eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️آبِ وحدت از سرچشمه گِل آلود است 🔹حالا هی شما بفرمایید مجید انصاری بهتر است یا فلان وردست قالیباف و حداد؟ بگویید مجلس دست اصلاح‌طلبان باشد بهتر است یا قالیباف و زاکانی؟ روحانی رئیس‌جمهور باشد بهتر است یا یک نفر از "حداد، ولایتی، قالیباف"؟ من به امسال و ۹۲ و ۹۶ کار ندارم. 🔹حرفم هم مبناییتر است و هم تاریخی‌تر: آبِ "وحدت دستوری و فرمالیته" از سرچشمه گِل آلود است‌: خرداد ۷۶ وقتی "همه" ی ظرفیت حزب‌اللهی‌ها و جبهه انقلاب را "آوردند" پای کار گزینه‌ی مطلوب خودشان. آموختند هر دفعه دورِ هم جمع شوند و بگویند وحدت یعنی آنچه "ما" می‌گوییم، مدلِ پیشنهادی از ما، تعیین اضلاع وحدت از ما، اجرایش از ما، بسیجِ بقیه‌ی افراد جبهه انقلاب از سخنران و مداح و عالِم در راستای طرح از ما، هزینه از ما، همه چیز حول ما و نظرِ ما. 🔹پدرخوانده های اصولگرایی هر دفعه کل حرفشان همین "ما" است. گزینه‌ی ما، مدلِ تجویزیِ ما، کدهای ما و... یک سال می‌گویند فقط ناطق! ری‌شهری و جمعیت ارزش‌ها را منکوب می‌کنند. سال هشتاد و چهار "شورای هماهنگی" می‌زنند. می‌گویند نامزد اصولگرایان لاریجانی است، یک سال می‌گویند فقط با سامانه وحدت "جبهه متحد اصولگرایی" جلو برویم و منتقدانشان را خوارج وحدت شکن می‌نامند، یک بار برای ماساندن نظرشان تئوری "صالح مقبول و اصلح نامقبول" را عَلم می‌کنند، یک سال می‌گویند دستور و کد از بالا آمده که باید لاریجانی هم در ائتلاف اصولگرایان مجلس صاحب سهم باشد، یک بار می‌گویند گزینه انقلابی‌ها خروجی وحدتِ "حداد و قالیباف و ولایتی" است و جلیلی و رئیسی را منکوب می‌کنند. مدام هم از اطلاع از "نظر رهبری" حرف می‌زنند و هربار هم می‌گویند الان وقت غر زدن نیست، این که" ما" می‌گوییم بهتر است یا اینکه آنطرفیها رأی بیاورند؟ به روی مبارک هم نمی‌آورند که شاید عیب از خودشان و مدل پوسیده شان است! هر دفعه هم جمعی از حزب‌اللهی‌های منتقدشان را از قطار انقلاب و اصول، پیاده می‌کنند. یک بار جمعیت ارزش‌ها، یک بار جبهه پایداری، یک بار عدالتخواهان. دم از تنزل برای وحدت می‌زنند، ولی از "انحصارگراییشان" یک سانت هم تنزل نمی‌کنند. 🔹رویه غلطی که با مرحوم مهدوی‌کنی که دبیرکل جامعه روحانیت مبارز بود شروع شد، با آقای حداد عادل و ایثارگران و رهپویان ادامه یافت، کم‌کم قالیباف و بذرپاش هم جزو عقلای قوم می‌شوند و با کمک برخی "عزیز"ان انقلابی، " سیاست‌ورزی انحصارطلبانه" و "وحدت های فرمایشی" اصولگرایان را ادامه می‌دهند. غافل از آنکه "خشتِ اول چون نَهد معمار کج/ تا ثریا می‌رود دیوار کج". ✍️ امین فرج اللهی ✅ @teribon
🔺این روزها که می‌بینم چطور جوانان حزب‌اللهی شده‌اند مروج چشم‌پوشی بر خطاهای فرعی! و به خاطر منافع احزاب و قبائل دیگر، چشم خود را بر ناعدالت‌خواهی جناح راست و نوراست‌گرایی می‌بندند، سخت دلگیر می‌شوم. اما نقطه امید هستند. امید به روزی که حزب‌اللهی از زیر یوغ اصولگرایی بیرون بیاید. 🔺پای صحبت هر که می‌نشینی از قبیله‌گرایی مضحک احزاب اصولگرا، از ناعدالت‌خواهی و اشرافیت‌شان و از هزار مسئله دیگرشان می‌نالد اما دست آخر به خاطر وحدت و غیره به لیست یا افرادی از آن رای می‌دهد؛ تو گویی اصولگرایی ذهن و زبان حزب‌الله را مسخ و جادو کرده. اما باطل‌السحر هستند. ما بیش از کرسی باید به رهایی فکر کنیم. رهایی حزب‌الله از این بند بندگی، به هر صورتی که هست... ✍ حجه الاسلام مجتبی نامخواه ✅ @teribon
⭕️جمهور کجاست؟ 🔹مشارکت پایین مردم در انتخابات مجلس را نباید در گیرودارِ نتایج، نادیده گرفت. بویژه که در بروز این وضعیت، قطعاً نمایندگان مجلس سهم بزرگی داشته‌اند. 🔹جمع قابل‌توجهی از شهروندان در شهری مانند تبریز، دچار بیگانگی اجتماعی هستند؛ و بخش مهمی از این جمعیت، در زمره‌ مستضعفینی هستند که سالهاست احساس می‌کنند کسی آنها را نمایندگی نمی‌کند. بی‌اعتنایی به مشارکت سیاسی، واکنش آنهاست به این بی‌نمایندگی. آنها، از بس بی‌اعتنایی دیده‌اند، بی‌اعتنایی می‌ورزند. 🔹انقلابی‌ها برای ترمیم این بیگانگی اجتماعی، تکلیف بزرگی دارند. مبادا نتیجه‌گرایی و سیاست‌زدگی، فراموشی این جمعیت مهم را عادی کند. بعید نیست گروهی از سیاست‌ورزان فاتح، از اصلِ "مشارکت کمتر، به شرط پیروزی ما" به قاعده‌ی "مشارکت کمتر، شرط پیروزی ما" رسیده باشند. 🔹احتمالاً الان در تاریکخانه‌های سیاست‌ورزی، مست از پیروزی بزرگ، این جمله رد و بدل می‌شود که "دیدید؛ هرچه مشارکت کمتر، آرا بیشتر"! 🔹دغدغه‌مندان انقلاب، هر لحظه باید در اندیشه‌ی تک‌تک مردمی باشند که از مشارکت، امتناع کردند. مرگ به عنوان یکی از ارکان بنیادین نظام اسلامی، زمانی تسریع می‌شود که باورمندان این نظام، غصه‌ بیگانگی اجتماعی و بی‌اعتنایی سیاسی جمهور را نخورند. ✍ @teribon
‍ ‍ ⭕ لاریجانی امروز را ببینید و عبرت گیرید.. 🔸 هر چه می‌خواهیم امیدوار باشیم و لب فرو بسته و سخنی نگوییم انگار نمی شود. دیروز خبر انتصاب محسن اسماعیلی به ریاست دفتری جناب قالیباف رسما توسط رسانه ها اعلام شد و دوباره علامت سوال هایی را در ارتباط با کنش سیاست ورزانه شخص رئیس مجلس در مقابل دیدگانمان می بینیم. 🔸 یکی از انتقاد های همیشگی به قالیباف انتخاب های عجیب و سوال برانگیز اطرافیان و همکارانش بوده است و اتفاقا بارها از ناحیه همان افراد ضربات مهلکی را متحمل شده و نمی دانیم چرا قرار نیست آن مشی کنار گذاشته شود!! آیا تجربه عیسی شریفی قائم مقام 12 ساله شهرداری تهران که امروز در حال طی کردن مراحل دادگاه است کافی نمی باشد؟ انتخاب افراد حاشیه دار چه پیامی را به جامعه انقلابی مخابره می کند؟ تکرار گذشته؟ یا بازتولید گذشته؟ یا ارتجاع گفتمانی و عقب گرد هویتی؟ 🔸از این دست انتخاب ها پر است در پرونده سردار عزیز. پرویز اسماعیلی برادر محسن اسماعیلی؛ کسی است که در سال 92 سخنگوی ستاد قالیباف بوده و یکماه بعد می شود معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دولت حسن روحانی!! خنده دار نیست؟ و بعد همین آدم پس از دستگیری روح الله زم بلافاصله توسط دولت به منصب سفیری کشور کرواسی منصوب میشه و از کشور خارج میشه!! 🔸 به راستی نسبت آقای قالیباف و ادعای انقلابی گری ایشان با شخصی چون محسن اسماعیلی چیست؟ آیا از عملکرد و مواضعش در فتنه 88 و شورای نگهبان بی خبر است یا خود را به بی خبری می‌زند!؟ آیا از روابطش با علی لاریجانی و آملی لاریجانی اطلاع ندارد یا خود را به خواب می‌زند؟ آیا نسبت ایشان را با شخص و تفکر جناب هاشمی رفسنجانی و حضور در لیست انتخاباتی ایشان در انتخابات 94 خبرگان رهبری نمیداند!؟ همان لیستی که بی بی سی از آن حمایت کرده و آقای اسماعیلی یک موضع در قبال این حمایت نگرفت!! 🔸مواضع ایشان در فتنه 88 چه تفاوتی با امثال علی مطهری دارد؟ یک موضع صریح از ایشان در اوج بحبوحه سال 88 نمی توانید پیدا کنید که صریح و صادقانه مرزبندی خود را با فتنه روشن کند!! مگر رهبری نفرمود فتنه خط قرمز نظام است و خواص حرف بزنند و سخن بگویند؟ سخنان ایشان را بخوانید: «برخی اعضای شورا ی نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 موضع‌گیری‌های خاصی نسبت به برخی نامزدهای ریاست جمهوری داشتند، بنابراین در انتخابات تا حدی قانون را زیر پا گذاشتند.» محسن اسماعیلی افزود: «اگر بخواهیم منصفانه درباره جریان فتنه 88 قضاوت کنیم باید بگوییم که برخی اعضای شورای نگهبان از حق خود به‌عنوان یک داور پا را فراتر گذاشتند.» سخنانی که بارها مورد استناد اهالی فتنه قرار گرفت. 🔸 ایشان در انتخابات سال 94 خبرگان در لیست معروف به لیست امید (لیست هاشمی) قرار گرفته و در لیست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز قرار نگرفت و در فضای حمایتی رسانه های خارجی از لیست مذکور ایشان هیچ موضعی را اتخاذ نکرده و باز هم سکوت کردند در حالی که بسیاری از افراد همان لیست موضع شفاف خود را بر علیه دشمن اعلام کردند. 🔸 این اواخر هم جناب لاریجانی ایشان را به ریاست هیات بررسی و تطبیق مصوبات مجلس با قوانین منصوب کردند و الحمدلله امضای تایید ایشان توسط لاریجانی بر کارنامه شان خورده شد. 🔸 در ارتباط با عملکرد ایشان در تایید عناصر وابسته به لاریجانی و هاشمی در شورای نگهبان و مقاومت در برابر تایید صلاحیت چهره های انقلابی هم گفتنی هایی هست که بماند برای وقت دیگری. 🔸 بعد از روی کارآمدن آیت الله رئیسی؛ ایشان افراد جدیدی را جهت معرفی به مجلس شورای اسلامی برای انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان برگزیدند که با فشار رسانه ها و مطالبه جریان انقلابی محسن اسماعیلی از دایره گزینه های انتخابی حذف و ایشان افراد دیگری را انتخاب کردند و باعث دمیدن روح تازه ای در بدنه حقوقدانان شورای نگهبان شدند. 🔸 ریاست دفتر رئیس مجلس یکی از مناصب کلیدی و مهم است و ایجاب می کند افراد موجه تر و کم حاشیه تری در آن منصب جای گذاری شوند. این انتصاب خطر نفوذ و تاثیرگذاری امثال لاریجانی را در مجلس فعلی دوچندان می کند و این برای آینده مجلس نامبارک و خطرناک است. 🔸البته وقتی با کسی در ارتباط با نسبت منتصبینش با لاریجانی و هاشمی و.. می شود سخن گفت که حداقل نسبت خودش با آنان روشن باشد!! آری انگار داریم به گزاف سخن می گوییم!! وقتی خود جناب رئیس نسبتش هنوز روشن نیست چه انتظار داریم که نسبت منصوبانش روشن باشد!! 🔸 مجلس انقلابی و مجلس سلیمانی (البته به تعبیر خودشان) چه همخوانی با چنین انتصاباتی دارد؟! آقای قالیباف؛ برادرانه عرض میکنیم؛ علی لاریجانی امروز را ببینید و از فردای خود بترسید و تا دیر نشده است در مدل سیاست ورزی تان تجدید نظر کنید. ✍️@teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ وصیت شهید مقاومت (شیخ اباذر): اگر بدنم را قطعه قطعه کنید، در هر قطره ی خونم نام امام خمینی را پیدا میکنید، از علما میخواهیم در این راه قدم بردارند، نه این که فقط در کلام بگوییم ما در خط امام هستیم ✅ @teribon
‍ ‍ ⭕️برای شهدای خمینیست افغانستان (پیرامون کتاب در آغوش قلب ها، به بهانه سالگرد ارتحال حضرت روح الله) 🔺درست مثل پدران ما بودند، با عشق امام زنده بودند و با رفتن امام دنیا برایشان تمام شد. خمینیست؛ این لقبی بود که نیروهای امنیتی دولت کمونیستی افغانستان به مریدان امام داده بودند. در روزگاری که ساواک ایران انقلابیون را به جرم داشتن رساله امام دستگیر می کرد سازمان های امنیتی افغانستان بسیاری از مردم این کشور را به جرم داشتن رساله امام محکوم به اعدام می کرد. این را اسناد استخراج شده از زندان پل چرخی افغانستان می گوید. در حدود ۵ هزار نفر شهیدی که جلوی نام بسیاری از آن ها این گونه درج شده بود: جرم: خمینیست بودن 🔺چه شیعه و چه سنی مرید خمینی بودند و همین شیفتگی کافی بود تا یک سال پس از انقلاب ۵۷ در ایران، انقلابی مردمی علیه حکومت کمونیستی وابسته به شوروی برپا کنند. انقلاب ۷ ثور ۵۸ که از لحاظ اجتماعی و ایدیولوژیک شباهت فراوانی با انقلاب ما داشت؛ حتی شعرها و شعارهایشان وام گرفته از اشعار انقلابی مردم ایران بود. این کنش های ارتباطی را جمع بزنید با کنش های احساسی و عاطفی که مردم افغانستان نسبت به امام داشته و دارند، مادرانی که برای کودکانشان قصه امام می گفتند و پدرانی که در آرزوی دیدن امام بودند و او را در رویاهاشان زیارت می کردند. خیلی از مردم افغانستان به عشق خمینی ترس دستگیری توسط حکومت کمونیستی وقت را به جان می خریدند و تصاویر امام محبوبشان را در پستوها و حتی بر دیوارهای خانه نگه می داشتند و خیلی ها به عشق امام به ایران آمدند و پایشان به جماران باز شد. حرف و کلام خمینی برایشان حجت تمام بود. وقتی امام گفت "اسلام مرز ندارد" این تک جمله کوتاه کافی بود تا گروه گروه برای جهاد به ایران مهاجرت کنند. مجاهدانی که هم برای آموزش و هم برای مبارزه راهی جبهه جنگ ایران با عراق می گردند و گردان ابوذر را در یکی از سخت ترین جبهه های نبرد، یعنی جبهه غرب کشور تشکیل می دهند. 🔺ولایت امام برای مردم افغانستان فقط یک امر عقلی نبود، بلکه سررشته ای محکم در قلب آن ها افکنده بود. اوج این ارادت و شیفتگی را می شود در زمان ارتحال امام دید، روزهایی که دنیا برای این مردم پر از احساس تمام می شود و هجران امام را در مرثیه هایشان می سرایند. داستان این مرثیه ها در کنار جلوه هایی از ارادت مردم افغانستان به امام خمینی (ره) همگی در کتاب خواندنی "در آغوش قلب ها" به قلم محمد سرور رجایی، نویسنده و پژوهشگر افغانستانی نگاشته شده و توسط انشارات راه یار به چاپ رسیده است. ✍ @teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ خمینی تنش زا از زبان استاد حسن رحیم پور ازغدی 🔹انقلاب اسلامی دچار سادیسم نبود، شما دچار مازوخیسم هستید. شما خودآزار هستید، امام دیگر آزار نبود. @teribon
