eitaa logo
طوبای عفاف
673 دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
3.8هزار ویدیو
458 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در اهمیت از مرحوم حضرت آیت‌الله توسلی ره (که یک مرتبه در مدرسه فیضیه ایشان را زیارت کردم) ذکری در قالب لعن به دشمنان اهلبیت علیهم‌السلام و قاتلان حضرت زهرا سلام الله علیها نقل شده که گویا از القائات عجل الله تعالی فرجه الشریف به ایشان بوده و گفته بودند که من خودم این لعن را از عجل الله تعالی فرجه در مدینه گرفته‌ام، به این عبارت: «لَعنَ اللهُ قَاتلِیکِ وَ ضَارِبیِکِ و ظَالِمِیکِ وَ غَاصِبي حقِّکِ یا مُولاتِي یا فاطمَةُ الزهراء» گنج است، از گنج هم بالاتر است، خیلی راهگشا و پر برکت است. این لعن از الطاف الهی به من است و از کتابی نیاموختم. این لعن را زیاد بگویید و متوسل به سلام الله علیها شوید و حضرت را خطاب قرار دهید، مشکلات به صورت اعجاز آمیزی حل می‌شود. از این ذکر تبری از دشمنان برکاتی دیده‌ام. @toubaefaf
هدایت شده از طوبای عفاف
بسم‌الله‌ الرحمن الرحیم «اِلـهی عَظُمَ الْبَلاءُ،وَبَرِحَ‌الْخَفاءُ،وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ،وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ‌ وَضاقَتِ‌الاْرْضُ،وَمُنِعَتِ السَّماءُواَنْتَ‌الْمُسْتَعانُ،وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى،وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي‌الشِّدَّةِوالرَّخاءِ؛اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدوَآلِ مُحَمَّد،اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْناطاعَتَهُمْ ،وَعَرَّفْتَنابِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم،فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاًعاجِلاً قَريباًكَلَمْحِ‌الْبَصَرِاَوْهُوَاَقْرَبُ؛يامُحَمَّدُياعَلِيُّ ياعَلِيُّ يامُحَمَّدُاِكْفِياني‌فَاِنَّكُماكافِيانِ،وَانْصُراني فَاِنَّكُماناصِرانِ؛ يامَوْلاناياصاحِبَ الزَّمانِ؛الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ،اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني،السّاعَةَ السّاعَةَالسّاعَةَ،الْعَجَلَ‌الْعَجَلَ،الْعَجَل،يااَرْحَمَ الرّاحِمينَ،بِحَقِّ مُحَمَّدوَآلِهِ الطّاهِرين» @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ «أُولئِكَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا...» اول سوره انفال به ویژگی های مؤمنان حقیقی می پردازد و آن را به صفت تأکیدی «حَقًّا» آراسته است. ویژگی های انسان رو به ، ، که برای آنان آمرزش و روزىِ سخاوتمندانه و نيكو تدارک دیده شده است. «أُولئِكَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا لَهُمْ دَرَجاتٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ مَغْفِرَةٌ وَ رِزْقٌ كَرِيمٌ» سوره انفال آیه۴ آنان همان مؤمنان حقيقى هستند، براى آنان نزد پروردگارشان درجات و آمرزش و روزىِ سخاوتمندانه و نيكو است. ✍بدیهی است از ثمره های و به عنوان ویژگی های اساسی انسان، رزق و روزی دائمی، خالص و باوسعت می باشد و این از مصادیق «رِزْقٌ كَرِيمٌ» است. (۲۶۲)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
