eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️هتک حرمت ممنوع ؛ انتقاد آری 🔹 پس از بیانات رهبری جریانات سیاسی مختلف سعی کردند از آن به عنوان ابزاری جهت سرکوب منتقدین خود و اثبات مواضع جریان خود استفاده کنند. اصلاح طلبان که خود سابقه دیرینه ای در تخریب و هتاکی دارند تا جائیکه در دوره اصلاحات مرجعیت و مساله تقلید را تمسخر می کردند و حکم به راهپمایی علیه خدا می دادند و در دوره ای نیز مرحوم هاشمی را عالیجناب سرخپوش می خواندند و در دهه هشتاد و نود به رئیس جمهور وقت تهمت رمال و جن گیر می زدند و از هر تخریبی دریغ نکردند حالا در فرار به جلویی از این فرمایشات اصولی رهبرانقلاب سوءاستفاده کرده تا زمینه تبری خود و دولت روحانی را از هرگونه خطا و نقدی فراهم کنند. 🔹از سوی دیگر جریان محافظه کار که با هر تغییر و تحولی در کشور مخالف است و همیشه سعی داشته با عنوان شرایط حساس کنونی کشور جریان انقلابی را از تحرک بیندازد و به انفعال بکشاند، فرمایشات رهبرمعظم انقلاب مستمسکی قرارداده تا جلوی انتقادات اساسی و اصولی جریان انقلابی برای تغییر وضع موجود را بگیرد. آنچنان که جریان محافظه کار اساسا به دنبال حفظ وضع موجود ولو به قیمت فشار به مردم است تا بتواند از این رهگذر بی کفایتی دولت روحانی، برای انتخابات 1400 برای خود کسیه ای بدوزد. 🔹اما گفتمان امام و رهبری نشانگر آن است که این توصیه و هشدار نسبت به عدم تخریب و هتک حرمت مقامات و اساسا در میان اجتماع امری بدیهی و مسبوق به سابقه است و از سوی دیگر باز بودن باب نقد و پرسش و تغییر وضع موجود است که اتفاقا از مطالبات مهم و همیشگی ایشان از جریان مومن و انقلابی بوده است. در میانه تبلیغات انتخاباتی سال 76 ، رهبرانقلاب در برابر تخریب ها و تهمت ها نسبت به سیدمحمد خاتمی واکنش نشان دادند، در سال 88 نسبت به بعضی حرف های بدون سند راجع مرحوم هاشمی و ناطق نوری در مناظرات انتخاباتی موضع گرفتند از طرف دیگر هم نسبت به تعدی و تهمت نسبت به احمدی نژاد رئیس جمهور وقت هم واکنش نشان دادند 🔹لذا توصیه رهبرمعظم انقلاب به رعایت انصاف و هشدار نسبت به عدم تخریب و هتک حرکت امری مسبوق به سابقه و از مسلمات اخلاق اسلامی است. و این امر هیچگاه نافی بیان انتقادات صریح، منطقی و بدون تخریب از سوی جریانات مختلف نبوده است، که اتفاقا ایشان بارها دانشجویان و جریان مومن انقلابی را به مطالبه گری آن هم از موضع طلبکارانه فراخوانده اند. مطالبه گری، عدالتخواهی و امربه معروف و نهی از منکر مسئولان همیشه در صدر مطالبات رهبری انقلاب بوده است. 🔹ناگفته نماند عده قلیلی در بعضی جریانات سیاسی با بی خردی و بی تقوایی در ژست انقلابی گری با هتاکی و فحاشی سعی می کنند کاسه داغ تر از آش باشند، که همین افراد خود با این اقدامات مانع جدی و اساسی در اصلاح وضع موجود و طرح انتقادات اصولی هستند. 🔹بنابراین جریان محافظه کار سنتی و اصلاح طلبان مدافع دولت نباید از این فرمایشات رهبری به عنوان اهرمی جهت لاپوشانی نقایص دولت استفاده کنند و جریان انقلابی نباید منفعل شده و مانند گذشته با رعایت اصول و موازین مطالبه گری به ادامه مسیر طرح سئوال و انتقادات خود از مسئولین و مقامات جهت اصلاح وضع موجود ادامه دهد. ✍️ http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 رهبرانقلاب: بعضی‌ها به نام شاد کردن دل حضرت زهرا(س)، این روزها کاری می‌کنند که انقلاب را در دنیا لَنگ کنند 🔺 آن کسی که امروز کاری کند که آن دشمن انقلاب، آن مامور CIAو... دلیلی پیدا کند، نواری پُر کند و ببرد اینجا و آنجا و نشان بدهد و بگوید آن که میخواهید انقلابش را قبول کنید، این است! میدانید چه فاجعه‌ای اتفاق می‌افتد؟ ⛔️ فاطمه‌ی زهرا س راضی نیست! http://Eitaa.com/teribon_ir
