eitaa logo
تعلیقات
1.3هزار دنبال‌کننده
419 عکس
61 ویدیو
29 فایل
📚 در این صفحه گاهی #خاطراتم را می‌نویسم 📝 و گاهی #یادداشت هایی درباره مسائل گوناگون #حوزه و #جامعه و #انقلاب ... (حسین ایزدی _ طلبه حوزه علمیه قم) @fotros313h (📲 نشر مطالب با ذکر #لینک)
مشاهده در ایتا
دانلود
از دوران شیفت به دوران از آن‌چه فکر می‌کنیم به ما نزدیک‌تر است. 🆔@taalighat
❤️ عجب هوای گرمی شد... یاد این بیت افتادم تاریک شده دلم ز بی تقوایی گرمای گنه سوز می‌خواهم... در استقبال گفتم: هوای شهر تو مثل نجف گنه سوز است نجات‌بخش من از هر چه رنگ دنیا، تو... ➖➖➖➖ 🆔@taalighat
تعلیقات
📝 حوزه‌ای که نمی‌شناسیم، واقعیت حوزه بعد از انقلاب 📌بخش سوم 🔻 زاویه قرائت رشد حوزه مهم است ما چه
📝 حوزه‌ای که نمی‌شناسیم، واقعیت حوزه بعد از انقلاب 📌بخش چهارم 🔻 فقر روایت و عدم ارائه تصویر کلان حوزه امروز چهره واقعی حوزه و ابعاد تحول و پیشرفت آن نه‌تنها برای بیرون حوزه که حتی برای بخشی از جامعه مذهبی و انقلابی نیز شناخته‌شده نیست. تلقی از واقعیت حوزه امروز، یک تلقی سنتی و براساس اطلاعات بسیار قدیمی است. اما چرا؟ 1) نقطه اتصال جامعه و حوزه در عموم کشور، بدنه روحانیون شهرستان‌ها و طلاب بومی هستند. در بین همه این عزیزان فرهیختگان و نخبگانی به‌چشم می‌خورند که باید قدردان آن‌ها بود اما شايد این طیف دارای کثرت و پراکندگی بالا نیستند، ازاین رو جامعه بیشتر با طبقه متوسط به پایین حوزه مرتبط می‌شود. 📍در اینجا ایده "سیاست " را مطرح خواهیم کرد. 2) نسبت به نهاد روحانیت در رسانه، معمولاً گرایش به زاویه نقد و تنقیص دارد و ذهنیت سنتی جامعه روحانیت را عنصری کم اثر تلقی می‌کند. 📍در اینجا ایده "سیاست‌گذاری بازنمایی رسانه‌ای" را مطرح خواهیم کرد. 3) محصولات بخش نخبگانی حوزه، درون حوزه بازتولید و ترویج می‌شود و در چرخه مصرف جامعه قرار نمی‌گیرد. کسی مسئولیت توزیع و ایجاد چرخه تعاملاتی حوزه و بیرون آن را به‌عهده ندارد و روند عادی آن بسیار کند طی می‌شود. 4) کسی حوزه امروز را نمی‌کند و یک از آن به جامعه ارائه نمی‌دهد. اساساً مسئله و برای ما به‌عنوان یک و مقوله متمایز و محل گفتگو و برنامه‌ریزی و تدبیر مطرح نیست. 5) ما جدی، گسترده و دقیق از ذهنیت اجتماعی نسبت به حوزه یا نداریم و یا به‌صورت ناقص و بریده از تدبیر داریم. لذا اقدامات خرد ما نیز مسئله‌ای را حل نمی‌کند. ما نمی‌دانیم دقیقاً چند گره ذهنی اصلی در جامعه نسبت به حوزه و به تفکیک طبقات مختلف نسبت به جامعه وجود دارد. 6) هرچند فرهیختگی و تحول آفرینی در حوزه مناسبات اجتماعی حوزه و جامعه از سوی برخی طلاب و روحانیون به‌صورت کنش فردی در موارد متعددی مشاهده می‌شود اما کسی متولی حوزه و جامعه، ارتقای آن و استخراج الگو از تجارب موجود نیست. این همه یعنی حوزه محتاج توجه به ذهنیت اجتماعی و برنامه‌ریزی نسبت به آن در لایه‌های مختلف است. اما نکته جالب توجه این‌که در نهاد حوزه کسی خود را و نه برای داخل حوزه و طلاب و نه برای بیرون حوزه و جامعه نمی‌داند. 🔻🔻🔻🔻 🆔@taalighat
تعلیقات
📝 حوزه‌ای که نمی‌شناسیم، واقعیت حوزه بعد از انقلاب 📌بخش چهارم 🔻 فقر روایت و عدم ارائه تصویر کلان ح
