eitaa logo
نشر فضایل امیرالمؤمنین علی علیه السلام
459 دنبال‌کننده
136 عکس
101 ویدیو
2 فایل
کانال دوم ما ✳️اَحاديث ناب۱۴معصوم✳️ @Ahaadith_Ahlebait قال الامام صادق علیه السلام: کسی که احادیث ما را در دل شیعیان ما جای می دهد از هزار عابد برترست. 📚اصول کافی جلد۱صفحه۳۳ #کپی با ذکر #صلوات 💫 @ya_amiralmomenin110 💫 خادم کانال @Amirovisi
مشاهده در ایتا
دانلود
@ya_amiralmomenin110@ya_amiralmomenin110_دعای_روز_شانزدهم(1).mp3
زمان: حجم: 2.1M
🍁🍁🍁 روز ماه مبارک 🌙🌼🌼 اللَّهُمَّ وَفِّقْنِي فِيهِ لِمُوَافَقَةِ الْأَبْرَارِ، وَ جَنِّبْنِي فِيهِ مُرَافَقَةَ الْأَشْرَارِ، وَ آوِنِي فِيهِ بِرَحْمَتِكَ إِلَى [فِي ] دَارِ الْقَرَارِ، بِإِلَهِيَّتِكَ يَا إِلَهَ الْعَالَمِينَ. 🌙✨🌙✨🌙✨🌙✨🌙✨ خدایا مرا در این ماه به همراهی و همسویی با نیکان توفیق ده، و از همنشینی با بدان دور بدار، و به حق رحمتت به خانه آرامش جایم ده، به پرستیدگی ات ای پرستیده جهانیان. ✅کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌹بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌹 🔹🌸 و 🌺🔸 اشاره توضیح اول یا چرا عثمان کشته شد و قاتل او کیست؟ توضیح دوم یا استفاده معاویه از حماقت مردم شام. توضیح سوم یا کشته شدن سعدبن عباده انصاری. توضیح چهارم یا تبرئه مختار ثقفی. توضیح پنجم یا چرا عمربن عبدالعزیز از لعن مردم بر علی (علیه السلام) جلوگیری کرد؟ توضیح ششم یا داوری ابوموسی و عمر وعاص توضیح هفتم یا صلح رسول خدا (صلی الله علیه و آله) با مشرکین مکه در حدیبیه. توضیح هشتم یا آخرین گفتار یا بحثی در عدد زن‌های امام حسن (علیه السلام) اول: چرا کشته شد و او 🌸🔹 مسلمانانی که در زمان حیات پیغمبر (صلی الله علیه و آله) آن همه در امن ورفاهیت به سر برده و حقوق فردی و اجتماعی شان به تمام معنی محفوظ بوده و پس از رحلت آن حضرت هم کم و بیش از نعمت راحتی و حفظ حقوق برخوردار می‌شدند، وقتی که در زمان خلافت عثمان جمیع حقوق شان پایمال شده، و بزرگان اصحاب پیغمبر (صلی الله علیه و آله) چون ابوذر و عمار را دچار شکنجه وعذاب، و شماره بدعت‌های عثمان و خویشان او را روز به روز زیادتر دیدند، کم کم دامنه ناراحتی‌های افراد وسیع تر شده و در نتیجه نارضایتی فردی جای خود را به ناراحتی عمومی داد، و مردم پایتخت (مدینه) چون بیش از دیگران متوجه اوضاع بودند برای اطلاع عموم به سایر شهرستان‌ها و ممالک نوشتند: ای برادران دینی، خلیفه، دین محمد (صلی الله علیه و آله) را فاسد کرده و دارد آن را از بین می‌برد جمع شوید تا او را عزل کنید. به ستوه آمدن مردم شهرستان‌ها در دست عمال از یک طرف، و نامه نوشتن مردم دین دار و روشن فکر مدینه از طرف دیگر، مسئله عزل خلیفه و عمال او را در تمام شهرستان‌ها و ممالک اسلامی مسئله روز قرار داد. عثمان پس از متوجه شدن به انزجار عمومی برای خواباندن غضب مردم اول کاغذهای مهر آمیز چندی به اهالی شهرستان ها نوشته، سپس از چند جا عمال خویش را احضار کرده برای حل این معما با آنها مشاوره کرد، متأسفانه چون صلاح مردم و خلیفه به صرفه آنان نبود غیر از چند نفری از آنان حرفی که به صلاح خلیفه باشد نزدند. بالاخره عثمان از این راه به مقصود نایل نشده در نتیجه ناراحتی توده به اوج شدت رسید، تا جایی که اهل مصر از ظلم استاندار خودشان عبدالله بن ابی سرح (برادر شیری خلیفه) به شکایت پیش عثمان رفتند، عثمان در ظاهر جواب مثبت داده با نوشتن کاغذی در این زمینه به عبدالله قدری از غضب مردم مصر کاست، ولکن چون این کار خلیفه برخلاف میل مروان بود. خلیفه را از تصمیمی که در اهانت عبدالله گرفته بود منصرف کرده و غضب اهل مصر را دوباره با گفتن بعضی حرف‌های