‍ ⭕️اسلام انقلابی علیه اسلام مناسک میان­‌تهی 🔺روز هشتم ربیع­‌الأول روز شهادت امام حسن عسکری(ع) است و پس از آن امامت امام عصر(عج) آغاز می­‌شود. برخی معتقدند باید این روز را جشن گرفت. اخیراً برخی جریان­‌ها عنوان «جشن بیعت» را برای این روز به کار می­‌برند.همچنین به کرات در جشن­‌ها، سخنرانی­‌ها و اعلامیه­‌های این قبیل مراسم­‌ها از تعبیر «جشن تاج‌گذاری امام زمان(عج)» استفاده شده است. برآمدن مناسکی جدید تحت عنوان «جشن بیعت»یا مناسک مرتبط با آن، بیش از هر چیز مدیون نگرش شاهنشاهی و سلطنتی به امامت است. مضمونی که اگر چه اجمالاً با قدرت و سیاست ارتباط دارد ولی فعلا از موضوع بحث ما خارج است. آن­چه مسئله ماست این است که پیدایش چنین آیین­‌هایی ارتباط مستقیم با انحطاط معرفت دینی در جامعه ما دارد. 🔺وقتی دیروز متفکرینی همچون مطهری برای ما روضه می­‌خواندند و امروز روضه­‌خوان­‌ها و منبری­‌ها متفکر و تحلیل­‌گر شده­‌اند. هر طرف که سر می­‌چرخانیم افرادی را می­‌بینیم که در حد سطح دو حوزه یا حتی لیسانس حساب­داری تحصیل کرده­‌اند اما سابقه­‌ی هزاران ساعت سخنرانی در دانشگاه­‌ها و مساجد و غیره را در کارنامه دارند! آن­هم حرف­‌هایی سست و بی­‌بنیاد در همه زمینه­‌ها؛ از مذهب و مهدویت گرفته تا تمدن و تحول در حوزه و طب اسلامی و الگوی اسلامی پیشرفت و غیره. در شرایطی که آثار اندیشه­‌ای و اندیشه­‌ی متفکرین صدر انقلاب، بی­‌جایگزین مهجور و مهجورتر از گذشته می­‌شود طبیعی است جامعه از نابرابری­‌های دهشتناک رنج ببرد و دیندارانی در حاشیه­‌ی این وضعیت به شرکت در مناسک و احتکار ثواب­‌ها ی اخروی دلخوش باشند. طبیعی است در چنین جامعه­‌ای کارگری برای گرفتن حقوق معوقه­‌ی خود شلاق بخورد و با گذشت ماه­‌ها و سال­‌ها، پرونده­‌ی برداشت­‌های نجومی از بیت­‌المال بی سرانجام باشد. کسانی سپرده­‌های خود را از دست بدهند و نورچشمانی از وام­‌های کلان بی­‌بهره بهره­مند شوند. 🔺چه نباید کرد؟ چه باید کرد؟ چاره رواداری و تفکر است نه طرد و تکفیر. بسیاری از کسانی که به واسطه­‌ی نیت خالصانه به محافلِ اسلام مناسک میان­‌تهی می­‌پیوندند، حتی به احتمال زیاد برخی مجلس­‌گردانان و منبری­‌های این محافل، دل در گرو انقلاب دارند و تنها در اثر مراتبی از غفلت به این ورطه دچار شده­‌اند. وقتی سال­‌هاست از نگرانی­‌های امام خمینی درباره­‌ی اسلام متحجرانه و مقدس‌مآبانه می­‌گذرد و ما آن را به سکوت طی کرده­‌ایم؛ وقتی سی­‌سال است از طرح مفهوم بدیع و پر ظرفیت «اسلام مناسک میان‌تهی» توسط رهبر انقلاب می­‌گذارد اما هنوز یک جزوه یا یک مطلب یا حتی یک صفحه نوشته در این­‌باره تولید نشده است؛ وقتی در اثر تفوق سیاست­‌زدگی و چالش­‌های دیگر، همه وقت­‌مان به مجادلات سیاسی یا کارهای موسوم به فرهنگی گذشته و فرصت برای اندیشیدن درباره این مفاهیم نداشته­‌ایم؛ طبیعی است به چنین دردی دچار باشیم. ✍🏻 🔹متن کامل این یادداشت مهم را در سایت تریبون مستضعفین بخوانید: https://www.teribon.ir/archives/329683/ ✅به تریبون مستضعفین بپیوندید: http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️چه کسانی با داعش و تکفیریها "هم دست" بودند؟ 🔺اعترافاتی از عبدالمالک ریگی http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️عدالت خواهی: الهیاتی یا حقوقی؟! 1️⃣ ▫️گاهی عدالتخواهی ای به یک قانون مصوّب و مُمضای شورای نگهبان یا حکم قضائی دادگاه صالحه اصابت می کند. بدون مناقشه در مثال از ده ونک تا آسیه پناهی و روستای ابالفضل و برخی محکومیت های قضائی در بدو امر اینگونه به نظر می رسد! ❓در این موارد چه باید کرد؟! جلوی قانون و حکم ج.ا.ا ایستاد و کماکان با ادبیات الهیاتی عدالتخواهی کرد؟! آن قانون را هم زیر سؤال برد و ظلم مضاعف خواند؟! یا به عدالتخواهی حقوقی تنزّل کرد؟! یعنی به قانون و حکم تمکین کرد و آن پرونده را از دور خارج نمود؟! 🔻چالش این سالهای جوانان انقلابی، یکی همین تقاطع بوده است: 🔸عده ای "عدالتخواهی حقوقی" را ترجیح داده اند. صرفاً در چارچوب قوانین و احکام موجود، "مطالبه گری" می کنند. 🔹برخی تئوریسین های این بخش از نیروهای انقلاب برای برتری مفهوم مطالبه گری نسبت به مفهوم عدالتخواهی، وجوهی برشمردند. عنوان "جنبش مطالبه گری" بجای "جنبش عدالتخواهی" نیز تفنن در عبارت نیست؛ عقبه تئوریک دارد. 🔸فرق اساسی "مطالبه گری" با "عدالتخواهی" در این است که : مطالبه گری، متاخر از امر (قانون، حکم، فرامین) است؛ اما عدالتخواهی، مقدم بر آن(البته در الهیات عدلیه نه اشاعره). به بیان دیگر، تا امری، قانونی، حُکمی نباشد؛ مطالبه معنا نمی یابد. لکن عدالت، عارض بر همان امر و قانون و حکم هم می شود. شهید مطهری دراینباره دارند:《فقهای ما توجه ندارند که اصل "اِنَّ اللهَ یَامُرُ بِالعَدلِ وَ الاِحسانِ"، به منزله روح و مشخص سایر مقررات حقوق اسلامی است و لهذا بر ظواهر و قوالب، جمود می کنند و روح را از دست می دهند.》