📝 حوزه‌ای که نمی‌شناسیم، واقعیت حوزه بعد از انقلاب بخش پنجم (تکمله بخش چهارم) ضرورت سیاست‌گذاری نحوه بازنمایی دین و روحانیت در رسانه 🔻 امروز کسی تردیدی در اثرگذاری بر ندارد. رسانه است که ذهنیت جامعه را نسبت به موضوعی زاویه می‌دهد و از همان منظر است که مسائل را می‌بینند مگر پای امر فائقی در میان باشد که بارها از آن یاد کردم و نام بر آن نهادم. 🔻 اما اگر درهمین نقطه اثرگذاری و روایت‌گری رسانه هم بایستیم خواهیم دید در حوزه و به‌تبع آن رسانه‌های انقلابی هیچ سیاست و راهبرد کلانی وجود ندارد که نحوه بازنمایی دین، دین‌داران و نهاد روحانیت را چگونه نشان دهد. 🔻 چندسال پیش با یکی از بزرگواری که عضو شورای نظارت بر صداوسیما بود گفتگو می‌کردم و پرسیدم چه می‌کنید؟ (اتفاقا ایام نوروز هم بود.) گفت سریال پایتخت را می‌بینم و نکات منفی آن را تذکر می‌دهم! فقط سکوت کردم!!! 🔻 آيا درباره سیاست‌های کلان حاکم بر رسانه، جهت‌دهی به افکار عمومی، موردپژوهی تجارب مثبت و منفی موجود، ظرفیت‌شناسی رسانه ملی برای تحول نگاه به حوزه و... گفتگو می‌شود؟ وقتی تراز تحلیل به مسئله تا این حد ساده است نمی‌توان انتظار تحول داشت. تک‌تک موارد بالا مسائلی است که بايد مورد بحث و گفتگو و طراحی و تدبیر قرار بگیرد. 🔻 بی‌شک امروز باید به یک سیاست‌گذاری کلان درباره نحوه بازنمایی حوزه، دین و روحانیت در رسانه رسید. البته بايد تعریف و تحلیل روشنی از سیاست‌گذاری دراین عرصه و معنای آن و گستره‌اش داشت. 🔻 اما مهتر از رسانه به‌معنای اصطلاحی آن، همان است. در تعامل خرد با طبقات مختلف اجتماعی احساس احترام و اعتماد به روحانیت بسیار ملموس است. این سرمایه را باید قدر دانست، بستر تاریخی آن را تحلیل کرد و مقیاس آن را توسعه داد. انشالله این مسئله را ذیل سلسله یادداشت‌های "آینده جبهه انقلاب" تفصیل خواهم داد. 🆔@taalighat
✅ بخش برجسته نطق در مراسم تحلیف، فصل حمایت قاطعانه از و روایت مظلومیت مردم فلسطین و خروش علیه بود. https://eitaa.com/farsna/238277 https://eitaa.com/farsna/238278 🆔@taalighat
جبهه انقلاب و مسئله بزرگترها ☘ یک مفهوم بسیار اثرگذار در بین قدیمی‌ها، مفهوم و بزرگتری بود. هر صنف و هر جمعی یک بزرگ داشت که در شعاع او اتفاقات مبارکی رقم می‌خورد. ☘ یکی از مهمترین دغدغه‌های بزرگ یک جمع بود. دغدغه اطرافیان بود. بزرگترها خودشان را نسبت به رشد اطرافیانشان مسئول می‌دیدند. ☘ حالا این دغدغه و این بزرگی کردن بروزات و مختلفی داشت. گاهی با گفتن یک تذکر، گاهی با یک حضور به‌موقع هنگام انحراف، گاهی با ریش سفیدی هنگام اختلاف بین دونفر، گاهی با سنگ صبور شدن، گاهی با انتقال یک تجربه، و... . بزرگ، بزرگی می‌کرد و جوان‌ترها بود. ☘ از یک سو بزرگترها می‌کردند، ستون خیمه یک جمع بودند و نقش و گری برای اطرافیانشان داشتند. ☘ از سوی دیگر دنبال یک بودند و نسبت به بزرگ جمع خود، کوچکی و و خضوع داشتند. با کنار هم قرار گرفتن این دو عنصر، امر رقم می‌خورد. البته در هر جمعی بر اساس تراز همان صنف و جمع. ☘ نکته مهم اینکه: 📍هم بزرگان جمع، بزرگی می‌کردند و مدار و محور و تکیه‌گاه و و مرشد بودند. 📍هم کوچکترها، به‌دنبال بزرگتری بودند تا دست در دست او نهند. کوچکی کردن در مقابل بزرگ ترها، بزرگی و رشد و تعالی به همراه داشت. ❇️ یک آسیب مهم بین جوانان امروزه این که اساساً خیلی احساس به یک بزرگتر به‌چشم نمی‌خورد. جوان خودش را صاحب تشخيص می‌داند و گوشش به حرف کسی بدهکار نیست. بزرگترها هم مثل قبل بزرگی نمی‌کنند. 🔻🔻🔻🔻🔻🔻 📌 به قول تا کسی بزرگ نبیند، بزرگ نمی‌شود... 🆔 @taalighat
❤️🖤 سلام بر اسماعیل...
