هدایت شده از رشته فلسفه اسلامی موسسه آموزش عالی حوزوی امیرالمؤمنین علیه السلام اهواز
#اطلاعیه_پذیرش
👈 شماره: 1⃣
🔻 قابل توجه داوطلبان ثبت نام در #سطح_سه مرکز تخصصی امیرالمؤمنین(موسسه فلسفه اسلامی اهواز) - سال تحصیلی 1401 _ 1400
📌 زمان بندی فرآیند پذیرش به شرح زیر می باشد:
🔸شروع ثبت نام: سه شنبه 28 اردیبهشت
🔹پایان ثبت نام: جمعه 21 خرداد
🔸شروع مصاحبه و ارزیابی: چهارشنبه 5 خرداد
🔹پایان مصاحبه و ارزیابی: شنبه 16 مرداد
📌اعلام نتایج: 31 مرداد
👈 شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت نام در #سطح3 مرکز تخصصی امیرالمؤمنین(موسسه فلسفه اسلامی اهواز) به سایت مديريت سنجش و پذيرش معاونت آموزش مرکز مديريت حوزه هاي علميه مراجعه فرمائید
https://paziresh.ismc.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=363&pageid=41966
👈 پاسخگوی برخط:
@T_S_ahmad
📚 مرکز تخصصی امیرالمؤمنین - موسسه فلسفه اسلامی اهواز
@Feghheakbar313
هدایت شده از رشته فلسفه اسلامی موسسه آموزش عالی حوزوی امیرالمؤمنین علیه السلام اهواز
سطح 3 رشته فلسفه.pdf
1.8M
📚 #آخرین_ویرایش کلیات و برنامه درسی سطح سه فلسفه اسلامی، مصوب شورای عالی حوزه های علمیه
📚 مرکز تخصصی امیرالمؤمنین - موسسه فلسفه اسلامی اهواز
@Feghheakbar313
هدایت شده از رشته فلسفه اسلامی موسسه آموزش عالی حوزوی امیرالمؤمنین علیه السلام اهواز
-💠 باتوجه به درخواست فضلای محترم برای بارگذاری #صوت_دروس موسسه و گرد آوری اصوات فلسفی اساتید برتر، بانک صوت دروس مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی حوزه علمیه استان خوزستان راه اندازی شد.
-💠 صوت دروس به مرور بارگذاری می شوند و در دسترس فضلای محترم خواهند بود.
🔈 لینک کانال بانک صوت مرکز تخصصی فلسفه اسلامی
👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3182035049C791ab8185b
📚 مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی اهواز
@Feghheakbar313
📌 کتاب «روششناسی جریانشناسی» منتشر شد.
🔸 #کتاب « #روششناسی #جریانشناسی بهمثابه نظریه-روشی میانرشتهای» با موضوع روششناسی علوم انسانی، نوشته #علی_ابراهیم_پور و با مقدمه دکتر #عبدالحسین_خسروپناه و دکتر #محمدصادق_کوشکی روانه بازار نشر شد.
🔸 « #روش_شناسی #جریان_شناسی» به دغدغهی تقویت ادبیات بومی علوم انسانی و پاسخی به چالش «روش» در تولید علم میپردازد.
🔸این کتاب برای نخستینبار، جریانشناسی را بهمثابه «نظریه-روش» صورتبندی کرده است، که میتواند در عرض روشهای مرسوم #علوم_انسانی همچون تحلیل گفتمان مطرح شود. مهم آنکه این پژوهش پیشرو، روش جریانشناسی را بهعنوان فرآیندی میانرشتهای معماری کرده است و بر مبانی #حکمت_اسلامی پیریزی شده است.
🔸«جریانشناسی» اصطلاحی نوپدید و پربسامد در فضای فکری-فرهنگی و علمی ایران معاصر است که با ادبیات جذاب خود، توجه مخاطبان و اندیشوران بسیاری را جلب کرده است؛ اما بیشتر از آن بهعنوان الگویی رسانهای و ژورنالیستی برای تنظیم محتوا در سخنرانیها، مقالات و یادداشتها استفاده میشود.