(۱) 🔹عده ای دیگر از اینسو عدالت خواهیِ الهیاتی را ترجیح داده و از چند و چون قوانین و احکام هم پرسش می کنند. طیفی از این دسته نه فقط در "نظر" بلکه در "عمل" هم تمکین به قانون و حکمی -که ناعادلانه می شمارند- نمی کنند. در مقابل اجرای آن مقاومت کرده، برچسب آنارشیست برخود هموار کرده اند! 🔺نمونه ای از عدالت خواهی الهیاتی پیش از انقلاب در کلام رهبران انقلاب: 🔸《اگر چنانچه قائل به باشی در جامعه اختلاف طبقاتی و تبعیض معنی ندارد. آن جامعه ای که سری و تَهی دارد، بالایی و پایینی دارد آن جامعه، "جامعه توحیدی" نیست》.《در یک کلمه قیافه و اندام جامعه توحیدی، با قیافه و اندام جامعه غیرتوحیدی متفاوت است. این جور نیست که اگر در یک جامعه توحیدی یک قانونی اجرا می شود، آن قانون یا ده تا مثل آن قانون در یک جامعه غیر توحیدی اجرا شد، آن هم توحیدی است؛ نه. قواره جامعه توحیدی، شکل قرار گرفتن اجزای یک جامعه، اندام عمومی اجتماعی که براساس توحید و یکتاپرستی و یکتا گرایی است، با غیر این چنین جامعه ای به کلی متفاوت است. در یک کلمه آنچه امروز به آن می گویند: نظام اجتماعی. نظم اجتماعی و سیستم اجتماعی و شکل اجتماعیِ جامعه توحیدی یک چیزی است به کلی مغایر و مباین و احیاناً متعارض و متضاد با جامعه غیر توحیدی》. 🔹این ادبیات الهیاتی، "قانون" را هم می گرفت:《بنابراصل توحید، انسانها حق ندارند هیچ کس و هیچ چیز جز خدا را عبودیت و اطاعت کنند》.《از جمله چیزهایی که اگر پیروی اش کردی عبادت آن را کردی، "قانون" است...پس به کدام قانون عمل کنیم؟ آیا به قانون عمل نکنیم؟ از نظمی و نظامی پیروی نکنیم؟ چرا. لکن سعی کن این همه، خدایی باشد تا تو در حال اطاعت، در حال تبعیت، بنده خدا و مشغول عبادت خدا باشی》. 🔸حتی "تفسیر از دین" را هم با همان الهیات، مورد ارزیابی قرار می داد:《اگر دینی دیدی که در جهت عکس فلسفه ادیان[اقامه قسط] حرکت می کند، بدان یا الهی نیست یا خرابش کردند》(۲) ❓آیا چنین سطحی از عدالتخواهی و ارزش گذاری فقط در دستگاه جور و حکومت طاغوت، درست است؟! به حکومت اسلامی که رسید، دیگر هم در "نظر" و هم در "عمل"، قانون اسلامی فصل الخطاب است؟! ❗️برخی دوستان انقلابی بدین نظر مایلند (تقریرشان بیان خواهد شد) ❓از سوی دیگر آیا هیچ فرقی در حکومت اسلامی و ولیّ مشروع با حکومت طاغوت در مواجهه با قانون و اجرا وجود ندارد؟! اگر قانونی ناعادلانه تشخیص داده شد، مجوز ایستادگی در مقابل آن، صادر است؟! برخی عدالتخواهان نیز بدین مایلند.(تقریرشان خواهد آمد) ⬅️ آنچه درست بنظر می رسد حد وسط بین آندوست: در حکومت ولیّ مشروع، التزام "عملی" به قانون، همزمان با مطالبه تصحیح حکم و قانون با عدالتخواهیِ الهیاتی و بسنده نکردن به مطالبه گری در حد قوانین موجود (توضیحش خواهد آمد). .................................... ۱.یادداشتها ج۳ص۲۷۱ ۲.طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن آیت الله خامنه ای به ترتیب صفحات: ۲۰۷و۲۲۹و۲۲۹و۲۵۲و۲۰۷ حجه الاسلام محسن قنبریان ۹۹/۸/۴ http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️عدالت‌خواهی: الهیاتی یا حقوقی؟! (۲) وقتی عدالت‌خواهیِ آرمانی با ادبیات الهیاتی به قوانین و ساختارهای موجود اصابت می کند؛ یک عکس‌العمل واحد از عدالت‌خواهان سرنمی‌زند. 🔹طیفی از آنها: - عدالت‌خواهی خویش را تسلیم ساختارها و قوانین موجود نمی کنند. - "ولایت" و تاییدات او بر نظام موجود را، کاهنده و جبران کننده ی آنچه ظلم و تبعیض می دانند؛ نمی گیرند. - به مرور در مختصات قبل ۵۷ قرار می گیرند! 🔺وجه مشترک همه، کوتاه نیامدن در مقابل قوانین و ساختارهای موجود در قبال عدالت‌خواهی + امید نداشتن به اصلاح ساختارها و قوانین و رویه‌هاست. 🔘سه تقریر از باب نمونه: ▫️۱.مقاومت عملی در مقابل احکام قضاییِ تخلیه (مثل ده ونک و روستای ابالفضل و...) و در مقابلِ اجرای احکام جزایی (مثل مقاومت بهاری ها و سلسله بست نشینی ها). ▫️۲.اعلان توقف انقلاب اسلامی و جدایی نظام موجود از تشیع علوی: این قرائت حتی اگر قائل به مشروعیت ولایت فقیه در زمان غیبت باشد(۱)، اسلام را در اجرای غیر معصوم، "نظام عامل بالعدل" می‌داند و غیر آنرا[حتی اگر دست فقیه باشد] حکومت مسلمانان، نه اسلام می‌شمارد.