#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: باب اول حد زنا فصل اول تعريف و موجبات حد زنا ماده ۶۳ زنا عبارت است از جماع مرد با زني كه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
فصل سوم اقسام حد زنا
ماده ۸۲ حد زنا در موارد زير قتل است و فرقي بين جوان و غير جوان و محصن و غيرمحصن نيست
الف زنا با محارم نسبي
ب زنا با زن پدر كه موجب قتل زاني است
ج زناي غير مسلمان با زن مسلمان كه موجب قتل زاني است
د زناي به عنف و اكراه كه موجب قتل زاني اكراه كننده است
ماده ۸۳ حد زنا در موارد زير رجم است
الف زناي مرد محصن يعني مردي كه داراي همسر دايمي است و با او در حالي كه عاقل بوده جماع كرده و هر وقت نيز بخواهد ميتواند با او جماع كند.
ب زناي زن محصنه با مرد بالغ زن محصنه زني است كه داراي شوهر دايمي است و شوهر در حالي كه زن عاقل بوده با او جماع كرده است و امكان جماع با شوهر را نيز داشته باشد.
تبصره زناي زن محصنه با نابالغ موجب حد تازيانه است
ماده ۸۴ بر پيرمرد يا پيرزن زاني كه داراي شرايط احصان باشند، قبل از رجم حد جلد جاري ميشود.
ماده ۸۵ طلاق رجعي قبل از سپري شدن ايام عده مرد يا زن را از احصان خارج نمي كند ولي طلاق باين آنها را از احصان خارج مينمايد.
ماده ۸۶
زناي مرد يا زني كه هر يك همسر دايمي دارد ولي به واسطه مسافرت يا حبس و مانند آنها از عذرهاي موجه به همسر خود دسترسي ندارد، موجب رجم نيست
ماده ۸۷ مرد متاهلي كه قبل از دخول مرتكب زنا شود به حد جلد و تراشيدن سر و تبعيد به مدت يك سال محكوم خواهد شد.
ماده ۸۸ حد زناي زن يا مردي كه واجد شرايط احصان نباشند صد تازيانه است
ماده ۸۹ تكرار زنا قبل از اجراي حد در صورتي كه مجازاتها از يك نوع باشد موجب تكرار حد نمي شود ولي اگر مجازاتها از يك نوع نباشد مانند آنكه بعضي از آنها موجب جلد بوده و بعضي ديگر موجب رجم باشد، قبل از
رجم زاني حد جلد بر او جاري ميشود.
ماده ۹۰ هرگاه زن يا مردي چند بار زنا كند و بعد از هر بار حد بر او جاري شود در مرتبه چهارم كشته ميشود.
ماده ۹۱ در ايام بارداري و نفاس زن حد قتل يا رجم بر او جاري نمي شود، همچنين بعد از وضع حمل در صورتي كه نوزاد كفيل نداشته باشد و بيم تلف شدن نوزاد برود حد جاري نمي شود، ولي اگر براي نوزاد كفيل پيدا شود حد جاري ميگردد.
ماده ۹۲ هرگاه در اجراي حد جلد بر زن باردار يا شيرده احتمال بيم ضرر براي حمل يا نوزاد شيرخوار باشد اجراي حد تا رفع بيم ضرر به تاخير ميافتد.
ماده ۹۳ هرگاه مريض يا زن مستحاضه محكوم به قتل يا رجم شده باشند حد بر آنها جاري ميشود ولي اگر محكوم به جلد باشند اجراي حد تا
رفع بيماري و استحاضه به تاخير ميافتد.
تبصره حيض مانع اجراي حد نيست
ماده ۹۴ هرگاه اميد به بهبودي مريض نباشد يا حاكم شرع مصلحت بداند كه در حال مرض حد جاري شود يك دسته تازيانه يا تركه كه مشتمل بر صد واحد باشد، فقط يك بار به او زده ميشود هر چند همه آنها به بدن محكوم نرسند.
ماده ۹۵ هرگاه محكوم به حد ديوانه يا مرتد شود حد از او ساقط نمي شود.
ماده ۹۶ حد جلد را نبايد در هواي بسيار سرد يا بسيار گرم جاري نمود.
ماده ۹۷ حد را نمي شود در سرزمين دشمنان اسلام جاري كرد.
#قوانین کیفری....
https://eitaa.com/zandahlm1357
@vekalats ..
▫اگر مردی از همسرش طلبكار باشد
نمیتواند
در عوض اين طلب
از پرداخت نفقه وی خودداری كند
بلكه بايد نفقه وی را پرداخت كند و طلب خود را جداگانه مطالبه كند
@vekalats ..
