eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 شباهت عصر پسابرجام و پساجنگ/ رمزگشایی از راهبرد مشترک امام و رهبر انقلاب در هر 2 دوره @teribon_ir
9.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑 هرکه میخواهد با دشمنان این ملت مبارزه بکند با فساد مبارزه کند 💠رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(حفظه الله) : بزرگترین مبارزه با آمریکاخدمت به این مردم است. هرکه میخواهد با دشمنان این ملت مبارزه عملی کارآمد بکند با فساد مبارزه کند. ابزار های دشمن در درون کشور ما و نظام ما عبارت است از فساد، از تبعیض، از فاصله طبقاتی. ما باید با این ها مبارزه کنیم. این وظیفه دولت است، وظیفه مجلس است، وظیفه قوه قضائیه است، وظیفه همه ارکان نظام است، به مردم خدمت کنند با مفسد مماشات نکنند. فساد را در بدنه ی دستگاه های حکومت به هیچ وجه نپذیرند و تحمل نکنند. @teribon_ir
منشور روحانیت و خطه منا.pdf
2.76M
⭕ جزوه منشور روحانیت امام و خطبه منا سیدالشهدا ▪️ترجمه خطبه منا توسط استاد رحیم پور ازغدی @teribon_ir
🔴 از ادعا تا عمل* ۱. آنچه پنداشته ایم 🔹هرجا که حرف از می شود -حالا موضوعات اجلاسی باشد، عناوین مجله ای باشد، یا موضوع خطابه ای- اولین مضامینی که مطرح می شوند عبارتند از: «نشانه های ظهور»، «موعود در نگاه ادیان»، «آخر الزمان»، «بهاییت»، «وهابیت»، «شیطان پرستی»، «هالیوود» و خلاصه . البته گهگاه عناوینی مثل «جهان پس از ظهور» و «امام خمینی احیاگر عصر غیبت» و از این قبیل هم لابلای این موضوعات به گوش می خورد! در این میان، در مقام عمل بسیاری موضوعات دیگر غریب و مغفول می مانند، بدون این که کسی بخواهد در مقام نظر آن ها را نفی و انکار کند. ۲. آنچه فراموش کرده ایم 🔹چرا در این جور مواقع هیچ وقت به اندازه دشمن شناسی پررنگ نیست؟ چون مرغ همسایه غاز است؟ یا این که ما به رصد «تهدید»ها بیشتر عادت کرده ایم تا به بهره گیری میدانی از «فرصت»ها؟ 🔹 با این که می دانیم موعود (عج) احیاگر کتاب و سنت است، چرا دوست داریم فقط روایات صادره از حضرتش یا روایاتی درباره عصر ظهور و جهان پس از ظهور را معیار شناختمان از دوازدهمین امام و سیره اش قرار دهیم؟ چون به کتاب و سنت اعتقادی نداریم؟ یا این که عادت کرده ایم مفاهیم دینی را با جزئی نگری و فارغ از چارچوب کلی و جامع و یکپارچه اش مورد مطالعه و حتی عمل قرار دهیم؟ 🔹با این که همیشه در مباحثی چون «وظایف منتظران» سخن از آمادگی عملی و مبارزه با ظلم می زنیم، چرا مباحث جاری مهدوی و دوره ها و طرح ها و مجلات و پژوهشکده های تخصصی مهدوی، کمتر درباره تکالیف عینی و امروزی منتظران و جامعه منتظر با تمام ابعادش سخن گفته اند و راه را روشن کرده اند؟ 🔹به راستی اگر گمان می کنیم برخلاف ای ها، ما به معتقدیم و امام خمینی را احیاگری در عصر غیبت می دانیم، چرا سخنان و پیام ها و دغدغه های امام، غریبترین مضامین در مباحث مهدوی امروز ماست؟ اگر مرزبندی از که مورد تاکید مکرر امام بود در ذیل مباحث مهدوی طرح نشود، باید کجا طرح شود؟ 🔹با این که معتقدیم حضرت موعود «یملأ الارض عدلاً و قسطاً، کما ملئت ظلماً و جوراً» چرا طوری (عج) را شناسانده ایم و جامعه را تحلیل کرده ایم که گویی اصلی او این است که: «یملأ الارض عفافاً و حجاباً بعدما ملئت بهائیتاً و شیطان پرستیاً»؟ ۳. چند پرسش 🔹آری، منحصر کردن و دغدغه های مشتاقان ظهور مهدی موعود (عج)، در مجموعه کوچکی از مضامین صرفاً نظری، یا صرفاً انفعالی، یا صرفا ًبه اصطلاح مهدوی (و نه اسلامی)، جز «ظلم» به مکتب حیاتبخش اسلام نیست. که فرموده اند: العدل یضع الامور مواضعها. و ما با جابجا کردن موضوعات اهم از موضع عادلانه شان، سوالاتی از این قبیل را به کلی فراموش کرده ایم: 🔹 - وارث کدام دین است و کدام دینداری را ترویج خواهد کرد؟ - با استناد به منابع دینی می توان چه شناختی از امام عصر و دوران حاکمیت او به دست آورد و در زمان حال به کار گرفت؟ - چه عواملی باعث شده تا حتی نزد مدعیان انقلابی گری، به رویکردی منفعلانه تبدیل شود؟ و چرا ما دوستان و فرصت های جهانی خود را کمتر از دشمنان و تهدیدهای خود می شناسیم؟ 🔹- آیا ما با تشکیلات مشکل داریم یا آن مدل فکری؟ آیا انتظار منفعل را نمی توان در تمام لایه های اجتماعی ردگیری کرد؟ - حق نمایی جریان باطل چگونه اتفاق می افتد؟ و اسلام و از کجا آغاز می شود؟ - جریانات ، ، و هر کدام چه سهمی در انحراف مکتب داشته و دارند؟ - پذیرش به عنوان نیابت امام عصر چه لوازم «عملی»ای دربردارد؟ آیا امام زمانی بودن با کاری برای تحقق نکردن قابل جمع است؟ - جریانات سیاسی و فرهنگی برآمده از انقلاب و ظرفیت های بالفعل ملی و جهانی ما در مسیر انتظار فعال کدامند و چه نقشی دارند؟ 🔹- چرا مجموعه های و نهادهای تخصصی مهدویت معمولاً در مطالبه داخلی و جهانی نه تنها پیشتاز نیستند بلکه اساساً غیرفعالند؟ - آیا تکرار مدام مباحث مشهور به مهدوی، بدون هیچ تصفیه معرفتی و تکلیف گرایی واقعی، مورد رضایت امام عصر (عج) هست؟ و... ۴. عقیده خوب یا اقدام بهترین؟ 🔹 ، به "خوب"ها بسنده نمی کند. که اگر به دنبال "خوبترین" افراد و شرایط نبود، نه فدایی (ع) می شد و نه منتظر (عج) می ماند. کردن و ترجیح دادن خوبترین ها بر خوب ها، رسالت شیعه است. تا وقتی مهم ترین تکالیف مهدوی در عرصه اقدام و عمل روی زمین مانده است، آیا سرگرم شدن به چند موضوع صرفاً خوب و مستقلاً قابل دفاع، مایه سربلندی ما در برابر خون شهدای این مکتب خواهد بود؟ @teribon_ir
⭕ولایتمدار هم ولایتمدارهای قدیم 🔸روزگاری مرامِ جماعت انقلابی‌ها این بود که "حرف، حرفِ ولایت است، نه یک کلمه بیشتر نه یک کلمه کمتر" 🔸آنان نه فقط جانشان را، بلکه ذهن و دل خود را به ولی‌ّشان سپرده بودند؛ به اصطلاح هنوز جوهر اعلامیه‌ی امام خشک نشده بود که کلمه به کلمه‌اش را از بَر می‌شدند.. 🔸 همین رفتار اسلامی، هم سبب پیروزیِ نهضت و ایجاد انقلاب اسلامی و هم تشکیل نظام اسلامی شد. 🔸فضا به سمتی پیش رفت که به تدریج این شأنیت و تقدّس، به و دیگران هم تعمیم داده شد..! 🔸جایگاه رفیع و منیع ولایت، رو به تشریفاتی‌شدن گذاشت و عدّه‌ای کوچک و متوسّط، به غلطْ بزرگ شدند.. 🔸بخشی از انقلابی‌ها تبدیل به و شدند،، و این سیرِ تنزّل، ابتذالش بیشتر و بیشتر شد.. 🔸دستورالعمل‌های بی‌ربط به اسلام، از جانب رؤسای احزاب و شوراهای سقیفه‌مسلک، گروهک‌های قدرت‌پرست(جامعتین، قبیلتین، مؤتلفه، شانا، جمنا و..)،حکایات منبری‌ها و تک مضراب‌های سلبریتی‌های مذهبی، برای بخشی از انقلابی‌ها حکم وَحیِ مُنزل پیدا کرد... 🔸بخشی از انقلابی‌ها، بدون آنکه متوجه باشند به نقطه‌ای کشانیده شدند که تبدیل به توجیه‌گرِ فساد و تبیین‌گرِ تئوری‌های سُست و بعضا غیراسلامی و پیاده‌نظام و لشکرِ نامرئیِ جریانِ غیرانقلابیِ درونِ نظام شدند.. 🔸ولایتمداری به تندخویی و تندروی تغییر نامْ داد و ، ادای تکلیفِ یومیه‌ی عدّه‌ای شد به انقلاب! 🔸بخشی از انقلابی‌ها، تمام کلیپ‌های هجو و استندآپ های سیاسی و افاضات فعالان رسانه‌ای(که بعضا همسو با ادبیات انقلاب هست) را می‌بینند، ولی نسبت به دیدگاه‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب و تئوری‌پردازهای اصیل انقلاب و اسلام‌شناسان واقعی، تا حد بسیارزیادی بیگانه هستند..! 