زشت به جوش آورد..... و از آن طرف چون کاغذ عثمان به عبدالله رسید از خواندن نامه غضبناک شده و یک نفر از آن جمعیتی را که شکایت پیش عثمان برده بودند به قتل رسانید..... این عمل ناشایست عبدالله به غضب اهل مصر افزوده دوباره جمعیتی را که از هزاران نفر تشکیل یافته بود به مدینه فرستادند، فرستادگان اهل مصر درمدینه با بزرگان صحابه پیغمبر (صلی الله علیه و آله) تماس گرفته و جنایات عبدالله مخصوصاً عمل ناجوانمردانه اخیر او را گوشزد آنان کردند، صحابه از شنیدن ناراحتی‌های برادران دینی خود فوق العاده متأثر شدند، و بنا شد که عده ای از آن‌ها با سرپرستی علی (علیه السلام) به دربار خلیفه وارد شوند. علی (علیه السلام) روی به عثمان کرده و فرمود خواهش اهل مصر از تواین است که والی آنان را عوض کرده و خونی را که از او طلب دارند به حکم قصاص خواستار باشی، عثمان پس از استماع فرمایشات مولا خطاب به اهل مصر کرده و گفت: هر کسی را دوست می‌دارید بگویید تا به جای عبدالله بفرستم، مردم مصر محمد بن ابی بکر را اختیار کرده و عثمان منشور استانداری او، و عزل عبدالله را صادر نمود. مصری‌ها با خوشحالی زیاد در رکاب استاندار متدین و جدید خود به طرف مصر به جرکت آمدند، هنوز بیش از سه روز از حرکت آنان نگذشته بود ناگاه دیدند غلامی با سرعت تمام راه مصر را پیش گرفته و دوان دوان می‌رود، مصری‌ها در حق او بدگمان شده و از او پرسیدند که تو کیستی و به کجا می روی؟ گفت من غلام امیرالمؤمنین! عثمانم، و برای رساندن پیغامی به خدمت والی مصر می‌روم، آن‌ها گفتند اینک والی مصر با ما به مصر می‌رود گفت مقصودم عبدالله بن ابی سرح است، جریان به محمد رسید او پس از سوال و جواب چندی دستور داد تفتیش کنند، پس از جستجوی زیادی در جایی که گمان نمی رفت کاغذی را یافتند، محمد دستور داد همه جمع شوند، پس از اجتماع مردم مشغول خواندن کاغذ شده ناگاه مضمون نامه را...... فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌹بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌹 صلّى اللَّه عليه و آله 🍃🔹🔹 معراج پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله پنج سال بعد از بعثت در چنين روزى واقع شده (منتخب التواريخ: ص ۵۲. الوقايع و الحوادث: ج ۱، ص ۱۹۴. توضيح المقاصد: ص ۲۴. العدد القوية: ص ۲۳۴. مصباح كفعمى: ج ۲، ص ۵۹۹. بحار الانوار: ج ۱۸، ص ۳۸۰، ج ۹۷، ص ۱۶۸)، و آيه «سبحان الذى أسرى بعبده ليلاً من المسجد الحرام الى المسجد الاقصى... » (سوره اسراء: آيه ۱)، در اين باره نازل شده است. معراج پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله در ۲۱ ماه رمضان نيز نقل شده است. (📚توضيح المقاصد: ص ۲۴. العدد القوية: ص ۲۳۴. مصباح كفعمى: ج ۲، ص ۵۹۹. بحار الانوار: ج ۹۷، ص ۱۶۸، ج ۹۵، ص ۱۹۶) معراج از جمله ضروريات اسلام است (حق اليقين: ص ۳۰. منتهى الامال: ج ۱، ص ۵۱)، و از آيات كريمه و احاديث متواتره ثابت شده است كه خداوند متعال حضرت رسول صلّى اللَّه عليه و آله را در يك شب از مكه معظمه تا مسجد الاقصى و از آنجا به آسمانها تا سدرة المنتهى و عرش اعلى برد، و عجائب آفرينش آسمانها را به آن حضرت نماياند و رازهاى نهانى و معارف نامتناهى را به آن حضرت القا فرمود و آن حضرت در بيت المعمور تحت عرش به عبادت حق تعالى قيام فرمود و با انبياء عليهم السّلام ملاقات نمود و داخل بهشت شد و منازل اهل بهشت و احوال كسانى كه در عذاب بودند را مشاهده فرمود. احاديث متواتر دلالت دارد كه عروج آن حضرت به بدن بوده نه به روح، و در بيدارى بوده نه در خواب. (بحار الانوار: ج ۱۸، ص ۲۸۹. حق اليقين: ص ۳۰) اقوال ديگر در تعيين روز معراج چنين است: ۱۷ ماه رمضان سال ۱۲ قبل از هجرت، ۱۷ ربيع ال اول قبل از هجرت، ۱۷ رجب قبل از هجرت، ۱۷ ماه رمضان ۵ سال قبل از بعثت، ۲۷ ماه رمضان، ۲۱ ماه رمضان. در باره مكانى كه آغاز حركت پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله به سوى معراج بوده نيز چند قول است: از منزل خديجه سلام اللَّه عليها، از منزل امّ هانى خواهر أمير المؤمنين عليه السّلام، از شعب ابى طالب عليه السّلام. 