eitaa logo
صوفی پژوهی
297 دنبال‌کننده
2هزار عکس
488 ویدیو
84 فایل
راهی برای رسیدن به باطن تصوف مخاطبین عزیز،انتقادات، پیشنهادات و سؤالات خویش را به آیدی ذیل ارسال کنید. @Sadat6265
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺 ولادت پرنور و سرور و با سعادت امام هادی علیه‌السلام مبارک باد! 🌺 ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 💎ما باید به یقین بدانیم که ما در دو دست خود، دو گوهر شبچراغ و گرانقدر(قرآن و عترت) داریم و کار به تشکیک دیگران نداشته باشیم؛ ☘️ خواه بدانند و بگویند که در دست ما گوهر است، و یا آن دو را دو سنگ بی‌ارزش بدانند، چه دیگران قدر آن دو را بدانند یا ندانند [ما باید قدردان باشیم]. 💥برای اینکه اگر قدر ندانستیم، نعمت از دست ما گرفته می‌شود، چنان‌که اهل حجاز از نعمت ولایت محروم شدند و به عَجَم‌ها منتقل گردید. 📚 در محضر بهجت، ج۳، ص۱۹۶ 🔵صوفی پژوهی @sufi110
✅ روایت امام هادی علیه السلام درمورد صوفیه عنه [السيّد المرتضى الرازيّ] أيضا بسنده عن محمّد بن الحسين بن أبي الخطّاب قال: كنت مع الهادي عليّ بن محمّد عليهما السّلام في مسجد النبيّ صلّى اللّه عليه و آله و سلّم، فأتاه جماعة من أصحابه منهم أبو هاشم الجعفري رضي اللّه عنه و كان رجلا بليغا و كانت له منزلة عظيمة عنده عليه السّلام، ثمّ دخل المسجد جماعة من الصوفية و جلسوا في جانب مستديرا و أخذوا بالتهليل 🔹فقال عليه السّلام: لا تلتفتوا الى هؤلاء الخدّاعين فانّهم حلفاء الشياطين و مخرّبوا قواعد الدين، يتزهّدون لراحة الأجسام و يتهجّدون لتصييد الأنعام، يتجوّعون عمرا حتّى يديّخوا للايكاف حمرا، لا يهلّلون الاّ لغرور الناس و لا يقلّلون الغذاء الاّ لملا العساس و اختلاس قلب الدّفناس، يتكلّمون الناس باملائهم في الحبّ و يطرحونهم بأداليلهم في الجبّ، أورادهم الرقص و التصدية و أذكارهم الترنّم و التغنية، فلا يتبعهم الاّ السفهاء و لا يعتقد بهم الاّ الحمقاء، فمن ذهب الى زيارة أحد منهم حيّا أو ميّتا فكأنّما ذهب الى زيارة الشيطان و عبدة الأوثان، و من أعان أحدا منهم فكأنّما أعان يزيد و معاوية و أبا سفيان، فقال له رجل من أصحابه عليه السّلام: و إن كان معترفا بحقوقكم؟ قال: فنظر إليه شبه المغضب و قال:ردع ذا عنك، من اعترف بحقوقنا لم يذهب في عقوقنا، أما تدري انّهم أخسّ طوائف الصوفيّة و الصوفيّة كلّهم من مخالفينا و طريقتهم مغايرة لطريقتنا و إن هم الاّ نصارى و مجوس هذه الأمّة اولئك الذي يجهدون في إطفاء نور اللّه و اللّه يتمّ نوره و لو كره الكافرون. ✳️ابن حمزه و سید مرتضی رازی رضوان الله علیهما از شیخ مفید قدس سره به واسطه‌ای نقل کرده‌اند که او به سند خود نقل نموده از محمد بن حسین بن ابی الخطاب رحمت الله علیه که از خواص چند امام معصوم است که او گفت: با حضرت امام هادی علیه السلام در مسجد پیامبر صلی الله علیه و آله بودم که جماعتی از اصحاب آن حضرت نزدش