🔸 جریانشناسی بهمثابه نظریه-روش، میتواند در هر پژوهش فکری، اندیشهای و فرهنگیِ تأثیرگذار در بستر تاریخ استفاده شود؛ ازاینرو جریانشناسی بهعنوان الگویی بومی در رشتههایی همچون فلسفه، کلام، معارف اسلامی، تاریخ، جامعهشناسی، علوم سیاسی، مدیریت و سیاستگذاری قابل بهرهبرداری خواهد بود.
🔸استاد حجتالاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، در مقدمهی این کتاب آورده است: «بدون روششناسی جریانشناسی، نمیتوان امیدی به دستیابی به مطالعات منضبط و ساختارمند در این حوزه داشت؛ چراکه در اصل «روش» است که مسئولیت پاسداری از هویت علمی پژوهشها و پایداری توجیه آنها در فضای علم و جامعه علمی را برعهده دارد. کتاب «روششناسی جریانشناسی» اولین اثر منسجم برای هموارسازی مسیر دستیابی به این هدف است... این کتاب تحقیق #جامع و #نوآورانهای است که توسط برادر فاضل آقای علی ابراهیمپور تدوین شده است؛ بنده آن را کامل مطالعه کردم و اصلاحات آن انجام شده است. بیشک برای خوانندگان مفید خواهد بود.»
🔸استاد دکتر محمدصادق کوشکی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران، نیز در مقدمه خویش آورده است: «برای برونرفت از این تنگناها و فاصلهگرفتن از شائبههای غیر عالمانه رایج در جریانشناسی موجود در ایران امروز، چارهای جز پرداختن علمی و روشمند به این مقوله وجود ندارد و یکی از ارکان پرداخت روشمند به جریانشناسی دستیابی به روش شناخت جریانها است... اثر پیش رو یکی از نخستین گامها در عرصه «روش جریانشناسی» است که نویسنده محترم طی تلاشهای خود در جهت شناخت جریانات فرهنگی و سیاسی کشور آن رسیده و #مدتی_طولانی را برای تولید و پردازش آن صرف کرده و به همین دلیل این اثر هم از امتیاز #تازگی و #نوپدیدی برخوردار است و هم نیازمند بررسی و نقد عالمانه و البته تکمیل این روند جز با تداوم نگارش در این موضوع ممکن نخواهد بود.»
🔸علی ابراهیم پور طلبه درس خارج حوزه علمیه قم و فارغالتحصیل کارشناسی ارشد مدیریت راهبردی فرهنگ دانشگاه باقرالعلوم(علیهالسلام) است و در این کتاب محصول پژوهش پنجساله خود را پس نقد و نظر برخی از استادان حوزوی و دانشگاهی، به جامعه علمی ارائه کرده است.
🔸قابل ذکر است، چاپ نخست کتاب «روششناسی جریانشناسی بهمثابه نظریه-روشی میانرشتهای» در 456صفحه رقعی با تیراژ 500نسخه و با قیمت 95هزارتومان به همت انتشارات #کتاب_طه راهی بازار نشر شده است.
🔸گفتنی است، پایگاه اختصاصی کتاب به آدرس "@Currents_studies" بستری برای اطلاعرسانی اخبار، نشستها، رویدادها، درسگفتارها و بازخوردهای خوانندگان در شبکههای اجتماعی راهاندازی شده است.
🔸علاقهمندان میتوانند برای تهیه کتاب علاوه بر کتابفروشیها به پایگاه اینترنتی نشر کتابطه یا پاتوقکتابفردا مراجعه کنند و یا با شماره ۰۲۵۳۷۸۴۲۰۳۹ تماس بگیرند.//پایان//
https://www.tasnimnews.com/fa/news/1400/02/08/2493189
https://www.farsnews.ir/news/14000211000722/
http://www.ibna.ir/fa/book/305537/
🌐 @aliebrahimpour_ir
🌐 @currents_studies
🆔 @daftarnokhbegan
هدایت شده از هادی عجمی
«فقه خیلی اهمّیّت دارد؛ یک عدّهای خیال میکنند فقه، چون اسمش فروع دین است یعنی کارهای فرعی؛ نخیر، فقه استخوانبندی و در واقع ستون فقرات زندگی اجتماعی است؛ فقه این است».