📚(بحار الانوار: ج ۱۸، ص ۳۰۲ - ۳۱۹) امام صادق عليه السّلام فرمودند: حقتعالى حضرت رسول صلّى اللَّه عليه و آله را صد و بيست و چهار مرتبه به آسمان برد، و در هر مرتبه به آن حضرت در باره، ولايت و امامت أمير المؤمنين عليه السّلام و ديگر ائمه طاهرين عليهم السّلام زياده از ساير فرائض تأكيد و توصيه نمود. 📚(بحار الانوار: ج ۱۸، ص ۳۰۲ - ۳۱۹. حق اليقين: ص ۳۰) ❌ فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🗓 شیعه ☀️ امروز: شمسی: سه شنبه - ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ میلادی: Friday - 19 April 2022 قمری: الثلاثاء، 17 رمضان 1443 🌹 متعلق است به: 🔸زین العابدین و سيد الساجدين حضرت علي بن الحسين عليهما السّلام 🔸باقر علم النبی حضرت محمد بن علی عليه السّلام 🔸رئيس مكتب شيعه حضرت جعفر بن محمد الصادق عليهما السّلام 🗞 مهم شیعه: 🌺 معراج پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله معراج پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله پنج سال بعد از بعثت در چنين روزى واقع شده (منتخب التواريخ: ص ۵۲. الوقايع و الحوادث: ج ۱، ص ۱۹۴. توضيح المقاصد: ص ۲۴. العدد القوية: ص ۲۳۴. مصباح كفعمى: ج ۲، ص ۵۹۹. بحار الانوار: ج ۱۸، ص ۳۸۰، ج ۹۷، ص ۱۶۸)، 🔹جنگ بدر در روز جمعه در سال دوم هجرت حنگ بدر كبرى به وقوع پيوست. (بحار الانوار: ج ۱۹، ص ۳۲۵، ج ۹۷، ص ۱۶۸، ج ۱۸، ص ۳۸۰. الموسوعة الكبرى فى غزوات النبى الاعظم صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم: ج ۱، ص ۱۳۸. الوقايع و الحوادث: ج ۱، ص ۲۱۵ - ۲۱۶) ۱۸ يا ۱۹ اين ماه هم ذكر شده است. تعداد مسلمانان ۳۱۳ نفر و تعداد شهداى آنان ۹ تا ۱۴ نفر، و تعدا كفار ۹۵۰ نفر بود. مقتولين كفار ۷۰ نفر بودند و ۷۰ نفر را هم مسلمانان اسير گرفتند. ۳۵ نفر از ۷۰ نفر كشته هاى كفار به دست أمير المؤمنين عليه السّلام به قتل رسيدند. (منتخب التواريخ: ص ۴۸ - ۴۹. الوقايع و الحوادث: ج ۱، ص ۲۱۵ - ۲۱۶) در اين جنگ ابوجهل نيز كشته شد. (نفائح العلام: ص ۲۸۸. فيض العلام: ص ۳۷ - ۳۸) 🌸 قتل عايشه در شب ۱۷ ماه رمضان در سال ۵۸ ه’ در مدينه، عايشه دختر ابوبكر به دست معاويه كشته شد و به سزاى اعمالش رسيد. (فيض العلام: ص ۳۶. نفائح العلام: ص ۲۷۵. مستدرك سفينة البحار: ج ۵، ص ۲۱۴ - ۲۱۵ سال ۵۸ و ۶۸ ه’) دو قول ديگر در اين باره ۲۹ رجب و آخر ذى الحجه است. پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله دوست داشت تا زنده است مرگ و دفن عايشه را ببيند. (سبعة من السلف: ص ۲۶۷) ابن ابى الحديد مى گويد: اگر خليفه دوم به جاى على عليه السّلام بود هر آينه عايشه را تكه تكه مى كرد. (شرح ابن ابى الحديد: ج ۱۷، ص ۲۵۴) 📆 : 🌸01 روز تا اولین شب قدر ◾️02 روز تا ضربت خوردن امیرالمومنین علی علیه السلام (۴۰ ه‍ ق) 🔸03 روز تا فتح مکه(۸ ه‍ ق) دومین شب قدر ◾️04 روز تا شهادت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام (۴۰ ه‍ ق) 🔹05 روز تا سومین شب قدر 🌸13 روز تا عید سعید فطر 🔸17 روز تا ورود جناب مسلم ابن عقیل به کوفه (۶۰ ه‍ ق) ◾️27 روز تا شهادت حضرت حمزه (۳ ه‍ ق) وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (۲۵۳ه‍ ق) 🔹30 روز تا غزوه خندق (۵ ه‍ ق) ❌ فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