《 مصداق صحیح حکومت مذهبی در عصر غیبت، همان حکومت مسانخ [هم سنخ با معصوم] است نه جز آن... تنزّل کردن از عهدنامه مزبور[عهدنامه مالک اشتر: نامه ۵۳ نهج‌البلاغه] تنزّل از اسلام است در اجرای غیر معصوم》. معیار حکومت اسلامی در این قرائت بیش از آنکه "چه کسی حکومت می‌کند؟" باشد، "برای چه حکومت می‌کند؟" است. معیار نزدشان، "برقراری عدالت" است و نشانه برقراری عدالت هم از "بین رفتن فقر" است. قضاوت اینان درباره انقلاب اسلامی و نظام موجود این است که: انقلاب اسلامی به سوی اهداف و آرمان‌هایش به ویژه عدالت اقتصادی طی طریق نکرد بلکه "متوقف شد".《گاندی با اسوه جویی از قهرمانان اسلام، ملت هند را نجات می‌دهد و ما با ترک روش بزرگان اسلام، ملت نجات یافته را دوباره به وادی پرخطر و هولناک مشکلات گوناگون سوق دادیم》.《در مبارزه با ظلم اقتصادی... مهلت و تراخی جایز نیست... سست‌گیری در کار انقلاب از ترک انقلاب بدتر است》.《در انقلاب، عدالت ذره‌ای اجرا نشد و برعکس چپاول‌های اموال عمومی سربه فلک کشید》!《با وجود شکاف‌های طبقاتی عمیق در جامعه و پیدایش قله‌های ثروت در کنار دره‌های عمیق فقر... جالب توجه (بلکه باعث تعجب و تاسف) اینکه در عین حال حکومت هم "اسلامی" نامیده می شود(یعنی مبتنی بر احکام قرآن) و هم "مردمی" (یعنی مورد درخواست و رضایت قلبی تمام قشرها)》.(۲) ▫️۳. آنارشیست بجای استیت! این قرائت در سال‌های اخیر از سوی برخی جوانان موسوم به چپ نو مسلمان ارائه می‌شود که جای اصلاح ساختار و قوانین، پیشنهاد عملی دیگری دارد. صورت بندی اجمالی این قرائت: - حکمرانی مدرن(استیت) قواعد و لوازم خاص خودش را دارد و از یک منظر جبر روزگار ماست. قابل تسخیر و اسلامی شدن نیست و فرهنگ و آثار سیاسی و اقتصادی خود را برجا می نهد. - انقلاب اسلامی در مرحله پس از پیروزی و تبدیل به دولت، به استیت تبدیل شده است. استیتی که لاجرم با تکنیک‌های حکمرانی مدرن [بروکراسی، تکنوکراسی و...] باید اداره شود. - اصلاح ساختار سیاسی یا قوانین، اقتضائات این غول[لویاتان] را تغییر نمی دهد. [از اینرو جابجایی اعتراضات از مصادیق بی‌عدالتی به تصحیح قوانین و اصلاح ساختار، عبث است چون ساختار جدید هم جزیی از همان استیت است] -راه حل، آنارشسیت است. نه به معنای غلط هرج و مرج بلکه《به معنی احیای جایگزین های اداره، خارج از منطق استیت》. آنارشیسم "هدفش نه اصلاح ساختار سیاسی" بلکه "در پی زیر و رو کردن و انداختن طرحی نو در بنیان همه چیز از اقتصاد و هنر گرفته تا سیاست و تمدن است".《 نوآوری ها و خلاقیت‌های ملهم از مذهب را باید در امور خرد، جوامع کوچک و به شکل عملیاتی جستجو کرد》 - در این رویکرد، دفاع کنش گران مذهبی از حقوق مردم در ماجرای ده ونک(۱۳۹۷) نمونه‌ای از این راه حل و اصلا نقطه شروع چپ نو اسلامی قلمداد می شود. در مقابل ابتکاراتی مثل برنامه ثریا حتی با رویکرد انتقادی‌اش، تلاشی برای کارآمدی حکمرانی مدرن ایرانی قلمداد میشود. [چون دست آخر به راه حلهایی جهت تصحیح ساختار و قوانین می انجامد].(۳) - ادامه دارد... ................................... ۱.ر.ک: الحیات ج۲/ ۲.جمع بندی این قرائت توسط یکی از شاگردان استاد محمد رضا حکیمی(محمد اسفندیاری) در کتاب راه خورشیدی در مقاله ی "انقلابی که متوقف شد" آمده است./ ۳. ر.ک: میلاد دخانچی پسا اسلامیسم و... حجه الاسلام محسن قنبریان ۹۹/۸/۵ http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ امروز سرآغاز فهرست بلند مسائل کشور، است. دانشجوی جوان به و پرکردن شکاف‌های طبقاتی به چشم یک آرزوی بزرگ و بی‌بدیل می‌نگرد. http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ نمایندگانی که مخالف استیضاح هستند توضیح دهند چطور می‌خواهند دولت را به‌کار بکشند. 🔻نامه مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران به آقایان محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، احمد امیرآبادی فراهانی، علی خضریان، مالک شریعتی محمود نبویان، مجتبی توانگر و روح‌الله نجابت 🔸️متن نامه: سلام علیکم 🔻همانطور که مستحضرید نظارت بر دولت‌ها از وظایف قانونی مجلس و از جمله وعده‌های انتخاباتی شما بوده‌است که در پیام آغاز به کار مجلس یازدهم هم مورد تاکید مقام معظم رهبری واقع شد. بنا به این وظیفه و پیرو مطالب منتشر شده از حضرات‌عالی پیرامون مخالفت با استیضاح رئیس جمهور، مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران از شما دعوت می‌کند که در جلسه‌ای با حضور اصحاب رسانه به سوالات دانشجویان در ارتباط با راهکار شما برای مهار دولت پاسخ دهید و با موافقین «استیضاح» مناظره کنید. 🔸️لازم به ذکر است که حضور شما در این جلسات بنابر منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حضور مسئولین در دانشگاه‌ها جهت پاسخگویی تکلیف شما بوده و نشان دهنده عیار گفته‌های شما خواهد بود. http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ در ماجرای کمبود روغن، تحریم بهانه است، فقط سوء‌مدیریت داریم/ مخازن روغن ما همین الان پر است/ مافیای روغن نگذاشت، توزیع روغن سیستمی شود 👤 جواد اسماعیلی، رئیس سابق ستاد بسیج اقتصادی و پدر کوپن ایران در گفتگو با «نود اقتصادی»: کمبودی در روغن نداریم و تحریم هم بهانه است ما سوء مدیریت داریم./ ما روی خودکفایی روغن کار نکردیم و کشاورزان را برای کاشت محصولات کلزا تشویق نکردیم./ ما داشتیم توزیع روغن را سیستمی می کردیم ولی مافیای روغن نگذاشت ما این کار را انجام دهیم./ عده‌ای هستند که با ایجاد کمبود و بازار سیاه مردم را آزار می‌دهند. http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️جوابِ "هایی" که هوی نبود! "خون" بود... 🔹نتیجه وحشتناک مجلس لعن 🔺آیت الله بهجت: اگر يك قطره ى خون از شیعیان ريخته شود، ما بواسطه این مجالس مسبب آن و يا شريك جرم خواهيم بود http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️وقت نمازِ “مرگ بر آمریکا” https://t.me/teribon_media/114 اینجا هرچند خانه و وطن ماست اما بدان که قصد اقامت نکرده‌ایم باید نماز قصر بخوانیم زیرا مسافریم اینجا باید به خون خویش وضو کرد یا با خاکِ خون‌گرفته تیمم کرد برخیز تا نماز بخوانیم جای نماز عشق همینجاست وقت نماز “مرگ بر آمریکا”ست پاداشِ این نماز کم از آن نیست ▪️8 آبان، سالروز کوچِ 🔻پ ن1:او از دانشجویانِ حاضر در تسخیر لانۀ جاسوسیِ آمریکا (13 آبان 1358) بود و این شعر را به همین مناسبت، در همان ایام سروده است. 🔻پ ن2: کلیپ زیر گوشه ای از روحیات انقلابی و عدالتخواهانه قیصر است، آنجایی که میگوید: از وقتی که سکه دادند، دیگه برای جنگ هم شعر نگفتم، چون دیدم آلوده شده! ✅به تریبون مستضعفین بپیوندید: http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ از راهکارهای عاقلانه برای فقرا تا التماس دعا برای ارزانی❗️ جهانگیری (۲۲ اردیبهشت ۹۶): 🔹‌ما راهکارهای عاقلانه و عالمانه در این ۴ سال پیش‌بینی کردیم که بتوانیم به زندگی رسیدگی بکنیم. جهانگیری (۷ آبان ۹۹): 🔸 برای کاهش قیمت‌ها دعا کنید. http://Eitaa.com/teribon_ir
هدایت شده از دی‌بی‌سی فارسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻بخش خبری دی‌بی‌سی فارسی🔻 🔰 ۸ آبان ۱۳۹۹ | ۲۹ اکتبر 2020 🔰 ◽️ گزارش شبکه دی‌بی‌سی از جنجال‌های انتخاباتی در آمریکا ترامپ: برنده قطعی انتخابات با نسبت آرای بسیار زیاد اینجانب هستم 🔻 نشانی اینستاگرام👇 https://www.instagram.com/dbcpersian/ 🆔 @DBCpersian 🆔 @DBCpersian
⭕️‏اهداف آمریکا از تحریم های جدید و تکراری 1️⃣ عملیات روانی و القای شرایط بحرانی در کشور اولین هدف ‎ از اعمال تحریمهای نمادین و تکراری تشدید عملیات روانی و القای شرایط بحرانی و قحطی در کشور است. با شرطی سازی اقتصاد و گره زدن حل مسائل کشوربه خارج این حربه توانسته تاحدی موثر واقع شده ‌‏ 2️⃣ دومین هدف که با توصیه FDD است، اعمال راهبرد «تحکیم دیوار تحریم» یا FSW است. ‎ با وضع ‎ های جدید به دنبال تقویت و استحکام دیوار تحریمهاست تا در آینده نتوان به سادگی این مسیر را تغییر داد ‏3️⃣ آمریکا به دنبال آن است که این تحریم های تکراری را به عنوان امتیاز در مذاکرات احتمالی آینده به طرف ایرانی غالب کند. آمریکا قصد دارد با پیچیده و چندلایه کردن ‎، دست برتر را در توافقات احتمالی آینده داشته باشد و آنها را به عنوان برگه هایی در مذاکرات احتمالی استفاده کند. http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آقای روحانی!!! برای مردم خونه که نساختی لااقل سقف روی سرشون رو خراب نکن 🔸️فریاد دادخواهی اهالی ده‌ونک مقابل ساختمان قوه‌قضائیه: 🔻قانونی که در خدمت سرمایه‌داران و زورمندان باشه هیچ ارزشی نداره 🔸️دانشگاه انقدر وقیح شده که ۶ صبح لودر و بولدوزر میندازه توی خونه مردم، پیرزن و پیرمرد رو با لباس خواب بیرون می‌کنه 🔻بحران نون داریم بحران کار داریم بحران مریضی و بدبختی و کرونا داریم ، بحران ده‌ونک رو از سر این مردم بردارید. http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ دموکرات، جمهوریخواه؛ دو روی یک سکه 🔹راهبرد منفعلانه صبر و انتظار دولت که مبتنی بر اعتماد به دموکرات های آمریکایی و تفاوت مبنایی قائل شدن میان جمهوریخواهان و دموکرات ها در مواجه با ایران پایه گذاری شده، با انتشار سند سیاستی حزب دموکرات آمریکا بیش از گذشته در رسانه های زنجیره ای این جریان بازتاب داشته است. 🔹حزب دموکرات آمریکا پنجشنبه سند 80 صفحه ای سیاست های خود را منتشر کرد، در 7 جای این سند به ایران اشاره شده است. در قسمتی از این سند مربوط به نگرش حزب دموکرات نسبت به برجام آمده است:«دموکرات‌ها از تلاش‌های جامع دیپلماتیک برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران و پرداختن به سایر فعالیت‌های تهدید کننده این کشور اعم از ستیزه‌جویی منطقه‌ای، موشک‌های بالیستیک و سرکوبگری‌ داخلی حمایت می‌کنند.» 🔹همانطور که سند رسمی حزب دموکرات آمریکا صراحت دارد، بازگشت به برجام برای گسترش محدودیت های هسته ای ایران و سپس مذاکره و محدودیت هایی بر حوزه های منطقه ای، موشکی و حقوق بشر ایران می باشد. امری که نشان از همسویی حزب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا در ایجاد محدودیت های بیشتر در حوزه هسته ای و تحمیل برجام های موشکی، منطقه ای و حقوق بشر دارد. 🔹آنتونی بلینکن مشاور ارشد جوبایدن نیز گفته بود چنانچه وارد کاخ سفید شوند تمامی تحریم ها علیه ایران از جمله تحریم های اعمال شده توسط دونالد ترامپ را حفظ خواهند کرد. بلینکن در ادامه گفته که به دنبال «توافقی قوی‌تر» با ایران خواهد بود: «اگر ما به پایبندی [به برجام] برگردیم از این مسئله به همراه شریکان و متحدانمان که بار دیگر در موضع یکسانی با ما قرار می‌گیرند به عنوان سکویی استفاده خواهیم کرد تا به مذاکره بر سر توافقی «طولانی‌مدت‌تر» و «قوی‌تر» بپردازیم.» 🔹چندی پیش هم جوبایدن برخلاف بزک کردن های غرب گرایان داخلی، از تصمیم خود برای آنچه «تقویت» و «گسترش برجام» معرفی کرده خبر داده بود. جوبایدن اما در توضیح «تقویت و گسترش برجام» به شروط بعدی خود برای بازگشت به برجام که امتیاز دادن های منطقه ای و امنیتی است اشاره می کند و منظور خود از گسترش برجام را شفاف می کند. 🔹بایدن قبلا هم در بخشی از برنامه‌های خود که روی وب‌سایتش قرار داد، گفته در صورت بازگشت به برجام، توافق را «تقویت» کرده و برخی مفاد آن را «تمدید» خواهد کرد. هدف از این گفته بایدن مبنی برتمدید برخی مفاد همان بند موسوم به غروب برجام است که فعالیت‌‌های هسته‌ای ایران را تا سال 2025 محدود می‌کند و به نظر می‌رسد بایدن در پی تمدید سقف زمانی این محدودیت است. 🔹جو بایدن معاون سابق رئیس جمهور آمریکا در دوره اوباما، حتی پس از توافق برجام گفته بود: « این توافق به معنای آن نیست که ما سایر تهدیدهای غیرهسته‌ای از جانب ایران را نادیده می‌گیریم. ما در دولت از تمامی اختیارات مورد نیاز برای تحریم ایران به واسطه حمایت از تروریسم، نقض حقوق بشر و برنامه موشکی داریم و ما از این اختیار استفاده می‌کنیم.» 🔹جان کری وزیر امور خارجه سابق و دموکرات آمریکا نیز در شهریور 97 با اشاره به این مسئله که اگر ما-دموکرات ها- در کاخ سفید بودیم، به وقتش از برجام خارج می‌شدیم، تاکید کرد که ترامپ می‌توانست امتیاز بیشتری از ایران بگیرد و سپس از برجام خارج شود. کری گفت:«شما این توافق را نگه می‌دارید و به ایرانی‌ها می‌گویید ببینید، ما به شما گفته‌ایم که باید این چیزها [فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای] را متوقف کنید. من به شما دو سال یا یک سال یا هر زمان دیگری، وقت می‌دهم. ما حاضریم درباره این چیزها مذاکره کنیم. اما اگر شما مذاکره نکنید، اگر تا آن زمان این کار را نکنید، من از این توافق خارج می‌شوم.» 🔹توافق «قوی تر»، «طولانی مدت»، «توسعه توافق به حوزه های موشکی و منطقه ای و حقوق بشر» همگی از خواسته های اصلی جمهوریخواهان و ترامپ در مواجه با برجام و ایران بود. اساسا ترامپ در زمان خروج از برجام اعلام کرد به دنبال توافقی قوی تر، گسترده تر و طولانی تر با ایران است و راهبرد فشارحداکثری را پیگیری می کند تا ایران به پای میزمذاکره بیاید برای برجامی جدید اما برجامی قوی تر. 🔹لذا همانطور که روشن است جوبایدن و حزب دموکرات آمریکا در مواجه با ایران و برجام دقیقا همان راهبرد ترامپ یعنی گسترش، تقویت و طولانی مدت کردن برجام را پیگیری می کنند. اساسا ایجاد دوگانه کاذب دموکرات-جمهوریخواه سرابی بیش نیست، تجربه تاریخی نیز گواه است که در اعمال سیاست های خصمانه علیه ایران میان دموکرات ها و جمهوریخواهان هیچگونه تفاوت ماهوی وجود ندارد و اتفاقا سیاست های دموکرات ها تندتر و البته هوشمندانه تر بوده است. متن کامل یادداشت: https://www.nasimonline.ir/Content/Detail/2358234/ ✍️ http://Eitaa.com/teribon_ir