🔸دقیقا از زمانی که ولایتمداری معنای حقیقی خودش را از دست داد، هیچکدام از مراحل تحقق تمدن نوین اسلامی به نتیجه نرسیده و حدود 42 است که لشکر میلیونیِ انقلابیون نتوانسته یک تشکیل دهد.... 🔶بگذریم.. حالا در گام دوم انقلاب اسلامی، یک زرتشتیِ خارج‌نشین و هتّاک به ساحت نورانی معصومین(علیهم‌السلام)، عنانِ تفکرِ همان بخشْ از انقلابی‌های دوست‌دارِ ولایت و ناآشنا با ولایت را به دست گرفته و در حال تربیت نیروی‌های انقلابی مدرن و سربازان تمدّن نوین اسلامی است! البته تنها یک مثال از این روند نزولی است.. @teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠پذیرش کدخدا در نظام جهانی در داخل هم بی عدالتی و فرهنگ کدخدامنشی را بازتولید میکند؛ مانند حقوقهای نجومی! @teribon_ir
5.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ یک کلیپ متفاوت 🚫 6سال بعد از اجرای برجام؛ کدام نگاه درست بود؟ جلیلی= نمی شود ظریف= می شود @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اعتقاد به امام زمان(عج) امید آفرین برای مستضعفان در راه مبارزه 🔺 : ما مبارزه می‌کنیم چون عاقبت متعلق به ماست ✅ @teribon_ir
⭕️ آیا ما است؟! 🔹سوزنی به خود و جوالدوزی به 🔺سال‌هاست می‌پنداریم دعوای اصلی ما انقلابیون، تنها با آنانی است که به معتقدند، مفهوم و را قبول ندارند، اهل و و نیستند، معتقدند در عصر غیبت باید فساد را ترویج کرد تا –عجل الله فرجه- بیاید و...! البته که درگیری با چنین جماعتی –اگر هنوز وجود داشته باشند- واجب است. اما این ساده‌انگاری در مرزبندی دو نوع انتظار، باعث شده بسیاری از ما نخواسته و ندانسته، اتفاقاً آب به آسیاب همان بریزیم و به گزاره‌ها و نمادهای حجتیه‌ای دامن بزنیم. 🔺طیف به انفاق، کار خیر، ترویج دین و... دعوت می‌کنند و این اتفاقا یعنی و نه سیاسی. اسلامی اجتماعی که نه به ابزارهای حاکمیتی برای تحقق اهداف دین می‌اندیشد و نه به پیچیدگی ها و معادلات ستم‌ساز و ستم‌سوز ملی و بین‌المللی کاری دارد. نگاه اجتماعی‌ اینان وار، بی‌خطر و مثبت است و هرگز خود را به دردسرهای و و گرفتار نمی‌کند. آیا تربیت اجتماعی و پیام‌های تبلیغی امروز ما این اجتماعی را تبلیغ می کند یا انقلابی را؟ 🔺طیف بعضاً با جنگ اعتقادی کرده‌اند، دغدغه اعتقادی و معنوی برای دارند، با مقابله کرده‌اند و... اما هیچ گاه خطر مبارزه آشکار با دشمنان فرقه‌ساز را به جان نخریده‌اند و به ریشه‌های انحرافات نیاندیشیده‌اند و کانون اصلی آن یعنی و را در عمل به چالش نکشیده‌اند. آیا بسیاری از سرگرمی‌های امروز ما در عرصه ، جلوه‌ای از بازی کم‌خطر و وجدان‌راضی‌کن حجتیه نیست؟! 🔺طیف اهل اند اما اول از همه را دشمن می‌گیرند و حاضر نیستند امام زمانی را که «مهدی الامم» و است، بیشتر از منتقم و منجی شیعیان و «آقامون» بنامند. از میان همه قصه‌های تشرف، قصه «انار و حاکم بحرین» را می‌پسندند. 🔺و در اوج حملات به ، شبهه ناصبی بودن فلسطینیان را شایعه می‌کنند. و حتی اگر به مسالمت با تن دهند، دلشان با پاک نمی‌شود. آیا بخش بزرگی از ادبیات آیینی ما و نیز تربیت ناقص مذهبی ما جز اینچنین نگاهی را اقتضا می‌کند؟ 🔺خلاصه، خلاصه‌ی اسلام اینان، با احترام به خلوصشان، دو چیز است: یکی و و دیگری و . و اگر ما جماعت هم دچار چنین آفاتی شویم، فحش دادن مان به حجتیه و تظاهرمان به انقلابی‌گری دردی از ما دوا نخواهد کرد. این، همزمان پاسخی بود به آن پرسش پیشین، که چرا برخی موضوعات اهم از قبیل فراخوان به جهاد برای ، آن قدر در ما جوش و خروش ایجاد نمی‌کند که برخی جنجال ها و موضوعات مهم یا بی اهمیت؟! ✍🏻 @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخ جلیلی به روحانی: بحث را عوض نکنید، دستاوردهای اقتصادی برجام چه شد؟ @teribon_ir