رهبر معظم انقلاب: 🔻 رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، را در خانه‌ی ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینه‌ی برای خود را نیز فراهم ساخت. 🔻 ما در این و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، او را وظیفه‌ی خود می‌دانیم. 🆔@khamenei_ir ➖➖➖➖➖ 🆔@taalighat
🖤 در دل ما داغ ابراهیم بود... 🖤 ناگهان کشتند اسماعیل را... 🆔@taalighat
جزوه طوفان الاقصی.merged.pdf
3.31M
1⃣ یادداشت‌هایی درباره 📚 مجموعه یادداشت‌هایی که طی چندماه گذشته درباره طوفان الاقصی به نگارش درآمد (حدود 30 یادداشت)، دراین جزوه تجمیع شده است. 🆔@taalighat
تعلیقات
1⃣ یادداشت‌هایی درباره #طوفان_الاقصی 📚 مجموعه یادداشت‌هایی که طی چندماه گذشته درباره طوفان الاقصی ب
📌 پرونده‌های موضوعی زین پس به‌همت برادر سجاد میرزایی، به‌صورت جزوه تنظیم و تقدیم می‌شود.
📸 سید حسن نصرالله: کمی بخندید و سپس بسیار گریه خواهید کرد. 🆔@taalighat
تعلیقات
📝 حوزه‌ای که نمی‌شناسیم، واقعیت حوزه بعد از انقلاب بخش پنجم (تکمله بخش چهارم) ضرورت سیاست‌گذاری
📝 حوزه‌ای که نمی‌شناسیم، واقعیت حوزه بعد از انقلاب بخش ششم 🔹 بااین همه دستاورد و کارنامه مثبت، چرا حوزه در اذهان دچار قضاوت منفی می‌شود؟ 🔹 ویترین نامناسب متأسفانه گاهی چهره‌هایی به‌عنوان در جامعه شناخته می‌شوند که در واقع نماد امروز نیستند اما تریبون در دست آن‌هاست و ویترین حوزه را اشغال کرده‌اند. جامعه بر اساس لایه رویین و پیش‌روی خود حوزه را قضاوت می‌کند و تعميم می‌دهد. بااینکه حوزه مملو از نواندیش و نوآور است که یک عقلانیت راهبردی باید نحوه اتصال آن‌ها به ذهنیت و مرجعیت اجتماعی را تدبیر کند. 🔹 فقدان روایت و تصویر کلان در حوزه کسی دارای از واقعیت حوزه بعد از انقلاب نیست. حتی بسیاری از حوزویان نیز از پیشرفت‌ها و دستاوردها با خبر نیستند. وقتی با مواجهیم آنچه غالب می‌شود است یعنی ناداری هاست که به‌چشم می‌آید به‌جای دارایی‌ها. 🔹 فقدان قرائت فاخر از هویت حوزه حتی یک گام بالاتر، ما امروز یک از هویت حوزه نداریم. حوزه چیست؟ در حیات انسان شیعی حوزه چه نقش، و جایگاهی دارد؟ حوزه شیعی در طول تاریخ هزارساله خود چه بوده و چه خطی را دنبال کرده است؟ حوزه پساانقلاب چه هویت جدیدی را رقم می‌زند؟ ما پاسخ‌های عمیق و دقیقی به‌همین پرسش‌ها نمی‌دهیم تا حتی در بدو ورود طلبه به حوزه او را سرشار از یک احساس شورانگیز و افتخارآمیز کنیم. نه یک احساس صرف که یک شناخت عمیقِ شورآفرین.... 🔹 عدم امتداد دستاوردهای حوزه حوزه مملو از اقدامات و تولیدات و کنش‌های متعدد و متنوع است. بسیاری از این کنش‌ها امتداد یافته اما مبدأ آن برای مصرف‌کنندگان روشن نیست و بسیاری هنوز در یک قرار نگرفته است تا جامعه شیرینی محصول حوزه را لمس کند. 🔻🔻🔻🔻 🆔@taalighat
پشیمان می‌شود هر کس برای تو نمی‌میرد... "چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی" 🆔@taalighat
