزرگ ترین زن تاریخ معاصر ایران، سیاه پوش بودند. بزرگ ترین از جهت همان خواسته هایی که فمینسیت ها داعیه پیگیری آن ها را دارند: زنان همچون مردان بتوانند در حیات اجتماعی ایفای نقش کنند. مرضیه حدیدچی معروف به طاهره دباغ نوع آرمانی چنین زنانی است که نه تنها مرزهای فعالیت های سیاسی- اجتماعی زنان را در جامعه ایران بازتعریف کرد بلکه یک نمونه عالی از فعالیت سالم سیاسی-اجتماعی زنان در سطح جهان بود. ✅ البته افراد بسیار کمی او را در جهان شناختند همان طور که در کشورش هم گمنام ماند. هیچ یک از به اصطلاح زنان روشنفکر او را الگوی یک زن فعال اجتماعی معرفی نکردند و هرگز به قهرمان زنان ایرانی تبدیل نشد. اکنون سئوال این است که ریشه این همه فاصله و دوری فمینسیت های وطنی از طاهره دباغ چیست؟ پاسخ فمینسیت ها البته ساده است: او حکومتی بود. آنها برای فریب کاری همواره چنین پاسخ های ساده ای در آستین خود دارند. اما وقعیت این است که جرم طاهره دباغ این بود که هرگز بر علیه نقش های مادری و همسری و نحوه پوشش اسلامی زنان نشورید. نه تنها شورشی بر علیه آنها نکرد بلکه پوشش اسلامی را ضامن صیانت زن در محیط پر مخاطره جمع دانست و از ناب ترین شکل آن یعنی پوشش چادر (با گرفتن رو) دفاع کرد. او در کوران مبارزات و کنشگریهای اجتماعی فوق العاده اش هشت فرزند به دنیا آورد و تربیت کرد. ✅برای فمینسیت های وطنی این گناهی است نابخشودنی. مرز آنها با دشمنانشان همین جاست نه در حق زن برای فعالیت اجتماعی. دشمنان فمینست ها کسانی هستند که درباره حق پوشش و رابطه آزاد سخن سرایی نمی کنند و با نقش های سنتی مادری و همسری مخالف نیستند. مساله اصلا فعالیت اجتماعی زنان نیست. فعالیت اجتماعی زنان پوششی برای مخالفت با همین چیزهاست. اگر کسی با آنها همراه بود و یا حتی نسبت به فعالیت های آنها در این حیطه ها ساکت بود، او را قهرمان زنان می خوانند و می نامند حتی اگر بسیار کوچک تر از طاهره دباغ باشد. ✅ به قهرمان های آن ها در جامعه نگاه کنید، از هنرپیشه های سینما تا وکلای حقوقی همه در یک چیز مشترک اند. همه درگیر پوشش، رابطه و... هستند.زندگی همه این قهرمان های خیالی یک گوشه ناچیزی از از سرگذشت مرضیه حدیدچی نیست: فعالیت سیاسی بر علیه شاه، زندان، فرار از زندان به لندن، پیوستن به چریک های لبنان و آموزش نظامی، سه ماه حضور در بیت امام در پاریس، از بنیانگذاران سپاه، 12 سال نمایندگی مجلس، مسافر کشی برای تامین مخارج سه خانواده نیازمند و ... حتی بسیاری از مردان هم قادر به چنین تجربه ای در زندگی نیستند، چه برسد به زن و آن وقت چنین زنی را جمهوری اسلامی به رسمیت شناخته و قبولش دارد. فمینسیت های وطنی اگر پوشالی نبودند و به هم کیشان خود خیانت نمی کردند، سقف خواسته های خود را کف فعالیت های حدیدچی می گذاشتند و از نظام همین را طلب می کردند اگر به راستی به دنبال ایفای نقش سیاسی - اجتماعی زنان بودند. مساله آنها چیز دیگری است از نظر آنها زن فعال اجتماعی یک زن نیمه عریان با رابطه آزاد است نه زن انقلابی تحصیلکردۀ متدیّن شوهر دوست فرزندآور فعّال در سیاست و اجتماعیّات.