﷽ «أُولئِكَ هُمُ الْكافِرُونَ حَقًّا...» در سوره نساء، مقابل آیه «هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا» (سوره انفال، ۴) است و اشاره به کسانی که به بعضی از پیامبران الهی ایمان دارند و یا بخشی از دین را قبول دارند و بخشی را خیر، مانند اینکه: وصول مهریه و نفقات و... قبول دارند ولی و را خیر و... که اینگونه بخش نگری کفر و نتیجه اش سرگردانی و عذاب خوارکننده الهی است. «إِنَّ الَّذِينَ يَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ يُرِيدُونَ أَنْ يُفَرِّقُوا بَيْنَ اللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ يَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَ نَكْفُرُ بِبَعْضٍ وَ يُرِيدُونَ أَنْ يَتَّخِذُوا بَيْنَ ذلِكَ سَبِيلًا أُولئِكَ هُمُ الْكافِرُونَ حَقًّا وَ أَعْتَدْنا لِلْكافِرِينَ عَذاباً مُهِيناً» سوره نساء، ۱۵۱-۱۵۰ قطعاً كسانى كه به خداوند و پيامبرانش كفر مى‌ورزند و مى‌خواهند ميان خدا و پيامبرانش جدايى بيفكنند و مى‌گويند: به بعضى ايمان مى‌آوريم و به بعضى كافر مى‌شويم، و مى‌خواهند در اين ميانه راهى در پيش گيرند، (كه مطابق هوس باشد، نه عقل و استدلال). به حقيقت كافر همين‌هايند و ما براى كافران عذاب خواركننده آماده ساخته‌ايم. (۲۶۳)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
نگاهی به زندگی سلام الله علیهما سَکینه دختر امام حسین علیهماالسلام و مادرش رباب دختر امری ءالقیس است. نامش را امینه، امنیه و آمنه ذکر کرده اند و لقب وی را سکینه نهاده اند که به معنی وقار و سکون است. سکینه همسر عبدالله اکبر، فرزند امام حسن و پسر عموی اوست که در روز همراه علیه السلام به شهادت رسید. از زمان ولادت حضرت سکینه علیها السلام اطلاع دقیقی در دست نیست؛ اما با توجه به فرمایش علیه السلام خطاب به وی که فرمود: «تو بهترین بانوانی!» در می یابیم که وی در کربلا بانویی رشیده بوده و بین ده تا سیزده سال، سن داشته است.(1) آن حضرت حدود هفتاد سال عمر کرد و در سال 117 ق. در مدینه و بنابر قولی در راه حجّ عمره از دنیا رفت.(2) خواهر سکینه، فاطمه و برادرانش امام زین العابدین، حضرت علی اکبر و عبدالله (علی اصغر) علیهم السلام اند. رباب کیست؟ رباب همسر گرانقدر امام حسین علیه السلام، مادر عبدالله و سکینه و از زنان شایسته و نامدار تاریخ اسلام است. وی بانویی فاضله و محدّثه بود که همراه امام حسین علیه السلام و فرزندانش در کربلا حضور داشت. وی شاهد شهادت همسر و طفل شیرخواره اش بوده و رنج و مشقّات سفر کربلا را تحمّل نموده است. او وظیفه سنگین خویش را آن طور که مورد رضایت خدا و فرزند پیامبر بود، انجام داد. وی پس از آن به عنوان اسیر همراه دیگر زنان و دختران کاروان حسینی به کوفه و شام برده شد و در نهایت، به مدینه آمد و در آنجا اقامت گزید. رباب که از بهترین زنان عصر خویش بود، نزد امام حسین علیه السلام منزلتی عظیم داشت و شدّت علاقه امام به وی، به قدری بود که حضرت فرمود: «من خانه ای را که سکینه و رباب در آن ساکنند، دوست دارم. علاقه مند به ایشان هستم و مال خود را برایشان خرج می کنم.»