📝 انقلاب و خلق امکان انتقام 🔻 قرون متمادی را تصور کنید، قرن‌هایی که شیعه همواره مورد ظلم بود. باید ستم ها و ها را تحمل می‌کرد و تنها آه می‌کشید. از زمان مغیره بن شعبه ها، زیاد بن ابیه ها و ابن زیادها، همچنین بن یوسف ثقفی ها تا دوران اختناق عباسی ها و بعد از غیبت کبری و دوران مغول‌ها گرفته تا همین روزگار قاجاریه و که ها خون میلیون ها ایرانی را ریختند و از ما فقط آه بود که به عیوق می‌رسید... 🔻 دورانی را تصور کنید که شیعه کشی رسم بود. دورانی که شیعیان نمی‌توانستند هیچ ظلمی را از خود دفع کنند چه برسد به جبران. چقدر پدرها و مادرها در داغ فرزندانشان که به ناحق کشته شدند، سوختند. چقدر فرزندانی که پدرانشان از دست دادند، آه کشیدند. 🔻 حال تصور کنید در همان قرن‌ها یک شخصیت برجسته جهان اسلام و تشیع را ناجوانمردانه شهید می‌کردند. تنها گلوگیر بود که نصیب مردم می‌شد و دندان‌هایی که از خشم و غیرت بر هم ساییده می‌شد و انتقام‌هایی که گرفته نمی‌شد. 🔻 اما از پس شیعه سر برآورد. روح‌الله دادخواه قرن‌ها بغض گلوگیر شیعه بود. امروز با شهادت حاج قاسم ها و حاج عمادها و اسماعیل هنیه ها، مسئله ما نیست بلکه سخن از است و این دو فرع بر هستند. خمینی کبیر برای شیعه امکان انتقام را فراهم آورد. این عزتی است که نباید فراموش کنیم. 🔻 ما در چهار دهه از عمر انقلاب به اندازه چند قرن فریادهای فروخته شیعیان غیور و مظلوم راه پيموده ایم. چنان‌که امروز دیگر از ظلم ظلمه و فراعنه عالم فقط دندان به دندان نمی‌فشاریم و آه حسرت نمی‌کشیم، بلکه چشم در چشم خصم از می‌گوییم. امروز انقلاب نه‌تنها غربت را از شیعه ایران اسلامی زدوده که به حنجره شیعیان و مسلمانان جهان امکان فریاد داده و شده است ام القری 🆔@taalighat
تعلیقات
📝 حوزه‌ای که نمی‌شناسیم، واقعیت حوزه بعد از انقلاب بخش ششم 🔹 بااین همه دستاورد و کارنامه مثبت، چر
📝 حوزه‌ای که نمی‌شناسیم، واقعیت حوزه بعد از انقلاب بخش هفتم سطوح مختلف نخبگان و ناتوانی در توصیف و معرفی نخبگان 🔻 همانطور که اشاره شد معمولا نقطه اتصال جامعه و روحانیت یا منبری ها و مبلغین عزیز هستند و یا ، در نتیجه جامعه از آشنایی با طیف گسترده دیگری از روحانیت محروم می‌ماند. 🔻 و توصیف نخبگان اساساً کسی متولی روایت حوزه و روایت نخبگان حوزه برای عموم جامعه و جامعه نخبگانی نیست، لذا برداشت از روحانیت محدود به چند چهره مشخص می‌ماند که البته بی‌تردید در جای خود ارجمند و ارزشمند هستند. 🔻 مسئله فقط شناخت نخبگان حوزه نیست، بلکه مسئله است. چه آنکه بسیاری از نخبگان را می‌شناسیم اما توصیف درستی از ظرفیت‌های آن‌ها نداریم. و بالاتر اینکه توان توصیف آن‌ها را نیز نداریم. دراین یادداشت کوشیدم مسئله را توضیح دهم: https://eitaa.com/taalighat/1413 🔹 و به‌عنوان مثال در این یادداشت کوشیدم نگاهی به ظرفیت آیت‌الله تحریری در تهران بیاندازم: https://eitaa.com/taalighat/1414 🔹 و دراین مجموعه یادداشت‌ها موارد متعددی را متعرض شدم: https://eitaa.com/taalighat/1418 🔹 حتی نیاز به معرفی جوانان حوزوی را به‌عنوان یک مسئله مهم می‌دانم و در یادداشتی تلاش شد طیفی از نخبگان جوان و انقلابی حوزه (نسل جدید طلاب انقلابی) معرفی شوند: https://eitaa.com/taalighat/1100 🔹 به‌عنوان نمونه باز هم می‌توان به موارد متعددی از نخبگانی که عموم جامعه و جامعه نخبگانی شناختی از آن‌ها ندارند و حتی در خود حوزه نیز شاید آن‌چنان شناخته‌شده نباشند، اشاره کرد که یادداشت‌های تفصیلی دیگری می‌طلبد تا یک به یک افرادی را نام ببریم و توصیف کنیم. مسئله اولاً افراد نیستند، بلکه مسئله زاویه دید ما به ظرفیت‌های موجود است. 🆔@taalighat
🔻فهرست یادداشت‌هایی باعنوان: "حوزه ای که نمی شناسیم، واقعیت حوزه بعد از انقلاب اسلامی" 🔹بخش اول: ابعاد رشد و تحول حوزه پساانقلاب (1) https://eitaa.com/taalighat/1658 🔹بخش دوم: ابعاد رشد و تحول حوزه پساانقلاب (2) https://eitaa.com/taalighat/1659 🔹بخش سوم: زاویه قرائت رشد حوزه https://eitaa.com/taalighat/1660 🔹بخش چهارم: فقر روایت و عدم ارائه تصویر کلان حوزه https://eitaa.com/taalighat/1669 🔹 بخش پنجم: ضرورت سیاست‌گذاری نحوه بازنمایی دین و روحانیت در رسانه https://eitaa.com/taalighat/1671 🔹 بخش ششم: بااین همه دستاورد و کارنامه مثبت، چرا حوزه در اذهان دچار قضاوت منفی می‌شود؟ https://eitaa.com/taalighat/1682 🔹بخش هفتم: سطوح مختلف نخبگان و ناتوانی در توصیف و معرفی نخبگان https://eitaa.com/taalighat/1686 🆔@taalighat
تعلیقات
#لینک 🔻فهرست یادداشت‌هایی باعنوان: "حوزه ای که نمی شناسیم، واقعیت حوزه بعد از انقلاب اسلامی" 🔹بخش
📌 درباره این موضوع تاکنون 7 یادداشت تقدیم شد. بناداشتم زوایای دیگری از جمله "حوزه پساانقلاب و علوم انسانی" را نیز مطرح کنم اما گمانم طرح مسئله نیاز به یک نشست مستقل و ارائه تفصیلی دارد. انشاالله در فرصتی دیگر زوایای دیگر این موضوع را ادامه می‌دهیم. از ابراز لطف عزیزان بابت یادداشت‌های اخیر سپاسگزارم. انشاالله به‌شرط توفیق موضوع قبلی یعنی "چه باید کرد" که درباره آینده کنش‌گری جبهه انقلاب بود را ادامه خواهیم داد. 🆔@taalighat
تعلیقات
#یادگاری جبهه انقلاب و مسئله بزرگترها ☘ یک مفهوم بسیار اثرگذار در بین قدیمی‌ها، مفهوم #بزرگ و بزرگ
1) یک آفت جدی در جبهه انقلاب، چه در سطح کلان آن و چه در سطح خرد و زندگی شخصی برخی از انقلابی‌ها، و حتی میل به و در نهایت است. 2) (اگر واجد صلاحیت‌های لازم باشد) مهم است چون نقش را برای جوان دارد. جوان بدون بزرگتر، معمولاً بی‌ریشه است. 3) داشتن استاد و راهنما و مهم است چون مجرای دستیابی به مبنا است، جوان بدون بزرگتر معمولاً فاقد است. انسان بدون مبنا هم با هر بادی این سو و آن سو می‌رود بدون استحکام و استقرار 🆔@taalighat
❤️🖤 بفرمایید روضه... 🎥پخش زنده تصویری مراسم از صفحه اختصاصی هیئت در لینک زیر: https://www.aparat.com/yazeinab/live?eitaafly هادی خادم الحسینی اسلام میرزایی https://eitaa.com/yazeinaba_ir
📝 تجليل از یک اقدام مهم در راستای معرفی اندیشه فقهی رهبر معظم انقلاب 🔻 موجب شده است رهبری سیاسی بر وجاهت و شخصیت علمی رهبر معظم انقلاب سایه بیفکند. رهبر انقلاب که دانش‌آموخته مکتب فقهی بزرگان فقاهت است، امروز کمتر ازاین زاویه شناخته‌ می‌شود. در این ایام غلبه حجاب معاصرت اما گاه اقدامات قابل تقدیری به‌چشم می‌آید که درخور تمجید است که به آن اشاره می‌کنیم: 🔻 آیت‌الله محمد از اساتيد برجسته و انقلابی دروس‌ خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم و از شاگردان مرحوم آیت‌الله العظمی شیخ جواد تبریزی بوده که در کنار فقه و اصول از اساتيد مبرز فلسفه، عرفان و تفسیر نیز به‌شمار آمده و در ردیف شاگردان قدیمی و برجسته درس تفسير حضرت آیت‌الله جوادی آملی است. این در نوع خود قابل اعتنا و اهمیت است. 🔻 اما یک از جانب این استاد معظم، عبور از سد حجاب معاصرت و توجه و بهره‌مندی از مباحث فقهی مقام معظم رهبری است. ایشان در سالتحصیلی 1400 درس خارج فقه خود را با محوریت کتاب اثر رهبر معظم انقلاب قرار داد. اتفاقی که تا پیش از آن و در سطح یک استاد برجسته حوزه و در لایه دروس خارج رسمی حوزه سابقه نداشت (هرچند بعدها دفتر حفظ و نشر آثار رهبری در قم اقدام به برگزاری دوره تابستانه با محوریت کتب رهبری نمود.) 🔻 در فضای علمی حوزه هنگامی یک متن به‌عنوان انتخاب می‌شود دارای اتقان علمی، استحکام مبانی، قابلیت نقد و بررسی و توسعه دانش حول آن باشد. از سویی متن محوری درس خارج، به‌طور طبیعی ذهن طلبه را به خود و سبک کار علمی خود معطوف می‌دارد. یعنی متن محوری هم به‌لحاظ علمی و هم به‌لحاظ اثر تربیتی بر طلبه، مهم است. 🔻 انتخاب اثر فقهی رهبری تلاشی در راستای فقهی، برجسته‌سازی، و جلب انظار حوزویان به آثار و اندیشه‌های فقهی ایشان بود. این اقدام گام مهمی برای هدف مذکور بود. پس از پایان این دوره، عملاً کتاب ثلاث رسائل فی الجهاد رهبری یک دوره به‌صورت مبسوط و در وزان درس خارج تدریس شده و بسط داده شده بود. 🔻 استاد محمدی قائینی در گام دوم در نشست‌های متعددی به بررسی پرداختند. https://eitaa.com/ghaeeni/1337 و اکنون در تابستان 1403 به‌همت حوزه علمیه اهواز در حال تدریس فشرده درس خارج فقه با محوریت تقریرات درس مقام معظم رهبری هستند. 🔻 معرفی بُعد فقهی و علمی رهبر معظم انقلاب گامی مهم برای ایجاد شناختی دقیق از رهبر معظم انقلاب است. به‌نوبه خود وظیفه دیدم این اقدام را معرفی نموده و از استاد گرامی تجلیل نمایم و تأکید کنم ادامه این دست اقدامات موجب ارتقای حوزه‌های علمیه است. ➖➖➖➖➖➖ 🔻 پی‌نوشت: 📌نگاهی به سوابق علمی استاد محمدی قائینی https://eitaa.com/ghaeeni/46 📌 نگاهی به ویژگی‌های تدریس خارج استاد محمدی قائینی https://eitaa.com/ghabas/16 🔻🔻🔻🔻 🆔@taalighat
الشام الشام الشام و ما أدرک ما الشام... 🖤دورشان هلهله بود و خودشان غرق سکوت 🖤«ساکنان حرم ستر و عفاف ملکوت» زهرا بشری موحد 🆔@taalighat