آمدند. یکی از ایشان ابو هاشم جعفری بود که مردی فصیح و بلیغ بود و نزد آن حضرت، موقعیتی ویژه داشت. سپس جماعتی از صوفیه داخل مسجد شدند در قسمتی حلقه‌وار نشستند و به ذکر «لا اله الا الله» مشغول شدند. آنگاه امام عليه السلام فرمودند: به این فریب کاران و حیله گران توجه نکنید؛ که این‌ها جانشینان و هم پیمانان شیاطین و خراب کنندگان اساس و پایه دین می باشند؛ برای راحتی وآسایش بدن ها زهد می‌ورزند (و از تحمل زحمت در طلب روزی حلال، شانه خالی می‌کنند و از دست رنج دیگران می‌خورند) برای شکار ساده‌لوحان و ظاهربینان شب زنده داری میکنند. عمری گرسنگی می‌کشند تا ساده‌لوحان را برای سوار گرفتن رام کنند (و مرید بتراشند). لا اله الا الله نمی‌گویند مگر برای فریب مردم. کم نمی‌خورند مگر برای پر کردن کاسه‌ها و ربودن دل احمقان. اوراد و اذکارشان، رقصیدن و کف زدن، و آواز خواندن و تغنی کردن است. بدین ترتیب، جز سفیهان، از آن‌ها پیروی نمی‌کنند و جز احمقان، به آنها نمی‌گروند. با اینحال، هرکس به زیارت یکی از ایشان، چه زنده و چه مرده آن‌ها برود، چنان است که گویی به زیارت شیطان رفته و به عبادت بتان پرداخته، و هر کس یکی از ایشان را یاری کند، چنان است که گویی یزید و معاویه و ابوسفیان عليهم لعنت الله را یاری کرده است. یکی از اصحاب از حضرت پرسید: اگرچه آن صوفی حقوق و امامت شما را بشناسد و به آن اقرار کند؟ (یعنی شیعه باشد) پس آن حضرت مانند شخص خشمگین به او نگریست و فرمود: این گفتار را رها کن! آن کس که به حقوق ما معترف است و اقرار کند، در مسیر نافرمانی و تمرد از ما قرار نمی‌گیرد. آیا نمیدانی که این طایفه، پست‌ترین طایفه‌های صوفیه‌اند؟ تمام فرقه های صوفیه از مخالفان ما می باشند و راه و روششان غیر راه و روش ماست، و نیستند ایشان مگر نصاری و مجوسان این امت. همین طایفه‌های صوفیه‌اند که برای خاموش کردن نور خدا می‌کوشند، ولی خداوند نور خود را کامل می‌کند هرچند کافران را خوش نیاید. 📚 سفینة البحار، تألیف شیخ عباس قمی، جلد ۳، صفحه ۱۴۵-۱۴۶ 📚 حدیقة الشیعة، تألیف مقدس اردبیلی، جلد ۲، صفحه ۷۹۹ 📚 الاثنا عشریة، تألیف شیخ حر عاملی، صفحه ۲۸ـ۲۹ 🔵صوفی پژوهی @sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صوفی پژوهی
💢دستور به ترک حج3️⃣ ⛔️بشر حافی 💢عطار نیشابوری از قول بشر حافی نقل کرده است که : ❌بشر حافی بذل مال در زمینه حج را صرف هزینه در راه نادرست و باطل می دانست و از آن منع می کرد: 🔻«نقل است كه يكى با بشر مشورت كرد كه: دو هزار درم حلال دارم. مى‏خواهم كه به حج روم. گفت: تو به تماشا مى‏روى. اگر براى رضاى خداى مى‏روى، وام درويشى چند بگزار، يا به يتيمى يا عيال‏دارى ده؛ كه راحتى [كه‏] به دل ايشان رسد، از صد حج فاضل‏تر. گفت: رغبت حج بيشتر دارم. گفت: از آن كه اين مال نه از وجه نيك به دست آورده‏اى(از راه درست و حلال به دست نیاورده ای) ، تا به ناوجه (راه نادرست و باطل) خرج نكنى قرار نگيرى.»