🕋الهی نامه عدالتخواران*❗️ 🛐الهی! وقتی فرشتگان مقربت را از زبان ولیّ ات به: تسبیح خوار و تهلیل(لااله الاالله)خوار ستوده ای(۱)؛ این بندگان اسیرِ عالمِ تزاحم و زایشگاه ظلم و تبعیض را هم "عدالت خوار" قرار بده؛ تا جز قسط و عدالت چیزی نخورند و نیاشامند! قسط ای که میوه و خوردنیِ(اُکُلِ) شجره ی طیبه دین ات هست و آنرا چنین ستودی:"تُؤتِی اُکُلَها کُلَّ حِین بِاذنِ رَبَّها"(۲) 🛐 الهی! اما آنان را "کوه خوار" و "زمین خوار"، "جنگل خوار" و "مرتع خوار"، "وقف خوار" و "خیریه خوار"، "بودجه خوار" و "رانت خوار"، "وام خوار" و"نام خوار"، قرار مده که خود در مائده آسمانی ات فرمودی:"کُلوُا مِن طَیِّباتِ واعمَلوُا صالِحا"(۳): از طیّباتی(چون قسط و عدل) بخورید و[تا] عمل صالح انجام دهید! 🛐الهی! آنان که مطالبه ی هدف ارسال رسل و انزال کتب(۴) را رزقشان کردی؛ از "شُهرت خواری"، "لایک خواری" و "رأی خواری"، "تبرّج مجازی" و "تلوّن سیاسی" هم مصونشان دار. رهاورد انبیاء را "متاعِ" سمتها و سمن ها یا "مایه دین بازی" و "برخورد های گزینشی" نکنند! "عدالت خوار"، نگهشان دار تا به عِرض محترمی تعدی نکنند! در عدالتخواهی تبعیض نورزند! و جز بر ظالم نشورند! 🛐الهی! ما را "عدالت خوار" قرار ده نه "نان خورِ عدالت" یا "نانِ دین خور"!(۵) که بین ایندو فرق بسیار است. فهم مصادیق عدالت را بنمایان و تحملش را بر ما آسان کن و الا به ناسزایت سزاوار می شویم که:"ثُمَّ لَم یَحمِلوُها کَمَثَلِ الحِمارِ یَحمِلُ اَسفارا"(۶)! .............................. * "عدالتخوار" در سالهای اخیر فحش سیاسی ای شده که بجا و نابجا برچسب افشاگران، مطالبه گران، عدالتخواهان و... می شود. این روزها این کمترین هم این سردوشی را گرفت. در محضر الهی دیدم بجای کدورت از برادرانم بهتر است "حقیقت عدالت خواری" را از خدایم بخواهم؛ شد این الهی نامه! ۱."طعامهم التسبیح و شرابهم التهلیل"/بحارالانوار ج۵۷ص۲۴۹ ۲.ابراهیم/۲۵: درختی که همیشه ایام خوردنی می دهد! ۳.مومنون/۵۱ ۴. حدید/۲۵ ۵."المستاکل بدینه"/ تحف العقول ص۲۲۳ ۶.جمعه/۵ ✍حجه الاسلام قنبریان http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ فیلم دیده‌نشده از اجرای زنده «وحدت» در حضور امام خمینی(ره) 🔺 سال اجرا: ۱۳۵۹، «ما مسلح به الله اکبریم بر صف دشمنان حمله می‌بریم» http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ آمریکا، آمریکای عزیز... 🔹 آمریکای متفاوت... آیا می‌دانید آمریکا به کنوانسیون‌های حقوق کودک، منع شکنجه، رفع تبعیض علیه زنان، ضدنژادپرستی، جلوگیری از گرمایش جهانی، منع مین‌های ضدنفر، منع سلاح‌های شیمیایی و... و بسیاری از معاهدات بین‌المللی دیگر نپیوسته یا از آن‌ها خارج شده است؟ 🔹 آمریکای زرنگ... آیا می‌دانید شکنجه‌گاه گوانتانامو در زمینی اجاره‌ای خارج از آمریکاست و زندانی و شکنجه کردن افراد در آن بدون صدور حکم قضایی و خارج از هرگونه چارچوب قضایی آمریکایی یا جهانی است؟ 🔹 آمریکای زحمت‌کش... آیا می‌دانید ناوهای آمریکا در 29 فروردین 67 با حضور مستقیم در جنگ تحمیلی، در عملیاتِ به آتش کشیدن دو سکوی نفتی ایران شرکت کردند؟ 🔹 آمریکای بخشنده... آیا می‌دانید پانصد تن مادۀ شیمیایی مرگ‌آور قابل تبدیل به گاز سمی خردل، تنها یکی از هدایای آمریکا به ارتش صدام برای تأمین حملات شیمیایی‌اش بود؟ 🔹 آمریکای قدرشناس... آیا می‌دانید فرمانده ناو وینسنس آمریکا که 66 کودک و 232 بزرگسال مسافر هواپیمای ایرباس را در 12 تیر 1367 قربانی کرد، چندسال بعد از رئیس جمهور وقت آمریکا نشان لیاقت گرفت؟ 🔹 آمریکای قانون‌مدار... آیا می‌دانید پس از ملی شدن صنعت نفت، آمریکا با حضور در «عملیات آژاکس»، در کودتای 28 مرداد 1332 علیه دولت مصدق مشارکت کرد و یک سال بعد طی قراردادی ننگین‌تر از قبل، 40 درصد نفت ایران به دست شرکت‌های آمریکایی افتاد؟ 🔹 آمریکای فرهنگ‌دوست... آیا می‌دانید در سال ۲۰۰۶ یک دادگاه فدرال آمریکا دستور مصادره یکی از بزرگ‌ترین کلکسیون‌های باستان‌شناختی تخت جمشید متعلق به ایران را صادر کرد؟ 🔹 آمریکای رو به رشد... آیا می‌دانید آمریکا هر چند سال یک بار یک تحریم جدید اقتصادی، دارویی، علمی، بانکی، نظامی، صنعتی، بیمه‌ای و... علیه ایران وضع کرده است؟ 🔹 آمریکای آبرودار... آیا می‌دانید تا کنون آمریکا پیمان‌های اتمی خود با کشور روسیه، کره شمالی و لیبی را زیر پا گذاشته و جاسوسی و شنود او از کشورهای مختلف جهان مثل آلمان افشا شده است؟ 🔹 آمریکای بی‌آزار... آیا می‌دانید آمریکا تقریباً به همه نقاط دنیا لشگرکشی کرده، در کشورهای مختلف اطراف ایران پایگاه نظامی دارد و 70 ناو آن در خلیج فارس به شکل دائمی مستقرند؟ 🔹 آمریکای بی‌طرف... آیا می‌دانید آمریکا با چندین قرارداد پرسود و پروژه بزرگ گازی و نفتی بین ایران و کشورهای آسیایی (ترکمنستان، هند، پاکستان و...) مخالفت کرده و در مسیر تحقق آن سنگ‌اندازی کرده است؟ 🔹 آمریکای عزیز... آیا می‌دانید در خارج از آمریکا افرادی هستند که به آمریکا اعتماد دارند؟ ✍ محمدجواد میری http://Eitaa.com/teribon_ir
نگاه_امیرالمومنین_به_مصلحت_بزرگ.mp3
3.91M
⭕️ سخنرانی منتشر نشده رهبر انقلاب 🔹گلایه آیت‌الله خامنه‌ای از شیعیانی که از سیره امیرالمومنین، درس وحدت با برادران اهل سنت نمی‌گیرند 🔺"آقایان از پاپ کاتولیک‌تر! آیت‌الله بروجردی مرجع مسلم شیعه نماینده فرستاد به مصر برای تقریب مذاهب، شما چه می‌گویید؟" 🔺 مسجد امام حسن مجتبی(ع) مشهد مقدس، رمضان‌المبارک سال 1353 http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 سخنرانی دیدنی و انقلابی استاد حسن رحیم پور ازغدی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران ایام میلاد پیامبر سال ۱۳۸۱ . 🔺از سیره نبوی تا سیره مسوولان؛ چه باید کرد؟! http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ حواسمان به لانه‌های جاسوسی فتح نشده هست؟ 🔹 می‌شود تصور کرد آمریکایی که جاسوس‌هایش، اول انقلاب تا مقام ریاست جمهوری نفوذ کرده بودند، امروز دست از ایران کشیده باشد؟ از اسناد لانه جاسوسی می‌گوید: 🔹 وقتی سی و چند سال پیش در همه دانشگاه های ما آدم داشتند؛ آیا الآن جاسوس نیست؟ آیا می‌شود باور کرد در دانشگاه های ما جاسوس نباشد؟ 🔹 در دولت موقت بعد از انقلاب ۵-۶ نفر جاسوس آمریکا بودند. در بیت آقای شریعتمداری پسر و دامادش را جاسوس کردند. 🔹 هرچه که در اسناد لانه جاسوسی است، ۱۰۰۰ برابرش الآن انجام می‌شود. عین دستورات جاسوس های آمریکایی الآن توسط بعضی مسئولان انجام می‌شود. http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️از زبان پدر، برای جان پدر... چشمانمان نشسته به در پس کجاستی برگرد قصه ام رسیده به سر پس کجاستی اسپندهای مادرت همه دود هوا شدند جانم به لب رسید جان پدر پس کجاستی http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️اندر ضرورت مردمی سازی گفتمان وحدت 🔺این حقیقت که مساله وحدت در کشور ما تقریبا منحصر به هفته وحدت و این هفته هم منحصر به کارهای دولتی و شبه دولتی است، یک واقعیت تلخ غیرقابل انکار است. اگر ضرورت وحدت را به اندازه ضرورت حفظ اجتماع و عزت و قدرت اسلام بدانیم که در واقع نیز چنین نقشی را دارد، یعنی یکی از مهمترین موضوعاتی که باید بدنه مردمی و تشکلهای خودجوش جامعه نسبت به آن دغدغه داشته باشند همین مساله است. 🔺اگر در عرصه اقتصاد باید حضور مردم دیده بشود تا هم در بعد ایجابی انرژی متراکم و گسترده مردم به میدان بیاید و بارهای سنگینی که دستگاههای ناکارآمد و متمرکز دولتی توان برداشتن آنها را ندارند، بردارد و هم در بعد سلبی مطالبه ای عمومی در زمینه مسائل مختلف ایجاد کند تا دولتمردان را وادار به ایجاد اصلاحات و تصحیح روندها سازد، عرصه وحدت نیز به طریق اولی به چنین فرآیندی نیازمند است. 🔺رهبر معظم انقلاب در اموری که اهمیت بسزایی دارد تاکید بر مساله «گفتمان سازی» می کنند بدین معنا که باید سعی کرد آن مساله را به یک باور عمومی تبدیل کرد آنگاه حل مسائل مربوط به آن خیلی آسان تر خواهد شد. در زمینه وحدت نیز ایشان بارها از نخبگان و دلسوزان جامعه خواسته اند که به میدان بیایند و برای بهبود وضعیت تلاش کنند. 🔺وقتی مردم به میدان عرصه وحدت وارد شوند روابط میان فرهنگی بدنه شیعه و سنی تقویت خواهد شد و این مساله خود بهترین درمان برای سم پاشی های مکرر شبکه های فتنه گر و افراطی است که مدام ذهنیت افراد را نسبت به هم خراب می کنند! ✅به تریبون مستضعفین بپیوندید: http://Eitaa.com/teribon_ir