◾هنگام معاملات وکالتی به چه نکاتی باید توجه شود؟
▫در معاملات کلان از طریق وکالتنامه ضرورت دارد #قبل از انجام معامله اعتبار وکالتنامه از دفترخانه تنظیم کننده سند #کتباً استعلام شود
▫مبایعه نامه و وکالتنامه لازم و ملزوم و مکمل یکدیگرند و هرگز
#بدون مبایعه نامه و صرفاً باعتبار تنظیم وکالتنامه مبادرت به انجام معامله نشود
@vekalats ..
▫جهت پیشگیری ازسوء استفاده در آینده
#دقت_شود که وکالتنامه صادره محدودیت زمانی نداشته باشد
▫از انجام معامله بواسطه وکالتنامه های کلی که مربوط به اموال منقول و غیرمنقول موکل باشد و #یا
اینکه موکلین افراد متعددی #مانند وراثتی و شراکتی باشند #اجتناب گردد
@vekalats ..
▫درصورت انجام معامله با وکالت رسمی #مانند املاک در رهن بانکها در کمترین زمان نسبت به انتقال رسمی ملک اقدام شود
▫چنانچه معامله ازطریق تفویض وکالت انجام شود #وکالتنامه اولیه و اصلی که پایه و اساس معامله است #بدقت مطالعه شود تا مشخص شود وکیل دارای اختیارات کامل و بلاعزل باشد
@vekalats ..
▫در تنظیم سند وکالت بلاعزل از آنجاییکه موکل حق اجرای مورد وکالت را از دست نداده و شخصاً نیز قادر به اجرای آن خواهد بود #لذا
بطور صریح در وکالتنامه قید شود که موکل حق دخالت و اجرای آنرا ازخود سلب و ساقط کرد
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: طایفۀ چهارم غالیه اند که پست ترین اقوام و طوایفی هستند که بنام تشیّع معروف شده اند و تمامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
عقاید شیعه امامیه اثناعشریه
طایفه پنجم شیعۀ امامیه و فرقۀ حقّۀ اثناعشریه اند که لبّ لباب شریعت را مطابق عقل و نقل دارا هستند و اصل شیعۀ واقعی اینها هستند و آن چهار فرقه شیعۀ قلاّبی اند.
و خلاصۀ عقیدۀ این شیعیان حقیقی را برای شما بطور فهرست عرض مینمایم تا بعدها نسبتهای غلط بآنها ندهید.
جامعۀ شیعه امامیه معتقدند بوجود ذات واجب الوجود حضرت احدیت جلّ و علا که اوست واحد و أحد که شبیه و عدیل و نظیر ندارد نه جسم است و نه صورت نه جوهر است و نه عرض و از جمیع صفات امکانیه معرّا و مبرّا میباشد بلکه خالق جمیع اعراض و جواهر است و شریکی در خلق موجودات و افاضه فیوضات بر موجودات ندارد.
بعضی از عرفا صفات سلبیه پروردگار را بشعر آورده و گفته اند.
نه مرکّب بود و جسم نه جوهر نه عرض
بی شریک است و معانی تو غنی دان خالق
و چون ذات واجب الوجود هرگز رؤیت نشود و از طرفی هم بایستی خلق را هدایت و راهنمائی نماید لذا رسل و فرستادگانی از جنس بشر برگزیده کامل عیار برای هدایت افراد بشر با دلائل و براهین و معجزات و بیّنات و دستورات کافیه باقتضای حال و احتیاجات اهل هر زمان فرستاده که عدد آنها بسی بسیار و بیشمار است و تمامی آنها در تحت اوامر پنج پیغمبر اولو العزم که نوح شیخ الانبیاء و ابراهیم
خلیل الرحمن و موسی کلیم الله و عیسی روح الله-علی نبیّنا و آله و علیهم السّلام باشند هادی و راهنمای بشر بودند و پیغمبر آخر وجود اقدس خاتم الانبیاء محمد مصطفی صلّی اللّه علیه و آله و سلّم میباشد که دین و شریعت او تا روز قیامت باقی و بر قرار است.
جماعت شیعه معتقدند که حلال محمد حلال الی یوم القیمة و حرامه حرام الی یوم القیمة و شریعته مستمرة الی یوم القیمة [۱]
و خداوند متعال از برای جمیع اعمال از نیک و بد سزا و جزائی معین فرموده که در بهشت یا دوزخ بآنها داده میشود.
و روزی که برای سزا و جزای اعمال معین گردیده یوم الجزاء گویند که بعد از تمام شدن عمر دنیا تمام خلایق را از نیک و بد من الاوّلین و الآخرین همه را زنده میکند با همین بدن عنصر جسمانی (نه بدن لطیف و هورغلیائی) بصحرای محشر میآورد بعد از محاکمه و رسیدگی هر یک را بجزای خود میرساند.