[1] ⛔️جلال‌الدین محمد بلخی (مولوی) 💢این‌ رویکرد نسبت به حج خانه خداوند، در کلیات شمس چنین انعکاس یافته است: ای‌ قوم‌ به حج رفته کجاییدکجایید / معشوق همین‌ جاست‌ بیایید بیایید‌ معشوق‌ تو‌ همسایه و دیوار به دیوار‌ / در بادیه سرگشته شما در چه هوایید گرصورت بی صورت معشوق ببینید / هم خانه و هم‌ خواجه‌ و هم کعبه شمایید ده بار از‌ آن‌ راه‌ بدان‌ خانه‌ برفتید / یک بار‌ از‌ این خانه براین بام برآیید[2] ⛔️بایزید بسطامی 💢عطار نیشابوری می‌نویسد: «نقل است که بایزید بسطامی یکبار قصد سفر حجاز کرد. چون بیرون شد بازگشت. گفتند: هرگز هیچ عزم نقض نکرده ای این چرا بود؟ گفت: روی به راه نهادم. زنگی دیدم، تیغی کشیده که اگر بازگشتی نیکو! و الا سرت از تن جدا کنم. پس مرا گفت: (ترکت الله ببسطام و قصدت البیت الحرام) خدای را به بسطام بگذاشتی و قصد کعبه کردی؟»[3] 📛جالب است که این سخنانی که عطار از امثال بشر حافی نقل کرده؛ در زمان ما لقلقه زبان روشنفکران ضد دینی است که میانه خوبی با مقدسات دینی ندارند؛ یا روشنفکران دینی دارند حرفا عارفانه می زنند و ما نمی‌فهمیم😊 یا صوفیانه گذشته، روشنفکران زمان خودشون بودن. ✅اما در هر صورت که باشه، این سخنان با منطق حضرات معصومین علیهم‌السلام سازگار نیست، به ادعیه ماه رمضان و غیر آن نگاهی بیندازید، یکی از دعاهای آن بزرگواران این بوده که خداوند زیارت خانه خودش را نصیب آنها بکند. پی‌نوشت: [1]. تذكره الأولياء، عطار نيشابورى‏، مصحح: رينولد آلين نيكلسون‏، مطبعه ليدن‏، ليدن‏، 1905 م‏، ج1، ص111. [2]. کلیات شمس، غزل 648. [3]. تذكره الأولياء، عطار نيشابورى‏، مصحح: رينولد آلين نيكلسون‏، مطبعه ليدن‏، ليدن‏، 1905 م‏، ج1، ص139 🖊 پژوهشی درباره ابن عربی، عرفان و تصوف 🔵صوفی پژوهی @sufi110
🔰🔰ماه مبارک رمضان و دعا برای توفیق زیارت خانه خدا 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
🔰🔰ماه مبارک رمضان و دعا برای توفیق زیارت خانه خدا 🤲🏻دعاهاي ويژه ماه مبارك رمضان در ميان ادعيه ما از امتياز خاصي برخوردارند. از آنجا كه ماه رمضان، ماه رحمت، بركت و مغفرت است، درهاي رحمت الهي در اين ماه به روي بندگان باز بوده و بهترين فرصت براي استفاده از بركات معنوي است و به مردم سفارش شده كه بيشترين استفاده را از اين ماه كرده و لحظه‌هاي با ارزش آن را از دست ندهند. دعا برای توفیق زیارت خانه خدا یکی از مهمترین دعاهایی است که در بین ادعیه ماه مبارک رمضان ، مورد عنایت پیشوایان دین علیهم السلام بوده که به برخی از این موارد اشاره می شود: 1️⃣دعای شب اول ماه رمضان ❇️امام صادق(علیه السلام) به خواندن دعایی در شب اول ماه رمضان سفارش نموده، که در آن، خداوند را با اسم «رَبَّ شَهْرِ رَمَضَان» خطاب کرده، با اشاره به برکات ماه رمضان، چنین درخواست هایی را مطرح می کند: توفیق روزه داری، عبادت، تندرستی، سپری کردن ماه رمضان توأم