@ya_amiralmomenin110@ya_amiralmomenin110_دعای_روز_هفدهم.mp3
زمان: حجم: 2.45M
🍁🍁🍁 روز ماه مبارک 🌙🌼🌼 اللَّهُمَّ اهْدِنِي فِيهِ لِصَالِحِ الْأَعْمَالِ، وَ اقْضِ لِي فِيهِ الْحَوَائِجَ وَ الْآمَالَ، يَا مَنْ لا يَحْتَاجُ إِلَى التَّفْسِيرِ وَ السُّؤَالِ، يَا عَالِماً بِمَا فِي صُدُورِ الْعَالَمِينَ، صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ. 🌙✨🌙✨🌙✨🌙✨🌙✨ خدایا مرا در این ماه به سوی کارهای سربسته هدایت فرما، و حاجتها و آرزوهایم را برآور، ای آن که نیاز به روشنگری و پرسش ندارد، ای آگاه به آنچه در سینه جهانیان است، بر محمّد و خاندان پاکش درود فرست ✅کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌹بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌹  ): ای از دریای اهل علیهم السلام ✨🍂 اى از مناقب پيغمبران گذشته، ائمّه طاهرين، سرور ، برادر و فرستاده عالم، تمام ، حضرت بن ابى طالب صلوات اللَّه عليه وآله الطيّبين ✨✨ ندائى آمد: اين نور طينت و سرشت علىّ بن ابى طالب صلوات اللَّه عليه است. [۱] مؤلّف رحمه الله گويد: حديث ابليس از احاديث مشهور ميان شيعه و سنّى است و ما تحقيق خود را درباره سند و متن ودلالتش بر خلافت در كتاب «دلائل الحقّ» آورده ايم و در آن سيزده قرينه ذكر كرده ايم بر اينكه در آنجا از ولايت معناى خلافت اراده شده و معانى ديگر مقصود نيست - از خدا توفيق چاپ آن كتاب را مسألت دارم - و جاى بسى شگفت است كه ابليس با اينكه اصل و اساس فساد و فتنه است انصاف كرده و حديث و دلالت آن را انكار نكرده ولى بعضى از مخالفين حديث را و يا دلالت آن را انكار كرده اند، مگر اينكه گفته شود: ابليس براى آنها مناقب آن حضرت را بيان كرده با اينكه مى دانست آنها از عقيده فاسد خود برنمى گردند تا اينكه حجّت براى آنها كامل تر و عذاب آنها شديدتر گردد. ۱۱۲ / ۱۹ - در بعضى از مؤلّفات شيعه از محمّد بن صدقه نقل شده است: ابوذر غفارى از سلمان فارسى رضى الله عنه سئوال كرد: معرفت اميرالمؤمنين عليه السلام به نورانيّت چگونه است؟ گفت: اى جندب ؛ (لقب ابوذر است) بيا برويم تا از خود آن حضرت سئوال كنيم. مى گويد: نزد آن حضرت آمديم و او را نيافتيم در آنجا منتظر مانديم تا تشريف آورد. فرمود: چه باعث شده كه اينجا بيائيد؟ گفتند: آمده ايم تا از معرفت شما به نورانيّت سئوال كنيم. فرمود: خوش آمديد اى دوستان من كه در دين خود متعهّد و پايبند هستيد و كوتاهى نمى كنيد، و هر آينه دانستن اين مطلب بر هر مرد مؤمن و زن مؤمنه اى واجب است. سپس فرمود: اى سلمان و اى جندب ؛ ايمان كسى كامل نمى گردد تا به حقيقت و نورانيّت من معرفت پيدا كند و وقتى چنين شناختى از من پيدا كرد از كسانى مى شود كه خدا قلب او را براى ايمان امتحان كرده و سينه اش را براى اسلام گشاده گردانيده و عارف آگاه شده است، و كسى كه در اين گونه معرفت و شناخت كوتاهى كند او در شكّ و ترديد باقى مى ماند. اى سلمان و اى جندب ؛ «معرفتي بالنورانيّة معرفة اللَّه عزّوجلّ ومعرفة اللَّه عزّ وجلّ معرفتي بالنورانيّة». «شناختن من به نورانيّت در حقيقت شناختن خداست، و شناخت خدا در حقيقت معرفت من به نورانيّت است». و اين دين خالص است كه خداى تبارك و تعالى فرموده است: «وَما اُمِروا إلّا لِيَعْبُدوا اللَّهَ مُخْلِصينَ لَهُ الدين حُنَفاء وَيُقيمُوا الصَلاة وَيُؤْتُوا الزكوةَ وَذلك دينُ القَيِّمَة» [۱] . «و بندگان امر نشدند مگر به اينكه خدا را خالصانه و در حالي كه دين خود را خالص كرده اند عبادت كنند، و نماز را بپا دارند وزكات را بپردازند و اين دينى است كه از افراط و تفريط به دور و در حدّ اعتدال است». فرموده است: امر نشديد