⭕️ خطر امام بی‌خطر! 🔹هنر امام، ایجاد مرزبندی با قرائت بی‌خطر از اسلام و آوردن اسلام به صحنه و شکل‌دهی انقلاب و حکومت دینی بود. 🔹با غالب شدن انقلاب، انقلاب و اسلام مدعی‌های زیادی پیدا کرد. سید علی خامنه‌ای در سال 58 و در سالگرد شهید مصطفی خمینی، با درک این خطر، برای مرزبندی انقلابی‌ها با مدعیان اسلام و انقلاب، لغت خط امام را ساخت و شاخص‌های اندیشه امام را بازخوانی کرد (کاری که بعدها در دوره ریاست‌جمهوری و به‌ویژه رهبری او و بیش از همه در 14 خردادها مکرراً تکرار شد). اما ماجرا به همین‌جا ختم نشد. 🔹بعد از چند سال، نسخه سیاسی خط امام تولید شد. در دهه شصت و هفتاد، جناح چپ (اصلاح‌طلبان امروز) و در دهه هشتاد و نود جناح راست (اصولگرایان فعلی) از خط امام برای مبارزه سیاسی با رقیب بهره جستند. ویژگی این مدل برداشت از خط امام، بزرگ کردن بخش‌هایی از اندیشه امام و بی‌توجهی به بخش‌های دیگری از آن بود 🔹تحریف مکتب امام، سکه بازار شد و روایتی خلاف واقع از اندیشه امام ارائه دادند، امامی که قدرت را گرفته و تحویل آنان داده، امامی که دولت مدرن ایجاد کرده، امامی که اندیشه ثابتی نداشته و مدام تغییر نظر داده، خمینی اولی که به سبک پادشاهان خمینی دوم و سوم و ... در خاندانش هست، امامی که صرفاً به دنبال حاکم کردن روحانیون بوده، امامی که تنها قدرت و حکومت (با ادبیات دینی‌تر ولایت) محور کارش بوده، اصل برای او صرفاً رشد معنوی بوده، امامی که مسئله اصلی‌اش حقوق شهروندی بوده، امامی که مهم‌ترین اندیشه‌اش حفظ سنت‌ها و ارزش‌ها در حوزه فرهنگ بوده و انواع و اقسامی از اندیشه امام، آغشته به تحجر و التقاط و سرمایه‌داری و وابستگی و دیکتاتوری و صوفیگری و... خلاصه «امامی، مخالف امامی که بود» ایجاد کردند. 🔹امام ذیل اندیشه‌های دیگر مطرح شد، ذیل جنگ سنت و مدرنیته، عشق و عرفان و شوریدگی معنوی، سوسیالیسم، لیبرالیسم، سنت‌گرایی، تأسیس تمدن اسلامی، پست‌مدرنیسم و... 🔹تکنولوژی تولید امام بی‌خطر تولید شد. امامی که برندگی ندارد و درنهایت افراد را به قیام برای خدا و ایجاد تغییر برنمی‌انگیزد. تفسیر فانتزی و گرد از دغدغه‌های امام ارائه شد، به‌گونه‌ای که اندیشه‌های اجتماعی، استقلال‌خواهانه، عدالت‌خواهانه و آزادی‌خواهانه امام و انقلاب از برندگی افتاد و اندیشه و سیره معنوی او نیز درون‌گرایانه و هم‌نتیجه عرفای سنتی شد به نام جامعیت و عقلانیت و هوشمندی، افراد به تحیر کشانده شدند و اولویت‌های اندیشه و عمل امام برای آن‌ها پوشیده ماند یا این اولویت‌ها بزرگ و کوچک شد. مسیر با مقصد (تربیت و معنویت) جابجا شد. این‌گونه افراد حتی با خواندن صحیفه امام و جدال دو اسلام به انفعال کشیده شدند. 🔹این‌گونه التقاطی‌ها و بیشتر متحجرین، غرب‌گراها و به‌ویژه طرفداران سرمایه‌داری و وابستگی، سنتی‌ها به‌ویژه محافظه‌کاران و... اندیشه امام را از هسته اصلی‌اش تهی کردند. تغییرگراترین اندیشه تاریخ را به حفظ وضع موجود کشاندند و انقلابی‌ها را به نام انقلاب و خط امام و تفسیر امام از اسلام و... به انفعال. 🔹عنصر محوری اندیشه امام، قیام برای خدا و توحیدی کردن و حاکم کردن اراده خدا بر فرد و خانواده و جامعه و تاریخ است. این قیام، مستلزم درگیری با طواغیت درونی و بیرونی است. اسلام عارفان مبارزه‌جو، در مکتب امام، معنویت را همراه و در مسیر مبارزه تعریف می‌کند. اسلام ناب، جامعیت دارد و متوجه همه آرمان‌هاست؛ اما هم میان آرمان‌ها و هم در تقابل با دشمنان (دیگری‌ها، معارضین و رقبا) اولویت‌گذاری دارد. متوجه عقلانیت و معنویت هست، اما در دنیای خارج رویکرد اجتماعی و تغییر بنیادین و نپذیرفتن وضع موجود را به همراه دارد و با نابرابری‌ها و فقر و غنا و استضعاف و استکبار و بی‌توجهی به معنویت و آزادی و عقلانیت و... درگیر است. 🔹اولین گام مهم در گام دوم انقلاب، شناخت انقلاب و امام، آن‌چنانی است که بودند و هستند، نه آن‌چنان‌که تفسیر و تحریف و بی‌خطر می‌شوند! و گام بعدی درگیری و مرزبندی با دیگری‌ها و رقبا و معارضین انقلاب به‌ویژه متحجرین و محافظه‌کاران است که انقلاب بیش از همه در تقابل با آنان ساماندهی شد. ✍ http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️در سالگشت هجران حضرت روح الله یادی کنیم از فرزند خلفش مرحوم آقا روح الله نامداری که خیلی از ما نسل سوم و چهارمی ها خمینی را با کتاب جدال دو اسلام او شناختیم. http://Eitaa.com/teribon_ir
‍ ⭕️ به استقبال 🔺 آخرین تجلی ذوالفقار بود: مردی که با ابروانش خیبرهای زمان را درهم می شکست؛ مردی که با لبهایش سماع می‌کرد. 🔹ابروان خمینی،  ذوالفقار دوره غیبت بود. مردی که ظهور کرد تا غیبت را باور کنیم. مردی که سلمان فارسی را به همه زبانها ترجمه  کرد. مردی که با اباذر برادر بود، اما با اباسیم میانه‌ای نداشت. مردی که با خون، شمشیر را به زانو درآورد. مردی که با بارانهای موسمی نیایش پایان خشکسالی تفسیر بود. مردی که در بازارها، تجلی فروخت و به خیابانهای ما پرچم هدیه داد. مردی که ما را به خودکفایی موجها رساند. مردی که کشاورزی آخرت را رونق داد. مردی که ما را به اوایل آخرالزمان رساند. مردی که کاسه‌های ترک‌خورده نیت را از عرفان ناب کوهپایه‌های پرستش پرکرد و ما را به آب و هوای اهورایی عادت داد.  از مرحوم  http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ من به این خمینی کافرم.... 🔸دوباره ایام ارتحال حضرت روح الله آمد و به شخصه منتظر آنم که بازم صدا و سیما و بلندگو های بی خاصیت تبلیغاتی کشور از خمینی دیروز، خمینی به تاریخ پیوسته، خمینی تقویمی، خمینی مناسبتی، خمینی خنثی، خمینی ای که همه از او راضی اند، خمینی که تمام جناح های سیاسی در مدح او سخن می گویند و خود را داعیه دار خط امام می‌دانند و در یک کلام از خمینی کاریکاتوری سخن بگويند. 🔸خمینی که فقط در لا به لای صفحه اول یا دوم کتاب های دبستان و راهنمایی و دبیرستان می شود پیدایش کرد؛ خمینی ای که با اهالی خانه مهربان است و با نوه اش قدم می‌زند و خودش برای خودش چای می‌ریزد و به کسی در خانه دستور نمی دهد و حواسش به آن است که خدای نکرده در غذا خوردن و آب میل کردن اسراف نکند. 