با عافیت، مقدّر ساختن تقدیری تغییرناپذیر; یعنی حجّ خانه خدا و قرار گرفتن در زمره حاجیانی که حجشان نیکو و تلاش و سعی شان مورد تقدیر قرار گرفته و گناهانشان آمرزیده و خطاهایشان پوشانده می شود. فرازی از این دعا چنین است: ⬅️«اللَّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضَانَ مُنَزِّلَ الْقُرْآنِ… وَ اجْعَلْ فِیمَا تَقْضِی وَ تُقَدِّرُ مِنَ الاَْمْرِ الْمَحْتُومِ وَ فِیمَا تَفْرُقُ مِنَ الاَْمْرِ الْحَکِیمِ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ مِنَ الْقَضَاءِ الَّذِی لا یُرَدُّ وَ لا یُبَدَّلُ أَنْ تَکْتُبَنِی مِنْ حُجَّاجِ بَیْتِکَ الْحَرَامِ الْمَبْرُورِ حَجُّهُمْ الْمَشْکُورِ سَعْیُهُمْ الْمَغْفُورِ ذُنُوبُهُمْ الْمُکَفَّرِ عَنْهُمْ سَیِّئَاتُهُمْ وَ اجْعَلْ فِیمَا تَقْضِی وَ تُقَدِّرُ أَنْ تُطِیلَ لِی فِی عُمْرِی وَ تُوَسِّعَ عَلَیَّ مِنَ الرِّزْقِ الْحَلالِ».[1] 📖پی‌نوشت: [1].اقبال الأعمال،سید بن طاووس، ج1، ص77. 🔵صوفی پژوهی @sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿🌸سلام امام زمانم🌿🌸 🌻🍃ای حسرت دیدارتودرسینه ی ما 💖💫ای عشق تو آبروی دیرینه ی ما 💖💫برگرد و غبار دل ما را بتکان 🌻🍃زنگار گرفته روی آئینه ی ما🌿🌺 .🌱.برقآمت دلربای مهدی صلوات.🌱. 💖 الّلهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج💖💫 📎 📎 📎
📌 یکشنبه ☀️ ۳ تیر ۱۴۰۳ هجری شمسی 🌙 ۱۶ ذی الحجه ۱۴۴۵ هجری قمری 🎄 23 ژوئن 2024 میلادی 📎 🔵صوفی پژوهی @sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صوفی پژوهی
💢دستور به ترک حج3️⃣ ⛔️بشر حافی 💢عطار نیشابوری از قول بشر حافی نقل کرده است که : ❌بشر حافی بذل ما
💢به آتش کشیدن خانه خدا ❌گاهی نیز سران صوفیه می خواستند خانه خدا و مسجدالحرام را به آتش بکشند تا مانع این عمل عبادی و دستور الهی شوند! 🔻از شبلی نقل شده: «وقتی او را‌ دیدند‌ پاره‌ای‌ آتش بر کف نهاده می‌دوید. گفتند: تا کجا؟ گفت: می‌دوم تا آتش در‌ کعبه‌ زنم‌ تا خلق با خدای کعبه پردازند»[1] در احوال ابوالقاسم نصرآبادی که‌ چهل‌ حج‌ بر توکل به جا آورده بود، آمده که: «یک روز در طواف خلقی را‌ دید‌ که به کارهای دنیوی مشغول ‌بودند و با یکدیگر سخن می‌گفتند. برفت پاره‌های آتش‌ و هیزم‌ بیاورد‌. از وی سؤال کردند چه خواهی کردن؟ گفت: می‌خواهم کعبه را بسوزم تا خلق از‌ کعبه‌ فراغ آیند و به خدای پردازند»[2] 💢نظیر این داستان‌ها را برای عرفای‌ دیگری‌ مانند‌ رابعة کعب و لقمان سرخسی نیز نقل کرده‌اند. این داستان‌ها بیانگر‌ نگرش‌ خاص عرفا در مورد ظاهر و باطن احکام و تکالیف دینی است. 📖پی‌نوشت: [1]. تذكره الأولياء، عطار نيشابورى‏، مصحح: رينولد آلين نيكلسون‏، مطبعه ليدن‏، ليدن‏، 1905 م‏، ج2، ص163. [2]. تذكره الأولياء، عطار نيشابورى‏، مصحح: رينولد آلين نيكلسون‏، مطبعه ليدن‏، ليدن‏، 1905 م‏، ج2، ص312 🖊 پژوهشی درباره ابن عربی، عرفان و تصوف 🔵صوفی پژوهی @sufi110