مگر به نبوّت محمّد صلى الله عليه وآله وسلم و اين دين سهل و آسان محمّديّه است. بعد در تفسير «ويقيموا الصلاة» فرمود: هر كس ولايت مرا بپا داشت نماز را برپا داشته است، و برپا داشتن ولايت من سخت و دشوار است كه آن را تحمّل نمى كند و طاقت پذيرش آن را ندارد مگر فرشته مقرّب يا پيغمبر مرسل و يا بنده مؤمنى كه خدا قلب او را براى ايمان امتحان كرده است. پس فرشته هنگامى كه مقرّب نباشد و پيغمبر وقتى مرسل نباشد و مؤمن هنگامى كه امتحان شده نباشد نمى تواند آن را بپذيرد. سلمان عرض كرد: اى امير مؤمنان ؛ مؤمن كيست و حدود ايمان چيست؟ آن را بيان فرماييد تا كاملاً بشناسيم. فرمود: المؤمن الممتحن هو الّذي لايرد من أمرنا إليه شي ء إلّا شرح صدره لقبوله ولم يشكّ ولم يرتدّ. مؤمن امتحان شده كسى است كه از امور ولايت ما چيزى به او نمى رسد مگر اينكه خدا سينه اش را براى قبول آن باز كند وبدون هر گونه شكّ و ترديدى آن را بپذيرد. اى ابوذر ؛ بدان من بنده خدا و خليفه او بر بندگان هستم، ما را خدا قرار ندهيد و آنچه مى خواهيد در فضيلت و برترى ما بگوئيد و بدانيد به باطن مقامات ما ونهايت آن نخواهيد رسيد، خداوند تبارك و تعالى به ما كمالاتى و عناياتى برتر از آنچه گوينده شما وصف كند يا به قلب يكى از شما خطور كند مرحمت فرموده است، و وقتى ما را اينگونه شناختيد شما مؤمن هستيد. سلمان گويد:.... ---------- 📚منابع: [۱]:امالى صدوق: ۴۲۷ ح ۶ مجلس ۵۵، بحار الأنوار: ۱۶۲/۳۹ ح ۱، مدينة المعاجز: ۱۲۳/۱ ح ۷۰، علل الشرايع: ۱۴۳ ح ۹. [۱]: سوره بيّنه، آيه ۵. ❌کپی فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🗓 شیعه ☀️ امروز: شمسی: چهارشنبه - ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ میلادی: Friday - 20 April 2022 قمری: الأربعاء، 18 رمضان 1443 🌹 متعلق است به: 🔸امام موسي بن جعفر حضرت كاظم عليه السّلام 🔸السلطان ابالحسن حضرت علي بن موسي الرضا عليهما السّلام 🔸جواد الائمه حضرت محمد بن علي التقي عليهما السّلام 🔸امام هادي حضرت علي بن محمد النقي عليهما السّلام 🗞 مهم شیعه: اولین شب قدر 📆 : ◾️01 روز تا ضربت خوردن امیرالمومنین علی علیه السلام (۴۰ ه‍ ق) 🔸02 روز تا فتح مکه(۸ ه‍ ق) دومین شب قدر ◾️03 روز تا شهادت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام (۴۰ ه‍ ق) 🔹04 روز تا سومین شب قدر 🌸12 روز تا عید سعید فطر 🔸16 روز تا ورود جناب مسلم ابن عقیل به کوفه (۶۰ ه‍ ق) ◾️26 روز تا شهادت حضرت حمزه (۳ ه‍ ق) وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (۲۵۳ه‍ ق) 🔹29 روز تا غزوه خندق (۵ ه‍ ق) ❌ فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
@ya_amiralmomenin110@ya_amiralmomenin110_دعای_روز_هجدهم.mp3
زمان: حجم: 2.08M
🍁🍁🍁 روز ماه مبارک 🌙🌼🌼 اللَّهُمَّ نَبِّهْنِي فِيهِ لِبَرَكَاتِ أَسْحَارِهِ، وَ نَوِّرْ فِيهِ قَلْبِي بِضِيَاءِ أَنْوَارِهِ، وَ خُذْ بِكُلِّ أَعْضَائِي إِلَى اتِّبَاعِ آثَارِهِ، بِنُورِكَ يَا مُنَوِّرَ قُلُوبِ الْعَارِفِينَ. 🌙✨🌙✨🌙✨🌙✨🌙✨ خدایا مرا در این ماه به برکتهای سحرهایش آگاه کن، و دلم را با روشنایی انوارش روشنی بخش، و تمام اعضایم را به پیروی آثارش بگمار، به نورت ای نوربخش دلهای عارفان. ✅کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌹بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌹 🔶🔸🌺 ترین 🌺🔸🔸 امام صادق علیه السلام می‌فرماید: اگر شرابخوار به خواستگاری آمد نباید او را پذیرفت، چون صلاحیت ازدواج ندارد، سخنانش را نباید تصدیق نمود، هرگاه برای کسی واسطه شود نباید او را قبول نمود. و نمی توان به او اعتماد کرد، هر کس به شرابخوار امانتی بسپارد چنانچه از بین برود، خداوند به صاحب امانت پاداشی نمی دهد و امانت از دست رفته او را جبران نمی کند. سپس فرمود: مایل بودم شخصی را سرمایه بدهم برای تجارت به کشور یمن برود، خدمت پدرم حضرت امام باقر علیه السلام رسیدم و عرض کردم: می خواهم به فلانی برای تجارت سرمایه بدهم، نظر شما چیست؟ صلاح است یا نه؟ فرمود: مگر نمی دانی او شراب می‌خورد؟ گفتم: از بعضی از مؤمنین شنیده‌ام می‌گویند او شراب می‌خورد. فرمود: سخنان آنان را تصدیق کن! چون خداوند درباره پیامبر می‌فرماید: پیغمبر به خدا ایمان دارد و مؤمنین را تصدیق می‌نماید، بنابراین شما باید مؤمنین را تصدیق کنی. آنگاه فرمود: اگر سرمایه را در اختیار او بگذاری، سرمایه نابود شود و از بین برود خدا تو را نه اجر می‌دهد و نه امانتت را جبران می‌کند. گفتم: برای چه؟ فرمود: خداوند می‌فرماید: (لا تؤ توا السفهأ اموالکم التی جعل الله لکم قیاما) [۱] اموالی را که خداوند آن را مایه زندگیتان قرار داده به نادانان ندهید. آیا نادانتر از شرابخوار وجود دارد؟ پس از آن فرمود: بنده تا شراب نخورده همیشه در پناه خدا است و در سایه لطف او اسرارش پرده پوش می‌شود. هنگامی که شراب خورد سرش را فاش می‌کند و او را در پناه خود نگه نمی دارد. در این صورت گوش، چشم، دست و پای چنین شخص، هر کدام شیطان است او را به سوی هر زشتی می‌برد و از هر خوبی باز می‌دارد. [۱] دهگانه 🌸🔹🔹 عبدالعزیز قراطیسی می‌گوید: امام صادق علیه السلام به من فرمود: ای عبدالعزیز! ایمان ده درجه دارد، مانند نردبان که ده پله دارد و همانند نردبان باید پله پله از آن بالا رفت. کسی که در درجه دوم است، نباید از کسی که در درجه اول می‌باشد، انتقاد کند و بگوید: تو ایمان نداری. و آدمی که در درجه اول ایمان است، باید به روش خود ادامه دهد تا برسد به آن کس که در درجه دهم است. ای عبدالعزیز! کسی که ایمانش در مرتبه پایین تر از توست او را بی ایمان ندان! تا کسی که ایمانش بالاتر از توست، تو را بی ایمان نداند. وقتی که دیدی کسی پایین تر از توست او را با مهر و محبت به درجه خود برسان و چیزی را که تاب و تحمل آن را ندارد، بر او تحمیل مکن! تا او را بشکنی و این کار خوب نیست. زیرا هر کس دل مؤمنی را بشکند بر او واجب است شکستگی دل او را جبران کند. آنگاه فرمود: مقداد در درجه هشتم و ابوذر در درجه نهم و سلمان در درجه دهم ایمان (که بالاترین درجات ایمان است) قرار داشت. [۱] ---------- 📚منابع: [۱]: سوره نسأ: آیه ۵ [۱]: بحار، ج ۱۰۳، ص ۸۴ [۱]: بحار، ج ۲۲، ص ۲۵۰. ❌کپی فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110💫
🌹بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌹 ✨🍂🍂 و 🌸🔹 توحيد يكي از مهم ترين عقايد اسلامي است. دعوت به توحيد و نفي شرك يكي از اهداف بعثت پيامبران الهي بوده است. (وَ لَقَدْ بَعَثْنا في كُلِّ أُمَّة رَسُولا أَنِ اعْبُدُوا اللهَ وَ اجْتَنِبُوا الطّاغُوتَ). [۱] اعتقاد به توحيد و نفي شرك مورد اتفاق همه ي مذاهب اسلامي است. با اين حال، در تفسير و تبيين آن، اقوال و آراي مختلفي مطرح شده است، ما در اينجا بدون آن كه به بحث در مورد اقوال و آراي ديگران بپردازيم، عقيده ي شيعه ي اماميه را در مورد اقسام و مراتب توحيد و شرك بيان خواهيم كرد. توحيد را معمولا به ذاتي، صفاتي، افعالي و عبادي، تقسيم كرده اند، ولي گاهي به جاي توحيد افعالي، توحيد در خالقيت و توحيد در ربوبيت را ذكر مي‌كنند، اصطلاح اخير با نصوص كتاب و سنّت هم آهنگي بيشتري دارد. ما نيز همين روش را مبناي بحث خود قرار مي‌دهيم. ۱ توحيد ذاتي: مقصود از توحيد ذاتي اين است كه ذات خداوند مثل و مانندي ندارد. يعني موجودي كه واجب الوجود بالذات است و در هستي و كمالات