چنانچه در کتب آسمانی عموما بالخصوص توریة و انجیل و قرآن مجید خبر داده است و سند محکم و ثابت و محقق ما همین قرآن کریم است که با سند متّصل دست نخورده و تحریف نگردیده از زمان رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بما رسیده و ما عامل بدستورات آن هستیم و امیدواریم که عند اللّه مأجور باشیم.
----------
[۱]: ۱) حلال محمد حلال است تا روز قیامت و حرام آن حضرت هم حرام است تا روز قیامت و شریعت او هم باقی و مستمر است تا روز قیامت.
و بجمیع احکام واجبۀ مندرجه در این کتاب اقدس اعظم از قبیل نماز و روزه و زکاة و خمس و حج و جهاد و غیره معتقدیم.
و همچنین بفروعات و واجبات و مستحبات و دستوراتی که بوسیلۀ رسول خدا بما رسیده معترف و عازم و جازم بعمل با توفیقات خداوند متعال هستیم.
و از جمیع معاصی و گناهان کبیره و صغیره از قبیل شراب و قمار و زنا و لواط
و ربا و قتل نفس و ظلم و غیر آنها از آنچه در قرآن مجید و اخبار وارده منع از آنها گردیده اجتناب مینمائیم.
و ما جماعت شیعه معتقدیم همان قسمی که احکام و دساتیر الهیّه آورنده ای دارد که خداوند متعال او را برگزیده و بآدمیان معرفی نموده.
بعد از وفات آورنده که رسول خدا میباشد بایستی نگاهدارنده ای باشد که حافظ و حارس و نگاهبان آن دین و شریعت باشد همان قسمی که پیغمبر و آورنده دین را خدا بر انگیزد و بمردم معرفی نماید.
وصیّ و خلیفه و نگاهدار دین را هم بایستی خداوند انتخاب فرماید و بوسیله پیغمبر بامت معرفی نماید.
چنانچه تمام انبیاء بامر خدای متعال اوصیاء خود را معرفی نمودند پیغمبر خاتم هم که اکمل و افضل از همه آنها بوده برای جلوگیری از فساد و اختلاف امت را بحال خودشان نگذارده و اوصیاء خود را بامر پروردگار روی سنّت جاریه بآنها معرّفی فرموده.
و عدد آن اوصیاء منصوص رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم که از جانب خدای متعال معرفی شدند دوازده میباشد اولهم سید الاوصیاء علی بن أبی طالب فبعده ابنه حسن ثم اخوه الحسین ثم ابنه علی زین العابدین ثم ابنه محمد باقر العلوم ثم ابنه جعفر الصادق ثم ابنه موسی الکاظم ثم ابنه علی الرضا ثم ابنه محمد التقی ثم ابنه علی النقی ثم ابنه حسن العسکری ثم ابنه محمد المهدی و هو الحجة القائم الذی غاب عن الانظار لا عن الامصار یملأ الله الارض به قسطا و عدلا کما ملئت ظلما و جورا.
اعتقاد شیعه امامیه آنست که این دوازده امام بر حق از جانب خدا بوسیلۀ پیغمبر بما معرفی شدند که دوازدهمی آنها بنا بر اخبار متواتر و مستفیض که از علماء شما هم بسیار رسیده غیبت اختیار نموده مانند غیبتی که در تمامی ادوار انبیاء و اوصیاء بوده.
و آن وجود مقدس را خداوند ذخیره قرار داده برای رفع ظلم و نشر عدل و
مصلح کلّ است که تمام اهل عالم انتظار ظهور چنین مصلحی را دارند.
خلاصه جماعت شیعه معتقدند بجمیع احکام خمس که در قرآن مجید و اخبار صحیحه که بوسیله روات معتبره از طرق اهل بیت طهارت و عترت پاک رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و مؤمنین نیک فطرت از صحابه خاصّ آن حضرت بآنها رسیده از اول باب طهارت تا آخرین باب دیات شکر میکنم خداوند متعال را که بداعی توفیق عنایت فرمود تا از روی تحقیق و منطق و برهان نه از راه تقلید آباء و امهات باین عقاید مقدّسه معتقد و افتخار باین دین و مذهب دارم.
و هر کس در این دین و مذهب گفتگوئی دارد یا در شکّ و شبهه و اشتباه باشد داعی برای حلّ شبهات و اثبات حقایق بحول و قوّه پروردگار حاضرم.
«صدای مؤذّن برخاست و موقع نماز شد پس از فراغت از نماز و صرف چای» «جناب حافظ افتتاح کلام نمودند».
حافظ- قبله صاحب خیلی ممنون شدم که شرح حالات فرق شیعه را بیان نمودید ولی در کتب اخبار و ادعیه شما مطالبی وارد است که ظواهر آنها بر خلاف گفتار شما کفر و الحاد شیعه اثنی عشریه را مخصوصا میرساند.
داعی- خوبست آن اخبار و ادعیه و موارد اشکال را بیان فرمائید تا حقّ آشکار گردد.
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357