eitaa logo
تأمُّلاتِ نظری
1.7هزار دنبال‌کننده
243 عکس
166 ویدیو
23 فایل
🔸️طلبه سطح سه حوزه علمیه قم، #اقتصادخون 📚 تحقیق و پژوهش: مطالعاتِ #علوم_انسانی 🔸️علاقه مندی: #کتاب و #کتابخوانی 💠 راه ارتباطی: @s_mortezahoseini
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️🏼 منطق و عقلانیت می گوید: اگر بناست قیمت ها جهانی شود (بخوانید گران سازی)، بایستی حقوق و دستمزد ها هم جهانی داده شود. اینطور یِر به یِر خواهیم شد. بیش از این طبقات محروم و مستضعف و توده ی مردم را علیه انقلاب و نظام اسلامی نشورانید. @taammolatenazari
🔰 کدام عقلانیت؟! 1️⃣ عقلانیت ابزاری و خودبنیادِ مدرن 2️⃣ یا عقلانیت اسلامی و مبتنی بر وحی
هدایت شده از احمدحسین شریفی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸بازگشت افتخارآفرینان هفدهمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک به کشور، تیمی پنج‌نفره با کسب ۵ نشان طلا؛ بر بام علم دنیا. 🔹گفتگوی کوتاه آنان با جناب حسینی‌بای را ببینید و از سطح معرفتی و فرهنگی و عرق ملی و حس عاطفی آنان لذت ببرید. 🔻به این نوجوانان عزیز و مربی جوان‌شان تبریک می‌گویم و افتخار می‌کنم. به ویژه به وجود دختر خانم بامعرفت و باحیایی مثل حنانه خرمدشتی و مادرشان افتخار می‌کنم. الحمدلله رب العالمین @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از قاسم روانبخش
✅ یازدهمین جلسه از سلسله نشست های موثرین ، اساتید و نیروهای انقلاب استان قم 🔻با موضوع: اطلاع از آخرین اخبار کشور و موضوعات مرتبط با مجلس شورای اسلامی حول محور انتخاب وزرا 🔻با حضور : 🔸️حجت الاسلام دکترروانبخش (نماینده مجلس) 🔸️حجت الاسلام دکترنبویان (نماینده مجلس) 💠زمان‌ : جمعه ۹ شهریور راس ساعت ۱۷ 💠مکان : بلوار جمهوری نبش کوچه ۶ سازمان تبلیغات اسلامی طبقه سوم سالن جلسات شهید زین الدین 🌐مجمع هماهنگی نیروهای انقلاب استان قم
: "اینکه بگویند انقلاب حادثه‌ای بود و برگردیم به زندگی عادی، خیانت به انقلاب است. تداوم انقلاب مبارزه لازم دارد." ۱۳۹۶/۶/۶ @taammolatenazari
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
متیو دسموند در کتاب «فقر ساخت آمریکا» تعبیر دقیقی دارد: «مشکل فقر در آمریکا کمبود منابع نیست». آمریکا بزرگترین کیک اقتصاد جهان را دارد. اما طبق گزارش نابرابری در جهان (World Inequality Report) بیش از ۷۰ درصد ثروت این کشور در اختیار دهک دهم است. اینگونه است که می‌بینیم بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم آمریکا، بدون کمک غذایی قادر به ادامه زندگی نیستند. اخیرا دیدم روزنامه جروزالم پست نیز درباره وضعیت رژیم صهیونیستی گزارش مشابهی نوشته است: «اسرائیل یک کشور ثروتمند است. تولید ناخالص داخلی سرانه آن، بیش از دو برابر میانگین جهانی است. اما جزو نابرابرترین کشورهای جهان است». (توضیح ضروری: اسرائیل کشور نیست، یک رژیم اشغالگر است). این اعداد و ارقام و واقعیات، یک پیام دارد و آن اینکه ریشه فقر و نابرابری، در اندازه کیک اقتصاد نیست. اما جریان سرمایه‌داری یک آدرس انحرافی می‌دهد: برای رفع مشکلات معیشتی مردم، باید کیک اقتصاد بزرگ شود. فرجام بزرگ شدن اقتصاد بدون توجه به مسئله عدالت، همین وضعی است که در آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌بینید. @syjebraily
‏در ماه های پیش رو فیلم های قاچاق سوخت رو زیاد خواهید دید و از قیمت بنزین در کشورهای منطقه بیشتر خواهید شنید و قیمت آب معدنی با بنزین را بیشتر مقایسه خواهید کرد. @DrRezaGholami
آیا مبارزه برای تداومِ انقلاب، بدونِ و نسبت به انديشه ی جریانِ مقابل امکان پذیر است؟
✍️🏼 در ادامه ی سلسله مباحثِ ، بزودی عقائد و اندیشه ها و سیر تطورِ مکتب نهایی گرایی [Marginalism] و نئوکلاسیک ها تقدیم حضور خواهد شد.
السلام علی المهدی و علی آبائه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 گران سازیِ قیمتِ سوخت یا مبارزه با قاچاق! ✍️🏼 نئولیبرال ها مستمرا در رسانه ها می گویند؛ به جهتِ ، :) و بایستی قیمت حامل های انرژی، جهانی ( گرانی سازی) شود. اما آنها هیچ وقت نمی گویند؛ برای تحقق سه هدفِ بالا، راه هایی هم به جز وجود دارد؛ از جمله مبارزه ی جدی با قاچاق سازماندهی شده ی سوخت. 🔸️ در کلیپ بالا مشاهده می کنید که چگونه به طور سازماندهی شده از کشور قاچاق می شود! فقط کافی است با این نوع قاچاق مبارزه ی جدی صورت گیرد، تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم و البته در بنزین هم ناترازی نداشته باشیم. برای اصلاح الگوی مصرف و تحقق عدالت هم، راه های دیگری به جُز گران سازی وجود دارد که باید به دنبال احیاء و اجرای آنها باشیم نه گران سازی حامل های انرژی که موجباتِ شدید را به همراه دارد. @taammolatenazari
✍️🏼 عدالت و تحقق آن در سطح جامعه با شعار محقق نخواهد شد، باید اقدامات عملیاتیِ جدی صورت گیرد. چه بخواهیم چه نخواهیم؛ جمهوری اسلامی ایران، در بحث عدالت که از مهمترینِ شعارهایش از ابتدای انقلاب تا کنون بوده، بسیار عقب مانده است. [بیانات رهبر معظم انقلاب و مشاهدات و تجربیات عینی هم گویای این مسأله است.] پ.ن: به لحاظ نظری؛ به طور اجمال سلسله یادداشت هایی رو سابقا پیرامون و نوشته ام، که طی چند روز آینده تقدیم حضور خواهد شد. @taammolatenazari
هدایت شده از تأمُّلاتِ نظری
؛ مفهوم شناسیِ آزادی ✍️ طرح مساله: عدالت چیست؟ آزادی به چه معناست؟ چه نسبتی بین ایندو برقرار است؟ آیات قرآن و روایاتِ حضراتِ معصومین علیهم السلام، پیرامونِ این دو مفهوم چه می گویند؟ مقدمه: روندِ منطقیِ بحث حکم می کند، قبل از آنی که نسبتِ بین عدالت و آزادی بیان گردد، ابتدائا این واژه ها تبیینِ مفهومی شوند و سپس نسبتِ بین شان مشخص گردد. از اینرو، نگارنده در پیِ این است ابتدا واژه ی و سپس را تبیین نموده، آنگاه در ادامه، نسبت هایشان را مورد بررسی و واکاوی قرار دهد. از جمله ی مباحثِ مربوط به "فلسفه سیاسی" و "فلسفه حقوق" از دیر باز تا کنون، مساله ی "آزادی" است که همواره اندیشه و ذهنِ متفکرین را به خود مشغول نموده است. با آنکه آزادی از نیازهای فطریِ بشر است و از ابتدای خلقت، انسان ها آنرا درک کرده اند، عملکردِ سوء کلیسا در قرون وسطی و تبلیغ روی نوعِ خاصی از آزادی، پس از رُنسانس، این توهم را بوجود آورده که گویا، آزادی، اختراعِ است. همچنین تعمیمِ آموزه های تحریف شده ی مسیحیت و عملکردِ سوءِ رهبران کلیسا از یک سوء و استبدادِ برخی از حاکمان دین پناه از سوی دیگر، موجب شد تا فرضیه ی تضادِ و در ذهنِ عده ای شکل بگیرد. این گروه بدون آنکه دینِ ناب را از دین ناخالص و تحریف شده تشخیص دهند، بر همه ی ادیانِ الهی حکمی واحد روا می دارند. ما در باب نسبتِ با آزادی جلوتر خواهیم گفت، اما ابتدا معقول و شایسته این است، که مفهومِ آزادی تبیین گردد. ، در زبان فارسی به معنای "رهایی، خلاصی، اختیار، قدرت انتخاب و قدرت عمل یا ترک آن گرفته اند. [لغت نامه دهخدا ذیل واژه ی آزادی و اختیار] در لغت نامه های انگلیسی، کلمه آزادی دارای دو معادل است. اولی liberty و دومی Freedom، که یکی در حوزه ی فلسفی و دیگری در حوزه ی اجتماعی به کار می رود. فارغ از تعاریفِ لغوی، باید گفت: درکِ مفهومِ آزادی، در گروِ پاسخ به سه پرسش است: ۱) فاعل آزادی کیست؟ ۲) مانع آزادی چیست؟ ۳) هدف از آزادی چیست؟ در میانِ تعاریفی که از آزادی شده است، تعریف "مک کالوم" به نظر مناسب است: X is Free From Y to do or be Z این تعریف، مشتمل بر سه پرسش یاد شده است؛ X فاعل، Y مانع و Z هدف به شمار می رود. بر این مبنا، آزادی اینگونه تعریف می شود: "رهایی انسان از قید موانع برای تحقق هدف". اجمالا بایستی گفت: این معنا از آزادی که تعریفِ درستی است، مفهومی عام دارد که شاملِ امور مثبت و منفی می گردد. یعنی اگر انسان کاری مثبت یا منفی را اراده کند، بدون مزاحمت بتواند آن را انجام دهد. با آنکه تعریفِ عام آزادی، شاملِ اقداماتِ مثبت و منفی نیز می شود، ولی هیچ عقلِ سلیمی به طور مطلق با این امور موافق نیست. بی گمان مفهومِ آزادی را باید در نگاه مثبت آن جستجو کرد. ادامه دارد... 💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇 @taammolatenazari
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این، به ابتذال کشیدن مفهوم عدالت است که اجازه دهیم عده‌ای از رانت ناشی از سیطره بر انفال و گران‌سازی ارز، کا‌خ‌نشین شوند و بعد، مدعی شویم که می‌خواهیم گاز و بنزین را گران کنیم تا کاخ‌نشینان از گاز ارزان برای گرمایش استخرشان و بنزین ارزان برای خودروهای متعددشان بهره‌مند نشوند... @syjebraily
✍️🏼 این ظلمِ آشکاری است که حقیقتا برای شخص بنده قابل هضم نیست و در کشور ما سالیانی است که رخ داده است. ما در عدالت حقیقتا عقبیم؛ باید دست از محافظه کاری و توجیه های صد من یه غاز برداشت؛ و قدم های جدی و عملیاتی برای تحقق آن برداریم.
✍️🏼 قابل توجه برخی عزیزان! عدالت و عدالتخواهی ای که ما از آن سخن می گوییم؛ طبعا در چارچوب انقلاب اسلامی و مبانی آن است، نه عدالتخواهی ای که آخر الامر منجر به نفی انقلاب اسلامی و یا عبور از خطوطِ قرمز و اساسیِ آن است. پس فرق است بین عدالتخواهی ای که در چارچوب انقلاب اسلامی است و عدالتخواهی ای که اساسا برای عبور از جمهوری اسلامی است.
هدایت شده از تأمُّلاتِ نظری
؛ وجوه و اقسامِ آزادی ✍️ با توجه به بخشِ اول، بعد از آنی که مفهومِ آزادی تعریف و تبیین شد، روندِ منطقیِ بحث حُکم می کند، به مساله ی وجوه و اقسام آزادی بپردازیم. چرا که اگر وجوهِ گوناگونِ مفهوم آزادی به درستی مشخص نگردد، در بحث های آتی که قرار است، نسبتِ بینِ "عدالت" و "آزادی" را مشخص کنیم، دچار التقاط و یا مغالطه در نوشتار و گفتار خواهیم شد و آنگونه که باید نسبتِ این دو مفهوم روشن نخواهد شد. نگارنده، در خلالِ بیانِ وجوهِ آزادی، اجمالا نگاهِ آموزه های دین را، پیرامونِ آزادی، بیان می کند تا مخاطبین و خوانندگانِ فرهیخته بتوانند به طور کلی با بینش اسلامی نسبتِ به این مفهوم آشنا شوند. 🔸️ در یک تقسیم بندیِ کلی، ؛ گاه از منظرِ مورد توجه واقع می شود و گاه از منظرِ . 🔰 ؛ گاه متوجه فضای خصوصیِ شخص می باشد و گاه متوجه فضای عمومی. به طوریکه فضای خصوصی، حریمِ شخصیِ انسان تلقی می شود و تجسسِ در آن عقلا و شرعا قابل پذیرش نمی باشد. و طبعا آزادی فرد در فضای عمومی، بایستی مطابقِ ارزش ها و هنجارهای محل سکونتِ وی باشد. این مساله آنقدر بدیهی است که هر انسانِ عاقلِ منصفی می داند که زیستِ اجتماعی، باید توأمِ با رعایتِ محدودیت ها و قوانینِ اجتماعی باشد. دینِ اسلام خاصتا مذهب تشیع، اصلِ آزادی را برای هر انسانی لازم و ضروری می داند؛ چرا که رشد و کمالِ آدمی در گروِ تحققِ مفهوم آزادی است. در این‌باره نگاهتان را به پاره ای از آیاتِ قرآن و روایات جلب می نمایم. انسان آیه ۳: "إنا هديناه السبيل إما شاكرا و إما كفورا" كهف آیه ۲۹: "و قل الحق من ربكم فمن شاء فليؤمن و من شاء فليكفر" بقره آیه ۲۵۶: "لا إكراه في الدين قد تبين الرشد من الغي" يونس آیه ۹۹: أفأنت تكره الناس حتي يكونوا مؤمنين" و در روایاتِ حضرات معصومین داریم که اميرالمؤمنين به فرزندشان امام حسن مجتبی علیه السلام چنین می فرمایند: "و لا تكن عبد غيرك و قد جعلك الله حرا"؛ بنده ی دیگری مباش، در حالیکه خدا تو را آزاد آفریده است. 🔰 ؛ وجهِ دیگر آزادی است. بدین معنا که افراد در اجتماع از ناحیه ی سایرِ افرادِ دیگر، آزادی داشته باشند و مانع رشد و تکاملِ او نشوند. به تعبیرِ دیگر؛ آدمی در اجتماع، توسط دیگران استثمار و استحمار و استخدام و استعباد نشود. خودِ آزادیِ اجتماعی هم اقسامی دارد که اجمالا بدین نحو بیان می گردد: 1️⃣ آزادی در حوزه ی فرهنگ؛ فی المثل یعنی؛ اشخاص، گروه ها، اقوام و مذاهبِ گوناگونِ یک جامعه، به راحتی بتوانند عقیده و خواسته های معقولِ خویش را بیان کنند، بی آنکه مانعی از سوی دیگران برایشان بوجود آید. 2️⃣ و یا آزادی های سیاسی؛ في المثل احزاب و جریان های سیاسی بتوانند مسائل و دغدغه های خود را در جامعه بیان کرده و کُنش گریِ معقول داشته باشند. طبعا بدیهی است که جریان های سیاسی؛ بایستی در چارچوبِ قانونِ اساسیِ آن کشور فعالیت کنند؛ و اگر قرار است تغییری هم در قانون اساسی صورت گیرد، بایستی از مجاری و ساختارهای قانونی و رسمی شکل بگیرد، نه به صورت آنارشیستی و نامعقول. 3️⃣ و یا آزادی های اقتصادی؛ بدین معنا که فعالینِ اقتصادی در هر حکومت و ساختاری، بتوانند معقول کُنش گریِ اقتصادی داشته باشند، بطوریکه هم به منافعِ شخصیِ خود برسند و هم منفعت به جامعه برسانند. اسلام در حوزه ی اقتصادی؛ بر خلافِ نگرش های "مارکسیسیتی_سوسیالیستی" و یا "سرمایه داری_کاپیتالیستی"، علاوه بر به رسمیت شناختنِ مالکیتِ خصوصی و تحصیلِ ثروت، مخالفِ تجمع ثروت ملی در دستِ عده ای محدود نیز می باشد. از اینرو، در آیات قرآن هم، به کرات به مساله ی آزادی اجتماعی پرداخته شده است که نمونه ای از آن محضرتان تقدیم می گردد. در سوره ی آل عمران آیه ۶۴ داریم: " قل يا أهل الكتاب تعالوا إلي كلمة سواء بيننا و بينكم ألا نعبد إلا الله و لا نشرك به شيئا و لا يتخذ بعضنا بعضا اربابا من دون الله"؛ اساسا طبق بینش اسلامی، یکی از اهدافِ انبیای الهی آوردنِ آزادی های اجتماعی است. بدین نحو که انسان ها و جوامع، از یوغِ بندگی و اسارتِ یکدیگر رها شده و به سمت معبود حقیقی توجه و نظر داشته باشند. این اسارت و بندگیِ ابناء بشر نسبت به یکدیگر؛ گاه اسارت و بندگی در حوزه ی اندیشه و عقیده است، و گاه از منظر فرهنگ و سبک زندگی و گاه نیز از منظرِ سیاسی و اقتصادی، که پرداختنِ به هر یک مجالی دیگر می طلبد. ادامه دارد... 💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇 @taammolatenazari
💥 دانشجو باید سیاسی باشد، اما سیاست زده نه! ✍️🏼 در زیارت جامعه کبیره خطاب به ائمه علیهم السلام داریم: "و أنتم ساسة العباد"؛ يعني شما حضرات معصومین علیهم السلام سیاست گذاران بندگان خدا بر روی زمین هستید. یعنی زندگی بندگان را به گونه ای تدبیر می کنید که دنیا و آخرت شان تأمین گردد. با توجه به آیات و روایات و سنت رسول گرامی اسلام و ائمه هدی علیهم السلام؛ سیاست اسلامی عین دیانت است و بالعکس. حال اینکه عده ای در جمهوری اسلامی، نمی خواهند دانشجوی مسلمان اهل سیاست و مطلع از مقتضیات زمانه باشد و اتفاقا سعی شان بر این است که را در دانشگاه رواج دهند، اشخاص و جریاناتی هستند که بی تردید نفع سیاسی و مادی شان در این است چنین فضایی حاکم باشد تا بیش از پیش سکولارها فضای دانشگاهی را تسلیم و تسخیر خود کنند. پ.ن: از این دست رفتارهای سطحی و مشمئزکننده در دولتِ غالبا سکولارِ چهاردهم بیش از پیش خواهیم دید. @taammolatenazari
✍️🏼 کُنش گری داشتن در ساحتِ ، نیازمند آن است که؛ کُنش گران هم سیاست بدانند و بفهمند و هم اقتصاد و نیز فرهنگ. از اینرو کسانی که صرفا از یک زاویه به حکمرانی می نگرند، درک و فهم شان از حکمرانی سطحی و ناقص است. بی شک باید در هر سه ساحتِ سیاست و فرهنگ و اقتصاد مطالعات جدی و اساسی داشت. @taammolatenazari
هدایت شده از تأمُّلاتِ نظری
؛ کدام آزادی؛ انسانی یا حیوانی؟! ✍️ آزادی در زمره ی کلمات و تعابیری است که به اشکال و صور مختلف تعبیر شده و گاه حتی حقیقتِ آن تحریف گردیده است. آنچه در تعریفِ آزادی مهم می باشد، دو نکته ای است که تقدیم می گردد: : باید ببینیم سمت و سو و جهت گیریِ آزادی به سوی کمال و قُرب الهی است یا به سوی نفس پرستی و هواپرستی؟ به تعبیر دیگر؛ آدمی از چه چیز آزاد می شود و بنده ی چه چیز دیگری می گردد؟ : باید توجه داشت؛ چه چیزی آزادی را محدود می کند! در اسلام، آزادی محدود به شریعتِ اسلامی است؛ که این محدودیت، بشر را به سوی کمال و عدل سوق می دهد، اما در اندیشه ها و فلسفه های مدرن، آزادی مشروط و محدود به اهوای نفسانی و تمایلاتِ حیوانی و سودمحورانه است. کافیست آثار و اندیشه های متفکران دوران مدرن را از نظر بگذرانید، آنگاه این مساله را بوضوح تصدیق خواهید کرد. 🔰 از این‌رو، می توان چنین گفت: منشاء آزادی از منظر اندیشه های مدرن یا تفکر غربی، خواست ها و تمایلاتِ نفسانیِ آدمی است، اما منشاء آزادی از منظر تفکر اسلامی، استعدادهای الهی و متعالیِ انسان است. یعنی آزادی از این جهت ارزشمند است، که موجباتِ تحققِ استعدادها و ظرفیت های متعالی انسان را مهیا می کند. 🔸️ همچنین در آیات و روایاتِ ما "نفس أمّاره" به شدت ذمّ و نکوهش شده به گونه ای که بدترین اثر سوئی که أهوای نفسانی بر انسان می گذارد؛ از خودبیگانگی و فراموشی معبود است. از اینروست که در سوره ی حشر آیه ۱۹ پرودگار چنین می فرماید: "وَ لاتَکُونُوا کَالَّذِینَ نَسُوا اللّهَ فَأَنْساهُمْ أَنْفُسَهُمْ أُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ." و همچون کسانی نباشید که چون خدا را فراموش کردند، خدا نیز آنها را به خودفراموشی گرفتار کرد، آنها فاسقند. 🔸️ از سویی دیگر، نفس پرستی و تمایلات و اهوای نفسانی که مانعِ رسیدنِ آدمی به قُرب الهی است، آنقدر مَذِمَّت شده که قله های شعر پارسی در نفیِ آن چنین سروده اند: نفس اژدرهاست او کی مرده است از غم بی آلتی افسرده است گر بیابد آلت فرعون او که به امر او همی رفت آب جو آنگه او بنیاد فرعونی کند راه صد موسی و صد هارون زند (مثنوی معنوی، دفتر سوم، ابیات ۱۵۰۳-۱۵۰۵) 🔸️ یا جنابِ حافظ چنین می گوید: چون طهارت نبود کعبه و بتخانه یکی است نبود خیر در آن خانه که عصمت نبود 🔸️ و نیز جناب سعدی چنین در مذمتش سروده: شهربندِ هوای نفس مباش سگ شهر، استخوان شکار کند علی ای حال، رشد و کمال آدمی، در گروِ انتخابِ آزادی است؛ منتها کدام آزادی؟! انسانی یا حیوانی؟! بی شک اندیشه های اسلامی در عرصه ی فردی و اجتماعی، آزادیِ معقول و مشروع را توصیه و تجویز می کند، اما اندیشه ها و فلسفه های مدرن، آزادیِ أهوا و تمایلاتِ نفسانی را. 💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇 @taammolatenazari
✍️🏼 اولین گفتگوی تلویزیونی جز خاطره گفتن و مجددا تَکرار مکررات هیچ چیز معتنا به نداشت. همان کلیات ابوالبقاء. می شد چهار سال آینده با رئیس جمهوری آگاه، با برنامه و پرتلاش در حوزه های گوناگون رشد و جهش را برای کشور به ارمغان آورد. اما به نظر می آید در چهار سال آتی، اگر عقب گرد نداشته باشیم، قطعا برآیندِ کلی اش رخوت و سستی خواهد بود. [ان شاء الله که ما اشتباه کنیم و خلاف این گفته واقع شود.] @taammolatenazari
🔻 تفاوت کارشناس با کارشناس 💠 : ⚡️ ما قبول داریم و همه قبول دارند که باید به کارشناس و کاردان رجوع کرد. اما چه کسی کارشناس و کاردان است؟ مسئله این است. ⚡️ گاهی کارشناس، متأثر از اندیشۀ غربی و ملتزم به آرمان سرمایه‌داری غربی و رؤیای آمریکایی است و گاهی کارشناس، متعهد به انقلاب و نظریۀ اسلامی _ ایرانی پیشرفت و استقلال و عزت کشور است. ⚡️ برای مثال، یک روشنفکری، می‌خواهد از مغز سرمان تا نوک پایمان آمریکایی و غربی بشود! در آغاز مشروطه، اینها تازه با تمدن غرب آشنا شده بودند و شگفت‌زده و تحقیر شده بودند و لذا یک نسل را هم تحقیر کردند! آیا ما باید برنامه‌ریزی برای کشور را به دست چنین افرادی بسپاریم؟ ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️🏼 اهمیتِ ؛ آن وقتی دقیق و عمیق فهم و درک خواهد شد؛ که به این تعارضات و نزاع های دیدگاه های کارشناسی از عمقِ جان پی برده باشیم. پ.ن: ، خنثی نیست. پیش فرض های الهیاتی و اخلاقی، جهان بینی و نیز گرایشات اجتماعی و سیاسی، در دیدگاه های کارشناسی اثر گذار است. @taammolatenazari