خود به چيزي نياز ندارد، جز خداوند نيست. بنابراين همه ي موجودات جز خداوند ممكن الوجود بالذات و نيازمندند. زيرا هر موجود ممكن الوجودي مركب است. (خواه مركب از اجزاي عقلي و ذهني و خواه مركب از اجزاي خارجي و عيني) و لازمه ي يگانه بودن واجب الوجود بالذات اين است كه ذات او بسيط باشد و هيچ گونه تركيبي در آن راه نداشته باشد، اين دو معنا در كلمات ائمه ي اهل بيت (عليهم السلام) به صورت مكرر و مؤكد بيان شده است. در اينجا به نقل كلامي از علي (عليه السلام) در اين باره بسنده مي‌كنيم: شخصي از امام علي (عليه السلام) در مورد يگانگي خداوند پرسيد. امام (عليه السلام) فرمود: يگانگي معاني مختلفي دارد، گاهي مقصود از آن يگانگي عددي و مفهومي است (مثل اين كه ايران يكي از كشورهاي جهان است. و انسان يك نوع از حيوان است) اين معنا در خداوند درست نيست، زيرا با كثرت و تعدد منافاتي ندارد، و گاهي مقصود از آن نداشتن مثل و مانند، و نداشتن اجزاي عقلي و وهمي و خارجي است. مراد از يگانگي خداوند همين معناست. [۱] . ۲ توحيد صفاتي: مقصود از توحيد صفاتي اين است كه صفات ذاتي خداوند چون علم، قدرت و حيات، اگرچه از نظر مفهوم مختلف اند، ولي از نظر مصداق هيچ گونه اختلاف و كثرتي در بين نيست. و مصداق همگي، ذات بسيط خداوند است. زيرا اگر جز اين باشد، در ذات الهي كثرت راه خواهد يافت كه با توحيد ذاتي منافات دارد. بنابراين توحيد صفاتي، لازمه ي توحيد ذاتي است. هر گاه صفات ذاتي خداوند عين ذات او نباشند، علاوه بر لزوم كثرت در ذات الهي، تعدد واجب الوجود نيز لازم خواهد آمد، زيرا نمي توان صفات الهي را ممكن الوجود دانست، زيرا امكان با نيازمندي ملازمه دارد، و اگر صفات خداوند ممكن الوجود باشند، امكان و نيازمندي در ذات الهي راه خواهد يافت! امام علي (عليه السلام) نفي صفات زايد بر ذات را نشانه ي كمال توحيد دانسته و فرموده است. «كمال توحيده الإخلاص له، و كمال الإخلاص له، نفي الصفات عنه... فمن وصف الله سبحانه فقد قرنه، و من قرنه فقد ثنّاه، و من ثنّاه فقد جزّاه و من جزّاه فقد جهله» [۲]: كمال توحيد، اخلاص براي خداوند است، و كمال اخلاص، نفي صفات (زايد بر ذات) [۱] از اوست... پس كسي كه خداوند را به صفات زايد بر ذات توصيف كند، براي او قرين و مثل ثابت كرده است، و كسي كه براي خداوند قرين و مثل ثابت كند، به دو بودن او قايل شده است، و كسي كه به دو بودن قايل شده، براي خداوند جزء اثبات كرده است، و كسي كه براي خدا جزء اثبات كند، او را نشناخته است. ۳ توحيد در خالقيت و ربوبيت: مقصود از توحيد در خالقيت و ربوبيت اين است كه خداوند در آفرينش و تدبير جهان شريك و انبازي ندارد. و اگر چه نظام جهان آفرينش، براساس علل و اسباب استوار است، ولي علل و اسباب (اعم از طبيعي و ماوراء طبيعي) هيچ گونه استقلالي ندارند، و به مشيت و حول و قوه ي الهي تأثير مي‌گذارند...... ---------- 📚منابع: [۱]: نحل: ۳۶. [۱]: توحيد شيخ صدوق، باب ۳، حديث ۳. [۲]: نهج البلاغه، خطبه ي اول. [۱]: روشن است كه مقصود امام عليه السلام نفي واقعيت صفات از ذات الهي نيست، زيرا اين سخن اولا: مستلزم نقص در ذات الهي است و ثانياً: با ديگر سخنان امام عليه السلام كه خداوند را به صفات ثبوتيه ذاتيه مانند علم و قدرت توصيف نموده است منافات دارد. ❌کپی فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110💫
هدایت شده از جواد جوادی
قهرمان رمضان امسال باش😊😍🌺 بازی موبایل شهر قرآنی ویژه رمضان : ✅ برگزاری جشنواره مسابقات با هدایای ویژه مانند دوچرخه، تبلت و.... ✅ بازی های جدید و جذاب نماز و وضو و مسجد ✅ سوره های جزء سی ✅ بازی آموزش آیت الکرسی با روشی جدید ✅ مطابق استاندارد روانشناسی طراحی بازی ✅ مناسب کودکان ماموریت قرآنی رو شروع کن👇: http://cafebazaar.ir/?id=com.boombstudio.qurancity&ref=share دوچرخه و تبلت برنده شو👇: https://eitaa.com/ghorani_city