(3) در مقابل، رباب هم که افتخار همسری امام حسین علیه السلام را داشت، این ارزش را حفظ نمود و بعد از واقعه عاشورا و شهادت همسرش با اینکه خواستگاران فراوانی داشت همه را رد کرد و گفت: «پس از فرزند صلی الله علیه وآله وسلم همسری بر نمی گزینم.»(4) او به تحقیق دریافته بود که هیچ کس نمی تواند همانند امامباشد و درس هایی را که او از مکتب انسان ساز حسینی فرا گرفته بود، دوباره برایش زمزمه کند. رباب به امام حسین علیه السلام بسیار وفادار بود و در حمایت و تبعیت از آن حضرت، زندگی کرد و پس از شهادت جانگدازش همراه دخترش سکینه، خیمه عزا برپا نمود و به اقامه عزای آن امام همام پرداخت. امام صادق علیه السلام در این باره می فرماید: «هنگامی که امام حسین علیه السلام شهید شد، همسر آن حضرت، رباب، برایش مجلس سوگواری برپا نمود و همراه زنان و خدمتگزارانش چنان گریه کرد که اشک چشمانش خشک گردید.»(5) غم و اندوه فقدان امام سبب شده تا رباب یک سال پس از واقعه عاشورا از دنیا برود. علاّمه مامقانی، رباب را در زمره زنان راوی حدیث نام برده و می نویسد: «نسبت به روایت وی، نهایت اعتماد است.» یکی از مورّخان معاصر می گوید: او یکی از شاعران عرب و از برترین و برگزیده ترین زنان عصر خویش بود.(6) رباب وقتی سر امام را در مجلس ابن زیاد مشاهده کرد، به شدّت منقلب شد و بنابر درخواستش هنگامی که سر را به او دادند، در آغوش گرفت و بوسید، از داغ امام گریست و اشعاری را زمزمه کرد که ترجمه اش چنین است: آه! حسین من که از دستم رفت و داغش تا ابد بر دلم ماند. در کربلا نیزه ها به او هجوم آورده و تنش را به خاک و خون کشید. خداوند، جنایتکاران کربلا را سیراب نگرداند!(7) مرثیه دیگر رباب در غم از دست دادن همسرش این گونه است: آنکه را که فروغ بخش عالَمی بود، به خاک و خون افکندند و تنِ بی سر او را دفن کردند. خداوند، پاداش بسیار به تو عطا کند ای نواده رسول خدا! که با عزّت و شرف، سالار شهیدان گشتی و از خسران دور بودی! تو برای من کوهی بلند افراشتی که در پناهت آرام بودم و الطافت نسبت به ما قطع نمی شد. اکنون که تو رفتی، پدر یتیمان چه کسی باشد؟ و دستگیر محرومان که خواهد بود...؟(8) عبدالله، برادر سکینه عبدالله فرزند دیگر رباب و برادر سکینه علیها السلام است. امام وقتی یاران و افرادی از خانواده اش به شهادت رسیدند، تنها ماند و دیگر امیدی به یاری کسی نداشت، بنابراین برای خداحافظی به جانب خیمه ها آمد و اهل و عیالش را به صبر دعوت نمود و از آنها خواست قضا و قدر الهی را بپذیرند و از اطاعت پروردگار دل خوش باشند. وی سپس طفل شیرخواره اش را طلبید تا برای آخرین بار او را ببیند. علیها السلام عبدالله را نزد امام علیه السلام آورد. آن حضرت فرزندش را به آغوش گرفت و گونه هایش را بوسید. هنوز وداع امام به پایان نرسیده بود که ملعونی از لشکر دشمن، گلوی عبدالله را نشانه گرفت و با تیر جفا پیکرش را به خون آغشته کرد.