مقام معظم رهبری در دیدار طلاب، 18/02/1398
در راستای نظامسازی دیدگاههای فرهنگی و تربیتی و ورودی طلاب جوان و انقلابی به عرصه نظریهپردازی فرهنگی، برگزار میشود:
سلسله جلسات قواعد فقه فعالیتهای فرهنگی و تربیتی.
زمان: شنبهها بعد از نماز مغرب و عشا.
مکان: پردیسان، خیابان شهید ایمانی (هزاره نهم) مسجد امام سجاد علیه السلام.
هدایت شده از فقه فرهنگی
قواعد فقهی فرهنگ ج۱.mp3
32.08M
جلسه یکم. ضرورت پرداخت فقهی به مسائل فرهنگی.
@feqahat
هدایت شده از فقه فرهنگی
قواعد فقهی فرهنگ ج۲.mp3
40.27M
جلسه دوم: تعریف قواعد فقهی. پیشینه قواعد فقهی.
@feqahat
هدایت شده از فقه فرهنگی
قواعد فقهی فرهنگ ج۳.mp3
40.84M
جلسه سوم: تعریف قاعده ارشاد جاهل. انواع جهل تربیتی و فرهنگی.
@feqahat
هدایت شده از فقه فرهنگی
قواعد فقهی فرهنگ ج۴.mp3
46.15M
جلسه چهارم: تبیین ادله قرآنی ارشاد جاهل.
وظیفه حکومت اسلامی در تامین هزینههای پژوهشی. هدف بودن انذار در فعالیتهای فرهنگی و ...
@feqahat
هدایت شده از فقه فرهنگی
قواعد فقهی فرهنگ ج۵.mp3
30.37M
جلسه پنجم: ادله قرآنی قاعده ارشاد جاهل.
بررسی آیات سوال و کتمان.
در امور واجب اخلاقی،سیاسی، اعتقادی و اخلاقی باید به علمای راستین رجوع کرد و بر عالمان حرام است که این علوم را کتمان کنند.
@feqahat
هدایت شده از انجمن روانشناسی اسلامی
1.mp3
50.84M
🔸🔸🔸🔸
صوت #نشست_علمی
روش شناسی روانشناسی اسلامی
با ارائه حجتالاسلام دکتر محمد صادق شجاعی
بخش اول
با تشکر 🌺
انجمن روانشناسی اسلامی
@islamicpa
هدایت شده از انجمن روانشناسی اسلامی
2.mp3
41.73M
🔸🔸🔸🔸
صوت #نشست_علمی
روش شناسی روانشناسی اسلامی
با ارائه حجتالاسلام دکتر محمد صادق شجاعی
بخش دوم
با تشکر 🌺
انجمن روانشناسی اسلامی
@islamicpa
هدایت شده از انجمن روانشناسی اسلامی
روش تحلیل کیفی... دکتر محمدصادق شجاعی.pdf
438.2K
مقاله روش تحلیل کیفی محتوای متون دینی: مبانی نظری و مراحل اجرا
نویسنده: حجتالاسلام محمدصادق شجاعی
#نشست_علمی
#مقاله ای که توسط استاد، در نشست علمی دیروز معرفی شد.👆
با تشکر 🌺
انجمن روانشناسی اسلامی
@islamicpa
هدایت شده از نشستهای علومانسانیاسلامی
📣 جزئیات همایش ملی «عالم ذرّ» از سوی دبیرخانۀ همایش اعلام شد. این همایش به صورت مجازی و در روز دوشنبه، 10 خرداد 1400 برگزار خواهد شد.
لینک ورود
www.irip.ac.ir/u/13b
🔵 دوشنبه 10 خرداد 1400
⚪️ علاقهمندان میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت همایش مراجعه نمایند.
http://aalamezar.irip.ac.ir/
🔰نشست ها و همایش های علوم انسانی اسلامی
🆔http://eitaa.com/joinchat/4179165216C0d3b9d3403
👌🏻 پیشنهادِ جذّاب
🎞️ فیلم سینمایی
Adults in the Room 2019
📽 https://b2n.ir/Otaq
☑️ ساخت فرانسه - یونان
🎥 سال ۲۰۱۵ اقتصاد یونان در آستانه ورشکستگی قرار داشت؛ دولت جدید علیه قانون اتحادیه اروپا شورش میکند و الهام بخشِ میلیونها اروپایی میشود....
✔️ این فیلم بر اساس کتاب «بزرگسالان در اتاق: نبردِ من با استقرارِ عمیقِ اروپا» خاطرات سیاسی «یانیس واروفاکیس» ساخته شده است.
🏷️ معرفی کتاب:
Adults in the Room: My Battle with Europe's Deep Establishment by Yanis Varoufakis about the 2015 Greek bailout.
🔖 https://chat.whatsapp.com/ErEmMkBn6zQ7c2fJ3NdYap
هدایت شده از مرکز فقهی امام محمدباقر علیهالسلام
۲۷ شوال سالروز ارتحال آیتالله حاج سید جواد خامنهای(م ۱۴۰۶ هـ.ق)
از اوتاد
آیتالله العظمی شبیری زنجانی:
من از نزدیک با والد آقای خامنهای آشنایی داشتم. وی از اوتاد بود. هم ملّا بود و هم بالاتر از علمش تقوای وی بود. حاشیه مفصلی بر کفایه از او دیدم که با خط خوش نوشته بود و البته تقریرات درس حاج میرزا محمد آقازاده بود. ایشان در مشهد منزل خیلی ساده و محقّری داشت. من زیاد به منزل ایشان میرفتم، چون ایشان با حاج آقای والد مرتبط بود و رفتوآمد خانوادگی داشتند.
▪️جرعهای از دریا، ج ۳، ص ۶۳۷
#پوستر
——
🌐مرکز فقهی امام محمد باقر علیه السلام
@mfeqhi
هدایت شده از صفدر الهی راد (بنیان)
مناظره_سروش_دباغ_با_صفدر_الهی_راد_اسلام_و_سکولاریسم_qEJdtDyqbWs_134.ogg
41.47M
🔊 #بشنوید
🎵 صوت کامل مناظره اسلام و سکولاریسم در کلاب هاوس
👤 حجت الاسلام دکتر الهی راد
👤 دکتر سروش دباغ
برای شرکت در جلسات دیگر هم گفتگوی معرفتی، هم اندیشی و مناظره کلاب #سالن_اندیشه را در کلاب هاوس دنبال نمائید.
📤 کانال بنیان
@elahirad_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️ شبِ جمعه و یادی از همهکارهی عالَم
@tafaqqoh
هدایت شده از مسجد و مکتب امام صادق علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدیه ای که دیشب دکتر جلیلی ساعت 2 بامداد به جوانان ستادشان دادند
🔺5 کتاب معرفی کردند و گفتند اینها را بخونید دیگر ریاست جمهوری برایتان به قدر یک گندم هم نمی ارزد!
هدایت شده از مسجد و مکتب امام صادق علیه السلام
پیام ویژه حضرت استاد #وکیلی نسبت به فرمایشات دکتر سعید جلیلی در کلیپ بالا:
بسم الله الرحمن الرحیم
با عرض خدا قوت به همه رفقایی که این چند روز زحمت کشیدند
این پیام آقای دکتر جلیلی خیلی نکته دارد که میگویند این پنج کتاب ارزشمند:
چهل حدیث
آداب الصلوة
سر الصلوة
شرح دعای سحر
مصباح الهدایة
پنج کتاب در باب «سیاست» است و عمیقاً سیاسی است و سفارش میکنم همه را دقیق بخوانید
این جمله از یک سیاست مدار خبره و متقی میتواند افقهای جدیدی را به روی رفقا در مسایل سیاسی باز کند و نگاه به کارهای سیاسی را عمیق تر کند ان شاء الله.
بر خلاف برخی نگاههای سطحی، تا مبانی معرفتی درست نباشد سیاست مداری مثل سعید آقای جلیلی درست نمیشود
سه سال پیش هم یکی از رفقای نزدیکشان میگفتند با هم روح مجرد و برخی دیگه از آثار حضرت علامه طهرانی رضوان الله تعالی علیه را مباحثه میکنیم.
--------------------------------------------------------
مسجد و مکتب امام صادق علیهالسلام
@imamsadegh_mosque
هدایت شده از مرکز تخصصی حدیث حوزه
به نام خدا
رساله دکتری استاد حکیم با موضوع:《نقش احادیث و آراء اهل سنت در فهم روایات فقهی اهل بیت علیم السلام با تاکید بر دیدگاه آیت الله بروجردی》در قم دفاع شد.
این رساله با هدف تبیین کاربست های بهره گیری از احادیث و آراء اهل سنت در فقه امامیه به بررسی منابع فقهی و اصولی امامیه پرداخته و سه حوزه دانشی قابل تحلیل در این موضوع را مورد مطالعه قرار داده است.
در این پژوهش نظر شهرت یافته از آیت الله بروجردی، بر پایه ی مبانی اصولی و تطبیقات فقهی مطرح شده در تقریرات مانده از ایشان، صحت سنجی، تحلیل و تبیین شده است.
نقش احادیث و آراء اهل سنت در تحلیل و تبیین ویژگی های اثرگذار بر روایتگری راویان و فقیهان دو قرن اول هجری، تحلیل و تبیین شده است.
همچنین اثرگذاری احادیث و آراء اهل سنت در بازسازی فضای صدور و بستر اجتماعی - فرهنگی صدور روایات فقهی اهل بیت علیهم السلام، همچنین ساماندهی مشهورات و همچنین تبیین فتوای رایج برای ساماندهی جهت صدور، نیز مورد مطالعه و تحلیل قرار گرفته است.
تحلیل دلالی روایت فقهی اهل بیت علیهم السلام و نمودهای اثر بخشی بهره گیری از احادیث و آراء اهل سنت در تثبیت الفاظ گزاره ها و نفی احتمال نقل به معنا، توان افزایی تحلیلی و تولید شبکه معنایی نیز در این رساله تقریر و تبیین شده است.
آثار و تبعات بهره گیری از راویان مشترک و همچنین گزاره های حدیثی اهل بیت علیهم السلام در مصادر اهل سنت و نقش کاربست های آن نیز مورد نقادی قرار گرفته است.
🔖 #دریافت_مقاله باز خوانی تعریف عکس مستوی در قضایای مطلقه با تاکید بر اشکالات محقق طوسی بر ابن سینا
🖊 حجج الاسلام امین صیدی، سیداحمد فقیه و دکتر جمال سروش دام عزهم
🌐 http://logicalstudy.ihcs.ac.ir/article_6320_233bdacd4983ce93ac58097f9a8c4db9.pdf
✔️ #چکیده
#فارابی اولین منطقدان مسلمانی است که در آثارش به تعریف #عکس_مستوی پرداخته است. #ابن_سینا با وامداری از او و با افزودن قیدِ «بقاء کذب»، عکس مستوی را چنین تعریف کرده: «جابهجایی موضوع و محمول به همراه بقاء کیف، صدق و کذب». منطقییون پس از ابن سینا و در رأسشان #محقق_طوسی بر این تعریف چندین اشکال گرفتهاند و سعی در ارائه تعریفی دقیق و سازوار با نظام منطقی داشتهاند. در این پژوهش ضمن سنجش و ارزیابی این نقض و ابرامها، به بررسی سیر تاریخی تعریف عکس مستوی توسط منطقدانانِ مسلمان پرداخته شدهاست. به همین منظور تطورات تعریفِ عکس مستوی مورد مطالعه قرار گرفته و با ذکر اشکالاتِ تعاریفِ منطق دانانی چون «فارابی»، #اخوان_الصفا، #فخر_رازی، #ابن_سهلان_ساوی و... به این نتیجه رهنمون شدهایم که تعریفِ #خونجی و هم عصرانش (محقق طوسی، #ارموی و...) تعریفی مناسب و بی اشکال و به اصطلاح #جامع افراد و #مانع اغیار است.
#منطق_پژوهی
@tafaqqoh