🗓 شیعه ☀️ امروز: شمسی: پنجشنبه - ۱. اردیبهشت ۱۴۰۱ میلادی: Friday - 21 April 2022 قمری: الخميس، 19 رمضان 1443 🌹 متعلق است به: 🔸حضرت حسن بن علي العسكري علیه السلام 🗞 مهم شیعه:  ◾️◾️ضربت خوردن امير المؤمنين علی عليه السّلام در ۱۹ ماه رمضان سال ۴۰ ه’ در نماز صبح در مسجد كوفه با شمشيرى مسموم به دست ناپاك ابن ملجم بر فرق مبارك أمير المؤمنين عليه السّلام ضربت وارد شد. در ۱۳ ماه رمضان سال ۴۰ ه’ حضرت مولى الموحدين على بن ابى طالب أمير المؤمنين عليه السّلام بعد از فارغ شدن از جنگ نهروان از شهادت خود خبر دادند. (الوقايع و الحوادث: ج ۱، ص ۱۳۹. مستدرك سفينة البحار: ج ۵، ص ۲۱۳) در آن روز حضرت بر فراز منبر بعد از بيان كلماتى درر بار در حقايق اسلام، در آخر بيانات شريف خود، به فرزندشان امام حسن مجتبى عليه السّلام فرمودند: تا امروز چند روز از ماه مبارك رمضان مى گذرد؟ امام مجتبى عليه السّلام فرمودند: ۱۳ روز گذشته است. از امام حسين عليه السّلام پرسيدند: چند روز باقى مانده است؟ امام حسين عليه السّلام فرمود: ۱۷ روز باقى مانده است. در اين هنگام أمير المؤمنين عليه السّلام دست به محاسن مبارك گرفتند و فرمودند: نزديك است اين موى من به خون سرم خضاب شود. در شب ۱۶ ماه رمضان سال ۴۰ ه’ أمير المؤمنين عليه السّلام در خواب پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله را ديدند، و آن حضرت به نزديك شدن ملاقاتشان در بهشت به أمير المؤمنين عليه السّلام بشارت دادند، و أمير المؤمنين عليه السّلام به دخترشان امّ كلثوم سلام اللَّه عليها خبر دادند. (ارشاد: ج ۲، ص ۱۵. الوقايع و الحوادث: ج ۱، ص ۱۹۰) در شب نوزدهم أمير المؤمنين عليه السّلام روزه را در منزل امّ كلثوم سلام اللَّه عليها افطار نمودند. (الوقايع و الحوادث: ج ۱، ص ۲۴۲) در شب ۱۹ ماه رمضان سال ۴۰ ه’ وردان و شبيب كه با ابن ملجم در شهادت أمير المؤمنين عليه السّلام همراه بودند، در حين درگيرى كشته شدند. (نفائح العلام: ص ۴۱) در سال چهلم گروهى از خوارج در مكه جمع شدند و بر كشتگان نهروان گريستند. سه نفر از آنان با هم پيمان بستند كه در يك شب أمير المؤمنين عليه السّلام، و عمروعاص و معاويه را بكشند. ابن ملجم كشتن أمير المؤمنين عليه السّلام را بر عهده گرفت و وارد كوفه شد و با كمك قطام بنت اخضر كه ابن ملجم قصد ازدواج با او را داشت، به «يا ايها الناس، الصلاة» بلند شد. سپس آن حضرت مشغول نماز شد. هنگامى كه در ركعت اول سر از سجده برداشت شبيب بر آن حضرت حمله ور شد، ولى شمشيرش خطا كرد. بلافاصله ابن ملجم لعنة اللَّه حمله كرد و شمشير او فرق مبارك آن حضرت را شكافت و محاسن شريفش به خون فرق مباركش خضاب شد، صداى مباركش بلند شد: «بسم اللَّه و باللَّه و على ملة رسول اللَّه، فزت و رب الكعبة». صداى جبرئيل بلند شد: «تهدمت و اللَّه اركان الهدى و انطمست اعلام التقى و انفصمت العروة الوثقى، قتل ابن عم المصطفى، قتل الوصى المجتبى، قتل على المرتضى، قتله اشقى الاشقياء». 📆 : 🔸01 روز تا فتح مکه(۸ ه‍ ق) دومین شب قدر ◾️02 روز تا شهادت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام (۴۰ ه‍ ق) 🔹03 روز تا سومین شب قدر 🌸11 روز تا عید سعید فطر 🔸15 روز تا ورود جناب مسلم ابن عقیل به کوفه (۶۰ ه‍ ق) ◾️25 روز تا شهادت حضرت حمزه (۳ ه‍ ق) وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (۲۵۳ه‍ ق) 🔹28 روز تا غزوه خندق (۵ ه‍ ق) ❌ فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