🔸خمینی که در عزایش همگان بر سر و سینه می‌زنند و شیون کرده و ندای زاری سر می دهند و حتی کفنش را پاره می کنند، خمینی ای که در تخت بیمارستان مشغول ذکر و تهجد و عرفان و سلوک است و در نوفل لوشاتو به همراهان خود توصیه های اخلاقی می کند و شاگردان همچون پروانه به دور او می چرخند. 🔸خمینی که معرفی شده توسط بیتی معلوم الحال است و از امام جز خاطرات گل و بلبل و... ندارد و فقط نام امام را یدک می کشند و از بهرش نان می خورند و در آخر با ساخت آن کاخ عجیب و غریب دل مستضعفان پشت همان کاخ زیبا و مجلل را به درد می آورند. خمینی که سالها در دانشگاه و مدرسه و... تفکرات او را شخم زدند و صدایی از موسسه به اصطلاح حفظ و نشر آثار حضرت امام خمینی نیامد و لب فرو بستند. 🔸سالهاست که از خمینی قلابی و فیکی برایمان گفته اند که هیچ نسبتی با آقا روح الله ندارد. آقا روح الله که چه عرض کنم!! با انقلاب روح الله هم ندارد، خمینی ای که نمی‌دانم آیندگان آیا باور خواهند کرد که او پدر مستضعفین بوده است و آنان را ولی نعمتان انقلاب میدانسته است؟!! دقیقا نمی دانم وقتی مسئولین هر ساله در آن کاخ تمام عیار با خمینی بدلی ساخته ذهن خود بیعت می کنند با چه کسی بیعت می کنند؟!! با خمینی یا آقا روح الله؟؟! 🔸ما سال ها به خمینی بدلی دل خوش کرده ایم، بدلی که همان هم سالی چند روز بیشتر در رسانه ها قرار نیست نمایش داده شود. با صدای بلند می گویم و افتخار میکنم که به این خمینی کافرم و به کفر خود می بالم. 🔶 اما مومنم!! مومن به خمینی ظلم ستیز، خمینی عدالتخواه، خمینی بر هم زننده نظم منحط عصر خویش، او که دست دادن با مستکبرین را خیانت می پنداشت،خمینی که می ترسید ما در بی عدالتی روی محمدرضا را سفید کنیم او که به خون سرمایه داران تشنه بود و تجدد و تحجر را همزمان سیبل تیرهای خود قرار می داد و اهل محافظه‌کاری و مصلحت سنجی های ضد مصلحت نبود. اهل ماله کشی و توجیه گری عیوب و چشم بستن بر فساد حاکمان فاسد نبود و در یک کلام روح الله بود.. آقا روح الله... 🔸حالا برای برخی بهتر است که او سانسور شود. نان عده ای در سانسور و بایکوت اوست. از دید آنان آقا روح الله عنصر نامطلوبی است که نباید بازخوانی شود؛ تا مبادا باعث تشویش اذهان عمومی و بر هم خوردن نظم سیاسی شکل گرفته و خدای ناکرده منجر به اقدام علیه امنیت ملی شود. آری خمینی خطرناک است و ترس دارد؛ حق دارید؛ پس صحیفه اش را در کتابخانه ها و قفسه های خاک خورده نگه دارید تا خطری تهدیدتان نکند. 🔶 خمینی خطرناک را دوست دارم، خمینی آشوبگر، آن انسان عصیانگر، خمینی که هنوز با جنازه اش هم می توان انقلاب کرد. خمینی در هر کاری قیام لله را شرط می‌داند و ان تقمو لله را معنا و هویتی دوباره بخشید. بازم می گویم؛ من به خمینی که از لیبرال ها گرفته تا سینه چاکان انجمن حجتیه، دوستش دارند کافرم و هنوز در حال پیدا کردن آقا روح الله هستم و به دنبال مومن گشتن بر آرمان های خمینیسم. ✍️ http://Eitaa.com/teribon_ir
‍ ⭕️ واقفیه نباشیم 🔺پس از رحلت امام خمینی(ره)، با اجماع بی نظیر اعضای مجلس خبرگان که موید توصیه های مکرر امام(ره) مبنی بر صلاحیت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) برای رهبری بود و همچنین تایید بی سابقه ایشان توسط علما و فقهای بزرگ شیعه شاهد انتخاب شدن ایشان به جایگاه ولایت فقیه و رهبری انقلاب اسلامی هستیم. اما پس از گذشت زمان جریاناتی هرچند در اقلیت محض در کشور پدیدار شدند و کماکان تداوم دارند که با ادعای طرفداری از خط امام، راه و مسیر انقلاب اسلامی را متوقف در سال 68 و رحلت امام عظیم الشان می دانند. 🔺این جریان که خود دچار گرفتاری در مطامع دنیوی و اشرافیت یا استحاله فکری شده اند، با ترسیم یک امام خیالی در ادامه مسیر حرکت انقلاب اسلامی دچار نوعی توقف و ایستایی شدند. مدعیانی که به واسطه انتساب به بیت امام یا انتصاب در برهه ای از زمان به امام راحل انقلاب را مُلک شخصی خود دانسته و به دلایلی از جمله محروم شدن از مواهب قدرت و ثروت در کشور، در تداوم مسیر انقلاب به رهبری امام خامنه ای دچار انحراف شده و با ادعای خط امامی بودن همه چیز را متوقف در سال 68 و حضور امام خمینی(ره) می دانند و هیچگاه تبعیت عملی از امام حی و حاضر نداشته و ندارند. 🔺از طرفی عده ای نیز در این میانه در اثر شبهات ذهنی و فکری نیز همانند جریان فوق در امام(ره) متوقف مانده اند. آنهایی که در بستر فقدان مبانی فکری جامع با ترسیم یک امام کاریکاتوری و ناقص، در فهم مسائل دچار شبهه و انحراف عقیدتی شدند و در تداوم ولایت مطلقه فقیه به خطا رفتند و مدام به ارجاعات غلط و ناقص به گذشته از درک و تبعیت از امام خامنه ای محروم شدند. 🔺این جریان بیشترین شباهت با جریان تاریخی در دوره امام موسی کاظم (ع) موسوم به واقفیه را دارد. واقفیه گروهی از شیعیان بودند که بر امامت امام کاظم(ع) توقف کردند و از اعتراف به امام رضا(ع) سرباز زدند. تاریخ علت توقف این گروه در امامت امام کاظم(ع) را دو مساله اساسی بیان می کند: اولا فریفته شدن به اموال و ثروت ها و اشرافی گری بود. دوما شبهه های اعتقادی که در اثر القاء اندیشه های جدید و گاه به سبب برداشت های نادرست از مبانی عقیدتی پدید می آمدند. این دو مساله یعنی دنیا طلبی و انحراف فکری اساسی ترین علل شکل گیری و زمینه سازی در ایجاد و حرکت فرقه انحرافی واقفیه بود. 🔺امروز نیز جریان واقفیه در انقلاب اسلامی پدیدار شده، عده ای بخاطر به خطر افتادن ثروت و قدرت خود و عده ای نیز به دلیل تفسیر و برداشت های اشتباه از مبانی خط امام که ناشی از فقدان جامع نگری و التقاط فکری است، در حال بازتولید واقفیه در درون جریان انقلاب اسلامی هستند. 🔺همانطور که در زمان امام رضا(ع) واقفیه جریان شیعی را دچار شک و تردید و تفرقه کرد و امام رضا(ع) نیز با این جریان با شدت و قدرت در سطوح مختلف از پاسخ به شبهات، بیان ماهیت واقفیان، تحریم اجتماعی و اقتصادی و حتی لعن و نفرین برخورد کردند، امروز نیز می طلبد پیروان واقعی مکتب امام، نگذارند بیش از این واقفیه درون انقلاب عرض اندام کند و جریان وفادار به امامین انقلاب اسلامی را دچار تفرقه و شبهه کند. ✍️ http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 رهبر انقلاب: در زمینه عدالت نیاز به تحول جدی داریم. تحولی مبتنی بر مبانی درست دینی، همراه با ثبات قدم 🔹افرادی در اوایل انقلاب مبارز بودند، اما بعد از گذشت مدتی از جوانی تبدیل شدند به فسیل‌هایی، که اصل انقلاب برای مبارزه با خود این‌ها شکل گرفته بود. http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ چرا 15 خرداد به روایت امام بایکوت شد؟ 🔹 امام در آخرین دست نوشته خود یعنی که غم نامه تلخی از درگیری با متحجران ظاهر الصلاح است صریحا اعلام می کنند که: «در 15 خرداد 42 مقابله با گلولۀ تفنگ و مسلسل شاه نبود که اگر تنها این بود مقابله را آسان می ‏نمود. بلکه علاوه بر آن از داخل جبهۀ خودى گلولۀ حیله و مقدس مآبى و تحجر بود؛ گلولۀ زخم زبان و نفاق و دورویى بود که هزار بار بیشتر از باروت و سرب، جگر و جان را می سوخت و می ‏درید» 🔹چرا این جنبه از تاریخ برای هیچ کدام از نسل ما روشن نیست؟ آیا مخفی کردن این مستندات تاریخی با یک برنامه حساب شده صورت گرفته؟! چرا روایت امام از اتفاق مهمی مثل که طلیعه انقلاب است پوشانده شده؟ این که حضرت امام آنان را عامل این وضعیت می دانند چه کسانی بوده اند؟ چرا آنان و روشهای شان به جامعه معرفی نشده تا جلوی تکرارشان گرفته شود؟ 🔹 و تامل برانگیزتر از همه اینکه: چرا تیغ ما همچنان در قبال روشنفکری غربگرا تیز و در نقد ، کند و ناتوان است؟! ✍️ http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️لوازم فاسد دو قطبی ولایت-عدالت دوگانه غلط ولایت-عدالت؛ 🔺برخی ولایتی ها را واداشته تا مفاسد اقتصادی دوره امیرالمومنین را جستجو و تٲلیف کنند؛ تا از تیزی عدالت خواهی کم کنند و شاخص را هم دستکاری کنند❗️ 🔺برخی عدالتخواهان را هم واداشته تا از ولایت گریزیِ موردیِ اصحابی چون مالک اشتر و... فهرست تهیه کنند؛ تا مخالفت عملی با ولایت هم بلااشکال جلوه کند❗️ درست دیدن مسٲله تنها چاره ی پایان دوقطبی شدن نیروهاست. (عدالت و عدالتخواهی؛ زوایای پرچالش/۱۴خرداد۹۹) ✍ حجه الاسلام http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ماجرای شب شعر رحلت امام در همان روز ارتحال 🔹خاطرات کمترشنیده شده و جالب «محمد کاظم کاظمی» شاعر مطرح زبان فارسی از روز های رحلت امام خمینی (ره) 🔺" اولین کنگره شعر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در خرداد 1368 در مشهد برگزار شد، در دانشگاه رضوی، در مجاورت حرم مطهر و با گردانندگی سیدعبدالله حسینی. علاوه بر شاعران طلبه و روحانی، جمعی شاعر مهمان هم دعوت شده بودند، همچون علی موسوی گرمارودی، علی معلم و...اولین شب کنگره به صورت عادی برگزار شد. 🔹در آن ایام حضرت امام در بیمارستان بستری بودند. یکی از شعرهایی که آن جلسه خوانده شد، مثنوی علی معلم بود که در آن چند بیتی، دعای طول عمر برای امام داشت: عمرِ آن پیر شوان باد که شوری دارد از گُل غیبتیان جام حضوری دارد عمر آن پیر شوان باد که حق می‌خواند از بد نامده، نادیده ورق می‌خواند عمر آن پیر شوان باد که دیدارش هست‌ دم بیدارگر و دیدۀ بیدارش هست‌... 🔺استاد معلم به این بیت‌ها که رسید، با توجه به وضعیت حضرت امام، شوری در محفل افتاد و صدای احسنت احسنت و آمین از میان جمعیت بلند شد. جلسه به پایان رسید که مجری جلسه سید عبدالله حسینی خبری اعلام کرد، این که حال حضرت امام به وخامت گراییده و از همه مردم خواسته‌اند که برای ایشان دعا کنند. جمعیت حاضر در جلسه با گریه و زاری و اندوه تمام به حرم امام رضا رفتند و تا دیروقت شب به دعا مشغول بودند. 🔹صبح حوالی ساعت هفت بود که رادیو آن خبر ناگوار را اعلام کرد. من با تأثر تمام به محل اقامت شاعران رفتم تا ببینم که برنامه چیست. معلوم نبود که کنگره متوقف می‌شود، یا نه. در آنجا هر کس در اتاقش در اندوه بود و یا مشغول سرایش شعر. استاد معلم در یک اتاق، علی‌رضا قزوه در اتاقی دیگر، مصطفی محدثی، عبدالجبار کاکایی، موسوی گرمارودی، همه. حسام‌الدین سراج هم با تأثر مشغول نوحه‌خوانی بود. 🔹هنوز یکی دو ساعت نگذشته بود که بسیاری از دوستان شعرهایی نوشتند و به من هم حالی دست داد و مثنوی «بنشین زار زار گریه کنیم» را نوشتم که البته هفت هشت بیت بیشتر نبود. 🔹علی معلم مثنوی مفصل و غرایی نوشت: مفت حیرت‌سبقان! سیلی الفت کاری است رخ مأنوس‌ترین آینه‌ها زنگاری است 🔹مصطفی محدثی این غزل را نوشت: گدازه‌های بلا را چگونه بنویسم غروب روح خدا را چگونه بنویسم 🔹و علی‌رضا قزوه به گمانم که مثنوی را سرود: ای جماعت خاک غم بر سر کنید غربت خورشید را باور کنید 🔹با این وصف، مسئولان کنگره ترجیح دادند که کنگره را تعطیل نکنند و بلکه آن را ویژه رحلت حضرت امام برگزار کنند. همه چیز برنامه تغییر کرد. دکور مناسب با رحلت انتخاب شد و نام برنامه «در سوگ آفتاب» گذاشته شد. جمعیت فراوانی به جلسه آمدند، به طوری که حتی استاد معلم جای نشستن نیافت و بین مردم در روی زمین نشست. 🔹شاعران، شعرهایشان را در جلسه خواندند. و من هم آن مثنوی را خواندم. از حوالی بیت دوم و سوم بود که دیگر بغض کردم و گریه‌ام گرفت. دیگر تمام شعر را با گریه خواندم و جمعیت هم به گریه افتادند. حال غیر قابل توصیفی بود. من هیچ‌یک از شعرهایم آن طور با گریه نخوانده‌ام. 🔹و به این ترتیب، اولین سروده‌هایی که برای رحلت حضرت امام پدید آمد، در همان شب، در یک محفل بزرگ قرائت شد و به نظرم این پدیده‌ای منحصر به فرد است، چون خیلی کم اتفاق می‌افتد که هنوز یک شب از درگذشت یک رهبر بزرگ نگذاشته باشد، یک شب شعر باشکوه برای او برگزار شود. معمولاً برنامه‌هایی از این قبیل چند روز فاصله به کار دارد تا شعرهای لازم سروده شود. 🔹و البته سرایش شعر بعد از آن هم ادامه داشت. بعضی شاعران در روزهای بعد، شعرهایی پخته‌تر از آن سروده‌ها نوشتند و این شعرها به زودی در کتاب‌هایی گرد آمد. تا جایی که من سراغ دارم، تا کنون ـ گذشته از مرثیه‌های عاشورایی و مرثیه برای ائمه ـ برای هیچ‌کسی در زبان فارسی این قدر مرثیه سروده نشده است که برای حضرت امام سروده شده است" http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️کدام نیمه‌ی خرداد؟ 🔹سال‌ها تا مصرع «انتظار فرج از نیمه‌ی خرداد کشم» را می‌شنیدم، یاد رحلت می‌افتادم و به انتظار او برای عروج می‌اندیشیدم. حالا البته این معنا را رد نمی‌کنم، اما معنای اول این گزاره برایم بیشتر جلوه دارد. 🔹«سال‌ها می‌گذرد، حادثه‌ها می‌آید | فرج از کشم». امام در دل حوادث پیاپی، دلبسته‌ی انتظاری است که البته از زمان خاصی پررنگ‌ و معنادار شده است. حادثه ۱۳۴۲ ه.ش. مبدأ برای کسی چون امام است. 🔹این نشانه‌گذاری نمادین علاوه بر آن که می‌تواند تعریف متفاوت امام از مسلمین یا انتظار فرج موعود را بیان کند، نشانه اهمیت قیام ۱۵ خرداد از منظر امام نیز هست. امام را با دینی و مردمی آن می‌شناخت و برای حرکت خود، بر اساس قیامی هویت‌سازی کرد که متکی به حضور سیاسی و مبارزه‌جویانه مردم دین‌دار بدون دخالت ایدئولوژی‌های چپ و راست و ملی‌گرا و... بود. 🔹نیمه خرداد ۶۸ البته بسیار مهم است. شوک جهانی درگذشت امام، تشییع ده میلیونی او، تجدید بیعت مردم ایران و جهان با او و نهایتاً انتخاب شبیه‌ترین شاگرد او برای رهبری انقلاب اسلامی هر کدام واقعه‌ای مهمند. اما همه این‌ها ریشه در نیمه خرداد ۴۲ دارند. هرچند در آن سال، نه دامنه چندان گسترده شده بود، نه سربازان امام از گهواره‌ها برخاسته بودند و نه کسی باور می‌کرد امواج این قیام مذهبی بتواند همه جریانات معارض و رقیب را درنوردد. 🔹حادثه نیمه خرداد ۴۲ ظاهراً کوچک بود و زود جمع و جور شد، اما ماند و شد، چون اصالت و هویت داشت، چون ، آرمانی و رو به بود. و امروز همچنان نیمه خرداد زنده است، اگر آنچنان باشیم. و فریب جنود ابلیس، از جمله را نخوریم. سال‌ها می‌گذرد، حادثه‌ها می‌آید | انتظار فرج از نیمه خرداد کشم ✍ http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️عریضه‌ای به آقا سید روح الله... 🔹این شعر را به آسیه پناهی و تمام زنان و دختران بی‌پناه سرزمینم هدیه می‌کنم نوشت برایم: ای کاش شعری برای آسیه می گفتی؟ زنی که آلونکش را در زیر گریه‌هایش له کردند همین پهلوانان شهرداری کرمانشاهان اصلا اینها کی‌اند ویلای شبنمک دولت زاده را با احترام تمام ده سانت تخریب می‌کنند... وقتی بناست صد متر کوچه باز شود در زمین مفتی فلان آیت‌الله در شمال شهر چه قشقرقی راه می‌اندازد حالا یکی حساب کند هزار متر زمین متری صد میلیون قربه الی الله... و حضرت آیت الله الف چه گریه‌ای می‌کند تا هنوز برای آمدن بقیه‌الله‌الاعظم (عج)... نوشت برایم: اسرائیل هم که کار شهرداری ما را تکرار می‌کند نوشتم: _باشد علی‌محمد! امشب برای بار صدم عریضه‌ای می‌نویسم برای آقا سیدروح‌الله موسوی‌الخمینی! عریضه‌ای به خاطر آسیه حتی عریضه‌ای به خاطر رومینا و دختران فراری از پدر به خاطر پدرانی که فقر از یادشان برده است که دخترانی دارند... آقا سید روح‌الله! از آن جماعتی که دور و برت بودند چندتا حالا در کار کارچاق کنی افتاده‌اند در جایی مثل لواسان بعضی‌شان چقدر آقازاده پس انداختند و تخم‌های حلال شان حالا با پول‌های حرام عجب بزن بکوب‌های حرامی دارند از برج‌الحرام پدرجانشان تا منطقه عملیاتی والهفت هشت فرنگستان... توله‌سگ‌هایی که آخرین نقشه‌شان این است که یک روز با تشییع جنازه شجریان پوز حاج قاسم را بزنند! و حاج قاسم بدجور زد به پوز پدرهای سوخته‌شان... حتی کمی گلایه هم دارم آقاجان! از این عزیز دردانه‌هایت و فرزندان راستین شما امثال زکزاکی است و سید حسن نصرالله و حاج قاسم و یارانش نه شیخ جکوزی! و شیخ دودکش! وزیر بی‌ادب دور مانده از راه طبیبک خودخواه چه تحفه‌های رنگارنگی آورد شیخنا باید تاریخ را وارونه از حوالی این سال‌ها نوشت و آن جماعت دولتمند کاری نکرد غیر قفل‌سازی و قفل کردن و کاری از دست هیچ کلیدی ساخته نیست اما هنوز بچه‌های حاج قاسم هستند هنوز دو سید پاکدست! هستند می دانی آقا سید روح الله! بعد شما نان حلال خوردن سخت شد! عملیات آزادسازی عسلک سخت شد با شمایم آقا سید روح الله! که از خانه دوهزار متری پدری به دو اتاق مستاجری رسیدی! چه کردند بعد شما بچه‌مستاجرانی که برای تا هفت پشت‌شان برج خریدند و برج ساختند! اما هنوز آلونک‌ها هست عسلک‌ها هست متلک‌ها هست وزیرکان بی‌شعور و کم‌شعور و عقب‌مانده هستند و همچنان ول‌ول می‌گردند شنوندگان عزیز توجه فرمایید... دیشب رزمندگان شهرداری کرمانشاه با رمز نامقدس یا شبنم... گل کاشتند! انگار همه از یاد برده‌اند که این انقلاب از آن آسیه‌ها بود نه شبنم‌ها! اما هنوز چیزی به نام شعر هست اما هنوز می‌شود در نیمه‌های یک شب خردادی از دست این همه بی‌عرضه به شما عریضه نوشت! بی‌خود نبود که گاهی خود شما از دست کاسبان نفاق و شیخ‌های زیادت خواه پناه می‌بردی به شعر.... امشب بیا به دور از تمام هیاهوها برای هم غزل بخوانیم شما بخوان: "دست آن شیخ ببوسید که تکفیرم کرد..." و من می‌خوانم: تنها تو بد ندیده ای از واعظان شهر ما نیز در شمار شهیدان تهمتیم... ✍ http://Eitaa.com/teribon_ir
🔹 آقای محترم!ما نیامده‌ایم که بود و نبودمان هیچ تاثیری بر جامعه بر تاریخ، بر زندگی و بر آینده نداشته باشد. ما آمده‌ایم که با دشمنان آزادی دشمنی کنیم و برنجانیم شان، و همدوش مردان با ایمان تفنگ برداریم و سنگر بسازیم، و همپای آدمهای عاشق، به خاطر اصالت و صداقت عشق بجنگیم. 🔹ما آمده‌ایم که با حضورمان، جهان را دگرگون کنیم، نیامده‌ایم تا پس از مرگمان بگویند: از کرم خاکی هم بی‌آزارتر بود و از گاو مظلومتر، ما باید وجودمان و نفس کشیدنمان، و راه رفتنمان، و نگاه کردنمان،و لبخند زدنمان هم مانند تیغ به چشم و گلوی بدکاران و ستمگران برود... ما نیامده‌ایم فقط به خاطر آنکه همچون گوسفندی زندگی کرده باشیم که پس از مرگمان، گرگ و چوپان و سگ گله، هر سه ستایشمان کنند... ✍🏻 در به مناسبت سالگرد در گذشت نادر ابراهیمی ✅به تریبون مستضعفین بپیوندید: http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕قطعا خیلی ها به خاطر قیافه‌اش به‌ش اعتنا نمی‌کنند، می‌گویند نویسنده‌ای است دو زاری که دنبال نام در آوردن در بین روشن فکر نماهاست و احتمالا خزعبلاتی به هم می‌بافد تا مگر بگویند فلانی صاحب اندیشه‌ی اجتماعی متفاوت است. امّا هر کس بخواهد چنین فکری کند، حقیقتاً به روح هنر انقلاب اسلامی خیانت کرده‌است! 🔺️ برای من سمبل نویسنده‌ی صاحب اندیشه انقلاب است و جذاب‌ترین نکته‌اش برایم همین بلایی‌ست که جامعه ما بر سر چهره‌ی او و امثال شریعتی و جلال آورده‌است؛ روشن‌فکر‌نمایان متحجرشان می‌خوانند، چرا که از اسلام دفاع و خط فکری آن را می‌گسترانند و حزب‌اللهی‌نماها التقاطی‌شان می‌خوانند، چرا که ریشو نیستند، عمامه ندارند و چهره‌ای آشنا در میان روشن‌فکرانند. 🔺️قطعاً تا نادر را نشناسید، نمی‌فهمید چرا حتی در یک سرچ ساده‌ی نام‌ش در اینترنت، او را در حصار تنگ عاشقانه‌هایش بایکوت کرده‌اند. نادر را باید در بین کتاب‌هایش پیدا کنید، نه در سرچ گوگل. 《آتش بدون دود》ش را بخوانید تا با یک ذهن طاهر بچه مسلمان در فیلم سازی آشنا شوید. 《سه دیدار》ش را بخوانید تا یک برداشت خالص مستند_داستانی را از شخصیت امام ببینید. 《با سرودخوان جنگ در خطّه‌ی نام و ننگ》 را بخوانید تا مواجهه وسط میدانیِ یک روشنفکر با جنگ را بشناسید و عملاً هرچه از او می‌رسد را نگاه کنید تا بفهمید برای نویسنده‌یِ مستقلِ روشن‌فکرِ انقلابیِ حزب‌اللهی شدن، به چه ارکانی نیازمندید. 🔻و اگر هیچ‌کدام ازتان برنیامد، همین مستند را ببینید، تا بفهمید با چه اعجوبه‌ی غریبِ میهن دوست، حزب‌الله‌ی و مبارزی روبرویید. قطعاً نمی‌دانید که خیلی از کارهایی را که شنیده و دیده‌اید، به قلم چه صاحب قلمی بوده است. [تا آخر عمر کنار نخواهم آمد با کسانی که دارای اصولی نیستد و کوچک تمام کسانی خواهم بود که دارای اصولی هستند...] ✍ http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ آسیب شناسی و اولویت ناشناسی نو حجتیه ای 1️⃣ به تعبیر اغلب ذاتا ضد ارزش نیستند بلکه انحراف یا و در یک ارزش هستند. از منظر نظریه حد وسط نیز هر فضیلت یا اخلاق (شجاعت، سخاوت، تواضع و ...) یك حد معین دارد كه كمتر یا بیشتر از آن است و خود آن حد معین فضیلت است. طبیعتا هم از این امر مستثنی نیست؛ همان طور که بقیه ارزش های دینی یا اخلاقی نیز در معرض چنین آسیبی هستند. 2️⃣ مسئله امام با و جریان حاکم بر حوزه در دوران نهضت بر محور این شکل گرفت که چگونه در شرایطی که بر تمام شئون کشور حاکم شده، شما اولویت و ظرفیت جوانان انقلابی و مذهبی را به سمت مبارزه با میل می دهید. آفت مبتلابه جریان متحجر در ما معمولا همین اولویت نشناسی بوده است. عدم همراهی با امام در دوران نهضت اسلامی با این تشخیص که اولویت جامعه آن روز ایران نه مقابله با آمریکا که مبارزه با است و را که در برابر مارکسیسم ایستاده نباید تضعیف کرد، نمونه این اولویت ناشناسی است. 3️⃣ امام تعبیر «مارهای خوش خط و خال حوزوی» را در جلد 21 صحیفه که در واقع جمع بندی امام از دوران نهضت و تجربه 8 سال زعامت جامعه شیعه است؛ برای کسانی به کار برد که به تعبیر ایشان «هر کس را که بخواهد برای فقرا و مستمندان کار کند فورا و می خوانند» و «هر حرکتی را به متهم به یا بودن می کردند». 4️⃣ جریان نوحجتیه نیز در شرایطی که بخش مهمی از شئونات کشور را لیبرال در اختیار گرفته و در عین سکوت یا همراهی این جریان یکایک به دنبال جلو بردن پروژه های خود در حوزه های ، ، ، و ... است؛ اولویت را در ذره بین به دست گرفتن و کشف انحراف و رگه های مارکسیسم در جوانان مطالبه گر تشخیص داده اند. آن هم مارکسیسمی که به تعبیر رهبری در سخنرانی اخیر در دنیا نیز « ندارد؛ ... و هم از لحاظ ؛ ــ واز لحاظ دچار فقر شدیدند ــ واقعاً ضعیفند و حرف گفتنی‌ای ندارند»؛ چه رسد به جامعه اسلامی و دینی ایران. این جریان هیچ فهمی نسبت به این مسئله ندارد که اگر امروز برخی دانشگاه های کشور شاهد ظهور برخی گروه های است، این مسئله بیش از قدرت مارکسیسم یا جذابیت آن، حاصل بی توجهی به مسئله در برخی نهادهای جمهوری اسلامی از یک طرف و سکوت و محافظه کاری برخی جریانات منتسب به انقلاب در برابر این بی عدالتی ها است. 5️⃣ آیا هشدار امام نسبت به جریان حجتیه و حوزوی به مفهوم تایید یا یا انکار ضرورت نفی آن ها است؟ مسلما خیر. نقد امام به کج روی در اصلی و فرعی و اهم مهم کردن موضوعات بود. اگر دوستان ممحض در عدالتخواهی ما نیز ادعای ولایتمداری دارند خوب است تحلیلی بر مضمون بیانات رهبری در باب و کنند که چقدر از محتوای آن مربوط به تاکید بر ضرورت عدالتخواهی و مطالبه گری است و چه میزان در نقد یا آسیب شناسی آن. 6️⃣ مسلما نقد روش های غلط و ظالمانه ای که به نام انجام می گیرد، لازم است. اولین نقد به برخی جریانات و افرادی که به نام و ... از روش های ظالمانه ای استفاده می کردند توسط جریان اصیل عدالتخواهی شکل گرفت. سخنرانی وحید جلیلی با عنوان «عدالتخواهی اجتماعی یا فردی؛ نقدی بر عدالتخواهی های ظالمانه» و «ایران در هجوم دیمنتورها» در همان دوره ابتدایی رشد این جریانات انجام و جزوه آن نیز منتشر شد و همه این ها در حالی بود که هم زمان و بسیاری از رسانه های مروج این جریان نوظهور بودند. 7️⃣ تا زمانی که صدرالساداتی (با همان روش غلط) مشغول نقد دولت و وابستگان جریان مقابلشان بود، یکصدا مبلغش بودند به طوری که پربیننده ترین بخش خبری صدا و سیما (بیست و سی) به شکل مستمر فعالیت های وی را پوشش می داد ولی از وقتی که وی پا به اصولگرایی و همان سبک از افشاگری غلط علیه برخی شخصیت ها و نهادهای اصولگرا گذاشت تبدیل شد به نماد انحرافی بودن کل جریان عدالتخواه در ایران! 8️⃣ مسئله در نقد برخی اعمال نادرست به نام مطالبه گری نیست که همان طور که گفته شد جریان اصیل عدالتخواه خود در این زمینه پیشتاز بوده است. اختلاف در اولویت دادن به این مسئله در نظام موضوعات، سیاسی کردن نقدها،تعریف خط قرمزهای برای عدالت (به جای مرزهای و ) و تبدیل آن به دعوای حیدری-نعمتی برای به محاق بردن اصل عدالتخواهی و مطالبه گری از یک سو و سکوت در برابر انحراف در بقیه ارزش های دینی مانند تحجر، تکفیر و اشرافیگری به نام دین و انقلاب از سوی دیگر است. ✍️ http://Eitaa.com/teribon_ir
‍ ‍ ◀️ در مورد این سؤال طرح شده در عکس؛ نکته‌ای را نه به عنوان پاسخ، بلکه به جهت مقدمه‌ای بر مقایسه هایی از این قبیل: اینکه فوت مظلومانه‌ی آسیه پناهی را در مقام قیاس، همسطح با سنت جنایت آمیز نژادپرستی بدانیم، خودش نوعی ظلم هست. 🔹در نسبت با غرب ما از یک «سیستم فرهنگی» بعلاوه‌ی «ساختار حکومتی» صحبت میکنیم، که ذاتاً، آگاهانه و هدفمند(هم هدف نظری - ایدئولوژیک، و هم هدف عملی) برای انسان ها هیچگونه کرامت و ارزشی قائل نیست. 🔹در اتفاق مربوط به آسیه پناهی، محل دعوا در این بوده و هست، که: «چرا در جمهوری اسلامی.....؟»، «چرا بر خلاف دستور اسلام.....؟»، «چرا در نظامی که در این مسائل دغدغه و تلاش بنیانگذار و مبارزینش بوده؟»، «چرا در دینی که امام اولش فلان رفتارها را در برابر ظلم - ولو به یک نفر - داشته؟» ... و هزاران محل نقد و نزاعی، که حاکی از تناقض میان شعائر و اصول اعلام شده، با نتایج و خروجی های موردی است. 🔺اما نباید فراموش کرد که رسالت اعضای جامعه، زدن و مقابله در مواجهه با فوت آسیه پناهی ها، بی آبی غیزانیه، تخریب منازل اهالی ده‌ونک، کولبران مستضعف کرمانشاه، ظلم و اتراف و رانت سرمایه داران و قدرت‌طلبان و مواردی اینچنین، ست. اینگونه اتفاقات، ولو موردی و بدون برنامه ریزیِ قبلی توسط سیستم هم، باید ازسوی مسلمانِ متعهد غیرقابل اغماض و تحمل تلقی شود. 🔻به همان اندازه که « مبارزه مردم برای تحقق قسط»، از اهداف حکومت دینی ست، سکوت و لاپوشانی در قبال مظالم نیز، نظام مقدس اسلامی را در مسیر استحاله‌ قرار می‌دهد. ✍ http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️مذاکره با آمریکا در پوشش تبادل زندانیان! 🔹در آخرین تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا، سرباز قدیمی نیروی دریایی آمریکا، «مایکل وایت»با یک ایرانی زندانی در آمریکا مبادله شد 🔺پالس های آشکار دو طرف برای مذاکره! 🔹پس از این تبادل،ترامپ که راهبرد فشارحداکثری را علیه ایران اتخاذ کرده در توئیتی از ایران تشکر می کند و تمایل خود را برای توافق با ایران اعلام میکند ترامپ که این روزها گرفتار بحران داخلی است، گویا از این تبادل زندانیان خیلی خوشحال شده و مجددا در توئیتی از ایران تشکر می کند و رسما اعلام آمادگی برای مذاکره و توافقی جدید را بیان میکند 🔹درمقابل هم محمد جواد ظریف در توئیتی بدون اینکه مذاکره و توافق جدد با آمریکا را رد کند،اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران و راهبرد فشارحداکثری آنها که خروج از برجام نیز قسمتی از این راهبرد بود را به چندمشاور ترامپ تقلیل میدهد و گویا فراموش کرده است خروج آمریکا از برجام و حتی دستور به شهادت رساندن حاج قاسم هم با دستور مستقیم ترامپ بود. و از طرفی باب مذاکره و توافق جدید را اساسا رد و نفی نمی کند تا منتظر باشد که در آینده چه اتفاقاتی رخ میدهد 🔺مذاکره پشت درب های بسته! 🔹تمام ماجرا به همینجا ختم نمی شود، و پشت پرده این تبادل نه از جانب مقامات ایرانی بلکه از طرف آمریکایی ها منتشر می شود. بیل ریچاردسون که بین سالهای 2003 تا 2011فرماندار ایالت نیومکزیکو بوده در بیانیه ای مدعی میشود برای آزادی مایکل وایت با ظریف و مجید تخت روانچی دیدار و مذاکره کرده است 🔹پس از انتشار خبر مذاکره محرمانه ظریف با ریچاردسون آمریکایی،سخنگوی وزارت امور خارجه ایران این ملاقات را تایید کرد و آن را مربوط به چند ماه پیش دانست 🔹گویا تبادل زندانیان تبدیل به بستری برای بازشدن باب مذاکرات و تعاملات مخفیانه و بعدا علنی دو کشور شده است. و احتمالا اگر بیل ریچاردسون این حامی و سخنران میتینگ های گروهک منافقین، خبر مذاکرات و ملاقات با ظریف را منتشر نمیکرد، از سوی مقامات ایرانی این خبر بایکوت میماند! به راستی براساس کدام مجوز مقام ارشد وزارت خارجه ایران با یکی از مقامات سطح پایین آمریکایی حامی منافقین مذاکره می کند؟ مگر بنا نبود در هیچ سطحی مذاکره ای با آمریکای جنایتکار که دستش به خون حاج قاسم آلوده است انجام نپذیرد؟ 🔹از طرفی اگر بنا به مذاکره بوده است چرا شأن دولت جمهوری اسلامی رعایت نشده است و مقام ارشد وزارت خارجه ایران با یک فرماندار سابق آمریکایی مذاکره کرده است؟ براساس کدام قواعد و آداب دیپلماتیک و حقوقی وزیرخارجه یک کشور با چنین فردی در سطح پایین در آمریکا باید مذاکره کند؟ برای انجام این تبادل حتما باید شخص وزیر خارجه با یک فرماندار سابق ملاقات می کرد؟ امکانش نبود یک فرماندار سابق یا دیپلمات سطح پایین را برای ملاقات و انجام مذاکره برای این تبادل را میفرستادیم؟ 🔺افسر ارتش اسرائیل در کنار ظریف! 🔹اما آنچه ماجرا را فاجعه بارتر می کند تصویری است که از دیدار ظریف با ریچاردسون منتشر شده است. در این عکس علاوه بر ریچاردسون،میکی برگمن(افسر بلندپایه سابق ارتش رژیم صهیونیستی) نیز حاضر است.اوعلاوه بر خدمت نظامی در گروه نیروهای ویژه ارتش اسرائیل در دانشگاه جرج تاون وظیفه تدریس و آموزش دیپلمات های امریکایی را برعهده دارد. برگمن متخصص دیپلماسی به اصطلاح محرمانه است و وظیفه آزادی اتباع مهم امریکایی (جاسوس)در سایر نقاط جهان را برعهده دارد که از جمله این اقدامات می‌توان به مذاکره مخفیانه با کره شمالی و آزادی چند جاسوس امریکایی توسط وی اشاره کرد.برگمن در حال حاضر پس از کره شمالی، مسئولیت مذاکره و رهایی مهره‌های مهم و جاسوسان امریکا در خاورمیانه را برعهده دارد 🔹وزارت خارجه و شخص جناب ظریف با آن همه تشکیلات و ادعا بعید است که برگمن صهیونیست را نشناخته باشند، بابت این رسوایی بزرگ چه پاسخی دارند؟حضور در کنار افسر ارتش اسرائیل این جانیان کودک کش چه توجیه و معنایی دارد؟ آیا دستگاه های امنیتی و نظارتی چون مجلس شورای اسلامی نسبت به این تحرکات و اقدامات بیدار و حساس هستند؟ https://www.instagram.com/p/CBGT22fJhY6/?igshid=1daqxzhiw48nq 🔹نهایتا باتوجه به سابقه روند تبادل زندانیان از ماجرای آزادی شین بائر و جاش فتال در سال 90، تا آزادی نزار زاکا و ژیو وانگ و اکنون روند و حواشی مهمتر از متن تبادل مایکل وایت حاکی از آن است که تبادل زندانیان صرفا بهانه ای برای مذاکرات محرمانه و آب شدن یخ روابط میان دو طرف و گسترش حوزه های مذاکراتی به بقیه موضوعات میباشد 🔹امروز که ترامپ گرفتار چالشهای اساسی درون آمریکاست و از طرفی در پرونده های مهم سیاست خارجی آمریکا نیز با شکست مواجه شده، به دنبال برگ برنده ای در انتخابات 2020 است.آیا «ناجیان ایرانی» ترامپ این برگ برنده را به او هدیه خواهند داد؟ ✍ http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️دانه‌درشت‌ها پشت میله‌های زندان حسین فریدون حسن رعیت شبنم نعمت زاده اکبر طبری رسول دانیال زاده بیژن قاسم زاده بهروز ریخته گران عبدالله پوری حسینی حسین هدایتی علی اصغر پیوندی هادی رضوی علیرضا زیبا حالت منفرد و... http://Eitaa.com/teribon_ir