امام که از جسارت دشمن و شهادت مظلومانه آن طفل دل آزرده شده بود، مشتش را از خون گلوی او پر نمود و به طرف آسمان پاشید و فرمود: «خداوندا! این مصیبت بر من آسان است، چون که در معرض دید تو است.»(9) امام حسین علیه السلام برای دفن عبدالله قبری حفر کرد و تنِ غرقه به خونش را به خاک سپرد. نگاه پرمهر و غمبار سکینه و مادرش در وداع با قربانی شش ماهه، عظمت این مصیبت را دو چندان نمود. علیه السلام در «زیارت ناحیه مقدّسه» می فرماید: سلام بر عبدالله شیرخوار که او را هدف تیر قرار دادند و در آغوش پدر به قتلش رساندند. خدا لعنت کند حرملة بن کاهلی را که تیر به سویش انداخت... گلستان فضایل حضرت سکینه سلام الله علیها از چشمه زلال دانش و معرفت امام حسین علیه السلام جرعه ها نوشید و به درجه ای از ایمان و باور دینی رسید که امام در توصیفش می فرماید: غالب (اوقات) بر سکینه چنین است که با تمام وجود محو جمال ازلی است. ایّامش غرق در عبادت و راز و نیاز با پروردگار سپری می گردد.(10) این تعریف، بیانگر مقام برجسته دختر امام حسین علیه السلام در راستای یقین به پروردگار متعال و گسستن از مشغولیات و دلبستگی های دنیای فانی است. حضرت سکینه، گوهری مستور در و آراسته به اخلاق محمّدی است. وی شأنش بالاتر از مدح ستایشگران و مقامش والاتر از وصف دوستداران است؛ زیرا او در کنف حمایت بزرگانی چون پدر و برادر رشیدش امام زین العابدین و حضرت علی اکبر علیهم السلام قرار داشت و راه تعالی روح و مبارزه با نفس را از آنها فرا گرفته بود. یکی از نویسندگان معاصر آورده است: «سکینه بانویی جلیل القدر، با نجابت و دارای مقام و منزلتی بلند است.»(11) بانو بنت الشّاطی می گوید: «به حق که خانم سکینه به سبب اصل و نسب عالی و شرافت و منزلت بالایش، صاحب عزّت بی پایان و آشکاری است.»(12) مورّخ شهیر، غیاث الدّین میرخواند در کتاب حبیب السّیر می گوید: «حضرت سکینه دختر امام حسین علیه السلام را به خاطر جمال ظاهری و کمال باطنی و حسن خلق، عقیلة القریش گفته اند.» دختر امام حسین علیه السلام از شجاعتی قابل تحسین برخوردار بود. وی در برابر ظالمان سکوت نمی کرد و به انجام تکالیف الهی همّت می گمارد. او از هیاهوی تبلیغاتی هراسی به دل راه نمی داد و با صلابت فاطمی دشمن را خوار و رسوا می نمود، با دلیل و منطق سخن می گفت و حقّانیّت خویش را به اثبات می رساند. روزهای جمعه، خالد بن عبدالملک، بر بالای منبر می رفت و به بدگویی از علی علیه السلام می پرداخت؛ این خبر به حضرت سکینه علیها السلام رسید، وی همراه خدمتگزارانش نزد خالد می آمد و در مقابلش ایستاده و او را سبّ و لعن می کرد. نگهبانان خالد جرأت آزار رساندن به سکینه را نداشتند؛ اما همراهانش را اذیّت کرده و آسیب می رساندند. در مجلسی که مروان، امیرمؤمنان علیه السلام را سب نمود، با شهامت، او و اجدادش را لعنت کرد. دختر عثمان که در جلسه حاضر بود، رو به سکینه کرد و گفت: من دختر شهیدم! سکینه علیها السلام سکوت کرد و آنگاه که مؤذّن صدا به اذان بلند کرد و به عبارت: «اشهد انّ محمّداً رسول الله» رسید، خطاب به دختر عثمان فرمود: این، پدر من است یا پدر تو؟ دختر عثمان شرمسار گشت و گفت: «لافخر علیکم ابداً؛ من دیگر هرگز به شما فخر نخواهم کرد.»(13) عظمت مقام و فصاحت و بلاغت کلام حضرت سکینه، به کسی اجازه گستاخی و توهین نمی داد و همگان را سرجای خود می نشاند. همان طوری که سخن گفتن عمّه اش زینب علیها السلام بر دهان کوفیانِ بی غیرت و بی وفا مهر سکوت زد و آنان را به حیرت واداشت. ایشان راوی احادیث اهلبیت علیهم السلام، پیام رسان مکتب و تجلی نور ، و ی فاطمی و زینبی علیهم‌السلام است. منابع 1. حضرت سکینه و...، علاّمه مقرّم، ص 262. 2. همان، ص 263. 3. محدّثات شیعه، دکتر غروی نایینی، ص 210. 4. ریاحین الشّریعه، ج 3، ص 315 و 316. 5. تذکرةالخواص، ص 150. 6. اصول کافی، ج 1، ص 462؛ بحارالانوار، ج 45، ص 17. 7. محدّثات شیعه، ص 176. 8. ریاحین الشّریعه، ج 3، ص 315. 9. نفس المهموم، ص 161. 10. اسعاف الراغبین، در حاشیه نورالابصار، ص 202. 11. اعلام النّساء، ج 2، ص 202. 12. تراجم سیّدات بنت النّبوّه، ص 956. 13. همان، ص 157. (۲۶۴)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از برکات و دست کریمانه حضرت سکینه بنت الحسین سلام الله علیهما در ختم صلوات امروز کانال طوبای عفاف بهره ها ببریم، إن شاالله @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بانوان عالمه و بزرگواری که خود راوی أحادیث أهلبیت علیهم السلام اند. (۲۶۵)هزار و یک نکته پیرامون 👇 (به نام راویان در سند روایت و سپس به متن روایت توجه فرمایید و الگوهای فرهنگ ، را بشناسیم و بشناسانیم) ره به سند خویش از بکر بن احنف، از دختر علی بن موسی الرضا علیه السلام و از و زینب و امّ کلثوم، دختران موسی بن جعفر علیه السلام و آنها از دختر امام صادق علیه السلام، از دختر امام باقر علیه السلام، از دختر امام سجاد علیه السلام، از و دختران امام حسین علیه السلام و آنها از امّ کلثوم دختر علی علیه السلام، از دختر صلی الله علیه وآله وسلم، از صلی الله علیه وآله وسلم روایت می کند که فرمود: «در که به آسمان رفتم، وارد شدم و به قصری از جواهر سفید رسیدم. این قصر دری داشت که با دُرّ و یاقوت تزئین شده بود و بر آن در پرده ای آویخته بود که چون سرم را بلند کردم، دیدم نوشته است: «خدایی جز نیست، صلی الله علیه وآله وسلم پیامبر خدا و ولی و سرپرست مردم است.» بر پرده، این عبارت به چشم می خورد که: « » وارد آن قصر شدم، پس در برابرم قصری دیگر دیدم از عقیق که دری از نقره و پرده ای بر آن قرار داشت. سرم را بلند کردم، این جمله را دیدم: « پیامبر خداست و وصیّ مصطفی.» و همچنین نوشته بود: « را به سرشت پاک بشارت ده». پس وارد قصر شدم، که ناگاه مقابلم قصری دیگر از زبرجد ظاهر شد که از آن زیباتر ندیده بودم. بر آن قصر دری بود از یاقوت سرخ که بالای آن لؤلؤ به چشم می خورد و روی در پرده ای قرار داشت. پرده را بالا زدم و این جمله را روی آن نوشته شده یافتم: « همان رستگارانند». به جبرئیل گفتم: این قصر از آنِ کیست؟ او گفت: ! متعلّق به وصی و پسر عمویت! مردم در روز قیامت پابرهنه و عریان محشور می شوند، جز شیعیان ؛ مردم در صحنه محشر به اسم مادرانشان خوانده می شوند، غیر از شیعیان که به نام پدرانشان خوانده می شوند؛ زیرا آنها را دوست داشته اند و به این خاطر، سرشتشان پاک گردیده است.» بحارالانوار، باب فضل الشّیعه، ج۶۵ @toubaefaf
حضرت علیه­ السّلام در عالَم مکاشفه به یکی از عالمان قم فرمودند: «… ما در عصر خودش مظلوم است، تا می­توانید دربارهٔ  آن حضرت سخن بگویید و قلم­ فرسایی کنید؛ آنچه درباره­ٔ شخصیّت این معصوم بگویید درباره­ٔ همه­ٔ معصومین علیهم السّلام گفته اید؛ چون حضرات معصومین همه در عصمت و ولایت و یکی هستند و چون این زمان، دوران ما است سزاوار است درباره­ٔ او بیشتر گفتگو شود. و در ادامه فرمودند: باز تأکید می­ کنم درباره­ٔ ما زیاد سخن بگویید و بنویسید، مهدی ما مظلوم است، بیش از آنچه نوشته و گفته شده باید درباره­ اش نوشت و گفت» بوستان ولایت، ج۲، ص۱۸ به نقل از صحیفه­ مهدیّه، ص۵۲ @toubaefaf
...در چنين دوره‌ای در بين مردم است... زائران ویژه تر از همیشه برای حوائج و ظهور علیه السلام دعا کنند. در روایتی از حضرت علیه السلام نقل شده است: «در دوره‌ ی غیبت بسياری از مردم گمان خواهند كرد كه حجت الهی از دنیا رفته و امامت پايان پذيرفته است. ولی سوگند به خدا، در چنين دوره‌ای حجت خدا در بين مردم است و در كوچه و بازار و در ميان آنان رفت و آمد می ‌كند. در منزل و كاخ‌های مردم آمد و شد دارد. غرب و شرق زمين را در مي‌نوردد. حرف‌ های مردم را می ‌شنود. به مردم سلام می ‌كند. آنان تا زمان معينی كه خداوند مقرر كرده است قادر به دیدن آن حضرت نخواهد بود. 📚بحارالانوار، ج٢٨، ص٧٠ @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ فوائد خاص ✍ختم صلوات هفتگی کانال طوبای عفاف این هفته، تقدیم به همه انبیا و اولیای الهی به ویژه امام حسن عسکری، حضرت نرجس خاتون و حضرت سکینه بنت الحسین علیهم السلام صلی الله علیه و آله فرمودند: «صلوات شما سبب: ۱. استجابت دعا، ۲. رضایت و خشنودی پروردگار ۳. و پاکیزگی اعمالتان میشود. صَلاتُکُم عَلَیَّ مُجَوِّزَة لِدُعاءِکُم وَ مَرْضاة لِرَبِّکُم وَ زَکاتٌ لأعمالکم (لِأبدانِکُمْ)». بحار، ج۹۱، ۶۵ صلی الله علیه و آله فرمودند: «جبرئیل نزد من آمد و عرض کرد: کسی نیست که بر شما صلوات بفرستد مگر آن که هفتاد هزار فرشته بر او صلوات میفرستند، و هر که هفتاد هزار فرشته بر او صلوات فرستد از اهل بهشت خواهد بود. جائَنِی جِبْرِئیِلُ وَقالَ: إنَّه لایُصَلِّی عَلَیْکَ أحَدٌ إلاّ وَیُصَلَّی عَلیهِ سَبعُونَ ألفَ مَلَکٍ وَمَنْ صَلَّی عَلیهِ سَبْعُونَ ألفَ مَلَکٍ، کانَ مِنْ أهلِ الجَنَّة». علیه السّلام فرمودند: ‌ «ما مِنْ عَمَلٍ أفْضَلَ يَومَ الجُمُعَۀِ مِن الصَّلاۀِ عَلي مُحَمَّدٍ وَآلِهِ؛ هیچ عملی در روز جمعه برتر و با فضیلت‌تر از نمی باشد». وسائل الشیعه، ج۷، ص۳۸۱ سهم ما ۱۰۰۰ صلوات و شما؟ @toubaefaf
علیه السلام: «ای مفضل! اخبار را به شیعیان ما بازگوی تا در دین خود با دیده شک و تردید نگاه نکنند». «نزول مسیح و ظهور موعود»، ص۱۴ ✍کتابی از فقیه محقق و عالم عامل و ربانی حضرت آیةالله میرتقی حسینی گرگانی دامت برکاته، چاپ بوستان کتاب که مطالعه آن را در موضوع به همه عزیزان توصیه می کنم. @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