صوفی پژوهی
🔰🔰ماه مبارک رمضان و دعا برای توفیق زیارت خانه خدا 🤲🏻دعاهاي ويژه ماه مبارك رمضان در ميان ادعيه ما از
🔰🔰ماه مبارک رمضان و دعا برای توفیق زیارت خانه خدا 🤲🏻دعاهاي ويژه ماه مبارك رمضان در ميان ادعيه ما از امتياز خاصي برخوردارند. از آنجا كه ماه رمضان، ماه رحمت، بركت و مغفرت است، درهاي رحمت الهي در اين ماه به روي بندگان باز بوده و بهترين فرصت براي استفاده از بركات معنوي است و به مردم سفارش شده كه بيشترين استفاده را از اين ماه كرده و لحظه‌هاي با ارزش آن را از دست ندهند. دعا برای توفیق زیارت خانه خدا یکی از مهمترین دعاهایی است که در بین ادعیه ماه مبارک رمضان ، مورد عنایت پیشوایان دین علیهم السلام بوده که به برخی از این موارد اشاره می شود: 2️⃣دعای هر شب ماه رمضان 🔶ابن ابی عمیر از یکی از خاندان رسول خدا(صلی الله علیه وآله) نقل کرده، کسی که این دعا را در شب اول ماه رمضان بخواند، گناهان چهل سالش آمرزیده می شود. در این دعا تنها سه درخواست مطرح است: درود بر محمد و آل محمد، حج خانه خدا در هر سال و بخشش گناهان. ⬅️متن دعا چنین است:«اللَّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضَانَ الَّذِی أَنْزَلْتَ فِیهِ الْقُرآنَ وَ افْتَرَضْتَ عَلَی عِبَادِکَ فِیهِ الصِّیَامَ صَلِّ عَلَی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد وَ ارْزُقْنِی حَجَّ بَیْتِکَ الْحَرَامِ فِی عامی هذَا وَ فِی کُلِّ عَام وَ اغْفِرْ لِیَ تِلْکَ الذُّنُوبَ الْعِظَامَ، فَإِنَّهُ لا یَغْفِرُهَا غَیْرُکَ یا رَحْمنُ یا عَلامُ»[1] 📖پی‌نوشت: [1]. بحار الانوار، ج96، ص311‏. 🔵صوفی پژوهی @sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
السَّلاَمُ عَلَى مُفَرِّجِ اَلْكُرُبَاتِ...سلام بر تو ای مولایی که آخرین امید درماندگان، به دستان گره گشای توست. سلام بر تو و بر روزی که گره از کار عالم باز خواهی کرد. 🌤
📌 دوشنبه ☀️ ۴ تیر ۱۴۰۳ هجری شمسی 🌙 ۱۷ ذی الحجه ۱۴۴۵ هجری قمری 🎄 24 ژوئن 2024 میلادی 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 گونه های تقابل سنیان با حدیث غدیر چگونه است؟ 1. هرچند برخی از سنیان مدافع واقعه غدیر بوده و حتی جمع اندکی از آنان تفسیر شیعی از آن دارند. لیکن گروه‌های مختلف تربیت یافتگان مکتب خلفاء در تقابل با غدیر فعالیت دارند. محدثین آنها (=حُفاظ و فقهاء) متکلمین (= معتزله،اشاعره،ماتریدیه و سلفیه) و صوفیان . + 2.در یک تقسیم بندی، گونه‌های تقابل طرفداران مکتب خلفاء به سه قسمت تقسیم می‌شود. تکذیب،تضعیف و تحریف. + 2.1. تکذیب: این ردیه ها خود انواعی دارد. الف)برخی اصل جانشینی و منصوص بودن امامت حضرت علی ع را منکرند. مثلا: ابن العربی از مشایخ صوفی سنی مدعی است رسول الله ص کتابی را به وی تعلیم دادند. در همین کتاب، می نویسد: رسول خدا از دنیا رفت و هیچ کسی را به عنوان جانشین خود معرفی نکرد.[1] 👈 البته شهود و کشفِ این شیخ صوفی به تَبَعِ امامش هست. 🖊کانال عصر آب 📖پی‌نوشت: [1]. نک:فصوص الحکم،فص داودی،ص173. 🔵صوفی پژوهی @sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢امام هادی(ع):صوفیان همگی مخالف ما هستند!! 🎥دکتر حسین فریدونی 🔵صوفی پژوهی @sufi110
صوفی پژوهی
💠 گونه های تقابل سنیان با حدیث غدیر چگونه است؟ 1. هرچند برخی از سنیان مدافع واقعه غدیر بوده و حتی ج
💢مستند دیدگاه ابن عربی در مورد جانشین رسو‌ل خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله ابن عربی در فصول‌الحکم فص داوودی می‌نویسد: «و كذلك أخذُ الخليفة عن اللَّه عينُ ما أخذه منه الرسول. فنقول فيه بلسان الكشف خليفة اللَّه و بلسان الظاهر خليفة رسول اللَّه. و لهذا مات رسول اللَّه صلى اللَّه عليه و سلم و ما نص بخلافة عنه إلى أحد»[1] پی‌نوشت: [1].محيى الدين بن عربى، فصوص الحكم، 1جلد، دار إحياء الكتب العربية - قاهره، چاپ: اول، 1946 م، ج‏1 ؛ ص163. 🔵صوفی پژوهی @sufi110
💢مستند دیدگاه ابن عربی در مورد جانشین رسو‌ل خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله 🔵صوفی پژوهی @sufi110
💢مستند دیدگاه ابن عربی در مورد جانشین رسو‌ل خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله ❌آقای حسن زاده آملی در کتاب «ممد الهمم» بعد از ترجمه عبارات ابن عربی پیرامون عدم تعیین جانشین توسط رسول‌خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله، تلاش کرده سخن ابن عربی را در پاورقی کتاب خویش توجیه کرده و در این رابطه نوشته: ⬅️شك نيست كه رسول اللّه براى خود وصى تعيين فرمود و آن امير المؤمنين على عليه السلام بود. ⬅️چنانكه شك نيست كه رسول اللّه در حين ارتحال تعيين خليفه نفرمود. زيرا چون قلم و كاغذ خواست، عمر گفت: كتاب خدا ما را كافى است« و ان الرجل ليهجر» و كار به مشاجره و نزاع در حضور رسول اللّه كشيد به تفصيلى كه در كتب فريقين مذكور است. 👌🏻در عين حال رسول اللّه مى‌‏دانست كه در ميان امتش كسى هست كه خليفه است و اوست كه در حقيقت جانشين آن جناب است. ❌ و اگر خيلى جمود و سماجت در ظاهر لفظ بشود بايد گفت كه ⬅️شيخ صاحب عصمت نبود، و در اول كتاب تصريح كرد كه گفت من رسول و نبى نيستم ولى وارثم و حارس آخرتم ❌و چون صاحب عصمت و رسول و نبى نيست، كشف او را كه أخذ از حق تعالى است به حسب معتقد و سوابق انس و الفت اشتباهى روى آورد».[1] پ.ن: باید در قضاوت و تحلیل سخنان افراد، معیار را مبانی محکم تشیع قرار داد و تعصب و خوش‌بینی، باعث نشود که امثال آقای حسن زاده آملی که معتقد به مبانی تشیع می‌باشد، تلاش در توجیه کلام ابن عربی داشته است. 📖پی‌نوشت: [1]. علامه حسن زاده آملى، ممد الهمم در شرح فصوص الحكم، 1جلد، سازمان چاپ و انتشارات وزارت ارشاد اسلامى - تهران، چاپ: اول، 1378، ص409. 🔵صوفی پژوهی @sufi1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا