eitaa logo
تبیین
2.6هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
441 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
☀️☄☀️☄☀️☄☀️☄☀️ ☄ ⭕️ در جامعه‌های دیروز و امروز (بخش اول) 🔷 یک جامعه، نشانه بستگی فرد و جمع، به یک سری ارزش‌ هاست. وقتی کشوری مورد هجوم دشمن قرار می‌گیرد، یک‌یک افراد ملت و جمع آن، برای دفاع از خود آماده رفتن به میدان جنگ می‌شوند و جنگ به یک نظام ارزشی تبدیل می‌گردد. 🔷در زمان‌های گذشته و حتی نه‌ چندان دور که هنوز یکی پس از دیگری پا به عرصه وجود نگذاشته بودند، افکار مردم چنانچه حول محوری دور می‌زد و به وحدت می‌گرایید، به‌ وسیله دهان و گوش دامنه می‌گرفت و ماه‌ها طول می‌کشید تا خبر یا واقعه‌ای گسترش عمومی پیدا کند و در نتیجه خود به‌ خود از اثر می‌افتاد، 🔷و به‌ جای آنکه مانند گلوله برفی در مسیر خود حجم بیابد، آب می‌شد. به این دلیل که جز در محیط‌های بسته، مانند روستا و بازار و محله و طبقه - که در آنها ارتباط سریعاً برقرار می‌شد - تجسم نمی‌یافت. به عبارت دیگر سفر نمی‌کرد، زیرا در طول سفر تضعیف می‌شد و خود را از دست می‌داد و از پای در می‌آمد. 🔷وانگهی افراد می‌بایست از خانه ‌های خود خارج می‌شدند و با دوستان و آشنایان در محله و قهوه‌خانه و سرِگذر تماس حاصل می‌کردند، تا در جریان وقایع چند روز قبل که خبر آن تازه به محل آنها رسیده بود، قرار بگیرند. امروز دیگر خبر از طریق به خانه‌ها راه یافته، و در یک لحظه می‌تواند در اختیار همه مردم شهر، بلکه کشور و جهان گذاشته شود، 🔷زمان و مکان را تسخیر کند و مرزهای اجتماعی و سیاسی و ملی را درنوردد. گویی سرنوشت خود را به دست رسانه‌ها سپرده است. از این پس این هستند که نقش منعکس‌کننده، تقویت‌کننده و حتی خاموش‌کننده افکار و اخبار را به دست دارند. 🔷به این ترتیب، با های خبری، پدیده‌ های روانی- اجتماعی مربوط به نیز هر روز گسترش و اهمیت بیشتری می‌یابد و توجه پژوهشگران بیشتری را به خود جلب می‌کند. رشد همه جانبه این رشته، بستگی به شناخت چند عامل دارد: ۱) تکنیک‌های بررسی پیشرفته؛ ۲) خوراک فراوان برای تغذیه افکار؛ ۳) توجه روز‌افزون به افکار؛ ۴) رشد فزاینده روابط اجتماعی. ... 📕کتاب افکار عمومی (ژودیت لازار، ترجمه مرتضی کُتبی) منبع: تبیان @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️مصاف کودکان با قتلگاهی به نام (بخش اول) 🔶در و فرهنگی، بیشترین اقشاری که در معرض آسیب و تهدید قرار دارند و به شمار می‌آیند؛ افرادی که اگر به درستی تحت مدیریت و تربیت والدین و مربیان قرار نداشته باشند آینده‌ی تاریکی در انتظار آنها خواهد بود. 🔷یکی از ابزارها و ترفندهایی که جنگ رسانه ای علیه اندیشه اسلامی به راه انداخته‌ است، روی آوری به محتوای فاسد و مبتذل است. محتوایی که تلاش دارد، و اسلامی جامعه را تضعیف کرده و افراد جامعه را به سوی سوق دهد. 🔷در دنیایی زندگی می‌کنیم که سربازان جبهه خصم، تا اندرونی خانه‌ها نفوذ کرده و خنجرهای زهرآلود خود را در سینه و قلب‌ هزاران مرد و زن و کودک و نوجوان فروکرده و آنها را به کام مرگ و نابودی کشانده‌ و افراد فراوانی را اسیر زندان‌های مخوف و ترسناک خود کرده‌اند؛ زندان‌هایی که عاری از هرگونه ترحم و انسان‌دوستی و اخلاق‌مداری است و طعم شیرین زندگی لذت‌بخش و آرام را از اسیران خود سلب کرده‌اند. 💠پیچیده‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین آرایش نظامی جهان 🔷در دنیای مدرن با پیشرفت شبکه‌های اطلاع‌رسانی و دیجیتال، شکل و شمایل جنگ‌ها نیز تغییر کرده و چهره‌ای مدرن و جدید به خود گرفته است. اگر در قرن‌های گذشته مصاف کشورها با یکدیگر بیشتر در قالب مواجهه‌های نظامی صورت می‌پذیرفت، در عصر کنونی با رونق یافتن و پیشرفت‌های علمی، میدان نبرد آرایش نظامی دیگری را به خود گرفته است؛ آرایش نظامی که بیشتر آن را با عنوان و رسانه‌ای می‌شناسند. 🔷در این بین مسئولیت خطیر در حفظ و نگهداری باید جدی‌تر دنبال شود؛ چرا که در آتش که ابرقدرت های رسانه ای علیه فرهنگ و اندیشه اسلامی به راه انداخته اند، و در تیررس جبهه معاندین قرار دارند: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا؛[تحریم، ۶] ای کسانی که ایمان آورده‌اید خود و خانواده خویش را از آتشی که هیزم آن انسانها و سنگهاست نگه دارید.» ... نویسنده: علی بیرانوند منبع: وبسایت‌رهروان‌ولایت @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
 💥🌷💥🌷💥🌷💥🌷💥 🌷 ⭕️آشنایی با شیوه های (بخش پنجم) 🔶در شیوه ها و فنونی برای مطرح است که اهم آنها عبارت اند از: بحث کردن در مورد جهان و طبیعت و آفاق و انفس، دادن تذکر در موارد ضروری، توجه دادن به خود و ابعاد وجودی خود ، واداشتن به تفکر و تدبر در امور، تعقل و استدلال. 💠روش تربیت غیر مستقیم 🔷از یک جهت، روش های مطلوب تربیتی به دو گونه ی «مستقیم» و است. با توجه به ویژگی های متربیان، شرایط زمان و مکان، گاه روش مستقیم و گاه روش غیرمستقیم کارایی دارد و این چنین نیست که هماره روش غیر مستقیم کارسازتر باشد. از همین رو، خدای بزرگ در قرآن کریم در مواردی، از روش ها و خطاب های مستقیم و صریح مانند «یا ایها الکافرون»، «یا ایها الناس» و «یا ایها الذین آمنوا» استفاده کرده است و در مواردی از روش ها و به حضرت عیسی(ع) فرموده است: «ای عیسی پسر مریم! آیا تو به مردم گفتی که من و مادرم را همچون دو خدا به جای خداوند بپرستید؟» [مائده، ۱۱۶] 🔷همانگونه که در این آیه‌ی قرآن به روشنی می بینیم، خداوند متعال مستقیما به حضرت عیسی (ع) خطاب می کند، اما به طور می خواهد به پیروان حضرت عیسی(ع) بگوید که اعتقاد آنان به خدا بودن حضرت عیسی و حضرت مریم (ع) شرک و باطل است. باری، آموزش غیرمستقیم وضو به آن پیرمرد از سوی امام حسن و امام حسین (ع) و تاکید فراوان روانشناسان بر این روش، و گفته هایی همچون «الکنایه ابلغ من التصریح؛ و از صراحت و مستقیم گویی رساتر است.» و «به در بگو تا دیوار بشنود.»، بر به کارگیری در و تاکید میورزد.   🔴الف) استفاده از شعر، قصه، خاطره، شرح حال دیگران، معما، فیلم، نمایش و مانند آن میتوانند از مصادیق به شمار آیند. ب) نتیجه گیری از مطالب مطرح شده در روش های غیرمستقیم، به عهده‌ی خود مخاطبان و فراگیران قرار داده شود. ج) گاه مربیان و پدران و مادران می توانند را به صورت و به وسیله ی اشخاص دیگری و نه به وسیله ی خودشان، به فراگیران انتقال و آموزش دهند. ... منبع: وبسایت‌راسخون‌به نقل ازمرکزمطالعات‌شیعه @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸☄🌸☄🌸☄🌸☄🌸 ☄ ⭕️سعادت و لذت در قرآن (بخش دوم) 🔶يكی از مباحث مهم علم اخلاق مقوله‏ و است، و اينكه سعادت چيست؟ و لذت كدام است؟ مقوله ای است كه ذهن علمای اخلاق را به خود مشغول داشته است. در اين نوشتار به تعريف و از منظر پرداخته مي‏شود. 🔷واژه به معنای به كار مي‏رود؛ رستن از گرفتاریها و رنجها و موانع و رسيدن به هدف و مطلوب انسان، در راه رسيدن به مقصد و خود، پيوسته با موانع و گرفتاریها و دشمنانی درگير است، ولی با و مي‏تواند، اين گرفتاریها را بر طرف سازد و موانع را از سر راه برداشته به هدف و مطلوب خويش نايل شود كه در اين صورت مي‏گويند: شد، يعنی رست و رها شد، يا راحت شد و بر دشمن چيره گرديد. در چنين مواردی از واژه استفاده مي‏شود. نيز در مواردی واژه را بكار برده است. از آن جمله، روزی كه بنا بود ساحران فرعون، به دستور وی در برابر موسی خودنمايی و عرض اندام كنند. 🔷قرآن نقل میکند كه فرعون برای تشويق و دلگرمی به آنان گفت: «وَقَدْ أَفْلَحَ الْيَوْمَ مَنِ اسْتَعْلَى؛ [طه،۶۴] امروز آن كسی كه چيره شود رستگار خواهد شد»، و به جای پيروزی و چيره شدن بر خصم، واژه را بكار مي‏برد، چنانكه در زمينه معنوی نيز، درباره‏ كسانی كه از رنج و گرفتاری دنيا رهيده و در صحنه‏ ديگری به آسودگی وارد ميشوند، از همين واژه استفاده شده و به آياتی بر مي‏خوريم؛ مانند اين آيه كه میفرمايد: «قَدْ أَفْلَحَ مَنْ تَزَكَّى؛ [اعلی،۱۴] هر آينه پاكان رستگار شدند. و آيه‏‌ای كه ميفرمايد: «قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَكَّاهَا؛ [شمس،۹] هر كه در پاكی آن (نفس) كوشيد رستگار شد»؛ و در آيه‏ اول سوره‏ مومنون مي‏فرمايد: «قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ؛ هر آينه اهل ايمان رستگار شدند». 🔷آری و برای رسيدن انسان به و نه تنها موثر است، بلكه خواهد بود. چنانكه در آيات ديگری بعنوان ‏_عبادات و غايت كارهای شايسته انسان مطرح شده، و همراه با كلمه‏ لعل بكار برده شده است؛ مثل آنجا كه مي‏فرمايد: «وَاذْكُرُوا اللَّهَ كَثِيرًا لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ؛ [جمعه،۱۰] بسيار خدا را بياد آريد، شايد شديد»، و آيه‏‌ای كه مي‏فرمايد: «وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ؛ [ال عمران،۱۳۰] از خدا پروا کنید تا رستگار شويد». در اين گونه موارد كه خداوند مي‏خواهد مردم را وادار به ، به ذكر خدا، به اجتناب از معاصی كند، با استفاده از جمله‏ «لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ» بيان مي‏فرماید كه است و به انسان می آموزد كه برای رسيدن به آن بايد اين كارهای خوب را انجام دهد، و آن كارهای زشت را ترك كند. ... نویسنده: آیت‌الله‌مصباح‌يزدی (اخلاق در قرآن) منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات و پاسخ‌گویی‌به‌شبهات @tabyinchannel
🔷شهید حاج : 🔸انقلاب ما به دوران خویش رسیده و ما باید آمادگی خود را بالا ببریم. 🌹🍃🌹🍃 @shahidNazarzadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️مصاف کودکان با قتلگاهی به نام (بخش دوم) 🔶در و فرهنگی، بیشترین اقشاری که در معرض آسیب و تهدید قرار دارند و به شمار می‌آیند؛ افرادی که اگر به درستی تحت مدیریت و تربیت والدین و مربیان قرار نداشته باشند آینده‌ی تاریکی در انتظار آنها خواهد بود. 💠نگاهی اجمالی به مختصات و پیچیدگی ؛ با نگاهی اجمالی به مختصات و پیچیدگی و آرایش نظامی حاکم بر آن می‌توان به تفاوت‌های ماهوی آن با سایر جنگ‌ها پی برد. 1⃣گستردگی میدان نبرد و قتلگاهی به نام فضای مجازی 🔷یکی از تفاوت‌های اساسی با جنگ‌های نظامی را می‌توان در آنها مشاهده کرد. نوعاً در جنگ‌های نظامی، میدان محدودی متأثر از لطمات جنگ شده و مناطق دیگر از آسیب‌های آن دور می‌مانند. این در حالی است که در و نوعاً آلودهٔ آثار و تبعات شوم جنگ شده و تقریباً منطقهٔ امن و آرامی را در جامعه و معرکه جنگ نمی‌توان مشاهده کرد. 🔷چنانکه وجود گوشی‌ های هوشمند و و زهرآلود در محیط خانواده، این و تهدیدها را هزار چندان می نماید. که در غفلت و سهل‌انگاری والدین، زمینه ذبح ناجوانمردانه کودکان را فراهم کرده و خوشبختی و سعادت واقعی را از آنها سلب کرده است. 2⃣تلفات و خسارت‌های مرگبار و جبران ناپذیر 🔷دومین تفاوت با جنگ‌ های نظامی و رایج دنیا را می‌توان در و مشاهده کرد. با کمی دقت و تأمل در میزان خسارت‌های برجای ‌مانده از جنگ سخت، متوجه خواهیم شد که در این جنگ‌ها نوعاً به زنان و کودکان و سال‌خوردگان آسیب کمتری وارد شده و بیشتر به مردان جنگی و کسانی که در میدان نبرد حضور دارند، آسیب وارد می‌شود. 🔷این در حالی است که در کارزار و رسانه‌ای حتی کودکان و زنان و سالخوردگان نیز در امان نبوده و همه آنها در معرض آماج و میکروبی قرار دارند. بمب‌های میکروبی و ویروسی که و و اندیشه و را نشانه گرفته، به‌ طوری‌که نه فقط حیات مادی و دنیوی و نوجوانان، بلکه جامعه انسانی را در معرض فنا قرار داده و سعادت واقعی را از جامعه انسانی سلب می‌نمایند. ... منبع: وبسایت‌رهروان‌ولایت @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️رونمایی از کالا با جلوه‌گری زنان (بخش اول) 🔶اگر در جهت و لیبرالیسم از زیبایی و فریبندگی برای خود بهره ببرد، جای تعجب نیست، اما نگاه شیء انگارانه به زن از سوی صاحبان سرمایه و شرکت‌های تبلیغاتی در چه توجیهی دارد؟ 🔷در این‌که تحول ساختاری اجتماع دارد را به‌ سوی پیش می‌برد، شکی نیست، زیرا تبلیغات دیداری و شنیداری رسانه‌های رسمی و مجازی، بیلبوردها، اتوبوس‌ها، مراکز خرید و دیوارهای شهر، همه‌جا را پرکرده‌اند، تا سبکی متفاوت از رفتار، تفکر، روابط انسانی، تغذیه و پوشش را در سطح جامعه رواج داده و زندگی ایرانی و اسلامی ما را دستخوش تغییر کنند. 💠چرا حضور در اهمیت دارد؟ 🔷امروزه که رقابت تنگاتنگ میان صاحبان سرمایه، برای جذب مخاطب و افزایش افزوده و فروش هرچه بیشتر محصولات برقرار است و هم از دیرباز، را به‌عنوان اهرم تبلیغی مؤثر برای اقناع مخاطب، جهت خرید کالا، می‌دانستند، را به‌ نام «تجدد و تمدن» به خورد جوامع دیگر داده و آن را نمادی از مدرنیته معرفی می‌کنند. 🔷از سوی دیگر، زنان چون نگاه تنوع‌طلب و دقیق‌تری نسبت مردان دارند و بیشتر مجذوب تغییرات می‌شوند، با استقبال از ، که با و در عرصه‌های اجتماعی، و نیز حمایت از حقوق اجتماعی زنان، توانستند، بر از خودبیگانگی زنان، سرپوش بگذارند، به میدان آمدند و برخی هم با و ، با بی‌حرمت‌کردن و کاستن ارزش زن مسلمان، به عرصه تبلیغات وارد شدند، تا فروشندگان و تولیدکنندگان و تجار بتوانند برای گرمی بازارها از آن‌ها بهره ببرند. ... نویسنده: صدیقه شریفی منبع: تبیان @tabyinchannel