و این خطبه حضرت علیه السلام در مربوط به همین روزهاست. اشاره: پس از رحلت حضرت صلی الله علیه وآله و پس از هجوم اول دشمنان به خانه وحی(دشمنان سه مرتبه به خانه سلام الله علیها هجوم آوردند) عهد کردند که تا را جمع آوری نکند از خانه بیرون نرود و شش روز مشغول جمع آوری قرآن بودند که خلیفه اول و دوم با فتنه هایی، ابتدا فدک را غصب کردند و سپس خمس را بر اهلبیت علیهم السلام تحریم و با هجمه دوم و سوم موجبات شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و غصب خلافت حضرت سیدالأوصیاء علیه السلام را فراهم کردند و این خطبه پنجم مربوط به همین روزهاست👇 «اى مردم! امواج فتنه‌ها را با كشتيهاى نجات بشكافيد و از راه اختلاف و پراكندگى و دشمنى كنار آييد و تاجهاى تفاخر و برترى جويى را از سر بنهيد! آن كس كه با داشتن بال و پر (يار و ياور) قيام كند يا در صورت نداشتن نيروى كافى، راه مسالمت پيش گيرد و راحت شود رستگار شده است. اين (زمامدارى بر مردم) آبى متعفّن و لقمه‌اى گلوگير است (و اگر فرمان الهى نباشد تن به آن در نمى‌دهم)! (اين را نيز بدانيد) كسى كه ميوه را پيش از رسيدن بچيند همانند كسى است كه بذر را در زمين نامناسب، همچون كوير و شوره زار بپاشد (كه سرمايه و نيروى خود را تلف كرده و نتيجه‌اى عايد وى نمى‌شود!) خطبه۵ نک: شرح ابن ميثم، ج۱، ص۲۷۶ و كامل ابن اثير، ج۲، ص۳۲۶ @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐دعای علیه السلام برای علما، اساتید، معلمان و دانش آموزان... فرازی از دعای زیبای عجل الله تعالی فرجه الشریف برای اقشار مختلف مردم در جامعه اسلامی 🍃دعا برای علما، اساتید و معلمان: «... و تَفَضَّلْ عَلی عُلَماَّئِنا بِالزُّهْدِ وَالنَّصیحَةِ و تفضل فرما بر علمای ما به پارسایی و خیرخواهی کردن 🍃دعا برای دانش آموزان: وَ عَلَی الْمُتَعَلِّمینَ بِالْجُهْدِ وَالرَّغْبَةِ و بر دانش آموزان به کوشش داشتن و شوق 🍃دعا برای کسانی که علم و حکمت به گوششان می رسد: وَ عَلَی الْمُسْتَمِعینَ بِالاِْتِّباعِ وَالْمَوْعِظَةِ...» و بر شنوندگان به پیروی کردن و پند گرفتن... مفاتیح الجنان، دعای امام زمان علیه السلام برای اقشار مختلف جامعه 🌸توفیق و سرافرازی را برای همه عزیزان در این آغاز سال تحصیلی از خدای متعال خواستاریم. @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به‌مناسبت هفته سلامِ خیلِ ملائک به محضرِ شهدا به پیرِ عشق، خمینی، به رهبر شهدا قرارِ قلبِ شکسته بهشت‌ِزهرا شد بهشتِ ماست قبور مُطهّر شهدا نهاده دست به سینه، همه قیام کنیم برای عرض ادب در برابر شهدا حیاتِ دین خدا ضامنش همین خون‌هاست درود حق به سپاهِ دلاورِ شهدا عجب شکوه عظیمی‌ست در صفِ محشر عبور قافله‌سالارِ بی سرِ شهدا چه عاشقانه نشستند پای دلبر خویش چه دلبری‌ست واللهِ دلبرِ شهدا بدون شک همه مهمان فاطمه گشتند که هست مادر ارباب، مادرِ شهدا کسی اگر سندش را طلب نمود، بگو: شمیم سیب، می‌آید ز پیکر شهدا به راه دین همه هستیِ خود فدا کردند عطا کنید به ما هم ز باورِ شهدا خدا کند که نفس‌های آخر ماهم شود شبیه نفس‌های آخرِ شهدا بخوان وصیت این پیرهای سیر و سلوک نشین عزیز دلم پای منبرِ شهدا وصال خواهی اگر راهکار آن اشک است که گریه‌های سحر هست کوثرِ شهدا عبور کن شبی از سیمِ خاردارِ نفس که راه یابی از این دَر، به مَعبرِ شهدا ✍ یاد کنیم از امام و شهیدان با صلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا